فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور سرزده سردار قاآنی در منزل شهید پورجعفری،
یار همیشگی سردار سلیمانی
..
#جمعه_مهدوی
#حدیث_مهدوی
الغیبة للنعمانی مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْخَالَنْجِیِّ عَنْ دَاوُدَ بْنِ أَبِی الْقَاسِمِ قَالَ:
کُنَّا عِنْدَ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الرِّضَا علیهما السلام فَجَرَی ذِکْرُ السُّفْیَانِیِّ وَ مَا جَاءَ فِی الرِّوَایَةِ مِنْ أَنَّ أَمْرَهُ مِنَ الْمَحْتُومِ،
فَقُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام هَلْ یَبْدُو لِلَّهِ فِی الْمَحْتُومِ؟
قَالَ نَعَمْ، قُلْنَا لَهُ فَنَخَافُ أَنْ یَبْدُوَ لِلَّهِ فِی الْقَائِمِ!
قَالَ: الْقَائِمُ مِنَ الْمِیعَادِ.
*
بیان: لعل للمحتوم معان یمکن البداء فی بعضها و قوله من المیعاد إشارة إلی أنه لا یمکن البداء فیه لقوله تعالی إِنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمِیعادَ [آل عمران: ۹، الرعد: ۳۳]
ثم إنه یحتمل أن یکون المراد بالبداء فی المحتوم البداء فی خصوصیاته لا فی أصل وقوعه کخروج السفیانی قبل ذهاب بنی العباس و نحو ذلک.
----------
داود بن ابی القاسم میگوید:
نزد امام جواد علیه السلام بودیم که سخن از سفیانی به میان آمد واینکه در روایت وارد شده که خروج او از حتمیات است.
پس از حضرت جواد علیه السلام پرسیدم:
«آیا در امر حتمی نیز برای خدا بداء حاصل میشود؟ »
فرمود: «بله! »
به حضرتش عرض کردیم: «می ترسیم در مورد قائم نیز برای خدا بداء حاصل شود! »
فرمود: «قائم از میعاد (تخلف ناپذیر) است. »
بحارالانوار - باب ۲۵ - مجلد ۵۲، صفحه ۲۵
غیبت نعمانی ص ۳۰۲
توضیح :
ممکن است کلمه «محتوم» معانی ای چند داشته باشد که بداء یکی از آنها باشد. عبارت «من المیعاد» اشاره به این است که بداء در قائم راه ندارد،
زیرا خداوند میفرماید: «إِنَّ اللَّهَ لایُخْلِفُ الْمیعادَ»، {تو وعده ات را خلاف نمی کنی. } آل عمران / ۱۹۴ -
همچنین ممکن است مقصود از بداء در امر محتوم، بداء در خصوصیات آن باشد نه در اصل وقوع آن، مثل خروج سفیانی قبل از رفتن بنی عباس و مانند آن. مرحوم مجلسی - بحار الانوار
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
..
مگر منتظر چه میکند که..؟!
امام صادق علیه السلام:
کسی که در انتظار امام دوازدهم خود به سر میبرد مانند کسی است که در رکاب رسول خدا شمشیر کشیده و از آن حضرت دفاع می نماید.
کمال الدین/ص٦٤٧
..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بدون تعارف با مادر و همسری که پنج شهید به انقلاب تقدیم کرد...
مادر شهید، ۴تا از بچه هاش و شوهرش شهید شدن وقتی ازشون حرف میزد حتی بغضم نکرد؛ ولی...
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔻آیا خداوند همیشه گناهان ما را میبخشد؟
✍استاد فاطمي نيا:
در قاموس خدا و اهل بيت علیه السلام "تا حالا كجا بودي؟" وجود ندارد! هر زمان توبه كنيم و بازگرديم، ما را راه ميدهند.
پيغمبر اكرم صلی الله علیه و آله سوگندي ياد كرده است كه اين سوگند در منطقه اسم اعظم است. (هر موقع عبارت "الله لا اله الا هو" آمد، يعني منطقه ي اسم اعظم است) اگر مطلب به اين سادگي بود كه حضرت قسم به اين بزرگي نميخوردند!
پيامبر فرمودند:"ولله الذي لا اله الا هو، هر بنده اي كه گمانش را به خدا نيكو كند، خداوند طبق همان گمان با او رفتار ميكند."حسن ظن داشته باشيد به خدا!يقين بدانيد وقتي توبه ميكنيد، خداوند شما را مي بخشد...
#تفکر
حسیـن جانم...
دردمندم ، دلشکسته ام ،
و احساس می کنم که ، جز تو ، و راه تو ،
دارویۍ دیگر ، تسکین بخشِ قلب سوزانم نیست...
#شهیددکتر_چمران
🕌 اللهم ارزقنا توفیق زیارة کربلا بحق الحسین(ع)..
..
اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم.
حضرت آیتاللهخامنهای در بیانیهای، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم را محکوم کردند.
بسمهتعالی
گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّهی فرانسوی در اهانت به چهرهی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینهی شرارتبار دستگاههای سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعهی مسلمانان را آشکار ساخت.
بهانهی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است.
سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامیِ صهیونیستها و دولتهای استکباری عامل اینگونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز مییابد.
این حرکت در این برههی زمانی میتواند، نیز به انگیزهی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشههای شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند.
ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقهی حسّاس، باید هرگز دشمنیهای سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
والله غالب علی امره
سیّدعلی خامنهای
۹۹/۶/۱۸
#تلنگر
..یک روز با امام زمان(عج)، به از صد سال
آیت الله بهجت(ره) :
(امام زمان) به خاطر گناهان و به خاطر اعمال [بد] ما است که [بیش از] هزار سال در بیابان ها در به در و خائف است.
سبب غیبت امام زمان ارواحنا فداه خود ما هستیم، زیرا دستمان به او نمیرسد، و گرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر شود، چه کسی او را می کُشد؟! آیا جنّیان او را می کُشند یا ما انسان ها؟! ما پیش تر و در طول تاریخ ائمه امتحان خود را پس داده ایم...
شاید از بعضی روایات استفاده شود که عمر حضرت حجت در پس از ظهور زیاد نباشد، لذا بعضی از منتظران حضرت، از این جهت ناراحتند اما فکر نمی کنند که یک روز (حکومت و زندگی با آن حضرت) به سالها می ارزد.
..