eitaa logo
کانال تجارب طب اسلامی و سنتی حسین معارفی
19.8هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
24 فایل
درج تجارب خودم و همه اساتید طب ایرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 و روش دفع آن  ۱-⇦ مارچوبه صد گرم و شکرسرخ ( همان شکراحمر و یا شکر قهوه ای)  یک کیلو و نیم با پنج لیترآب مخلوط کرده و یکربع جوشانده و صاف کرده و روزی سه لیوان میل شود . ۲- ⇦اب انگور بالاخص ازنوع قرمز آن تا سه سه لیوان ۳- ⇦ (مثل آدامس جویده شود) نوع قرمز آن برای تقویت جسم نوع سیاه آن برای تقویت اعصاب و دفع غم و غصه ۴- ⇦ضماد روغن نخود روی مثانه ۵- ⇦دمنوش ذرت با دم گیلاس (روزی ۱لیوان) ۶- ⇦مصرف میوه انبه ۷-⇦ پودرهسته آلبالو با تخم بادیان ( رازیانه ) به روش دمنوش 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴درمان تورّم لوزه‌های جانبی و لوزه سوم ❌پرهیز شود از خوردن میوۀ نارنگی و کافئین زیاد (چای پُررنگ، چای مانده، قهوه، شکلات، نسکافه، کاکائو) ✅درمان 1⃣ با سرکه سیب غرغره کند و بیرون بریزد، یا با محلول آب نمک غرغره کند و بیرون بریزد. 2⃣ با آب اسفناج غرغره کند و بیرون بریزد. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 علت ایجاد تهوع و استفراغ در بارداری علت ایجاد بیماری صبحگاهی در طب رایج مشخص نیست ولی در طب سنتی ایرانی‌اسلامی در بیشتر موارد علت آنرا که ناشی از گرمای نطفه است می‌داند و همین غلبه صفراست که باعث می‌شود که فرد باردار نسبت به بو و مزه تند و شوری و غذای چرب تحریک شود. و تا این حالات شدید نباشد نباید جلوی آن را گرفت خصوصا اگر چهار ماه نگذشته باشد، اما هرگاه که ترس ضعف پدید آید و از شدت تهوع و استفراغ ترس باشد یا اینکه از ماه چهارم گذشته باشد، درمان آن لازم و واجب است. و بعضی از زنان حامله اصلا مبتلا به این اختلال نمی‌شوند در حالی که سایر زنان باردار در قسمت اعظم دوران بارداری از مشکل مزبور رنج میبرند. زنان مبتلا به و باید علی رغم وجود این مشکل به غذاخوردن صحیح و افزایش وزن طبیعی خود ادامه دهند. این بیماری برای مادر یا جنین خطرناک نیست مگر آنکه استفراغ به حدی شدید شود که مادر نتواند مایعات یا غذا را در معده خود نگه دارد. که به این وضعیت استفراغ شدید دوران بارداری گفته می شود. که میتواند بدن و کاهش وزن را به دنبال داشته باشد. ♻️ چگونه میتوان به فرد مبتلا به این بیماری کمک کرد؟ ۱. پرهیز از مصرف غذاهای تند، تلخ، شور، چرب و شیرین، ولی در صورت مصرف حتما بعد از آن از آبلیمو یا هر چیز ترش دیگر استفاده کنید. ۲. در صورت بروز حالت تهوع خیلی سریع از ، آبغوره یا هر چیز ترش دیگر بهره ببرید. ۳. ورزش و و کم به منظور تحلیل اخلاط که سبب عارضه هستند مفید است. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
⭕️خواص پسته خام برای سلامتی 🔸کاهش استرس 🔸محافظت هرچه بیشتر پوست شما در برابر اشعه ماورای بنفش 🔸 داشتن قلبی سالم 🔸تقویت بینایی 🔸تقویت سیستم ایمنی بدن 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
خیار درمان سوزش ادرار خیار به دلیل ماهیت ادرارآور بودن اش یک درمان قدیمی و مفید برای درمان سوزش ادرار می باشد. خیاردارای حدود 95 درصد آب بوده و بنابراین به حفظ آب بدن و دفع سموم مضر بدن کمک می کند. به علاوه خاصیت خنک کنندگی آن کمک می کند که دمای بدن نرمال شود.   نحوه استفاده: 1 فنجان آب خیار و 1 قاشق غذاخوری عسل خام و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم ترکیب نمایید و روزی 2 بار از آن بنوشید. همچنین روزانه 2 تا 3 خیار بخورید 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
✅آب کردن‌ سنگ کلیه برای هر یک لیتر آبغوره‌ بی نمک یک سر سیر میکس‌ شود و بعد از هر غذا میل شود. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔮آنتی_بیوتیک_های_طب_سنتی جهت عفونتهاي_روده‌ای 👈 ۱-دمنوش گیاه مرزنجوش ( یا مرزنگوش با مزاج گرم و خشک ) .روزی یک قاشق در آب آشامیدنی 👈 ۲- عصاره برگ زیتون ( عرق زیتون با مزاج معتدل ) 👈 ۳- گیاه یا عرق آویشن رقیق ( مزاج خیلی گرم و خشک ) 👈 ۴- گیاه خارشتر ( با مزاج سرد و تر بعضی گرم و تر) زنان باردار ممنوع 👈 ۵- گیاه خارخاسک ( با مزاج گرم و خشک و بعضی معتدل میشناسند) . 👈 ۶- گیاه آذربه ( گرم و خشک ) . 👈 ۷- سیب خوردنی با پوست و مخلوطی از عسل . 👈 ۸- گیاه جینسینگ ( مرکب القوی یا گرم و خشک ). 👈 ۹- گیاه بابونه ( مزاجش گرم و خشک ). 👈 ۱۰- گیاه پونه کوهی ( گرم و خشک ) . باردار ممنوع 👈 1۱- پیاز ( گرم و خشک ) 👈 ۱۲- گیاه اسطوخدوس یا عرق آن ( گرم و خشک ) 👈 ۱۳- عسلاب آنتی بیوتیک اول طبیعت 👈 ۱۴- نعناع بالاخص کوهی ( مزاجش گرم و خشک ) 👈 ۱۵- لیمو ترش ( مزاجش سرد و تر ) 👈 ۱۶- دوسین ترکیبی سیاهدانه با عسل ( خیلی گرم و خشک ) 👈 ۱۷- سیر منطقه سردسیر ( با مزاج خیلی گرم و خشک) 👆 موارد بالا باید بصورت نوبه ای و با دوز اندک و تدریجی و براساس مزاج معده و با مصلح آنها مصرف شود 🌲قبل از استفاده اگر بیماری خاصی دارید حتما بایک متخصص طب سنتی مشورت نمایید . 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🍺اگر شما چرب است کافیست هر روز صبح ناشتا این معجون را میل کنید: 🔸مواد لازم: 🍏 نصف لیوان آب سیب ☘ نصف لیوان آب کرفس 🍋نصف لیموترش تازه ✍همه را مخلوط و میل کنید. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
استفاده از ترنجبین برای زردی نوزاد 🔸استفاده از ترنجبین بهترین راه درمان زردی نوزادان با داروهای گیاهی می باشد و به دو روش قابل استفاده است. اول اینکه ترنجبین را با آب ترکیب کرده و پارچه ای را بدان آغشته کرده و با آن پیشانی و پشت گوش نوزاد را ماشاژ دهید و روش دوم اینکه یک گرم ترنجبین را در یک استکان آب داغ حل کرده و در مدت زمان ۳ روز با قاشق چایخوری به نوزاد بخورانید. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
زیبا و خوشرنگ شدن نوزاد👶 ✅علاقمندان به زیبایی و خوشرنگی نوزاد می‌توانند 🔺یک استکان کاسنی را 2 بار در روز 🔺و همچنین روزی 7 عدد زیتون یا روغن زیتون را مصرف کنند.  💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای درمان ♻️ مواردی که باید جهت درمان معده سرد رعایت کرد عبارتند از: 1⃣ رعایت نظم غذایی، اهمیت فراوان به وعده و توجه به این نکته، تا اشتها نشود و احساس گرسنگی ایجاد نگردد، غذا نخورد و زمانیکه هنوز اندکی اشتها باقیست دست از غذا خوردن‌ بکشد. 2⃣ چشیدن قدری در شروع غذا و پایان آن 3⃣ حفظ توجه و هنگام غذا خوردن و پرهیز از تماشای تلویزیون یا انجام هرکاری که باعث تضعیف توجه به غذا میشود.. 4⃣ پرهیز از مصرف: سردیجات خصوصاً آب و انواع نوشیدنی سرد و یخ، ترشیجات، سالادها، کشک و پنیر و ماست و دوغ،نوشیدن آب یا مایعات با غذا و بلافاصله بعد از غذا، مرغ و ماهی، گوشت گوساله و گاو، انواع فست فود، ماکارونی، گوجه، رب، سیب زمینی، قارچ، ذرت، نان و روغن های صنعتی و میوه‌ها با طبیعت سرد 5⃣ جویدن بسیار به اندازه تعداد دندان های کامل انسان، و کاملا در آرامش و غذاخوردن. 6⃣ بلافاصله بعد از هر وعده غذایی استفاده از یک قاشق مرباخوری از یکی از موارد زیر: * ارده * عسل * ارده و عسل * دوسین * پودر هاضوم 7⃣ روغن مالی و هر شب ۱۵ دقیقه 8⃣ استفاده از بعنوان 9⃣ یک ساعت بعد از شام 🔟 استفاده از ضماد ۵ دقیقه و سپس ۵ دقیقه روی ناحیه معده سه روز در هفته نیز مجرب است. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔶بادکش زیر سینۀ بانوانی که خونریزی قاعدگی زیاد دارند 🔰 و بادکش کشالۀ ران بانوانی که خونریزی قاعدگی کم دارند به راحتی مشکل قاعدگی را بدون مصرف دارو درمان می کند . 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 علائم ♻️ چه افرادی دارای معده سردی هستند؟ چگونه سردی را تشخیص دهیم دهیم؟ معمولاً افرادی که دارای معده سردی هستند، دچار زیر می‌شوند: ۱. یا خصوصاً با مصرف سردیجات ۲. احساس سنگینی بعد از خوردن غذاهای غلیظ مانند مرغ و انواع گوشت‌های دیگر و ... ۳. ۴. ۵. و در نهایت 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
📔اگر روی مسواک خود مقداری سماق سابیده شده بریزید و دندانها را حداقل1دقیقه با آن مسواک بزنید، باعث تقویت لثه، دندان، رفع زخم بد دهان و لثه میشود. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 چرا جهت پیشگیری یا درمان اینقدر روی تاکید میکنیم؟ ♻️ تعریق یکی از رفتارهای درمانی است که می‌توان آن را به توصیه کرد، درحالیکه سایر موارد از قبیل نوشیدن دمنوشها یا داروهای متعدد دیگر را باید با دقت بیشتری و تشخیص دقیق‌تری تجویز کرد. هرچند از دمنوشها مواردی همچون دمنوش ، ، که درجه گرمی بالایی ندارند را نیز می‌توان به عموم مردم توصیه کرد. اما اینها هم می‌توانند در افراد بسیار نیز اثر سوء بگذارند. 🔹 پس جهت تعریق بهتر و خارج کردن از بدن بهترین کار، نوشیدن دمنوش متناسب با مزاج و عرق کردن است. رفتار درمانی دیگری که است و بسیار مجرب در درمان کرونا یا همان زکام، و قله و است. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
✅ از جمله فواید بسیار زیاد سنجد 🔷 در بهبود سحج «خراش» های ناشی از زیادی صفرا مفید است. 🔷 به عنوان تنقلات کودکان بسیار عالی است و خواص زیادی برایشان دارد. 🔷 مقوی معده، بندآورنده اسهال، شادی آور و در بهبود سردردهایی که ناشی از بخارات معده و اعضای دیگر باشد، موثر است. 🔷 اگر آرد و هسته‌ میوه سنجد با هم آسیاب شود، مصرف خوراکی آن بیماری آرتروز را درمان می‌کند.  👌 مزاج آن سرد و خشک است و مصلح آن عسل و شکر سرخ است. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
برای درمان درد دندان بسیار مفید است، غرغره کردن دهان با دمنوش موجب بهبود سلامت دهان و می‌شود، موجود در زنیان ضد باکتری است و خطر پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 چگونگی رفع که با آن خارش گوش و گلو همراه باشد: ۱. خوردن کمی تسکین دهنده‌ی آنی است. ۲. آب بصورت تدریجی و اصولی رفع کننده‌ی خوبی است. ۳. چکاندن ۲قطره روغن هر نیم ساعت زیر زبان و.... ۴. موارد دیگری چون ، و آب آن و همینطور لعاب گیاه نیز مفید است. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
برای درمان درد دندان بسیار مفید است، غرغره کردن دهان با دمنوش موجب بهبود سلامت دهان و می‌شود، موجود در زنیان ضد باکتری است و خطر پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
و راهکارهای طب سنتی علت و درمان 🟥  ایجاد تنگی کانال نخاع از نظر بو علی سینا تجمع مواد زائد در آن نقطه است اگر یک ناحیه از ستون فقرات ضعیف شود بدن فضولات و مواد زائد را در جایی که ضعیف شده است سوق می دهد. 🔷 به گفته بوعلی سینا تجمع سودا و بلغم و مواد زائد بدن در ستون فقرات موجب تنگی ستون فقرات و برای درمان آن باید سودا و بلغم دفع و پاک سازی صورت گیرد البته روغن مالی در آن ناحیه می تواند مفید باشد. 🔴 –● احساس گز گز – ●مور مور و بی حسی در اندام تحتانی –● محدودیت در مسافتی که بیمار می تواند راه برود 🟠 درد در این بیماری – ●درد در کمر و پا بهمراه بی حسی بتدریج و با گذشت زمان زیاد میشود درد کمر زیاد می سود ممکن است بعضی روزها نباشد – ●تشدید درد می تواند بصورت درد سیاتیکی با انتشار به پاها باشد – □درد در راه رفتن طولانی یا ایستادن طولانی 🟣 دانه یا روغن بادام تلخ را روی کانال نخاع به شکل خیس بمالند روزی سه مرتبه 🔰بعد ۱۴ روز روغن مالی ؛،،، دو طرف کانال را ۷عدد بگذارند ۱۴مرحله ۲روز یکبار ✴️ کتف تا پایین روزی ۲مرتبه  💟 جرم های داخل نخاع را شستشو می دهد 💠 ، شاه تره، بومادران روزی ۲لیوان ❌🔻توجه داشته باشید که از مصرف گوجه فرنگی .ساکارز غیر طبیعی مثل شکر. شکلات .کاکائو. ژلاتینها .آبمیوه صنعتی .قند. ونان لواش وماشینی پرهیز نمایید چون مایع درون بافتی رو تغلیظ کرده و بلغم رو افزایش میدهد. ✅ ناشتا داروی ویژه رفع  گرفتگی کانال نخاع است 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
♻️نسخه رفع عوارض مسمومیت با گاز کلر 💠از: استاد طالقانی 🔹برای رفع عوارض مسمومیت با کاز کلر 👈هر ۸ ساعت یک لیوان شیر(ترجیحا شیر غیر پاستوریزه)، دو قاشق گلاب و یک قاشق غذا خوری سرخالی عسل یا نبات یا شکر بصورت ولرم خورده شود. 👈حجامت احتقان؛ (حجامتی است چهار انگشت پایین تر از نقطه حجامت عام) دو مرحله به فاصله یکهفته 👈بخور تخم گشنیز. پنیرک. خیار رنده شده هر چهار تا شش ساعت یکبار(اگر تخم گشنیز و پنیرک در دسترس نبود از بخور خیار رنده شده استفاده شود) 👈باتوجه به انفجار مخزن کلر در یکی از روستاهای ایلام و عوارض مسمومیت برای ۲۱۷ نفرداز هموطنان در نشر این نسخه کوشا باشید. 💠عضویت در کانال آرشیو طبی استاد طالقانی 👇 @A_ostadtaleghani نشر دهید.
🔴 ♻ توصیه های موثر و کاربردی برای کاهش اثرات آلودگی هوا 🔹مصرف روزانه آب میوه های رسیده ، آب انار ملس یا شیرین، آب لیموشیرین، ساقه برگهای ترب یا تربچه 🔸 با کمی دارچین و شیره انگور یا عسل 🔹نوشیدن شربت سرکه انگبین، شربت آب نارنج 🔸جوشاندن ملایم مخلوط آب و سرکه طبیعی در فضای منزل، نگهداری گلدان طبیعی 🔹استفاده از پیاز و سیر آب پز در غذاها 🔸مصرف شیربادام، حریره بادام، شله زرد با خلال بادام و شیره انگور 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
⁣⁣⚠ چند غذایی که هرگز نباید در مایکروویو گرم کنید: ⁣🍚 برنج: اگر برنج پس از استفاده فورا در یخچال گذاشته نشده باشد ⁣و در دمای اتاق سرد شده باشد، ممکن است حاوی باکتری‌هایی باشد که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند. گذاشتن برنج در مایکروویو نمی‌تواند این باکتری‌ها را بکشد. ⁣🍄 ⁣⁣قارچ‌: ⁣قارچ‌ها بعد از اینکه گرم می‌شوند به‌علت ریزمغذی‌هایی که دارند می‌توانند باعث به‌هم‌ریختن معده شوند. ⁣🍼 شیر برای کودک: ⁣مایکروویو شیر و غذای بچه را به‌صورت ناهمگون گرم می‌کند برای ایمنی بیشتر، هر نوع شیری را که می‌خواهید به کودک بدهید، با حرارت دادن غیرمستقیم با بخار آب، روی اجاق گاز گرم کنید. ✨ کانال درمان های طبیعی پروفسورصادقی👇 https://telegram.me/joinchat/AAAAAEvFg2lS2P6NXLgJXg
20عدد مغز بادام خام،4 عدد مغز گردو،15 عدد مغز پسته خام،5 عدد بادام هندی،10 عدد بلغور خام تازه، عسل 3 قاشق،7 عدد خرمای رسیده،1 قاشق کنجد خام پوست کنده، 1 قاشق پودر نارگیل،5 لیوان آب سرد با شیر،نصف قاشق چای خوری زعفران. طرز تهیه:پوست مغزها و هسته خرماها را جدا کرده سپس همه مواد را در مخلوط کن کاملا مخلوط کنید تا مخلوط کاملا یکنواختی به دست آید ✨ کانال درمان های طبیعی پروفسورصادقی👇 https://telegram.me/joinchat/AAAAAEvFg2lS2P6NXLgJXg