هیأت منتظران حضرت مهدی (عج) بهبهان
▫️امت سازی | جلسه دوم
🔻 تأییداتِ جلسه گذشته مبنی بر امت سازی
• حدیث امام صادق علیهالسلام درباره ذاتالفضول (زره رسول الله) و عصای موسی
• طرح انسان ده هزارساله، مبتنی بر اینکه آدم تا خاتم یک انسان واحد و یک کل منسجم اند که گرچه غایت مشترکی دارند اما اختلاف رفتارهای آنها بر حسب زمانهشان ست!
لذا هرآنچه به پیامبران خطاب شده، شامل اهل بیت نیز می باشد. در قرآن کِراراً به انبیا دستور امت سازی داده شده است.
• در ماجرای امروز (اسرائیل) دشمن ما نگاه امتی دارد.
• تشریح شیعه سیاسی و شیعه اعتقادی. (در صفین کسانی بودند که بر اثر نگاه امتی امیرالمونین با معاویه قتال می کردند اما برخلاف شیعیان اعتقادی، شیخین را هم قبول داشتند!)
⬅️ امیرالمؤمنین در قدم اول دنبال خالص سازی و شیعه سازی نیست(کما اینکه هیچگاه ابتدای خلافت دنبال مباحثه حدیث غدیر نیست!) بلکه از همان ابتدا واضح میگوید که اصلِ درگیری با معاویه ست.
امت سازی را از نگاه امیرالمونین پیگیری خواهیم کرد.
🔻 حدیث علامه مجلسی در بحارالانوار
• از امام صادق علیهالسلام سوال پرسيدند که چرا امیرالمونین برای احقاق حق شان تنها قیام نکردند؟
- آیه ۸۴ سوره نسا که فقط مختص رسول الله ست.
- آیه ۱۶ انفال که برای همه غیر از پيامبر ست.
امام صادق علیهالسلام صراحتا میفرمایند که علی علیهالسلام قیام نکرد چون فئه نداشتند!
🔻 امت سازی یک ضرورت است، اما چگونه؟
• در مبارزه برای امت سازی به دوگونه باید عمل کرد (چون هردو مکمل یکدیگرند و در مقابل یکدیگر نیستند)
- مبارزه سلبی
- مبارزه ایجابی
- علی علیهالسلام نمیتواند مبارزه سلبی کند چون در جامعه تصویر ذهنی او ترور شده است ولی زهرای مرضیه مبرّا ست!
زهرای مرضیه می آید و بار مبارزه سلبی را بر دوش می کشد، با دفن شبانه و پشت درب رفتن، تا ابد فرضیه سازشکاری علی علیهالسلام و اجماع مسلمانان را باطل می کند.
🔻 در مبارزه برای امت سازی، دو راهبرد را باید همزمان دنبال کرد:
1⃣ ریزش از دشمن [که دو مثال آن امشب بیان شد]
2⃣ رویش در دوستان [فرداشب خواهد آمد]
• پرده اول از مبارزه ایجابی علی علیهالسلام؛ نماز مشبهات است!
• پرده دوم، صبر اوست. در مبارزه با اعتماد بر آیه ۱۴ سوره حشر تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ، دم خروس دشمن را ظاهر میکند!
وقتی علی علیهالسلام به ظاهر طبق آیه ۱۶ انفال برای فئه سازی، دشمن را فریب می دهد! دشمن از او غافل می شود و به خودشان سرگرم می شود.
مثال زمان امیرالمومنین علیهالسلام: آنهایی که پشت درب خانه زهرای مرضیه مجتمع بودند اما یک به یک پس از آن ماجرا همدیگر را حذف کردند.
مثال زمان حال: خویشتن داری در ابتدای فتنه ۱۴۰۱ که پس از چندماه منجر به شکاف در اوپوزیسیون خارجنشین شد.
❌ شمشیر کشیدن و خون ریزی در آن زمان، مصداق مبارزه سلبی ست که علاوه بر بی حاصل بودن، سبب می شد تا ادعاهای مسموم رسانه ای بر علیه علی علیهالسلام صادق جلوه داده شود و دوباره دشمنان برای ضربه بر علی علیهالسلام مجتمع شوند.
🆔 @tajil_ir
31.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷 بستهبندی و آمادهسازی کمکهای مردمی جهت اعزام به لبنان (توسط خواهران هیأت منتظران و مسجد بلال)
▫️شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳، مسجد بلال
#بانوان_مقاومت
#بهبهان
#ایران_همدل
هیأت منتظران حضرت مهدی (عج)
🆔 @tajil_ir
🎵#گزارش_صوتی
🏷 شب آخر فاطمیه اول (۲۵ آبان ۱۴۰۳)
▫️سخنران: حجتالاسلام چابکرو
▫️مداحان: کربلایی سید حسام زینتی، کربلایی میلاد پرازده
هیأت منتظران حضرت مهدی (عج)
🆔 @tajil_ir
➖➖➖➖➖➖➖
⬇️⬇️⬇️
هیأت منتظران حضرت مهدی (عج) بهبهان
▫️امت سازی | جلسه سوم (پایانی)
🔻 ادامه مثال های مبارزه ایجابی امیرالمومنین علیهالسلام ⬅️ که ثمره آن ریزش از مخالفین ست
• حی علی خیرالعمل را در برابر الصلاة خیر من النوم بین اصحاب خود تثبیت می کنند بگونه ای که علامت شیعه بودن می شود.
• بدعت عثمان در خواندن خطبه های عید قبل از نماز و عکس العمل امیرالمومنین علی علیهالسلام در آخرین نماز عیدِقربانِ حکومتِ عثمان
➕ حیله معاویه و بدل زدن عمروعاص به او
🔻 مثال های مبارزه ایجابی امیرالمومنین علیهالسلام ⬅️ که ثمره آن رویش در موافقان ست
• کمک امیرالمومنین علیهالسلام به انصاری که پس از روی کار آمدن مهاجرین در مدینه، فقیر تر شدند!
• ماجرای بریده بن حُصیب اسلمی
• عفو اسرای جمل و گفتگو میان بعضی از آنها [گریزی به عفو رهبری بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱]
➕ ماجرای ساختن بیمارستان در بوکمال جهت زایمان زنان داعشی به دستور حاج قاسم سلیمانی [تطبیق امروز]
⚠️ تحذیر!
یکی از گروه هایی که #می_تواند [ممکن است] مانع امت سازی توسط امام شود، شیعیان او هستند.
• ماجرای محمد بن حاطب را به دقت گوش دهید.
قتل عثمان در جامعه محل اختلاف ست و امیرالمومنین علیهالسلام چون می خواهد طاغوت [قاسطین] بزند از آن بدون موضع گیری صریح و شفاف عبور می کند.
[بیانات متعددی دارند: با عثمان در امور دینی و حکومتی مرافعه می کنند اما از طرفی در نهج البلاغه می فرمایند: وَ اللَّهِ لَقَدْ دَفَعْتُ عَنْهُ حَتَّى خَشِيتُ أَنْ أَكُونَ آثِماً]
ولی هستند شیعیانی که اصرار دارند امام باید موضع رسمی بگیرد
و می بینید در ماجرای محمد بن حاطب، می شود آنچه نباید بشود!
🆔 @tajil_ir