eitaa logo
کانال تخصصی نماز
6.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
624 ویدیو
47 فایل
#مقام_معظم_رهبری: همہ بدانند که یکی از موثر ترین راهها برای کاهش آسیب های اجتماعی،ترویج«نماز»است. 🌴استفاده از مطالب کانال با ذکر #صلوات به نیت تعجیل درفرج حلال است☺ انتقاد ، پیشنهاد و پاسخ به سوالات: @Edris_75
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۱۰🌷 همه وارد دوزخ می شوند: این آیات به یکی از حوادث شگفت انگیزی که در آینده برای همه‏ ی ما رخ می نماید، اشاره می کند. بر اساس این آیات، تصمیم قطعی خداوند بر این است که تمام انسان ها در روز قیامت وارد دوزخ شوند و آنگاه افراد پرهیزگار نجات یابند و افراد ستمکار در دوزخ باقی بمانند. در روایتی از پیامبر اسلام می خوانیم: «هیچ شخص نیکوکار و بدکاری باقی نمی ماند مگر این که داخل دوزخ می شود. سپس آتش در برابر مؤمنان سرد و سالم می شود؛ همان طور که برای ابراهیم شد؛ تا حدّی که آتش دوزخ از شدّت سرما فریاد برمی آورد. آنگاه خدا پرهیزگاران را نجات می دهد و ستمکاران را در آتش رها می کند.» در حدیث دیگری از همان حضرت می خوانیم: «روز قیامت، آتش به فرد باایمان می گوید: ای مؤمن، زودتر از من بگذر که نورت شعله‏ ی مرا خاموش کرد.» ممکن است این سؤال پیش بیاید که چرا خداوند، افراد خوب و باایمان را نیز در آتش جهنّم وارد می کند. در پاسخ این سؤال باید به این نکته توجّه کنیم که دیدن دوزخ و عذاب های آن، مقدمه ای برای لذّت بردن هر چه بیشتر مؤمنان از نعمت های بهشت است؛ چراکه «قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید»؛ هر چند که بهشتیان گرفتار مصیبت نمی شوند و تنها صحنه‏ ی مصیبت را مشاهده می کنند، و همان گونه که در روایات پیشین خواندیم، آتش بر آنان سرد و سالم می شود و نور آنان، شعله‏ ی آتش را کنار می زند. به ‏علاوه، آنان چنان سریع و قاطع از آتش می گذرند که کمترین اثری از آتش در آن ها باقی نمی ماند. در روایتی از پیامبر می خوانیم: « مردم همگی وارد آتش [دوزخ] می شوند. سپس طبق کارهایشان از آن بیرون می آیند؛ گروهی چون برق جهنده، دسته ای مانند حرکت باد، عدّه ای همچون دویدن شدید اسب، بعضی مانند سواری عادی، گروهی چون پیاده ای که تند می دود، و بعضی نیز مانند راه رفتن معمول.» از روایات معصومین استفاده می شود که بهشتیان هرچند از دوزخ عبور می کنند متوجّه چیزی از سختی ها و عذاب های آن نمی شوند. در حدیثی می خوانیم: «هنگامی که بهشتیان وارد بهشت می شوند، به یکدیگر می گویند: مگر پروردگارمان به ما وعده نداده بود که از دوزخ عبور می کنیم؟ پس به ایشان گفته می شود: عبور کردید؛ ولی آتش دوزخ برای شما خاموش بود.» 🕊👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال تخصصی نماز
💠نماز‌اول وقت هر جا که بودیم، توى جاده یا مقر یا هر جاى دیگر، وقتى موقع نماز مى شد فوراً مى زد کنار و مى گفت: "حیفه نماز اول وقت مون از دست بره."بعد هم چفیه اش را پهن مى کرد و مى ایستاد به نماز. 🌹شهید
هدایت شده از کانال تخصصی نماز
:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:* 😍بخون بعد یه مدت مشتری میشی. 💢من اگه همه شمارو نماز شب خون نکردم😁 من یه سوال دارم.⁉️ اینهمه خوابیدی چی شد ؟ نمیشه آدم مثل گذشته فکر کنه و عمل کنه و بعد نتایج زندگیش عوض بشه که ! ♻️نتیجه متفاوت میخوای باید عمل کردنتم متفاوت باشه دیگه ! ✳️چرا بهم میگین تو نماز شبات منو دعا کن ؟ ها ؟🤨 چرا خودت بیدار نمیشی !؟🤨 خودت برای خودت ارزش قائل نمیشی که شب بیدارشی و برای خودت دعا کنی… ☹️بعد انتظار داری من برای تو دعا کنم ؟ خخخ.😁 🧕اگر دختر هستی و از خدا قدرتی می خوای که بعدش بتونی در طول روز حجاب داشته باشی.. بیا سمت نماز شب ! ‼️خیلی از دخترها به وسیله نماز شب تونستن با حجاب بشن. به جای اینکه کلی صورتت رو آرایش کنی بیا نماز شب بخون.. اینجوری صورتت کم کم پر نور و خوشگل میشه 🙂 💯آقا کلا هر چی بخوای بهت میدن… ⚠️قطعاً شیطان میزاره که تو نماز شب بخونی…😑  حتی ممکنه بیاد تو خوابت و یه کاری کنه که خواب خیلی بد ببینی که بعدش پشیمون بشی…😕 یه شیطان هست به نام رها… کار رها همینه که نذاره نماز شب بخونی…☹️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@takhasosi_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۳۱۱ مصحف شریف سوره مبارکه مریم 🕊👇
4_5994609558675261120.mp3
847.9K
🔸ترتیل صفحه ۳۱۱ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : رست - سه گاه 🛑 فایل بدون ترجمه 🕊👇
4_5994609558675261121.mp3
1.85M
🔸ترتیل صفحه 311 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست - سه گاه 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۱۱🌷 شروط شفاعت: همه‏ ی ما تاحدودی با مفهوم شفاعت و میانجی گری آشنا هستیم. این که انسان برای برطرف کردن مشکل کسی میانجی گری کند، یا برای حل مشکل خودش، کسی را واسطه کند، برای همه ی ما اتّفاق افتاده است. از آیات قرآن به خوبی فهمیده می شود که این عمل در حد بسیار گسترده تری در جهان هستی جریان دارد؛ بدین معنا که مخلوقات والامقامی در دنیا و جهان آخرت، برای افراد باایمانی که مرتکب اشتباهات و گناهانی شده اند، نزد خدا شفاعت می کنند و از خدا می خواهند که گناهان ایشان را ببخشد. در آیات 7 تا 9 سوره‏ی غافر می‌خوانیم: «فرشتگانی که عرش خدا را حمل می کنند و فرشتگانی که پیرامون عرش قرار دارند، خدا را از هر عیب و نقصی پاک می شمرند و او را سپاس می گویند و به او ایمان دارند و [از خدا] برای افراد باایمان، طلب آمرزش می کنند [و می گویند:] پروردگارا، رحمت و علم تو همه چیز را فراگرفته است؛ پس کسانی را که [به درگاه تو] توبه می کنند و از راهت پیروی می کنند، بیامرز و آن ها را از عذاب دوزخ حفظ کن. پروردگارا، آنها را در باغ های بهشتِ جاودان که به ایشان وعده داده ای، وارد کن. همچنین پدران و همسران و فرزندانشان را که شایستگی [ورود به بهشت را] دارند ... » همچنین از روایات فراوانی که از پیشوایان دین به ما رسیده، به خوبی می فهمیم که انسان های شایسته و نیکوکار، و بالاتر از همه، پیامبر گرامی اسلام و امامان معصوم، در قیامت برای بسیاری از مردم شفاعت می کنند. البتّه بر اساس آیات قرآن، تنها افراد خاصّی می توانند نزد خدا شفاعت کنند، و شفاعت کردن برای افراد گنهکار، دو شرط مهم دارد: 1ـ اجازه‏ ی خدا: مهم ترین شرط شفاعت، اجازه‏ ی خداست. قرآن چند بار تأکید کرده که هیچ کس ـ هر قدر هم والامقام باشد ـ نمی تواند بدون اجازه‏ ی خدا و به خودی خود، از کسی شفاعت کند. در آیه‏ ی 26 سوره‏ ی نجم می خوانیم: « بسیار فرشتگانی که در آسمان ها هستند و شفاعتشان تنها هنگامی سود می بخشد که خدا اجازه دهد... » در روایتی از امام صادق می خوانیم که مردم در قیامت نزد پیامبران می آیند و از آنان تقاضا می کنند که برای آنان شفاعت کنند. پیامبران نیز نزد پیامبر اسلام می آیند و از آن حضرت می خواهند که شفاعت کند. آنگاه پیامبر به سمت درِ بهشت حرکت می کند و در آنجا به سجده می افتد و مدّتی در همان حال باقی می ماند تا این که خدا به او می فرماید: سرت را بلند کن و شفاعت کن تا شفاعتت پذیرفته شود و از من بخواه تا به تو عطا کنم. 2ـ ایمان به خدا و اطاعت از او و پیوند با پیشوایان الهی: از آیات قرآن استفاده می شود فقط کسانی اجازه ی شفاعت پیدا می کنند که خداوند از آن ها خشنود باشد و به ‏وسیله‏ ی ایمان و عمل صالح و اطاعت خدا و پیشوایان الهی، رضایت او را جلب کرده باشند. آیه‏ ی مورد بحث(87 مریم) به همین نکته اشاره می کند و شرط شفاعت را داشتن پیمانی نزد خدا معرّفی می کند؛ پیمانی ‏که بر اساس روایات، به‏ وسیله‏ ی ایمان، نماز، پیروی از امامان معصوم، شاد کردن برادران دینی و اطاعت از دستورهای خدا ایجاد می شود، و به ‏وسیله‏ ی آن، خدا شفاعتِ شفاعت کنندگان را می پذیرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال تخصصی نماز
اقم الصلاه لذکری بنده من❣ نماز،بهترین مسیر ارتباطی ات بامن است ❎این ارتباط راقطع نکن هروقت زنگ زدم بااذان زود گوشی و بردار 📞 👌فقط برای خودت @takhasosi_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یه کانال برای بچه مذهبیا 🧡 ناب ❤️نکات جذاب و کلیدی به زبان ساده 💚 فرزندان و نحوه برخورد صحیح با کودکان راهکارهای کاربردی برای 💔جلوگیری از سردشدن 💖 کودکان 💜مواجهه با همسر 😠 💙تشویق مردان به 😎 🍃❤️ eitaa.com/joinchat/1168900101Cc445ea70a1👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۳۱۲ مصحف شریف سوره مبارکه مریم و ابتدای سوره مبارکه طه 🕊👇
4_6001491809975403858.mp3
849.9K
🔸ترتیل صفحه ۳۱۲ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : سه گاه - رست 🛑 فایل بدون ترجمه 🕊👇
4_6001491809975403859.mp3
1.82M
🔸ترتیل صفحه 312 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه - رست 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۱۲🌷 محبّتی برای مؤمنان: طبق آیات قرآن، داشتن ایمان و انجام کارهای شایسته، آثار مثبت فراوانی دارد که این آیه به یکی از آن ها اشاره می کند. بر اساس این آیه، خداوند چنان جاذبه‏ ی زیبایی در وجود افراد باایمان قرار می دهد که مردمِ پاک‏نهاد ناخود‏آگاه به آنان علاقه مند میشوند؛ درست مانند آهنربایی که ذرّات آهن را به خود جذب می کند. در واقع اعتقاد به یگانگی خدا و پذیرفتن دعوت پیامبران او، در روح و فکر و گفتار و رفتار انسان چون اخلاق نیکو، پاکی، صداقت، انسانیّت، امانت، شجاعت و ایثار و از خودگذشتگی نمود می یابد، و بدون‏ شک همین صفات پسندیده، برای هر انسان آزاده و پاک سیرتی، جذّاب و لذّت بخش خواهد بود. حتّی افراد ناپاک و آلوده نیز از معاشرت با افراد پاک و نجیب لذّت می برند و از ناپاکانی همچون خود متنفّرند. به‏ همین‏ علّت، هنگامی که می خواهند برای خود شریک یا همسری انتخاب کنند، دنبال افراد پاک و درست کار میگردند. در حدیثی از پیامبر می خوانیم: «هنگامی که خدا کسی از بندگانش را دوست بدارد، به فرشته‏ ی بزرگش جبرئیل می گوید: من فلان کس را دوست دارم؛ تو نیز او را دوست داشته باش. پس جبرئیل او را دوست می دارد و در آسمان ها ندا می دهد که ای آسمانیان، خداوند فلان کس را دوست دارد. در پی آن، همه‏ ی اهل آسمان او را دوست می دارند؛ سپس محبّت او در دل های اهل زمین قرار داده می شود. امّا هنگامی که خدا کسی را دشمن بدارد، به جبرئیل می گوید: من از او متنفّرم؛ تو نیز او را دشمن بدار. پس جبرئیل او را دشمن می دارد و پس از آن، در میان آسمانیان ندا می دهد که ای اهل آسمان، خدا از او متنفّر است، شما نیز او را دشمن بدارید و پس از آن، تنفّرِ از او در دل های اهل زمین قرار داده می شود.» در روایات بسیاری که دانشمندان شیعه و سنّی نقل کرده اند، می خوانیم که یکی از نمونه های روشن آیه‏ ی مورد بحث(96 مریم)، وجود محبّت امیر مؤمنان علی در دل های مؤمنان است. در روایتی می خوانیم که پیامبر به حضرت علی فرمود: «بگو: خداوندا، برای من عهد و پیمانی نزد خود قرار ده و محبّت مرا در دل‏های مؤمنان بیفکن.»؛ و در این هنگام، آیه‏ ی مورد بحث نازل شد. در روایت دیگری از پیامبر می خوانیم که آن حضـرت در پایان نمازهای خود،‏ طوری که مردم می شنیدند، در حقّ امیر مؤمنان علی چنین دعا می کرد: «خدایا، محبّت علی را در دل های مؤمنان بیفکن.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال تخصصی نماز
یکی از شاگردان آیت الله بهجت میفرمودند 💯قضا کردن نماز شب بعد از نماز صبح و بعد نماز عصر ، از اسرار محمد و آل محمد خلاصه در بیست و چهار ساعتی که می گذرد کسی نباشد که نماز شب نخوانده باشد👌👌 در راه .. نشسته... ایستاده و ... قضای نماز شبتان را بخوانید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۳۱۳ مصحف شریف سوره مبارکه طه
4_6003743609789088840.mp3
852K
🔸ترتیل صفحه ۳۱۳ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : بیات - حجاز 🛑 فایل بدون ترجمه
4_6003743609789088841.mp3
1.89M
🔸ترتیل صفحه 313 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات - حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🌷 نکته تفسیری صفحه۳۱۳🌷 ابزار رهبری: پس از آنکه حضرت موسی از سوی خدا مأمور شد که به سوی فرعونِ طغیانگر برود و او را از کفر و ستم بازدارد و بنی اسرائیل را از چنگال او برهاند، آن حضرت نه تنها از چنین مأموریّت سختی نترسید، بلکه با آغوش باز از آن استقبال کرد؛ البتّه با درک عمیق و بینش وسیع خود، وسایلِ پیروزی در این مأموریت را از خدا چنین تقاضا کرد: 1ـ صبر و استقامت (رَبِّ اشرَح لیّْ صَدری): بدون‏ شک نخستین وسیله‏ ی پیروزی، روح بزرگ و عقل تواناست که بدون صبر و استقامت زیاد به دست نمی آید. رهبر موفّق، کسی است که در برابر سختی ها مضطرب و پریشان نشود و با صبر و حوصله‏ ی فراوان، تصمیم درست و منطقی بگیرد. از این رو در روایتی از امیر مؤمنان علی مي‏خوانيم: «ابزار رياست، صبر و تحمّل زیاد است.» 2ـ هموار شدن راه (وَ يَسِّر لي اَمري): دومين تقاضاي موسي از خدا اين بود که این مأموریتِ دشوار را در نظر او آسان کند. نکته‏ ی جالب توجّه این است که موسی از خدا نخواست که مشکلاتِ راه را برطرف کند؛ زیرا می دانست که وظیفه‏ ی او از اوّل تا به آخر، با سختی ها و مشکلات آمیخته است؛ بلکه او از خدا خواست که سختی ها را در چشم او کوچک و راه رسالتش را در نظرش هموار کند؛ زیرا مهم تر از این‏که در جهانِ خارج چه اتّفاقی می افتد، این است که حوادث و مشکلات در نظر انسان چگونه باشد. بسیاری از اوقات، مشکلات کوچک در چشم افرادِ سست اراده، بزرگ و کمرشکن می نماید، و به عکس، مشکلات بزرگ در چشم افراد قویدل، خوار و کوچک است. 3ـ سخن گفتن روان و شیوا (وَ احلُل عُقدَةً مِن لِسانی): یکی از ابزار مهم رهبری، سخن گفتن شیواست. تاریخ به خوبی گواهی می دهد که رهبران بزرگ، معمولاً افراد سخنور و خوش‏گفتاری بوده اند؛ و بر مخاطبان خود به خوبی اثر می گذاشته اند. پیشوایان دین ما همچون امیرالمؤمنین علی نیز سخنورترین افرادِ زمان خود بوده اند. همچنین سخنرانی های شجاعانه و بی مانند حضرت زهرا و حضرت زینب در حضور فرمانروایان ستمگرِ عصرشان برای همیشه در تاریخ ثبت شده است. 4ـ داشتن یاور و جانشین شایسته (وَاجعَل لیّْ وَزیرًا ...): آخرین تقاضایی که این آیات از قول حضرت موسی نقل می کند، داشتن یاور و جانشین شایسته است؛ چراکه هیچ رهبری بدون داشتن یاور امین، درست کار، فهمیده و شجاع نمی تواند وظیفه‏ ی رهبری جامعه را به درستی انجام دهد؛ یاوری که در حضور رهبر، او را در وظایفش یاری کند، و در نبود او، راهش را به دقّت ادامه دهد. به ‏همین‏ سبب، حضرت موسی از خدا خواست که برادر بزرگ ترش هارون را یاور و جانشین او قرار دهد. در روایات می خوانیم که پیامبر گرامی اسلام نیز برای انجام وظیفه‏ ی رسالتش، آنچه را که موسی خواسته بود، از خدا تقاضا کرد و سپس فرمود: «خدایا، برای من یاوری از خاندانم قرار ده؛ برادرم علی را. خدایا، پشتم را با او گرم کن و او را در عمل به وظایفم شرکت ده...»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۳۱۴ مصحف شریف سوره مبارکه طه
4_6003692826095781136.mp3
952.3K
🔸ترتیل صفحه ۳۱۴ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : کرد 🛑 فایل بدون ترجمه
4_6003692826095781137.mp3
2.1M
🔸ترتیل صفحه 314 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام کرد 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه