eitaa logo
دوره تربیت طلبه انقلابی ۱۴۰۱
91 دنبال‌کننده
10 عکس
14 ویدیو
3 فایل
ارتباط با مدیر کانال @tahzib_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
recording-20220703-084300.mp3
19.53M
📆 مورخ "١۴٠١/٠۴/١٢" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @talabe_enghlabii ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
819666691_-2060890809.mp3
29M
📆 مورخ "١۴٠١/٠۴/١٢" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @talabe_enghlabii ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
recording-20220703-085903.mp3
14.18M
📆 مورخ "١۴٠١/٠۴/١٢" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @talabe_enghlabii ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
recording-20220703-093924.mp3
31.8M
📆 مورخ "١۴٠١/٠۴/١٢" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @talabe_enghlabii ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
recording-20220703-105329.mp3
20.37M
📆 مورخ "١۴٠١/٠۴/١٢" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @talabe_enghlabii ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
قابل توجه رفقایی که در کلاس فلسفه حقوق حاج آقای دورکوندی شرکت می‌کنن👇🏻
لطفا دوستان این مطلب را مطالعه بفرمایند :ارتباط ۶کتاب طرح ولایت . حضرت علامه مصباح یزدی در تبیین ارتباط ارگانیک محورهای ۶ گانه طرح ولایت توضیح می دهد: «مهم ترین مسئله اجتماعی ما که اصلا انقلاب ما براساس آن به وجود آمده، مسئله حکومت اسلامی و ولایت فقیه است. این نظام (جمهوری اسلامی) با نظام های دیگر فرقی ندارد، حداکثر یک نظام دموکراتیک است. ویژگی اصلی این نظام، نظام مبتنی بر ولایت فقیه و براساس ارزش های اسلام در باب امور سیاسی و کشورداری است. چنانچه ما بخواهیم این مسائل را حل کنیم یک اصول موضوعه ای دارد که قبلا باید آنها را حل کنیم. از جمله اینکه بین مردم و حاکم، بین راعی و رعیت حقوق متقابلی وجود دارد. اصلا حقوق چیست و چگونه پیدا می شود؟ وقتی پای بحث های حقوقی باز می شود تقریباً در همه نظام های حقوقی عالم، یک بخش هایی را اختصاص داده اند به رعایت ارزش های اجتماعی و رعایت اصول اخلاقی. این ها یکی از مبانی حقوق است. ما برای اینکه این را حل کنیم باید ببینیم اصلاً ارزش ها از کجا به وجود می آیند؟ آنچه ما از اسلام می فهمیم این است که این ها مبتنی است بر یک شناخت خاصی از انسان و هستی. ما وقتی می توانیم ارزش های انسانی را معرفی کنیم، که انسان را درست شناخته باشیم. خود همین انسان را وقتی خواستیم بشناسیم باز ما باید رابطه اش را با خدایی که آفریننده اش هست در نظر بگیریم و همین طور در عالم بعدی عالم آخرت؛ این از مقوله علوم فلسفی است. از سنخ علوم تجربی و آزمایشگاهی و طبیعی نیست. در آزمایشگاه نمی شود خدا را پیدا کرد به وسیله اسباب آزمایش و تجربه حسی و آخرش وقتی صحبت از هستی شناسی می شود، آن وقت سوال می شود که شما هستی را چگونه می شناسید؟ با چه ابزاری؟ اعتبارش چیست؟ از کجا ثابت می شود؟ که پاسخ این پرسش ها برمی گردد به معرفت شناسی.»
با موضوع: "بیانیه گام دوم و چگونگی عملیاتی کردن آن" استاد: حاج آقای ذوالفقاری زمان : دوشنبه 13/ 4/ 1401 ساعت: 9:30 دوره تربیت طلبه انقلابی @talabe_enghlabii
«دسترسی سریع به صوت‌های دوره طلبه انقلابی» 🔷خداشناسی (حاج‌آقای دورکوندی)؛ 🔸جلسه اول 🔹جلسه دوم 🔶انسان شناسی (حاج‌آقای شریف‌پور)؛ 🔹جلسه اول 🔸جلسه دوم 🔷فلسفه اخلاق (حاج‌آقای فروغی)؛ 🔸جلسه اول 🔹جلسه دوم 🔶فلسفه حقوق (حاج‌آقای دورکوندی)؛ 🔹جلسه اول 🔸جلسه دوم 🔷فلسفه سیاست (حاج‌آقای سعدی)؛ 🔸جلسه اول 🔹جلسه دوم 🔶همایش 🔹جلسه اول (حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی) 🔸جلسه دوم (حجت‌الاسلام‌والمسلمین یزدان‌پرست) 💢این پیام بروز رسانی می‌شود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @talabe_enghlabii ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
خلاصه مطالبی که در همایش روش تحلیل سیاسی مطرح شد:
هدایت شده از ...
مقدمات تحلیل سیاسی ۱.درک پیچیدگی های شرایط زمانه ۲.کسب آگاهی های دینی و تاریخی ۳.داشتن جهان بینی توحیدی، اینکه جهان یک مجموعه نظام اند است، و معتقد است که مالنا الا احدی الحسنیین. ۴.توجه به خودسازی معنوی، هوا و هوس و میل سبب ندیدن وقایع و حقایق میشود، هوای جاه و مقام و قدرت. ۵.آزاد اندیشی، تقلید کورکورانه نداشته باشیم. ۶.شجاعت در فهم، ترس و انفعال سبب تحلیل غلط میشود. ۷.توجه به خطوط قرمز، نکته اصلی: موضع خلاف قانون، خط قرمز است. قانون ملاک است. حتی قانون بد بهتر از بی قانونی است./ رفتارهای قبیله گرایانه، رفتارهای قومیتی، حزبی، سازمانی. / مواضع خلاف وحدت/ مواضع خلاف آرامش؛ هوچی گری، زنده باد و مرده باد همه نباید باشد / مواضع دشمن شاد کن./ نکته: باید رجوع به منابع معتبر کرد. نکته: اصل تجمیع قرائن؛ با جمع کردن قرائن وقایع در نهایت حقیقت خودش را نشان میدهد.
هدایت شده از ...
گفتار دوم: مهارت ها و فنون تحلیل سیاسی الف:مهارت های ایجابی ۱.کل نگری، مشاهده مجموع واقعیات باهم ۲.ملاحظه آرمانها و واقعیت ها؛ دیدن آرمان ها در کنار واقعیت ها و موانع. اگر فقط به آرمان ها باشد نتیجه میشود نگاه خوارج گونه. ۳.ملاحظه نسبت تکلیف و نتیجه، یعنی در راه رسیدن به نتیجه طبق تکلیف عمل میکنیم. ۴.لحظه شناسی، اشکال قیام توابین لحظه نشناسی است و در این صورت اثر لازم را ندارد. ۵.تحلیل همزمان نقاط قوت و ضعف، دشمن فقط بر روی ضعف ها می‌نشیند. ۶.توجه به شاخص ها، شاخص اسلام است، اشخاص نیست. تعریف دشمن از اصل نظام و انقلاب اسلامی شامل این نکته میشود، بلکه مقصود تعریف و حمایت از افراد است. نباید با دشمن هم جبهه شد. ۷.مفهوم سازی و توجه به دلالت الفاظ و معانی اگر از ما تعریف کردند بدانیم خیانت کاریم. هم باید واژه سازی کرد هم باید نهاد سازی کرد. ۸.تامل در افکار بازیگران سیاسی. ۹.اصلی و فرعی کردن مسائل ۱۰.شنیدن سخنان منتقدان و انتخاب بهترین ۱۱.شناخت نقشه دشمن توسعه# پیشرفت دموکراسی# مردم سالاری دینی ب:مهارت های سلبی ۱.عدم برخورد سطحی با مسائل ۲.پرهیز از واقعیت پنداری, ابرقدرت دیدن آمریکا ۳.پرهیز از لجاجت ۴.پرهیز مغالطه گری ۵.عدم پیش داوری و نگاه جانبدارانه ۶.پرهیز از آسان پنداری ۷.پرهیز از راحت طلبی ۸.تردید نکردن، شک دودلی ۹.پرهیز از عصبانیت