eitaa logo
طلبگی تا اجتهاد
8.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
886 ویدیو
245 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آغاز راهپیمایی روز قدس در ۱۰۰۰ شهر کشور 🔹راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور باشکوه ‌اقشار مختلف مردم در تمام شهرهای ‌ایران ‌با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان آغاز شد. @Farsna - Link
بسم الله الرحمن الرحیم خاطرات زیبای تبلیغ در عصر جدید: کلاس تموم شد.. دخترخانم های بزرگوار چند تا چند تا می اومدند و تشکر و خداحافظی می کردند.. منم مثل همیشه با موفق باشید و التماس دعا بدرقه شون می کردم.. چند نفر هم ایستاده بودند و داشتند نکات تکمیلی بحث رو که فرصت طرحش نشده بود می پرسیدند.یه دختر خانم که از رفتارش معلوم بود به شدت خجالتیه خیلی آروم و بی صدا نزدیک شد و یه کاغذ نقاشی کاهی بهم داد و با صدایی که به سختی به گوش می رسید گفت خودم الان سر کلاس برای شما کشیدم... و سریع هم بدون جلب توجه از کلاس رفت بیرون... من هم که مشغول ارائه نکات تکمیلی مطالب و گرم صحبت بودم فقط سریع تشکر کردم و برگه رو گذاشتم تو پلاستیک جوایز که همراهم بود.... بعدها دیدم عجب... چه ابراز ارادتی کرده به روحانیت این دختر فهیم و عمیق و عریق و هنرمند... چه نقاشی با معنا و مفهومی... یه روحانی که از یه خونه در برابر طوفانها محافظت میکنه... خدا ایشالا حفظش کنه و منو ببخشه که نتونستم حق تشکر از این بزرگوار رو ادا کنم.... عنایت بفرمایید و برای سلامت و موفقیت ایشون صلواتی عنایت بفرمایید.. تاریخ خاطره ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ @talabegitaejtehad
48.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞🔴🧨 دوست عزیزی که کشف حجاب کرده ای! ▪️بدجوری سرت کلاه رفته! 😱اینها که شما را به کشف حجاب دعوت کردند دنبال حکومت طالبان در ایران هستند. این پیام مهم شیخ قمی ویژه «بانوان بی‌حجاب» را گوش بده! https://eitaa.com/TablighGharb/5892 ➖➖➖ 🟢بفرست برای رفیقت یا فامیلت که کشف حجاب کرده. | کانال سخنرانی جهادتبیین | حمایت مالی|
🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی🌿🌿🌿 هشداری درباره بزرگترین فتنه در حوزه های علمیه ی شیعه بسم الله الرحمن الرحیم یهود کلیسا را با همین ترفند زمین زد. جریان علمی ایجاد شده در تمدن اسلامی نیز با همین ترفند زمین گیر شد. بعدها صفویه هم که امیدهای زیادی را زنده کرده بود در همین فتنه گرفتار شد و زمین گیر. بله فتنه تقابل عقل گرایی افراطی با نقل گرایی افراطی ... در مسیحیت پس از نفوذ یهود در هر دو دسته، کاتولیک های نقل گرا در برابر پروتستان های عقل گرا ایستادند و به فروپاشی کلیسا و مهجوریت جریان متعبد و متخلق الهی منجر شد. در تمدن اسلامی اشعری های نقل گرای افراطی در برابر معتزله ی عقل گرای افراطی توسط یهود علم شدند و هر دو جریان علمی با سر به زمین خوردند و علمای هر دو دسته توسط جهالی مثل سلطان محمود ها و هارون الرشیدها قتل عام شدند و شیعه که مهمترین و مستقیم ترین جریان فکری بود به سرنوشت مولایش امیرالمومنین که در دوقطبی خلافت طلبی انصار و مهاجرین مظلوم واقع شد دچار گردید. در صفویه نیز این بازی ادامه پیدا کرد و نزاع اخباری - اصولی و فیلسوف - صوفی دو قطبی های حادی ایجاد کرد که یهود با این جنگ زرگری هر کس را که می خواست و مطلوبش نبود انگ و برچسب می زد و حذف و تبعید می کرد. امروز نیز متاسفانه در حوزه های علمیه خصوصا در قم دشمن در حال زنده کردن این دو قطبی است. جریان عقل گرای افراطی به اسم عقل و مصلحت و مقاصد و عرف و سیره در حال به کنج محاق راندن نقل است و جریان نقل گرای افراطی به اسم عرفان ستیزی و فلسفه ستیزی و نجاست علوم اسلامی غربی و با انبر گرفتن مثنوی مولوی و بسیاری کتب دیگر و کتاب سوزی راه انداختن در حال تخطئه ی عقل و منطق است. باید به شدت مراقب بود... فتنه ی اکبر حوزه همین تقابل است. در زمان صفویه اخباری های مصلح مخالف نفوذ غرب و تنباکویی بودند که ره آورد غربی ها بود و اصولیان مصلحی مثل شیخ بهائی ها و علامه مجلسی ها هم قائل به مبارزه منطقی با پدیده های جدید و مدیریت حکّام به جای برخورد سلبی و شدید با علائق آنها بودند و هر دو نیت صالح مشترکی داشتند ولی همواره در طول تاریخ به تعبیر رایج مجتهد تنبل اخباری می شود و اصولی تنبل مضعّف الاخبار.... این اخباری تنبل چند روایت خوانده و حال و حوصله ی فکر کردن و جمع و تفریق روایات را ندارد و لذا اجتهاد و اصول فقه را رد می کند و آن اصولی تنبل هم حال خواندن و دیدن همه ی اخبار در کنار هم را ندارد و تا روایتی با نظام فکری اش نمی سازد به جای توسعه ی منظومه ی فکری اش و تلاش برای کسب قرائن، روایت را تضعیف می کند. در کل معمولا کسانی که در تتبع و مطالعه بیشتر عمرشان را می گذرانند عموما از تفکر و تامل باز می مانند و کسانی که بیشتر به تفکر و عملیات ذهنی دل خوش می دارند اغلب از مطالعه و تتبع باز می مانند. باید حد وسط و صراط مستقیم را رعایت کرد. حضرت آیت الله العظمی بروجردی بزرگ مرد حد وسط در اجتهاد عمیق و عریق شیعی بود. بزرگانی مثل حضرت امام و شهید مطهری در وصف اجتهاد ایشان جملات بلندی دارند و حضرت آقا نیز ایشان را قله ی فقاهت بعد از شیخ انصاری رحمه الله می دانند و اسلوب این بزرگوار را پی گرفته اند. پیش از ایشان، شیخ انصاری رحمه الله در تتبع چنان بود که هنوز برخی منابع مورد استناد ایشان در رسائل خطی است و در تعقل چنان به اضربوا بعض الرای به بعض و ضرب مخض السقائی قائل بود که گاهی بیش از ده بار آراء را عقب و جلو می کند تا انصاف و میانه روی علمی را رعایت فرماید و از باب تعصب و میل شخصی به سمتی متمایل نشده باشد. یادی هم کنیم از حضرت امام راحل رحمه الله که در کتاب اجتهاد و تقلیدشان که اهم و الزم از شرایط اجتهاد را انس با آیات و روایات می دانند تا این دوقطبی دیگر هیچ گاه زنده نشود. برخی نگران چهار عمامه به سر غربزده که سکولاریسم و لیبرالیسم را با ادبیات و بیان و ظاهر دینی گفتمان سازی می کنند هستند ولی اینها نگران کننده نیست هرچند باید به همین افراد هم پاسخ مناسب داده شود ولی خوف از کسانی است که به اسم عقل و اخبار و در لباس خودی برای دشمن کار می کنند نه پرچم داران جسور دشمن در حوزه. وا اسفای از حوزه نجف هم بماند برای بعد که دشمن یهودی برای نجف برنامه های عجیبی دارد و همین قدر توجه شود که آمدن پاپ به نجف و تلاش برای توجه اذهان به نجف بی غرض نبوده است. هر چند همین دو قطبی سازی در نجف نیز قابل تطبیق است و سبیل میانه در آنجا هم متبع. ولله الحمد اولا و آخرا و ما علینا الا البلاغ @talabegitaejtehad
🌿🌿🌿یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿 سوالاتی درباره موسسه رایانه ای نور بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله موسسه ی رایانه ای نور که به ابتکار و همت حضرت آقا راه اندازی شد در این سالها خدمات شایانی به علوم اسلامی و حوزه های علمیه ارائه کرده است که اگر نبود این نرم افزارها، حقا تیغ پژوهش حوزه کند و زبانش در فضای علمی امروز الکن بود. ولی توقع و انتظار در این هجوم علمی و فکری غرب و جنگ ترکیبی بیش از اینهاست و برخی جهت گیری ها سوگمندانه هنوز مناسب نیست.. سوالاتی در ادامه تقدیم می شود که امیدواریم آن موسسه فخیمه جوابهای آنها را مبذول فرماید و ما را از این حیرت نجات دهد انشاء الله... چرا بعد از سی سال از تاسیس موسسه رایانه ای نور هنوز یک نرم افزار کتابخانه اقتصاد اسلامی در این موسسه تولید نشده است؟ چرا هنوز نرم افزار کتابخانه جامعه شناسی و روان شناسی برای پژوهشگران این عرصه ها تولید نشده است؟ نکند خدای ناکرده آقایان به علوم انسانی اسلامی اعتقادی ندارند؟ چرا بعد از سی سال هنوز کتابخانه تولیدات مهم ترین مراکز پژوهشی کشور مثل بنیاد پژوهش های آستان قدس و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه امام خمینی رحمه الله و مرکز اسناد انقلاب و ... برای پژوهشگران تولید نشده است؟ مگر نه این که این مراکز بیشترین خدمت پژوهشی را به انقلاب ارائه نموده اند؟ چرا ناظر نرم افزار کتابخانه جامعه تاریخ این مجموعه و سخنران رونمایی آن باید آقای رسول جعفریان هداه الله باشد که معتقد است :همه طب سنتی، اندازه یک آزمایش پاستور ارزش ندارد و حوزه علمیه صلاحیت ورود به مسائل پزشکی را ندارد؟ شکر خدا برای طب اسلامی کتابخانه تولید شده ولی چرا در طبیعیات و ریاضیات هنوز کتابخانه نرم افزاری مستقل تولید نشده است؟ آیا ترس از استهزاء و تمسخر غربزدگان عامل این عقب نشینی است؟ چرا کتابخانه فقه الیهود و صهیونیزم شناسی هنوز تولید نشده است؟ چرا کتابخانه دشمن شناسی و غرب شناسی و آمریکا شناسی هنوز تولید نشده است؟ چرا کتب اهل سنت را که به صورت متن باز هم در اینترنت موجود هستند هنوز برای پژوهشگران این عرصه به صورت کتابخانه نرم افزاری عرضه نشده اند؟ مگر باعث تقریب مذاهب نمی شود و سیره بزرگان ما نبوده است که بر کتب اهل سنت اشراف داشته اند و بخش عظیمی از کتابخانه شان این کتب بوده است ؟ چرا کتب علوم انسانی غربی جدیده اعم از هوش مصنوعی و فلسفه ذهن و معرفت شناسی و علوم شناختی و ... هنوز برای طلاب پژوهشگر آماده نشده است؟ آیا برای مواجهه و غلبه بر علوم انسانی غرب اشراف بر این علوم لازم نیست؟ مگر می شود با تاریکی و جاهلانه و کورکورانه با یافته ها و بافته های علمی غرب جنگید؟ چرا نرم افزار مجموعه آثار فلان مرجع نمای مبیح قمه زنی و هتک مقدسات اهل سنت برای چندرغاز تولید شده است ولی نرم افزار آثار برخی پژوهشگران و بزرگان علمی انقلابی هنوز تولید نشده است؟ آیا در این دوران فشار شدید اقتصادی به طلاب، این همه پول و هزینه ی این نرم افزارها و کتب الکترونیکی را از طلاب گرفتن صحیح و منصفانه است؟ آن هم توسط موسسه ای که از بیت المال تغذیه می کند و وظیفه اش خدمت رایگان به اقشار پژوهشگر جامعه است؟ آن هم به پشتوانه ی قانون کپی رایتی که ملکه ی یهودی انگلیس پایه گذار آن بوده است؟ و لله الحمد اولا و آخرا - 4 رمضان نوروز 1402 @talabegitaejtehad
بسم الله الرحمن الرحیم خاطرات تبلیغی توفیقی دست داد و نیمه دوم رمضان امسال در جوار استاد قربانی تبلیغ مشرف بودیم. ایشون حجت خدا بر همه طلبه هایی هستند که تبلیغ رو رها کردند و حتی در قم هم جرئت پوشیدن لباس مقدس روحانیت رو از ترس چند تهدید ساده ندارند. حاج آقا قربانی با وجود فدا کردن یک دست و یک پا در دفاع مقدس هنوز استوار و قائم لله، مشغول ادای رسالتهای تبلیغی در صف اول هستند. دبیرستان های دخترانه که آماج حملات رسانه ای و حتی مسمومیتی دشمن بوده خط مقدمی بود که ایشون با این وضعیت حاضر نشدند از این خط مقدم عقب بنشینند.خدا وکیلی حین کار تبلیغ نگران ایشون بودم که اگر خدای نکرده دشمنکی شیطنتی کند ایشون تک و تنها سر کلاس مسئله ای براشون پیش نیاد. البته خدای جبهه ها همون خدای کلاس های درس دبیرستانهای دخترانه است و هوای بندگان مخلصش رو داره... دیشب وقتی امام جمعه منطقه به صورت غیر منتظره یه هدیه تبلیغی یک میلیونی به گروه تبلیغی ما مرحمت فرمودند ایشون نه تنها هدیه رو نگرفته بودند بلکه حتی هر چه اصرار کردم هدیه ما رو هم قبول نفرمودند و برای آخرین بار در این دیدار اوج شخصیت مقاومشون رو در برابر دنیا به نمایش گذاشتند... حفظه الله و حشره الله مع رسله المجاهدین. @talabegitaejtehad
در هر عصر و زمانی مردانی برای یاری دین خدا به پا میخیزند و دین خدا را یاری می دهند. پذیرش حوزه های علمیه آغاز شد. ✅ جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشترکلیک کنید. ا👇👇👇👇ا 👈 # اطلاعات بیشتر: 👈 # فضای مجازی: 👈 # ثبت نام: 👈 # دفترچه راهنمای پذیرش: 👈# مشاوره ورود به حوزه 🌺 سنجش و پذیرش حوزه های علمیه برادران 🌺
بانکها اکثر سپرده‌ها رو به کارمندهای خودشون وام میدن.... از آقای رئیسی می‌پرسیم تخلفات پنهان و آشکار نیاز به داره یا نه فقط جاهای دیگه نیاز به جراحی داشت؟!
🎉 سومین دوره رایگان معرفی زیست‌شهرهای نوین مولّد 🎉 الگویی ارزان و امکان‌پذیر، برای حل مشکلات مسکن، اشتغال، جمعیت و احیای سبک زندگیِ خانواده محور، شاداب و سالم ایرانی 🏡🛠👷‍♂️👨‍👩‍👧‍👦 حالا می‌تونید در این دوره به شکل رایگان ثبت‌نام کنید👇👇 B2n.ir/zistshahr3 B2n.ir/zistshahr3 @zistshahr
🚩 پویش "آماده شهادتم" در پی اقدامات کور و غیرانسانی روزهای اخیر علیه مردم، طلاب و روحانیون و خادمان دین، پویش «» آغاز به کار کرده است. ↙️ شرکت در پویش (کلیک نمایید) @sotohaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥بدون تعارف با خانواده شهید غیرت و ناموس، شهید حمیدرضا الداغی
الحمدلله مشکل حل شد میتونید از سایت استفاده کنید🌹🙏
چقدر گفتیم لا اقل خلع لباس کنید این غربی مخ ها رو....
🌸 کانال بانک لینک طلاب 🌸 این کانال به همت یکی از ادمین های بسیار خوش سلیقه راه اندازی شد و مورد استقبال هم قرار گرفت. https://eitaa.com/linkbank_ttej
🌨🌨🌨🌨🌨 باسمه تعالی هذا مِن فَضلِ رَبِّی اصوات تدریس ادبیات عرب از روح الله در فضای جی میل / وبگاه طلبگی تا اجتهاد/ پیامرسان بله: 🌺🌺🌺🌺🌺 🔵 صرف و لغت تدریس صرف ساده و معجم الوسیط http://tt-ej.ir/post/463 https://drive.google.com/folderview?id=1TSgCfqUwUwhHe82t_fERU0JVLbBmXdWX https://ble.ir/sarf_loghat_rasel 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 کارگاه لغت در 10 جلسه http://tt-ej.ir/post/654 🌸🥀🌸🥀🌸🥀🌸 🔵 نحو مقدماتی تدریس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ مناسب برای مبتدی و هرکس که قصد مرور فشرده و عالمانه نحو را دارد https://drive.google.com/folderview?id=1iFrhovP_2CpxU2xnZ3wRhiWvb7A6gM5I https://ble.ir/samadieh1401rasel ✅️✅️✅️✅️✅️ 🔵 صمدیه تدریس سال تحصیلی ۱۳۹۸ قبلاً در وبگاه طلبگی تا اجتهاد بارگزاری شده: http://tt-ej.ir/post/699 اما تدریس سال 1400 که مبتنی است بر نسخه منقّح صمدیه در زمانی کوتاهتر تدریس شده: https://drive.google.com/folderview?id=13m7rw6gzr9CuligVei94EqbsqNVheYi5 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 سیوطی صوت تدریس سیوطی در وبگاه طلبگی تا اجتهاد موجود است. در آن صوتها کتاب اصلی سیوطی تدریس شده http://tt-ej.ir/post/236 http://tt-ej.ir/post/237 صوت قسمت دوم سیوطی(از باب اشتغال تا آخر) بر اساس "النهجه المرضیه فی ثوبها الجدید"(اثر مرکز متون حوزه): https://drive.google.com/folderview?id=16Bc0lgGTDEiml2nG6Lz_UV4nrAlGH4-s https://ble.ir/soyoti2_rasel96 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 مغنی الادیب اصوات تدریس مغنی الادیب دور اول تدریس این کتاب در وبگاه "طلبگی تا اجتهاد" موجود است: http://tt-ej.ir/post/570 اینجا تدریس دور دوم بارگزاری شده که برتر است: https://drive.google.com/folderview?id=1jYW66bpXVWpeIEe2CdupKBrqrjt2H1Kt https://ble.ir/moghni_rasel 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 جواهر البلاغه http://tt-ej.ir/post/737 🕋🕋🕋🕋🕋 🔵 ادبیات کاربردی در قرآن کریم مراحل هفتگانه ادبی بر آیات موضوعی قرآن https://drive.google.com/folderview?id=182uH3J26l7IqbAQK8ghQ_LiiA45qiola https://ble.ir/adabiat_karbordi_quran و ما تَوفیقی إلاّ بالله و الحمد للّه ربّ العالمین
34.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز استغفار و برکات عجیب آن ... @talabegitaejtehad
آجرک الله یا صاحب الزمان..... امامزاده آبادی ام حرم دارد.... هنوز حضرت صادق غریب و بی حرم است... حاج آقای رئیسی به خدا قسم اگر حرم ائمه بقیع علیهم السلام رو تو این شرایط نرمش عربستان پس نگیری حلالت نمی کنم....
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
♦️ از سال 1340، سیاست‌های سکونت‌گاهی و حکمرانی زمین دچار خطاهای راهبردی شد که برهم خوردن آمایش سرزمینی، تصدی‌گری دولت در این حوزه، ناسازگاری الگوها با سبک زندگی ایرانی-اسلامی و افزایش روزافزون دلالی و سوداگری در این عرصه برخی از این موارد است. ♦️ اما هیچ‌گاه در طول تاریخ تمدن ایران، با این سطح از بحران و معضل در عرصه زمین و مسکن مواجه نبوده‌ایم و اگر چاره‌ای فوری برای آن اندیشیده نشود چه بسا منجر به اعتراضات شدید اجتماعی شود. ♦️ یکی از شعارهای دولت، ساخت 4 میلیون مسکن برای فاقدین مسکن بود که همچنان در دستور کار است اما سوال جدی از مجریان، نحوه اجرای این طرح است که آیا می‌توان با فرمول‌های جواب پس داده و شکست خورده، مشکل را حل کرد؟ ♦️ به نظر بسیاری از کارشناسان و دلسوزان این عرصه، اولین و مهمترین مرحله برای حل مشکل، است. اما خلاء کار، نبود الگویی فقهی-حقوقی در این زمینه است. الگویی که مشکل را حل کند و در عین حال منجر به رونق بازار سوداگری و دلالی نشود و این واقعا کمبودی است که در سطح کلانِ حکمرانی زمین و مدیران رده بالای دولتی هم احساس می‌شود و درخواست یک مدل دقیق را دارند. ♦️ به همین منظور گروهی از دغدغه‌مندان، گرد هم جمع شده‌اند تا راهکاری دقیق، فقهی، حقوقی و عملیاتی برای تهیه کنند. 🌺 به همین منظور به چند طلبه جهادی با ویژگی‌های زیر در تیم پژوهشی نیاز است: ✅ فهم تراث عربی حوزوی ✅ قدرت بالای جستجو در تراث حوزوی و فیش‌برداری ✅ تسلط به نرم افزارهای حوزوی ✅ سابقه پژوهشی خوب ✅ دغدغه‌مند بحث زمین و مسکن علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع همکاری، به این آی دی پیام بدهند: @mbahrami
دوره های ادبیات حکمی عرفانی الحمدلله در حوزه در حال پاگرفتن است.... @talabegitaejtehad
🔰دعوت به همکاری «کارشناس علمی» در زمینه و ♨️محورهای همکاری: •تنظیم متن، عنوان‌گذاری و مستندسازی •ویراستاری محتوایی •نگارش مقاله •گزارش‌نویسی علمی متقاضیان همکاری، رزومۀ خود را جهت بررسی و دعوت به مصاحبه تا 10 خرداد ماه به آدرس @feqhehokoumati_dabirkhaneh ارسال کنند.
...مسأله‌ی زمین با این کارها حل نمی‌شود. حالا شما قدمی برداشته‌اید، که البته قدم بسیار مهمی است - قدم اول بود؛ قدم باارزشی است - اما این، عاقبت آنچه که ما در جمهوری اسلامی انتظار داریم، نیست. ...و این نخواهد شد، مگر این‌که زمین در دست مردم باشد و مردم به این زمین دل ببندند و بفهمند که زمین متعلق به آنهاست؛ بایستی آن را آباد کنند و زندگی خود و دیگران را از این زمین اداره نمایند. ... ما در جمهوری اسلامی خیال می‌کنیم که اگر الان مثلاً منِ نوعی را از قم دعوت کنند و بگویند شما یک ماه رمضان به فلان ده یا فلان شهر بروید و ماه رمضان را در آن‌جا بمانید، آخر ماه رمضان هم صد هزار تومان یا هشتاد هزار تومان به شما خواهند داد، ما می‌رویم؛ یعنی یک مقدار مطالعه‌ی جنبی می‌کنیم، روزی یکی، دوتا منبر هم می‌رویم، آخر ماه هم صد هزار تومان می‌گیریم و می‌آییم. ما این را تضییع عمر به حساب نمی‌آوریم؛ چون بالاخره منبری رفته‌ایم و کاری کرده‌ایم و پولی هم درآورده‌ایم؛ اما اگر ما همین یک ماه را دنبال تقسیم اراضی مستحق للناس و مستحق للغیر - که حالا دست دیگران است، یا همین‌طوری افتاده است - برویم، خیال می‌کنیم عمرمان تضییع شده است! من خیال می‌کنم این فرهنگ، فرهنگ خیلی قابل دفاعی نباشد. به نظر من، ما باید برای این کار وقت صرف کنیم. البته اگر وقت صرف کنیم، کار متقن‌تر هم درمی‌آید...کاری که انسان می‌تواند در یک صحنه‌ی اجتماعی بکند، به‌هیچ‌وجه کمتر از کار درس قرآن برای پانصد نفر دانشجو نیست. ما واقعاً این را عادت نکرده‌ایم که خیال کنیم که حالا این‌کار هم اهمیت آن کار را دارد..... موازین فقهی ما انصافاً موازین خیلی خوبی است؛ بخصوص در باب زمین، حرفهای بسیار قرص و منطقی و متین و غیر قابل ایراد فکری و اجتماعی وجود دارد. ما واقعاً هیچ مشکلی در باب زمین نداریم. آدم بایستی دور از احساسات و دور از تأثر از حرف زید و عمرو، همان حکمی که مطابق فقه شرعی است، بدهد. البته کشت موقت - همان‌طور که عرض کردم - به صورت دیگر است؛ یعنی به حکم حاکم بوده است. زمینهایی بود که افتاده بود؛ گفتند که افراد بروند و موقتاً کشت کنند، تا ببینیم چه می‌شود. ....جوان‌ها وارد بشوند، آموزش‌هاى لازم را بگيرند؛ آن‌هايى كه مى‌توانند، تحصيلات لازم را در زمينه‌ى خاك، آب و مسائل گوناگون كشاورزى ببينند، بعد، به جان اين سرزمين پُربركت بيفتند و بركات الهى را از آن استخراج كنند؛ اين كار ممكن است.
🌿🌿فراخوان طرح همکاری پژوهشی با رساله فقه الاقطاع🌿🌿 بسم الله الرحمن الرحیم رساله ششم از مجموعه فوائد معصومیه: شاخه پژوهشی گروه طلبگی تا اجتهاد الفوائد المعصومیه فی فقه الاقطاعات الارضیه و مسائله الخراجیة و الزراعیة و السقائیه استاد مشاور: حجت الاسلام شهاب الدین علائی نژاد زید عزه کاری از شاخه پژوهشی گروه طلبگی تا اجتهاد عن الباقر عليه السلام: وَجَدنا في كِتابِ عَلِيٍّ عليه السلام: «إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُها مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ» أنَا وأهلُ بَيتي الَّذين أورَثَنَا اللَّهُ الأَرضَ ونَحنُ المُتَّقونَ وَالأَرضُ كُلُّها لَنا، فَمَن أحيا أرضاً مِنَ المُسلِمينَ فَليُعَمِّرها، وَليُؤَدِّ خَراجَها إلَى الإِمامِ مِن أهلِ بَيتي ولَهُ ما أكَلَ مِنها، فَإِن تَرَكَها أو أخرَبَها وأخَذَها رَجُلٌ مِنَ المُسلِمينَ مِن بَعدِهِ فَعَمَّرَها وأحياها فَهُوَ أحَقُّ بِها مِنَ الَّذي تَرَكَها، يُؤَدّي خَراجَها إلَى الإِمامِ مِن أهلِ بَيتي ولَهُ ما أكَلَ مِنها، حَتّى‏ يَظهَرَ القائِمُ مِن أهلِ بَيتي بِالسَّيفِ فَيَحوِيَها ويَمنَعَها ويُخرِجَهُم مِنها كَما حَواها رَسولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله ومَنَعَها، إلّاما كانَ في أيدي شيعَتِنا فَإِنَّهُ يُقاطِعُهُم عَلى‏ ما في أيديهِم ويَترُكُ الأَرضَ في أيديهِم. و عن الصّادق علیه السلام :إذا قام قائمُنا إضْمَحلّتِ القطائع، فلا قطائع. امام خمینی رحمه الله: اوج داستان غم ‏انگيز شاه براى مردم ايران، اصلاحات ارضى بود. قضيه «اصلاحات ارضى» يك لطمه‏ اى بر مملكت ما وارد كرده است كه تا شايد بيست سال ديگر ما نتوانيم اين را جبرانش بكنيم؛ و مهمترين عملى كه بايد در ايران انجام بگيرد قضيه احياى كشاورزى است؛ بعد از اماته و مُردنش....ما در كشاورزى از همه چيزهاى ديگر بيشتر شكست خورديم. مسئله كشاورزى در كشور ما در رأس امور است آن ايرانى كه يك خراسانش براى همه ايران تا آخر سالش بس بود! يك خراسانش. باقى ‏اش را بايد بدهند به غير. اصلاحات ارضى براى ما كردند! چه كردند؟ آن اصلاحات ارضى كه خدا- ان شاء اللَّه- لعنتشان كند. اينها اين كار را كردند كه زراعت را از دست مردم بكلى گرفت...، شمايى كه يك آذربايجانتان بس بود برايتان و باقى‏اش را بايد صادر كنيد، حالا نشستيد مباهات مى‏كنيد كه ماييم كه بايد وارد كنيم! بايد خجالت بكشيد از اين «اصلاحات ارضى‏تان»! و هكذا و هكذا همه اصلاحاتشان. مراتع را به يك دسته‏اى داده، جنگلها را به يك دسته‏اى داده به اسم مليت، آبها را خشك كرده است يك جاهايى، ماهيها را به دست كسى ديگر داده، همه چيزى كه داشتيم ما، ايشان تحويل ديگران داده. يك زراعت داشت ايران، آن زراعتش را هم از بين برد؛ ايشان به اسم «اصلاحات ارضى» زراعتش را هم از بين برد. الآن كشاورزى، ما نداريم در ايران. آنكه كشاورزى صحيح مى‏كند در ايران، در بعضى از نقاط، عبارت از اسرائيلى‏ها هستند كه زمينهاى خوب را به دست آنها داده است؛ ايران يكى از كشورهاى نادرى است كه اگر اصول صحيح كشاورزى در آن پياده شود، يكى دو استان آن اكثر مواد غذايى ايران را تأمين خواهد كرد و ما بقى را مى‏توانيم صادر كنيم. مراتع ما را از بين بردند و به غير دادند؛ به اسم ملى ملت را از آن محروم كردند، و دامدارهاى ما از بين رفتند. تمام مراتع ما را از بين بردند به اسم ملى كردن. مردم را دستشان را منقطع كردند و خودشان چاپيدند و رفتند. حالا بايد كوشش كنيم كه از اين فقر بيرون بياييم. مشغول بشويم به كار تا فقرمان از بين برود. آنها مانع بودند از اينكه ما زراعت بكنيم؛ به اسم «اصلاحات ارضى» نمى‏گذاشتند زراعت ما تحقق پيدا بكند؛ حالا آزاديد زراعت بكنيد. اين خانه خرابها به اسم «اصلاحات ارضى» بكلى از بين بردند زراعتهاى ما را، و بكلى كشاورزى را از بين بردند. امام خامنه ای حفظه الله : اگر بخواهیم به مسائل عمومی نظام جمهوری اسلامی با یک اولویت‌بندی نگاه کنیم، شاید بشود گفت که مسأله‌ی زمین و حل صحیح آن در ردیف اول قرار می‌گیرد. حالا یا این است که در ردیف اول، مسأله‌ی دیگری هم در کنار این مسأله قرار می‌گیرد، یا این‌که انحصاراً این مسأله، مسأله‌ی اول است. مشکل زمین، فقط مشکل کشور ما نبوده؛ بلکه مشکل همه‌ی کشورهایی بوده است که در آن، نظامهای غیرعادلانه و طغیانگری حاکمیت داشته است. وجه قضیه هم واضح است: کارآمدترین وسیله‌ی تولید و منبع برکات... بایستی سعی کرد که این زمین دست مردم بماند. البته ما باید در آینده طرحهای دیگری داشته باشیم؛ اینها طرحهای بسیار مقدماتی است. از این یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع زمینی که در کشور ما وجود دارد، به احتمال زیاد بخش عمده‌اش قابل کشت است. ما هنوز استفاده از آب کویر را تجربه نکرده‌ایم. کسی نمی‌تواند بگوید که در کویر امکان کشت نیست..
🌿🌿طرح جهادی پژوهشی فقه الاقطاع -استنباط الگوی تخصیص اسلامی زمین برای پیشرفت کشور🌿🌿 بسم الله الرحمن الرحیم فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما (نساء 95) عزیزان بزرگوار که مصداق مجاهدین پژوهشی هستند و دوست دارند ثوابی از ریل گذاری اسلامی کشور برای حرکت به سوی تمدن اسلامی و جامعه ی مهدوی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نصیبشان شود از این همکاری عقب نمانند... الحمدلله ساختار و طرح اولیه ی رساله فقه الاقطاع آماده و تقدیم شده است.. عزیزان از روش های زیر هر کدام را که مایل بودند می توانند در ثواب رساله نهایی شریک شوند: انواع روش های همکاری پژوهشی : بزرگوارانی که فقه الطاعون را ملاحظه فرموده باشند ملتفت هستند که مبنای شاخه پژوهشی گروه طلبگی تا اجتهاد بر اساس پژوهش نقل قول محور است و بیش از نود درصد متن نهایی نقل قول است و واقعا لزومی به تکرار حرف خوب دیگران و عبارت پردازی جدید آن نیست. جدای از برکات دیگر پژوهش های نقل قول محور که در آینده مفصل درباره سبک مطلوب پژوهش مطالبی تقدیم خواهد شد ان شاء الله. آیه یابی در مسئله و زیر مسئله ها: اگر آیه ای متناظر با یک مسئله یافتید و در رساله نبود اطلاع دهید روایت یابی در مسئله یا زیرمسئله ها: اگر روایتی در مسئله یا زیر مسئله ای یافتید و در رساله نبود اطلاع دهید نقل قول یابی مقاله محور : بهترین نقل قولها در موضوعاتی که در چارچوب ارائه شده یافته و بعد از تایید حروف چینی و تحویل داده شود. نقل قول یابی کتاب محور: بهترین نقل قولها در موضوعاتی که در چارچوب ارائه شده یافته و بعد از تایید حروف چینی و تحویل داده شود. نقل قول یابی آزاد: فراتر از کتاب خاص و مقاله ی خاص نقل قول یابی انجام شود و بعد از تایید حروف چینی و تحویل داده شود. تحلیل های جدید و نگاه های جدید به مسئله : اگر رویکرد یا تحلیل جدیدی در مسئله یا زیرمسئله ای یافتید یا به آن رسیدید و برای رساله مفید می دانید دریغ نفرمایید. عزیزانی که تازه کار بوده و بیشتر دوست دارند ثوابی از رساله نصیبشان شود می توانند در حروف چینی نقل قول های یافته شده از کتب چاپی که متن آنها در اینترنت یافت نمی شود کمک دهند.. هر گونه نقد و نظر و مقاله یابی و کتاب یابی و پایان نامه یابی فارسی و عربی و انگلیسی نیز به پیشرفت کار کمک می کند.. التماس دعا با نشانی زیر در تماس باشید @ttej_pajohesh