«وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ * إِلى رَبِّها ناظِرَةٌ»
♨️ آیا ما بینا و ناظریم یا نابینا و غافل؟!
🔻 قرار است چه چیز را نظارهگر باشیم؟
❓ اگر اینجا بینا نشویم، وضعیتمان در آخرت چگونه خواهد بود؟🧐
🔅 مباحث تربیتی و اخلاقی به صورت کاربردی 👇
https://eitaa.com/joinchat/1039859759C0ac80d4ef5
🔴 کجایند نواب ها؟
🔹یکی از شخصیت هایی که از بدو اعلام موجودیت اسرائیل در سال 1327 شمسی، به دفاع از فلسطین پرداخت شهید سیدمجتبی #نواب_صفوی است. وی که در آن وقت جوانی سی و چندساله بود با سخنرانی و فراخوان عمومی، از 5 هزار نفر برای اعزام به سرزمین های اشغالی ثبت نام بعمل آورد.
🔸سپس بهمراه جمعیت فدائیان اسلام بیانیه ای صادر کرد که پنج هزار نفر از فدائیان رشید اسلام عازم کمک به برادران فلسطینی هستند و با کمال شتاب از دولت ایران اجازه حرکت به سوی فلسطین را می خواهند و منتظر پاسخ سریع دولت می باشند و از دولت خواست تا امکان عزیمت داوطلبین را فراهم کند.
🔹نواب با ابراهیم حکیمی نخست وزیر وقت ملاقات نمود و درخواست جدی فدائیان اسلام تأکید نمود. اما حکیمی در این دیدار پاسخ روشنی به او نداد و بررسی مسئله را به روزهای بعد موکول کرد. پیگیری ها و تلاشهای فدائیان اسلام نهایتاً بی نتیجه ماند و دولت خواسته آنان را اجابت نکرد.
🔸آذر ۱۳۳۲ گروهی از دانشمندان وعلمای اسلامی اجلاسی را تحت عنوان «مؤتمر اسلامی»، به منظور چاره جویی برای مقابله با تهاجمات اسرائیل و کمک به مردم فلسطین در اردن برگزار کردند. «جمعیت انقاذ فلسطین» و «مکتب الاسرارالمعراج» از #شهید_نواب_صفوی برای شرکت در آن اجلاس دعوت به عمل آوردند.
🔹نواب این موضوع را با برخی ازعلمای مطرح درمیان گذاشت و برخی از این علما، شرکت در این اجلاس را به عنوان تکلیف شرعی برعهده نواب گذاشتند. پس از دریافت دعوت نامه مؤتمر اسلامی، مجلس مشورتی در مسجد محمدیه سرچشمه تهران برپا شد که پس از موافقت اکثریت اعضای فدائیان اسلام، برای تأمین هزینه این سفر فیش هایی از سوی فدائیان اسلام به فروش رسید و مبلغ هشت هزار تومان جمع آوری شد. نواب صفوی در تاریخ ۱۱/۹/۱۳۳۲ به عراق سفر کرد و فردای آنروز به بیروت و از آنجا به بیت المقدس عزیمت نمود. شرکت نواب در این اجلاس بازتاب گسترده ای در سطح مطبوعات داخل ایران داشت.
🔸در اولین جلسه مؤتمر اسلامی، نواب صفوی فرصت سخنرانی در حضور رؤسای ممالک، اندیشمندان و علمای اسلام را پیدا کرد. در حاشیه این اجلاس، اندیشمندان مسلمان و سران کشورها درخواست دیدار با وی را داشتند. او با سیدقطب اندیشمند مسلمان و برخی سران کشورها همچون ملک حسین اردنی دیدار کرد.
🔹ایشان به قدری درخشیدند که مرد هفته شناخته شدند و در روزنامه های عربی عکس نواب و ملک حسین شاه اردن راچاپ کردند و نوشتند که ملک حسین تحت تأثیر سخنان نواب از سوار شدن برماشین ساخت انگلیس خودداری کرد. سیدقطب هم تحت تأثیر سخنان نواب گفته بود: «أنتَ هُنا فی قلبی».
🔸در جلسه با ملک حسین گفت من تا کنون با پادشاهان ملاقات نکرده ام و از دیدن پادشاه خوشم نمی آید اما چون تو سید هستی، استخاره کردم خوب آمد. به شوخی گوش او را گرفت و گفت: پسر عموجان این انگلیسها خیلی خطرناکند. از تو انتظار دارم اراضی غصب شده فلسطین را از چنگال یهود غاصب آزاد سازی.
🔹پس از کنفرانس نواب با هفتاد نفر برای بازدید بخش اشغالی قدس رفته بود یکباره عبایش را کناری انداخت و به حاضران گفت که باید برویم و درآن مسجدی که در منطقه اشغالی واقع است نماز بخوانیم و هر کس آماده شهادت است با ما بیاید. در حالیکه همه ترسیده بودند ، او حرکت کرد و دیگران نیز با وجود آنکه سربازان اسرائیل دستها را بر روی ماشه گذاشته بودند به دنبال وی به راه افتادند و نماز را به امامت وی خواندند.
🔸نواب در جواب احمد سوکارنو رئیس جمهور وقت اندونزی که پس از بازدید، از نواب پرسیده بود که چرا چنین کاری کردی و نزدیک بود ما را به کشتن دهی؟ گفته بود: «بردم تا شهیدتان کنم تا ملتهای مسلمان با کشته شدن نمایندگانشان، بیدار شوند.»
🔹وی در دیداری که از دانشگاه عین الشمس قاهره داشت، یاسر عرفات که در آن هنگام دانشجو بود را مورد خطاب قرار می دهد که فلسطین زیر چکمه های صهیونیزم و آمریکا جان می دهد و تو می خواهی مهندس شوی؟
🔸تو باید شرافتمندانه بجنگی و از سرزمینت دفاع کنی. یاسر عرفات، که بعنوان اولین مقام بلند پایه، پس از انقلاب اسلامی به ایران سفر نمود، در دیدار با حضرت امام خمینی (ره) خود این خاطره را تعریف و از شهید نواب به نیکی یاد کرد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از مسجد بقیةالله ارومیه
جلسه بصیرتی
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
استاد ارجمند...
حجه الاسلام و المسلمین رضا اکبر آهنگر
مورخه یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بعداز اقامه نمازجماعت مغرب و عشاء
@baghiyatollahurmia
•|مسجد بَقِيَّة الله|•
حضرت امام خامنه ای در دیدار چند روز پیش با مردم لرستان فرمودند:
یک شعری را بچّههای مشهد از قول لُرها میخواندند: «دایه دایه وقت جنگ است»...
منطقه لری چه لرستان و چه بیرون لرستان انصافا خوش درخشید :
من یک جمله در باب مردم لرستان و اقوام لُر عرض بکنم، [و آن، این که] خصال برجستهای دارند. تا آنجایی که من از نزدیک با بعضی از برجستگان و بخشهای مختلف [اقوام لُر] معاشرت داشتم و برخورد داشتم، دو خصوصیّت در این مجموعهها برجستهتر از دیگرِ خصوصیّات است. یک خصوصیّت، شجاعت و دلاوری است. مردم لُر شجاعت و دلاوری دارند، در هر جایی که هستند؛ در میدان جنگ هم همینجور است، در بیان عقیده هم همینجور است، در بخشهای مختلف اجتماعی هم همینجور است؛ مردمان شجاع و دلاورند. آن خصوصیّت دوّم که آن هم به نظر من برجسته است، مسئلهِی رفاقت و صداقت و وفاداری است؛ در بین مردم لُر، این [خصوصیّت] انصافاً برجسته است. بنده در معاشرتهای شخصیای که داشتهام ــ البتّه مقداری هم شنیدهام، امّا خودم هم تجربه کردهام ــ این دو خصوصیّت را، به اضافهی خصال برجستهی دیگر، لمس کردهام. مرحوم آسیّدحسن طاهری خرّمآبادی، شهید سیّدفخرالدّین رحیمی، مرحوم آسیّدجعفر شهیدی ــ دکتر شهیدی ــ شهید بروجردی، اینهایی که ما اخلاقیّاتشان، رفتارشان، طرز فکرشان، نحوهی زندگیشان را از نزدیک دیدیم، انصافاً برجستهاند. یا مرحوم حاج آقا روحالله کمالوند که ما، هم یک برههای و لمحهای از شخصیّت ایشان را از نزدیک مشاهده کردیم، هم چیزهای بیشتری شنیدهایم. من یادم هست سال ۴۲ که امام (رضوان الله علیه) مدّتها در تهران در حصر خانگی بودند و یک مقداری آن شور انقلابی و نهضت حرکت در قم فروکش کرده بود، مرحوم حاج آقا روحالله کمالوند آمدند قم، ما یک چند نفری بلند شدیم رفتیم خدمت ایشان برای اینکه از ایشان بخواهیم یک تحرّکی ایجاد کنند؛ یعنی ظرفیّت این مرحوم این[طور] بود، نزد علما و مراجع بسیار محترم بود.
البتّه خصوصیّات این مردم فراتر از اینها است؛ حالا این دو خصوصیّت [برجستهتر است]. همین روح دلاوریای که عرض کردم، موجب شد که در دوران منحوس پهلوی اوّل، اقوام لُر زیر فشارهای شدیدی [از جمله] کشتار و تبعید و حبس و فشارهای گوناگون قرار بگیرند؛ آنها به معنای واقعی کلمه از شجاعت و دلاوری اقوام لُر میترسیدند، پیشدستی میکردند و بر آنها فشار وارد میکردند. لکن آنچه در بین مردم شهرستانهای دیگر شایع بود [همین خصوصیّت بود]؛ مثلاً در مشهد ما با لرستان ارتباطی هم نداشتیم، امّا آوازهی دلاوریهای لرستان را از جوانهای مبارزی که دُوروبَر ما بودند میشنفتیم و نقل میکردند، چیزهایی را میگفتند. یک شعری را بچّههای مشهد از قول لُرها میخواندند: «دایه دایه وقت جنگ است»؛ این نشاندهندهی آن بود که اینها اهل مبارزهاند، آن هم در آن اختناق دوران مبارزات سال ۴۲ به بعد.
منتها من اینجا یک نکتهای را عرض بکنم: حفظ تصویر واقعی از مجموعههای گوناگونی که ملّت ایران را تشکیل میدهند، از جمله اقوام لُر، برای جوانهای امروز لازم است. تاریخ مردم لُر، در این صد سال اخیر، دو بخش دارد: یک بخش، بخش مربوط به دوران پهلوی است، بخش مظلومیّت که واقعاً مظلوم واقع شدند؛ یک بخش، بخش دوران مربوط به نظام جمهوری اسلامی است که بخش برافروختن و بُروز و ظهور و درخشیدن این مجموعه در میدانهای مختلف است. این هر دو صفحه را با هم بایستی حفظ کنید؛ بخصوص برای اینکه جوانها تاریخ خودشان را بدانند، برای اینکه حافظهی تاریخی ملّت را اشباع کنند، این دو بخش باید هر دو محفوظ باشد و با هم مقایسه بشود. یک طرف مظلومیّت است، یک طرف حماسهسازی است؛ یک طرف اختناقی است که موجب میشود استعداد ملّت در بخشهای مختلف بُروز نکند و آن را زیر فشار خفه کنند، یک بخش دیگر و یک صفحهی دیگر وقتی است که این فضا باز میشود، خودشان را نشان میدهند، شخصیّتهای برجستهای بُروز میکنند، [از قبیل] همان شخصیّتهایی که حالا من اسم آوردم. مثلاً مرحوم شهیدی در دوران قبل از جمهوری اسلامی هم همین آدم بود، منتها درخشش این چهره مال دوران جمهوری اسلامی است؛ یعنی در دوران قبل از جمهوری اسلامی، همین آدمی که آن زمان درس خوانده بود، ترقّی کرده بود، برجسته شده بود، بُروز و ظهوری نداشت؛ جمهوری اسلامی فضا را باز کرد و اینها [درخشیدند]. تاریخ باید مرور بشود، مورد توجّه قرار بگیرد؛ نباید بگذاریم هیچ کدام از این دو مقطع تاریخی فراموش بشوند؛ این دو مقطع باید هر دو جلوی چشم باشند و با هم مقایسه بشوند. در دوران جمهوری اسلامی، منطقهی لُری ــ چه لرستان، چه بیرون لرستان که اقوام لُر حضور دارند ــ انصافاً خوش درخشید. حالا آقایان گفتند؛ گزارشهایی که دادند گزارشهای درست و دقیقی بود. آن همه شهید، آن همه شهید دانشآموز و معلّم، شهدای زن، بانوان شهید، روحانیّون شهید، علمای شهید و شخصیّتهایی که بودند، یا مجموعههای نظامی ــ چه ارتشی، چه سپاهی ــ انصافاً خوش درخشیدند و در بخشهای مختلف خیلی خوب حضور پیدا کردند که تا امروز هم بحمدالله ادامه دارد.
بخواهیم یا نخواهیم طلبگی تا اجتهاد از برکات طلاب و بچه های مبارز و دست به سلاح لرستان است و تشکر ما از عنایت حضرت آقا به لرستان در این کانال به گوش ایشان خواهد رسید ان شاء الله ... تکرار می کنیم دایه دایه وقت جنگه ... قطارکه بالاسرم پرش د شنگه ...
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در بروجرد یک نظامی روسی،به یک بانو بی احترامی می کند به زودی این خبر در سراسر لرستان نشر می یابد...
مردم لرستان با روسها وارد جنگ مسلحانه می شوند و آنان را تا قزوین عقب می رانند. این ترانه برای آن نبرد سروده شده. چهره اصیل و معصوم میرزاوند در این ویدئو دیدنیست؛ میرزاوندی سه سال پیاپی، در سالهای ۶۶،۶۷ و ۶۸،مقام اول بهترین تک خوان جشنواره موسیقی فجر را کسب کرد...
@talabegitaejtehad
دانلود پایان نامه سطح چهار با عنوان بررسی ماهیت اعتبار و بازخوانی مفاهیم حق و حکم و ملک بر اساس آن
بسم الله الرحمن الرحیم … یکی از ضرورتهای رشد علمی هر جامعه ای چرخش آسان تولیدات علمی میان فضلای آن جامعه است تا هم افزایی و نقد و تهذیب و تحشیه و تکمله و تتمه و تحریر و تلخیص و ارجوزه سازی و امثال آن مانند گذشته ی تمدن درخشان اسلامی به راحتی صورت بگیرد. از عجایب این عصر آن است که نگاه های بخیلانه و تنگ نظرانه برخی موسسات و سازمان ها و ورود پول و اقتصاد به فضای علم، گردش علمی را در برخی نهادها محدود ساخته است. الحمدلله حوزه ی علمیه از نگاه های اقتصادی به مقوله ی علم مبراست ولی لازم است با تاسیس سایت های مناسب به راحتی پایان نامه های حوزوی در اختیار اهل فن و نظر قرار گیرد..
پس از اطلاع یافتن از زحمت علمی ارجمند استاد بزرگوار حجت الاسلام مجید دانشفر از ایشان خواهش شد که اجازه دهند پایان نامه ی سطح چهارشان در سایت طلبگی تا اجتهاد منتشر شود که ایشان هم سخاوتمندانه و بزرگوارانه قبول فرمودند.
در صفحه زیر پیوند دریافت و دانلود این پایان نامه ی وزین تقدیم می گردد:
http://tt-ej.ir/post/804
@talabegitaejtehad
دانلود نسخه شاگرد و نسخه استاد رساله الادب الوجیز للولد الصغیر از ابن مقفع با ترجمه شیرین و خواندنی خواجه نصیرالدین طوسی رحمه الله، ادب نامه ای کهن برای ادب آموزی ادبستانی ها
http://tt-ej.ir/post/797
@talabegitaejtehad
دانلود کتاب ۶۵۵ بیت از اشعار گلستان سعدی که هر ایرانی باید حفظ باشد
دشمن هر جا در ممالک اسلامی نفوذ کرد اول تدریس کتب سعدی را کنار زد (پیوند سند در صفحه مطلب). شاید باور نکنید اما حتی انقلاب فرانسه و آمریکا هم متاثر از سعدی و آثارش بودند. (پیوند سند در صفحه مطلب)
حضرت امام در اواخر عمر به فکر احیای کتابهای سعدی در جامعه افتاده بودند و به دنبال مطالعه مجدد کل آثار سعدی شیرازی بودند. (پیوند سند در صفحه مطلب)
ما راهی به جز احیای تدریس گلستان و بوستان و مثنوی و حافظ و شاهنامه برای جلوگیری از استحاله فرهنگی نداریم. دشمن با همه توان و داشته ها به میدان آمده است و ما هم باید همه ی داشته هایمان که فرهنگ اسلامی امروز کشور روی شانه های آنها استوار است را به میدان آوریم. دشمن همین الان نیز به دست نوچه های خودآگاه و ناخودآگاه خود در کشور که گاها عمامه به سر هم هستند دارد گلستان و مثنوی و حافظ و شاهنامه را می کوید. اول انقلاب می خواستند مقبره فردوسی را تخریب کنند که حضرت آقا اجازه ندادند. شهید مطهری رحمه الله در دفاع از حافظ پیش از انقلاب کتاب نوشت.
http://tt-ej.ir/post/796
@talabegitaejtehad
بسم الله الرحمن الرحیم...
متن تحلیل تاریخی دقیق و مختصر حضرت آقا در دیدار آبان 1402با دانش آموزان متن درسی بود... وزارت آموزش و پرورش اگر وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است روز ۱۴ آبان یک ساعت درسی در همه مدارس و همه پایه ها به خوانش این متن وزین و فوق آموزنده اختصاص دهد...
@talabegitaejtehad
🔰آغاز ثبتنام دوره جدید «طرح صراط»
1⃣ طرحی برای آمادگی ورود به سطح عالی
2⃣پاسخ به سوالات شما راجع به:
🔸 انتخاب رشته تخصصی
🔸 تولید علوم انسانی اسلامی
🔸هویت و معیشت
🔸 تبلیغ داخلی و خارجی
🔸مدیریت در نظام اسلامی
🔸و......
3⃣ به همراه تست استعدادسنجی و معرفی مراکز و مؤسسات مطرح سطح عالی قم
💢امکان استفاده از دوره به صورت حضوری، آنلاین و آفلاین
📌توضیحات تکمیلی طرح و ثبت نام: @Admin_serat1402
📍مهلت ثبت نام : ۴ آبان تا ۱۵ آبان
⭕️فرصت شرکت برای تمامی طلاب کشور مهیاست.
#واحد_علمی
#طرح_صراط
#دوره_سوم
#ثبت_نام
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔 @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛