فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرکز نوآوری آلاء، دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه و مدرسه علمیه معصومیه برگزار می کنند:
رویداد «طلبه تحول آفرین»
همراه با کارگاه تمرین و تجربه بوم نویسی برای نوآوریهای فرهنگی
زمان: پنجشنبه، 23 تیرماه 1401 - ساعت 9 الی 20
مکان: سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه
ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در ایتا:
@aalaa_admin
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کار تمیز فرهنگی در متروی تهران | اثر زبان خوش و روش پسندیده در امربهمعروف
🔹ببینید کار فرهنگی تمیز چه نتایج زیبایی دارد: خدا منو یادش نرفته...
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
به نام نامیِ هادی، که هادی دلهاست
یگانه فاتح دلها، امام بی همتاست
امامِ مهر، امامِ وفا، امامِ عشق
امامِ رأفت و رحمت امامِ خوبی هاست
هدایتش همه جا را به زیر سایه بَرَد
امامتش متعالی، زِعامَتَش یکتاست
💐میلاد امام هادی علیه السلام مبارک باد
💠: @mahdeyavaran🌷
🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿
بسم الله الرحمن الرحیم ....
آیا تا به حال به ذهنتان رسیده است چرا با این که قرآن کریم اشد الناس عداوة للذین آمنوا را یهود می داند در حوزه علمیه هیچ سخنی از یهود شناسی و درس خارج فقه الیهود نیست؟ آیا تا به حال به نظرتان نیامده است چرا هیچ بویی از شیطان شناسی و دشمن شناسی و آمریکاشناسی در حوزه های علمیه به مشام نمی رسد؟ آیا خاطرتان هست که حضرت آقا فرمودند چرا در کتابهای درسی آموزش و پرورش هیچ ردی از اسناد لانه جاسوسی نیست؟
آیا می دانید حکمت تعلیم رمایه به کودکان دشمنی فهمی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی است:
عن النبی صلى الله عليه و آله: عَلِّموا بَنيكُم الرَّميَ؛ فَإنَّهُ نِكايَةُ العَدُوِّ.
آیا این حدیث کافی را تا کنون شنیده اید:
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام، قَالَ: إِنَّ بَنِي أُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ الْإِيمَانِ، وَ لَمْ يُطْلِقُوا تَعْلِيمَ الشِّرْكِ، لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْ يَعْرِفُوهُ ...
الحمدلله برخی از محققین جوان سایت خوبی تاسیس فرموده اند که این تکالیف مهم روی زمین نماند....
https://jscenter.ir
شکر خدا این رفقا تطبیق و نفوذ یهود در ایران را هم به خوبی تطبیق داده اند....
به جای پرسه ها و کانال پری های متلفانه روزی نیم ساعت وقت بگذاریم و این سایت را کامل بخوانیم .... به امید تاسیس درس فقه الیهود در حوزه های علمیه
@talabegitaejtehad
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
حسن عباسی:
شهید آوینی پاتولوژی اندیشه و نادر طالب زاده پاتولوژی رسانه را دنبال کردند و محمدحسین فرج نژاد ترکیب این دو را دنبال کرد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
دوستان عزیز طلبگی تا اجتهادی
این یک تبلیغ نیست، فعالیت خودمون برای اقامه اطعام در روز عید غدیر هست
مجموعه ما سال گذشته ۵۰ هزار پرس غذا با بهترین کیفیت در سیزده شهر بین عموم مردم توزیع شد
امسال هم به لطف خدا و ائمه علیهم السلام تعداد ۱۲۵ گوسفند در روز عید قربان، قربانی شد که در رو عید غدیر اطعام خواهد شد
شما عزیزان هم میتوانید هر تعداد غذا که خواستید در تهران، کرج و قم سفارش بدید و یا خودتچن تحویل بگیرید و پخش کنید یا ما از طرف شما پخش میکنیم
جهت هماهنگی با شماره داخل عکس یا این شماره هماهنگ کنید
۰۹۱۰۱۲۵۹۰۰۳
سید امیرحسین کمالی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
طلبگی تا اجتهاد
دوستان عزیز طلبگی تا اجتهادی این یک تبلیغ نیست، فعالیت خودمون برای اقامه اطعام در روز عید غدیر هست
کیفیت غذا اصلی ترین تاکید ماست😊😊❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آماده سازی شیرینی برای توزیع در کنار غذاها
42.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم قربانی در روز عید قربان سال ۱۴۰۱
قرارگاه مردمی اقامه غدیر
شهر مقدس قم
🌹🌹🌹🌹🌹
طلبگی تا اجتهاد
دوستان عزیز طلبگی تا اجتهادی این یک تبلیغ نیست، فعالیت خودمون برای اقامه اطعام در روز عید غدیر هست
دوستان با این شماره هماهنگ کنید
۰۹۱۰۱۲۵۹۰۰۳
آقای سید امیرحسین کمالی
غدیر نفی تفکر سکولار است
✅مقام معظم رهبری در سخنرانی۲۱آبان ۹۳ فرمودند:
⬅️ آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع⏪#نگاه_سکولار به اسلام داشته باشند_که تبلیغات دشمنان و دستهاى دشمنان هم این بینش را در بین مسلمانان در طول سالیان دراز ترویج کرده است _جوابشان #مسئلهى_غدیر است.
↙️امیرالمومنین بعنوان سرسلسه امامت و ولایت در نامه۶۲ که این نامه را زمان ابلاغ منشور حکومتی توسط مالک اشتر، نوشتند و اهداف مبارزاتی خود را از خلافت بر مسلمین چنین بیان نمودند:
⏪«سوگند به خدا! نه در فکرم میگذشت، و نه در خاطرم میآمد که عرب، خلافت را پس از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) از اهلبيت او بگرداند، يا مرا پس از وی از عهده دار شدن حکومت باز دارند»
✅همچنان که در همان ابتدای خلافت موضع خود را نسبت به ضرورت استقرار حاکمیتشان دربند۲خطبه۴ برای مردم شرح دادند و فرمودند:
⬅️ «دُور باد رأیِ کسی که با من مخالفت کند! از روزی که حق به من نشان داده شد، هرگز در آن شک و ترديد نکردم! کناره گيری من چونان حضرت موسی(علیه السلام) برابر ساحران است که بر خويش بيمناک نبود، ترس او برای اين بود که مبادا جاهلان پيروز شده و دولت گمراهان حاکم گردد. امروز ما و شما بر سر دو راهی حقّ و باطل قرار داريم، آن کس که به وجود آب اطمينان دارد تشنه نمی ماند»
↩️و این کلام نورانی امام در خطبه۲ معرف این است که حقیقت ولایت و امامت مختص ایشان است، و همه همت انسانها باید برای درک حقیقت و ضرورت حکومت اسلامی باشد، فرمودند:
⬅️«ويژگیهای #حقّ_ولايت به آنها اختصاص دارد و وصيّت پيامبر(صلی الله علیه و آله)نسبت به خلافت مسلمين و ميراث رسالت، به آنها تعلّق دارد. هماکنون (که خلافت را به من سپرديد) حق به اهل آن بازگشت، و دوباره به جايگاهی که از آن دور مانده بود، بازگردانده شد.»
💠وامروز رهبر معظم انقلاب در رد تفکر و نگاه سکولار در اسلام می فرمایند:
⬅️«بنابراین، این دو حقیقت، یعنى حقیقت #نصب_امیرالمؤمنین به عنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئلهى پرداختن به #حکومت_و_سیاست_و_امامت و ادارهى امت بعد از پیغمبر، این دو موضوع بسیار مهم و حساس، در #مسئلهى_غدیر وجود دارد و جزو معارفى است که غدیر متضمن آن است و درس بزرگى است براى همهى مسلمانان، براى امروز وفردای مسلمین»
#با_نهج_البلاغہ_مبلغ_غدیر_باشیم
#نهج_البلاغہ_بخوانیم
#ناصر_امام_زمان_باشیم
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔@nahjolbalagheiha
🔆 *پیامکهای به ظاهر مذهبی ولی اسراییلی*
*مثال اول*: ختم شش میلیون صلوات تقدیم به شیرخوار امام حسین (ع) سهم شما شش صلوات و ارسال به شش عاشق حسینی
لطفا قطع کننده زنجیره نباشید
*مثال دوم*: تا پیام را دیدی هشت بار بگو یا ابوالفضل وبرای هشت نفر بفرست.
همین الان خبر خوشی میشنوی و...
*مثال سوم* : نذر صلوات گرفتیم واسه امام
سهم شما فلان اندازه اگر انجام نمیدهید خبرم کنید تامدیون نشوید
(و مثال های دیگر)
*مثال چهارم* : دختر بچه ای ۵ساله تو کماا ست اسمش.... دیگه امیدی بهش ندارن دکترا جوابش کردن مادر قرار نداره
باباش التماس دعا داره
ختم صلوات برداشتیم برای شفای او سهم شما ۱۴صلوات وبرای۱۴ نفر بفرستین لطفا قطع کننده زنجیر نباشید تو رو به قرآن بفرست اگه نمی فرستی اطلاع بده
*مثال پنجم*: بخدا خودم زیر 1 دیقه جواب گرفتم همین الآن
تورو قرآن نخونده یه آرزو بکن. ﷽.﴿.قُل.هُوَ.اللَّهُ.أَحَدٌ.۞.اللَّهُ.الصَّمَدُ.۞.لَمْ.يَلِدْ.وَلَمْ.يُولَدْ.۞.وَلَمْ.يَكُن.لَّهُ.كُفُوًا.أَحَد.﴾.tt. اینو بخون وبفرست *اگر نفرستیش به قرآن پشت کردی* تنزیلَ العزیزِ الرّحیم لتُنذرَ قوماً مااُنذرَ آباؤهم فَهُم غافلون به9نفربجزمن بفرست ببين تا60دقيقه ديگه خدأبرات چه میکنه.
📚 نظر مراجع تقلید👇
*🌸آیت الله صافی گلپایگانی*
به طور کلی این پیام ها باید مدرک صحیح شرعی داشته باشد و در غیر این صورت ارسال آنها برای دیگران جایز نیست و باید از آنها جلوگیری شود.
*🌸مقام معظم رهبری*
هیچکدام ازاین پیام ها واقعیت واعتباری ندارد وحرام است
*🌸آیت الله مکارم شیرازی*
هیچکدام از این امور اعتباری ندارد و سزاوار است مردم به این کارها دامن نزنند
*🌸آیت الله موسوی اردبیلی*
اینگونه نوشته ها اعتبار ندارد
*🌸آیت الله سیدعزالدین حسینی زنجانی*
انتشار بعضی از این پیام ها موجب وهن شریعت و دین میشود و لذا جایز نیست و هیچگونه الزام شرعی هم در تکثیر متوجه دریافت کنندگان نیست
🔊قابل توجه اونایی که میگن واسه چند نفر بفرست تا حاجت بگیری
پس در جریان باش
🕎 *هنرى ليونر (فقيه دينى اسرائیل)*
ما با طراحى پيام هاى فارسى و عربی و انگلیسی و... آوردن نام پيامبر و ائمه در پيام ها مينويسيم آن را براى ١٠ نفر بفرست تا معجزه ببينى
با گذشت زمان مسلمانان ميبينند خبرى از معجزه نيست پس آن را خرافات تلقى كرده و اينگونه *ايمانشان را كم كم ازدست ميدهند*
📲 مردم بايد از ارسال اين پيام ها خوددارى كنند تادشمنان نتوانند با توسل به اهل بيت دست به گسترش باورهاى خرافى و در نهايت سست كردن باورهاى دينى بزنند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🌿🌿🌿 یادداشتهای هر از گاهی 🌿🌿🌿
بسم الله الرحمن الرحیم
از ممنوعیت گرمابه تا ضربات کمربند
تبریک عرض میکنیم به همه ی عزیزانی که به لباس اولیای خدا ملبس شدند. امروز که دشمن عروسک ها و ملوسک های خود را با گروهی از شعبان بی مخ های دست ساز و توخالی دخانیات فروشش در جامعه به صورت گروهی به خیابان گردی وادار می کند لازم است طلاب نیز به نیت خمسه آل عبا علیهم السلام پنج نفر، پنج نفر در خیابان ها حضور داشته باشند و قوت قلب مومنین را بیفزایند تا کسی فکر نکند عرصه از شیر خالی شده است و مجبوریم با کفتارها و روباهان وطن فروش کنار بیاییم و کار را به آنها بسپاریم. در کتب تاریخی انگلیسی ها آمار حقوق بگیران خود در ایران را در عصرهای قاجار و پهلوی نوشته اند و بعدها حقوق بگیران بعد از انقلاب آنها هم فهرستشان در خواهد آمد. والله امروز راه رفتن با لباس روحانیت در خیابان اجرش از منبر و تبلیغ در بالاترین سطوحش کمتر نیست. اگر تشبه به کفار از نظر لباس و غذا حرام است که هست تشبه به اولیای الهی در لباس، حکمش کمتر از وجوب نیست و اگر متاسفانه دشمن عمامه ها و قباها را با ترفندهای خبیث فراماسونهای یهودی در عصر رضاخان و جبر سر نیزه ای از تن مردم درآورد پس لازم است دوباره ملت از این لباس های غربی که پاهای حیوانی را آشکار کرده و به جای صورت فرشته وار دست محور، صورت حیوانی پامدار به ملت می دهند دور شوند و تیجان فرشتگان بر سرهای نازنین ملت رشید ایران بازگردد. خدا برکاتش را برای برادران اهل سنت بیفزاید که با پافشاری روی ظاهر در کردستان و بلوچستان عمامه ها را بر سر نگه داشتند و لباس های بلند و پاپوش را حفظ کردند و زیر بار چکمه ی رضاخانی سر خم نکردند. متاسفانه هنوز نفوذی ها در حرم های مشرفه نمی گذارند که عمامه های زیبای خادمان حرم به سرهای این عزیزان بازگردد که رضاخان ملعون آنها را خلع عمامه کرد. یادمان نمی رود که در زمان رضاخان زنان محجبه حق ورود به درمانگاه ها و حتی گرمابه های عمومی را هم نداشتند و روحانیون را سوار ماشین نمی کردند تا مجبور شوند لباس پیامبر را از تن به در کنند. یادمان نمی رود در زمان رضاخان معممین روحانی این کشور را از بیش از 5 هزار نفر به 500 نفر رساندند و به این هم قانع نبودند. یادمان نمی رود تیمورتاش برای دوران گذار لباس کلاه زنانه لبه دار و دکلته (رکابی) هم سفارش داد تا وارداتش انجام شود. یادمان نمی رود در ده سال اخیر یهود توسط عده ای بی خبر از همه جای بی پول در متروی تهران شلوارک های با عکس فاحشه های غربی و نوشته های انگلیسی را به ثمن بخس به زور به خورد مردم می دادند. یادمان نمی رود که در اول انقلاب آن مسئول نگون بخت به آقای قرائتی گفت فقط دو عمامه به سر حق دیده شدن در قاب تلویزیون دارند و تو حق نداری سومی باشی و آن دو نفر امام راحل و آیت الله طالقانی هستند.
برادران عزیز روحانی معمم شوید و بروید در خیابان ها و مردم را به لباس پیامبر دعوت نمایید. دشمن امروز با آب بردن از پارچه ی شلوارها در صدد است تا لیریهما سوآتهمای شیطان را احیا کند. دشمن امروز با کم کردن پارچه ی لباس ها که در اثر نفوذش در مراکز تولید لباس کشور برایش مهیا شده است در صدد است روز به روز مردم را به برهنگی و حیوانیت بکشاند و از فرشته خویی دور کند. نگذارید چنین شود. لباس های خوب تولید کنید و توطئه ی دشمن را افشا کنید . خودتان به هر سختی لباس برای فرزندانتان بدوزید ولی زیر بار لباس های حیوان نمای غربی و منقوش به چهره های شخصیت های کثیف و وحشی غربی نروید.
الحمدلله بعد از چهل سال ناکارآمدی غربگراها و نظریات غربی شکر خدا حاکمیت کشور در فضای علمی و عملی در حال انتقال به روحانیت انقلابی است و لذا دشمن فوق العاده احساس خطر کرده است و از کلیپ سازی و سینمایی سازی درباره ی توهین به روحانیون تا تحلیل ابعاد و اجزاء لباس روحانیت در حال تمسخر و تخریب این قشر در جامعه است. این نشانه ی خوبی است زیرا نشان می دهد حوزویون در حال بازگشت به وظیفه اصلی خود در حکومت هستند و لذا دشمن یهودی غربی از این موضوع احساس خطر کرده است. هر وقت دیده شود که دشمن در حال تیربار گرفتن به سمت نقطه ای خاص است این نشان آن است که آن نقطه برای دشمن مهم بوده و از آنجا احساس خطر می کند. چهل سال بود که به طرق مختلف از تبعید به شهرک ها و نقاط دور از مرکز شهرتا جلوگیری از ساخت یک پایانه مسافربری کاربردی و سرمسیر در قم تا ترویج متلک پرانی به روحانیون دشمن سعی داشت روحانیت را از معادلات اجتماعی و فضای عمومی کشور حذف کند و آنها را منزوی کرده یا لا اقل به گوشه ای براند تا غربگرایان به راحتی کشور را در مسیر مدرن شدن و غربی شدن پیش ببرند ولی الحمدلله این همه متلک ها و عمامه برداری ها و توهین ها و فحش ها و کمربند خوردن ها جواب نداده است و روحانیت انقلابی روز به روز به سمت مهمترین کارویژه ی خود در جامعه یعنی هدایت اجتماعی و فرهنگی پیش رفته است و این نویدبخش ترین چیزی است که در مورد حوزه ی امروز می توان به آن امید بست. البته به زودی باید منتظر تلاش های سنگین تری همچون فتنه های درون حوزوی که یکبار در دوران صفویه به اسم اخباری و اصولی و یکبار در عصر مشروطه به اسم مشروطه خواه و مشروعه خواه و یکبار در اوایل انقلاب در داستان تفکیک یتی و یونی باعث اضمحلال و کنار زدن روحانیت شد باشیم. اینبار گرای دشمن به سمت دو گانه ی حکمت صدرایی و مکتب معارفی و عرفان و تصوف ستیزی است. امروز کسانی که هیچ سنخیتی با اخبار ندارند ادعای مکتب معارف می کنند و روکش تمدن گرایی و غرب ستیزی هم بر آن می پوشانند. البته این بار به خلاف فتنه یتی (جبهه روحانیت مبارز) و یونی (جبهه روحانیون مبارز) لزوما اسم هر دو جبهه ملازم انقلابی گری و مبارزه نخواهد بود و احتمالا به زودی در کنار حوزویون انقلابی طرفدار فقه نظام، شاهد جبهه غربگرایان درون حوزوی باشیم، محقق دامادها و جعفریان ها و شبستری ها و بجنوردی ها و سروش محلاتی ها و نصیری ها کم کم در ظاهر هم در حال تشکیل جبهه یکسان هستند. به زودی جبهه غربگرایان حوزوی با تمدن اسلامی خواهان غرب ستیز و اخبارگرا دو قطبی تشکیل خواهند داد. الا ای اهل حوزه بدانند هر دو جبهه نفوذ یهود را همراه خود دارد و فقط جبهه ی فقهای خاکسار و خادم نظام و ولایت فقیه است که بر حق است. شاید هم این بار اسم رمز اختلاف، بحث ولایت فقیه و اطلاق آن باشد کما اینکه زمزمه ی اسلام بی ولایت فقیه روز به روز بیشتر از نجف به گوش می رسد و هر روز این زمزمه پر رنگ تر می شود ظاهرا دشمن خیالش از جانب حوزه نجف راحت است که به جای تلگراف شاهانه ی محمدرضاشاهی اینبار پاپ را عازم نجف می کند. البته نجف سالهاست دست دشمن است و قصه اش بماند برای وقتی دگر. شاید هم این بار دنبال این هستند که مثل حجتیه ای ها بگویند ما تکلیفی در مبارزه با ظلم و استکبار نداریم و این کار از ما بر نمی آید و خود حضرت باید بیایند کما قالت الیهود اذهب انت و ربک فقاتلا انا هاهنا قاعدون. این ضعیف النفس ها همیشه جز انداختن توپ در زمین حضرت حجت ارواحنا فداه کار دیگری بلد نبوده اند و حال آن که از بعد از غیبت کبرا تا کنون توپ درون زمینه شیعیان است و ما موظف به احیای نظام اسلامی و آماده سازی ظهور هستیم. یاد آیت الله بهجت رحمه الله بخیر که زیر لب مکرر چنین زمزمه می فرمود: این همه لاف زن و مدعی اهل ظهور/ عاقبت یار نیامد که نثارش باشیم/ سالها منتظر سیصد و اندی مرد است/ آن قدر مرد نبودیم که یارش باشیم... امام بزرگوار به ما یاد داد که انتظار در مبارزه است و در روایات نیز از لولا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر این حقیقت را یاد گرفته ایم که حضور سیاهی لشکر و 313 سردار حداقل لوازم ظهور است.
اینکه فیلم های طنز و سینمایی و ... درباره روحانیت و تشریح و تمسخر لباس طلاب در من و تو و ایران اینترنشنال ساخته می شود و این همه کلیپ از رقص گرفته تا حمله ی جنون آمیز و قمه کشی درباره لباس طلاب ساخته می شود نشان عجز دشمن است.
درباره اعتقادات مردم نیز رواج و ساخت این همه کلیپ ضد اعتقادی توسط دشمن نشان می دهد اعتقادات مردم الحمدلله برای دشمن همچنان دردسر ساز است و ده ها سال کوبش رسانه ای اعتقادی مردم با پیامک های طنز مانند ای کسانی که ایمان آوردید اگر سیمان می آوردید و ... گرفته تا تخریب اعتقاد های طبیعیات محور مثل تعلیل های پوچ طبیعیاتی احکام دینی و تفسیرهای دروغین ظاهرا علمی آیات قرآن گرفته تا سر کردن های جاهلانه در کتب حدیثی و فقهی و تمسخر احکام شرعی و احادیث فراعقلی هیچکدام شکر خدا جواب نداده است و دشمن هنوز خود را محتاج تخریب اعتقادی مردم می بیند.. و لله الحمد اولا و آخرا
@talabegitaejtehad
دانلود الگوریتم اجتهادی محقق ثانی رحمه الله از بیان خود ایشان در رساله طریق استنباط احکام
بسم الله الرحمن الرحیم.. پیش تر الگوریتم اجتهادی سه تن از بزرگان حوزوی گذشته و حال در بیان خود این بزرگواران تقدیم شد. در این شماره در چهارمین الگوریتم اجتهادی تقدیمی الگوریتم محقق کرکی رحمه الله تقدیم می گردد.
http://tt-ej.ir/post/772
@talabegitaejtehad
دانلود تصویرسازی شبهه مفهومیه و مصداقیه در تخصیص خاص از عام به کمک نمودار ون
بسم الله الرحمن الرحیم… یکی از مواردی که کمک بسیاری در انتقال ذهنی مطالب در دروس می کند استفاده از قدرت تصویر است. حتی در نسخه های خطی قدیمی هم هرجا نویسنده اهل تصویرگری بوده یا تصویرگر ماهری در کنار خود داشته است از این قدرت استفاده نموده است. خدای متعال نیز در کنار تعلیم بالقلم تعلیم بالآیات را هم در آیات متعدد قرآن کریم گوشزد فرموده است. الحمدلله امروزه با نرم افزارهای گوناگون این کار بسیار سهل و آسان شده است. در ادامه تصویرسازی شبهه مفهومیه و مصداقیه در تخصیص خاص از عام به کمک نمودار ون که سه سال پیش در درس اصول فقه حضرت استاد شهاب الدین علائی نژاد زید عزه تولید شده است تقدیم می گردد:
http://tt-ej.ir/post/773
@talabegitaejtehad
رهبر معظم انقلاب ۱۷ اسفند ۹۷ در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام فرمودند: پولهای زیادی خرج می کنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار میگیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطهی حسّاس، [یعنی] نقطهی هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] میکشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیونها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. اینهمه خرج، اینهمه زحمت، اینهمه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش میکنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمیدانم، نمیتوانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجهی همهی آن تلاش، خلاصه میشود در این نتیجهی کوچکِ حقیر.
خب، تا اینجا مسئلهای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست.
[میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود.
حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگتر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانهی خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می کند. آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام می گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.
@talabegitaejtehad
کسانی سعیشان این است که بزنند توی سر روح عزّت ملّی جوان ایرانی؛ مکرّر خلقیّات منفی را نسبت می دهند: از اروپاییها یاد بگیرید، از غربیها یاد بگیرید، همدیگر را تحمّل می کنند، ما همدیگر را تحمّل نمی کنیم! واقع قضیّه این است؟
در خیابانهای کشورهای اروپایی و پایتختهای اروپایی ــ حالا، نه بیست سال قبل و پنجاه سال قبل ــ یک نفری که اندکی حجابش را مراعات کرده، مورد تهاجم جوانها قرار میگیرد، جلوی چشم مردم میزنند زن محجّبه را مجروح میکنند یا می کشند، کسی جرئت نمیکند بگوید چرا! کسی را بهعنوان اینکه این اهل آن کشور نیست، جلوی چشم مردم آتش میزنند! این تحمّل مخالف است؟ این چیزی است که همین تازه اتّفاق افتاد؛ چند ماه قبل از این جوانهای الواط یکی از شهرهای یکی از کشورهای اروپایی، یک ایرانی را کتک میزنند، بعد رویش بنزین می ریزند، آتشش می زنند، همسایهها هم وامیایستند برّوبر نگاه می کنند، عکسالعملی نشان نمی دهند! این تحمّل مخالف است؟ آن کسانی که ملّت ایران را و ملّیّت ایرانی را و خلقیّات ایرانی را تحقیر می کنند؛ آن کسانی که مبانی اسلامی را در ذهنها متزلزل میک نند، آن کسانی که شعارهای اصلی انقلاب را مورد تعرّض جدّی قرار میدهند، آن کسانی که نهاد خانواده را بیارزش جلوه میدهند و ازدواج را بیمعنی وانمود می کنند ـ اینها امروز در جامعهی ما هست؛ کسانی این کارها را دارند میکنند ـ آن کسانی که لذّتجویی را یک امر مطلوب و یک ارزش میدانند ــ لذّت؛ «اصالةاللّذّه» همان سوغات فرهنگ غربی است؛ هرچه موجب لذّت بشود؛ خب، یکی با اعتیاد لذّت میبرد، یکی با شهوات جنسی لذّت میبرد، یکی با کتک زدن این و آن لذّت میبرد؛ هرچه مایه لذّت کسی باشد، این را مباح میدانند ـ کسانی که این حرفها را ترویج می کنند، نمیشود در مقابل اینها بیتفاوت ماند. کسانی اباحهگری را ترویج میکنند. دستگاهها باید احساس وظیفه کنند. در تخریب فرهنگی، کاری که تخریبکنندگان فرهنگ انجام میدهند این است که بهجای عزم راسخ ملّی، تردید را در مردم ترویج می کنند.۱۳۹۳/۰۱/۰۱
بیانات در حرم مطهر رضوی
یکی از سیئات تمدن مادی، حرکتی است که در مورد زن انجام دادند. ما در این زمینه خیلی حرف داریم. گناه بزرگی که تمدن غرب در مورد جنس زن مرتکب شده است، نه به این زودی قابل پاک شدن است، نه به این زودی قابل جبران شدن است، حتّی نه بهآسانی قابل بیان کردن است. حالا اسمهای گوناگونی هم می گذارند – مثل همه کارهایشان – جنایت می کنند، اسمش را حقوق بشر می گذارند! ظلم می کنند، اسمش را طرفداری از ملتها می گذارند! حمله نظامی می کنند، اسمش را دفاع می گذارند!
یکی از طبایع تمدن غربی، فریب است؛ دوروئی، نفاق، دروغگوئی، تناقض در رفتار و گفتار؛ در قضیه زن هم عیناً همین جور است. آنها متأسفانه فرهنگ رائج خودشان را در کل دنیا گسترش دادهاند. امروز در دنیا کاری کردهاند که یکی از مهمترین وظائف زن – اگر نگوئیم مهمترین وظائف – این است که جلوهگری کند، زیبائیهای خودش را در معرض التذاذ مردان قرار دهد؛ این شده خصوصیت حتمی و لازم زن! متأسفانه الان در دنیا اینجور شده. در رسمیترین مجالس – مجالس سیاسی، مجالس گوناگون – مردها باید با شلوار بلند بیایند، باید با لباس پوشیده بیایند، اما زنها هرچه برهنهتر و عریانتر بیایند، اشکالی ندارد! این عادی است؟ این طبیعی است؟ این یک حرکت بر طبق طبیعت است؟ آنها این کار را کردند. زن باید خودش را در معرض دید مرد قرار دهد، برای اینکه مایهی التذاذ مرد شود! ظلمی از این بالاتر؟ اسم این را گذاشتهاند آزادی، اسم نقطهی مقابلش را گذاشتهاند اسارت! در حالی که احتجاب زن، حجاب قرار دادن زن برای خود، تکریم زن است؛ احترام زن است؛ ایجاد حریم برای زن است. این حریم را شکستند و دارند روزبهروز هم بیشتر میشکنند؛ اسمهای گوناگون هم رویش میگذارند. اوّلین یا شاید یکی از اوّلین آثار سوئی که این مسئله گذاشت، ویران کردن خانواده بود؛ بنیان خانواده سست شد. وقتی در یک جامعهای خانواده متزلزل شد و از بین رفت، مفاسد در این جامعه نهادینه می شود.۱۳۹۲/۰۲/۱۱
از توحید و نبوت و امامت و ولایت و از اینها بگیرید تا احکام و حجاب و حدود شرعیه و بقیهی چیزها؛ دائم دارد شبههپراکنی میشود. باید حواسمان باشد که اینها روش دشمن است. باید در مقابل اینها تدبیر داشت، باید کار کرد. البته در اینجا و در این شبهههائی که به طرق مختلف مطرح میشود، همه وظیفه دارند که در برابر این هنجارشکنیهای دینی که در این سایتها و در این اظهارات مشاهده میشود و این فرقهسازیهائی که وجود دارد، و این هنجارشکنیهای اخلاقی و جنسی که انسان مشاهده میکند و از این قبیل چیزها، بایستند. اینها کارهائی است که نه اینکه همهی این کارها را دشمن دارد از خارج میکند؛ نه، انگیزههای داخلی هم وجود دارد، اما دشمن تقویت میکند، جهت میدهد، کمک میکند و اینها را هل میدهد به جلو و دشمن از این چیزها خرسند است. باید این را مواظب باشیم. باید مواظبت کنیم. مسئولیت به عهدهی کیست؟ آیا به عهدهی دولت است؟ به تنهائی، نه. دولت البته مسئولیتهائی دارد. من خودم بارها به شورای انقلاب فرهنگی در دورههای مختلف گفتم که شما نمیتوانید خود را از متدین کردن مردم و وظیفهای که در این راه دارید، برکنار نگه دارید. اینها مخالف بودند. آن جریانهای بداخلاق مخالف بودند، میگفتند نه، این دینِ دولتی میشود. من معتقدم دولت در این زمینه وظیفه دارد، اما وظیفهی دولت چیست؟ وظیفهی دولت درست کردن عقاید مردم است؟ نه، وظیفهی دولت زمینهسازی است؛ وظیفهی عملیاتی و میدانی به عهده روحانیت است، به عهدهی زبدگان است، به عهدهی نخبگان حوزه و دانشگاه است. این وظیفهی میدانی است. من امروز نگاه میکنم جای این مجموعهی مکرم دینی و علمی را در خیلی جاها خالی میبینم.
حوزههای علمیه نقششان در صدا و سیما فقط این نیست که یک واعظ خوشزبانی بیاید آنجا، مردم را نصیحت کند؛ نه، حوزهی علمیه باید کمیتهها تشکیل بدهند، مجموعهها تشکیل بدهند، اتاق فکرهای دینی تشکیل بدهند، راجع به مسائل گوناگون بنویسند، بحث کنند، تحلیل کنند، تحقیق کنند و محصولات اینها را بدهند بیرون. فضا وقتی که درست شد، طبعاً اثر میگذارد. روی بازی هنرمند هم اثر میگذارد.
دویست سیصد نفر از هنرمندهای مطرح کشور در بخشهای مختلف اینجا آمدند – پارسال بود یا کی بود – و با من ملاقات کردند. یک مقداری آنها صحبت کردند، یک مقداری ما صحبت کردیم. بعد من به نکتهای توی همان مجلس توجه کردم و همانجا هم گفتم اگر شماها که فیلمسازید یا هنرمندید یا بازیگرید یا کارگردانید، از من بپرسید که ما می خواهیم فیلم دینی درست کنیم، دربارهی چه موضوعی فیلم دینی درست کنیم؟ فرض کنید در باب حجاب میخواهیم مثلاً فیلم بسازیم، محتوای این چه باشد، از کجا شروع کنیم، چی بیان کنیم به مردم؟ اعتقاد مردم را دربارهی مسئلهی توحید یا مسئلهی نبوت یا مسئلهی ولایت یا مسئلهی ولایت فقیه یا مسئلهی امام (رضوان اللَّه علیه) میخواهیم تقویت کنیم، موضوع و محتوا چه باشد؟ این آدمی که در محیط غیر دینی پرورش پیدا کرده، هرگز علم دین نخوانده، خیلیشان با قرآن آشنا نیستند، با نهجالبلاغه و حدیث آشنا نیستند، چه میدانند چه باید بیاید در محتوای این فیلمها. ما که میدانیم، باید آماده کنیم و کمک کنیم. وقتی ما توانستیم این فکرها را منظم کنیم، مرتب کنیم، منطقی کنیم، قابل فهم کنیم، باورپذیر کنیم، آن را در مجموعههائی در اختیار گذاشتیم، این هنرمند وقتی میخواند، خودش تحت تأثیر قرار میگیرد. لذا هنرمندی که سابقهی دینی و ریشهی دینی دارد، انسان میبیند فیلم خوبی هم اتفاقاً میسازد؛ که البته بندرت مواردی پیش میآید. پس کار ماست، کار روحانیت است که در این زمینه این کمبودها را برطرف کند».
رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری در ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
@talabegitaejtehad
خرمشهرها در پیش است...
اگر می خواهید حجاب در جامعه درست شود باید بازار لباس و مدارس را از دست نفوذی ها پس بگیرید... الان لباس اسلامی در جامعه نایاب و گران است و بازار پر است از لباس های حیوانی سبک غربی با قیمت کم تر از میانگین... دشمن بیش از ۴۰ سال است نگذاشته است لباس فرم مدارس دخترانه کشور چادر شود بعد عده ای انتظار دارند دخترانی که تا دیروز مانتوهای تنگ و تا سر زانو در مدارس لباس فرمشان بوده و چادرپوشیدنشان تخطئه و موجب رسوایی و خلاف جریان شنا کردن شده یک دفعه متحول و چادری شوند... خرم شهر بعدی فتح بازار لباس و مدارس است...
و لله الحمد اولا و آخرا
@talabegitaejtehad
💠 دوره شهید محسن نظربیگی💠
🔵با موضوع نقد مدعیان دروغین یمانی 🔵
💠تحت اشراف حضرت آیت الله اراکی
🔸با حضور اساتید برجسته کشوری
🔹تاریخ شروع دوره: ۸ مردادماه ۱۴۰۱
🔹مزایای طرح:
1️⃣ مجازی
2️⃣ ثبت نام رایگان
3️⃣ اعطای گواهینامه رسمی
4️⃣ امکان شرکت در دوره تکمیلی
5️⃣پشتیبانی اساتید توانمند کشوری
6️⃣ ارائه جزوات آموزشی حین دوره
7️⃣اهدا درسنامه دوره به پذیرفته شدگان
🔴لینک ثبت نام در دوره:
🌐: 👇🏻👇🏻👇🏻
https://survey.porsline.ir/s/meYIfv9
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، عضویت در کانال ضروری ست : 👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/2880372923C7fa5001ed0
⚠️ برای هر گونه سوال، پیشنهاد و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره زیر با ما در تماس باشید :
☎️ :۰۹۳۳۴۳۲۱۸۴۶
و یا شماره ۰۹۱۹۰۰۳۹۶۳۴
لطفاً در این امر خیر شریک و سهیم باشید.(رسانه باشید)
خط 19 دیجیتال.pdf
41.43M
🔴 📣📣 فوری ... فوری
#نشر_حداکثری
🏴 شماره جدید نشریه خط با موضوع "بررسی مسئله رشد دینداری در دوران بعد از انقلاب اسلامی" و با عنوان "#دیندارتر_شدهایم" منتشر شد.
🔰 با آثار و گفتاری از:
- حضرات آیات: #تحریری و #صدیقی
-
- حجج اسلام: #پناهیان، شیخجعفر #ناصری، #سرلک #وزیریفرد، #صلحمیرزایی، #موسوی، #اسدپور و #حاجتی
- آقایان: دکتر مجید #شاهحسینی، #سهیل_اسعد، دکتر #شهرستانی، #مهدیان، #صفارهرندی و #جمشیدی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f