داستان اماممهدی علیهالسلام
قسمت صد و هشتاد و هفت
شیوۀ حکمرانی ۲
پررنگترین چیزی که در دورهٔ حکمرانی اماممهدی توجهام رو به خودش جلب کرد گسترش مرزهاى دانش و خردورزیه.
حضرت با ید بیضایی که خدا بهش مرحمت فرموده، دستی به سر آدمها میکشه و با این اتفاق معجزهگونه، عقل و فهم انسانها رشد پیدا میکنه.
به قول ملاصالح مازندرانی، با این دست به سر کشیدن، اختلافات بر سر پذیرش دین حق، جای خودش رو میده به تلاش همدلانه برای پذیرفتن دين حق.
از اون طرفم، علم که تا قبل از ظهور اماممهدی تنها دو حرفش به بشر رسیده با تشریففرمایی امام، بيست و پنج حرف باقیموندهش هم در اختیار مردم قرار میگیره. با این اتفاق، انقده علم و دانش مردم زیاد میشه که دیگه هیچ مومنی به علم برادر خودش نیاز نداره.
اماممهدی به محض اینکه کارهای کوفه رو سر و سامان میده اولین کارش، آموزش قرآن بر اساس نزول قرآنه. داخل مسجد كوفه خيمههایی برپا میشه. افرادی قرآن رو مطابق اونچه نازل شده، به مردم یاد میدن. چیزی که برام خیلی جالب بود اینکه بیشتر از همه به حافظان قرآن سخت میگذره؛ آخه ترتیب چینش آیات قرآن تغیر میکنه و با اون نظمی که حافظان قرآن، حفظ کردن فرقهایی داره و این، کار رو برای اونها دشوار میکنه.
در یکی از روزهای ابتدای حضور امام در کوفه که مصادف با جمعهس حضرت برای اقامهٔ نماز به مسجد کوفه تشریف میارن. شلوغی جمعیت به حدی زیاده که جای سوزن انداختن نیست. امام، خطبهٔ نمازجمعه رو شروع میکنه. من هرچی جستجو کردم متاسفانه پیدا نکردم که امام چی در خطبه میفرماین که مردم هایهای گریه میکنن. ضجّه و نالهٔ پامنبریها انقده زیاده که صدای امام به گوش خیلیها نمیرسه یا اگه میرسه، نمیفهمن چی داره میگه!
جمعه بعدی جمعیت غُلغله میشه. جا برای نشستن نیست. عدهای که موفق نشدن به امام اقتدا کنن، خودشون رو به حضرت میرسونن و بعد از گفتن این جمله که نمازخوندن پشت سر شما مثل نمازخوندن پشت پیغمبره، از آقا میخوان تا برای تنگی جا، چارهای کنه.
اماممهدی بعد از این فرمایش که من جایی براتون پیدا میکنم بلافاصله راهی نجف میشن و مسجدى رو در نجف نقشهريزى میكنن. در بزرگی این مسجد گفتن که هزار در داره و جمعیت فراوانی داخلش جا میشن. امام بلافاصله یه نفر رو روانهٔ کربلا میکنه تا از پشت قبر امامحسين جوى آبى حفر كنه و به این وسیله، آب رو به مسجدی که توی نجف در دست ساخته، برسونه. در مسیر این رودخونه پلها و بناهایی ساخته میشه که من فعلا از پرداختن به اونها صرفنظر میکنم.
الغيبةللطوسى: ص ۴۶۸ ح ۴۸۵، الكافى: ج ۱ ص ۲۵ ح ۲۱، مختصر بصائر الدرجات: ص ۱۱۷ ص ۱۹۳- ۲۰۱، الغيبةللنعمانى: ص ۳۱۷ ح ۳، الإرشاد: ج ۲ ص ۳۸۶.
ادامه دارد...
#کربلای_معلی
#کربلای_معلی
امروز از کنار بارگاه نورانی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام قرعهکشی اهدای کتاب #داستان_بریده_بریده و کتاب #داستان_فاطمه داریم.
@talabehtehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡 ملاکی مهم برای انتخاب رئیس جمهور، طبق وصیت نامه امام خمینی (ره)
🏷 #امام_خمینی (ره)
#رئیس_جمهور #انتخاب_اصلح
@talabehtehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به لطف خدا
قرعهکشی ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ برای اهدای کتاب #داستان_بریده_بریده و کتاب #داستان_فاطمه سلاماللهعلیها انجام پذیرفت. امروز یک هدیه داشتیم.
قرعه به نام جناب آقای محمد بخشایش از تهران افتاد. مبارک این بزرگوار باشد. 🌺🌸
از همهٔ عزیزانم تشکر میکنم.
قرعهکشی بعدی یکم تیر ۱۴۰۳ انشاءالله.
#قرعهکشی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#کربلای_معلی
🕌🕌
@talabehtehrani
در کنار جناب آقای حامد عسکری در کربلای معلی. صحبتهای خوبی با ایشان داشتم. کتاب #داستان_بریده_بریده را دیده و تا حدودی خوانده بود. نقدهایی داشت. پاسخهایی دادم. میگفت فرزندم نیز کتاب را مطالعه کرده است.
او شاعر، نویسنده، مجری تلوزیون، ترانهسرا و روزنامهنگار است
عصام یحیی عماد محقق علوم اسلامی. مذهب وی وهابیت بود و در اثبات کفر شیعه کتاب "الصلة بین الاثنی عشریّة و فرق الغلاة" را نوشت ولی با مطالعه کتب فراوان، شیعه شد و سپس کتاب "رحلت من از وهابیت به دوازده امامیه" را نوشته است. او شیعهشناس، متخصص در علم رجال و حدیث و تاریخ، مدرس مجمع جهانی اهل بیت و فارغالتحصیل دانشگاه مذاهب عربستان سعودی است. هماکنون به دلیل شیعهشدن مورد تکفیر وهابیون است. او بهعنوان یک مستبصر هماکنون فعالیت میکند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
در سفر کربلای معلی همسفر بودیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۳/۳۰
🗓 یکم ذیالحجه، سالروز ازدواج امام علی (علیهالسلام) و حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) و #روز_ازدواج
🖥 @talabehtehrani
در فرودگاه بغداد فرصتی دستداد ساعتی با آقا سید مجید اسماعیلی داور برنامهٔ عصر جدید گفتگو کنم. دربارهٔ کتاب #داستان_بریده_بریده، #داستان_فاطمه، #داستان_امام_مهدی و سایر مسائل مرتبط با حوزهٔ پژوهشهای اسلامی صحبتهای خوبی داشتیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|🌿|“باور “
تمام چيزیست
كه برایِ رسيدن میخواهی...❤️
@talabehtehrani✨
کتاب #داستان_بریده_بریده بااحترام به جناب آقای محمد بخشایش از تهران تقدیم گردید.
مبارکشان باشد.
🌺🌸🌹🌻🌷🌼
@talabehtehrani
هدیهٔ کتاب #داستان_بریده_بریده بااحترام برای جناب آقای محمد بخشایش از تهران ارسال گردید.
مبارکشان باشد.
🌺🌸🌹🌻🌷🌼
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@talabehtehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دارویی به نام امید
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
@talabehtehrani
╚═══ 🍃🌺🍃 ═════
داستان اماممهدی علیهالسلام
قسمت صد و هشتاد و هشت
شیوۀ حکمرانی ۳
ساختن مسجد بهتنهایی کافی نیست. طرز نگاه آدمها باید عوض بشه. به همین خاطر اماممهدی وارد نبردی نفسگیر با بدعتگذارها میشن. منتهی بیگدار به آب نمیزنن. هرکاری برای خودش راه و رسمی داره. حتی اگه فوت و فن کار رو بلد باشی اما بهوقت و سنجیده عمل نکنی، کار به نتیجه نمیرسه. شاید به همین دلیله که امام بعد از تثبیت قدرت در شرق و غرب عالم، تازه اونوقت میره سراغ مبارزه با بدعت. بهترین تلاش در این راه، زندهکردن سنتهای پیغمبره. امام قبل از هرکاری، دستور میدن توی كوفه چندتا مسجد کنگرهدار خراب کنن. اینطور که من متوجه شدم منظور از مسجد کنگرهدار مساجدی هستن که تبدیل به جاذبهٔ گردشگری شده و مردم صرفا بخاطر معماری به اونجا میرن و نه عبادت. اتفاقا مناره و محراب مساجد رو هم از اونجایی که نوپديد و بدعتآميزن یعنی امام و پیغمبرى اینطور مسجدی نساخته، خراب میکنن. از این کار دشوار در روایات به فتح دژهای گمراهی تعبیر و از دولت اماممهدی به دولت خدا یاد شده.
دربارهٔ شیوهٔ حکمرانی به روایت جالبی رسیدم. اگرچه از نظر سند، ضعیف اما محتوای قابل پذیرشی داره. اونم اینکه ابلیس توی مسجد كوفه دو زانو جلوی اماممهدی میشینه و حضرت با دست، موهای جلوی سر ابلیس رو میگیره. انگار فرصتی که ابلیس از خدا گرفته بود تا هرچی میتونه جولون بده به سر رسیده. چیزی که قرآن ازش با تعبیر "وقتِ زمان معلوم" یادکرده.
اماممهدی دستور میده ابلیس رو به سزای اعمالش برسونن و سر از تنش جدا کنن.
آدمهای باایمانی که عمری با گفتن اعوذبالله، شیطون رو از خود دور میکردن حالا مجالی پیدا میکنن تا با سنگزدن، دمار از روزگار ابلیس دربیارن. همینجا بگم اینها چیزهایی هست که من دونه به دونه در کتابهای کهن دیدم. پس به من اشکال نکن، مگه میشه و چطور ممکنه گردن ابلیس زده بشه و از این حرفها. بههرحال، ابليس فردى از طایفهٔ جنیهاست و كشتهشدنش چیز غیر ممکنی نیست. با مرگ ابليس، وسوسههاى شيطانی به پايان میرسه اما وسوسههای نفس اماره و ضرورت مبارزه با نفس، سر جای خودش محفوظه.
الغيبةللطوسى: ص ۴۶۸ ح ۴۸۵، الكافى: ج ۱ ص ۲۵ ح ۲۱، مختصر بصائر الدرجات: ص ۱۱۷ ص ۱۹۳- ۲۰۱، الغيبةللنعمانى: ص ۳۱۷ ح ۳، الإرشاد: ج ۲ ص ۳۸۶.
ادامه دارد...