عصام یحیی عماد محقق علوم اسلامی. مذهب وی وهابیت بود و در اثبات کفر شیعه کتاب "الصلة بین الاثنی عشریّة و فرق الغلاة" را نوشت ولی با مطالعه کتب فراوان، شیعه شد و سپس کتاب "رحلت من از وهابیت به دوازده امامیه" را نوشته است. او شیعهشناس، متخصص در علم رجال و حدیث و تاریخ، مدرس مجمع جهانی اهل بیت و فارغالتحصیل دانشگاه مذاهب عربستان سعودی است. هماکنون به دلیل شیعهشدن مورد تکفیر وهابیون است. او بهعنوان یک مستبصر هماکنون فعالیت میکند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
در سفر کربلای معلی همسفر بودیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۳/۳۰
🗓 یکم ذیالحجه، سالروز ازدواج امام علی (علیهالسلام) و حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) و #روز_ازدواج
🖥 @talabehtehrani
در فرودگاه بغداد فرصتی دستداد ساعتی با آقا سید مجید اسماعیلی داور برنامهٔ عصر جدید گفتگو کنم. دربارهٔ کتاب #داستان_بریده_بریده، #داستان_فاطمه، #داستان_امام_مهدی و سایر مسائل مرتبط با حوزهٔ پژوهشهای اسلامی صحبتهای خوبی داشتیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|🌿|“باور “
تمام چيزیست
كه برایِ رسيدن میخواهی...❤️
@talabehtehrani✨
کتاب #داستان_بریده_بریده بااحترام به جناب آقای محمد بخشایش از تهران تقدیم گردید.
مبارکشان باشد.
🌺🌸🌹🌻🌷🌼
@talabehtehrani
هدیهٔ کتاب #داستان_بریده_بریده بااحترام برای جناب آقای محمد بخشایش از تهران ارسال گردید.
مبارکشان باشد.
🌺🌸🌹🌻🌷🌼
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@talabehtehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دارویی به نام امید
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
@talabehtehrani
╚═══ 🍃🌺🍃 ═════
داستان اماممهدی علیهالسلام
قسمت صد و هشتاد و هشت
شیوۀ حکمرانی ۳
ساختن مسجد بهتنهایی کافی نیست. طرز نگاه آدمها باید عوض بشه. به همین خاطر اماممهدی وارد نبردی نفسگیر با بدعتگذارها میشن. منتهی بیگدار به آب نمیزنن. هرکاری برای خودش راه و رسمی داره. حتی اگه فوت و فن کار رو بلد باشی اما بهوقت و سنجیده عمل نکنی، کار به نتیجه نمیرسه. شاید به همین دلیله که امام بعد از تثبیت قدرت در شرق و غرب عالم، تازه اونوقت میره سراغ مبارزه با بدعت. بهترین تلاش در این راه، زندهکردن سنتهای پیغمبره. امام قبل از هرکاری، دستور میدن توی كوفه چندتا مسجد کنگرهدار خراب کنن. اینطور که من متوجه شدم منظور از مسجد کنگرهدار مساجدی هستن که تبدیل به جاذبهٔ گردشگری شده و مردم صرفا بخاطر معماری به اونجا میرن و نه عبادت. اتفاقا مناره و محراب مساجد رو هم از اونجایی که نوپديد و بدعتآميزن یعنی امام و پیغمبرى اینطور مسجدی نساخته، خراب میکنن. از این کار دشوار در روایات به فتح دژهای گمراهی تعبیر و از دولت اماممهدی به دولت خدا یاد شده.
دربارهٔ شیوهٔ حکمرانی به روایت جالبی رسیدم. اگرچه از نظر سند، ضعیف اما محتوای قابل پذیرشی داره. اونم اینکه ابلیس توی مسجد كوفه دو زانو جلوی اماممهدی میشینه و حضرت با دست، موهای جلوی سر ابلیس رو میگیره. انگار فرصتی که ابلیس از خدا گرفته بود تا هرچی میتونه جولون بده به سر رسیده. چیزی که قرآن ازش با تعبیر "وقتِ زمان معلوم" یادکرده.
اماممهدی دستور میده ابلیس رو به سزای اعمالش برسونن و سر از تنش جدا کنن.
آدمهای باایمانی که عمری با گفتن اعوذبالله، شیطون رو از خود دور میکردن حالا مجالی پیدا میکنن تا با سنگزدن، دمار از روزگار ابلیس دربیارن. همینجا بگم اینها چیزهایی هست که من دونه به دونه در کتابهای کهن دیدم. پس به من اشکال نکن، مگه میشه و چطور ممکنه گردن ابلیس زده بشه و از این حرفها. بههرحال، ابليس فردى از طایفهٔ جنیهاست و كشتهشدنش چیز غیر ممکنی نیست. با مرگ ابليس، وسوسههاى شيطانی به پايان میرسه اما وسوسههای نفس اماره و ضرورت مبارزه با نفس، سر جای خودش محفوظه.
الغيبةللطوسى: ص ۴۶۸ ح ۴۸۵، الكافى: ج ۱ ص ۲۵ ح ۲۱، مختصر بصائر الدرجات: ص ۱۱۷ ص ۱۹۳- ۲۰۱، الغيبةللنعمانى: ص ۳۱۷ ح ۳، الإرشاد: ج ۲ ص ۳۸۶.
ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوای روی تو دارم نمیگذارندم
مگر به کوی تو؛ این ابرها ببارندم
🌼⛅️⛅️⛅️⛅️🌸
اللهم عجل لولیک الفرج
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#همایون_شجریان
@talabehtehrani✨
داستان اماممهدی علیهالسلام
قسمت صد و هشتاد و نه
شیوۀ حکمرانی ۴
صحبت سر اینه که اماممهدی چطوری میخواد به اوضاع دنیا سر و سامان بده. دنیایی که بیشتر آدمهاش بواسطهٔ کفر و انحراف، دچار مرگ معنوی شدن و حرف حساب به خرجشون نمیره. اما همینکه اماممهدی ظهور میکنه آدمها یکباره از اینرو به اونرو میشن. من نمیدونم چه جوری اما اینطور که توی کتابها نوشتن، در یه چشم به هم زدن نام و یاد خدا عالمگیر میشه. بطور خارقالعادهای مردم کوچه و بازار به ذکر و دعا و عبادت گرایش پیدا میکنن. حرف حق، سکّهٔ رایج میشه. البته اگه بخوام امانتدارانه بنویسم باید اعتراف کنم دربارهٔ جزئیات این تحول، داخل کتابهای درست و دَرمون، مطلب زیادی پیدا نکردم. اون مقداری که وجود داره، در ادامه مینویسم. بطور مثال از سرعت گسترش حكومت اماممهدی در جهان سخن گفته شده. این فتح چشمگیر ضرورتا با جنگ نیست. داخل کتابی از سدهٔ چهارم هجری صحبت از معاهدهٔ صلح اماممهدی با اروپاییها به میون اومده. حتی در رابطه با شکل و شمایل اماممهدی به هنگام امضای این معاهده حرفهایی زده شده. مانند اینکه چهل سالهست. صورتش عینهو ستاره میدرخشه. بر گونهٔ راست، خالى سياهرنگ داره. عبایی سفيد و كمپرز بر دوش انداخته. رنگ و رخسارهش شبیه مردهای قوم بنیاسرائيل میمونه. در آخر هم اینکه گنجهای زمین رو بيرون میکشه و شهرهاى مشرکین رو فتح میکنه. البته نه لزوما با جنگ. بالاتر نوشتم که گاهی هم با معاهدهٔ صلح. اما صلحی همراه با هدایت الهی که همهٔ آدمهای روى زمين خداپرست میشن و میگن خدايى جز خداوند يگانه وجود نداره. اینم بگم که صلح اماممهدی از روی ناچاری و ناتوانی نظامی نیست، چون اصلا شکستی برای سپاه امام متصوّر نیست. امام و یارانش هرجا میرن پیروزی به ارمغان میارن.
در برخی نوشتهجات قدیمی اومده که خداوند امکانات اماممهدی رو پيشرفته میکنه تا مردم به یکتاپرستی گرایش پیدا کنن. دقیقا مانند حضرت سلیمان که از هر موجودی کمک میگرفت. ممکنه باور این حرف برای بعضیها دشوار باشه اما من ناچارم بنویسم که ماه و خورشید هم به تسخیر اماممهدی درمیان و اگه كافر يا مشركى لای تختهسنگی پنهان شده باشه همون تختهسنگ، به ارادهٔ خدا زبون باز میکنه و مخفیگاه کافر رو لو میده!
الغيبةللطوسى: ص ۴۶۸ ح ۴۸۵، الكافى: ج ۱ ص ۲۵ ح ۲۱، مختصر بصائر الدرجات: ص ۱۱۷ ص ۱۹۳- ۲۰۱، الغيبةللنعمانى: ص ۳۱۷ ح ۳، الإرشاد: ج ۲ ص ۳۸۶.
ادامه دارد...
تصویر ارسالی از جناب آقای محمد بخشایش پس از دریافت کتاب. انشاءالله مبارکشان باشد.
🌺🌸🌹🌻🌷🌼
@talabehtehrani
هدایت شده از یادداشت های یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالعهٔ دو روزه!
ایشان یکی از دوستان خوبم میباشد. دختر گرامیاش، دهم دبیرستان تحصیل میکند. از شنیدن سخنان دوستم خیلی تعجب نکردم. زیرا به هنگام نگارش کتاب، در کنار اصالت محتوا تلاشم معطوف بر جذابیت و خوشخوانی متن بود. #داستان_بریده_بریده با یکصد و هفتاد هزار واژه در ۵۴۰ صفحه نگارش پیدا کرد. لذا باید بهگونهای میبود تا جذاب و خواندنی باشد. طبیعتا کارم را بینقص نمیدانم، اما تلاش کردم بدون حتی یک پاراگراف خیالپردازی مرسوم در داستاننویسی به واگویی مستند و جذاب از حادثهٔ کربلا بپردازم.
خوانندگان محترم با جزئیاتی شگرف و کمتر شنیدهشده از این واقعه بزرگ آن هم بر اساس منابع کهن تاریخ و حدیث آشنا میشوند.
از اینرو پیشنهاد و توصیهٔ برادرانهام مطالعهٔ این کتاب میباشد. دیگران را نیز به مطالعهٔ کتاب #داستان_بریده_بریده تشویق بفرمایید. انشاءالله در اجر و پاداش اشکهایی که در رثای حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام ریخته میشود، شریک باشید.
یاعلی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
👈لطفا ارسال این پست برای دیگران فراموش نگردد. 🚩🚩🙏🌺
@talabehtehrani
May 11
هدایت شده از یادداشت های یک طلبه
#اطلاعیه 📚
زیاد سوال میکنند چگونه میتوان کتاب #داستان_بریده_بریده
و #داستان_فاطمه را تهیه نمود؟
👈لینک خرید را قرار دادم.
میتوان کتابها را با تخفیف مناسب از خود ناشر خریداری کرد.
برایتان پست میکنند.
خرید کتاب داستان فاطمه 📙👇
https://ketabestan.net/product/%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%81%d8%a7%d8%b7%d9%85%d9%87/
خرید کتاب داستان بریده بریده 📘👇
https://ketabestan.net/product/%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%87/
@talabehtehrani
امروز قرعهکشی کتاب داریم.
بابت تاخیر ببخشید
🌺🌸☄🔥📚📙📚📙📗
@talabehtehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به لطف خدا
قرعهکشی ۱ تیر ۱۴۰۳ برای اهدای کتاب #داستان_بریده_بریده و کتاب #داستان_فاطمه سلاماللهعلیها انجام پذیرفت. امروز یک هدیه داشتیم.
قرعه به نام جناب آقای بهرام رونقی از تهران افتاد. مبارک این بزرگوار باشد. 🌺🌸
از همهٔ عزیزانم تشکر میکنم.
قرعهکشی بعدی ۱۵ تیر ۱۴۰۳ انشاءالله.
#قرعهکشی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@talabehtehrani
داستان اماممهدی علیهالسلام
قسمت صد و نود
شیوۀ حکمرانی ۵
مشغول نوشتن از شیوۀ حکمرانی اماممهدی بودم. با دیدن حدیثی _شاید کمی عجیب_ برای لحظاتی به فکر رفتم. ابتدا میخواستم از کنار این روایت رد بشم اما با خودم گفتم: نه! من باید برای این مسئله چارهای کنم.
داستان از این قراره که براساس گزارشی از شیخ صدوق، اماممهدی به غاری در شهر انطاکیه تشریف میبرن و بعد از خارجکردن کتابهای آسمانی از داخل غار به کوفه برمیگردن و بین پیروان انبیای پیشین براساس کتابهای خودشون داوری میکنن!!
با خودم گفتم: مگه قرار نبود با ظهور اماممهدی فقط دین حق حاکم بشه، پس این حرفها چه معنایی میتونه داشته باشه؟!
این ابهام، ذهنم رو به خود مشغول کرد. ناچار برای پیداکردن پاسخی درخور سراغ کتابها رفتم. فرضیههای جورواجوری در نوشتهجات قدیمی و جدید وجود داشت. البته من کاری با اونها ندارم. چون واقعا خارج از حوصلۀ این نوشتهس. منتهی تلاش میکنم عصارۀ تحقیقاتم رو اینجا بنویسم. انصافا برای نوشتن این چند خط حدود پنجاه صفحه کتاب و تعدادی مقاله مطالعه کردم. نتیجۀ جونکندنها این شد که به سه فرضیهٔ مهم رسیدم. آقایون نظریهپرداز برای هر کدوم از این فرضیهها هم کلی آیه و حدیث، پشت سر هم ردیف کردند.
و اما فرضیۀ اول میگه بله همونطور که در آیةالکرسی هم اومده، سنّت خدا بر اینه که در مسائل اعتقادی و ایمانی، آدمها آزادن تا خودشون انتخاب کنن و در پذیرش دین اکراه و اجباری وجود نداره. حکومت اماممهدی هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین پیروان سایر ادیان آزادن با داشتن دین و آیین خودشون، همزيستى مسالمتآميزی زیر سایهٔ حاكميت اسلامی داشته باشن. از این گذشته، در قرآن اومده که شماری از یهودیها و مسیحیها تا روز قیامت بر دین خودشون باقی میمونن. جالبتر اینکه قرآن میگه برخی از یهودیها با خودشون و بعضی از مسیحیها هم با خودشون تا روز قیامت اختلاف و دشمنی دارن. حتی جایی از قرآن اومده که خداوند تا روز قیامت عدهای رو عینهو چماغ بالا سر يهوديان پيمانشكن میذاره تا عذابى سخت بهشون بچشونه. از این حرفها برمیاد که پیروان سایر ادیان در دورۀ حکومت اماممهدی وجود دارن.
و اما طبق فرضیۀ دوم، همۀ انسانها چه به اختیار و چه به اجبار باید پیرو اسلام باشن. نرمشی در کار نیست. اسلام، دين حاكم و مسلّط در تمام دنيا میشه. هواداران این نظریه قائلن که خداوند پیغمبر اسلام رو با دینی کامل برای هدایت انسانها فرستاده و نهایتا ایشون علیرغم میل مشرکین بر همۀ دینها پیروز میشن. اماممهدی نرمش پیامبر رو نداره و اجازه نمیده مخالفین در پرتو حکومتش زندگی کنن. حتی جزیه هم قبول نمیکنه. انقده باهاشون میجنگه تا توحید حاکم بشه. هر کس به ایشون ایمان نیاره نابود میشه و اين، به معناى وحدت انحصارى دين اسلام و از بين رفتن همه اديان ديگهس.
دربارۀ فرضیۀ سوم هم باید بگم بله تا مدتی پیروان سایر ادیان میتونن به آئین خود زندگی کنن و حتی امام بر اساس احکام اون شریعت بین پیروانش داوری میکنه اما به تدریج، ادیان از بین میرن و پیروانشون به اسلام گرایش پیدا میکنن. نهضت امام همینطور که جلو میره، جنگها هم آغاز میشه. نبردهای اوّليه در عربستان، عراق، سوریه، تركيه و مقداری هم روسيهست.
از نوشتههای قدیمی برمیاد كه امام در ابتداى نهضت، درگيرى خاصى با پيروان اديان هندى و چينى و ژاپنى نداره.
همزمان، یاران اماممهدى فرهنگ اسلامى و توحيدى رو تبليغ میكنن و خیلیها رو از گمراهى نجات میدن تا اينكه صدای اذان در همه جای دنیا به گوش میرسه.
تا اینجا تلاش کردم سه نظریه رو با دقت بنویسم. ظاهرا فرضيۀ سوم یعنی محو تدريجى اديان، شاید بتونه در قالب نظريهاى كارآمد و جامع، مورد دفاع قرار بگیره؛ چون هم تونسته ميان ادلّه قرآنى و روايى، جمع كنه و هم نظريهاى معقول و قابل پذيرش باشه.
الغيبةللطوسى: ص ۴۶۸ ح ۴۸۵، الكافى: ج ۱ ص ۲۵ ح ۲۱، مختصر بصائر الدرجات: ص ۱۱۷ ص ۱۹۳- ۲۰۱، الغيبةللنعمانى: ص ۳۱۷ ح ۳، الإرشاد: ج ۲ ص ۳۸۶.
ادامه دارد...