eitaa logo
یادداشت‌ های یک طلبه
386 دنبال‌کننده
525 عکس
276 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
داستان امام‌مهدی علیه‌السلام قسمت صد و هشتاد و پنج کتاب قانون ۱ امام‌مهدی برای حکمرانی و ادارهٔ جامعه و برقراری نظم، دقیقا مثل هر حکومتی نیاز به ساز و کاری قانونی داره. چیزی شبیه قانون اساسی. حالا نه لزوما با این اسم. اما بالاخره بی‌هیچی هم نمی‌شه و باید یه چیزی باشه تا پایه و اساس همۀ قوانین قرار بگیره. وقتی به این موضوع فکر می‌کردم، حدس‌هایی به ذهنم خطور می‌کرد. خوشبختانه وقتی سراغ روایات اهلبیت رفتم حدسم به یقین مبدّل شد. حالا می‌تونم بااطمینان بنویسم که حکومت جهانی امام‌مهدی بر اساس عمل به قرآن شکل می‌گیره. من چیزی بالاتر از این در کتاب‌های حدیثی نه پیدا کردم و نه اصلا وجود داره. متاسفانه باید بگم تا پیش از اومدن امام‌مهدی، مردم به هزار و یک دلیل، کاری می‌کنن که قرآن دنباله‌روی اون‌ها باشه! اما وقتی امام تشریف میارن، طوری رفتار می‌کنن که تمایلات مردم یا اگه بخوام دقیق‌تر بگم ذائقهٔ مردم بر می‌گرده به طرف قرآن. البته نه با ضرب و زور و بگیر و ببند راه‌انداختن! جذب این‌شکلی به درد نمی‌خوره و اصلا ماندگار هم نیست. امام‌مهدی به کمک جاذبهٔ اخلاق محمدی کاری می‌کنه که مردم، مزّهٔ شیرین حاکمیت اسلام ناب رو زیر زبون بچشن. کالاهای بُنجل و تقلّبی رو که به نام دین، به خورد مردم دادن دور می‌ریزه و از نو ‏آغاز می‌کنه. دقیقا شبیه جَدّش رسول‌الله که اونچه در جاهليت بود، باطل نمود و از نو آغاز کرد. جالب‌تر اینکه امام‌مهدی، نسخۀ سازشکاری با دشمن رو که طیف نسبتا وسیعی از مسلمون‌ها به دنبالش بودن، باطل می‌کنه. از این حرف‌ها که بگذرم داخل کتاب‌های درجه یک حدیثی، روایاتی دیدم که امام‌مهدی با کتاب جدید، سنّت جدید، امر جدید، دعوت جدید و حتی اسلام جدید میاد!! با خودم گفتم، خدایا این حرف‌ها چه معنایی می‌تونه داشته باشه؟! سخت غافلگیر شده بودم. باید پاسخ درخوری پیدا می‌کردم. تعداد اين گزارش‌ها اگرچه به‌لحاظ عددی، بالا نبود اما با توجه به اعتبارشون، می‌شد به صدور محتوای این روایات از طرف معصوم، اطمینان پیدا کرد. همینجا بگم که آقایون فقه‌الحدیثی هفت احتمال برای این جدید... جدید... جدیدها گفتن. راستش من، اول قصد داشتم تک‌تک این احتمالات رو اینجا بیارم و به تحليل و جمع‏‌بندى بپردازيم. اما خیلی‌زود پشیمون شدم. با خودم گفتم: ای‌بابا، خوانندۀ محترم چه گناهی کرده که باید دونه‌دونهٔ این‌ احتمال و تحلیل‌ها رو بخونه؟! اصلا مگه حال و حوصلهٔ خوندن این چیزها رو داره؟! در ادامه با خودم گفتم: تو اگه واقعا هنر داری بهتره لُبّ کلام رو بنویسی. این‌شد که کارم سخت شد. باید همۀ این احتمالات و تحلیلاتشون رو می‌خوندم. چاره‌ای نبود. از ابتدا با خودم قرار گذاشته بودم پای سختی کار وایسَم. خلاصه اینکه با توکل به خدا، آستین بالا زدم و شروع کردم. بعد از کلّی این‌در و اون‌در زدن خداروشکر به برداشت‏‌هایی اطمينان‌آور از احادیث رسیدم و حالا می‌تونم باخیال راحت بگم که منظور از کتاب جدید، قرآن جدید نیست. منظور از سنّت جدید، آئین تازه نیست. منظور از امر جدید، دستورات نو نیست. منظور از دعوت جدید، دعوت به دین جدید نیست و منظور از اسلام جدید، واقعا اسلام جدید نیست. بلکه مراد و مقصود از این جدیدها اینه که امام‌مهدی با شیوه‌های نوینی، مردم رو به دینداری دعوت می‌کنه. ایشون احکام و معارف مهجور و معطّل موندهٔ اسلام رو زنده می‌کنه. برداشت‌های ناصواب از قرآن و سنّت رو به دور می‌ریزه. برخی از احکام و مقرّرات رو با شرایط و تحوّلات رخ داده در زندگی نوین بشر تطبیق می‌ده و در آخر هم آدم‌ها رو با دانش و اسرار هستی آشنا می‌کنه. این‌هایی که گفتم حتی یه‌دونش هم از خودم نبود. من فقط تلاش کردم این نتیجه‌گیری‌ها با مضامین احادیث سازگار باشه و با هیچ اصلی از اصول مسَلّم و محکم کتاب و سنّت در تناقض نباشه. البته برخى از فرقه‏‌هاى منحرف مانند وهّابی‌ و بهایی با برداشت‏‌های غرض‌ورزانه تلاش کردن بگن شیعیان در انتظار دين جديدى غير از اسلام هستن که البته این‌ها تهمتی بیش نیست. الكافى: ج ۸ ص ۳۹۶ ح ۵۹۷، نهج البلاغة: خطبه ۱۳۸، كمال الدين: ص ۴۱۱ ح ۶، الغيبةللنعمانى: ص ۱۶۹ ح ۱۰، تهذيب‌الأحكام: ج ۶ ص ۱۵۴ ح ۲۷۰. ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر می‌کردید کربلا دروغ است. آیا فلسطین را نمی‌بینید؟! آتش سوزی خیمه‌ها مدل ۲۰۲۴ @talabehtehrani
داستان امام‌مهدی علیه‌السلام قسمت صد و هشتاد و شش شیوۀ حکمرانی ۱ از فرمایشات پیغمبر گرفته تا سخنان امام‌عسکری بدون اغراق، پرتکرارترین جمله دربارۀ امام‌مهدی اینه که زمين رو از عدل و داد پر می‌كنه. حالا من اینجا می‌خوام در این رابطه کمی ملموس‌تر بنویسم. برام خیلی جالب بود وقتی فهمیدم نخستین رفتار عدالتخواهانهٔ امام‌مهدی این بوده که داخل مسجدالحرام به کسی فرمان می‌ده تا اعلام کنه اون‌هایی که مشغول طواف مستحبى هستن از توقف در مجاورت حجرالأسود به کناری برن تا حاجی‌هایی که طواف واجب دارن، راحت باشن. برپایی عدل و داد به حرف نیست.دو صد گفته چون نیم کردار نیست. بی‌مایه فطیره. مردم، عمل می‌خوان و تشنهٔ رفتارن نه حرف خالی. به همین خاطره که امام‌مهدی غم و غصه از دل بدهکاران مالی بر می‌داره. توی شهر کوفه بدهكاری نمی‌مونه، جز اینكه حضرت بدهی‌ش رو صاف می‌کنه. احیانا اگه از کسی، چیزی به ستم برده شده، خیلی‌زود به صاحبش بر می‌گردونه. این عملکرد، رضایتمندی بالایی بین مردم به وجود میاره. یا مثلا خون‌بهای شهدای قیام رو درجا به خونواده‌هاشون پرداخت می‌کنه، حتی دستور می‌ده بدهی مالی شهدا رو پرداخت کنن تا خدای‌نکرده حق‌الناس به گردنشون نباشه. نهادی شبیه بنیاد شهید دایر می‌کنه تا خونواده‌های شهدا به شکلی آبرومندانه از بیت‌المال مقرّری دریافت کنن. عدالت‌گستری امام یه‌جوریه که حتی به اندازهٔ یه چوب کبریت هم بین آدم‌های نيكوكار و بدكار تفاوت قائل نمی‌شن و همه‌چی بطور يكسان تقسيم می‌شه. تا قبل از ظهور امام‌مهدی، آدم‌های ناتو یا بهتره بگم ناقلا و موذی با هزار دوز و کلک از بیت‌المال زمین می‌گیرن و به‌اصطلاح زمین‌خوارن. اما حکمرانی آقا به‌گونه‌ای هست که واگذاری ناعادلانۀ زمین از بین می‌ره و زمین‌های داده شده پس‌گرفته می‌شه. امام به شکل عادلانه‌ای به همه زمین می‌ده و حتی سهم افراد از زمین، بيشتر از قبل می‌شه. خلاصه اینکه امام‌مهدی ترازویی از عدالت برپا می‌کنه که بیا و ببین! به اندازهٔ نوک سوزنی به كسی ستم روا نمی‌شه. عدالت امام تا پستوی خونه‏‌ها راه پیدا می‌کنه. دقیقا مثل سوز سرما و حرارت گرما که از هر منفذی وارد می‌شه. با اومدن امام، دورۀ الدرم بلدرم کردن جبّاران و شازده‌های متکبّر به پایان می‌رسه و مردم بی‌چاره‌ای که قرن‌ها از ترس جونشون، جیکشون درنمیومده و بله‌قربان‌گوی سلاطین بودن، بالاخره نفَس راحتی می‌کشن. امام‌مهدی نه فقط دنیا رو از عدل و داد بلکه دل‏‌هاى بندگان خدا رو هم از عبادت خدا پر می‌کنه. تا جایی که ساكنان آسمون و زمين ازش راضى می‌شن. امام با برکنار کردن قاضی‌های بدکار دل مردم رنج‌دیده رو شاد می‌کنه. دنیای اون روز به اندازه‌ای گل و بلبل می‌شه که مردم با هزار آه و افسوس به همدیگه می‌گن ای‌کاش اون‌هایی که دستشون از دار دنیا کوتاه شده الان زنده بودن و این روزها رو می‌دیدن. آدم‌های زیادی که عمری به خدا پشت کرده بودن با دیدن اون اوضاع و احوال به امام ایمان میارن. بدكارها صالح می‌شن. باورکردنی نیست اما می‌گن توی فرمان‏روايى امام‌مهدی اوضاع به قدری خوب می‌شه که حتی حیوانات درنده هم در صلح و صفا به سر می‌برن. زمين، گياهانش رو سخاوتمندانه بيرون می‌ده و آسمون بركتش رو فرو می‌فرسته. من فعلا نمی‌تونم از جزئیات چیزی بنویسم اما سربسته بگم که انتقام خون به ناحق ریختهٔ امام‌حسين هم گرفته می‌شه. الأمالی‌للطوسى: ص ۲۹۱ و ۲۹۲ ح ۵۶۶، الاحتجاج: ج ۲ ص ۶۹، الاختصاص: ص ۲۰۸، علل الشرائع: ص ۱۶۱ ح ۳، كمال الدين: ص ۳۷۱ ح ۵، الغيبةللنعمانى: ص ۲۹۶ ح ۱، المناقب ابن شهرآشوب: ج ۴ ص ۴۲۵، الكافى: ج ۴ ص ۴۲۷ ح ۱. ادامه دارد...
به‌نام‌خدا الان داخل اتوبوس نشسته‌ام. همراه جمعی عازم فرودگاه امام خمینی و از آنجا به عراق هستیم. قرار است در اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه که به مدت دو روز در شهر کربلای معلی برپا می‌باشد، شرکت کنیم. اگر خدا بخواهد یک هفته میهمان عتبهٔ حسینی علیه‌السلام در شهر کربلا خواهیم بود. حقیر را بواسطهٔ نگارش کتاب به این سفر علمی زیارتی دعوت فرموده‌اند. خدا را بابت این مرحمتی شاکرم و به شکرانهٔ آن، نایب‌الزیارهٔ همهٔ دوستان و عزیزان هستم.
اجلاس کربلای معلی، بین‌المللی می‌باشد. همین ابتدای راه یک رفیق روسی پیدا کردم. آمده بود قم. با علاقهٔ زایدالوصفی عکس‌هایی که از قم گرفته بود نشانم می‌داد. از نمایشگاه‌های عکس و خط دیدن کرده بود. از حرم از جمکران.
رسیدیم به فرودگاه امام و ترمینال سلام.
گذرنامهٔ جمهوری اسلامی مایهٔ مباهات و عزت همهٔ ما ایرانیان است.
داستان امام‌مهدی علیه‌السلام قسمت صد و هشتاد و هفت شیوۀ حکمرانی ۲ پررنگ‌ترین چیزی که در دورهٔ حکمرانی امام‌مهدی توجه‌ام رو به خودش جلب کرد گسترش مرزهاى دانش و خردورزیه. حضرت با ید بیضایی که خدا بهش مرحمت فرموده، دستی به سر آدم‌ها می‌کشه و با این اتفاق معجزه‌گونه، عقل و فهم انسان‌ها رشد پیدا می‌کنه. به قول ملاصالح مازندرانی، با این دست به سر کشیدن، اختلافات بر سر پذیرش دین حق، جای خودش رو می‌ده به تلاش همدلانه برای پذیرفتن دين حق. از اون‌ طرفم، علم که تا قبل از ظهور امام‌مهدی تنها دو حرفش به بشر رسیده با تشریف‌فرمایی امام، بيست و پنج حرف باقی‌مونده‌ش هم در اختیار مردم قرار می‌گیره. با این اتفاق، انقده علم و دانش مردم زیاد می‌شه که دیگه هیچ مومنی به علم برادر خودش نیاز نداره. امام‌مهدی به محض اینکه کارهای کوفه رو سر و سامان می‌ده اولین کارش، آموزش قرآن بر اساس نزول قرآنه. داخل مسجد كوفه خيمه‏‌هایی برپا می‌شه. افرادی قرآن رو مطابق‏ اونچه نازل شده، به مردم یاد می‌دن. چیزی که برام خیلی جالب بود اینکه بیشتر از همه به حافظان قرآن سخت می‌گذره؛ آخه ترتیب چینش آیات قرآن تغیر می‌کنه و با اون نظمی که حافظان قرآن، حفظ کردن فرق‌هایی داره و این، کار رو برای اون‌ها دشوار می‌کنه. در یکی از روزهای ابتدای حضور امام در کوفه که مصادف با جمعه‌س حضرت برای اقامهٔ نماز به مسجد کوفه تشریف میارن. شلوغی جمعیت به حدی زیاده که جای سوزن انداختن نیست. امام، خطبهٔ نمازجمعه رو شروع می‌کنه. من هرچی جستجو کردم متاسفانه پیدا نکردم که امام چی در خطبه می‌فرماین که مردم های‌های گریه می‌کنن. ضجّه و نالهٔ پامنبری‌ها انقده زیاده که صدای امام به گوش خیلی‌ها نمی‌رسه یا اگه می‌رسه، نمی‌فهمن چی داره می‌گه! جمعه بعدی جمعیت غُلغله می‌شه. جا برای نشستن نیست. عده‌ای که موفق نشدن به امام اقتدا کنن، خودشون رو به حضرت می‌رسونن و بعد از گفتن این جمله که نمازخوندن پشت سر شما مثل نمازخوندن پشت پیغمبره، از آقا می‌خوان تا برای تنگی جا، چاره‌ای کنه. امام‌مهدی بعد از این فرمایش که من جایی براتون پیدا می‌کنم بلافاصله راهی نجف می‌شن و مسجدى رو در نجف نقشه‏‌ريزى می‌كنن. در بزرگی این مسجد گفتن که هزار در داره و جمعیت فراوانی داخلش جا می‌شن. امام بلافاصله یه نفر رو روانهٔ کربلا می‌کنه تا از پشت قبر امام‌حسين جوى آبى حفر كنه و به این وسیله، آب رو به مسجدی که توی نجف در دست ساخته، برسونه. در مسیر این رودخونه پل‌ها و بناهایی ساخته می‌شه که من فعلا از پرداختن به اون‌ها صرف‌نظر می‌کنم. الغيبةللطوسى: ص ۴۶۸ ح ۴۸۵، الكافى: ج ۱ ص ۲۵ ح ۲۱، مختصر بصائر الدرجات: ص ۱۱۷ ص ۱۹۳- ۲۰۱، الغيبةللنعمانى: ص ۳۱۷ ح ۳، الإرشاد: ج ۲ ص ۳۸۶. ادامه دارد...
امروز از کنار بارگاه نورانی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام قرعه‌کشی اهدای کتاب و کتاب داریم. @talabehtehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به لطف خدا قرعه‌کشی ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ برای اهدای کتاب و کتاب سلام‌الله‌علیها انجام پذیرفت. امروز یک هدیه داشتیم. قرعه به نام جناب آقای محمد بخشایش از تهران افتاد. مبارک این بزرگوار باشد. 🌺🌸 از همهٔ عزیزانم تشکر می‌کنم. قرعه‌کشی بعدی یکم تیر ۱۴۰۳ ان‌شاءالله. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🕌🕌 @talabehtehrani
در کنار جناب آقای حامد عسکری در کربلای معلی. صحبت‌های خوبی با ایشان داشتم. کتاب را دیده و تا حدودی خوانده بود. نقدهایی داشت. پاسخ‌هایی دادم. می‌گفت فرزندم نیز کتاب را مطالعه کرده است. او شاعر، نویسنده، مجری تلوزیون، ترانه‌سرا و روزنامه‌نگار است
ذاکر اهلبیت علیهم‌السلام جناب آقای نریمان پناهی، صمیمی و دوست‌داشتنی و باصفا. کربلای معلی
گفتگوی نسبتا مفصلی با آقای سید احمد میرعلایی، تهیه کننده سینما و تلویزیون و مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی داشتم. خیلی چیزها آموختم. کربلای معلی
همسفر خوبم جناب آقای مرشد میرزاعلی در ایوان صحن امیرالمؤمنین نجف اشرف
همراه استاد سید علی موسوی گرمارودی شاعر، نویسنده، حافظ پژوه، گوینده و مجری برنامه‌های رادیو و تلويزيون در حرم امیرالمؤمنین. ایشان مقداری کسالت دارند برای سلامتی‌شان دعا کنیم. 🤲🤲⛅️⛅️
عصام یحیی عماد محقق علوم اسلامی. مذهب وی وهابیت بود و در اثبات کفر شیعه کتاب "الصلة بین الاثنی عشریّة و فرق الغلاة" را نوشت ولی با مطالعه کتب فراوان، شیعه شد و سپس کتاب "رحلت من از وهابیت به دوازده امامیه" را نوشته است. او شیعه‌شناس، متخصص در علم رجال و حدیث و تاریخ، مدرس مجمع جهانی اهل بیت و فارغ‌التحصیل دانشگاه مذاهب عربستان سعودی است. هم‌اکنون به دلیل شیعه‌شدن مورد تکفیر وهابیون است. او به‌عنوان یک مستبصر هم‌اکنون فعالیت می‌کند. ــــــــــــــــــــــــــــــــ در سفر کربلای معلی همسفر بودیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی توسط رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۳/۳۰ 🗓 یکم ذی‌الحجه، سالروز ازدواج امام علی (علیه‌السلام) و حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و 🖥 @talabehtehrani