فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم زیبا از ترجمہ فارسے سورہ مبارڪہ آل عمران
بخش سوم
✨اشارہ به👇
مباهله
مجادله
🌴🕯🌴🕯🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه مبارکه آیت الکرسی
بسم الله الرحمن الرحیم
*اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ((255))*
🌴💎🌹💎🌴
*لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ* ((256))
🌴💎🌹💎🌴
*اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ((257))*
🌴💎🌹💎🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 دعای عهد
تصویری با صدای فوق العاده استاد فرهمند
💠 امام صادق علیهالسلام :
هر كس چهل روز صبح اين دعای عهد را بخواند، از يـاوران قائم ما باشد و اگـر قبل از ظهور آن حـضـرت از دنــيا برود خدا او را از قــبـر بيرون آورده و جزو #رجعتکنندگان در خدمت آن حضرت قرار میدهد.
🌴🥀🌴🥀🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴💎🌴#زیارت_ال_یاسین با صدای استاد فرهمند
#امام_زمان
🌴💎💢💎🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارت عاشورا
علی فانی
🌴💎🌹💎🌴
آیت الله بهجـت (ره) :
چهـل روز مانـده به محـرم،
چـله گنـاه نکـردن بگیـرید تا سـوزِ دل و اشـک
چشمـانتان بـرای سیـد الشهـدا'؏لیه السلام ' فراوان گـردد.
ـ التمـاس دعـا
🌴💎🕯💎🌴
1_917056964.mp3
1.39M
اذان شهید باکری..
به افق دلهای بیقرار
دلتون شکست التماس دعا🤲🤲🌾🌾
حی علی الصلاه
التماس دعا🌹
🌴💎💢💎🌴
#درنگی_با_سیدالشهداء_در_راه_کربلا
إِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ وَأَسيرَ بِسيرَةِ جَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبيطالِب عَلیهِ السّلام (خوارزمی، مقتل الحسین علیهالسلام، ج1، ص 88)
به تحقیق و یقیناً که من برای شرارت، سرگرمی و بیهودگی، فساد و ظلم خروج نکردهام. و به درستی که خروج کردم برای مطالبهی اصلاح در امت جدم؛ اراده کردم "امر به معروف و نهی از منکر" کنم و به سیرهی جدم و پدرم علیبیابیطالب علیهالسلام.
بسیاری سعی دارند برای نهضت امام حسین علیهالسلام، اهداف و مقاصدی بتراشند که اغلب موافق حال و منافع خودشان است. اما شخص ایشان در آغاز حرکت هدفشان را بیان داشتند.
شرارت، سرگرمی و بیهودگی (مثل کشورگشایی و توسعه)، فساد و ظلم؛ علل اصلی اغلب تحرکات سیاسی و نظامی است که ایشان فرمودند من برای اینها خروج نکردم؛ و تصریح نمودند که هدف ایشان "اصلاح در امت جدشان" است.
اصلاح، نقطه مقابل "افساد" است. هر کجا که فساد و تباهی آمده باشد، اصلاح لازم است.
اما نکتهی مهم این است که فرمود: "برای اصلاح در امت جدم خروج کردم". پس معلوم میشود که جامعهی مسلمانان فاسد شده بود.
پس بیندیشیم که این چه افسادی بود که اصلاحش جز با این خروج و شهادت حاصل نمیشد؟ آیا مردم بینماز و بدحجاب و شرابخوار شده بودند، یا بیولایت؟ یا این که عنصری چون یزید لعنةالله، امیرالمؤمنینشان گردیده بود؟
1)
وقتی پیامبری، امامی و رهبری اعلام میدارد که برای زدودن افساد و انجام اصلاح قیام و خروج کردهام، اولین سؤال این خواهد بود که ابزار شما برای این "اصلاح" چیست؟ سلاح، پول، تکنولوژی، سیاست، مذاکره، تعامل، تعادل، اخذ و اعطای امتیاز و یا ...؟
ایشان میفرمایند که ابزار من در تحقق هدفم که همان ریشهکنی فساد و ایجاد اصلاح است، همان "امر به معروف و نهی از منکر" میباشد.
دقت کنیم که این اصل با ارشاد، تبلیغ، موعظه، نصیحت و تعلیم فرق دارد. از نوع "امر و نهی" میباشد. امر و نهی، گاه با زبان انجام میگیرد، گاه با یک نوع سازماندهی انجام میگیرد، گاه با اعمال قانون و اگر لازم شد، حتی با جنگ و گاه با جمیع ابزارهای لازم.
2)
امام علیهالسلام، در همین جمله کوتاه، به سه اصل و شاخصه نهضتشان تصریح نمودند.
اول هدف؛ که فرمود: "اصلاح امت جدم میباشد" – دوم ابزار این اصلاحات؛ که فرمود: "امر به معروف و نهی از منکر میباشد" - و سوم روش کار است.
یعنی چگونه "امر به معروف و نهی از منکر خواهید نمود"؟ روشتان چیست؟ روش دیکتاتورها؟ روش لیبرالها؟ روش دموکراتها؟ روش سکولارها، یا ...؟ فرمود: هیچ کدام، بلکه به روش جدم رسول الله و پدرم صلوات الله علیهما، که امیرالمؤمنین و وصی به حق اوست عمل مینمایم.
3)
إنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ. (تحف العقول، ص 245)
به راستى كه مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقهی زبان آنهاست، تا جايى كه دين وسيله زندگى قرار میگیرد، دين دارند و چون در معرض امتحان قرار گيرند، دينداران كم مىشوند .
انسانها نزد یک دیگر، ادعاهای زیادی دارند؛ گاهی خودشان نیز این ادعاها را باور دارند، گاهی انتظار دارند دیگران باور کنند و گاهی به قول معروف "خالیبندی" میکنند. اما در محضر باریتعالی، هیچ ادعایی، چه به دل باشد، چه به عمل باشد یا چه به زبان، رد نمیشود و سریعاً مورد امتحان قرار میگیرد. یعنی شرایط و امکانات برایش مهیا میگردد تا اگر صادق است، آن چه ادعا کرده را به ورطهی ظهور برساند و اگر ناصادق است، معلوم گردد.
دین و دینداری نیز یک ادعا است و بیش از ادعا، لقلقهی زبان نیز شده است. بسیاری ادعای دینداری میکنند و گاه حتی خودشان نیز باور میکنند که بسیار دیندار هستند. اما خدا امتحان (شرایط و امکانات) را پیش میآورد و آنگاه معلوم میشود که دینداران کم هستند.
البته شرایط فقط جنگ و جبهه و جهاد نیست، بلکه اصل دین "ولایت" است و دینداری با "ولایت" امتحان میشود. بسیاری از کسانی که امام را همراهی نکردند، باکی از جنگ و حتی کشته شدن نداشتند، اما ولایت شناس و تابع ولایت نبودند.
4)
إمامٌ دَعا إلی هُدیً فَأجابُوهُ إلَیهِ، وَإمامٌ دَعا إلی ضَلالَةٍ فَأجابُوا إلَیها؛ هَؤلاءِ فِیالجَنّة وَهَؤلاءِ فِی النّار وَهُوّ قَولُه -عَزّوَجَلّ - (فَرِيقٌ فِي الْجَنَّةِ وَفَرِيقٌ فِي السَّعِيرِ) – (متقل خوارزمی، ج1، ص221)
پیشوایی مردم را به هدایت میخواند وآنان میپذیرند؛ وسردمداری آنان را بهگمراهی دعوت میكند ومی پذیرند، آنان - گروه اول - در بهشت باشند واینان - گروهدوم - در جهنُمَ، این همان گفتار خداوند متعال در قرآن است كه میفرماید "گروهی دربهشت باشند وگروهی دیگر در دوزخ"
در مسیر کربلا و در منزل ثعلبیه، یکی از همراهان در تفسیر آیهی «يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ - روزى كه هر گروهى را با امامشان فرا مىخوانيم/ الإسراء، 71» سؤال نمود و امام در پاسخی کوتاه و جامع، آیه دیگری را نیز تفسیر نمودند.
برخی گمان دارند که مقولهی «امامت»، اختصاص به شیعه و 12 امام معصوم علیهمالسلام دارد، در حالی که چنین نیست، بلکه امری الهی و فطری میباشد. از این رو میل، انگیزه، شوق و نیاز به تبعیت از «امام – پیشوا – رهبر – الگو)، در همه انسانها وجود دارد و هر کس امامی بر میگزیند. منتهی امامان متفاوتند.
یک گروه، امامانی هستند که به امر الهی و به سوی حق، رشد، کمال، اعمال خیر و قرب الهی هدایت میکنند و گروه دیگر امامانی هستند که آدمی را به سوی شرّ و آتش دعوت میکنند و آدمیان در انتخاب مختارند. اما باید دقت کنند که در قیامت نیز هر کسی با امام، پیشوا و الگوی خود محشور میگردد. در دنیا پیرو هر کس بود، در آخرت نیز با او محشور شده و به همانجایی میرود که امامش رفته است. گروهی به بهشت و گروهی به جهنم.
5)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم
🔹تشییع باشکوه پیکر دو شهید مدافع امنیت در یاسوج توسط سفیران شهید یگان ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد
🔹پیکر مطهر شهیدان مهدی امینی و سیروس درخشانزاده با حضور پرشور مردم شهیدپرور استان کهگیلویه و بویراحمد به طور باشکوهی تشییع شد.
#پلیس_برای_آرامش
#پلیس_برای_امنیت
#اقتدار_امنیت
#شهادت
#شهید
@shohadanaja
«أَلسَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِ»
«السَّلَامُ
عَلَى الْمَنْحُورِ فِی الْوَرَى»..
#یا_حسین
🌴🕯🥀🕯🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه عبرت عاشورا
🌴🕯💎🕯🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤تنها حرمے که روضہ خون نمیخواد
حرم رقیہ ست ....
#حضرت_رقیه
#محرم
🌴🥀🏴🥀🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور گردشگران کُرهای در عزاداری شب پنجم محرمِ یزد
🌴🕯🥀🕯🌴