eitaa logo
طلیعه
544 دنبال‌کننده
743 عکس
518 ویدیو
29 فایل
کانال طلیعه با هدف شناخت هویت حقیقی بانوی مسلمان ایرانی در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی،طراحی گردیده است.تلاش می گردد تا ضمن آگاهی و آگاهی بخشی در خصوص رویدادها،مسیرهای اصلی بانوی مسلمان ایرانی در راه تمدن سازی و صدور انقلاب اسلامی،مورد بحث قرار گیرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عصر زنان
♦️ آنچه در محافل علمی و اندیشه‌‌ورزی حوزه زنان و خانواده گذشت؛ 📌زنان بار عمده عقبگرد جهانی حقوق بشر را تحمل می کنند / رزماری دی کارلو 🖇اینجا بخوانید 📌آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان دادن به آنان معتقد بود / فهیمه فرهمند پور 🖇اینجا بخوانید 📌بازخوانی اندیشه امام خمینی(ره) در احیای جایگاه زنان در جامعه 🖇اینجا بخوانید 📌پشتیبانی از پروژه‌های مقطع دکترا در حوزه زنان و خانواده / انسیه خزعلی 🖇اینجا بخوانید 📌به دنبال افزایش حق فرزند و همسر برای کارکنان دولت هستیم / شکیبا محبی‌تبار 🖇اینجا بخوانید 📌ریاست جمهوری زن مسئله دوم است! / یاسرعرب 🖇اینجا بخوانید 📌خانواده اجاره‌ای؛ تهدیدجدید جوامع غربی / زهرا میرهاشمی 🖇اینجا بخوانید 📌عقب نشینی انگلیس از آموزش محتوای جنسی در مدارس 🖇اینجا بخوانید 📌شهید امیرعبداللهیان به روایت همسر؛ خاطرات ۳۰ سال زندگی مشترک با آقای وزیر 🖇اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 *چرا این همه چهره در انتخابات ثبت نام کردند؟* 🔺۱. عده ای که دنبال گرفتن بعنوان برگ برنده و برگ زرین تأییدیه در بالاترین ارزیابی نظام برای مناصب و جایگاه های بعدی هستند. 🔺۲. عده ای برعکس گروه اول برای گرفتن رد صلاحیت بعنوان حاکم و محبوبیت در بین ناراضیان، اپوزیسیون و مخالفان هستند، مثلا ثبت نام امثال تاج‌زاده و حتی احمدی نژاد 🔺۳. عده ای هستند و برای شرکت در مناظرات، حمایت از کاندیدای مطلوب و پوشش رسانه ای و محتوایی او 🔺۴. عده ای پوششی دسته چندم هستند که صرفاً حاضر می شوند، عدم احراز صلاحیت می‌گیرند و به نفع کاندیدای مدنظر کنار می روند تا ایجاد کنند و در دولت احتمالی جایگاه داشته باشند. 🔺۵. عده ای از مخالفین نظام با تعداد زیاد، با علم به رد صلاحیت شدن و برای رد صلاحیت ها برای نظام 🔺۶. عده ای از موافقین نظام با تعداد زیاد با علم به رد صلاحیت برای گروه قبلی 🔺۷. عده ای برای دیده شدن و یا شناخته تر شدن (استفاده از تریبون ثبت نام، حضور، تمرکز و و توجه رسانه ها و ... 🔺۸. عده ای که به و احتمالات ولو اندک معتقدند و باور دارند با یک موج سازی مانند ۸۴ یا ۹۲ میتوان از یک گزینه دست چندم تبدیل به رئیس جمهور شد. 🔺۹. عده ای هم صرفاً با حضورشان می خواهند از حضور یک شخص یا جریان دیگری شوند.(اتفاقی محدود) 🔺۱۰ و ۱۱.عده اندکی باقی مانده واقعاً برای کرسی ریاست جمهوری می آیند یا از سر تکلیف و برای یا میل به ؛ بسته به تقوا و نفسانیات شان 📎وظیفه ما پیدا کردن آن یکی، دو نفریست که برای خدا و مردم آمدند... .
🔴 روزی که وظیفه رهبری را قبول کردم آن روزی که در مجلس خبرگان، بعد از رحلت امام رضوان‌الله‌علیه - آن روزِ اوّل که بنده هم عضو مجلس خبرگان بودم - بحث کردند چه کسی را انتخاب کنیم و بالاخره اسم این بنده‌ی حقیر به میان آمد و اتّفاق کردند بر این‌که این موجود حقیر ضعیف را به این منصب خطیر انتخاب کنند، من مخالفت کردم؛ مخالفت جدّی کردم. نه این‌که میخواستم تعارف کنم؛ نه. او خودش میداند که در آن لحظات در دل من چه میگذشت. رفتم آن‌جا ایستادم و گفتم آقایان! صبر کنید، اجازه بدهید. اینها هم ضبط شده، موجود است. هم تصویرش هست، هم صدایش هست. شروع کردم به استدلال کردن که مرا برای این مقام انتخاب نکنید. گفتم نکنید؛ هر چه اصرار کردم، قبول نکردند. هر چه من استدلال کردم، آقایان، مجتهدین و فضلایی که آن‌جا بودند، جواب دادند. من قاطع بودم که قبول نکنم؛ ولی بعد دیدم چاره‌ای نیست. چرا چاره‌ای نیست؟ زیرا به گفته‌ی افرادی که من به آنها اطمینان دارم، این «واجب» در من «متعیّن» شده است. یعنی اگر من این بار را برندارم، این بار بر زمین خواهد ماند. این‌جا بود که گفتم قبول میکنم. چرا؟ چون دیدم بار بر زمین میماند. برای این‌که بار بر زمین نماند، آن را برداشتم. اگر کس دیگری آن‌جا بود، یا من میشناختم که ممکن بود این بار را بردارد و دیگران هم او را قبول میکردند، یقیناً من قبول نمیکردم. بعد هم گفتم پروردگارا! توکّل بر تو. خدا هم تا امروز کمک کرد. قبل از آن هم همین‌طور بود. من دو دوره به ریاست جمهوری انتخاب شدم و در هر دو دوره هم قبول نمیکردم. دوره‌ی اوّل - که تازه از بیمارستان آمده بودم - دوستان گفتند اگر تو قبول نکنی، این بار بر زمین میماند؛ کسی نیست. ناچار شدم. دوره‌ی دوم، خودِ امام به من فرمودند که بر تو متعیّن است. خدمت ایشان رفتم و گفتم: آقا؛ من قبول نمیکنم. من دیگر این دفعه به میدان نمیآیم. گفتند: بر شما متعیّن است. یعنی واجب، واجب کفایی نیست؛ متعیّناً بر شما واجب است؛ واجب عینی است. ✍ قابل توجه کسانی که این روزها برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند
✨حضرت امام خمینی: خانه‌های شما باید خانه تربیت اولاد باشد؛ منزل علماست منزل شما و منزل تربیت دینی، منزل تربیت علمی، تهذیب اخلاق باشد. توجه به سرنوشت اینها در عهده پدران است و در عهده مادرها؛ مادرها بیشتر مسؤول هستند و مادرها اشرف هستند. شرافت مادری از شرافت پدری بیشتر است. ✨ شریفترین شغل در عالم بزرگ کردن یک بچه است و تحویل دادن یک انسان است به جامعه.
«تربیت اولاد را پیش شما کوچک کردند. تربیت اولاد بالاترین چیزی است که در همه‌‌ی جوامع از همه‌ی شغل‌ها بالاتر است. هیچ شغلی به شرافت مادری نیست و این‌ها منحط (پست) کردند این را. این خیانت بزرگی است که به ما کردند و به ملت ما کردند. مادرها را منصرف کردند از بچه‌داری... بچه‌داری را یک چیز منحطی حساب کردند؛ در صورتی که از دامن همین مادرها مالک اشتر پیدا می‌شود، از دامن همین مادرها حسین بن علی پیدا می‌شود...» 📖 صحیفه امام خمینی؛ ج۷، ص۴۴۷ و تاریخ گواه است که در این مسئله کاملا موفق بودند. اگه نگم همه در بخش زیادی از دختران و زنان و مادران حزب اللهی ما هم در عمق وجودشون این احساس ته نشین شده و مع الاسف باید گفت که این تا حد بسیاری محصول سیاست‌ها و رویکردهای بعد از انقلاب هم هست. با تمام توان دخترها رو هم‌وزن و همسان با محتوای یکسان با پسرها در سخت ترین شرایط از ۶ سالگی تا ۲۴ سالگی و بیشتر آماده‌ی بازار کار می کنیم و اسمش رو هم مزورانه می‌ذاریم عدالت جنسیتی و بعد انتظار داریم رویایی که سال‌ها باهاش زندگی کرده و براش رنج کشیده و جنگیده رو رها کنه، عاشقانه و با حس خوب بچسبه به کاری بسیار سخت، بد بو، بی کلاس پر از زحمت و تنش و محرومیت از شان اجتماعی، تو خونه‌ای بسته و تنگ با دوری از همه‌ی چیزهایی که سال‌ها براش با هم نسلانش رویاپردازی کرده و از قضا در بالاترین سطوح حاکمیت هم دائم اون ارزش‌ها به اسم اثرگذاری اجتماعی و ...تایید و تشویق شده. بدون فراهم کردن کوچکترین زیرساخت و نهادی از فضای کالبدی معماری و خونه و شهر گرفته تا فضای فکری و اتمسفر اجتماعی. مادرانی تنها، در خانه های کوچک، خانواده های هسته‌ای، بدون امکان موثر کمک از دیگران و محارم، بدون امکان بازی بچه ها، با حسرت از دست دادن تخصص و دانشی که سال‌ها شب بیداری و رنج کنکور و امتحان و ... رو براش به جون کشیدن. حالا شما بگید، کدوم دختری رو در ایران میشه نشون داد که محصول تربیت نظام فرهنگی آموزشی جمهوری اسلامی باشه و با افتخار و سر بلند در سن نوجوانی وقتی ازش در مورد آینده بپرسن قبل از هر شغل یا حتی کنار اون بگه من میخوام مادری خوب و شاد و موثر باشم؟؟؟ من بارها امتحان کردم، شما هم بکنید از تک تک دختران نوجوان و جوان زیر سن مادری بپرسید برنامه تون برای آینده چیه؟ ببینید آیا کوچکترین اشاره‌ای به مادری می کنند؟ با این اوصاف بنظرم مخاطب و مصداق این کلام درخشان امام رحمه‌الله علیه ریل گذاران فعلی کشور هم هستند، که همه منسجم و یکپارچه در هدم مقام و مطلوبیت مادری می کارند و انتظار دارند چیز دیگری درو میکنند
هدایت شده از بیداری ملت
🔴۱۵ خرداد ۴۲ زنان ایران برای اولین بارگفتند یا مرگ‌ یا خمینی 🔹بعد از قیام مسجد گوهر شاد و شهادت جمعی از بانوان متدین، در اعتراض به بی حجابی اجباری، دومین حرکت مهم و چشم گیر مشارکت سیاسی زنان مؤمن در روند انقلاب اسلامی، حضور بانوان در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ است. همچنین درخرداد ۴۲ بانوان برای اولین بار به صحنه اجتماعی اعتراضات آمدند و در کنار مردان مؤمن، شعار یا مرگ یا خمینی را سر دادند و قدم‌های محکمی برای تشویق احاد مردم به مبارزه با وابستگی و طاغوت رابرداشته اند. مورخ انقلاب اسلامی سیدحمید روحانی در کتاب نهضت امام خمینی در این باره می نویسد: "نقش زنان غیور و مسلمان قم در جنبش و شورش ضد حاکم چشمگیرتر بود ... بسیاری از این زنان فداکار و انقلابی، کودکان شیرخوارشان را همراه آورده بودند ... ورود زنان به صف تظاهرکنندگان از جان گذشته، مردان را تکان داد و به خروش افکند" ⏪زنان مبارز انقلاب اسلامی به راستی با روحیه عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی خود محکم ترین گام‌های را در تاریخ معاصر برداشته اند ونمونه‌هایی بی‌بدیل از بانوان آزادی‌خواه هستند. ✍عالیه سادات ___________________ به ما بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70