eitaa logo
طلیعه‌ بندگی
766 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
69 فایل
✨️پله به پله تا محبوب✨️ 📌برگزاری کلاس‌های ✅️ تجلّی حکمت (آثارشهیدمطهری) ✅️ تجلّی نور (تفسیرقرآن‌کریم‌) ✅️تجلّی رشد (تهذیب‌وخودشناسی) 🔺️حضوری و مجازی ⬅️زیر نظر استاد فاطمه شریفی راه ارتباطی با مدیر ⬇️ @admin_taliye @Asal1880
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقایقی قبل از اعدام قاتل شهید علی محمدی دانشمند هسته ای جمهوری اسلامی ایران، قاتل نکات بسیار مهم و شنیدینی رو میگه این کلیپ شاید تلنگری باشد برای کسانی که دچار غفلت شده اند. ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @taliye_bandegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بت پرستان اجسامشان به جانب قبله نمازمی گزارند اما ارواحشان هنوزهمان اصنامی رامیپرستند که ابراهیم شکسته بود ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @taliye_bandegi
طلیعه‌ بندگی
بت پرستان اجسامشان به جانب قبله نمازمی گزارند اما ارواحشان هنوزهمان اصنامی رامیپرستند که ابراهیم شکس
‌ انجام وظیفه از هر كاری دشوارتر است. برای تحصیل رضای خدا یك روز باید راه رفت، روز دیگر باید جنگید و چه بسا كه روز سوم باید نانوایی كرد. برای من هیچ تردیدی وجود ندارد كه این نانوایی در محضر خدا بهای جنگیدن دارد. ‌ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @taliye_bandegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یاٰ حَیُّ یاٰ قَیُّوم🌿
💚 تو را حُور و مَلک گَرمِ طوافند در ایوان طلا در اعتکافند کسی در کوی تو دیگر گدا نیست نگفته میدهی گفتن رَوا نیست 💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طلیعه‌ بندگی
😰#عوامل_دلهره😰 ✅۱- گاهى دلهره و نگرانى انسان از ترس #سوء_سابقه و #لغزش هاى قبلى است كه توبه و ياد
ادامه مبحث اصول عقاید وتصحیح تفکر 💢💢 كسى كه به خداى حكيم ايمان ندارد، انسانى است كه: ⭕️۱- خود را بى اصالت، بى هدف و تنها مى بيند و هدفش فقط رفاه و زندگى مادّى است مانند يك حيوان. ⭕️۲- حركت خود را يك حركت جبرى مى داند، نه تكاملى. ⭕️۳- آينده خود را پس از مرگ، نابودى مى داند چون به زندگى بعد از مرگ و بقاى روح عقيده ندارد. ⭕️۴- راهنماى او در زندگى، يا طاغوت هاى بيرونى است و يا هوس هاى درونى! ⭕️۵ - برنامه زندگى او مملوّ از انواع ترديدها، محدوديّت ها، نقص‌ها و اشتباهات است. ⭕️۶- در تفسير هستى گيج است ؛ چون نمى داند چرا آمده؟ و چرا مى رود؟ و هدفش از زندگى چيست؟ تمام فكرش اين است كه چگونه زندگى كند، نه اين كه براى چه زندگى كند.  📚 (توحید) 6⃣ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @taliye_bandegi
🔴 در قرآن، از چند نوع ايمان و گرايش، انتقاد شده است: 🔸۱- : بعضى انسان‌ها فقط وقتى كه احساس خطر كردند و كشتى خود را در آستانه غرق شدن ديدند فرياد (يا اللّه) سر مى دهند. ولى همين كه از مشكل رهايى پيدا كردند و كشتى خود را در ساحل ديدند مجدّدا به سراغ غير خدا رفته، شرك مى ورزند. در قرآن مى خوانيم: (فإ ذا ركبوا فى الفُلك دعوا اللّه مُخلصين له الدّين فلما نجّاهم الى البرّ إ ذا هم يشركون) (۱۶۳) 🔸۲- : ايمان برخى به خدا، به خاطر تقليد از نياكان است بدون هيچ دليل و برهان منطقى ؛ همچون ايمان بت پرستان كه در جواب انبيا مى گفتند: ما اين عقيده به بت‌ها را از نياكان خود گرفته ايم. قرآن در اين باره مى فرمايد: (قالوا بل وَجدنا آباءَنا كذلك يفعلون) (۱۶۴) 🔸۳- : ايمان برخى انسان ها، سطحى است و در روح و روان و دل آنان نفوذ نكرده است. قرآن مى فرمايد: (قالت الا عراب امنّا قل لم تؤ منوا و لكن قولوا اءسلمنا و لمّا يدخُل الا يمانُ فى قلوبكم) (۱۶۵) 🔰گروهى از اعراب نزد پيامبر آمدند و گفتند: ما ايمان آورده ايم. خداوند به پيامبر فرمود: به اينها بگو: ايمان شما هنوز در قلبتان اثر نكرده است. و شما تنها اظهار ايمان مى كنيد. همانند چاهى كه از درون نمى جوشد، بلكه با دست در آن آب مى ريزند. 🔸۴- : با اينكه علم دارد امّا در مقام عمل تن پروراست. در قرآن آيات زيادى در مقام انتقاد از اين افراد ديده مى شود. (احسب الناس ان يتركوا ان يقولوا امنّا و هم لا يفتنون) (۱۶۶) 🔸۵ - : در برخى ايمان‌ها ترديد، دودلى و تزلزل ديده مى شود، صاحب چنين ايمانى در انتظار پيشامدهاست كه كدام طرف را انتخاب كند. قرآن درباره چنين افرادى مى فرمايد: برخى از مردم، خدا را به حرف و ظاهر مى پرستند، هرگاه به خير و نعمتى برسند اطمينان خاطر پيدا مى كنند و اگر به شر و فقر و آفتى برخورد نمايند از دين خدا برمى گرداند. چنين كسانى در دنيا و آخرت زيانكارند. (فان اصابه خير اطماءنّ به و ان اصابته فتنة انقلب على وجهه... ) (۱۶۷) 🔸۶- اى: در كتاب شريف اصول كافى بابى داريم به نام (باب المعارين) يعنى كسانى كه دينشان عاريه است. برخى در دنيا دين دارند ولى هنگام مرگ، بى دين از دنيا مى روند. مانند كسى كه حج بر او واجب شود، ولى به حج نرود، و يا كسى كه زكات اموال خود را نپردازد، هنگام مرگ به او مى گويند: (فليمت ان شاء يهوديّاً او نصرانيّا) (۱۶۸) يا يهودى بمير و يا نصرانى. 🔰پيامبر روزى وارد مسجد شد و به پنج نفر از نمازگزاران فرمود: بلند شويد و از مسجد ما خارج شويد، زيرا شما نماز مى خوانيد ولى زكات نمى دهيد. 🔸۷- : برخى ها، از اسلام و قرآن، فقط آنچه را كه به نفع آنهاست مى پذيرند و آنچه را كه مطابق با اهداف و اميال خود نمى بينند، نمى پذيرند. (و ان يكن لهم الحقّ ياتوا عليه مذعنين) (۱۶۹) چنين افرادى مى گويند: (نؤمن ببعض و نكفر ببعض) (۱۷۰) 🔰در صدر اسلام، عدّه اى نزد پيامبر آمدند و گفتند: ما به تو ايمان مى آوريم به شرط اينكه نماز نخوانيم، پيامبر فرمودند: دين، بدون نماز نمى شود. 🔸۸ - : تعدادى از سران يهود مدينه، نقشه كشيدند كه يك روز صبح خدمت پيامبر اكرم برسند و ايمان بياورند و بعد از ظهرِ همان روز از اسلام دست برداشته، مجدّداً يهودى شوند و ادّعا كنند كه اسلام بى فايده است. آنها مى خواستند بدين وسيله اولاً از مسلمان شدن يهوديان جلوگيرى نمايند و ثانياً در ميان مسلمانان نيز شك و ترديد و تزلزل به وجود آورند كه لابد دين ما دين كاملى نيست، چون دانشمندان و بزرگان يهودى، صبح كه مسلمان شدند، غروب با اندكى آشنايى با اسلام از آن دست برداشتند. خداوند از طريق وحى پيامبرش را آگاه ساخت و فرمود: به مسلمانان بگو: نه از آمدنشان خوشحال گردند و نه از رفتنشان غمناك شوند. (۱۷۱) ------------- ۱۶۳- عنكبوت، ۶۵. ۱۶۴- شعراء، ۷۴. ۱۶۵- حجرات، ۱۴. ۱۶۶- عنكبوت، ۲. ۱۶۷- حج، ۱۱ ۱۶۸- وسائل، ج ۹، ص ۳۳. ۱۶۹- نور، ۴۹. ۱۷۰- نساء، ۱۵۰. ۱۷۱- آل عمران، ۷۲.  📚 (توحید) 7⃣ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @taliye_bandegi
ايمانى مورد پذيرش وارزشمند است كه داراى ويژگى هاى زير باشد: ✅۱- : قرآن همواره از مخالفان خود، برهان و استدلال مى خواهد و مى فرمايد: (فاءتونا بسلطان مبين) (۱۷۲) اگر دليلى داريد، بر ما ارائه دهيد. طبيعى است كه يك مسلمان نيز بايد در برابر ديگران از دين خود با دليل و برهان دفاع نمايد. ✅۲- : در بسيارى از آيات قرآن هنگامى كه سخن از اهل ايمان به ميان آمده است، بلافاصله (و عملوا الصالحات) نيز ذكر شده است. كه اين عبارت به معناى انجام تمامى كارهاى نيك و شايسته است. زيرا همان گونه كه كلمه (مسجد) به معناى يك مسجد و كلمه (مساجد) به معناى چند مسجد و لغت (المساجد) به معناى تمامى مساجد است، كلمه (صالح) نيز به معناى يك عمل نيك و (صالحات) به معناى چند عمل نيك و (الصالحات) به معناى تمامى كارهاى نيك است. قرآن مى فرمايد: (آمنوا و عملوا الصالحات) يعنى تمام كارهايشان نيك و شايسته است. بنابراين، لازم است كه تمامى اعمال مؤمنان صالح و نيك باشد، نه فقط برخى از اعمال آنها. ✅۳- : قرآن از مؤمنانى كه در ايمانشان پايدار هستند، تمجيد مى فرمايد و آنها را به بهشت و نعمت هاى آن بشارت مى دهد. (انّ الّذين قالوا ربّنا اللّه ثم استقاموا تتنزّل عليهم الملائكة... ) (۱۷۳) ✅۴- : در حديث مى خوانيم: ايمان ده درجه است. بديهى است هر مؤ منى به تناسب عمق ايمان و اعتقادش از درجاتى از ايمان برخوردار است. 🔰شخصى از طرف امام صادق عليه السلام براى سفرى ماموريّت يافت، پس از برگشت، خدمت امام رسيد و شروع كرد به انتقاد كردن از مردم آن منطقه و گفت: آنها ايمان ندارند. امام عليه السلام فرمود: ايمان ده درجه دارد، برخى داراى دو درجه اند و بعضى چهار درجه و گروهى از درجات بيشترى برخوردارند. 💠در حديث آمده است: اگر مى خواهيد بدانيد فردى چقدر ايمان دارد، ببينيد در برابر دريافت چه مبلغى گناه مى كند. امّا اميرمؤ منان عليه السلام مى فرمايد: به خدا قسم اگر هستى را به من دهند كه پوست جوى را از دهان مورچه اى به زور بگيرم چنين نخواهم كرد. اين مطلب بيان كننده درجه ايمان على عليه السلام است، يعنى ايمان على عليه السلام از اهميّت هستى بيشتر است. در دعاى مكارم الاخلاق مى خوانيم: (الهى بلّغ بايمانى اكمل الايمان) خدايا! ايمانم را به كامل ترين درجه برسان. ✅۵ - : ارزش اعمال و ايمان ما به ميزان اخلاص و خلوص ما بستگى دارد، هر چه خالص تر باشد، مقبوليّت بيشترى خواهد يافت. قرآن از كسانى كه ايمان آوردند و ايمان خود را به ظلم نيالودند، تمجيد مى كند. (الّذين امنوا و لم يلبسوا ايمانهم بالظلم) (۱۷۴) كه مراد از ظلم در اين آيه شرك است. ✅۶- : انسان داراى اختيار است. شك و ترديد، پشيمانى، انتقاد و تأديب، دليل اختيار انسان است. ايمانى ارزش دارد كه انسان بر اساس آگاهى و بدون هيچ گونه اجبارى به آن رسيده باشد. چنانكه قرآن مى فرمايد: (لا اكراه فى الدين) (۱۷۵) ✅۷- : از ديدگاه قرآن، ايمانى ارزشمند است كه بر اساس فكر و تعقّل در آفرينش باشد در قرآن مى خوانيم: (و يتفكّرون فى خلق السموات و الا رض ربّنا ما خَلقتَ هذا باطلا) (۱۷۶) ابتدا در آفرينش زمين و آسمان فكر مى كنند و سپس مى گويند: خداوندا! اين آفرينش بيهوده نيست. ----------- ۱۷۲- ابراهيم، ۱۰. ۱۷۳- فصّلت، ۳۰. ۱۷۴- انعام، ۸۲. ۱۷۵- بقره، ۲۵۶. ۱۷۶- آل عمران، ۱۹۰.  📚 (توحید) 8⃣ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @taliye_bandegi