.
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ خلاصه جلسه تشریحی طرح عین وزارت کشور
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
شروع جلسه ساعت ۱۶
🔶️ توضیحات برادر ایمانی مسئول قرارگاه جنگ نرم و دبیر جبهه ملی همت
_ برای احیای عفاف و حجاب ؛ راههای زیادی پیگیری شده از جمله جلسه و همایش و تحصن و تجمع و زنجیره انسانی و مباحثه و ...
_ الان هم با حفظ موارد قبلی بعنوان ضابط وارد این اپلیکیشن میشیم و سطح نظارتی خودمون رو بالا میبریم تا بتونیم پاسخگوی خون شهدا باشیم انشاءالله
_ اصل مطلب پاسخگویی ۳۲ ارگان مسئول هست که ترک فعل داشتند.
_ اپلیکیشن عین در سه محور
۱ - کارگزاران نظام ۲ - ضابطان خاص ۳ - مردم
بصورت رصد و پایش و پیگیری تعریف شدهاست.
_ این اپلیکیشن بار اثبات را از روی دوش افراد انقلابی برداشته و مسئولینی که ترک فعل داشته باشند را به پاسخگویی وامیدارد.
_ در این طرح محیط رصد میشه و ناهنجاریها در محیط گزارش میشه و از تقابل مستقیم نیروهای انقلابی با مردم جلوگیری میشه.
_ ضابط فیلم و عکس را در سامانه ثبت میکنه و رونوشت به مسئول مربوطه ارسال میشه و مسئول مربوطه باید به وزارت کشور پاسخگو باشه.
_ این طرح بصورت پایلوت در ماه مبارک رمضان با تمرکز بر سواحل و مناطق آزاد اجرا میشود و در سال ۱۴۰۳ انشاءالله بصورت ملی اجرایی میشود.
_ طرح عین ارتباطی با لایحه عفاف و حجاب ندارد.
_ اصل طرح الک کردن مسئولین میباشد.
_ مشکل در گزارشات قبلی ؛ پراکندگی و مخدوش بودن گزارشات ؛ نبودن بازخورد ؛ پاسخگو نبودن مسئولین ؛ جزیرهای عمل کردن و نبود شورای اندیشهورز عفاف وحجاب و وحدت رویه و نبود فرماندهی واحد و ... بود که سعی شده در این طرح برطرف شود.
_ حضرت آقا فرمودند : عمود نظام اسلامی ؛ عفاف و حجاب است و میبینم این عمود در حال کج شدن هست؛ یا کاری میکنید یا کاری بکنم؟
🔶️ شرح عملیاتی طرح عین توسط برادر فتحی معاونت وزارت ستاد عفاف و حجاب :
_ گزارشات در اتاق رصد و نظارت که تشکیل شده دستهبندی میشود و سپس در اتاق کال سنتر (مرکز تماس) ارسال میشه و پیگیری از مسئول مربوطه انجام میشود.
_ رصد کننده که گزارش را از طریق اپلیکیشن ارسال کرده با پیامک مطلع میشود که گزارش بررسی میشه و بعد از پیگیری به رصدکننده اطلاع داده میشه تا بررسی کند که معضل حل شده یا خیر.
_ رصد گران امین ما هستند و موارد ارسالی همگی پیگیری میشود.
_ موارد مربوط به مسئولین توسط وزارت کشور به تمام مسئولین و مراکز ابلاغ شده و سرپیچی و عدم همکاری با طرح تخلف محسوب شده و توسط وزارت کشور پیگیری میشود.
_ بعد رسانهای طرح با سیاست خاص و به مرور خبررسانی انجام میگیرد.
_ اجرای طرح و بازخورد و جو ایجاد شده منجر به پیشگیری از موارد مشابه میشود انشاءالله
_ جبهه ملی همت ۱۰۰ نفر ضابط را معرفی نموده و مردم در شبکهسازی و بصورت زیر مجموعه در طرح ورود میکنند.
_ سازو کارها انشاءالله در حال تکمیل هست و کد حفاظتی برای حمایت از ضابطین و رصدگران دیده شده.
پایان جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ خلاصه جلسه اول مدیران در سال ۱۴۰۳
۳ فروردین ۱۴۰۱ ؛ ساعت ۱۶
حاضران در جلسه :
برادر امینی (مسئول شورای حقوقی)
مهدی محمدزاده (مسئول واحد حمایت حقوقی)
برادر سیاح (مسئول شورای رسانه)
خواهر حبیبی (مسئول واحد تولید رسانه)
خواهر بهجو (مسئول معاونت شبکه تخصصی)
آقای مهدوی (نماینده جبهه ملی همت در استان کرمان)
برادر مهرابی ( جانشین نماینده کرمان)
برادر سعیدی (مسئول هسته تخصصی حمایت از حقوق مستضعفین)
خواهر مرادی (مسئول کارگروه تخصصی محیط زیست)
برادر ایمانی (دبیر و مسئول قرارگاه جنگ نرم )
برادر فراهانی (مدیر جبهه ملی همت)
خواهر دهقانپور (عضو شورای هماهنگی و جانشین قرارگاه جنگ نرم)
_ برادر مقرب (مسئول شبکه ملی) مدت کوتاهی همراه جلسه بودند.
خواهر امینی برای آشنایی با جبهه همت در جلسه حاضر بودند.
بقیه مسئولان غایب بودند.
🇮🇷 جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد ارجمند برادر امینی شروع شد.
✅ مواردی که در جلسه مطرح شد.
🔶️ برادر سعیدی :
_ پیشنهاد پیگیری از نمایندگان جدید مجلس و تشکیل جلسه حتی شده مجازی با نمایندگان همسو با جبهه
_ تشکر از اقدامات انتخابات و اپلیکیشن عین
_ معرفی نمایندگان استانی به مسئولان کارگروهها برای شبکهسازی
_ ارسال گزارش فعالیتها بصورت مستند
و ثبت و انتشار ماهانه یا فصلنامه بصورت مجازی یا حضوری (اجرا توسط خود برادر سعیدی)
_ جدول تشکیل جلسات تا پایان سال و اطلاع رسانی
_ استفاده از اتوماسیون مثل استفاده از ایمیل چاپار
🔶️ برادر فراهانی :
_ متأسفانه در سالی که گذشت ؛ انسجام لازم شکل نگرفت.
_ تشکر از فعالان در جبهه همت در طول سال گذشته ؛ با اینکه حتی یک ریال به کسی ندادیم ...
_ افراد اگر به هر دلیل نمیتونن به تعهداتشان عمل کنند ؛ یا قول ندهند و یا اگر قولی داده میشه ؛ پای کار باشند.
_ به شدت نیازمند کماندو و سرباز واقعی هستیم.
_ پیشنهاد میکنم معیار مشخص کنیم برای مشخص شدن فعالیتها
_ درخواست برگزاری جلسات مسئولان بصورت هفتگی
🔶️ برادر ایمانی :
_ با توجه به اینکه جبهه همت سرمایهای نداشته ؛ وضعیت خوبی داره ؛ فقط باید ظرفیت همدلی افزایش پیدا کنه.
_ تعداد نامهها اهمیت نداره ؛ باید سعی بشه نامهها از نظر علمی در سطح بالاتری تنظیم بشن و شان و شخصیت جبهه همت از نظر علمی حفظ شود.
🔶️ برادر امینی :
بررسی نامهها از نظر حقوقی در طی مدت انجام شده و انشاءالله در تنظیم نامهها دقت بیشتری انجام شود.
🔶️ خانم بهجو :
_ پاسخگو نبودن و فعال نبودن تعدادی از مسئولان کارگروهها
_ پیشنهاد صدور احکام بعد از فعالیت اولیه
_ پیشنهاد کارنامه و برآورد فعالیت در زمانبندی مشخص
_ پیگیری و گزارش نتایج نامههای فکس شده
🔶️ برادر مهدوی و جانشین ایشون برادر مهرابی :
_ درخواست نامه معرفی برای برادر مهدوی بعنوان نماینده از طرف جبهه ملی همت
_ نامه برای استاندار و امامان جمعه و جماعات و ...در استان کرمان
🔶️ خواهر مرادی و خواهر حبیبی :
_ انتقاد از پاسخگو نبودن برادر مقرب مسئول معاونت شبکه ملی
🔶️ برادر ایمانی :
درخواست برای تجمیع کل مسئولان و مدیران کارگروهها و مسئولان استانی در گروه همفکری و طرح پیشنهادات و درخواستها در گروه و پاسخگویی مسئولان مربوطه طی ۱۲ ساعت.
پایان جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌹 انَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹
لینک کانال خلاصهی جلسات👇
https://eitaa.com/talkhisejebhehemmat
اللهم عجل لولیک الفرج
.
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ خلاصه جلسه اول از سلسله جلسات گفتمان اندیشه ۱۴۰۳/۱/۶
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
🇮🇷 موضوع جلسه :
پیرامون اقتصاد اسلامی از منظر قرآنی
🔶️ مواردی که در جلسه مطرح شد :
_ شرط یادگیری مباحث گسترده ؛ گفتگوی پینگ پنگی و تعاملی است.
_ با نظاممند کردن و ساماندهی و مشارکت و تشکیل تعاونی ؛ مردم میتوانند در اقتصاد ورود کنند.
_ برای ساماندهی و نظاممند کردن فعالیتهای اقتصادی باید به تولید بهینه ؛ فرآوری و بستهبندی ؛ نیازسنجی ؛ مطالعه بازار (بازار پسند) و امکان سنجی توجه شود.
_ نگاه قرآنی به اقتصاد چند بعدی است.
_ در نگاه قرآنی و اسلام به کار ارزش میدهند و همهی افراد بجز استثنائات توان ورود به اقتصاد را دارند.
_ در نظام قرآنی مولفههای بازاریابی ؛ صداقت و توکل و شفافیت میباشد.
_ در نظام قرآنی ؛ مشتری حاصل تفکر شماست ؛ روزی را خدا مقدر کرده ؛ تلاش میکنیم و با توکل و صداقت و شفافیت پیش میرویم.
_ در هر کار و فعالیتی ابتدا باید نظام فکری خودمان را مشخص کنیم و بعد در راستای نظام فکری ورود به فعالیت مد نظرمان داشته باشیم.
_ پول ؛ پول است ؛ این نگاه ما به پول است که متفاوت میباشد و موجب عملکرد متفاوت میشود (نحوه درآمد و کسب پول و نحوه مصرف پول ؛ بسته به نگاه و جهانبینی افراد متفاوت میباشد)
_ تفاوت نظام فکری با یک مثال :
قطع درخت با تبر کُند
در نظام فکری لیبرال ساعتها ضربه میزنیم تا درخت قطع شود.
در نظام فکری قرآنی ابتدا تبر را تیز کرده و سپس در زمان کمی به هدف میرسیم.
_ با دور شدن از مقولههای معرفتی و دور شدن از بندگی خدا ؛ بهرهای از زندگی نمیبریم و زندگی با نشاط و آرامش و لذت زندگی را از دست میدهیم.
_ ابتدا باید به جهانبینی و چرایی و چیستی ورود کنیم ؛ بعد به ایدئولوژی و چگونگی.
_ متأسفانه در جمهوری اسلامی ایران ابتدا به ایدئولوژی ورود کردیم و هیچ وقت از ایدئولوژی به جهانبینی نمیرسیم.
_ وقتی فطرت انسانها خداجوست ؛ نمیشه بگیم جهانبینی را نمیفهمیم.
_ ابتدا باید جهانبینی همسو و قرانی حاصل شود و سپس در کنار هم مشارکتهای اقتصادی و ... شکل بگیرد.
_ گفتگو پیرامون نظام فکری قرآنی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کفایت میکند و هدف ایجاد تلنگر هست و اصل در تفکر میباشد.
با تشکر از برادر ایمانی
🌹 انَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹
لینک کانال خلاصهی جلسات👇
https://eitaa.com/talkhisejebhehemmat
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ خلاصه جلسه دوم از سلسله جلسات گفتمان اندیشه ۱۴۰۳/۱/۷
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
🇮🇷 موضوع جلسه :
پیرامون اقتصاد اسلامی از منظر قرآنی
🔶️ مواردی که در جلسه مطرح شد :
_ در گام اول معرفت شناسی اقتصاد اسلامی را بررسی میکنیم.
_ اگر معرفت شناسی داشته باشیم در هرکاری موفق میشویم ؛ یعنی سیر حرکتی از جهانبینی به ایدئولوژی
_ اگر مسیر از ایدئولوژی شروع شود و بخواهیم به جهانبینی برسیم ؛ قطعا منحرف خواهیم شد.
_ توجه به نامه ۳۱ نهجالبلاغه و حدیثی از امام حسین علیهالسلام خیلی از مسائل را روشن میکند.
_ در نامه ۳۱ نهجالبلاغه امیرالمؤمنین خطاب به امام حسن مجتبی علیهالسلام میفرمایند: پسرم ؛ ما برای آخرت آمدهایم نه برای دنیا ...
_ حوزه معرفت شناسی ؛ وضعیت ما در دنیا و نگاه ما را مشخص میکند ؛ اینکه ما برای آخرت آمدهایم و برای دنیا نیستیم.
_ مالکیت ما حقیقتا محدود و شناور است ؛ ضمانتی وجود ندارد که فردا هم زنده باشیم و مالکیتمان ادامه داشته باشد.
_ از امام حسین علیهالسلام پرسیدند : ادب چیست؟
فرمودند : اینکه از در خانه بیرون رفتی ؛ هرکسی را دیدی بالاتر از خود بدانی.
_ دلیل اینکه حتی افرادی را که میدانیم گناهکار هستند را باید بالاتر از خود بدانیم این است که احتمال دارد فرد گناهکار لحظهای قبل از برخورد با ما توبه کرده باشد و تائب حبیب الله است ...
_ با این نگاه که مالکیت و جایگاه دنیوی خود را نبینیم میتوانیم در مقولههای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ... وارد شویم ؛ چون معرفت اولیه را کسب کردهایم و تکلیفمان با خودمان روشن است.
_ اقتصاد مجموعهای از فعالیتها و مؤلفههای اقتصادی مبتنی بر آموزهها و معرفتها و مکانیزمها تعریف میشود.
_ دانش اقتصاد با توجه به اصول ؛ مکاتب اقتصادی متفاوتی را رقم میزنند ؛ مثل مکاتب اقتصادی اتریش و استکهلم و کنیز و ... و مکتب اقتصاد اسلامی.
_ در مکتب اقتصاد اسلامی ؛ آموزهها ، معرفتشناسی و اصول ، ناظر بر آیات قرآنی و روایات میباشد و از منظر قرآنی وارد اقتصاد میشویم.
_ تفاوت اقتصادهای غیر اسلامی و اسلامی :
در همهی مکاتب غیر اسلامی ؛ نیازهای انسان نامحدود و منابع محدود معرفی میشوند ولی در مکتب اقتصاد اسلامی چون ناظر بر نگاه قرآنی میباشد ؛ نیازهای انسان مبتنی بر قناعت و محدود و منابع نامحدود تعریف میشود.
_ ثمره مکاتب غیر اسلامی حملهکردن و زیادهخواهی و جلب منافع به نفع خود از هر طریق و روشی و در یک کلام جلب منفعت میباشد.
_ در مکتب اقتصاد اسلامی برعکس مکاتب دیگر توصیه به قناعت و نگهداشتن اندازه با وجود نامحدود بودن منابع ...
_ در جلسات بعد میبینیم که وقتی با این نگاه وارد اقتصاد شویم ؛ برآیند رفتاری چقدر متفاوت میشود.
با تشکر از برادر ایمانی
🌹 انَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹
لینک کانال خلاصهی جلسات👇
https://eitaa.com/talkhisejebhehemmat
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ خلاصه جلسه سوم از سلسله جلسات گفتمان اندیشه ۱۴۰۳/۱/۹
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
🇮🇷 موضوع جلسه :
پیرامون اقتصاد اسلامی از منظر قرآنی
🔶️ مواردی که در جلسه مطرح شد :
_ اگر نگاه و جهانبینی توحیدی داشته باشیم در تمام عرصههای زندگی میتوان موفق شد.
_ جهانبینی توحیدی میتواند آرامش را بر انسان مستولی کند که خریدنی نیست و با ابزار و مقتضیات امروزی به دست نمیآید.
_ آرامشی که انسان از توحید و محیط مدارتوحید به دست میآورد در هیچ کجا یافت نمیشود.
_ اولیای خدا ؛ زندگی مادی لزوما خوبی ندارند ولی در محضرشان چنان آرامشی حس میکنیم که غبطه میخوریم و درک نمیکنیم این حجم از آرامش از کجا میآید و آرامش این افراد در هر حوزهای ورود کنند تفاوتی ندارد ؛ حوزه سیاست یا فرهنگی و اجتماعی یا اقتصاد و ...
_ اساتید فرمودهاند : آرامش حاصل مبناست ؛ بطور مثال مبنای ماشین حساب ؛ صفر و یک میباشد و تمام عملیاتها را با همین مبنا محاسبه میکند.
_ اگر مبانی توحیدی را در تمام شئونات زندگیمان صیرورت دهیم ؛ در تمام ابعاد زندگی و مسائل گرهگشاست ؛ از مسائل خانوادگی تا امور فرهنگی و اقتصادی و ...
_دوری از مبانی توحیدی موجب مشکلات زندگی امروزه ماست و به همین خاطر با اینکه نسبت به گذشتگان رفاهیات بیشتری داریم ولی آرامش نداریم.
_ اگر تمام مسائل زندگی را در مبانی توحیدی بگنجانیم و وارد کنیم ؛ تمام موارد و مولفهها برایمان خیلی راحتتر حل میشود ؛ از ازدواج و اشتغال تا تحلیل مسائل و مواجهه با همنوع و مردم ...
_ مبانی توحیدی موجب میشود ؛ مسائل ، دیگر آزارمان ندهند و فشار مسائل کم شده و خیلی اذیتمان نکنند.
_ باید خودمان را مسلح کنیم به ابزار توحید ؛ نگذاریم از دایره توحید خارج شویم و این تمرین و ممارست جدی نیاز دارد و مستمرا باید به خودمان تلنگر بزنیم.
_ برای خودمان ۱۵ دقیقه وقت بگذاریم و در تنهایی به رفتار خودمان فکر کنیم ؛ ۱۵ دقیقه به برنامههای آینده فکر کنیم که قرار هست چکار کنیم؟
_ اون قدر اسباب و مسببات عالم ما را درگیر خودش کرده که از خالق این اسباب و مسببات غافل شدیم.
_ اونقدر غرق دنیا شدیم ؛ دنیای خوب(زن و فرزند و درس و کار و ... ) که حواسمون اصلا نیست که برای چی اومدیم؟ قراره اینجا چکار کنیم؟ و چجوری باید بریم؟
_ یادمون رفته قرآن گفته خیر الزاد التقوی ؛ یادمون رفته یه کوله باری باید داشته باشیم به نام تقوا و فقط اونو با خودمون میتونیم ببریم.
_ مسیر طولانیاست و به زاد و توشه زیادی نیاز داریم ؛ حواسمون نیست که سفری در برزخ داریم که خیلی زود محقق میشه و اگر کوله بار و توشهای نداشته باشیم واقعا حسرت میخوریم.
_ زن و فرزند و کار و تحصیل و ... خوبه ولی اولی نیست ؛ اولی توشه آخرت است.
_ از اولی خیلی داریم فاصله میگیریم ؛ علت گرفتاریهایی هم که دچار میشویم و هر روز بیشتر میشود ، بخاطر بُعد بعیدی است که از مبانی توحیدی پیدا کردیم.
_ خیلی روی مبانی توحیدی باید کار کنیم و بصورت گفتگوهای انذار و تنبیه ؛ بگیم و بشنویم.
_ باید مدام به خودمان بگوئیم :
دیر میشود ...
_ خیلی زود دیر میشود و اون موقع دیگه کاری نمیشه کرد.
_ چندین جلسه باید روی این مبانی صحبت کنیم و بعد از اون وارد مقوله تعاونی بشویم و در کنار هم یک کار اقتصادی را شروع کنیم که نفع عمومی برای جامعه و منفعت شخصی برای تک تک اعضا داشته باشد و باری را از روی زندگیمون برداره انشاءالله و کمکی به نظام مقدس اسلامی داشته باشیم.
با تشکر از برادر ایمانی
🌹 انَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹
لینک کانال خلاصهی جلسات👇
https://eitaa.com/talkhisejebhehemmat
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ خلاصه جلسه چهام از سلسله جلسات گفتمان اندیشه ۱۴۰۳/۱/۱۶
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
🇮🇷 موضوع جلسه :
پیرامون اقتصاد اسلامی از منظر قرآنی
🔶️ مواردی که در جلسه مطرح شد :
_ در اقتصاد اسلامی دنبال معرفت و توحیدیم ؛ جهانبینی صحیح ما را به ایدئولوژی صحیح میرساند.
_ جهانبینی توحیدی منجر به تغییر نگاه شده و این تغییر نگاه منجر به تغییر عملکرد در هر امر و موضوعی میشود.
_ بطور مثال ۵۰ هزار تومان در اقتصاد لیبرال و اقتصاد اسلامی همان ۵۰ هزار تومان است ؛ تفاوت در نگاه موجب عملکرد و نحوه مصرف این پول میشود که صرف امور حرام شود یا صرف امور حلال و مستحب مثل انفاق و صدقه و قرضالحسنه و ابزار مشارکت و ... شود.
_ در اقتصاد اصطلاح کراد فاندینگ ؛ جمعآوری سرمایههای خرد را بکار میبرند که در اسلام مشارکت مدنی و شرعی و همکاسه و همسفره شدن توصیه شده.
_ چیزی که در اصطلاح علم مینامیم و همان شبه علم است ؛ حاصل تجربه و فرضیات و آزمایشهایی است که انسانها انجام داده و به نقطه استقرار موقت و غیر ثابتی رسیدهاند که هر آن احتمال دارد تغییر کند.
_ علم به نقطه استقرار میرسد ولی ثابت نیست چون هر روز با پدیدهی جدیدی مواجه میشود.
_ در کشور ما دولتها به اقتصاد غربی ؛ اقتصاد دولتی ؛ اقتصاد نخبگانی ؛ اقتصاد آزاد ؛ اقتصاد حمایت محور ؛ اقتصاد رها و اقتصاد اختلاطی پرداختهاند.
_ نگاه قرآنی به اقتصاد ؛ نگاه حضرت آقا از سال ۸۶ به اقتصاد همان نگاه شهید بهشتی و شهید صدر و نگاه آيت الله شاهآبادی رضواناللهعلیه میباشد که همان اقتصاد مردمی است و اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی هم بر همین مبناست و تاکید بر تعاون مردم در اقتصاد دارد.
_ مثال عملیاتی :
اقتصاد قرآنی و مردمی میگوید : به جای اینکه هفتتپه دست ۲ نفر داده سود دست ۲۰۰۲ نفر داده شود و مردم سهامدار گردند با هیئت مدیره متخصص و تشکیل تعاونی
_ تعاونیهای کوچک با اقتصاد توحیدی و قرآنی ؛ مدیریت راحتی دارند و افراد در کنار هم همسو و همدل شده و کار را جلو میبرند.
_ پس کاری که ما بعنوان مردم میتوانیم برای مردمی شدن اقتصاد انجام دهیم تشکیل تعاونیهای فراگیر مردمی کوچک حتی ۳ و ۵ و ۷ نفره میباشد و اگر بتوانیم روی تولید اقلام معیشتی و سبد پروتئینی خانوار کار کنیم بهتر است.
_ نیت ما تشکیل ۱۱۰ مرغداری بومی کوچک به نیت امیرالمؤمنین علیهالسلام است انشاءالله
_ باید در تعاونیهای کوچک تربیت شویم ؛ با فکر و نگاه هم آشنا و همسو و همدل بشیم ؛ بعد میشود وارد کارهای بزرگتر شد انشاءالله.
_ در مورد مولفههایی که دولت باید انجام دهد هم انشاءالله در آینده صحبت میکنیم ؛ اینکه چطور باید عمل شود تا اقتصاد بیفته روی ریل مردمی شدن انشاءالله.
با تشکر از برادر ایمانی
🌹 انَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹
لینک کانال خلاصهی جلسات👇
https://eitaa.com/talkhisejebhehemmat
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج