eitaa logo
فرهنگ و اندیشه ی تمدنی
945 دنبال‌کننده
977 عکس
391 ویدیو
291 فایل
🔸️مسعود پارسافر🔸️ 🔹️دستیار سابق استاندار یزد 🔹️رییس سابق ستاد مردمی سازی دولت استان یزد 🔹️دبیر ستاد سهام(سیاست گذاری و هدایت اقتصاد مردمی) #تمدن_نوین_اسلامی #گام_دوم_انقلاب #حکمرانی_مردمی ارتباط مستقیم: @masood_parsafar
مشاهده در ایتا
دانلود
________________________ ❇️همایش تجربه نگاری و تولید دانش انقلاب اسلامی ✅به همراه رونمایی از مجموعه کتب 10 جلدی تجربه نگاری حلقه های میانی موفق 🔘سخنرانان: 🔰حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔰سردار محمدعلی جعفری: مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) 🔰سید احمد عبودتیان: مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) ⏱زمان: سه شنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۱ ازساعت ۱۴ الی ۱۸ 🔹مکان: میدان فلسطین، سالن همایش کوثر واقع در مسجد امام صادق (ع) ________________________ https://eitaa.com/tamaddone
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 رهبر معظم انقلاب، صبح امروز: ما به پشتوانه و بنیه مردمی قوی نظام عادت کرده‌ایم و شاید عظمت آن را خوب درک نکنیم. 🔸جمهوری اسلامی از لحاظ بنیه‌ی مردمی انصافاً در دنیا بی‌نظیر یا کم‌نظیر است. 🔸آنجایی که نظام احتیاج دارد به خدمات، مردم وارد می‌شوند. 🔸یادتان است اول کرونا مردم چه کردند؟ واقعاً چه کردند. آنجایی که یک بلای طبیعی می‌آید، آنچنان صحنه‌ی کار و فعالیت و خدمت شلوغ می‌شود که انسان واقعاً حیرت میکند. 🔸در مسائل سیاسی، این راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که حالا جلوی چشم‌مان است دیگر. کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟ 🔸 این پشتوانه و بنیه مردمی قوی نظام است که البته ما به آن عادت کرده‌ایم و شاید عظمت آن را خوب درک نکنیم. https://eitaa.com/tamaddone
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک مرتبه این قصه فرو میریزه، صبر کنید‼️خبرایی در راهه‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«فتنه بعدی چیست؟» 👇 ‌‌🔹رهبری: گره های ۴۰ ساله در حال باز شدن هست. ‌‌🎙حجت الاسلام راجی : رسانه ها نمی گذارند خبرهای خوب به گوش حتی ما برسد. ✍مراقب باشیم در پازل فتنه ها بازی نکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 حکومت صددرصد مردمی آینده! «حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمی‌کند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد.» (رهبر انقلاب/۳۰مهر۱۳۸۱) 🔅فرارسیدن سالروز میلاد حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد. https://eitaa.com/tamaddone
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در جمع دستیاران مردمی سازی دولت 🔹مردم سالاری دینی فقط این نیست که مردم بیایند پای صندوق های رای 🔸مردم، سالار امور خودشان باشند در همه عرصه‌ها https://eitaa.com/tamaddone
سلام و نور و سرور 🌟🌟🌟 سالی سرشار از بهترین ها برایتان آرزومندم. 🌟🌟🌟 🌹 در جوار مزار سردار دلها دعاگویم و محتاج 🌹 ارادتمند مسعود پارسافر دستیار استاندار یزد https://eitaa.com/tamaddone
🔰اشاره مقام معظم رهبری به فعالیت گروه‌های مردمی در راستای رفع مشکلات مردم و کشور: 🔸 اگر ما بتوانیم ان‌شاءالله مشکلات اقتصادی را کاهش بدهیم و مسئولین ان‌شاءالله همّت کنند، دقت کنند، تلاشهای مهمی انجام بدهند در این زمینه، خیلی از مسائل دیگر کشور هم حل خواهد شد. هم دولت، هم مجلس شورای اسلامی، هم فعّالان اقتصادی، هم که بنده تعدادی از این گروه‌ها را میشناسم و به آنها جدّاً علاقمند هستم. میدانم کارهای خیلی خوبی را در همین زمینه‌های اقتصادی انجام میدهند. اینها همه باید تلاشهایشان متوجّه کمک به رفع مشکلات کشور و مشکلات مردم باشد. حالا این رفع مشکلات گاهی با فعالیتهای بنیانی اقتصادی است، مثل تولید که یک فعالیت بنیانی است در اقتصاد، یعنی تولید یک کار اساسی است در اقتصاد. یا عرض کنم که کارهای انسانی و اسلامی مثل و و با طبقات ضعیف جامعه. https://eitaa.com/tamaddone
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب: به مسئولان توصیه میکنم راه های مشارکت مردم را در اقتصاد پیدا کنند 🔹هر جا مردم وارد شدند ما پیروز شدیم https://eitaa.com/tamaddone
چهارچوب نقش آفرینی مردم مبتنی بر فرمایش های رهبر معظم انقلاب و اصل 44 قانون اساسی( تعاونی ها، بخش عمومی و خصوصی) برشی از کتاب به سوی حکمرانی مردمی https://eitaa.com/tamaddone
nf00684852-1.mp3
1.28M
اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ با نوای حاج منصور
• تحلیل • 1 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ چند تأمل دربارۀ شعار سال چند بحث قابل ذکر هست : ـ این برنامه از کی شروع شده و چه مقصودی را دنبال می کرده است؟ ـ آیا سودمند بوده و هست؟ ـ در قبال آن چه چیزی برعهدۀ ما است؟ ـ شعار امسال چه چیزی را دنبال می کند و در مقایسه با «طرح راهبردی رهبری» از چه جایگاهی برخوردار است؟ ▫️سنت نامگذاری سال پس از ضایعۀ رحلت جانگداز حضرت امام در بهار ۱۳۶۸ و قبول سکانداری نهضت امام از طرف آیت الله خامنه ای، قریب به ۳۴ بهار است که سال نو را با نوای گرم «پیامهای نوروزی» ایشان شروع می کنیم. ایشان از همان آغاز در ابتدای هر سال موضوعی را انتخاب می فرمودند و روی آن تأکید ویژه می فرمودند. این روال قریب به نه سال ادامه پیدا کرد؛ یعنی از ١٣۶٩ تا ١٣٧٨(عمدتاً دهه هفتاد خورشیدی). نکاتی که طی این سالها روی آنها تأکید شده بود موارد زیر بودند : ۱۳۶۹: تأکید بر «تحول درونی و اصلاح امور» ۱۳۷۰: تأکید بر «صبح روشنی» ۱۳۷۱: تأکید بر «تحکیم معنویت» ۱۳۷۲: تأکید بر «عدالت اجتماعی» ۱۳۷۳: تأکید بر «صرفه‌جویی» ۱۳۷۴: تأکید بر «وجدان کاری، انضباط اجتماعی، انضباط اقتصادی» ۱۳۷۵: تأکید بر «ضرورت پرهیز از اسراف و حفظ ثروت و منابع عمومی کشور» ۱۳۷۶: تأکید بر «توجه به معنویات و فضایل اخلاقی» ۱۳۷۷: تأکید بر «صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف، قناعت و پایداری بر مواضع اسلامی و انقلابی» این روال ادامه داشت تا به سال ۱۳۷۸ رسیدیم که همزمان شد با یکصدمین سال تولد امام خمینی ره. حضرت آقا که عصر را به نام خمینی زده بودند به طور طبیعی گرایش به این یافتند که این سال را به نام ایشان ثبت کنند، لذا سال ۱۳۷۸ سال امام خمینی نامیده شد. پس از آن بود که ایدۀ «نامگذاری سالها» متولد شد و در ضمن ظرفیتی دیده شد که توسط آن امکان سودهی مختصری به فضای ذهنی جامعه وجود داشت. این روند سال بعد نیز ادامه پیدا کرد. ۱۳۷۹: سال امام علی بود. دلیل آن نیز وجود دو عید غدیر در همان سال بود. همان طور که معلوم است این دو نامگذاری حالت نمادین داشته و ضمن اهمیّت بالا و کلیدی ای که هر یک از آنها داشته شاید از منظر مدیریت حوادث روز در واقع یک هدف تمدنی مربوط به اقتضائات پیشبرد عینی نهضت را دنبال نمی کرد. ┄┅••؛••┅┄ 🔻در دهه هشتاد نیز این روند ترک نشد : ۱۳۸۰: سال اقتدارملی و اشتغال‌آفرینی نامیده شد. این نامگذاری در حالی بود که رئیس جمهور وقت جناب آقای سید محمد خاتمی پیشنهاد داده بود اولین سال در قرن بیست و یکم به نام سال «گفتگوی تمدن‌ها» باشد و استقبال مختصری نیز از آن صورت گرفته بود. همان طور که مشهود است این نامگذاری به یک ضرورت اشعار دارد و سمت و سویی متفاوت با دست فرمان دولت وقت که یا روی توسعۀ سیاسی متمرکز بود یا روی نمایشهای دیپلماتیک بین المللی، گرفته است. ۱۳۸۱: به عنوان سال عزت و افتخار حسینی نامگذاری شد. دلیل این نامگذاری نیز تقارن ماه محرم قمری در فروردین و اسفند ماه همان سال بود؛ یعنی دهه محرم دو بار در یک سال قرار گرفته بود. این سال هم هرچند بهانۀ محرم را داشت ولی خالی از اشعار سیاسی نبود. نامگذاری سالهای بعد عملاً چیزی را که دنبال می کرد نوعی سودهی زمزمۀ اجتماعی به سمت مطالبه گری از دولت اصلاحات بود. البته طبعاً چنین نیازی نیز در میان مردم شکل گرفته بود. ۱۳۸۲: سال خدمت‌گزاری. ۱۳۸۳: سال پاسخگویی. بیشتر سازمان‌های دولتی سعی کردند تا با تهیه بولتن و جزواتی دربارهٔ عملکرد وزارتخانه یا سازمان مربوطه، خود را پاسخگو نشان دهند برخی سازمان‌ها جلسات مردمی برپا می‌کردند و به سوالات مردم پاسخ می‌گفتند. ۱۳۸۴: سال همبستگی ملی و مشارکت عمومی شاید تهدیدات ایالات متحده و کشمکش اروپا و جمهوری اسلامی بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران موجب گردید تا رهبر انقلاب تمامی مطبوعات، احزاب و سیاست‌مداران داخلی را به نوعی همبستگی و دوری از مناقشات داخلی دعوت کند. ۱۳۸۵: سال پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله نامیده شد. اساس این نامگذاری از آن جهت بود که در آن سال دو بار تاریخ وفات محمد بن عبدالله، به تاریخ قمری، در تقویم بود. یکبار در ابتدای سال و یکی در پایان سال. ولی در عین حال خالی از عامل اقتضایی نبود زیرا کاریکاتورهای موهنی دربارۀ پیامبر اسلام در نشریه دانمارکی در سال قبل از آن چاپ شد که عکس العملهای متعددی را باعث شد و شاید این نامگذاری به نیّت تشدید این اقدامات صورت گرفت. ادامه دارد ... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید آوینی که حقیقتاً مفسّر ارجمندی بر ارزش انسان و پاسدار روشن‌بینی و ژرفکاوی در حیات اسلامی بود. ☘️@faslefarhang
• تحلیل • 2 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔻شعارهای دهۀ 80 ۱۳۸۶: سال اتحاد ملی، انسجام اسلامی. رهبر انقلاب در پیام نوروزی فرمود : «آرزو و امید همه ایرانیان «استقلال ملی، عزت ملی و رفاه عمومی ملت» است و همه این اهداف به برکت «ایمان اسلامی، اتحاد کلمه» خواهد شد» و «ایجاد تفرقه و تضعیف وحدت ملی ایرانیان» و «به وجود آوردن مشکلات اقتصادی برای متوقف کردن پیشرفت کشور» دو روش عمده دشمنان برای مقابله با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است. از این سال عطف توجه به توطئه های اقتصادی در توصیه های رهبری مشاهده می شود. ۱۳۸۷: نوآوری و شکوفایی. رهبر انقلاب در تشریح علت نامگذاری سال ۱۳۸۷به این عنوان، آن سال را که سی‌امین سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ را در دل خود داشت سال یادآوری «نوآوری بزرگ و تاریخی ملت ایران در پیروزی انقلاب ایران (۱۳۵۷)» دانست. در عین حال مطالبۀ شکوفایی نیز با شتاب دولت نهم همخوانی داشت و توقع به جایی بود. ۱۳۸۸: سال حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف. ۱۳۸۹: سال همت مضاعف، کار مضاعف. در آن سال پیام نوروزی رهبران جنبش سبز نیز منتشر شد که در آن سال جدید را سال «صبر و استقامت» نامگذاری کردند. 🔻دهه نود نیز نامگذاریهای سالها ادامه یافت. ۱۳۹۰: سال جهاد اقتصادی. به دلیل سال ابتدایی طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران و افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال ۱۳۸۹، از نظر رهبری فعالیت‌های اقتصادی کافی نبود و ضمن نامگذاری سال ۱۳۹۰ به عنوان (جهاد اقتصادی) خواستار مجاهدت کلیه قشرها و نهادها در زمینه اقتصاد شد. ۱۳۹۱: سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی. از نظر رهبر انقلاب باطل السحر مشکلات اقتصادی کشور حمایت از کالای ایرانی و به همین واسطه حمایت از تولید است. ۱۳۹۲: سال حماسۀ سیاسی و حماسۀ اقتصادی توجه به تولید ملی به عنوان «حماسه اقتصادی» و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در ایران به عنوان «حماسه سیاسی»، دلیل نامگذاری این سال بود. سال 92 دولت یازدهم (تدبیر و امید) بر سر کار آمده بود. در این سالها دولت یازدهم راهبردی را برای پیشرفت و رفع مشکلات کشور انتخاب کرده بود که مورد قبول رهبر انقلاب نبود و عملاً یک تضارب گفتمانی بین ایشان و دولت پرادعای یازدهم شروع شده بود. به همین جهت نامگذاری سالها حساسیّت بسیار بالایی پیدا کرده بود. ۱۳۹۳: سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی مدیریت جهادی «در شمار» مهمترین اموری بود که در سبد دارائیهای دولت یازدهم یافت نمی شد. همچنین دولتی که تمام نگاهش به خوشآیند و بدآیند کدخدا و گشایش دلهای سفاکان جامعه بشری بود توجهی به عزم ملی نداشت و تنها در حد مراقبت مختصری از افکار عمومی به جامعه توجه داشت. لذا این شعار دلالت نیرومندی به سوگیری درست مورد نیاز این دولت ـ و نیز ملت ـ داشت. ۱۳۹۴: سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی به خاطر بالاگرفتن انتقادها از رویکرد ذلیلانه دولت در قبال کشورهای مستکبر و اتخاذ سیاستهای غلط در امر مذاکره و حل مسائل جامعه طرح این شعار هدیۀ بزرگی به دولت محسوب می گشت. در عین حال در سخنرانی اول فروردین همین سال در حرم رضوی فرمودند : «من خواهش می‌کنم به‌خصوص صاحب‌نظران و همچنین جوانان و عامّه‌ی مردم عزیزمان به این نکته توجّه کنند که دو جور نگاه به رونق اقتصادی و پیشرفت اقتصاد وجود دارد. نگاه اوّل یک نگاه می‌گوید که ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّت‌های درون کشور و درون مردم تأمین بکنیم. ظرفیّت‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد که از این ظرفیّت‌ها یا استفاده نشده است یا درست استفاده نشده است؛ از این ظرفیّت‌ها استفاده کنیم؛ اقتصاد درون‌زا؛ اقتصادی که مایه‌ی خود و مادّه‌ی خود را از درون کشور و از امکانات کشور و از توانایی‌های مردم خودمان به دست می‌آورد. این یک نگاه است که می‌گویند برای رونق اقتصادی نگاه کنیم به امکانات درونی کشور و استعدادها را و ظرفیّت‌ها را بشناسیم، آن‌ها را به‌درستی به کار بگیریم، [آن وقت] اقتصاد رشد خواهد کرد، نمو خواهد کرد؛ این یک نگاه. نگاه دوّم نگاه دوّم به اقتصاد کشور نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزها است؛ می‌گوید سیاست خارجی‌مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرت‌های مستکبر را در بخش‌های گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛ این هم نگاه دوّم است. امروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بی‌فایده است.» معلوم شد همدلی و هم زبانی معنای توجه به داخل را نیز دارد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید آوینی که حقیقتاً مفسّر ارجمندی بر ارزش انسان و پاسدار روشن‌بینی و ژرفکاوی در حیات اسلامی بود. ☘️@faslefarhang
• تحلیل • 3 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔻شعارهای دهۀ 90 ۱۳۹۵: اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل حضرت آقا معتقد بودند مشکلات کشور راه حل دارد و راه حل نیز «اقتصاد مقاومتی» است و این را از سال 89 مطرح کرده بودند و توضیح داده بودند : «امروز کار برامان مهم است، کارآفرینی مهم است. ... ما امروز در مقابل یک فشار جهانی قرار داریم. دشمنی وجود دارد در دنیا که میخواهد با فشار اقتصادی و با تحریم و با این کارهائی که شماها میدانید، سلطه‌ی اهریمنی خودش را برگرداند به این کشور. ... ما باید یک اقتصاد مقاومتیِ واقعی در کشور به وجود بیاوریم. امروز کارآفرینی معنایش این است.»(1389/ 06 /16) و در سال 91 نیز می فرمایند : «اقتصاد مقاومتی معنایش این است که ما یک اقتصادی داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادی در کشور محفوظ بماند؛ هم آسیب‌‌پذیری‌اش کاهش پیدا کند؛ یعنی وضع اقتصادی کشور و نظام اقتصادی جوری باشد که در مقابل ترفندهای دشمنان که همیشگی و به شکلهای مختلف خواهد بود، کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند.»(۱۳۹۱/ ۰۶ /۰۲) این راه حل به تعبیر ایشان مورد تأیید «تمام» کارشناسان اقتصاد بود و می فرمودند حتی یک نفر را هم نشنیده ام که مخالف آن باشد. در انتهای سال 95 نیز گلایه کردند : «اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد، وضع زندگی مردم این‌گونه نبود!» (15/ 12/ 1395) در عین حال دولت مسیر ساده لوحانه، عقیم و بی فایدۀ خویش را رها نمی کرد. ۱۳۹۶: اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال این اولین سالی نیست که رهبری به تولید عطف توجهی نشان می‌دهند. ایشان پس از تأکید بر اصل اقتصاد مقاومتی سریعاً سراغ تولید می‌آیند. در سال ۱۳۹۱ نیز با اعلام «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» این توجه را نشان دادند و این توجه را در سالهای بعد نیز ادامه می‌دهند. ۱۳۹۷: حمایت از کالای ایرانی باز هم در این سال حمایت از کالای ایرانی را که یک بار در سال 91 مطرح کرده بودند به عنوان شعار سال انتخاب کردند. طبعاً این کار گذشته از بعد فرهنگی نیرومندی که دارد از نظر بسیاری از کارشناسان، بزرگترین درگاه رونق تولید است. ١٣٩٨: رونق تولید دوباره تأکید بر تولید به عنوان نقطه ای کلیدی در اقتصاد مقاومتی. ۱۳۹۹: جهش تولید به عنوان «عاقلانه ترین اقدام اقتصادی» هر کشوری از جمله کشور انقلابی ایران. ┄┅••؛••┅┄ 🔻دهه اول قرن پانزدهم نود نیز نامگذاریهای سالها ادامه یافت. 1400: تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باز هم شعار سال ناظر به اقتصاد و ناظر به تأکید بر به جریان افتادن تولید در اندازه‌هایی که لایق این کشور است. لذا بر پشتیبانی و مانع زدایی تأکید می‌فرمایند. 1401: سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی باز هم انتخاب تولید و کشیدن آن به سمت یک آبشخور جوان و چشمۀ جوشان و آینده‌دار «دانش بنیانی» و طبعاً عطف توجه به اشتغال‌آفرینی. 1402: سال مهار تورم، رشد تولید امسال نیز تأکید بر تولید است. یکی از بحثهایی که لازم است بین جبهۀ انقلاب به سکۀ رایج تبدیل شود و همگی از آن با خبر باشند و نگاه وسیع و عینی و واقعی نسبت به آن وجود داشته باشد و روی همّتهای ملی ما تأثیر بگذارد، همین است که ما تولیدمان چه میزان است، چه میزان می‌تواند باشد، چه میزان باید باشد، چه مشکلاتی دارد، چه راهکارهایی دارد، چرا موانع برطرف نمی‌شود و ... اگر این نگرش وسیع و پررنگ و عاقلانه پدید بیاید و رونق تولید به یک گفتمان و مطالبۀ عمومی بدل شود بدون هیچ تردیدی این موضوع به صورت دلخواهی به جریان می‌افتد و از عنوان شعارهای سال حذف می‌شود. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید آوینی که حقیقتاً مفسّر ارجمندی بر ارزش انسان و پاسدار روشن‌بینی و ژرفکاوی در حیات اسلامی بود. ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ماجرای قرائت معروفی که بعد از روضه علیه‌السلام خوانده شد! 🔺 تلاوت مجلسی معروفی که همه ما آن را شنیده ایم! 🔊 لطفا در سکوت و آرامش این چند دقیقه را بشنوید https://eitaa.com/tamaddone
در حال خوندن کتاب ارزشمند هستم... توصیه میکنم حتما تهیه و مطالعه کنید... سالهای کمتر روایت شده از حکومت امیرالمومنین (ع)
دو ویژگی مهم دوره غارات ۱.فعالیت حداکثری و همه جانبه دشمن خارجی و ایجاد ترس در بلاد تحت حکومت علوی ۲.عدم فهم و همراهی خواص و بدنه اجتماعی داخلی
روضه ی تنهایی... عدم تبعیت و همراهی مردم پ‌ن: الإمامُ الحسينُ عليه السلام : إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم ، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ . امام حسين عليه السلام : همانا مردمان بنده دنيايند و دين لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسيله دين ]بيشتر تأمين شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دين داران اندكند.
فرمود: پس به سمت دشمن خود بروید گفتند: تیرهایمان تمام شده شمشیرهایمان کند شده سرما سخت است... ادامه کتاب در صفحه بعد: چون مردم از رفتن به جنگ با معاویه کراهت داشتند... لشکرگاه خالی شده بود... کسانی که رفته بودند برنمی گشتند... کسانی که مانده بودند طاقت همراهی نداشتند... حضرت اوضاع را اینگونه دید، به کوفه وارد شد. پ‌ن تاریخی: داستان حضرت موسی و بهانه های بنی اسرائیل که آخرش هم صراحتا اینطور گفتند: قَالُوا يَا مُوسَىٰ إِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا أَبَدًا مَّا دَامُوا فِيهَا فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻱ ﻣﻮﺳﻲ ! ﺗﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎﻳﻨﺪ ، ﻣﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻧﺠﺎ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺷﺪ ، ﭘﺲ ﺗﻮ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺑﺮﻭﻳﺪ [ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ] ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ [ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻛﺎﺭ ] ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﻳﻢ . (مائده ۲۴)