9.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ علّت علاقهی شدید امام زمان به حضرت عباس (علیهمالسلام)
دقیقاً نقطهی ضعف شیعه در تمام تاریخ است!
#محرم_امام_حسین_ع
#وفاداری
#تمسک
https://eitaa.com/tamassok_maaref
اونی که عباس علیه السلام به دندون گرفته بود مشک آب نبود
دستور امام زمانش بود.
کانال معارفی تمسک
⚫️ این سؤال هميشه پرسيدنى است
📝 حسن رحیم پور ازغدی
برشی از کتاب «حسین (ع) عقل سرخ»
در سال شصت و یک هجرى، همه چيـز بـه ظـاهر درست و طبيعى بود و تـوده مـردم و افكـار عمـومى، اوضـاع را چنـدان غيرطبيعى نمیديدند. همه چيز در دستگاههاى تبليغاتى #توجيه شـده بـود. در سال شصت و يک هجرى هم مثل قبل بر مأذنهها #شعار توحيد میدادند و مردم رو به قبله نماز میگزاردند؛ اما #طعم اسلام تغيير كرده بود.
شهر، شـهر اسـلام بود و نبود. مردم، مسلمان بودند و نبودند. #حكومت، #دينى بود و نبود. #بـود به اين معنا كه در مجالس، حرف از دين و پيغمبر و قرآن بود؛ #نبود، بـه اين معنا كه بيشتر احكام حكـومتى اسـلام و در رأس آن، اجـراى #عـدالت اسلامى و اجراى بدون #تبعيض حدود الهى و قوانين حكـومتى، تـرک شـده بود.
در حاشيه همين شهرِ اسلامى بود كه گردن حسين بن على (ع) را زدند و دختران بنيانگذار و مؤسس مدينه دينى و جامعه اسلامى را بـه زنجير كشيدند. مسئله شما و ما اين است كه چه شد شـهر اسـلامى، جامعـه دينى و حكومت دينى تا اين حد #منحط شد؟
این سؤال هميشه پرسيدنى است كه در اين چند دهه به تدريج بر سر افكار عمومى چه آمد؛ چون محال بود كه كسى چون يزيـد بلافاصله بعد از پيامبر اكرم (ص) در رأس حكومت اسلامى بنـشيند. در سـه دههاى كه چهار خليفه، حكومت میكنند و سه تن از خلفاى راشدين كـشته میشوند، در اين بيست و پنج سال، اتّفاقهاى به ظاهر كوچك قبلى، فجايع بزرگ بعدى را كمکم #زمينه_سازى و توجيه كردند و اين ساختارِ #انحراف، آجر به آجر بالا آمد؛ ساختمان پيش ساختهاى نبود كه ناگهان نصب شده باشد و مردم صـبح از خواب بيدار شوند و ببينند كه حكومت صدر اسلام، بـه حكومـت يزيـد تبديل شده است ...
کانال معارفی تمسک
شیری اُفتاد زِ پا وَ هَمِگے شیر شُدَند
گُـذَر گُرگ بـه آهوی حَـرَم هـا اُفـتـاد.
کانال معارفی تمسک
⚫️ حضرت عباس در بیان امام زمان علیهالسلام
🔵 بزرگ ترین عباس شناس عالم در توصیف عموی بزرگوارشان در زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند:
🌕 السَّلَامُ عَلَى ابی الفَضْل العباسبنامیرالمؤمنین، الْمِوَاسِی أَخَاهُ بِنَفْسِهِ، الْآخِذِ لِغَدِهِ مِنْ أَمْسِهِ، الْفَادِی لَهُ الْوَاقِی، السَّاعِی إِلَیْهِ بِمَائِهِ، الْمَقْطُوعَةِ یَدَاه...
📚 المزار الکبیر ص ۴۸۶ و اقبال الاعمال ج ۳ ص ۷۱
🔺 سلام بر فرزند برومند علی، ابوالفضل العباس که غمخوار و غمگسار و جاننثار برادر بود و دیروزش را به پای فردایش قربانی کرد. فدایی و نگهبان و پاسدار امام بود، آب (آبرو) به کربلا بخشید و دستان بریدهاش (پیوندگاه کربلا و تاریخ شد.)
🔹 در این سلام، عباسبنعلی گفته نشده، عباسبنامیرالمومنین، طلیعه سلام است و این نسبت، خود گویای چه دقائق و لطایفی است که تنها اهل بصیرت و معرفت میفهمند.
🔹 در سلام امام زمان ، عباس «مُواسی» است و مواسی، کسی است که اندوه خویش را در اندوه دیگران گم میکند و محور «خود» را به پاسداشت ناز و نیاز دیگران میگسلد و در این میانه «خویشتن» نمیخواهد و نمیبیند و عباس در «حسین» گم شده است و همه، او میبیند و او میخواهد، حتی در موجخیز علقمه، تصویر حسین فراچشم اوست که میگوید: هذا حسین شارب المنون.
کانال معارفی تمسک
هیات محبین فاطمه 170_1403.04.25_1.m4a
17.8M
سخنرانی دکتر فاضل
جلسه170
تاریخ: 1403.04.25مصادف با شب دهم محرم(شب عاشورا) 1446
مکان:
هیأت محبین فاطمه (س) قزوین
موضوع:
تحلیل حرکت امام حسین ع تا کربلا
#گام_به_گام_با_امام_حسین_ع_از_مدینه_تا_کربلا
🛑حجم این فایل برای سهولت ارسال در فضای مجازی به حداقل کاهش داده شده است.
https://eitaa.com/tamassok_maaref
#دوران_اهلبیت
#سخنرانی