eitaa logo
تمهید
71 دنبال‌کننده
272 عکس
103 ویدیو
16 فایل
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی تمهید
مشاهده در ایتا
دانلود
دستاوردهای چهل سال استکبار ستیزی متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/hiGbZ کانال های اطلاع رسانی #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
دستاوردهای با وجود استکبار و تبعیت از مستکبرین، نه فرزندان مان درست تربیت خواهند شد، نه اقتصادمان شکوفا خواهد شد و نه امنیّت مان تضمین خواهد شد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِينَ؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد! اگر از كسانى كه كافر شدهاند اطاعت كنيد، شما را به گذشتههايتان بازمىگردانند؛ و سرانجام، زيانكار خواهيد شد.» (آل عمران: 149) در آستانه در حالیکه این نهال نوپا در بسیاری از زمینه ها به باروری رسیده است و ثمر داده است ، مواجهه با این سوال که دستاورد چهل سال استکبار ستیزی برای انقلاب اسلامی چه بوده است ؟ شاید اذهان بسیاری از باورمندان به انقلاب را نیز درگیر نموده باشد. در ادامه ما در سه محور این دستاوردها را مرور می کنیم و با هم تجربه خواهیم کرد که فهرست کردن این دستاوردها در کنار هم به چه میزان امیدآفرین است و ادامه این راه را روشن تر و دلچسب تر خواهد کرد. متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/hiGbZ کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
+ متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/qPSQZ 🔷 ماهیتا یک یا به تعبیر شهید بهشتی یک است و به تعبیر حضرت آقا یک است یک است، قبل از اینکه انقلاب و دگرگونی در ساختارها و نظامات و از این قبیل باشد. 🔷 وقتی ما از سخن به میان می آوریم اصل و جوهره این نظام واره فکری چیزی جز نظام واره فکری اسلام ناب نیست . در واقع یک خوانش ،یک برداشت و یک تلقی و تعریف دیگری است از همان نظام فکری اسلام ناب 🔷 استمرار، تثبیت و به معنی استمرار تثبیت و تکامل اندیشه ناب اسلامی در جامعه است 🔷 منبع اساسی حضرت امام رحمت الله علیه و حضرت آیت الله خامنه ای می باشند، یعنی ما با اعتماد عقلانی و به این رسیده ایم که آن اسلامی که امام ارائه کردند و اسلامی که امروز انقلاب اسلامی ارائه می دهد و حضرت آیت الله خامنه ای در ابعاد و زوایای مختلف تبیین می کنند، این واقعا از اسلام است. 🔷 چیست ؟ مفاهیم اساسی و بنیادینی است که در یک چینش مشخص و تعریف شده مجموعه نقشه راه فکری و عملی اسلام و انقلاب را نشان می دهند. 🔷 یک اهرم ، و برای و برای در جامعه است . متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/qPSQZ کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
❌ #درآمدی_بر_نظام_واره_فکری_انقلاب_اسلامی + #فایل_صوتی #حجت_الاسلام_دکتر_علی_ذوعلم متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/qPSQZ کانال های اطلاع رسانی #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
کارگاه چهارم معارف انقلاب : ✅ استاد : (مدرس و کارشناس حوزه فضای مجازی) : پنجشنبه 24 آبان ساعت 14 : شیراز ، میدان نمازی ، ورودی بیمارستان سمت چپ ، ، کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
🔷 محورهای بحث در کارگاه : 1⃣ بازشناسی فعال در فضای مجازی 2⃣ تحلیل و بررسی و در فضای مجازی 3⃣ آشنایی با در فضای مجازی ✅ استاد : (مدرس و کارشناس حوزه فضای مجازی) : پنجشنبه 24 آبان ساعت 14 : شیراز ، میدان نمازی ، ورودی بیمارستان سمت چپ ، ، کانال اطلاع رسانی دوره مطالعاتی و آموزشی 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
اختصاصی ؛ چهارمین کارگاه از مجموعه کارگاه های آموزشی ویژه دوره مطالعاتی روز 24 آبان ماه به میزبانی دفتر مطالعات فرهنگی تمهید در شهر شیراز برگزار خواهد شد. این کارگاه آموزشی با عنوان : و با حضور ؛ کارشناس ارشد مطالعات فرهنگ و رسانه ، ، و کارشناس حوزه رسانه های اجتماعی از 14 الی 20 در دانشکده پرستاری دانشگاه شیراز واقع در میدان نمازی ، ورودی بیمارستان سمت چپ ، ، کلاس شماره 2 برگزار می گردد. متن کامل خبر در سایت 👇👇👇 yon.ir/EaXoK محورهای کلی مباحث این کارگاه به شرح ذیل می باشد : 1- بازشناسی فعال در فضای مجازی 2- تحلیل و بررسی وضعیت کنونی و در فضای مجازی 3- آشنایی با در فضای مجازی 4- در فضای مجازی حضور در این کارگاه برای فراگیران دوره آموزشی و مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی در شیراز الزامی است و سایر علاقه مندان نیز جهت حضور در کارگاه می توانند از طریق ارسال نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود به آی دی زیر در پیام رسان ایتا اقدام به ثبت نام نمایند. https://eitaa.com/hrghanei کانال اطلاع رسانی دوره مطالعاتی و آموزشی در پیام رسان ایتا 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
+ گزارش اختصاصی از کارگاه چهارم معارف انقلاب اسلامی : 🔻🔻🔻 yon.ir/dVl1n 🔷 ما بعنوان یک فعال فرهنگی چگونه می توانیم به فعالیت خود در ضریب بدهیم ؟ 🔷 چگونه می توانیم تاثیر فعالیت خود را با استفاده از این فضا بیشتر نماییم ؟ 🔷 چگونه می توانیم از یک کاربر عادی به یک کاربر فعال و موثر در تبدیل بشویم؟ متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/dVl1n کانال اطلاع رسانی دوره مطالعاتی و آموزشی 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
#آزمون_خواص برسی نقش #خواص در وقایع صدر اسلام 👇👇👇 https://www.aparat.com/v/ts3Eq «لَقَدْ كَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُوْلِی الأَلْبَابِ؛ همانا داستان های زندگی آنان، مایه عبرت صاحبان عقل و خرد می باشد». #سعد_بن_ابی_وقاص #عبدالله_ابن_عمر #ابوموسی_اشعری #طلحه_و_زبیر #مصقله_بن_هبیره #اسامه_بن_زید #نجاشی کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی #تمهید 👇👇👇 https://t.me/tamhid_ir https://eitaa.com/tamhid_ir
آغاز به کار صفحه رسمی دفتر مطالعات فرهنگی در شبکه اجتماعی همزمان با میلاد پر خیر و برکت حضرت محمد صلی الله علیه وآله و سلم و امام صادق علیه السلام آدرس صفحه ما در 👇👇👇 https://www.instagram.com/tamhid.ir کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 https://t.me/tamhid_ir https://eitaa.com/tamhid_ir
بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی • ناشر: موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب • سال انتشار: ۱۳۹۴ کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 🆔 https://t.me/tamhid_ir 🆔 https://eitaa.com/tamhid_ir
بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی بخش هایی از 🔻🔻🔻 : ــ صفحه ۱۲۲ ــ حَلیمه گفت: مردم در آن وقت در سختیِ عظیم بودند از قَحط. و من از خاندانی بودم که درویش‌ترینِ مردمان بودند. و من در صحرا و کوه می‌گردیدم و نَباتی و حَشیشی طلب می‌کردم که بدان قناعت کنم و سَدِّ رَمَق بدان حاصل باشد. و جماعتی خواهران با من بودند و من با ایشان طلبِ روزی می‌کردیم. یک روز بیرون رفتیم به بَطحای مکّه. به هر نبات و حشیش که می‌گذرم هم چُنان بود که در روی من می‌خندید. و من در آن شب‌ها فرزندی آورده بودم و هفت شَبانروز هیچ نیافتم که بخورم و هم چُنان می‌پیچیدم که مار از سختی و رنجِ گرسنگی. و من ندانستم که از دردِ گرسنگی نالم یا از رنجِ نِفاس و نمی‌دانستم که بر زمینم یا بر آسمان. ــ صفحه ۱۲۳ ــ [حلیمه گفت: یک شبی خفته بودم. شخصی بیامد و مرا برداشت و در جویی انداخت که در آن آبی بود سپیدتر از شیر و شیرین‌تر از اَنگَبین و بویاتر از زعفران و نرم‌تر از مَسکه. و مرا گفت: «بسیار بازخور از این آب تا شیرت بسیار شود و خیرت تمام شود!» بسیار از آن آب بازخوردم. گفت: «دیگر بار بازخور!» بازخوردم. گفت: «سیراب شو!» من سیراب شدم. پس گفت: «مرا می‌شناسی؟» گفتم: «نه.» گفت: «من آن شُکرِ خدایم که تو می‌گزاردی در سختی و رنج که بر تو بود! اکنون برو به بَطحای مکّه. رو که تو را آنجا روزی‌ای فراخ است و زود باشد که نوری رَخشان، هم چون ماهِ شبِ چهارده، بیاری. و این حال پوشیده دار تا توانی!» پس دست بر سینه من زد و گفت: «برو! خدایْ تو را روزیِ فراخ بدَهاد و شیرت روان گرداناد!» ــ صفحه ۱۲۴ و ۱۲۵ ــ حَلیمه گفت: من از خواب درآمدم و بِقوّت‌تر از جمله زنانِ بَنی‌سَعد بودم و طاقتِ بار برگرفتن بهتر از ایشان داشتم و پستان‌های من چُنان پر شیر شده بود که طاقت نمی‌داشتم که برگیرم ــ و چُنان شده بودند که سَبویی بزرگ ــ و شیر از آنجا می‌چکید چُنان که آب از مَشک چکد. و مردمانِ بنی‌سَعد در تنگی بودند در حوالیِ من و همه را شکم‌ها بر پشت خوشیده بود از غایتِ گرسنگی و گونه‌ها بگردیده و مُتَغَیِّر شده و از هر سرای، ناله‌ای می‌شنیدم از رنج و گرسنگی و سختی ــ هم چون بیماران که ناله کنند. و خشکی چنان بر مِزاج‌ها مُستولی شده بود که چون می‌گریستند، اشک از چشم‌ها نمی‌چکید. نه بر کوه‌ها چیزی بود و نه بر روی زمین درختی که شکوفه آرد. و نزدیک بود که عرب هلاک شوند از گرسنگی. و زنان بر من جمع شدند و تعجّب می‌نمودند از بسیاریِ شیرِ من و می‌گفتند: «ای حَلیمه، تو امروز به دخترانِ پادشاهان مانی از تَنَعُّم و نازکی و دیروز رنگِ تو گردیده بود و در سختی بودی! تو را حالتی افتاده است؟» و من هیچ نمی‌یارَم گفت از آنکه در خواب مرا گفته بودند «حالِ خود پوشیده دار!» و زنان عزم کردند که به مکّه روند. و من نیز بیرون آمدم. و مرا ماده‌خَری بود که از بدحالی‌ استخوانش پدید آمده بود و مردمان به جِد می‌رفتند و من ساکن؛ چُنان که درازگوش می‌رفت، می‌رفتم و از ضعیفی چُنان بود که دست و پای از میانِ وَحَل بر نمی‌توانست کشید. پس رفتیم تا به دو فرسنگیِ مکّه فروآمدیم. ــ صفحة ۱۲۶ ــ چون بامداد بود، همه در مکّه شده بودند و من از پسِ همه. و زنان همه فرزندی با دست آوردند که شیر دهند. و من نومید می‌رفتم و همراهِ خود را گفتم: «تو مردی و من زن، در مکّه رو و بپرس که کیست که بزرگ‌ترینِ مردمان است به قَدر و خَطَر.» او گفت: «بَنی‌هاشم.» من گفتم: «بپرس تا کیست بزرگ‌تر.» پس بازآمد و گفت: «عَبدالمُطَّلِب ابن هاشم ابن عَبدِمَناف.» من او را بنشاندم تا رختِ من نگاه می‌دارد. و من در مکّه رفتم و زنانِ قومِ خود را دیدم که بر من مُسابقت کرده بودند و هر یک شیرخواره‌ای به دست آورده. من پشیمان شدم سخت بر آنکه در مکّه رفتم و با خود گفتم: اگر من در منزلی از منازلِ بَنی‌سَعد توقّف کردمی، مرا بهتر بودی. پس بیامدم و در خانه‌ای می‌روم و بیرون می‌آیم و در دیگری می‌روم... ــ صفحة ۱۲۷ ــ عَبدالمُطَّلِب را دیدم که می‌آمد و ندا می‌کرد به آوازِ بلند که: «ای مَعاشِرِ شیردهندگان! در میانِ شما هیچ کس هست که فرزندی را شیر دهند؟» کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 🆔 https://t.me/tamhid_ir 🆔 https://eitaa.com/tamhid_ir