eitaa logo
تمهید
71 دنبال‌کننده
271 عکس
102 ویدیو
16 فایل
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی تمهید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
جلسه دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی لطفا جهت حضور در این جلسه حتما از طریق لینک زیر نمایید. 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k1 کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
اَبَر واقعیت «دیگران»برای یک yon.ir/uzfh2 ⭕️ مفهوم اَبَرواقعیت این روزها درباره و برآمده از آن به طرز جالبی مصداق یافته است. انقلابی که در آستانه و در اوج فشارها و تحریم‌های بی‌سابقه دشمنانش همچنان مقتدرانه به پیش می‌راند. ⭕️ این سخن صرفاً یک شعار و توهم پوچ نیست. بارزترین شاهد مدعا، بیش‌فعالیِ بیمارگونه رقبای منطقه‌ای و قدرت‌های جهانی برای از نفس انداختن و زمین‌گیر کردن آن است. سال‌هاست که انبوهی از طرح‌های حساب‌شده را برای تضعیف، انزوا و براندازی ایران انقلابی به اجرا درآورده‌‌اند اما باز هم همه‌جا صحبت از است. ⭕️ دست‌هایش را محکم‌تر از همیشه بسته‌اند اما باز در واشنگتن و بروکسل و تل‌آویو و ریاض خشمگینانه دندان می‌سایند و از و ، ، گوش به فرمانش، نداشته‌اش و نساخته‌اش ناله می‌کنند. چه‌بسا مهمترین دلیل خروج ترامپ از برجام نیز همین بود که به چشم خود می‌دید برخلاف پیش‌پندارها با این توافق هم نتوانسته است حرکت پیش‌رونده جمهوری اسلامی را متوقف سازد. ⭕️ پس این تقلاهای عاجزانه شاید به طور ناخواسته آشکار می‌سازد که آن بیرون واقعیتی عینی به نام ایران قدرتمند وجود دارد. اما فناوری مدرن به صاحبانش امکان می‌دهد که و خود را بلندبلند فریاد بزنند. آن‌قدر بلند که رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و مخاطبان و حتی خودشان باور می‌کنند که این مجاز واقعیت دارد. ⭕️ مدتی است که «دگرانِ» در داخل و خارج، اَبَرواقعیت فروپاشی را برساخته‌اند و آن را در شیپورهای رسانه‌ای‌شان فریاد می‌زنند. می‌گویند در آستانه فروپاشی قرار دارد یا حتی فروپاشیده اما هنوز مکتوم مانده است. می‌گویند سال ۹۷ سال است و جشن سالگرد خود را نخواهد دید. این اَبَرواقعیت را آن‌چنان واقعی می‌گویند که مردم و حتی برخی نخبگان ما را نیز به تردید می‌اندازد که نکند فروپاشیده‌ایم و خود خبر نداریم!! ⭕️ این‌جاست که دال‌ها و مدلول‌های برساخته به هم ارتباط می‌یابند، کاه‌ها کوه به نظر می‌رسند و هر آتش کوچکی که در گوشه‌ای از این خاک پهناور زبانه می‌کشد، به نشانه فروپاشی و آغازِ تعبیر می‌شود. در این میان آن‌چه که رونق بازار اَبَرواقعیت را دوچندان می‌سازد، ایرانیِ امروز است. مردم ما به شکلی دلبسته رسانه‌های نوین شده‌اند. هرکجا را می‌کاوی، سرها در صفحه گوشی‌هاست و چشم شهروندان بیش از آن‌که واقعیت را ببیند، به دیدن اَبَرواقعیت و مجاز عادت دارد. ⭕️ همین عارضه آن‌ها را تا حدودی زودباور، احساساتی و سطحی کرده است. باید با مِهر دستی بر شانه‌شان بگذاریم و وقتی سر بلند کردند و چشم از صفحه گوشی‌ها برگرفتند بگوییم: برادر! نگاه کن. واقعیت آن بیرون است. انقلاب اسلامی با همه مشکلات و فشارها همچنان مظلومانه و مقتدرانه به پیش می‌رود. ✅ دسترسی به متن کامل مقاله در 👇👇👇 yon.ir/YipAv کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 ⭕️ http://telegram.me/tamhid_ir ⭕️ http://eitaa.com/tamhid_ir
اَبَر واقعیت «دیگران»برای یک ✅ دسترسی به متن کامل مقاله در 👇👇👇 yon.ir/YipAv کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 ⭕️ http://telegram.me/tamhid_ir ⭕️ http://eitaa.com/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
لینک مشاهده تصاویر جلسه اول ماهیانه طرح (): 👇👇👇 yon.ir/nFJ4l کانال اطلاع رسانی دوره مطالعاتی 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
آلبوم در سایت : 👇👇👇 yon.ir/00wy3 آلبوم کارگاه استاد 🔻🔻🔻 yon.ir/UI8k7 آلبوم کارگاه حجت السلام دکتر 🔻🔻🔻 yon.ir/dSOZp آلبوم کارگاه دکتر مصطفی 🔻🔻🔻 yon.ir/ovXIk آلبوم کارگاه دکتر محمد صادق 🔻🔻🔻 yon.ir/BzUDj نشست هم اندیشی انقلاب اسلامی و تحول در 🔻🔻🔻 yon.ir/beUS5 کانال اطلاع رسانی ⭕️ https://eitaa.com/mefars
پروژه تاریخی در حال تولید در با عنوان : اولین جلسه : حجت الاسلام دکتر جواد (پژوهشگر،محقق ، دکترای تاریخ اسلام ) کانال اطلاع رسانی تمهید 👇👇👇 https://eitaa.com/tamhid_ir
لینک های دسترسی به کارگاه آموزشی استاد کارگاه : حجت الاسلام جلسه اول : 👇👇👇 https://www.aparat.com/v/NC0OM جلسه دوم : 👇👇👇 https://www.aparat.com/v/y6lXg جلسه سوم : 👇👇👇 https://www.aparat.com/v/Yjz5U کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 ✅ http://telegram.me/tamhid_ir ⭕️ http://eitaa.com/tamhid_ir
📣📣 اطلاعیه : اطلاع رسانی برنامه های دوره و صرفا از طریق کانال اطلاع رسانی دوره به آدرس زیر صورت می گیرد : 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars ✅ اطلاع رسانی در ✅ دسترسی به کارگاه های آموزشی ✅ دسترسی به و کارگاه های آموزشی ✅ دسترسی به دوره آموزشی ✅ دسترسی به کارگاه های آموزشی همه و همه در کانال اطلاع رسانی صرفا در پیام رسان ، به آدرس زیر صورت می گیرد. 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
yon.ir/ywrXf ⭕️ انقلاب اسلامی و تحول در نظام دانایی ✍ حجت الاسلام دکتر علی ذوعلم ⭕️ لینک دسترسی به متن کامل نشست: 👇👇 yon.ir/hIIjS ⭕️ خلاصه نشست: 🔹 در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دو نگاه به انقلاب وجود دارد. یک نگاه این است که 40 سال از انقلاب گذشته است و انقلاب کاری نکرده است. در این رویکرد با شاخص‌های مادی و صوری و با تحریف و حذف برخی واقعیت‌ها می‌خواهند بگویند که در این چهل سال اتفاقی نیفتاده است. نگاه دیگر است که انقلاب اسلامی نقطه آغاز بوده است و این نقطه آغاز برای رفع یک مانع در جامعه بوده که نماد بیرونی آن مانع، ساختار حکومت پهلوی و ساختار حکومت استبدادی وابسته به بیگانه بوده است. 🔹 مسئله این است که آیا آن راهی که انقلاب اسلامی با سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ترسیم کرده است بدل پذیر است یا نه؟ آیا این سه شعار می‌تواند تغییر پیدا کند به این صورت که تاکنون استقلال و آزادی و نظام مردم‌سالاری داشتیم و حال نداشته باشیم یا این‌که حقیقتاً این راه از نظر منطقی یک راه یک طرفه است؟ 🔹 تلقی رهبر معظم انقلاب مدظله‌‌العالی این است که 40 سال تازه دوره سرزندگی و نشاط انقلاب است و ما به یک معنا باید تازه آغاز کنیم. با این تجربه‌های که در این مدت به دست آورده‌ایم باید یک مبانی نظری و ارزش‌ها و آن خط انقلابی بازخوانی کنیم و آن را تحقق ببخشیم. رهبر معظم انقلاب مدظله‌‌العالی بر همین مبنا این تعبیر را بکار می‌برند که انقلاب ما یک انقلاب عقلانی است. این عقلانی بودن انقلاب خیلی پیام دارد. 🔹 یکی از مراکز تربیت قوه عاقله کشور، دانشگاه است؛ قطعاً یکی دیگر حوزه علمیه است و یکی هم آموزش‌وپرورش است. این سه ضلع باید با هم حرکت کنند. دستگاه تعلیم و تربیت عمومی 12 تا 13 سال بچه‌ها را تربیت می‌کنند و ازاین‌رو نقشی جدی در تربیت قوه عاقله کشور دارد. حوزه‌های علمیه هم ورودی‌های از آموزش‌وپرورش دارد. در آموزش‌وپرورش هم دانشی تدریس می‌شود و یا معلمینی تدریس می‌کنند که از حوزه و دانشگاه می‌آیند و آن نظام دانایی منتقل می‌شود که در دانشگاه تولید می‌شود. این سه ضلع در یک ارتباط دیالکتیکی و تعاملی متقابل بر یکدیگر تأثیرگذارند. 🔹 این‌که اتفاقی بیفتند و حوزه فقط مطالبه گر باشد، قابل‌قبول نیست؛ اول باید هدایتگر باشد و سازوکار تحقق را دنبال کند و بعد اگر محقق نشد، مطالبه کند. به وزان حوزه، دانشگاه هم همین‌گونه است. بنابراین این قوه عاقله یکی از مهم‌ترین چالش‌های ماست که هنوز سازمان پیدا نکرده است. 🔷 از امام صادق علیه‌السلام سؤال می‌کنند که ایمان چیست؟ می‌فرمایند «عمل». دومرتبه سؤال می‌کنند، در پاسخ می‌فرماید «عمل». میگویند ولی ما از پدر شما شنیدیم که ایمان سه بخش است شامل اقرار به زبان، اعتقاد به قلب و عمل. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند همه آن‌ها عمل است و «الْإِيمَانُ عَمَلٌ كُلُّهُ»، منتها اقرار به زبان، عملی است که زبان انجام می‌دهد و اعتقاد قلبی هم کار دل است. 🔹 اگر این مقدمه درست باشد که ما برای شکل‌گیری دولت اسلام باید زیرساخت‌های نرم را فراهم کنیم و قوه عاقله نظام را شکل بدهیم، این قوه عاقله در صورتی شکل خواهد گرفت که نظام دانایی تراز انقلاب اسلامی یا نظام دانایی توحیدی ناب ساماندهی شود. 🔸 آنچه به دانش آموزان می‌آموزیم چقدر علم است؟ چقدر جهل است؟ چقدر سرگرمی است و می‌خواهیم دانش‌آموز در مدرسه بند کنیم درحالی‌که از نظر اسلام علم برای رهایی است. خیلی بحث‌های دانشگاهی از موضوعیت افتاده است. شاید یک جمع‌بندی ما این باشد که 70 درصد از وقتی که از دانش‌آموز و دانشجو در نظام آموزش دانشگاهی گرفته می‌شود، بیهوده است . 🔹 در نظام آموزش دانشگاهی چقدر دانشجو را با تاریخ و عبرت‌های تاریخی آشنا می‌کنیم. وقتی دانشجو نسبت به تاریخ خالی‌الذهن باشد و نداند تعامل غرب از آغاز با ما یک تعامل سلطه‌گرانه و استثماری بوده، مشخص است که جذب تبلیغات غرب خواهد شد. با منبر و فعالیت‌های چند تشکل اسلامی آن نگرش ایجاد نمی‌شود. این تشکل‌ها حاشیه‌ای است بر یک متن. 🔹 دو جبهه دارند با یکدیگر مقابله می‌کنند؛ یکی جبهه قوی ریشه‌دار و دارای عقبه و پشتیبانی یعنی نظام دانایی غرب و دیگری جبهه نحیفی که خودشان هم با یکدیگر چالش دارند، یعنی جبهه فکری انقلاب اسلامی. هنوز آن نظام دانایی را به‌عنوان جعبه سیاه نتوانسته‌ایم کشف و باز کنیم. ⭕️ دسترسی به متن کامل جلسه : 👇👇 yon.ir/hIIjS کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://telegram.me/tamhid_ir ⭕️ http://eitaa.com/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
جلسه دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی : 1⃣ بررسی و تحلیل بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار در تاریخ توسط دو نفر از فراگیران دوره ✅ اداره و هدایت بحث 2⃣ بررسی رهبر معظم انقلاب در مواجهه با ؛ رسالت ✅ استاد : (دکتری علوم سیاسی و ) ⏰ : ؛ ساعت 14 الی 20 🏨 : پردیس ارم دانشگاه شیراز ، پشت بانک ملت ،نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شیراز ، فراگیران گرامی که گروه مطالعه و مباحثه خود را تعیین نموده اند و همچنین بزرگوارانی که تا کنون برای تشکیل و تعیین گروه خود اقدامی نکرده اند انشاالله در این روز در جلسه حضور داشته باشند. لطفا جهت حضور در این جلسه حتما از طریق لینک زیر نمایید. 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k2 کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
2⃣ بررسی #تدابیر رهبر معظم انقلاب در مواجهه با #چالش_های_اقتصادی؛ رسالت #نیروهای_انقلابی ✅ استاد : #دکتر_کمیل_خجسته (دکتری علوم سیاسی و #استاد_دانشگاه) 🏨 #مکان : پردیس ارم دانشگاه شیراز ، پشت بانک ملت ،نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شیراز ، #سالن_شهید_چمران لینک ثبت نام رایگان #کارگاه: 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k2 کانال اطلاع رسانی #دوره_معارف_انقلاب 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
✅ گزارش اختصاصی از دومین کارگاه آموزشی : متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/SBSjv 🔷 دومین کارگاه دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی عصر روز پنجشنبه یکم شهریورماه 1397 با حضور جمعی از فراگیران این دوره در محل سالن شهید چمران نهاد رهبری دانشگاه شیراز برگزار گردید.در این کارگاه فراگیران به مدت پنج ساعت و در سه زمان مجزا از محضر اساتید دعوت شده بهره مند شدند. 🔷 در بخش اول کارگاه که به تحلیل بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در تاریخ 22 مرداد 1397 در دیدار با اقشار مختلف مردم اختصاص داشت دکتر ابوالفضل معصومی مهمترین محورهای تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب را در 12 سرفصل تقسیم بندی و مورد بررسی قرار دادند و با مشارکت فراگیران جملات کلیدی این دیدار استخراج گردید و مخاطبین مستقیم و غیر مستقیم این بیانات مشخص گردیدند. 🔷 دکتر در ادامه بحث کارگاه به ارائه در بیانات و رویکرد رهبری استناد نموده و گفتمان را ابزاری برای تحقق رابطه امت و امام دانستند ، به تعبیر ایشان گفتمان مانند چتری بالای سر جامعه است و افراد جامعه به واسطه آن به روایت خود از پدیده ها می رسند و آنها را توصیف می کنند. گفتمان مجموعه از کلمات و گزاره های معنا دار است که با در کنار هم قرار گرفتن آنها یک چتر معنایی شکل می گیرد.ایشان در ادامه با ذکر مثال هایی به توضیح و تبین این مسئله پرداختند. 🔷 در بخش دوم کارگاه که به بررسی اختصاص داشت ، آقای دکتر خجسته با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم محور همه حرف‌های رهبری در این دیدار را یک جمله دانستند : «برای عبور از مشکلات اقتصادی .» 🔷 ایشان سخنرانی اخیر رهبری را یکی از مجموعه اقدامات مهم ایشان برای حل مشکلات مردم عنوان نمودند. کما اینکه دو روز پیش از آن هم با دادن اختیارات به رییس قوه قضاییه گامی مهم برای برخورد با عاملین فساد اقتصادی برداشته شد یا مثلا چند وقت قبل از آن با تجمیع همه قوا با ریاست رییس‌جمهور تحت عنوان شورای هماهنگی اقتصادی عملا شورای عالی دفاع دهه شصت -که نقش فرماندهی در جنگ را داشت- را احیا کردند و... ⭕️ سه جریان با توجه به مشکلات جاری کشور تلاش می‌کنند تا بر آینده کشور تاثیر منفی بگذارند و رهبری علاوه بر اینکه در مقابل این سه ایستاده است به دنبال ایجاد راه چهارمی برای حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد است. 1⃣ گروه اول هستند. آن‌ها معتقدند یا اعلام می‌کنند هیچ راهی برای برون‌رفت از مشکلات نداریم. ادامه این وضع ما را به سمت قحطی و جنگ می‌برد. به همین دلیل تنها راه این است که با امریکا وارد مذاکره شویم. موشک‌هایمان را محدود و تاثیرمان در منطقه را کاهش دهیم تا امریکایی‌ها هم با ما وارد جنگ نشوند و هم تحریم‌ها را بردارند تا ما نجات پیدا کنیم. 2⃣ گروه دوم هستند. آن‌ها می‌گویند در چنین شرایطی باید رهبری با حکم حکومتی دولت را برکنار کند و خودش یک نفر را جایگزین کند تا مشکلات حل شود. 3⃣ گروه سوم هستند. آن‌ها از نقطه ضعف پیش آمده استفاده می‌کنند و علیه ملت ایران سه کار می‌کنند: تحریم می‌کنند، با فعالیت رسانه‌ای در مردم یاس ایجاد می‌کنند و سوم اینکه با تعریف عملیات‌های خُرد تخریبی، جامعه را به هم بزنند. بحران‌بینان و بن‌بست‌گرایان اگر در نیت همراه نباشند اما هر دو در نتیجه مکمل اهداف امریکایی‌ها هستند. بحران‌بینان به دنبال کنارگذاشتن مردم در انتخاب حاکم هستند و بن‌بست‌گرایان، عمق استراتژیک نظام در منطقه و ابزار بازدارندگی دفاعی ایران یعنی موشک‌ها را می‌خواهند از بین ببرند. نتیجه هر دوی آن‌ها همان چیزی است که امریکایی‌ها می‌خواهند: تضعیف ایران تا تسلیم نهایی‌اش. 🔷 رهبری در مقابل این سه گروه ایستاده، خط آن‌ها را افشا کرده است و اجازه نمی‌دهد آن‌ها آسیبی به ملت و جمهوری اسلامی وارد کنند. اول اینکه بن‌بست‌گرایان بدانند راه هست و بروز جنگ با امریکا توهمی بیش است و مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد. بحران‌بینان بدانند جمهوری اسلامی یک‌قدم از رای مردم عقب‌نشینی نمی‌کند و دولت مستقر می‌تواند و باید بر مشکلات فائق آید. امریکا هم بداند کارهایش در ایران بی‌نتیجه است. ✅ از سوی دیگر رهبری را در مقابل این سه خط دیگر گشوده است. محور همه حرف‌های رهبری یک جمله بود: «برای عبور از مشکلات اقتصادی راه داریم.» آیا این یک شعار غیرواقعی است؟ رهبری به آن پاسخ می‌دهند که خیر . زیرا اولا مشکلات امروز بیشتر از آنکه از تحریم‌ها باشد‌؛ درونی است. مثل ماجرای ارز و سکه. ثانیا اینکه هزاران راه نرفته وجود دارد برای حل مشکلات اقتصادی مانند همین هدایت نقدینگی افسارگسیخته در کشور به سمت تولید و... کانال های اطلاع رسانی : 🔻🔻🔻 http://telegram.me/tamhid_ir http://eitaa.com/tamhid_ir
گزارش اختصاصی از دومین کارگاه آموزشی : برای عبور از مشکلات اقتصادی ... متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/SBSjv کانال های اطلاع رسانی : 🔻🔻🔻 http://telegram.me/tamhid_ir http://eitaa.com/tamhid_ir
کانال های اطلاع رسانی : 🔻🔻🔻 http://telegram.me/tamhid_ir http://eitaa.com/tamhid_ir
💠مسئله است اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این را آن قدر ازش تجلیل کرده‌اند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئله‌ای است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس می‌گوید که «به قدر این کفش بی‌قیمت هم پیش من نیست» (نهج البلاغه، خطبه۳۳) آنکه هست است. آن چیزی که حضرت امیر - سلام الله علیه - و اولاد او می‌توانستند در صورتی که فرصت بهشان بدهند، اقامه عدل را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند، لکن فرصت نیافتند. زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده‌خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست. مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست‌اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است. ✍ امام خمینی(ره) _ ۲ شهریور ۱۳۶۵/ ۱۸ ذی الحجه ۱۴۰۶ 📚 صحیفه امام خمینی (ره)؛ جلد ۲۰، صفحه ۱۱۲ کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
#پوستر | موسای ما مسیحی‌ست در صدر استقامت ⚪️ به‌مناسبت ۹شهریور سالروز ربایش امام موسی صدر ◽️ خانه‌طراحان‌انقلاب‌اسلامی ◽️ طراح: کارگاه‌طراحی سه‌درچهار @khattmedia
https://goo.gl/zztEh3 ⭕️ جلسه سیر مطالعاتی ❇️ دفتر مطالعات فرهنگی پس از اتمام سیر مطالعاتی ولایت فقیه و منظومه فکری انقلاب اسلامی در جلسات آتی و این دفتر که بصورت هفتگی برگزار می گردد ، متن خوانی و مباحثه برخی از آثار مرحوم علی صفایی حائری را در دستور کار قرار داده است. 📚 این کتاب ها که با مشورت اساتید و جهت آشنایی با ساختار اندیشه استاد صفایی انتخاب گردیده اند شامل کتاب های ، ، و می باشند. ✅ بیست و سومین جلسه متن خوانی و مباحثه روز بعد از نماز مغرب و عشاء در محل شیراز ، خیابان اصلاح نژاد ، ع برگزار می گردد و ورود و شرکت در جلسات مباحثه برای همه علاقه مندان آزاد می باشد https://goo.gl/zztEh3 کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir
🔵 کارگاه تخصصی «فرهنگ به مثابه رسانه ای بین اراده و عمل جمعی» بررسی تطبیقی فرهنگ اسلامی و سکولار 🎓 با حضور دکتر سید سعید زاهد (عضو پژوهشکده تحول در علوم اسلامی) کانال #تمهید 👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
🔲 توبۀ 📆 به مناسبت 18 شهریورماه، سالروز درگذشت یادداشت آیت‌الله خامنه‌ای درباره جلال آل‌احمد را اینجا بخوانید. 👇👇👇 (http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8018) کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 هم‌اکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir 🔻 رهبر انقلاب در دانشگاه علوم دریایی نوشهر: 👈 من به شما جوانان کاملا امیدوارم ⚠️مراقب باشید تلاش مایوسانه و وسوسه و نفوذ دشمن در فضای عمومی زندگی تاثیر نگذارد. ۹۷/۶/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای میگذاشت و کنسرت میرفت به قول خودش "رودربایستی با خود را کنار گذاشت" و عاشق #شد، سر از فکه در آورد و شد # امروز سید مرتضی71ساله شد کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی #👇👇👇 @tamhid_ir
📌📌 راهنمای مطالعه آثار و مقالات ‼️ 🔻🔻🔻 ✅ مقدمه طرح 👇👇👇 yon.ir/CRnwj ✅ هدف از مطالعه آثار 👇👇👇 yon.ir/olMgu ✅ نحوه اجرای طرح مطالعاتی 👇👇👇 yon.ir/oNOlH ✅ معرفی کارگاه های سطح_اول () 👇👇👇 yon.ir/hHR2S ✅ معرفی کارگاه های سطح_دوم () 👇👇👇 yon.ir/it4IR ✅ معرفی کارگاه های سطح_سوم () 👇👇👇 yon.ir/t1DI8 ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/33biK ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/sQHT8 ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/UWIwO کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 🆔@tamhid_ir
کلیپ 👇👇👇 yon.ir/VCyVg به مناسبت 71 امین سالگرد تولد کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 @tamhid_ir
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی #تمهید 👇👇👇 @tamhid_ir
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 @tamhid_ir
📚 فراخوان حمایت از پایان‌نامه با موضوعات مرتبط با هیأت‌های مذهبی 🖋 مقاطع ارشد و دکترا دانشگاه و 🖋 سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه ⬅️اطلاعات بیشتر در: http://1542.org/l/t24 💠جامعه ایمانی مشعر
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
عنوان کارگاه : از منظر آیت الله العظمی خامنه‌ای. ✅ استاد : (دکتری علوم سیاسی و ) 🏨 : دانشگاه شیراز، ساختمان ، لینک ثبت نام رایگان در : 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k3 کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
کارگاه سوم معارف انقلاب : #مردم_سالاری_دینی از منظر آیت الله العظمی خامنه‌ای. ✅ استاد : #دکتر_محمد_رضا_مرندی (دکتری علوم سیاسی و #عضو_هیئت_علمی_دانشگاه_شهید_بهشتی) 🏨 #مکان : دانشگاه شیراز، ساختمان #مدیریت ، #سالن_شهید_مصطفوی لینک ثبت نام رایگان در #کارگاه: 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k3 کانال اطلاع رسانی #دوره_معارف_انقلاب 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
گزارش اختصاصی سایت تمهید از کارگاه () ➕ متن کامل در 🔻🔻🔻 yon.ir/h0iMH بر آن است که مبناي مشروعيت فقهي نظام سياسي دوگانه (خدا و مردم) است؛ و اين دو مبنا، قابل جمع، بلکه لازم الجمع هستند، لذا حاکم اسلامي براي تحقق و تکميل مشروعيت خويش بايد دو سطح و مرتبه از مشروعيت را کسب کنند: 1- ؛ که لازمه آن، احراز صفات و شرايط منصوص در منابع شرع در حکومت و حاکم اسلامي به عنوان حق الله و شرط لازم براي تحقق مشروعيت حکومت است. 2- ؛ که لازمه آن، قبول و رضايت امت اسلامي به عنوان صاحبان حکومت به عنوان حق الناس و شرط کافي براي تکميل مشروعيت حکومت است. الف ) مفاد دیدگاه : مطابق اين برداشت، نصب فقها از براي حکومت رد مي شود؛ مشروعيت الهي، از طريق تعيين شرايط و صفات در رهبر؛ و مشروعيت مردمي، از طريق انتخاب يک نفر از ميان آنان از سوي مردم تأمين مي گردد. مطابق اين ديدگاه، نصبي در کار نيست ( چه به صورت بالفعل و چه به صورت بالقوه) و تعيين شرايط حاکم اسلامي از سوي معصوم(ع) از باب بيان حکم شرعي است . بنابراين کسي حق اعمال ولايت و حکومت بر امت اسلامي را دارد که واجد شرايط و صفاتي باشد که در شرع تعيين شده لذا امت اسلامي موظف است در انتخاب رهبر و حاکم خويش، اين صفات و شرايط را مراعات نمايد تا انتخاب او مشروع باشد. ب) مفاد دیدگاه مطابق اين برداشت، نصب فقها به صورت بالقوه مي باشد يعني تمامي فقهاي جامع شرايط به صورت يک نصب عام از جانب معصوم(ع) ، منصوب می باشند، حال هرگاه يکي از اين فقهاي منصوب بالقوه از طريق انتخاب امت اسلامي به حکومت دست يافت، نصب وي از قوه به فعل مي رسد و وي حاکم منصوب از جانب معصوم(ع) و منتخب از طرف مردم، مي گردد. متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/h0iMH درحقيقت در اينجا انتخاب امت، دو کار را انجام مي دهد يکي تکميل و ديگري از قوه به فعل رسانيدن ( ) نصب الهي. از جمله پیروان این دیدگاه می توان به : آخوند خراساني ، ميرزاي نائيني ، (ره) ،آيت الله سيدمحمدباقرصدر ، آيت الله مطهري،آيت الله جعفر سبحاني، آيت الله صالحي نجف آبادي، آيت الله منتظري و حضرت اي اشاره نمود. کانال های اطلاع رسانی : 🔻🔻🔻 http://telegram.me/tamhid_ir http://eitaa.com/tamhid_ir
yon.ir/nNx1T نقطه موازنه بین ✅ گزارش اختصاصی از اولین کارگاه آموزشی : متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/BSwkl 🔷 همواره در پارادایم های علمی دوگانه ای به نام عقلانیت و خلاقیت مطرح می شود، یکی از سوالات اساسی که ما با منطق انقلاب اسلامی باید به آن پاسخ بدهیم - که پاسخ ساده ای هم نیست – تعیین نقطه موازنه عقلانیت و خلاقیت در منطق انقلاب اسلامی است. 🔷 در جوامع غربی به انقلاب اسلامی برچسب سنت گرایی می زنند ، در حالیکه تفکر انقلاب ما کاملا با این امر مخالف است. خیلی از روشنفکران امروزه همین دوگانه را برای ما طراحی می کنند و معتقدند که مشکل اساسی انقلاب اسلامی این است که جامعه را دوقطبی کرده است و بین دوقطبی سنت و تجدد گرفتار آمده است و در نهایت یک شکاف عمیق بین سنت گراهای اجتماعی و تجدد گرا ها ایجاد شده است. در صورتیکه اگر دقیق بنگریم ترسیم این دوگانه اساسا غلط است و ما در یک مغالطه آشکار – طناب پوسیده یا – گرفتار شده ایم ، یا تجددگرا یا سنت گرا ؟! 🔷 تفکر انقلاب اسلامی تفکری است که بر محور حق است و مطالبه آن، احقاق حق و ازاله باطل است . درانقلاب اسلامی نه تجددگرایی مسئله بوده است که بخواهد غرب گرا بشود و نه حفظ سنت مسئله بوده است که بخواهد سنت گرا بشود. انقلاب اسلامی ما حق گرا و واقع گراست و طرفدار آن امری است که به حقانیت نزدیک است ، حال این امر ممکن است در سنت نهفته باشد ، یا اینکه یک امر مدرن باشد که در غرب ظهور و بروز پیدا کرده است. 🔷 امروزه در فکر جامعه در فرهنگ جامعه پرسش ها و شرایط نوین و متغیرهای جدیدی در حال شکل گیری است و این ماجرا ضرورتا ما را نیازمند به نواندیشی و خلاقیت می کند ، رهبر معظم انقلاب از جوانان درخواست می کنند که بروید به مسائل انقلاب فکر کنید ، حرف نو بیاورید ما امروزه برای مسائل خودمان به حرف نو ، ادبیات نو و به نواندیشی نیاز داریم و در عین حال به عقلانیت نیز نیاز داریم .حال اینکه بین این ثبات و تغییر چگونه می توانیم موازنه ایجاد کنیم مسئله امروز ماست. 🔷 مطرح کردن اندیشه دین بعنوان یک مسلک اجتماعی و توجه به نیازهای اجتماعی جامعه و پاسخ منطقی به آن ، باید به نظامات و به قواره های اجتماعی ختم شود .حرفی که ما می زنیم فقط در ذهنیت محض نباید باقی بماند ، تفاوت تفکر رهبر معظم انقلاب با سایر گونه های اندیشه ای در همین مسئله ی توجه به مسائل اجتماع است.اینکه دین یک ذهنیت محض نیست بلکه ناظر به اعمال ما انسانها ، کارکردها و کاربردهای و مسائل اجتماعی روز نگاه دارد. 🔷 امروزه یک آسیبی که به صورت جدی مطرح می شود بحث کارآمدی نظام است آیا نظام کارآمد بوده یا نه ؟ اما یک آسیب مهمتری که وجود دارد بحث معناداری است. برای بخشی از جامعه ما خیلی از نکاتی که ما می‌گوییم اصلا قابل فهم نیست، چون با آنها ارتباط نگرفته ایم .این تاکید که حضرت آقا در زمینه گفتمان دارند به این معناست که گفتمان را باید انتقال داد، کد های ذهنی و طبقه بندی ذهنی که برای ما شکل گرفته است را باید به جامعه انتقال بدهیم. متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/BSwkl کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir