حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چگونه تا دنیا دنیاست به امام حسین سلام دهیم؟
-در زیارت عاشورا اینگونه سلام می دهیم به امام حسین علیهالسلام تا زمانی که دنیا، دنیاست
-عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ
-چطور می توان اینگونه سلام داد؟
-تربیت نسل عاشورایی راه امتداد دادن سلام به امام حسین
-اینکه تو نباشی ولی فرزندانت به نمایندگی از تو حضور داشته باشند
-تربیت فرزندان اهل بیتی، پیام گودال قتلگاه و روضه عبدالله بن الحسن است
-حضور امام حسن علیه السلام در کربلا احساس شد
-قاسم و عبدالله نمایندگی کردند از پدرشان در کربلا
-شما برای خیمه ی امام زمان چند سرباز آماده کرده اید؟
و...
🔰 برنامه "#تربت_اعلی"
#شبکه_سه
#عاشورا
#حجت_الاسلام_علوی
@tanhaelaj
🔻نقش زنان و خانواده ها در کربلا
🔰 برنامه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ را در تلوبیون ببینید:
https://telewebion.com/episode/0x293bd13
#حجت_الاسلام_علوی
#آینه_داران
#شبکه_چهار
@tanhaelaj
یه جایی تو مرز شلمچه و عراق تابلویی هست که روش نوشته شده: کربلا فقط ١ سلام.
دل بیتاب که نه، اما جسم از نفس افتادهی من به دادن یک سلام از کنار اون تابلو هم راضیه دیگه آقا جان...
@alfavayedolkoronaieh
@tanhaelaj
🔻 زیارت مجازی حرم امام حسین علیه السلام
👇
app.imamhussain.org/tour
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ
#التماس_دعا
@Roshangari_ir
@alfavayedolkoronaieh
@tanhaelaj
#معرفی_کتاب
🔰 توجیهگری، بهانهآوری و یافتن گریزگاه از حق، کوشش هماره انسان است؛ آنگاه که در اسارت نفس و کششها و کشمکشهای پست و فرومایه دنیوی فرو میغلتد. همه پیامبران آمدهاند تا فرصت «بهانه» را از انسان بگیرند تا هیچ کس نگوید: نمیدانستم.
✍ به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از کتاب های خواندنی در رابطه با عاشورای حسینی، کتاب "توجیه المسایل کربلا" نوشته سید علی اصغر علوی، محقق و پژوهشگر امور دینی است.
🖇ادامهی معرفی در لینک زیر
https://yun.ir/i0z6hd
@tanhaelaj
#مطالعه_مجازی
🔰 عزیزانی که تمایل به خرید اینترنتی بعضی از کتب عاشورایی زیر خیمه حسین (مجموعه آثار حجت الاسلام علوی) دارند می توانند از درگاه های اینترنتی زیر اقدام به تهیه نمایند:
https://www.adinehbook.com/gp/search?search-alias=books&author=%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%B9%D9%84%DB%8C+%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1+%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C&select-author=author-exact
https://www.ketabrah.ir/author/13519-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C
https://bookroom.ir/people/14870/%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C
http://sadidisu.ir/asatid-va-moallefin/ali-asghar-alavi
http://www.mazhabbook.ir/index.php?route=product/search&search=%D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D8%B9%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1%20%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C
https://www.digikala.com/product/dkp-2616830/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%AF%D9%86%D8%A8%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D8%B3%D8%AF%DB%8C%D8%AF
https://qps.ir
https://shahreketabonline.com/search/?keyword=
برای عزیزانی که علاقه مند به مطالعه مجازی اند🤓
#زیر_خیمه_حسین
#عاشورا_پژوهی
#حجت_الاسلام_علوی
#نشر_سدید
@tanhaelaj
✍️18 محرم آغاز حرکت کاروان اسیران آزاده از کوفه به سوی شام است همان مسیری که زانران اربعین نیز نهایتا باید بپیمایند زیرا شام شامل فلسطین اشغالی نیز هست. نقشه راه آن زمان نقشه راه این زمان نیز هست.
@qavami
@tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آغاز پیادهروی اربعین ۱۴۴۴ در عراق
🔹اهالی شهر بصره و مناطق اطراف در جنوب عراق با تجمع در منطقه «رأس البیشه» در اطراف شهر «فاو» پیادهروی به سمت کربلا را آغاز کردند.
🔻 اللهم ارزقنا
@tanhaelaj
🔰چرا «موضعگیری» نمیکنیم؟!
✍مهدی جمشیدی
۱. ما «شأن علمی» داریم و مداخله در امور «عینی» و «انقلابی»، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به «مبادی بعیده» و «انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات» بپردازیم. این مسائل، «سیاسی» هستند و راه «سیاست» از «علم» جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید «سیاستزده» و «سیاسیکار» شود. ما سرگرم مباحثِ «مجرّد» و «انتزاعیِ» خویش هستیم و از «معقولاتِ بیخاصیّت»، لذّت میبریم. اینکه برای «جامعه» و «حاکمیّت» چه رخ خواهد داد و «نظم اجتماعی» و «هندسۀ سیاسی» به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشهورزی در حوزۀ «مبادی» است و بس.
۲. «انقلاب» و «نظام» هم جزو سیاست هستند و ما نباید «وابسته به نظام» قلمداد شویم. ما مفتخریم که «مستقل» هستیم. سیاست، مبتنی بر «حقّ» و «باطل» نیست و فقط در چهارچوب «قدرت»، تعریف میشود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، «اسلامِ منهای انقلاب» است؛ «اسلامِ بیتفاوتها»، «اسلامِ حاشیهنشین»، «اسلامِ غیرسیاسی»، «اسلامِ قابلجمع با همه»...
۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ «اسلام» نیز از «شیوخ اسلام»، مهمتر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید «ضروریّات دین» را انکار کنند و «بنیانهای باور دینی» را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش میخواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین.
۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی مینشینیم و با «مرزبندیِ ایدئولوژیک»، بیگانهایم. ما یاد گرفتهایم که چنان «مبهم» و «دوپهلو» سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، «انجمن فلسفه» بر پا نکرد و «فیلسوفانِ سنّتگرا» را فرانخواند و در کنار آنها ننشست؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، «سکولار» باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گرهخوره به هیچ نظامِ سیاسیای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که میمانیم. بگذار انقلابیها در زدوخوردها و نزاعها، هلاک شوند؛ ما فقط نظارهگریم.
۵. ما «دیندارن هزینهگریز» و «مؤمنان عافیّتطلب» هستیم که همواره از معرکه گریختهایم و «درسوبحث» را بر «مجاهدت» ترجیح دادهایم. ما اهل «علم» و «فضل» و «تعمّق» و «اعتدال» هستیم، نه همچون انقلابیها، «فحاش» و «هتّاک» و «نامعقول» و «خشونتگرا». «صراحت» و «شجاعت» و «غیرت» و «حسّاسیّت»، فضیلت نیستند، بلکه «خشونت» و «فحاشی» و «تندی» و «بیادبی» هستند. انقلابیها، «تهیمغز» و «جزماندیش» و «نامتعادل» هستند، و ما «عقل کلّ» و «مرکز عالَم» و «دوراندیش».
۶. ما برای حسینبنعلی، «اشک» میریزیم و «مجلس» بر پا میکنیم، امّا «عملِ حسین» را تکرار نمیکنیم. ما در «صحنۀ عمل»، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به «نظاره» نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینهای ندارد، گریان و نالان هستیم، بیآنکه اشک و آهمان، اندکی به «عمل» پیوند بخورد و «هزینهزا» و «خطرآفرین» باشد.
۷. آری، ما «حوزویان و دانشگاهیان سکولار» هستیم؛ «خواصِ بیاثر»، «نخبگانِ منفعل»، «عالمان بیعمل»، «دیندارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام»، «حاشیهنشینانِ موجّه و معتبر امّا بیتحرّک»، «محافظهکارانِ مصلحتاندیش و خودخواه»....
خطّ سرخِ حسینبنعلی کجا و ما کجا؟!
@hvasl_ir
@tanhaelaj