eitaa logo
تنها علاج
971 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
675 ویدیو
336 فایل
"با امام حسین(ع) به همه جا می توان رسید" صفحه رسمی حجت‌الاسلام دکتر سیّد علی‌اصغر علوی https://virasty.com/tanhaelaj ارتباط با مدیر: @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️18 محرم آغاز حرکت کاروان اسیران آزاده از کوفه به سوی شام است همان مسیری که زانران اربعین نیز نهایتا باید بپیمایند زیرا شام شامل فلسطین اشغالی نیز هست. نقشه راه آن زمان نقشه راه این زمان نیز هست. @qavami @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آغاز پیاده‌روی اربعین ۱۴۴۴ در عراق 🔹اهالی شهر بصره و مناطق اطراف در جنوب عراق با تجمع در منطقه «رأس البیشه» در اطراف شهر «فاو» پیاده‌روی به سمت کربلا را آغاز کردند. 🔻 اللهم ارزقنا @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چرا «موضع‌گیری» نمی‌کنیم؟! ✍مهدی جمشیدی ۱. ما «شأن علمی» داریم و مداخله در امور «عینی» و «انقلابی»، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به «مبادی بعیده» و «انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات» بپردازیم. این مسائل، «سیاسی» هستند و راه «سیاست» از «علم» جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید «سیاست‌زده» و «سیاسی‌کار» شود. ما سرگرم مباحثِ «مجرّد» و «انتزاعیِ» خویش هستیم و از «معقولاتِ بی‌خاصیّت»، لذّت می‌بریم. این‌که برای «جامعه» و «حاکمیّت» چه رخ خواهد داد و «نظم اجتماعی» و «هندسۀ سیاسی» به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشه‌ورزی در حوزۀ «مبادی» است و بس. ۲. «انقلاب» و «نظام» هم جزو سیاست هستند و ما نباید «وابسته به نظام» قلمداد شویم. ما مفتخریم که «مستقل» هستیم. سیاست، مبتنی بر «حقّ» و «باطل» نیست و فقط در چهارچوب «قدرت»، تعریف می‌شود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، «اسلامِ منهای انقلاب» است؛ «اسلامِ بی‌تفاوت‌ها»، «اسلامِ حاشیه‌نشین»، «اسلامِ غیرسیاسی»، «اسلامِ قابل‌جمع با همه»... ۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ «اسلام» نیز از «شیوخ اسلام»، مهم‌تر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید «ضروریّات دین» را انکار کنند و «بنیان‌های باور دینی» را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش می‌خواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین. ۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی می‌نشینیم و با «مرزبندیِ ایدئولوژیک»، بیگانه‌ایم. ما یاد گرفته‌ایم که چنان «مبهم» و «دوپهلو» سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، «انجمن فلسفه» بر پا نکرد و «فیلسوفانِ سنّت‌گرا» را فرانخواند و در کنار آنها ننشست؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، «سکولار» باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گره‌خوره به هیچ نظامِ سیاسی‌ای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که می‌مانیم. بگذار انقلابی‌ها در زدوخوردها و نزاع‌ها، هلاک شوند؛ ما فقط نظاره‌گریم. ۵. ما «دین‌دارن هزینه‌گریز» و «مؤمنان عافیّت‌طلب» هستیم که همواره از معرکه گریخته‌ایم و «درس‌وبحث» را بر «مجاهدت» ترجیح داده‌ایم. ما اهل «علم» و «فضل» و «تعمّق» و «اعتدال» هستیم، نه همچون انقلابی‌ها، «فحاش» و «هتّاک» و «نامعقول» و «خشونت‌گرا». «صراحت» و «شجاعت» و «غیرت» و «حسّاسیّت»، فضیلت نیستند، بلکه «خشونت» و «فحاشی» و «تندی» و «بی‌ادبی» هستند. انقلابی‌ها، «تهی‌مغز» و «جزم‌اندیش» و «نامتعادل» هستند، و ما «عقل کلّ» و «مرکز عالَم» و «دوراندیش». ۶. ما برای حسین‌بن‌علی، «اشک» می‌ریزیم و «مجلس» بر پا می‌کنیم، امّا «عملِ حسین» را تکرار نمی‌کنیم. ما در «صحنۀ عمل»، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به «نظاره» نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینه‌ای ندارد، گریان و نالان هستیم، بی‌آن‌که اشک و آه‌مان، اندکی به «عمل» پیوند بخورد و «هزینه‌زا» و «خطرآفرین» باشد. ۷. آری، ما «حوزویان و دانشگاهیان سکولار» هستیم؛ «خواصِ بی‌اثر»، «نخبگانِ منفعل»، «عالمان بی‌عمل»، «دین‌دارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام»، «حاشیه‌نشینانِ موجّه و معتبر امّا بی‌تحرّک»، «محافظه‌کارانِ مصلحت‌اندیش و خودخواه».... خطّ سرخِ حسین‌بن‌علی کجا و ما کجا؟! @hvasl_ir @tanhaelaj
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 📌کتاب راهی با سعید «آشنایی و تمرین کاربردی سازی زندگی عاشورایی» با محوریت زندگانی جناب سعید بن عبدالله (شهید مدافع نماز سیدالشهدا در ظهر عاشورا) به امید خدا مسابقه‌ای مجازی از این کتاب، در ماه صفر برگزار خواهد شد و به نفر برتر کمک هزینه سفر اربعین اهدا خواهد شد. ⭕️برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری مسابقه و جزئیات بیشتر، صفحه واحد نوجوان موسسه مصاف (برنا پلاس) را در اینستاگرام و تلگرام را به آدرس زیر دنبال بفرمایید: @borna_pluss @tanhaelaj
تنها علاج
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 📌کتاب راهی با سعید «آشنایی و تمرین کاربردی سازی زندگی عاشورایی» با محوریت ز
📚برشی از کتاب راهی با سعید نگرانی مقدس و بزرگ جناب «سعید» هم در خور تحسین است! هرچه داشت، وقف حسین کرده بود. حتی به پای حسین دویده بود. «از کوفه تا مکه» پیک کوفیان به سمت امام بود. «از مکه تاکوفه» جواب نامه امام به کوفیان را رسانده بود. «از کوفه تا مکه » پیک «مسلم» به سمت امام بود. «از مکه تا کربلا»، همپای امام آمده بود. عجب «اسفار اربعه ای» داشت سعید! یک عمر به پای حسین بود و باز هم نگران: یعنی حسین من را پذیرفته است؟ سؤال کرده بود: آیا وفا کردم؟ و تاریخ جواب داد: سعید! تو دیگر چه کار باید می کردی که نکردی؟! ولی ارباب از همه زودتر جواب داد، چه جوابی! بله ، تو پیشاپیش من در بهشتی! جلوتر از حسین! ☄کانال واحد نوجوان مؤسسه مصاف (برنا پلاس) @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیر گاهیست دلم منتظر دعوت توست هرشب جمعه بر این عکس حرم میگریم @karbalaasalam @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
《السلام علیک یا زینب کبری》 مراسم عزاداری به مناسبت ایام اسارت آل الله(علیهم السلام) سخنران:حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر علوی مداحان: کربلایی عباس غلامپور-برادر عرفان شیخعلیشاهی امشب ۲۸ مرداد ساعت ۲۱ مکان:میدان همافر_میدان حضرت ابوالفضل (علیه السلام). حسینیه حضرت ابوالفضل (علیه السلام). هیئت انصار امیرالمومنین(علیه السلام) یزد. heyatonline.ir/ansareamir @tanhaelaj
┅═✧❁﷽❁✧═┅ 🤔برنامه شما برای پاسخ به سوالات و شبهات روز جامعه چیست⁉️ 🌐 📣 برگزاری بیستمین دوره سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری استان یزد - تابستان ۱۴۰۱ 💻📱موسسه فرهنگی تربیتی بینش مطهر 📋 به صورت حضوری 📜 همراه با ارائه گواهی کشوری و موثر در استخدام مراکز دولتی و... 🌹🍃 🔰 ثبت نام و اطلاعات بیشتر👇 ✅ http://bineshyazd.ir/11-2/ دوره بلافاصله بعد از به حدنصاب رسیدن آغاز خواهد شد. اولویت شرکت در دوره با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند. 📲09134563404 🆔 https://eitaa.com/binesh_yazd 🍀 دبیر خانه بینش مطهر یزد 🍀 @tanhaelaj
🖼 اشعار معروف عاشورایی را کدام شاعران سروده‌اند @Farsna @alfavayedolkoronaieh @tanhaelaj
🔴نوشته زیبای یک کاربر عراقی : ✍🏻بین ایران و عراق تاریخی از وفاداری به یکدیگر وجود دارد. این وفاداری با علی و سلمان آغاز شد مختار و کیان آن را تکمیل کردند و مهندس و سلیمان آن را زنده کردند...
🔻 گاهی یکی از این زیارت‌ها مثل زیارت اربعین کافی است که کار انسان را راه بیندازد. تأثیر و تغییر و برکات زیاد دارد . خدا نصیبمان کند. 🔸 مداحی است که مشهور است و غالبا شعرهای عربی می‌خواند، به او ملا باسم کربلایی می‌گویند. شعرهایی به همان زبان عراقی می‌خواند. یک قسمتی از این اشعاری که خوانده است، خیلی جالب است. 🔹 این را در بلندگوهای بین نجف تا کربلا در مسیر پیاده روی اربعین می‌گذارند. همین‌طور که مردم دارند پیاده می‌روند، می‌شنوند. مضامین خیلی جالبی دارد. در این شعر از زبان حضرت سیدالشهداء علیه السلام می‌گوید: تزوروني أعاهدکم تـعـرفـوني شفیـع الکم أسامیـکم اسـجـلـها أسامیکم هلا بیکم یا زواري هلا بیکم ترجمه: مرا زیارت می کنید و من به شما قول (شفاعت) می دهم. شما مرا شفیع خود می دانید و من اسامیتان را ثبت می کنم. خوش آمدید ای زائرانم خوش آمدید اخو زینب فرح بیکم. هلا و مرحب ینادیکم. یحییـکم ابو الغیـرة یحییـکم. هلا بیکم یا زواری هلابیکم ترجمه: برادر زینب از آمدنتان شاد شده و با صدای بلند به شما خوش آمد می گوید و عباس غیرتمند به شما درود می فرستد. خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید. 🔸 عرب‌ها با این شعر، خیلی منقلب می‌شوند. در فضای سفر به کربلا شعرهای جالبی گنجانده شده است. کد4343‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ @nasery_ir @tanhaelaj
🔻روضه اصحاب یعنی نقشِ یارِ هفتاد و سوم امام را تجربه و تمرین کردن! 🔹هرکدام از رویدادهای کربلا می‌تواند تابلویی برای الگوگیری و الهام‌بخشی باشد، مخصوصاً شب و روز عاشورا که اصحاب، بستر اتفاقات بزرگی در عالم شدند و چه‌قدر حضور یک الگوی محبوب و دوست‌داشتنی فارغ از حضور قانون و دستور و فرمول و مقاله و نظریه و مانند آن نیز، حرکت‌آفرین است. به عبارت دیگر گاه در دل تماشای یک تابلوی شکوهمند، شوق، عزم، حماسه، امید، اراده، همت و سایر صفات انگیزاننده موج می‌زند و همین دیدار، شخص را به سمت آن صفات سوق خواهد داد... 🔹اما هنر آن است که فراتر از تماشای الگوهای این ماجرا از دور، خود جزو این ماجرا شویم! حادثه‌ها را آن‌قدر بخوانید که گویی در آن حادثه‌اید؛ گویی یکی از آن‌هایید... این توصیه امیر مؤمنان به فرزندشان علیهماالسلام هست در نامه سی و یکم نهج‌البلاغه! 🔹باید در حادثه حاضر شد و از مقام «شنیدن» به «بودن» رسید. آن‌وقت است که اتفاقات عظیم اتفاق می‌افتد. هرچند بسیاری از تحقیقات و مطالعات صرفاً منتقل‌کننده اطلاعات است ولی روضه اصحاب صرفاً گزارشگری اتفاقات و یا بازگویی تجربیات نیست! از منظر عرفانی نیز باید در دل این بلا افتاد و مبتلا شد والا آن حظ و بهره‌ به حاشیه‌نشینان عافیت و عزلت نخواهد رسید.. 📚 ؟ @tanhaelaj
🔻کارگاهی به نام روضه اصحاب: تو اگر بودی، چه می‌کردی؟ 🔹با تعریفی که از روضه بیان شد و ملاحظات استماع آن گذشت، روضه یک «تمرین» است؛ یک انتخاب در دل واقعه و ارائه الگویی برای بهتر شدن و ولایی‌تر زندگی کردن در بستر روضه فراهم شده است. 🔹داستان اصحاب و روضه‌های‌شان را با این دید باید خواند و دائماً مرور کرد. بعد از چند سال استماع روضه باید از خود پرسید: چه‌قدر به شخصیت اول داستان نزدیک‌تر شده‌ام؟! 🔹آن‌قدر از روی این سرمشق باید نوشت تا شبیه قهرمان اصلی روضه شد! جا دارد در وسط هر روضه از خود سؤال کنیم: «تو اگر بودی چه می‌کردی؟!» و برای همین گفته‌اند هر روز برای خودتان خلوتی داشته باشید و روضه بخوانید. این‌طور روضه خواندن و روضه شنیدن باعث رشد دائمی و سلوک همیشگی انسان به سمت قله اصحاب الحسین خواهد بود. عجب گوهری است «روضه اصحاب»! 📚 ؟ @tanhaelaj