💔
همین ساعت...
همینجا...
جای ما خالیست!
#استوری
#امام_حسین علیهالسلام
#کربلا
@motigraphic
@alfavayedolkoronaieh
@tanhaelaj
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 مقدمه یک امتحان بزرگ الهی فراهم شده است
🌱 مراقب باشید! خبری در راه است ...
🚶🏻۷۴ روز تا اربعین
کیفیت بهتر + متن:
panahian.ir/post/7427
@Panahian_ir
@tanhaelaj
🔰 دوره عاشورا پژوهی «دقایقی از قتلگاه»
🔻مدرس:
حجت الاسلام سید علی اصغر علوی
🔻توضیحات:
در دوره های قبل بیشترین تاکید ما بر جلوه های کمتر گفته شدهی کربلا بود. از جناب جون _غلام سیدالشهدا (ع)_ منشور خادمی هیئت رو گفتیم.
خیلی از چیزهایی که شاید کمتر بهش توجه کردیم اما در کنار کربلا و در مدار سیدالشهدا (ع) حضور داشته گفتیم. اما تو این فرصت میخواهیم بیشتر از قتلگاه امام حسین (ع) بگوییم.
کربلایی که تو همون چند دقیقه قتلگاه هم برای امروز ما حرفهای گفتنی داره، همون دقايق قتلگاهی سيدالشهدا (ع) كه براي تربيت انسان ها كافیست
از كربلا و از قتلگاه سيدالشهدا (ع) خواهيم گفت. سعی خواهيم كرد كه جلوه ها و درس های تربيتی و اخلاقی اون رو بيشتر تاكيد بكنيم. امروز نياز ما بيشتر اين معرفت هاست.
🖇پیوند دوره:
https://b2n.ir/w67581
@tanhaelaj
63559705.mp3
4.83M
#بازنشر
۵) خطبه هشتم ذی الحجه چه بود؟
سندی برای طرح کلی اندیشه اسلامی در کربلا
#حجة_الاسلام_و_المسلمین_علوی 🎤
روز سوم
#زیارت_مجازی
#نجف
#سفر_عرفه_99
#امام_حسین_علیه_السلام_درخیابانهای_کوفه
@atabe_ir
@tanhaelaj
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 خبر آمد که حسین بن علی علیهماالسلام راهی شد...
▫️ هشتم ذی الحجه، حرکت حسین بن علی علیه السلام از مکه به سوی کربلا
#عرفه فيضی دارد که از دو مکان منتشر میشود: #کربلا و #عرفات.
بنا بر روایات، بابی که از امام حسين(ع) در عرفه گشوده میشود، مهمتر از بابی است که در عرفات گشوده میشود.
در اين فيوضاتی که منتشر میشود ما هم میتوانيم شريک باشيم. ما هم با دلمان میتوانيم در آن صحنهها حاضر باشيم.
#استاد_میرباقری
@mirbaqeri_ir
@tanhaelaj
❖ مقایسه دعای عرفه امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) | بافت اصلی دعای عرفه و روز عاشورا، عرفان و فناء و محو بودن در معشوق است...
یک بُعد دیگر [از شخصیت امام حسین علیهالسلام]، بُعد معنوی و عرفانی است که بخصوص در دعای عرفه به شکل عجیبی نمایان است. ما مثل دعای عرفه کمتر دعایی را داریم که سوز و گداز و نظم عجیب و توسّل به ذیل عنایت حضرت حق متعال بر فانی دیدن خود در مقابل ذات مقدّس ربوبی در آن باشد؛ دعای خیلی عجیبی است. دعای دیگری مربوط به روز عرفه در صحیفه سجادیه هست، که از فرزند این بزرگوار است. من یک وقت این دو دعا را با هم مقایسه میکردم؛ اوّل دعای امام حسین را میخواندم، بعد دعای صحیفه سجّادیه را. مکرّر به نظر من این طور رسیده است که دعای حضرت سجّاد، مثل شرح دعای عرفه است. آن، متن است؛ این، شرح است. آن، اصل است؛ این، فرع است.
به قضیه عاشورا و کربلا برمیگردیم. میبینیم اینجا هم با اینکه میدان حماسه و جنگ است، اما از لحظه اوّل تا لحظه آخری که نقل شده است که حضرت صورت مبارکش را روی خاکهای گرم کربلا گذاشت و عرض کرد: «الهی رضاً بقضائک و تسلیماً لأمرک»، با ذکر و تضرع و یاد و توسّل همراه است. از وقت خروج از مکه که فرمود: «من کان فینا باذلاً مهجته موطناً علی لقاءاللَّه نفسه فلیرحل معنا»، با دعا و توسل و وعده لقای الهی و همان روحیه دعای عرفه شروع میشود، تا گودال قتلگاه و «رضاً بقضائکِ» لحظه آخر. یعنی خود ماجرای عاشورا هم یک ماجرای عرفانی است. وقتی شما به بافت اصلی این حادثه حماسی نگاه میکنید، میبینید که عرفان هست، معنویّت هست، تضرّع و روح دعای عرفه هست.
شاید بشود قاطعاً گفت که همین معنویّت و عرفان و توسّل و فناء فی اللَّه و محو در معشوق و ندیدن خود در مقابل اراده ذات مقدّس ربوبی است که ماجرای عاشورا را هم این طور باعظمت و پُرشکوه و ماندگار کرده است.
رهبر حکیم انقلاب؛ ۱۳۷۶/۹/۱۳
@tanhaelaj