eitaa logo
💓تنها مسیری های کردستان
607 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
5هزار ویدیو
58 فایل
تنهامسیریان کردستان عزیز خیلی خوش هاتین وه کانال خودان پیشنهاد و انتقادات @F313iar مشاوره @MoshaverTm براساس نظام فکری استاد بزرگوار حجت الاسلام پناهیان لینک کانال اصلی تنهامسیرآرامش👇 https://eitaa.com/IslamLifeStyles
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔸صحبت‌های دوسال پیش مقام معظم رهبری در مورد رفتن ترامپ 🔹 ترامپ هم رفت ولی جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.✌️ @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_130 وَقَدْ رَجَعَ مِنْ صِفِّينَ فَأَشْرَفَ عَلَى الْقُبُورِ ب
🌴 🌹 إِنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْق لِمَنْ صَدَقَهَا، وَدَارُ عَافِيَة لِمَنْ فَهِمَ عَنْهَا، وَدَارُ غِنًى لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا، وَدَارُ مَوْعِظَة لِمَنِ اتَّعَظَ بِهَا. مَسْجِدُ أَحِبَّاءِ اللَّهِ، وَمُصَلَّى مَلاَئِکَةِ اللَّهِ، وَمَهْبِطُ وَحْيِ اللَّهِ، وَمَتْجَرُ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ. اکْتَسَبُوا فِيهَا الرَّحْمَةَ، وَرَبِحُوا فِيهَا الْجَنَّةَ. فَمَنْ ذَا يَذُمُّهَا وَقَدْ آذَنَتْ بِبَيْنِهَا، وَنَادَتْ بِفِرَاقِهَا، وَنَعَتْ نَفْسَهَا وَأَهْلَهَا; فَمَثَّلَتْ لَهُمْ بِبَلاَئِهَا الْبَلاَءَ، وَشَوَّقَتْهُمْ بِسُرُورِهَا إِلَى السُّرُورِ؟! رَاحَتْ بِعَافِيَة، وَابْتَکَرَتْ بِفَجِيعَة، تَرْغِيباً وَتَرْهِيباً، وَتَخْوِيفاً وَتَحْذِيراً، فَذَمَّهَا رِجَالٌ غَدَاةَ النَّدَامَةِ، وَحَمِدَهَا آخَرُونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ. ذَکَّرَتْهُمُ الدُّنْيَا فَتَذَکَّرُوا، وَحَدَّثَتْهُمْ فَصَدَّقُوا، وَوَعَظَتْهُمْ فَاتَّعَظُوا. ترجمه امام(عليه السلام) فرمود: دنيا سراى صدق و راستى است براى آن کس که به راستى با آن رفتار کند، و جايگاه عافيت است براى کسى که از آن چيزى بفهمد، و سراى بى نيازى است براى آن کس که از آن توشه برگيرد، و محلّ موعظه و اندرز است براى کسى که از آن اندرز گيرد. دنيا مسجد دوستان خدا و نمازگاه فرشتگان پروردگار، و محل نزول وحى الهى، و تجارت خانه اولياى الهى است. آنها در دنيا رحمت خدا را به دست آورده و بهشت را از آن بهره گرفتند. با اين حال (که براى تو شرح دادم) چه کسى دنيا را نکوهش مى کند؟ دنيا جدايى خود را اعلام داشته و فراق خويش را با صداى بلند خبر داده و از مرگ خود و اهلش همه را با خبر ساخته است. دنيا با نمونه اى از بلاهايش بلاهاى آخرت را به آنها نشان داده و با صحنه هايى از سرور و خوشحالى اش به سرور آخرت متوجه ساخته است (در حالى که همه مى دانند نه بلاى آخرت قابل مقايسه با بلاى دنيا و نه سرور آخرت شايسته مقايسه با سرور دنياست). گاه مى بينند هنگام عصر در عافيت اند و صبح گاهان در مصيبت (و به اين ترتيب) گاه تشويق مى کند و گاه مى ترساند و گاه انسان را به خوف مى افکند و برحذر مى دارد با اين اوصاف، گروهى آن را در «روز پشيمانى» (روز قيامت) نکوهش مى کنند و گروه ديگرى در آن روز آن را مدح و ستايش مى نمايند; همان گروهى که دنيا به آنها تذکر داد و متذکر شدند و براى آنها (با زبان حال) سخن گفت و تصديقش کردند و به آنان اندرز داد و اندرزش را پذيرا شدند.
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_131_بخش_دوم إِنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْق لِمَنْ صَدَقَهَا، و
شرح و تفسير: دنيا تجارتخانه اولياى خداست ج-۱۳ امام(عليه السلام) در ادامه گفتار حکيمانه اى که در مورد دنيا در بخش پيشين داشت، در اين بخش جنبه هاى مثبت دنيا را در هشت جمله برمى شمرد در چهار جمله نخست مى فرمايد: «دنيا سراى صدق و راستى است براى آن کس که به راستى با آن رفتار کند و جايگاه عافيت است براى کسى که از آن چيزى بفهمد و سراى بى نيازى است براى آن کس که از آن توشه برگيرد و محلّ موعظه و اندرز است براى آن کس که از آن اندرز گيرد»; (إِنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْق لِمَنْ صَدَقَهَا، وَدَارُ عَافِيَة لِمَنْ فَهِمَ عَنْهَا، وَدَارُ غِنًى لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا، وَدَارُ مَوْعِظَة لِمَنِ اتَّعَظَ بِهَا). به اين ترتيب، دنيا گرچه در نظر اول «دار الغرور» و «دار لهو و لعب» است ولى با دقت مى تواند به سراى عافيت و موعظه و برگرفتن زاد و توشه تبديل شود و نردبان ترقى انسان براى قرب الى الله باشد و معراج مؤمن و مزرعه آخرت گردد. همان گونه که در آيات و روايات به آن اشاره شده است و امام(عليه السلام) در خطبه 28 دنيا را به ميدان تمرين و آمادگى براى مسابقه در ميدان جهان ديگر تشبيه فرمود (أَلا وَإنَّ الْيَوْمَ الْمِضْمارُ وَغَداً السِّباقُ) و در خطبه 203 دستور مى دهد از اين محل عبور براى قرارگاه اصلى خود توشه برگيريد (فَخُذوا مِنْ مَمَرِّکُمْ لِمَقَرِّکُمْ). درست است که دنيا در نظر ابتدايى دروغ گوست; ولى اگر کمى در حوادث آن دقت شود مى بينيم که راست گوست و واقعيت ها را برملا مى سازد و بانگ رحيل سر مى دهد. صحيح است که دنيا سراى بيماردلان است; اما براى آنها که اهل فهم و درکند سراى تن درستى است. درست است که دنيا در نظر ابتدايى دار فقر است و تمام سرمايه هاى وجود انسان را مى گيرد و تهى دست به زير خاک مى فرستد; ولى براى آنان که آماده برگرفتن زاد و توشه اند دار غناست. صحيح است که دنيا غافل کننده است; اما براى آنها که اهل پند و نصيحت اند دار موعظه است. سپس امام(عليه السلام) به چهار وصف ديگر پرداخته مى فرمايد: «دنيا مسجد دوستان خدا و نمازگاه فرشتگان پروردگار و محل نزول وحى الهى و تجارت خانه اولياى الهى است»; (مَسْجِدُ أَحِبَّاءِ اللَّهِ، وَمُصَلَّى مَلاَئِکَةِ اللَّهِ، وَمَهْبِطُ وَحْيِ اللَّهِ، وَمَتْجَرُ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ). امام(عليه السلام) در واقع در اين عبارت کوتاه چهار نام بر دنيا نهاده که هر يک پيامى دارد. نام «مسجد»، «مصلى»، «مهبط وحى» و «تجارت خانه اولياى حق» آيا ممکن است مسجد جايگاه بدى باشد و يا نمازخانه فرشتگان سزاوار نکوهش گردد؟ و آيا جايگاهى که وحى الهى بر آن نازل شده و تجارت خانه دوستان حق است جاى بدى است؟ تعبير به تجارت خانه در واقع بر گرفته از آيه شريفه (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَة تُنجِيکُمْ مِّنْ عَذَاب أَلِيم) مى باشد.(1) بعضى از شارحان نهج البلاغه «مُصَلَّى مَلاَئِکَةِ اللَّهِ» را اشاره به سجده کردن فرشتگان براى آدم دانسته اند در حالى که دليلى بر اين تخصيص نيست; پيوسته جمعى از فرشتگان در حال سجود و جمعى در حال رکوع و مشغول نمازند و منحصر به زمان خاصى نيست و فرشتگان در همه جا هستند; در آسمان و در زمين و مخصوصاً در اماکن مقدسى همچون مکه و مدينه و بقاع معصومان(عليهم السلام). از مجموع اين تعبيرات استفاده مى شود که دنيا موقعيت بسيار مهمى دارد براى آنان که از آن بهره گيرند; هم منزلگاهى است براى تهيه زاد و توشه، هم دانشگاهى است براى دروس اخلاقى و موعظه، هم محلى براى عبادت پروردگار و هم تجارت خانه اى است که انسان با سرمايه عمر وارد آن مى شود و در برابر اين سرمايه مى تواند بهترين متاع ها را که همان قرب پروردگار و رضاى او و سعادت جاويدان است فراهم سازد. از اين رو امام در ادامه اين سخن مى فرمايد: «آنها در دنيا رحمت خدا را به دست آورده و بهشت را از آن سود بردند»; (اکْتَسَبُوا فِيهَا الرَّحْمَةَ، وَرَبِحُوا فِيهَا الْجَنَّةَ). سپس امام(عليه السلام) براى يک نتيجه گيرى به آغاز سخن باز مى گردد و مى فرمايد: «با اين حال (که براى تو شرح دادم) چه کسى دنيا را نکوهش مى کند در حالى که جدايى خود را اعلام داشته و فراق خود را با صداى بلند خبر داده و خبر از مرگ خود و اهلش داده است»; (فَمَنْ ذَا يَذُمُّهَا وَقَدْ آذَنَتْ بِبَيْنِهَا، وَنَادَتْ بِفِرَاقِهَا، وَنَعَتْ نَفْسَهَا وَأَهْلَهَا). امام(عليه السلام) بعد از اين سه جمله که در پاسخ مذمت گويان فرموده با دو جمله ديگر آن را تکميل مى کند و مى فرمايد: «دنيا با نمونه اى از بلاهايش بلاهاى آخرت را به آنها نشان داده و با صحنه هايى از سرور و خوشحالى اش به سرور آخرت متوجه ساخته است (در حالى که مى دانند نه بلاى آخرت قابل مقايسه با بلاى دنيا و نه سرور آخرت شايسته مقايسه با سرور دنياست)
┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ 🌹❈ ﷽ ❈🌹 🍃 امام علی (ع)؛ ✙↫فصبراً علی دنیا تمر بلاوائها کلیله بأحلامها تنسلخ... 💢در برابر دنیایی که "گرفتاری هایش" مانند خواب های پریشان می گذرد ،《صبور》 باش.✅ 📙بحار/ج 40 /ص348 ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ @tanhamasirKordestan
⚜آیت الله‌بهجت(ره) : 💢 وقتی بلایی مانند وبا در نجف پیدا میشد، حتی در بازارها هم گاهی مجالس روضه خوانی و توسل برقرار میشد. ولی ما مثل آدم‌های مایوس و ناامید،  گویا نمی‌خواهیم از این درِ رحمت داخل شویم و برای رفع بلا و گرفتاری‌ها، به حضرات معصومین علیهم‌السلام متوسل شویم❗️ 👈آیا امروز برای رفع بلاها غیر از تضرعات و دعای صادقِ همراه با توبه و توسل، راه دیگری داریم؟! 📚منبع:در محضر بهجت، ج۲، ص۴۰ 🌷 @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوندا! به دل نگیر اگر گاهی، زبانم از شکرت باز می‌ایستد. تقصیری ندارد، قاصر است... کم می‌آورد در برابر بزرگی ات؛ لکنت می‌گیرند واژه‌هایم در برابرت... در دلم اما همیشه ذکر خیرت جاریست... تو را دوست دارم و بی‌نهایت سپاسگزارم❤️ ━ ━ ━ ━ ━ ━ ━ ━ ━ ━ سلام و عرض ادب 🌸و خوشامد گویی محضر تازه واردین 💐 ان شاالله خداوند به همتون سلامتی و آرامش عنایت کنه‌✨ درخدمتتون هستم با ادامه درس👇
💓تنها مسیری های کردستان
#از_خانه_تا_خدا.... #درس_چهل_و_چهار 💎 " همسرِ باهوش! " 🔵 مدیریتِ روابطِ بین اعضای خانواده "توسط ما
.... 💎 " کی با اخلاقه؟ " 🔹اگه ما بخوایم کل خصوصیاتِ اخلاقی رو خلاصه کنیم، باید بگیم "اخلاق یعنی هنرِ آرامش دادن به همدیگه...." 😊 💍 مثلاً خیلی از دختر و پسرا ملاکِ ازدواجشون رو این موضوع قرار میدن که طرفِ مقابلشون "اخلاق" داشته باشه. خب این خیلی خوبه، امّا از کجا میشه فهمید که یه نفر واقعاً خوش اخلاقه؟❓ 🔴 خیلی از دخترا، خصوصاً دخترای مذهبی خیال می کنن همین که یه آقایی ریش و تسبیح داشت و اهلِ مسجد بود پس حتماً اخلاق هم داره! پس از کجا بفهمیم که یه نفر واقعاً اخلاق داره؟ 👈 از این که "ببینیم اون آقا چقدر بلده به بقیه آرامش بده." 🔸 مثلاً شنیدید که میگن اگه خواستی یه نفر رو واقعاً بشناسی باهاش یه مسافرت برو. 🚘🏞 چرا؟ ✅ چون توی مسافرت طبیعتاً "سختی‌ها و راحتی‌هایی" هست، اونوقت کسی که "هنرِ آرامش دادن" رو بلد باشه، خیلی خوب خودش رو نشون میده.👌 🔹 مثلاً یه اتفاقِ بدی توی مسافرت می‌افته، این آقا پسر شروع میکنه "همه رو آروم کنه." خودش هم "آروم و دقیق" هست. ✔️ حواسش به تک تکِ کسانی که باهاش مسافرت اومدن هست. "هوای همه رو داره". "از همه بیشتر کار میکنه و از همه کمتر غُر میزنه!"
کسی که این خصوصیات👆 رو داشته باشه معلومه که همسرِ بسیار خوبی برای شما خواهد شد. 💍 🌺 چنین فردی چون بلده که چطور به بقیه آرامش بده، همیشه موجبِ شکوفا شدنِ استعدادهای انسان‌های اطرافش میشه. 🏵 طبیعتاً همۀ ما دوست داریم که یه آدمِ واقعاً مؤمن باشیم. 🔻 امّا مؤمن به کی میگن؟ آیا هر کسی که ریش و تسبیح داشت و هیئت و بسیج میرفت، مؤمن حساب میشه؟ قطعاً خیر ✔️ 🌹 برای اینکه متوجه بشیم که مؤمن به کی میگن باید بریم سراغِ اهلبیت علیهم‌السلام 🔆 طبق روایات، "مؤمن به کسی گفته میشه که بقیه انسان‌ها در کنارش آرامش دارن." 🌺 مومن به کی میگن؟ 🔹کسی که دروغ نمیگه 🔸زخمِ زبون نمیزنه 🔹عیوبِ آدم رو خیلی مهربانانه تذکّر میده 🔸آبروی آدم رو حفظ میکنه 🔹صداقت داره و... خب همینا میشه آرامش دادن به دیگران دیگه!😊 ✔️ هر کدوم از ما که میخوایم یه مؤمنِ واقعی باشیم، باید ببینیم توی زندگیمون چقدر به دیگران "آرامش" میدیم. 🌷 قبل از بعثت پیامبر اکرم به پیامبر عزیزمون، "لقب محمد امین" رو داده بودن. 💞 "امین یعنی کسی که همه کنارش احساسِ امنیّت و آرامش میکنن" ✅☘🌺💖 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چند سوال از مردم فهیم ایران 🔴 آیا واقعا وزارت بهداشت به چهار داروی طب سنتی برای مقابله با کرونا مجوز تولید داده است؟ @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 ✨خداوند فرمود: هرچه دیدی هیچی مگو!من هم هرچه دیدم هیچی نمیگم. یعنی تو در باش و چیزی نگو، منم در خطاهایت چیزی نمیگم. هرچه درد را آشڪارتر ڪنی، دوا دیرتر پیدا می‌شود. اگر با ادب بودی و چیزی نگفتی راه را نشانت میدهد. ✔️ ✅ باید زبانت را ڪنترل ڪنی ولو اینڪه به تو سخت بگذرد. چون با بیانش مشڪلاتت رو چند برابر میڪنی.... ✍حاج آقا دولابی (ره) @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_131_بخش_دوم إِنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْق لِمَنْ صَدَقَهَا، و
🌴 🌹 إِنَّ لِلَّهِ مَلَکاً يُنَادِي فِي کُلِّ يَوْم: لِدُوا لِلْمَوْتِ،وَاجْمَعُوا لِلْفَنَاءِ، وَابْنُوا لِلْخَرَابِ. امام(عليه السلام) فرمود: خداوند فرشته اى دارد که همه روز بانگ مى زند بزاييد براى مردن، و گردآورى کنيد براى فنا، و بنا کنيد براى ويران شدن!
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_132 إِنَّ لِلَّهِ مَلَکاً يُنَادِي فِي کُلِّ يَوْم: لِدُوا
شرح و تفسير : پيام فرشته الهى ج-۱۳ امام(عليه السلام) در اين کلام حکيمانه کوتاه و پربار به سرنوشت انسان ها و مواهب و نعمت هاى آنها اشاره کرده مى فرمايد: «خداوند فرشته اى دارد که همه روز بانگ مى زند بزاييد براى مردن و گردآوريد براى فنا و بنا کنيد براى ويران شدن». لام در «لِلْمَوْتِ» و «لِلْفَناءِ» و «لِلْخَرابِ» لام سببيّه نيست، بلکه لام غايت است; يعنى فرزند بزاييد ولى عاقبتش مرگ است و اموال گردآورى کنيد سرانجامش فناست و بناهاى پرشکوه برپا سازيد عاقبت آن ويرانى است. شبيه چيزى است که در قرآن مجيد در داستان فرعون و همسرش به هنگام گرفتن قنداقه موسى از آب نيل آمده است «(فَالْتَقَطَهُ آلُ فِرْعَوْنَ لِيَکُونَ لَهُمْ عَدُوّاً); (هنگامى که مادرش به فرمان خدا او را به دريا افکند) خاندان فرعون او را (از آب) گرفتند، تا سرانجام دشمن آنان و مايه اندوهشان گردد»(1) يعنى عاقبت کار چنين شد. در حقيقت امام روى سه چيز از مهم ترين مواهب زندگى دنيا انگشت گذارده و سرانجام همه آنها را روشن ساخت: فرزندان که عزيزترين سرمايه انسان اند و اموال که براى آن زحمت فراوان مى کشد و بناهاى مجلل که گاه قسمت عمده عمر خود را صرف آن مى کند. امام مى فرمايد: هيچ يک از اينها بقا و دوامى ندارد و سرانجام گرد و غبار فنا بر روى همه آنها مى نشيند تنها چيزى که براى انسان باقى مى ماند اعمال خير و نيکى هاست که نزد خدا ذخيره مى شود، قرآن مى گويد: «(مَا عِنْدَکُمْ يَنفَدُ وَمَا عِنْدَ اللهِ بَاق); آنچه نزد شماست از ميان مى رود و آنچه نزد خداست باقى مى ماند».(2) در اين که آيا واقعاً فرشته اى فرياد مى زند و ما صداى او را نمى شنويم يا زبان حال جهان آفرينش و طبيعت دنياست يا صدايى است که از جان و فطرت و عقل ما بر مى خيزد و ملک اشاره به آن است، محلّ گفتوگو است. کسانى که آن را تفسير به طبيعت دنيا و مانند آن کرده اند دليلشان اين است که اگر واقعاً ملکى صدا بزند و ما نداى او را نشنويم چه فايده اى مى تواند داشته باشد؟; ولى به اين ايراد مى توان پاسخ داد که وقتى نداى آن ملک به وسيله اولياءالله براى ما نقل شود تأثيرش واضح است مثل اين که ما براى کسى نقل کنيم که فرزندت را در فلان شهر ديديم که فرياد مى زد مرا يارى کنيد. در اين گونه موارد صداى شخص غائب به وسيله شخص حاضر رسيده است. بهترين راه براى اين که انسان سرنوشت آينده خود را تشخيص دهد آن است که درباره پيشينيان فکر کند آنها کجا رفتند؟ اموالشان چه شد؟ و کاخ هايشان به چه سرنوشتى گرفتار گرديد؟ قرآن مجيد درباره کافران و منافقان در آيه 69 سوره توبه مى فرمايد: «(کَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِکُمْ کَانُوا أَشَدَّ مِنْکُمْ قُوَّةً وَأَکْثَرَ أَمْوَالا وَأَوْلاَداً); (شما منافقان،) همانند کسانى هستيد که قبل از شما بودند، (و راه انفاق پيمودند; بلکه) آنها از شما نيرومندتر، و اموال و فرزندانشان بيشتر بود» (ديديد سرنوشت آنها چه شد؟) سرنوشت خود را بر آنها قياس کنيد. در حديثى در کتاب شريف کافى از اميرمؤمنان على(عليه السلام) مى خوانيم فرزند آدم هنگامى که در آخرين روز دنيا و اولين روز آخرت قرار مى گيرد اموال و فرزندان و اعمال او در برابرش مجسم مى شوند رو به اموالش مى کند و مى گويد به خدا سوگند من نسبت به تو حريص و بخيل بودم الان سهم من نزد تو چيست؟ مى گويد: «خُذْ مِنّي کَفَنَکَ; تنها کفن خود را مى توانى از من بگيرى» رو به فرزندانش مى کند و مى گويد شما را دوست مى داشتم و از شما حمايت مى کردم من چه سهمى نزد شما دارم؟ مى گويند: تو را به قبرت مى بريم و پنهان مى کنيم رو به سوى عملش مى کند و مى گويد به خدا سوگند من نسبت به تو بى اعتنا بودم و تو بر من سنگين بودى چه چيز نزد تو دارم؟ عملش مى گويد: من همنشين تو در قبر و روز قيامت هستم تا من و تو به پيشگاه پروردگار عرضه شويم. (سپس امام(عليه السلام) فرمود: اگر آن شخص ولىّ خدا بوده سرنوشت بسيار خوبى دارد و اگر دشمن خدا بوده به عذاب دردناکى مبتلا مى شود).(3) شاعر معروف عرب ابوالعتائيه از کلام حکيمانه امام بهره گرفته و مى گويد: لِدُوا لِلْمَوت وَابْنُوا لِلْخَرابِ * فَکُلُّکُمْ يَصيرُ إلى ذِهابِ لِمَنْ نَبْني وَنَحْنُ إلى تُراب * نَصيرُ کَما خُلِقْنا مِنْ تُراب؟ براى مرگ بزاييد و براى ويرانى بنا کنيد که همه شما در مسير رفتن هستيد براى چه کسى بنا مى کنيم در حالى که ما به سوى خاک مى رويم و همان گونه که از خاک آفريده شديم به خاک باز مى گرديم. (1). قصص، آيه 8. (2). نحل، آيه 96. (3). کافى، ج 3، ص 231 و 232 با تلخيص اندک.
💎 امام هادی علیه السلام: به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت های گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن. 📚منبع:میزان الحکمه، جلد۷، ۴۵۴ هیچ وقت از اشتباهاتی که یه وقتی انجام دادی، نا امید و ناراحت نباش! اینا همش تجربه میشه! یه یاعلی بگو و با قدرت ادامه بده💪🏻 تو می تونی...😉 🌐 @tanhamasirKordestan
⭕️چگونه به اسرار الهی دست پیدا کنیم⁉️ 🔻خداوند ابتدا، یک مقدار کم، و به انسان می دهد... 👈اگر به آن عمل کرد ( را به جا آورد )علم بیشتری خواهد داد...👌 ❌اما اگر به آن عمل نکرد، نه تنها از بقیه معارف محروم اش می کند... بلکه همانی را هم که قبلا داده بود از او خواهد گرفت... ✅لذا اگر دنبال اسرار الهی هستید، باید به دانسته های فعلی خود عمل کنید... 🌺استاد ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ناباروری، سرطان و کاهش رشد کودکان از اثرات «وای‌فای»/ قوانین محدودکننده کشورهای غربی برای استفاده از وای‌فای 🔹 سید علیرضا آل‌داود در گفت‌وگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»: 🔸از جمله مواردی که دانشمندان به آن دست یافتند این است که امواج وای‌فای از جنس امواج الکترومغناطیسی هستند که این امواج با میزان مختلفی بر روی بدن تأثیر می‌گذارند؛ این امواج تأثیرات منفی بر روی مغز به‌خصوص برای کودکان می‌گذارد؛ سردرد، خستگی، مشکلات گوارشی، اختلالات خواب، ضعف و اختلال در عملکرد مغز و موارد دیگر از جمله تأثیراتی است که امواج الکترومغناطیسی بر روی بدن می‌گذارد. 🔹سازمان سلامت جهانی مدتی پیش، آزمایشی بر روی گیاهان انجام داد که آثار مخرب امواج وای‌فای بر روی آنها را نشان داد؛ در این آزمایش سازمان سلامت جهانی دو گیاه یکسان را در دو اتاق متفاوت قرار داد که یکی از اتاقها دارای امواج وای‌فای و دیگری خالی از هرگونه امواج بود؛ بعد از دو هفته، گیاهی که در اتاق خالی از امواج وای‌فای بود، رشد کرده بود اما گیاهی که در اتاق همراه با این امواج بود، رشدی نداشت. 🔸آل‌داود با اشاره به امواجی که تلفنهای همراه تولید می‌کند، گفت: در کشورهای غربی یک میزان‌سنجشی به‌نام SAR وجود دارد که میزان سنجش دریافت تشعشعات تلفن همراه توسط بدن را نشان می‌دهد، البته لازم به ذکر است که سازمانهای انرژی اتمی کشورهای غربی متولی این سنجش هستند که متأسفانه ما این سنجش را در کشور نداریم. 🔹 بسیار مشهود است که در سخت‌ترین شرایط تحریم کشورمان توسط آمریکا و کشورهای غربی، اینترنت نسل چهارم و وای‌فای برای ایران تحریم نشد و حتی مورد آزمایش هم قرار نمی‌گیرند؛ پس صد‌در‌صد دلیلی دارد که کشورهای غربی با وجود تحریمهای سخت در حوزه‌های مختلف، جدیدترین تکنولوژیها را در اختیار ما قرار می‌دهند. ادامه را در لینک زیر مطالعه کنید👇 🌐 https://tn.ai/1126941 ⚠️🚨 اگر سلامتی خودتان، خانواده‌تان و جامعه برایتان مهم است در نشر حداکثری این مطلب کمک کنید‼️ @tanhamasirKordestan
ابتلای خود به کرونا را کتمان نکنیم✅ @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_132 إِنَّ لِلَّهِ مَلَکاً يُنَادِي فِي کُلِّ يَوْم: لِدُوا
🌴 🌹 الدُّنْيَا دَارُ مَمَرّ لاَ دَارُ مَقَرّ، وَالنَّاسُ فِيهَا رَجُلاَنِ: رَجُلٌ بَاعَ فِيهَا نَفْسَهُ فَأَوْبَقَهَا، وَرَجُلٌ ابْتَاعَ نَفْسَهُ فَأَعْتَقَهَا. امام(عليه السلام) فرمود: دنيا سراى عبور است نه سراى اقامت و مردم در دنيا دو گونه اند: بعضى خود را فروختند و خويش را هلاک کردند و بعضى خود را خريدند و آزاد کردند.
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_133 الدُّنْيَا دَارُ مَمَرّ لاَ دَارُ مَقَرّ، وَالنَّاسُ فِيه
شرح و تفسير: در ميان آزادى و اسارت ج-۱۳ امام(عليه السلام) در اين کلام حکيمانه به حقيقت دنيا اشاره کرده و کسانى را که در دنيا هستند به اعتبار استفاده درست و نادرست به دو گروه تقسيم مى کند: نخست مى فرمايد: «دنيا سراى عبور است نه سراى اقامت»; (الدُّنْيَا دَارُ مَمَرّ لاَ دَارُ مَقَرّ). اين تشبيه شبيه چيزى است که امام سجاد(عليه السلام) از حضرت مسيح نقل کرده است که مى گويد: «الدُّنْيا قَنْطَرَةٌ فَاعْبُرُوها وَلا تَعْمُرُوها; دنيا به منزله پلى است، از آن عبور کنيد و به فکر آباد کردن آن (و خانه ساختن بر آن) نباشيد».(1) شبيه اين تعبير در خطبه 203 با بيان ديگرى آمده است، مى فرمايد: «أيُّهَا النّاسُ، إنَّمَا الدُّنْيا دارُ مَجاز، وَالاْخِرَةُ دارُ قَرار، فَخُذُوا مِنْ مَمَرِّکُمْ لِمَقَرِّکُمْ». تعبيرى که در آيه شريفه 39 سوره «غافر» آمده (وَإِنَّ الاْخِرَةَ هِىَ دَارُ الْقَرَارِ) نيز از نظر مفهوم کلام اين پيام را به ما مى دهد که دنيا دار قرار نيست بلکه فقط گذرگاهى است. البته آنها که دنيا را هدف مى بينند براى آنان قرارگاه است و آنان که به عنوان وسيله اى به آن مى نگرند گذرگاه است. سپس امام(عليه السلام) اشاره به اين دو گروه کرده مى فرمايد: «مردم در آن (دنيا) دو گونه اند: بعضى خود را فروختند و خويش را هلاک کردند و بعضى خود را خريدند و آزاد کردند»; (وَالنَّاسُ فِيهَا رَجُلاَنِ: رَجُلٌ بَاعَ فِيهَا نَفْسَهُ فَأَوْبَقَهَا، وَرَجُلٌ ابْتَاعَ نَفْسَهُ فَأَعْتَقَهَا). جمله اوّل اشاره به کسانى است که دنيا را «دار مقرّ» مى دانند و جمله دوم ناظر به کسانى است که آن را «دار ممرّ» مى شمارند (به اصطلاح اين دو جمله نسبت به دو جمله پيشين از قبيل لف و نشر غير مرتب است). تعبير به «بَاعَ فِيهَا نَفْسَهُ» اشاره به اين است که تمام سرمايه وجود انسان عمر و حيات و زندگى اوست. هنگامى که آن را به متاع اندک دنيا و لذات و هوس هاى آلوده آن معاوضه کند، گويى خود را فروخته و به صورت برده اى در آمده است و در نتيجه موجب هلاکت خويشتن شده است، زيرا در سراى ديگر جايگاه امن و امانى ندارد. جمله دوم «ابْتَاعَ نَفْسَهُ; خود را خريدارى کرده» اشاره به اين است که گويى قبلاً اسير نفس و برده شيطان بوده سپس با اطاعت پروردگار خود را خريدارى کرده و آزاد نموده است. در ضمن از اين تعبير پرمعناى امام(عليه السلام) استفاده مى شود که آزادى حقيقى در پيروى از فرمان خداست و آنچه را بعضى آزادى مى پندارند نوعى اسارت در چنگال هوا و هوس و خواسته هاى شيطانى است. آرى بايد نسبت به نفس خويش امير بود نه اسير. و به گفته شاعر: اسير نفس نشد يک زمان علىّ ولىّ * اسير نشد که بر مؤمنين امير آيد اسير نفس کجا و امير خلق کجا * که سربلند نشد آن که سر به زير آمد در حديث ديگرى از همان حضرت در غررالحکم نقل شده است که فرمود: «اُنْظُرْ إلَى الدُّنْيا نَظَرَ الزّاهِدِ الْمُفارِقِ وَلا تَنْظُرْ إِلَيْها نَظَرَ الْعاشِقِ الْوامِقِ; به دنيا همچون زاهدى که مى خواهد از آن جدا شود نگاه کن نه همچون عاشق دلداده».(2) (1). بحارالانوار، ج 14، ص 319، ح 21. (2). غررالحکم، کلمه 2427.
🌟امام علی (علیه‌السلام) : به راستی که شما اگر به خدا امید داشته باشید، به آرمان‌های خویش رسیده‌اید. و اگر به دیگری به غیر از خداوند امید داشته باشید، آرزوها و امیدهایتان به نومیدی گراید. 📚غررالحکم،دررالحکم باب الرجا ٕ 🌀🌀🌀🌀 وقتی همه چی رو خدا آفریده، اصلا همه چی دست خودشه چرا باید به کسی جز خدا امید داشته باشیم؟!🧐 خداییش ته بی‌معرفتیه دیگه! این همه هوامون رو داشته و از خیلی کارای بدمون گذشته بعد امیدمون رو ببندیم به دیگری که اون هم مخلوق خداست و محتاج به خداست.🥀 @tanhamasirKordestan
🇮🇷 پدر صنایع موشکی ایران: فقط انسان های ضعیف به اندازه‌ی امکاناتشان کار می‌کنند. شهید حسن تهرانی مقدم کسی که زمینه ساز امنیت یادش گرامی باد.🌺 🌐@tanhamasirKordestan
🔴جریان لیبرال در کشور ما مثل یک دمل چرکین و شدیدا است که باید برسد! 🔸امام خامنه ای با هدایت هایی که دارند نهایت تلاششان را دارند میکنند که آرام آرام این دمل چرکین برسد و خودبخود سرباز کند اگر این دمل وقتی به نهایت جمع شدن چرک خودش نرسیده باشد و ترکیده و دستکاری بشود، نه تنها درمان نمیشود بلکه باعث عفونت بیشتر بدن و باقی ماندن در بدن خواهد شد 🔹امام خامنه ای حفظه الله در بحث کرونا چندین بار کدهای و مهم را در صحبتهاشون دادند از جمله سخنرانی مهم 3فروردین یعنی اوایل ورود کرونا که سه مطلب مهم فرمودند : 👈اول اینکه این احتمال قوی وجود دارد که اصلا این ویروس مخصوص ما ایرانی ها طراحی و تولید شده باشد 👈دوم اینکه از کجا معلوم که پزشکان بدون مرز که دارند به ایران می‌آیند کاری نکنند که باعث ماندگاری این ویروس در ایران بشود. 👈سوم اینکه شما آمریکایی ها خودتان متهمید که این ویروس را ایجاد و منتشر کرده اید بعدها هم از این ویروس با عنوان یک ویروس متقلب یاد کردند و فرمودند افراد زیادی بودند که مبتلا شدند و چون سیستم ایمنی قوی داشتند متوجه نشدند کرونا گرفتند 👉 این هم دو کد مهم دیگر 🔹اما این کدهای مهم و تقریبا فراوان، هم از سوی جامعه و هم از سوی مسئولان درمان ( و دومی احتمالا به عمد) شنیده نشد لذا دقیقا شبیه برجام، امام خامنه ای ناچار شدند در حد فهم عموم و باصطلاح به لسان قوم کار را پیش ببرند 🔹در این فضا که این کدهای مهم دیده نشدند اگر حرفی از طب سنتی زده میشد [در حالیکه جامعه و مسئولین و بخصوص رسانه هیچ همراهی ای با این موضوع نداشتند] این طب ذبح میشد و بالکل از بین میرفت چون هجمه ها شدیدا از طرف مسئولین و رسانه ها و مردم ناآگاه شدت پیدا میکرد و و با برچسب هایی مثل اسلام طالبانی و طب شیادی و مخالف علم ، کاملا زمین زده میشد. 🔹اما امام خامنه ای حفظه الله با اجازه دادن به اشتباه سیستم درمان کشور و تبعیت کامل از این افراد 👈یک: اجازه دادند به مرور تناقضات این سیستم مدعی رو بشود که مثلا ما اربعین را کامل تعطیل کردیم اما شمال تا امروز تعطیل نشده... مترو و بازار و کافی شاپ باز اما حرمهای شریف برای اولین بار در طول تاریخ هشت ماهه بسته ... و.... از طرفی دست اینها رو بشود طوری که خودشان اعتراف کردند مردم را موش آزمایشگاهی سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی کردند و از طرفی هم داروهای ادعایی شان نظیر رمدسیویر و... از نظر پروتکلهای مثلا علمی خودشان هم مردود اعلام شد!!! 👈دوما: با فعالیت گروههای خودجوش و بسیار پرتلاش طب سنتی و اسلامی، مردم کم کم آگاه شوند و خودشان از سیستم درمان انتقاد کنند و مطالبه کنند. اتفاقی که میبینم افتاده است نسبت به اوایل کرونا 👈این استراتژی دقیقا شبیه پذیرفتن برجام بود که گرچه خسارات زیادی به ملت ایران زد اما چون فهم خیل کثیری از مردم این بود که مذاکره با آمریکا نجات بخش است امام جامعه مثل پدری مهربان و مدبر با اجازه دادن به مذاکره [البته مشروط که آنهم عمل نشد] مردم را به نقطه ای رساندند که بدعهدی آمریکا را به چشم خود دیدند و لمس کردند، جوری که نه سانتریفیوژ چرخید نه چرخ زندگی مردم و هر دو نابود شدند. 🔹خلاصه اینکه ایشان با تدابیر ویژه در حال رهبری کردن یک جامعه بزرگ با سلایق و فهم های متفاوت که البته پر از نفوذ و دخالت رسانه هست، هستند و انشالله مثل همیشه موید به تاییدات حضرت حجت ارواحنا له الفداء https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════