eitaa logo
💓تنها مسیری های کردستان
630 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
57 فایل
تنهامسیریان کردستان عزیز خیلی خوش هاتین وه کانال خودان پیشنهاد و انتقادات @F313iar مشاوره @MoshaverTm براساس نظام فکری استاد بزرگوار حجت الاسلام پناهیان لینک کانال اصلی تنهامسیرآرامش👇 https://eitaa.com/IslamLifeStyles
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 🔸هيچ 🤔وقت از خودمون پرسيديم قيمت💰يه روز زندگي‌چنده؟ ما✋🏻که قيمت همه چيز رو باپول مي‌سنجيم..🔎 🔹👈🏻تا حالا شده از خدا❤️ بپرسيم : ➖قيمت يه دست سالم چنده؟😳 ➖يه چشم بي‌عيب چقدر مي‌ارزه؟😳 چقدر بايد بابت اشرف مخلوقات بودنمون پرداخت کنيم⁉️😊قيمت يه سلامتي فابريک💯 چقدره؟ 🔸وخيلي سوال ها مثل اين... ماهمه چيز را مجاني😶داريم و شاکر نيستيم❌خدايا براي تمام نعمتهايت سپاس 🦋🍃 باز به من فرصت زندگی دادی 🍃🦋 @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعترافات کشیش فرانسوی، دلایل حمایت ماکرون از اهانت کنندگان به پیامبر اعظم(ص) را روشن کرد. 👈 « آیا باور می کنید که در آینده‌ای نه چندان دور، دولت فرانسه، دولتی مسلمان خواهد بود!؟ و امروز بیشترین اسم کودکان در بروکسل، است؟! » 👉 ✍ حتی از « اسم محمد» هم واهمه دارند چه رسد به «رسم محمد» با همه اسلام ستیزی‌ها، اروپای فردا، اروپای اسلامی خواهد بود.✅ 🌷 @tanhamasirKordestan
سلام روزتون بخیر و شادی...🌹☺️ 🌷جاده ی زندگیتون پراز عطر گل‌های مهربانی ✨مسیر زندگیتون غرق نگاه خدا 🌱و وجودتون لبریز از آرامش درخدمتتون هستم با ادامه درس
.... ویک 💎 "نا آرامی های حاصل از گناه" اسلام عزیز می‌فرماید که به نامحرم نگاه نکن؛ چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی👀🚫 -- چرا؟ 👈 چون باعث میشه آرامشت بهم بریزه. ⭕️ آقایی که هر روز تعدادِ زیادی خانمِ نامحرم رو ببینه دیگه نمیتونه رابطۀ درستی با همسرش داشته باشه. 👆این آدم حتماً دچارِ "افراط و تفریط" میشه. ⛔️ متاسفانه برخی "روانشناسان و مشاورینِ غربزده" به کسانی که مشکلِ جنسی داشته باشن به غلط توصیه میکنن که برن و فیلم‌های مستهجن زیادی ببینن تا رابطشون خوب بشه؛ 😒 ✔️ در حالی که حتی به تجربه هم ثابت شده که این کار، روابطِ زناشویی رو سردتر خواهد کرد. 🔴🔴 🌹اینکه خداوند متعال میفرماید به نامحرم نگاه نکن، برای این هست که میخواد تو با "آرامشِ فراوان" زندگی کنی و یه زندگی خیلی خوب داشته باشی💕 ✔️ مراقب باش که با گناه، آرامش خودت رو از بین نبری. ✅🔷🔸🌺💖 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد✨ به زبان عبری یعنی؛ کسی که خیلی دوست داشتنی است💕 اماااااا ⁉️چرا مسیحیان‌ نمی دانند که نام محمد در انجیل آمده است؟ حتما ببینید و نشر بدید✅ بی نظیره👌👌👌 ✿○○••••••═══ @tanhamasirKordestan ═══••••••○○✿
💢چرا رهبر انقلاب به آینده خوش‌بین است؟ 🔹 وقتی خدا می‌خواست آدم را خلق کند، فرشته‌ها به خدا گفتند: چرا موجودی را خلق می‌کنی که روی زمین فقط جنگ و خون‌ریزی می‌کند؟ ✨ خدا گفت من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید! مگر خدا از زاویه دید خودش چه ‌دید که فرشته‌ها از زاویه دید خودشان آن را ندیدند⁉️ ▪️‌- ‌فرشته‌ها آدم را دیدند و «جنگ افروزیش» را، خدا آدمیت را دید و «دل افروزیش» را! ▫️- فرشته‌ها آدم را دیدند و «شرارتش» را، خدا آدمیت را دید و «صداقتش» را! ▪️- فرشته‌ها آدم را دیدند و «قتلش» را، خدا آدمیت را دید و «رحمش» را! ▫️- فرشته‌ها آدم را دیدند و «قساوتش» را، خدا آدمیت را دید و «مروتش» را! ▪️- فرشته‌ها «یزید» را دیدند و «لشگر بی‌شمارش» را، خدا «حسین» را دید و «یاران گوش به زنگش» را! ‌❤️ ❓چرا امیدواری رهبر انقلاب به آینده «واقع‌بینی» است نه «خوش‌بینی» اصلاً رهبر انقلاب از زاویه دید خودشان چه می‌بینند که من از زاویه دید خودم نمی‌بینم؟🤔 ✦- ‌من آقازاده‌های «ژنتیک» را می‌بینم و او خمینی‌زاده‌های «ایدئولوژیک» را! ✧- ‌من «بی‌خیالی» حسن روحانی‌ها را می‌بینم و او «بی‌خوابی» قاسم سلیمانی‌ها را! ✦- من «اختلاسِ مالیِ خاوری‌ها» را می‌بینم و او «اهتمامِ کاریِ حججی‌ها» را! ✧- من «لاکچری بازی» آقازاده‌ها را می‌بینم و او «جان‌بازی» آزاده‌ها را! ✦- من «سوء‌ مدیریت برخی‌ها» را می‌بینم و او «حُسن مدیریت جهادی‌ها» را! ✧- من «طلب‌کاری نسل اول» انقلاب را می‌بینم و او «مطالبه‌گری نسل جدید» انقلاب را! ✦- من «احتکار بعضی اقتصادیون» را می‌بینم و او «اجتهاد فاطمیون» را! ✧- من «کمیت دشمنان» را می‌بینم و او «کیفیت یاران» را! ✦- من «دولتی‌های پیر» را می‌بینم و او «دانشگاهی‌های جوان» را! ✧- من «های و هوی‌ها» را می‌بینم و او «سر به تو ها» را! ✦- من هنوز «زمان پهلوی» را می‌بینم و او «جامعه مهدوی» را! ✅ چه خوش گفت خمینی کبیر که امید من به شما دبستانی‌هاست که اگر بود الان امیدش به دانشگاهی‌های خامنه‌ای بود! ✍عادل علی‌نژاد طیبی ✿○○••••••═══ @tanhamasirKordestan ═══••••••○○✿
🌴 🌹 طُوبَى لِمَنْ ذَلَّ فِي نَفْسِهِ، وَطَابَ كَسْبُهُ، وَصَلَحَتْ سَرِيرَتُهُ، وَحَسُنَتْ خَلِيقَتُهُ، وَأَنْفَقَ الْفَضْلَ مِنْ مَالِهِ، وَأَمْسَکَ الْفَضْلَ مِنْ لِسَانِهِ، وَعَزَلَ عَنِ النَّاسِ شَرَّهُ، وَوَسِعَتْهُ السُّنَّةُ، وَلَمْ يُنْسَبْ إلَى الْبِدْعَةِ. (قالَ الرَّضِيُّ: أقُولُ : وَمِنَ النّاسِ مَنْ يَنْسِبُ هذا الْكَلامَ إِلى رَسُولِ اللهِ 9، وَكَذلِکَ الَّذي قَبْلَهُ). امام علیه السلام فرمود : خوشا به حال كسى كه در نزد خود كوچك (و متواضع) است (و در نظر مردم بزرگ وعزيز) و كسى كه كسب و كار او طيّب و حلال باشد و باطنش پاك و صالح، كسى كه اخلاق او نيكو باشد و اموال اضافى خود را در راه خدا انفاق كند و كسى كه سخنان زائد زبانش را نگه مى‌دارد و آزار او به مردم نمى‌رسد و آن كس كه سنت براى او كافى است و بدعتى از او سر نمى‌زند. مرحوم سيّد رضى مى‌گويد: بعضى از مردم اين كلام حكمت‌آميز و همچنين كلامى را كه قبل از آن است به رسول خدا صلی الله علیه وآله نسبت داده‌اند.
شرح و تفسير : اين کلام حکيمانه خواه دنباله کلام پيشين باشد يا کلامى مستقل، شرح کوتاه و پرمعنايى از صفات سعادت مندان خوش بخت است که در ضمن هشت وصف بيان شده است. نخست مى فرمايد: «خوشا به حال کسى که در نزد خود کوچک (و متواضع) است (و در نظر مردم بزرگ و عزيز)»; (طُوبَى لِمَنْ ذَلَّ فِي نَفْسِهِ). امام(عليه السلام) نخستين وصف را همان تواضع و فروتنى ذکر کرده است، زيرا مى دانيم تکبّر که نقطه مقابل آن است سرچشمه انواع گناهان است. نخستين معصيتى که در زمين شد تکبّر شيطان بود که منشأ همه بدبختى ها براى خود و ديگران گرديد. در بعضى از دعاهاى ماه مبارک رمضان همين مضمون به صورت يک دعا و درخواست از خداوند آمده است; مرحوم سيد بن طاووس در دعاى روز هفدهم ماه مبارک رمضان چنين نقل مى کند: «اللّهُمَّ لاتَکِلْني إلى نَفْسي طَرْفَةَ عَيْن أبَداً... وَفِي نَفْسي فَذَلِّلْني وَفي أعْيُنِ النّاسِ فَعَظِّمْني; خداوندا! هرگز لحظه اى مرا به خودم وامگذار... و مرا در درون خود کوچک و متواضع کن و در نظر مردم مرا بزرگ دار».(1) سپس در دومين وصف مى فرمايد: «و خوشا به حال کسى که کسب و کار او پاک و حلال باشد»; (وَطَابَ کَسْبُهُ). مى دانيم يکى از عوامل موفقيت و نشاط عبادت و استجابت دعا کسب حلال است تا آنجا که در کتاب شريف کافى از امام صادق(عليه السلام) نقل شده است که فرمود: «مَنْ سَرَّهُ أنْ يُسْتَجابَ دَعْوَتُهُ فَلْيَطِبْ مَکْسَبَهُ; کسى که خوشحال مى شود از اين که دعايش مستجاب گردد بايد کسب خود را پاک و حلال کند».(2) شبيه همين معنا با عبارت ديگر از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) نقل شده است: «مَنْ أَحَبَّ أنْ يُسْتَجابَ دُعائُهُ فَلْيَطِبْ مَطْعَمَهَ وَمَکْسَبَهُ».(3) در حديثى که در کتاب اسد الغابة در حالات «سعد بن معاذ انصارى» نقل شده، آمده است: هنگامى که پيغمبر(صلى الله عليه وآله) از غزوه تبوک باز گشت، «سعد انصارى» به استقبال پيامبر آمده. حضرت با او مصافحه کرد و (چون دست او را بسيار خشن ديد) فرمود: چه چيز دستت را اين گونه خشن کرده است؟ عرض کرد: «اى رسول خدا! من با داس و بيل کار مى کنم تا زندگى عيالم را فراهم سازم». نقل شده است: «فَقَبَّلَ يَدَهُ رَسُولُ اللهِ(صلى الله عليه وآله) وَقالَ: هذِهِ يَدٌ لا تَمُسُّهُ النّارُ; پيغمبر(صلى الله عليه وآله)دست او را بوسيد و فرمود: اين دستى است که هرگز آتش دوزخ به آن اصابت نمى کند».(4) حضرت در سومين وصف مى فرمايد: «خوشا به حال کسى که باطن او پاک و صالح است»; (وَصَلَحَتْ سَرِيرَتُهُ). صلاح باطن عبارت از خلوص نيت، پاکى فطرت و خيرخواهى براى همه انسان هاست. از آنجا که اعمال و اقوال انسان تراوشى از صفات درونى اوست، کسى که درونى پاک داشته باشد اعمال و رفتار و اقوالش نيز پاک و شايسته است. در چهارمين وصف مى فرمايد: «و خوشا به حال کسى که اخلاق او نيکو است»; (وَ حَسُنَتْ خَلِيقَتُهُ). «خليقة» که به معناى خلق و خوست دو گونه تفسير شده است: بعضى آن را به معناى خلق و خوى باطنى تفسير کرده اند که اشاره به کسانى است که باطنى پاک دارند و به کسى شر نمى رسانند. بعضى نيز آن را به معناى برخورد خوب و گشاده رويى با مردم تفسير کرده اند و معناى دوم مناسب تر به نظر مى رسد، زيرا در جمله قبل «صَلَحَتْ سَرِيرَتُهُ» به حسن باطن اشاره شده بود، بنابراين جمله مورد بحث اشاره به حسن ظاهر و برخورد خوب با مردم است. حُسن خلق به اندازه اى در اسلام اهميت دارد که در بعضى از روايات، از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) به عنوان «نصف دين» معرفى شده است: «حُسْنُ الْخُلْقِ نِصْفُ الدّينِ» و در ادامه اين حديث آمده است: کسى از پيغمبر(صلى الله عليه وآله)سؤال کرد: برترين چيزى که خداوند به فرد مسلمانى داده است چيست؟ پيغمبر اکرم فرمود: «اَلْخُلْقُ الْحَسَنِ».(5) در پنجمين فصل فرموده است: «و خوشا به حال کسى که اموال اضافى خود را در راه خدا انفاق مى کند»; (وَأَنْفَقَ الْفَضْلَ مِنْ مَالِهِ). انفاق در راه خدا و کمک به نيازمندان از مهم ترين امورى است که قرآن کريم و روايات اسلامى بر آن تأکيد فراوان کرده اند و اگر تنها آيات مربوط به انفاق، جمع آورى و تفسير شود، کتاب قابل توجهى خواهد شد. مثلا: قرآن کريم انفاق را به بذر پربارى تشبيه کرده که در زمين مستعدى افشانده شود و از يک تخم، هفتصد تخم يا چند برابر آن عائد گردد: (مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِى سَبِيلِ اللهِ کَمَثَلِ حَبَّة أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِى کُلِّ سُنْبُلَة مِّائَةُ حَبَّة)(6) و در آيه اى ديگر، رسيدن به مقام والاى نيکوکارى را مشروط به انفاق از اموالى که مورد علاقه انسان است کرده است: (لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ).(7) جالب اين که در حديثى مى خوان
يم: پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) دستور داد گوسفندى (براى قربانى و انفاق بر نيازمندان) ذبح کنند (همه آن ـ جز کتف گوسفند ـ را انفاق کردند) پيامبر(صلى الله عليه وآله) فرمود: چه چيزى از اين گوسفند باقى مانده است؟ عايشه گفت: تنها کتف آن; پيغمبر(صلى الله عليه وآله) فرمود: (چنين نيست) «بَقِىَ کُلُّها غَيْرَ کِتْفِها; تمام آن باقى مانده جز کتفش»(8) قرآن نيز مى فرمايد: «(مَا عِنْدَکُمْ يَنفَدُ وَمَا عِنْدَ اللهِ بَاق); آنچه نيز شماست از ميان مى رود و آنچه نزد خداست باقى مى ماند».(9) در ششمين جمله مى فرمايد: «خوشا به حال کسى که سخنان زايد زبانش را نگه مى دارد»; (وَأَمْسَکَ الْفَضْلَ مِنْ لِسَانِهِ). فضولات لسان اشاره به سخنان بى هدف و بى دليلى است که انسان بر زبان جارى مى کند که بسيارى از آنها آلوده به غيبت، تهمت، پخش شايعات و گناهان ديگر است. به همين دليل در دستورات اسلامى، حفظ زبان يکى از مهم ترين نشانه هاى ايمان و اخلاق شمرده شده است. ازاين رو، در حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «لايَسْلَمُ أحَدٌ مِنَ الذُّنُوبِ حَتّى يَخْزُنَ لِسانَهُ; هيچ کس از گناهان محفوظ نمى ماند مگر اين که زبانش را حفظ کند».(10) در شرح حکمت دوم در آغاز کلمات قصار نيز شرحى در اين باره داشتيم. در هفتمين جمله حکمت آميز مى فرمايد: «خوشا به حال کسى که آزار او به مردم نمى رسد»; (وَعَزَلَ عَنِ النَّاسِ شَرَّهُ). در احاديث مکرّر آمده است که: با ايمان کسى است که مسلمانان از شر او در امان باشند.(11) آن گاه در هشتمين و آخرين سخن مى فرمايد: «خوشا به حال آن کس که سنت براى او کافى است و بدعتى از او سر نمى زند»; (وَوَسِعَتْهُ السُّنَّةُ، وَلَمْ يُنْسَبْ إلَى الْبِدْعَةِ). در واقع کسى که به سنت پيغمبر اکرم و امامان معصوم(عليهم السلام) قناعت مى کند و آن را براى دين و دنياى خود کافى مى داند هرگز به سراغ بدعت نمى رود. بدعت ها از آنِ کسانى است که سنت ها را کافى نمى دانند و خواسته هاى خود را در بدعت ها مى بينند. در حديثى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «أهْلُ الْبِدَعِ شَرُّ الْخَلْقِ وَالْخَليقَةِ; بدعت گزاران بدترين مخلوقات خدا و بدعت گزار نکوهيده ترين خلق است».(12) نيز از آن حضرت نقل شده که در تفسير آيه شريفه: «(إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَکَانُوا شِيَعاً); کسانى که در آيين خود تفرقه ايجاد کردند، و به دسته هاى گوناگون (و مذاهب مختلف) تقسيم شدند»(13) فرمود: «هُمْ أصْحابُ الْبِدَعِ وَأصْحابُ الاْهْواءِ لَيْسَ لَهُمْ تَوْبَةٌ أنَا مِنْهُمْ بَرىءٌ وَهُمْ مِنّي بُرَآءُ; آنها صاحبان بدعت و صاحبان آراى باطله هستند. توبه آنها پذيرفته نمى شود (زيرا گروه هايى را منحرف ساخته اند; تا آنها را باز نگردانند پذيرش توبه از آنان امکان ندارد) من از آنها بيزارم آنها نيز از من بيزارند».(14) در اينجا نکته مهمى است که بايد به آن توجه کرد تا از افتادن در دام وهابى هاى افراطى نجات يافت. منظور از «بدعت» اين است که چيزى را که جزء دين نيست ـ اعم از اصول و فروع دين ـ به عنوان دين معرفى کنند و اگر باب بدعت باز شود چيزى نمى گذرد که احکام و عقايد دينى دستخوش تغيير و تبديل و زوال و نابودى خواهد شد. ولى نوگرايى هايى که به دين نسبت داده نمى شود و به تعبير ديگر «بدعت عرفى» هرگز حرام نيست. مثلاً گرفتن مجالس جشن و سرور در ميلاد بزرگان اسلام يا مراسم عزادارى در شهادت و رحلت آنها براى عرض ارادت و امرى عرفى بدون اسناد به شرع مقدس است نه تنها اشکالى ندارد، بلکه سبب پيشرفت در مسائل اعتقادى و اجتماعى مى شود. يا ساختن مساجد باشکوه با مناره و گنبد و محراب هاى متعدد و کتاب خانه و کلاس هاى درس قرآن و احکام و مانند آن گرچه روايت خاصى در آنها وارد نشده باشد و کسى نيز آن را به عنوان يک دستور خاص دينى انجام نمى دهد، همه اينها امورى جايزند، بلکه مى توان بسيارى از آنها را در عنوان «تعظيم شعائر» به طور عام يا ابداع «سنت حسنه» که در آيات و روايات از آن مدح شده است به حساب آورد. عجيب است وهابيون افراطى بدون اين که فرق ميان اين دو را درک کنند خودشان را گرفتار تناقض هاى غير قابل دفاع ساخته اند; در مسجد پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) و در خانه خدا ده ها و صدها بدعت و نوآورى آورده اند و هيچ کدام به آن ايراد نمى کنند; ولى اگر کسى مجلس جشن و سرورى براى ميلاد پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله)تشکيل دهد بر او مى شورند و به او حمله مى کنند و اين نيست جز براى اين که درک صحيحى از مفاهيم اسلامى ندارد و مخصوصاً تفاوت ميان بدعت شرعى و عرفى را نمى دانند. مرحوم سيّد رضى در پايان اين سخن مى گويد: «بعضى از مردم اين کلام حکمت آميز و همچنين کلامى را که قبل از آن است به رسول خدا(صلى الله عليه وآله) نسبت داده
اند»; (قالَ الرَّضِيُّ: أقُولُ: وَمِنَ النّاسِ مَنْ يَنْسِبُ هذا الْکَلامَ إلى رَسُولِ اللهِ(صلى الله عليه وآله)، وَکَذلِکَ الَّذي قَبْلَهُ). البته هيچ منافاتى ندارد که پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) سخنانى را فرموده باشد و امير مؤمنان(عليه السلام) که پرورش يافته دامان و مکتب اوست و «باب مدينة علم النبى» محسوب مى شود آنها را فرا بگيرد و در موارد لزوم بر آن تکيه کند. به هر حال اين جمله مرحوم سيّد رضى بيان گر نهايت امانت او در نقل کلمات و احاديث معصومين(عليهم السلام) است. (1). اقبال الاعمال، ج 1، ص 306. مرحوم علاّمه مجلسى نيز آن را در بحارالانوار، ج 95، ص 48 آورده است. (2). کافى، ج 2، ص 486، ح 9 . (3). بحارالانوار، ج 90، ص 372. (4). اسد الغابة، ج 2، 269. (5). بحارالانوار، ج 68، ص 393، ح 62. (6). بقره، آيه 261 . (7). آل عمران، آيه 92 . (8). نحل، آيه 96 . (9). کنزالعمّال، ح 16150 (طبق نقل ميزان الحکمة). (10). تحف العقول، ص 298. (11). همين معنا در خطبه همام به صورت ديگرى آمده بود (پيام امام اميرالمؤمنين(عليه السلام)، ج 7، ص 681) و در بحارالانوار، ج 14، ص 320، ح 23 و ج 64، ص 60، ح 3. (12). کنزالعمّال، ح 1095. (13). انعام، آيه 159 . (14). کنزالعمّال، ح 1126. (طبق نقل ميزان الحکمة (واژه «بدعت»).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای عهد علی فانی .mp3
4.29M
  🌹✵ ﷽ ✵🌹 روز سی و سوم‌چله 🌺 شروع چله👈 ۹۹/۷/۹ 🤲 دعای عهد 🎤 با نوای علی فانی 🌺@tanhamasirKordestan
  🌹✵ ﷽ ✵🌹 اَللّهُمَ أَرِنی الطَلْعَةَ الرَشیدَة وَالْغُرَةَالْحَمیدَة خدایا آن جمال با رشادت وپیشانی ستوده رابه من بنمایان.. ❣ ❣ سلام ،مهدی جان و این حال و روزجهانی است که تـ✨ـو را ازیادبرده است جهانی سـرد، بیمار آلود پر اضطراب، بی دلخوشی، ملتهب بدون امید به زندگی ... خودت بیاو به داد دنیـا برس دست را بر سرجهانیان بکش. سایه ی اندوه را از سر زمین کم کن خودت بیا و و نشاط و امید را روزیمان کن 🌸🍃 @tanhamasirKordestan
🌺 ♻️دنیا جای امنی نیست و اگر امنیتی داریم به لطف خداست.👌 ♻️آخرت جای ارزانی نیست و اگر امید برای آرامش در آخرت داریم به لطف خداست.✔️ 💢شیطان به کمتراز نابودی ما راضی نیست و اگر دشمنیش به نتیجه نرسیده به لطف خداست.✔️ 💢نتایج گناهان ما فاجعه بارند و اگر فجایعی به بار نیامده به لطف خداست.👌 هستی ما مرهون لطف خداست...💞 + استاد 🌱 @tanhamasirKordestan
💢 ماشاءالله به غیرت این عینک فروش که حداقل تو حیطه کاری خودش یه کاری انجام داد.👌 🔹 منتظر ارسال عکس از خوش غیرتی کسبه محترمی که محصولات فرانسوی رو به عشق پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم تحریم کردند هستیم. محصولات فرانسوی:👇 ⛔️ تفال، آرک، مولینکس، ظروف فرانسوی لورآل، الارو ، شنل، لویی ویتون، دیور، نینا ریچی و... ༻‌🦋@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سریالی درباره داعش! ⭕️ سریال "خانه امن" روایتی پرهیجان و واقعی از یک پرونده جاسوسی - امنیتی است که لایه‌هایی از عملیات پیچیده مقابله با داعش را روایت می‌کند. 🎞 این سریال 50 قسمتی ، هر شب ساعت ۲۲:۱۰ از شبکه یک پخش می‌شود. شنبه‌شب قسمت اول پخش شد بازپخش ساعت ۱۰:۱۵صبح و ساعت ۱۵ عصر ✿○○••••••═══ @tanhamasirKordestan ═══••••••○○✿
سلام علیکم تنهامسیری‌های گل عصرتون بخیر ☺️ خوبید؟ چه رفتاری رو تغییر دادید؟ با عادت‌هاتون چه کردید؟ توبه چی شد؟😊 خوب جلسه قبل رو یه مروری بکنید تا ادامه درس رو تقدیمتون کنم.
در جلسه قبل درمورد تغییر عمل و توبه توضیح دادیم . امروز ان شاالله میخوایم بیشتر درمورد عمل و رفتار صحبت کنیم. عیب رفتار اینه که اثرش دیر ظاهر میشه، ولی حُسنش اینه که اثرش قطعیه...👌 اینکه مقام عمل خیلی جاها کمتر از علم تلقی میشه، واسه اینه که طول میکشه اثر خودشو نشون بده. ⛹‍♂مثال دقیقش ورزشه، کسی که تازه شروع به ورزش کرده، هر روز نباید بره ببینه عضلاتش چند سانت تغییر کرد، باید فعلا ورزش رو شروع بکنه. 💪😇 اتفاقا یکی از نقایص فرهنگی و فکری جامعه‌ی ما اینه که ما به بها ندادیم و براش برنامه‌ریزی نکردیم و فکر و ذهن خودمونو براش نذاشتیم. 😐 کلا آدمای بی‌حوصله‌ و عجولی میشیم، دوس داریم از همه چی نتیجه بگیریم!!! اگر همه‌مون به عمل اونجور که باید بها می‌دادیم این باور برامون جا می‌افتاد که همه‌ چی طول میکشه. ✅✔️ حتی شاید این درس برامون جا می‌افتاد که خداوند متعال می فرماید: "من عالم را در شش روز آفریدم. 🌏✨ 👈حالا یه روزه هم میتونست خلق کنه. کلا همه چیز در دنیا به تدریج هست، اگه این رو نپذیری نمیتونی زندگی کنی. اینکه زود اثرش رو نشون نمیده یه امتیاز منفی برای عمل شده، ولی نباید این نکته منفی رو درنظر گرفت. 👈عوضش این چیز مثبت رو داره که شما رو بار میاره. 😌☺️
👈از بلافاصله انتظار اثر نداشته باشید. در روایات هست که میفرماید: ✨از هر رفتاری خواستی اثر بگیری، حداقل باید یکسال ادامه بدی. امام صادق(ع) از امام باقر(ع) نقل میفرمایند: 🌺 پدر من امام باقر همیشه می‌گفتند من دوست دارم کاری که میخوام انجام بدم رو ادامه بدم. اگه بنا بوده شب انجام بدم، ندادم، روز قضاشو بجا میارم. از حضرت بهجت پرسیدن چیکار کنیم به نمازشب مداومت پیدا کنیم❓ 🔹فرمودن هر شب نتونستی بخونی روز قضاشو بجا بیار. یقه‌ی خودتو بگیر..... ✨در ادامه روایت آمده که محبوب‌ترین کارها کار ...«مداوم»... هست. 👈 بعد حضرت می‌فرماید: اگر خواستید کاری انجام بدید و نفستون رو به اون کار عادت بدید یکسال ادامه بدید.💯 ⬅️ انسان هر کاری بخواد انجام بده، طول میکشه به نتیجه برسه. حلّه❓☺️
زمان‌های قدیم در دوران دبستان به ما می‌گفتن لوبیا بکارین.🌱 الآنم میگن 😊 خب آدم برای اولین بار بخواد با کاشت آشنا بشه چیز خوبیه. ولی کاش تو مدرسه‌ به بچه‌ها بگن یه درخت میوه هم بکارین. 🌳 حسابی دانش‌آموز چهارسال نگاهش به درخت میوه دوخته میشه. این چهارسال رو اگر تحمل کرد، خودش بزرگ و بالغ میشه‌.✅ 🔰 یکی از ابعاد رشد شخصیت انسان و رشدش در زمینه‌های فکری و ذهنی همین ««« »»» هست.👉 بدون ، انسان نمیتونه از نظر «فکری» رشد کنه. ❗️ بعضی‌ها عجول هستن ، ولی هر کی میخواد این بحث رو پیگیری بکنه باید همین الان عجله رو بذاره کنار.☺️ خب حالا خدا وکیلی فکر کنید کجا چه تمرینی برای صبر به بچه‌ت دادی⁉️ اصلا خودت تعریفت از صبر درست بوده تا بحال ؟؟؟ بزرگواران😊 امروز فکر کنیم ببینیم کجا صبوری نکردیم که پشیمانیم همچنان... کجاها گفتیم « کاش » ادامه میدادم کاش صبوری میکردم ؟! بهش فکر کنید ،مرور کنید ،انگیزه بگیرید،صبر کنید✔️ سوالی ،پیشنهادی ،انتقادی هم بود ،در خدمتم👌🌸
az-ratar-entezar-nadashte-bash-audio.mp3
5.04M
✅ عمل طول می کشه، ولی اثرش قطعیه دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره 👌👌👌 @tanhamasirKordestan
💌 ⚜ سـیـد بـن طـاووس در کتاب اقـبـال می گوید: 🍃« گروهى از مـسـیـحـیـان و جـمـعـى از مـسلمین را یافتم كه تعظیم فراوانى از روز ولادت حضرت عیسى علیه السـلام مـى نـمـایـنـد و تـعـجـب كـردم كـه چـگـونـه مـسلمانان قانع شدند كه روز ولادت پیامبرشان كه اعظم از همه پیامبران است به این مرتبه از تعظیم و گرامیداشت باشد كه كمتر از تعظیم مسیحیان است میلاد عیسى علیه السلام را.»🍃 ✔️این جمله ایشان عین حقیقت هست. باید قبول کنیم که ما در بزرگداشت میلاد پیامبر که بالاترین نعمت خداوند متعال بر انسانها بوده، خیلی کوتاهی می‌کنیم. ‼️ در حالیکه روز 17 ربیع الاول یکی از روزهای مهم سال می باشد.✅ اینروز، روز بزرگى براى تاریخ اسلام بلكه تاریخ بشریت است. 📣 از شما یک خواهش مهم داریم: 💢 لطفاً لطفاً لطفاً 👈حتی شده با یک ریسه 👈یا یک پرچم مزیّن به نام رسول‌الله 👈یا یک کار خیر کوچک یا بزرگ بمناسبت قدوم دلربای نوزاد مبارک مکّه، در تغییر چهره‌ی شهر برای این روز عزیز، سهیم باشید... ❤️ ༻‌🦋@tanhamasirKordestan
🌴 🌹 غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ کُفْرٌ، وَغَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ. امام(عليه السلام) فرمود: غيرت زن کفر است و غيرت مرد ايمان.
شرح و تفسير : امام(عليه السلام) در اين کلام پربار و حکيمانه اش، حقيقت اسلام را به گونه اى که پيش از او هيچ کس تفسير نکرده، تفسير مى کند و مى فرمايد: «اسلام را چنان تفسير مى کنم که هيچ کس پيش از من آن را چنين تفسير نکرده باشد»; (لاََنْسُبَنَّ الاِْسْلاَمَ نِسْبَةً لَمْ يَنْسُبْهَا أَحَدٌ قَبْلِي) سپس در ادامه سخن ضمن شش جمله پى در پى که هر کدام با جمله قبل به صورت زيبايى گره خورده روح اسلام را با اين شش جمله مى شکافد و حقيقت آن را هويدا مى کند. نخست مى فرمايد: «اسلام همان تسليم است»; (ألاِْسْلاَمُ هُوَ التَّسْلِيمُ). تسليم در برابر فرمان خدا و دستورات پيغمبر اکرم و امامان معصوم(عليهم السلام)و تسليم در برابر فرمان عقل و فطرت. قرآن مجيد در آيه 83 سوره آل عمران مى فرمايد: «(وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِى السَّماوَاتِ وَالاَْرْضِ طَوْعاً وَکَرْهاً وَإِلَيْهِ يُرْجَعُونَ); و تمام کسانى که در آسمان ها و زمين هستند، از روى اختيار يا از روى اجبار، در برابرِ (فرمان) او تسليم اند و به سوى او باز گردانده مى شوند». در جمله دوم مى فرمايد: «تسليم همان يقين است»; (وَالتَّسْلِيمُ هُوَ الْيَقِينُ). زيرا بدون ايمان و يقين، تسليم حاصل نمى شود و در واقع «تسليم» از لوازم «يقين» است که امام(عليه السلام) در اينجا لازم و ملزوم را يکى شمرده و مى فرمايد: تسليم همان يقين است. در جمله سوم مى فرمايد: «يقين همان تصديق است»; (وَالْيَقِينُ هُوَ التَّصْدِيقُ). منظور از «تصديق» در اينجا علمى است که از مقدمات يقينى حاصل مى شود و تا اين علم حاصل نگردد «يقين» پيدا نمى شود و تا يقين حاصل نگردد، تسليم که روح اسلام است نيز حاصل نخواهد شد و در واقع اعتقادى که نام يقين بر آن گذارده ايم نتيجه علمى است که به صورت تصديق در مى آيد و در واقع تصديق و يقين نيز لازم و ملزوم يکديگرند که امام(عليه السلام) به واسطه شدت ارتباط اين دو با يکديگر آنها را يکى شمرده و فرموده: يقين همان تصديق است. در چهارمين جمله مى فرمايد: «تصديق همان اقرار است»; (وَالتَّصْدِيقُ هُوَ الاِْقْرَارُ). اشاره به اين که تصديق قلبى به تنهايى کافى نيست، بايد با زبان نيز اقرار شود و به صورت شهادتين که بيان ارکان اسلام است درآيد و به همين دليل تا افراد اقرار به شهادتين نمى کردند مسلمان شمرده نمى شدند. در پنجمين جمله مى فرمايد: «اقرار همان اداست»; (وَالاِْقْرَارُ هُوَ الاَْدَاءُ). منظور از «اداء» در اينجا احساس مسئوليت و آماده شدن و عزم را جزم کردن بر انجام عمل است، زيرا اگر اقرار از دل برخيزد آمادگى براى انجام وظائف و اداى مسئوليت ها را ايجاد خواهد کرد. در غير اين صورت اقرار، اقرار دروغين است. آن گاه در ششمين و آخرين جمله مى فرمايد: «و ادا همان عمل است»; (وَالاَْدَاءُ هُوَ الْعَمَلُ). زيرا کسى که عزم خود را بر اداى مسئوليت ها جزم مى کند بلافاصله وارد صحنه عمل مى گردد و اعمال صالحى بر طبق احساس مسئوليت درونى برخاسته از اقرار واقعى و تصديق و يقين و تسليم انجام مى دهد. سخن امام(عليه السلام) در اين تفسير عميقى که براى اسلام کرده اشاره به اسلام واقعى و حقيقى است که در درون جان انسان نفوذ کند و آثار آن يکى پس از ديگرى ظاهر گردد; نخست در مقام تسليم برآيد; تسليمى که زائيده يقين است و يقينى که مولود تصديق است و سپس اقرار از اين تصديق متولد مى شود و اين اقرار چون از عمق جان برخاسته ملازم با احساس مسئوليت در برابر فرمان الهى است و به دنبال اين احساس اعمال صالح يکى پس از ديگرى ظاهر مى شود و قلب و زبان و عمل هر سه هماهنگ مى گردند. بنابراين اگر کسانى ايمان داشته باشند و اقرار به شهادتين کنند ولى در عمل کوتاهى نمايند چنان نيست که مسلمان نباشند و گرنه اکثر مسلمانان از اسلام بيرون خواهند رفت، بلکه اسلامِ آنها اسلامى در مرحله پايين و ضعيف است و آنچه امام(عليه السلام) در اين کلام پربار بيان فرموده اسلام در درجات عالى وکامل است. شبيه همين معنا در روايات ديگر اسلامى نيز آمده که عمل را معيار ايمان شمرده اند. در حديثى در غررالحکم از امام امير مؤمنان(عليه السلام)مى خوانيم: «الشَّرَفُ عِنْدَ اللهِ بِحُسْنِ الاَْعْمالِ لا بِحُسْنِ الاْقْوالِ; شرف و مقام والا در نزد خداوند سبحان به اعمال نيک است نه سخنان زيبا».(1) در حديث ديگرى در همان کتاب آمده است: «اَلْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤمِنِ; عمل شعار افراد باايمان است».(2) از اين رو بهترين ذخيره انسان براى بعد از مرگ و روز قيامت عمل صالح شمرده شده همان گونه که در نامه معروف «مالک اشتر» گذشت که امام(عليه السلام)خطاب به مالک فرمود: «فَلْيَکُنْ أحَبَّ الذَّخائِرِ اِلَيْکَ ذَخيرَةُ الْعَمَلِ الصالِحِ; بهترين ذخيره ها را نزد خود ذخيره عمل صالح قرار بده».(3) بنابراين کسانى که به نام اسلام