eitaa logo
🏴{تنها مولود کعبه}🏴
1.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
873 ویدیو
66 فایل
معارف علوی🌿🌿 مارا دنبال کنید ☑ پیوی 110_313@
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻هیچ وقت و هیچ کجا، خدمت به امام زمان علیه السلام را ترک نخواهم کرد! ✍🏻 یکی ازاقایان علما نقل کرده اند: 🔸در ایّامی با آقای حاج شیخ عباس قمّی[صاحب مفاتیح الجنان] مهمان باغ کسی بودیم. دیدیم که ایشان بعد از سلام و احوالپرسی و... شروع به نوشتن کرد! - برخی گفتند: جناب شیخ! امروز، روز تفریح است. تألیف را کنار بگذارید. 🔹صاحب مفاتیح‌الجنان فرمود: روا نیست؛ سهم امام خوردن و تلف کردن عمر به تفریح! - میزبان گفت: آقا، سهم امام نیست؛ این میوه‌ها و غذاها مال شخصی است. امروز را مهمان سفره و باغ من هستید؛ استراحت کنید. 🔸ایشان فرمود: بعد عمری کار نکنم برای مولا؛ چون مهمان سفره دیگری بوده‌ام؟! عمر از خدا بگیرم و برای حجّت او کار نکنم؟! - هیچ وقت ترک نخواهم کرد، هیچ وقت و هیچ کجا، خدمت به امام زمانم را. 🤲اللّهم عجّل لولیک الفرج والنصر و العافیه
⚔ تمامی ایمان در مقابل تمامی کفر 🗓 هفدهم شوال سالروز جنگ خندق {احزاب} و شگفتی آفرینیِ مولی الموحدین ، امیرالمومنین امام علی ﴿عَلَيهِ السَّلام﴾ در سال پنجم هجری قمری گرامی باد ☀️قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ) : 🗡 «ضَرْبَةُ عَلّیٍ یَوْمَ الْخَنْدَق افْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثقلین». ⚔ضربت علی﴿عَلَيهِ السَّلام﴾ (بر پیکر عمرو بن عبدود) در روز خندق، از عبادت جن و انس برتر است. و قَالَ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ) : 🌿 «بَرَزَ اَلْإِيمَانُ كُلُّهُ إِلَى اَلْكُفْرِ كُلِّهِ » 🍃 تمام ایمان در مقابل تمام کفر ظاهر گشت. 📚إقبال الأعمال، ج ۱، ص۴۶۷ 📚إثبات الهداة، ج۳، ص۴۵۶ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
17 شوّال 1 ـ جنگ خندق در این روز در سال 5 هـ غزوه ی خندق (احزاب) و کشته شدن عمرو بن عبدود به دست امیر المؤمنین علیه السلام به وقوع پیوست، و این جنگ در زمستان به وقوع پیوست. (2) وقوع جنگ خندق را بعضی در 15 شوال گفته اند، (4) و استبعادی ندارد که شروع جنگ در 15 شوال باشد. در این جنگ تعداد مسلمانان 3000 نفر و تعداد شهدای مسلمانان 6 نفر بود. تعداد کفّار 10000 نفر بود ولی تعداد مقتولین کفّار ذکر نشده است. در این جنگ مسلمانان داخل مدینه در اطراف شهر خندقی کندند. مشرکین 25 روز مدینه را محاصره کردند و از هر طرف که خواستند وارد شوند خندق بود. در اثنای این کار منافقین جسارت ها به پیامبر صلّی الله علیه و آله نمودند و عمرو بن عبدود مبارز طلبید ولی کسی جرأت نکرد. عُمَر بن خطاب از شجاعت های عمرو سخن گفت، و در مردم ایجاد ترس کرد. عُمَر که از شجاعت عمرو بن عبدود سخن گفت و رعب و وحشتی در دل مسلمانان انداخته بود به عبد الرحمن بن عوف گفت : «اگر عمرو بر ما چیره شود همه ی ما را خواهد کشت. بهترین راه این است که محمّد را دست بسته تحویل آن ها دهیم؛ و خودمان به قوممان ملحق شویم» !! (6) این جا بود که آیاتی از سوره ی احزاب نازل شد !! (7) در چنین شرایطی ☀️ پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند : «چه کسی به مبارزه ی عمرو می رود تا من بهشت را برایش ضمانت کنم» ؟ آیا دوستی هست که شرّ این دشمن را کفایت کند ؟ ☀️آقا و مولایمان اسد الله الغالب علی بن ابی طالب علیه السلام عرض کردند : «من به مبارزه ی او می روم». پیامبر صلّی الله علیه و آله سکوت کردن ، و تا سه بار این کلام را فرمودند، و هر سه بار امیر المؤمنین علیه السلام برای مبارزه اعلام آمادگی نمودند. آخر الأمر پیامبر صلّی الله علیه و آله اجازه فرمودند و با دستانشان عمامه بر سر آن حضرت پیچیدند و امیر المؤمنین علیه السلام حرکت کردند. در این هنگام ☀️ پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند : «بَرَزَ الْاِیمانُ كُلُّهُ اِلَی الشِّرْکِ كُلِّهِ» (8) : به تحقیق تمام اسلام در مقابل تمام کفر ایستاد. بعد از آن عمرو بن عبدود اسلام اختیار نکرد و دست از جنگ بر نداشت، امیر المؤمنین علیه السلام او را به یک ضربت از پا در آوردند. در این حال صدای تکبیر مسلمین بلند شد ☀️و پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند : «ضربت علی بن ابی طالب علیه السلام( بر عمرو بن عبدود) در روز خندق از اعمال امّت من تا روز قیامت افضل است». (9) 📚 منابع : 1. بحار الأنوار : ج 20، ص 281 ـ 186، ج 39، ص 7 ـ 1. و ... . 2. فیض العلام : ص 77 ـ 76. و ... . 3. کشف الغمّة : ج 1، ص 150. الموسوعة الکبری فی غزوات النبیّ الأعظم صلّی الله علیه و آله : ج 3، ص 58. 4. توضیح المقاصد : ص 29. و ... . 5. بخاری : ج 4، ص 1504. و ... . 6. کتاب سلیم بن قیس هلالی رَحِمَهُ الله : ج 2، ص 701. و ... . 7. «إِذْ جَاءُوكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ وَ إِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللهِ الظُّنُونَا، هُنَالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزَالاً شَدِيداً، وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ مَا وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ إِلَّا غُرُوراً ... يَحْسَبُونَ الْأَحْزَابَ لَمْ يَذْهَبُوا وَ إِنْ يَأْتِ الْأَحْزَابُ يَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُمْ بَادُونَ فِی الْأَعْرَابِ يَسْأَلُونَ عَنْ أَنْبَائِكُمْ وَ لَوْ كَانُوا فِيكُمْ مَا قَاتَلُوا إِلَّا قَلِيلاً». 8. کنز الفوائد : ص 137. و ... . 9. الغدیر : ج 7، ص 206. و ... . ❤️اللهم عجّل لولیّک الفرج بحق امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام❤️ ❤️اللهم العن الجبت و الطاغوت❤️
👤مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی : برای مصیبت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هر کاری بکنم کم است ، مگر دخت رسول خدا صلی الله علیه واله چه گناهی داشت که این همه ظلم در حق وی مرتکب شدند، ما هر کاری در مصیبت بی بی دو عالم کنیم کم کرده ایم... 📸از راست: آیت الله العظمی وحید خراسانی مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀پیامبر صلی الله علیه و آله: 🔸بخیل تمام عیار کسی است که در حضورش از من یاد شود و صلوات نفرستد. 🔹الْبَخِيلُ حَقّاً مَنْ ذُكِرْتُ عِنْدَهُ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَيَّ. 📚معاني الأخبار، ص: ۲۴۶ 🔹إِنَّ الْبَخِيلَ كُلَّ الْبَخِيلِ الَّذِي إِذَا ذُكِرْتُ عِنْدَهُ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَي‏. 📚الإرشاد، ج‏۲، ص: ۱۶۹
.. صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ الحُسَينِ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ 🩸نوحُ‌ الأئمه گفت: «نُوحُوا عَلَى الْحُسَين - در کتاب «فیض قلم» این روایت را ☀از حضرت امام صادق عليه‌السلام نقل کرده‌اند که حضرت فرمودند: 📋 نُوحُوا عَلَی الْحُسَينِ علیه‌السلام نَوحَ الثَّکْلی عَلَی وَلَدِها ▪️ همچون مادرِ بچه‌مُرده بر إمام حسين عليه‌السلام نوحه کنيد! 📚 فیض قلم، صفحه ۵۰ . ✍نوحوا علی الحسین که جدم غریب بود در بین سی هزار نفر بی حبیب بود نوحوا علی الحسین که یک شاه بی پناه تنها فتاده بود به چنگال یک سپاه نوحوا علی الحسین لبش تشنه وکباب می‌گفت از عطش جگرم آب آب آب نوحوا علی الحسین غریبانه کشته شد نوحوا علی الحسین چو بیگانه کشته شد نوحوا علی الحسین هوا گشت قیرگون شد آسمان به رنگ کبودی و نیلگون نوحوا علی الحسین به سر زینبِ غمین آمد دوان به خیمه‌گه زین العابدین تا عمه جان پردهٔ آن خیمه را کشید یعقوب کربلا چو هوا را به دیده دید نوحوا علی الحسین سری روی نیزه هاست سر از تنش جدا و تنش از سرش جداست
🩸بر سر سفره‌ای که إمام صادق علیه‌السلام نشسته بودند، - العیاذبالله - ، «شراب»‌ حاضر کردند راوی گوید: 🥀 وقتی‌که امام صادق علیه‌السلام را به نزد منصور دوانیقی آوردند، در خدمت در خدمت آن حضرت بودیم. یکی از فرماندهان منصور، یک مهمانی را در قصر منصور تدارک دیده بود. 🥀 امام صادق علیه‌السلام نیز بین مهمانان حضور داشت؛ سر سفره وقتی‌که مهمانان مشغول خوردن غذا بودند، یک نفر از آنها آب خواست و قدحی که شراب در آن بود، آوردند؛ همین که قدح به‌دست آن مرد رسید، امام صادق علیه‌السّلام از جا برخاست. 🥀 پرسیدند: آقا! چرا بلند شدید؟ إمام علیه‌السلام فرمود: جدّم رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: 📋 مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ جَلَسَ عَلَی مَائِدَةٍ یُشْرَبُ عَلَیْهَا الْخَمْرُ. ▪️هر کس بر سر سفره‌ای بنشیند که شراب در آن سفره خورده می‌شود، ملعون است. 📚الکافی ج۶ ص۲۶۸ امّا تا اسم «شُرب خمر» می‌آید، مصائبی را به تصویر میکشد که نزدیک است قلب انسان متلاشی شود ➖ یکی از سربازان لشکر عمر بن سعد ملعون می‌گوید: 📜 وَ کُنَّا إِذَا أَمْسَیْنَا وَضَعْنَا الرَّأْسَ فِی التَّابُوتِ وَ شَرِبْنَا الْخَمْرَ حَوْلَ التَّابُوتِ ▪️در مسیر بین کربلا تا شام، هنگامی که شب می‌شد، سَر إمام حسین علیه‌السلام را در میان صندوقی می‌نهادیم و در اطراف آن می‌نشستیم و مشغول شُرب خمر می‌شدیم.(۱) 📝 هر منزل و روستا که بُردند پای سر تو «شراب» خوردند ➖ یا امام صادق اگر بر سر سفره شما شراب آوردند، دیگر شراب بر سَر و روی‌تان نریختند؛ اما ای‌کاش ما می‌مُردیم برای آن ساعتی که مقاتل نوشته‌اند: 📜 إنّ يَزيدَ شَرِبَ الخَمرَ و صَبَّ مِنها عَلَى الرّأسِ الشّريف ▪️يزيد ملعون شراب می‌خورد و تَه‌مانده آن را بر سر مطهر سیدالشهداء عليه‌السّلام می‌ريخت.(۲) وشطرنج بازی مینمود(۳) 📚(۱)لهوف ص١۵٢ 📚(۲)نفس المهموم، ص۴۳۹ ؛ معالي السّبطين، ج۲ص۵۸ (۳) عیون اخبارالرضا ازشیخ صدوق. الا لعنه الله علی القوم الظالمین
◾️ یبرد 👈🏼 روایت کرده: ...عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ: كَانَ أبُوعَبْدِالله علیه‌السلام إِذَا أعْتَمَ وَذَهَبَ مِنَ اللَّيلِ شَطْرُهُ أَخَذَ جِرَاباً فِيهِ خُبْزٌ وَلَحْمٌ وَالدَّرَاهمُ فَحَمَلَهُ عَلى عُنقِهِ ثمَّ ذَهبَ بِهِ إِلَى أهْلِ الحاجَةِ مِنْ أهْلِ الْمَدِينَةِ فَقَسَمَهُ فِيهِمْ وَلَا يَعْرِفُونَهُ. فَلَمَّا مَضَى أبُوعَبْدِالله علیه‌السلام فَقَدُوا ذَلِكَ فَعَلِمُوا أنَّهُ كَانَ أبَاعَبْدِالله عليه‌السلام. ترجمه 📝 حضرت عليه‌السلام هنگامیكه را مى‌خواند وپاسى ازشب میگذشت، كيسه‌‌اى را كه در آن نان وگوشت وپول بود، به دوش مى‌‏گرفت، سپس بسراغ مدينه مى‌رفت ودرميان آنها تقسيم مى‌‌كرد. وبصورتى بود كه اورا نمى‌شناختند. هنگامى كه امام عليه‌السلام به رسید وآن كمك‌ها از نيازمندان مدينه قطع شد، دانستند كه آن شخص وكمك كننده، امام صادق عليه‌السلام بوده است. 📚 الکافی، ج‏زء ۴، صفحه ۸ .
👌مباحثه ای که سبب بازگشت اقای مطهری شد ایشان(عالمی که از دوستان اقای مطهری بود) به ذكر پاره‌اي از جريانات و مسائلي كه در حسينيّه ارشاد مي‌گذشت اشاره كردند، و در ضمن از مقاله‌اي كه از آقاي علي شريعتي در كتاب «محمّد خاتم پيامبران»[9] درج شده بود و در آن تصريح شده بود كه رسول خدا صلّي الله عليه و آله و سلّم، امامت جماعت ابوبكر را تأييد و امضاء كرده بودند و از اجتماع مسلمين در اقتداء به ابوبكر اظهار خرسندي و رضايت كرده بودند، نام بردند. مرحوم آقاي مطهّري به دفاع از محتواي مقاله مزبور پرداخته و اظهار داشت: اين مطلب از «تاريخ طبري» نقل شده است و چه اشكالي دارد كه از يك مرجع غير شيعي نيز مطلبي آورده شود!! دوست: چطور شما اين حرف را مي‌زنيد؟ شما اين كتاب را به نام تشيّع و به نام حسينيّه ارشاد و به نام ترويج مباني مكتب تشيّع به تمام شهرها و قراء و مجامع مي‌فرستيد و همه افراد در ارتباط با اين كتاب، ديدگاهي منطبق با مكتب تشيّع خواهند داشت و مطالب آنرا نشأت گرفته از مباني اصيل تشيّع خواهند پنداشت؛ آنوقت شما مي‌گوييد: چه اشكالي دارد كه از يك مدرك و مرجع غير شيعي نيز استفاده گردد! مگر اينجا يك مملكت سنّي نشين است! و مگر تبيين و تفسير و توضيح مباني اصيل تشيّع برعهده شما و امثال شما نيست؟ و مگر انسان مي‌تواند پا روي حقّ بگذارد و از اصول يقينيّه و مواضع متقنه خود به هر علل و توجيهاتي تنازل نمايد؟! شما كه الآن اين مطالب خلاف واقع و خلاف حقّ را در كتابي كه از محصولات مؤسّسه‌اي بنام حسينيّه ارشاد است، از بطن جامعه تشيّع متولّد و منتشر مي‌كنيد و به همه‌جا آنرا صادر مي‌نمائيد، چه جوابي براي إغواء اذهان افرادي كه آنرا مطالعه مي‌كنند و به غلط به مطالب خلاف واقع ايمان و اعتقاد پيدا مي‌كنند، مي‌توانيد بدهيد؟! اقای مطهری در اين موقع سر بزير انداختند و پس از لحظاتي سر برآوردند و فرمودند: بله حقّ با شماست، و انتشار اين مطالب اشتباه بوده است. از اينجا به بعد صحبت در اطراف افكار و عقائد و مرام دکترشریعتی به ميان آمد و دوستشان صراحتاً به ايشان مي‌فرمايند: اين شخص اصلاً اعتقادي به وحي و ارسال رسل و انزال كتب ندارد، و ظهور پيامبران الهي را صرفاً يك اقتضاي زمان و محيط و تولّد حركتي انقلابي در قبال جريانات زر و زور و تزوير، و بالأخره يك نوع جهش اجتماعي مي‌داند كه از بطن جامعه مظلوم و افراد تحت سلطه در جهت طرد و اضمحلال جريان حاكم برمي‌خيزد، و تمام افكار او بر مبناي مادّيگري و اصول جامعه‌شناسي بنا نهاده شده است. و اينكه بعضي او را سنّي مذهب قلمداد كرده‌اند بطور كلّي خلاف است، او اصلاً ابوبكر و يا عمر را قبول ندارد تا معتقد به آراء و مرام آنان گردد، ( بله از انان برای ضربه زدن به اسلام اصیل علوی استفاده می کند) بلكه او اساساً وحي را قبول ندارد و اتّصال به غيب را انكار مي‌كند و نزول ملائكه و جبرائيل را پوچ مي‌پندارد. و بطور كلّي فردي است همچون مؤسّسين و پديدآورندگان مكتب پروتستان در قبال كاتوليك. او در صدد ايجاد يك پروتستانتيسم اسلامي است كه دين را از محتواي وحياني آن خارج سازد و حقائق عوالم غيب را از پيكره او بزدايد، و تنها به ظواهري فريبنده و عقائدي من‌درآوردي و مطابق با افكار پوچ و توخالي و عوام‌پسند اكتفاء نمايد و دين را بر اساس قوانين دنياپسند و امروزي جلوه نمايد؛ و خطر اين فرد هزاران بار از خطر و ضلالت گمراهان عادی وبی سواد بيشتر و بالاتر است.
🏷بی قراری و نالهٔ امام صادق علیه‌السلام در غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔰سُدیر صیرفی می‌گوید: من و مُفضّل بن عمر و ابوبصیر و ابان بن تغلب به محضر آقایمان حضرت امام صادق علیه السلام شرفیاب شدیم. دیدیم حضرت بر روی خاک نشسته و و جُبّه (نوعی لباس) خیبری پوشیده است و مانند مادر فرزند مرده جگرسوخته گریه می‌کند. آثار حزن و اندوه از گونه و رخسارش آشکار، و اشک کاسه چشم‌هایش را پر کرده بود و می‌فرمود: 🔰ای آقای من! غیبت (دوری) تو خوابم را گرفته و خوابگاهم را بر من تنگ کرده و آرامش و راحت دلم را ربوده است. 🔰 آقای من! غیبت تو مصیبتم را به مصیبت‌های دردناک ابدی پیوسته، و از دست‌دادن یکی پس از دیگری، جمع و عدد را فانی می‌سازد. 🔰 پس احساس نمی‌کنم به اشکی که در چشمم خشک می‌گردد و ناله ای که در سینه‌ام آرام می‌گیرد، مگر آن که مصائب بزرگ‌تر و دل‌خراش‌تر و پیشامدهای سخت‌تر و ناشناخته‌تر در برابر دیده‌ام مجسّم می‌شود.» 🔰«سَیِّدِی! غَیْبَتُکَ نَفَتْ رُقَادِی، وَضَیَّقَتْ عَلَیَّ مِهَادِی، وَابْتَزَّتْ مِنِّی رَاحَةَ فُؤَادِی. سَیِّدِی! غَیْبَتُکَ أَوْصَلَتْ مُصَابِی بِفَجَائِعِ الْأَبَدِ، وَفَقْدُ الْوَاحِدِ بَعْدَ الْوَاحِدِ یَفْنِی الْجَمْعَ وَالْعَدَدَ ...؛ 📚کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، جلد دوم، باب 33؛ حدیث 51 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️