۱
باسمه تعالی
در پاسخ به شبهات آقای اکبرنژاد بایستی ابتداء نسبت به مغالطات صورت گرفته در کلام ایشان یک روشنگری صورت گیرد که ماهیت مغالطات بکار رفته در مطالب ایشان،مشخصا چه نوع مغالطات منطقی است و سپس در لابلای تشریح مغالطات صورت گرفته،پاسخ به شبهات مطرح شده توسط ایشان نیز،بیان شود:
👈مقدمه:مغالطه در علم منطق به صورت روان:"به قیاس به ظاهر معتبری می گویند که به منظور حق نشان دادن یک مدعای باطل یا نشان دادن عقیده ی حق تشکیل می شود."
با حفظ این مقدمه،در کلام آقای اکبر نژاد یک سری ادعاهای باطلی وجود دارد که برای توجیه عقیده ی باطل خود،با پوشش مغاطه آمیز وظاهری قیاس محورمنطقی،بیان شده است که با ارزیابی ادعاهای ایشان،مغالطه های صورت گرفته در کلام ایشان به شرح ذیل دسته بندی و بیان می باشد:
✅مغالطه ی اول:در علم منطق یک نوع مغالطه وجود دارد بنام"مغالطه نقل قول ناقص"در این مغالطه،شخصِ ناقل،بخشی از سخن یک شخص را به صورت گزینشی و بدون توجه به پیام اصلی او در مجموعه سخنانش نقل می کند تا از این طریق به اثبات ادعای خود بپردازد که به این نوع مغالطه،"مغالطه نقل قول ناقص"می گویند.
با حفظ تعریف این نوع مغالطه،آقای اکبر نژاد مراحل رسیدن به قله را به 5 قسم از دیدگاه رهبری(1-انقلاب اسلامی 2-نظام اسلامی 3-دولت اسلامی 4-جامعه اسلامی 5-تمدن اسلامی) تفسیم می کنند و سریعا با عبارت دیگر رهبری دال بر نزدیک به رسیدن به قله ها،این نتیجه را میگیرند که ما به مراحل آخر قله که همان تمدن سازی اسلامی است باید رسیده باشیم در حالی که ما در مراحل اولیه همچون تشکیل دولت اسلامی(مرحله ی سوم)مانده ایم پس رهبری اشتباه می کنند و ما مطلب ایشان را را خلاف واقعیات بیرونی می دانیم.
لکن ایشان اولا فهم درستی از مراحل پنجگانه ندارند واز طرفی با نقل قول گزینشی کلام ایشان درصدد اثبات ادعای باطل خود هستند.بدین توضیح که آخرین اراده رهبری در بیانیه گام دوم ایشان تجلی پیدا کرده است،ایشان در بندهای اول بیانیه ی گام دوم انقلاب، عبارت"... اینک وارد دوّمین مرحلهی خودسازی و جامعهپردازی و..."دارند که این نشان می دهد که رهبری برای هر مرحله ی قله ی را ترسیم کرده اند نه اینکه به مجموعه ی پنج مرحله یک قله تعریف شده باشد.بنابراین ایشان در بیانیه ی گام دوم،ورود انقلاب به مرحله ی جامعه پردازی را بیان کرده اند که همان مرحله ی چهارم است نه مرحله ی پنجم که ایشان با گزینش غیردقیق و عدم فهم غیردقیق کلام ایشان،برداشت خود را به معظم له نسبت می دهند.در کلام رهبری رسیدن به قله مساوق با رسیدن به تمامی آرمانهای نظام اسلامی تفسیر نشده است بلکه ایشان برای هر مرحله ی قله ی را تعریف کرده اند و بیانیه ی گام دوم انقلاب گویای چنین مطلبی است.بنابراین آقای اکبرنژاد اولا:فهم صحیحی از مراحل پنجگانه ندارد.ثانیا:مولفه های هر مرحله را نمی دانند و ثالثا:بیانیه ی گام دوم انقلاب رهبری را دقیق مطالعه نکرده اند یا اصلا مطالعه نکرده اند و با گزینش عبارت رهبری و نقل ناقص آن،درصدد القاء این نوع مغالطه هستند.
✅مغاطه ی دوم:یک نوع دیگر مغالطه در علم منطق بحث میشود تحت عنوان مغالطه"کوچک نمایی"در این نوع مغالطه،شخص مغالطه کننده برای اثبات ادعای باطل خود،به غلط،جنبه یا جنبه های خاصی از یک واقعیت را به صورت کوچکتر و بی اهمیت جلوه می دهد.
با حفظ تعریف این نوع مغالطه،آقای اکبر نژاد در بخشی از مطالب خود،می گویند ما چهل و پنج سال آواره شدیم برای تشکیل دولت اسلامی!!
ایشان کارهایی که در این 40 و اندی سال توسط دولت و حکومت اسلامی صورت گرفته است را براحتی کوچک نشان می دهند و از کنار آن براحتی رد می شوند.
آیا در این دولت های اسلامی که ذیل حکومت اسلامی تعریف میشوند،پیشرفت های خیره کننده در تمامی حوزه های علمی وفناوری نداشتیم؟
در حوزه نفوذ سیاسی در بین ملت ها چطور؟
در حوزه فناوری های صنعتی و نظامی چطور؟
در حوزه پزشکی چیزی یادتان نمی آید؟
پس اعتراف دوست و دشمن دال بر پیشرفت خیره کننده جوانان کشور دروغ است؟
اگر دروغ است،پس اینقدر کارشکنی های دشمن بر علیه ما و ملت ما،چه معنی دارد؟
اگر ما درجا زده بودیم،دیگر نیازی بود دشمن علیه ما تحریمی شکننده اعمال کند؟
نفوذ منطقه ی ما در غرب آسیا و شمال آفریقا هم کشک است؟
هیهات از این مغالطه ی"کوچک نمایی"شما
✅مغالطه سوم:یک نوع دیگر از مغالطه در علم منطق وجود دارد بنام مغالطه"علت جعلی"در این نوع مغالطه،امری که علت نیست یا بخش کوچکی از علت است را به عنوان علت اصلی معرفی میشود.
با حفظ تعریف این نوع مغالطه،آقای اکبر نژاد در بخشی از مطالب خود،طوری قضیه مشکلات اقتصادی مردم را جلوه می دهند که انگار تدابیر و گفتارهای رهبری بزرگوار انقلاب علت اصلی مشکلات اقتصادی مردم هستند.
۲
در پاسخ باید بگوییم که اولا:خود رهبری نیز بر وجود مشکلات اقتصادی در این کشور صحه می گذارند و این بحث،مطلب جدیدی نیست که آقای اکبرنژاد کشف کرده باشند.
ثانیا:مدیریت و تدابیر رهبری فرزانه انقلاب،علت اصلی مشکلات اصلی اقتصادی نیستند بلکه ایشان،ارائه دهنده نسخه ی علاج مشکلات اقتصادی جامعه که همان"اقتصاد مقاومتی"می باشد،هستند
ایشان مکرر در مکرر به دولتها،با ارائه راهکارهای گوناگون ونیز نامگذاری سال های بیش از یک دهه به انحاء مختلف به نام های اقتصادی به عنوان شعار کشور،به مقابله با مشکلات اقتصادی کشور رفته اند و با ریشه یابی علت ها،راه علاج را در یک نسخه ی بنام"اقتصاد مقاومتی"بیان و ارائه طریق کرده اند
حال جناب اکبرنژاد؛مرشد ارائه کننده طریق،نباید خود،علت اصلی و جعلی مشکلات اقتصادی بیان شود و این ظلم در حق ایشان است.
✅مغالطه چهارم:نوع دیگری از مغالطه در علم منطق وجود دارد بنام"مغالطه کُنه و وجه"در این نوع مغالطه،یک صفت یا یک جنبه ی خاص از یک پدیده به عنوان ذات و اساس آن معرفی میشود.
با حفظ تعریف این نوع مغالطه،آقای اکبر نژاد در سراسر کلام خود،طوری القاء یاس می کنند که انگار"ناکارآمدی"جزء ذات و اساس این نظام است
شاید نظام در بخشی از مولفه ی های خود دچار ضعف یا عقب ماندگی یا حتی ناکارآمدی باشد و لکن این به این معنی نیست که اساس نظام"ناکارآمد"است.
شاید نظام در بخشی از پایه های خود از جمله بحث اقتصاد برای مدت زمان به خصوصی دچار ضعف شود و این ضعف نباید به ناکارآمدی تمامی ارکان این نظام مقدس تفسیر شود و در نتیجه به مردم القاء یاس شود و خروجی یاس بشود بی اعتمادی و خروجی بی اعتمادی بشود عناد و خروجی عناد بشود تقابل و خروجی تقابل بشود کف خیابان و خروجی کف خیابان بشود خدایی نکرده سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی!
آیا آقای اکبرنژاد به لوازم این مغالطه خود پایبند میشوند یا خیر؟
اگر ملتزم به لوازم این نوع از مغالطه خود هستند پس چرا موسسه ی در قم تشکیل داده اند بنام"موسسه فقاهت و تمدن اسلامی"؟!
خب؛اگر ناکارآمد است پس چرا به برکت این نظام اسلامی-که تا دیروز و در زمان طاغوت امثال شما،حتی اجازه پوشیدن لباس مقدس طلبگی را نداشتید چه برسد به افاضه های این چنینی-موسسه ی تحت عنوان موسسه فقاهت و تمدن اسلامی،تاسیس کرده اید؟
اگر تمدن سازی امری شدنی است پس چرا برای موسسه ی کوچکی مثل موسسه شما و با مدیریت فردی مثل شما در این موسسه،در فلان منطقه ی استان قم امرنی شدنی است و لکن برای نظامی با این گسترده گی و با رهبری فردِ حکیمِ عارفِ مدبرِ مدیرِ نشدنی جلوه داده می شود؟
و اگر نشدنی است پس چرا،شما درموسسه تان به کار لغوِ نشدنی مشغول هستید؟
توجه دارید که لوازم این مغالطه های عجیب تان چیست جناب اکبرنژاد!!
۳
✅مغالطه ی پنجم: نوع دیگری از مغالطه در علم منطق وجود دارد بنام"طلب برهان از مخالفان"در این مغالطه،کسی ادعایی را بدون استدلال مطرح می کند و از دیگران می خواهد که اگر کسی مخالف است،آنرا ابطال نماید و دلیلی بر ضد آن ارائه دهد.پیش فرض این مغالطه آن است که هر چیز را می توان پذیرفت مگر اینکه مخالف آن اثبات شود.به این دو جمله"ثابت کن این طور است" و "ثابت کن اینطور نیست" اگر دقت شود در بادی امر تصور میشود این دو جمله یکی است و فرقی ندارند در حالی که در جمله اولی درحقیقت می گوید:"اگر ادعایی می کنی،دلیلی بر آن بیاور" ولی در جمله ی دومی،شخص انتظار دارد که ادعای او بدون دلیل پذیرفته شود.
شبیه این حکایت ملانصرالدین که ایشان روزی در جایی ایستاده بود وخطاب به مردم گفتند که"اینجا مرکز زمین است!" مردم گفتند:"چرا و به چه حسابی؟" ملا نصرالدین در جواب گفتند که:"اگر قبول ندارید،می توانید متربردارید و اندازه بگیرید!"
با حفظ تعریف این نوع مغالطه،آقای اکبر نژاد طوری ادعاهای غلط خود را مسلم می گیرند که آنرا مستغنی از دلیل می دانند و کانه باید مخالفان برای رد ادعای بلادلیل ایشان،استدلال بیاورند درحالی که ایشان یک ادعای خلاف واقعی دال بر ناکارآمدی نظام و نیز عدم رسیدن به قله ها-آنهم با تفسیر غلط از بیانات رهبری که در مغالطه ی اول به تفصیل بیان شد-بیان کرده اند که دلیلی بر آن ارائه نکرده اند و تعجب اینکه متعاقبا برای رد ادعای بدون دلیل خود از مخالفان خود،مطالبه دلیل می کنند!
سوال از ایشان:اگر این نظام ناکارآمد بود،به چه دلیل-به اعتراف دشمنان قسم خورده این نظام-در این چهل و اندی سال از عمر عزیز این نظام،چنان پیشرفت های علمی درهمه حوزه های مختلف،صورت گرفته است که برای همه دشمنان مایه ی تعجب و خیرکننده است؟
اگر پیشرفتی نبود،پس چرا دشمن تروریست صهیونیستی چند تن از داشمندان طراز اول ما را به خاک و خون کشیدند؟
آیا این ترورها کاشف از یک ترس عجیبِ دشمن از نظام اسلامی با رهبری رهبرِ حکیم انقلاب از رسیدن به قله ها و توقف در بین دامنه ی کوه و سقوط به ته دره نیست؟
حال؛شما باید دلیل ارائه کنید که چرا نظام اسلامی را در همه ابعاد آن ناکارآمد جلوه می دهید و شما نمی توانید با استفاده از این مغالطه،از ما دلیل طلب کنید بلکه شما مدعی خلاف مسلمات و بدیهیات و وقایع خارجی هستید و شما باید دلیل ارائه دهید.
✅مغالطه ششم:نوع ششمی از مغالطه بنام مغالطه"مسموم کردن چاه"وجود دارد که در این نوع مغالطه،کسی ادعایی را مطرح می کند وبرای جلوگیری از اعتراض دیگران،صفت مذمومی را به مخالفان آن ادعا نسبت می دهد.این مغالطه از آن جهت مغالطه است که به جای ارائه دلیل برای اثبات حرف خود،به تحقیر مخالفان نظر خود تمسک می کند.
با حفظ تعریف این نوع مغالطه،آقای اکبر نژاد طوری القاء می کنند که انگار بخشی از جامعه طرفدار رهبری هستند و بخشی دیگر مخالف ایشان و در نتیجه با این دو قطبی سازی به زعم خودشان به موافقان رهبری می تازند وبرای خود از مخالفان رهبری یارگیری می کنند.
اولا:رهبری پدر همه جامعه است ولو اینکه بخش معدود و کوچکی مخالف ایشان باشند و این نافی وظایف پدری ایشان نسبت به آحاد مردم نیست.
ثانیا:از کجا آقای اکبرنژاد نظر موافقان رهبری را احصاء کرده و دقیقا درصدد پاسخ به آنها هستنند؟
ثالثا:آقای اکبرنژاد از کجا به این نتیجه رسیدند که موافقان رهبری-به موجبه کلیه ی منطقی-به صورت 100درصد مخالف با ساختارهای مهم نظام هستند؟!
این قاطعیت در بیان آمار از کجا شکل گرفته است؟
الان بنده یکی از موافقان رهبری هستم لکن مخالف ساختار نیستم پس چرا آقای اکبرنژاد از طرف ما هم وکالت پیدا می کند و نظر ما را به دروغ و محرَّف تحویل می دهد؟!
۴
❌درپایان باید عرض کنیم که:"مغالطه های منطقی دیگری هم در اظهارات این فرد مدعی بود ولکن بیان همه ی آنها از حوصله ی این راقم سطور و خواننده منشور،خارج است.در آخر یک نصیحتی خطاب به ایشان داریم و آن اینکه:شما با تاسیس یک موسسه ی در قم بنام موسسه فقاهت و تمدن اسلامی در اوائل،خیلی در قم سر و صدا کردید که آی من آمده ام که کتاب های درسی حوزوی را در راستای منویات رهبری در خصوص اصلاح و بازنگری در کتب درسی حوزه،محقق کنم و چند قلم کتاب هم نوشتید و وقتی دیدید که آن وزانت لازم را ندارد و از طرفی رهبری نیز،اصل رویکرد امثال شما را به صورت غیر مستقیم رد و آنرا خلاف منویات خود بیان کردند و از طرفی برخی بزرگان قم در مقابل شما جبهه گرفتند و فرمودند که در قواره ی خود ظاهر شوید و از طرفی شما دیدید که نمی توانید مقصود باطل خود را در راستای تضعیف حوزه های علمیه ی شیعی به ظهوربرسانید،شروع کردید اول حمله را متوجه اصل حوزه کردید بعدا دیدید فایده ندارد وکسی به شما اهمیت نداد،سرعت تخریب و جهت حمله را به سوی بزرگان و اسلاف حوزه و تراث علمی آنها نشانه رفتید و باز دیدید کسی اهمیت نداد،حال طوری جری شده اید که به اصل ارکان نظام و در راس آن رهبری عزیز حمله می کنید و اسم این تخریب مغالطه آمیز را"نقد" وآنهم"نقد دردمندانه"می گذارید.مرد حسابی همانطور که تهاجم شما،شما را بزرگ نکرد،شک نکنید که این تخریب اخیرتان نسبت به رهبری،گزندی را متوجه بزرگی ایشان نمی کند و طبق سنت الهی،هرکس جلوی این نظام و رهبری ایستاد قطعا عاقبت به شرشد و هرچه زودتر توبه کنید و خود را اصلاح کنید که اگر این نظام و رهبری وبرکات ایشان نبود،کسی نه به حوزه شیعه ونه به امثال شما و نه به من طلبه ی حقیر،تره خرد نمی کرد و جرات لباس پوشیدن ما بدون این نظام،مساوق با چماق رضاخانی بود.
با سپاس:مهدی ارجمند شیخ احمد/زنجان
امیر محجوب :
۱. راجع به صحبتهای ایشان از دقیقه ۱:۲۰ تا ۱:۵۰ :
ایشان در اینجا از قول رهبری، کارشناسان و استفاده از لفظ «همه» ادعاهایی می کنند که با التقاط این گفته ها نتیجه می گیرند که انقلاب پیشرفتی نداشته و ۴۰ سال است معطل مانده و.... که هم در ماده و هم در صورت استدلالشان مغالطه کرده اند.
۲. از دقیقه: ۲:۰۰ تا دقیقه ۳:۴۰ :
ایشان ادعای رهبری راجع به نزدیکی به قله را با انتقادهای غیر منصفانه برخی منتقدین و نیز ادعای فساد تجمیع کرده و نتیجه می گیرند که نزدیکی به قله با این نقدها سازگار نیست پس پیشرفتی نداشتیم. که باز هم در صورت و ماده مغالطه کردند.
۳. از دقیقه ۳:۴۹ تا
ایشان مردم را شاهد و مصداق ادعایشان می دانند در حالیکه همه مردم اینگونه نیستند، همه شاکی و گلایه مند نیستند و حتی آن دسته ای که شاکی هستند، دلیل ندارد که علت ناکامی و مشکلاتشان نظام و حکومت باشد چه بسا کمکاری و عیب از خود شخص است.
در ادامه با احساسی کردن فضا و تعمیم مشکلات به همه مردم سعی در جلب نظر مخاطب دارند. همچنین فساد و اختلاس را چنان بزرگنمایی می کنند که انگار کل جامعه را فساد و اختلاس گرفته است
۴.در ادامه متاسفانه بدبینی و منفی نگری خودشان را نسبت به نظام و عملکرد آن را به همه تسری داده و نتیجه اشتباه می گیرند
۵.دقیقه ۶:۳۰ به بعد با استدلال و نتیجه گیری اشتباه، رهبری را متهم به توهین به شعور مردم می کنند
۶.دقیقه ۷:۳۰ به بعد با سیاهنمایی نسبت به وضعیت مردم و جامعه از جانب مردم، گلایه و ادعاهایی کرده و نتیجه گیری می کنند. در حالیکه این ادعایی که ایشان به همه مردم تسری داده اند، صادق نبوده و نتیجه ای هم که میگیرند اشتباه است.
۷. تتمه: خود رهبری، گام ها و مراحل را تعریف کردند خود ایشان راجع به مراحل و پیشرفت آن نظر دادند و الان هم خود ایشان می فرمایند به قله نزدیک شدیم
۸. تتمه: پذیرش یا عدم پذیرش پدر فقیر و جوان بیکار دلیل بر رد ادعای نزدیکی به قله نیست چه بسا افرادی که درکی از این قله ندارند یا کمکاری خود را گردن نظام می اندازند و اصلا رابطه منطقی بین ادعای نزدیکی به قله با عدم پذیرش ازسوی دیگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 خبر فوری 📣
🔸حضور یکی از شاگردان برجسته استاد شکمپرور با ماشین شخصی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها جنجال آفرید.
🔸استاد شکمپرور ضمن حمایت از شاگرد خود، استفاده از مرکب و پرهیز از تحرک بیجا را یکی از دستورات اکید سلوکی خود دانستند.
🔸ایشان همچنین از شاگردان خود خواستند زین پس شیشه ماشین ها را دودی ۹۰% نموده تا چشم اجانب به آنها نیفتد.
🔸کارشناسان بر این نظرند که شاگردان استاد شکمپرور به علت محبوبیت مضاعفی که در جامعه دارند، اگر بخواهند پیاده و بین عوام حاضر شوند، نظم و امنیت اماکن عمومی به خطر خواهد افتاد لذا بالاجبار با خودرو شخصی تا دم در ضریح می روند.
#شکمپرور
#خبر_فوری
@tannaze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 پویش۳ 📣
🔸در ویدئو بالا از جناب اکبرنژاد ،چند مغالطه می یابید؟
💰جایزه ویژه : به ازای یافتن هر مغالطه، از طرف شیخ طنّاز ۵۰ گرم پسته خندان دامغان تقدیم خواهد شد. 💰
🕛 مهلت ارسال مغالطات: ساعت ۱۲ظهر سه شنبه
♦️ظرفیت این پویش ۱کیلو پسته بوده که بر اساس ارسال زودتر و کیفیت استدلالات تقدیم خواهد شد.♦️
✅قابل ذکر است، اهل فکر و منطق، در دو پویش قبلی ۱کیلو و ۷۵۰ گرم پسته برنده شدند.✅
#طنّاز
#مغالطه
#اکبرنژاد
#مغالطه_گر
@tannaze
✍️پیام کوتاه، مقتدرانه و پر معنای شیخ طنّاز به تمام دشمنان اسلام✍️
🔸حضرت استاد ذوالفنون طنّاز، ( دامت نانازاته) در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع دشمنان اسلام، پیام مقتدرانه، کوتاه و حکیمانه زیر را صادر نمودند:
««« به در زدیم، دیوار بشنود »»»
🔸مریدان که متوجه فرمایش استاد نشده بودند از ایشان توضیح بیشتری خواسته که استاد چنین بفرمودند:
حمله دیشب ضربه ای ریز با انگشت کوچکمان ( همانی که بعضا توی سوراخ گوش و دماغ می کنیم) بر درب پوسیده استکبار بود، تا بیدار شوند. دشمنان مراقب باشند و بترسند از روزی که مشت گره کرده مان را به تمام در و پیکرشان بکوبانیم.
#طنّاز
#اقتدار
#بیانیه
#پیام
@tannaze
📚 حکایت طنازانه 📚
✍موضوع: حجاب
☘استاد طنّاز: آقاجان به همسرتان بفرمایید حجابش را رعایت کند.
🔸جوان: به کسی ربطی ندارد دوست دارم اینجور بگردد. شما نگاه نکن میترسی به گناه بیفتی؟ تحریک بشی؟
☘استاد طنّاز: داداش جون شما از فضا که نیامدی در همین جامعه رشد کردی بزرگ شدی، دوران نوجوانی و جوانی خاطرت هست؟ دوران اوج قوه جنسی؟ چه دورانی بود؟ چطور بودی؟ بدحجابی چه تاثیری روی تو داشت؟ من نگاه نمی کنم تحریک هم نمی شوم اما آیا آن نوجوان و جوان هم همینطور اند؟ اگر ادعای مردانگی داری؟ ادعای لاتی و گردن کلفتی داری؟ احسنت آفرین، نوجوانی و جوانی ات یادت بیاید.خودت پاک و منزه اما همسالان ات در آن دوران در برابر بدحجاب چه واکنشی داشتند؟ سلام و صلوات میفرستادند؟ یاد خدا می افتادند؟ آرام می شدند؟ یا آتش می گرفتند؟ شیطانی می شدند؟ حتی اگر به خاطر خدا هم رعایت نمی کنی مرد باش به خاطر این نوجوان و جوانی که انبار باروت است، رعایت کن. برای امان از آه و نفرینش رعایت کن....
#طنّاز
#حکایت
#حجاب
@tannaze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌توصیه ویژه استاد طنّاز :
🚩شخص حاضر در کلیپ بالا، همان پیرمردی است که با مرحوم بهلول طی الارض به کربلا کردند.
ماجرا را از زبان خودش بشنوید...
😉شنیدن این روایت برای ذهنهای ماتریالیست شده واجب است...
#طنّاز
#جناب_بهلول
#کربلا
@tannaze
📣 خبر تکمیلی 📣
✍بنابر اخبار واصله، استاد شکمپرور، دیشب ضیافت شام را مهمان باجناق نامبارک خود بوده و با توجه به وجود دستگاه ماهواره در منزل ایشان، معظم له حدفاصل جلوس تا شروع اکل شام و نیز حدفاصل پس از اکل تا خروج را به استماع بیانات کارشناسان شبکه های manoto ، VOA و iranintl بنشسته و به حدی از عمق، دقت تحلیل و کارشناسی ها متحیر و شگفت زده گردید که فی البداهه و فی المجلس شرکت در انتخابات را تحریم نمود.
در پی این اتفاق، مشاجراتی فی مابین ایشان و همسر مکرمه ( گلنسابانو) در گرفته است که به محض اطلاع، اطلاعرسانی خواهد شد.
#خبر_تکمیلی
#شکمپرور
#انتخابات
@tannaze
📣 خبر فوری 📣
📜نامه سرگشاده شیخ طنّاز 📜
📬 خطاب به سران نظام 📬
✍ بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک خادمین، مسولین و سران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شاهد دستپاچگی و نگرانی برخی افراد برای مشارکت یا عدم مشارکت مردم در پای صندوق های رأی هستیم. همه مردم باید بدانند شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف ملی و شرعی همه است و امری دلبخواهی و سلیقه ای نیست. در مواقعی لازم است مردم را به این تکلیف و وظیفه متذکر و با استفاده از طرق مختلف، ایشان را به این امر مهم، ملزم نمود. به عنوان مثال، بهره مندی از حقوق، خدمات و مزایای اجتماعی و غیره را منوط به مشارکت در این امور همگانی مهم نمود. امید است با اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام، شاهد حضور حداکثری مردم، جهت ادای این فریضه مهم باشیم.
و السلام علیکم و رحمهالله و برکاته
احقر الناس طنّاز ناناز
#طنّاز
#انتخابات
#نامه_سرگشاده
@tannaze
📚حکایت طنّازانه📚
🔸جلسه ختم انعام🔸
✍روزی شیخ طنّاز که نازش مدام باد برای چرت نیمروزی به اتاق انتهایی منزل رفته تا در مکانی بی سر صدا و تاریک دمی بیاساید. از بد یا خوب روزگار، همسر مکرمه را ساعتی بعد، مجلسی به عنوان ختم انعام و البته پس از آن ختم اندام در منزل داشته است. هنوز شیخ را عمق خواب فرا نگرفته صدای قاری و مداح به گوش رسید و چرتش را بهم زد. هرچند شیخ از این بهم زدگی ناراحت بود لکن ناراحتی بیشترش اینجا بود که دیگر راهی برای خروج از منزل نداشت و در اتاق انتهایی، حبس گردیده بود. تا جایی که ممکن بود شیخ چشم و گوشش را درویش بنمود لکن حجم صدای اعزه به نحوی بود که عایق های صوتی پیشرفته را نیز در می نوردید چه برسد به دو تیکه دستمال کاغذی که شیخ بیچاره در گوش نهاده بود.
توفیق اجباری بود که شیخ تلاوت آیاتی از کلام الله را همراه با تفسیر مدیر جلسه بشنود و در آن چند دقیقه نکات تدبیری و تفسیری گرانمایه ای نصیب شیخ گردید که پای درس آقای جوادی هم پیدا نمی شد.
هنوز چند دقیقه ای از حظ و فیض تفسیر نگذشته بود که مدیر، ادامه بحث را به جلسه بعدی در خانه لیلی خانم حواله بنمود. هرچند شیخ چشمش درویش بود لکن گوشش جبران کوری چشم در آن تاریکی را می کرد که بشنید به ناگاه هوای اتاق یکدفعه گرم رفته و از مدیر گرفته تا مستخدم جلسه روسری از سر برداشته تا کمی جبران گرما شود. زین پس،صحبت از تفسیر و تدبر در آیات، تبدیل به مباحثات، پیرامون ارجحیت نمره n2 رنگ موی آتوسا به n6 و سالن زیبایی نرگس نسبت به سالن ژیلا گردید. بعد از این مباحثه عمومی، گعده های تخصصی در قسمت های مختلف منزل بر پا گردید. از خانه دار و بچه دار و زن دار شدن گرفته تا اعتیاد و ترک آن توسط برخی جوانان محل، از جمله موضوعات تخصصی صحبت های مجلس ختم انعام بود که همه تحت نظارت مدیر جلسه برگزار می گردید، که از قضا ازدواج و طلاق جوانان محله، موضوع پچ پچ نزدیکترین گروه زنان به اتاق شیخ بود. زین سبب، شیخ ناخواسته آنچه مباحثه می شد را می شنید. در حداقل زمان، آمار ازدواج و طلاق محله و حتی آمار خواستگاری، عقد و نامزدی ها، در شرف طلاق و جدا شده ها، کف دست شیخ آمد. خاله زنک های نزدیک اتاق، بسته به محدودیت زمانی، تعدادی پرونده طلاق را هم بررسی و نتیجه گیری کردند.
شیخ که تازه با این ظرفیت فوق العاده مجلس ختم انعام آشنا گردیده بود، این جلسه و اعضایش را دارای استعدادهای بیشماری در حل مسائل کشور از جمله مسائل امنیتی دانست، چه بسا بشود شبکه ای اطلاعاتی از جلسات ختم انعام سراسر کشور ایجاد کرده و بسیاری از مشکلات را به واسطه این آمار و اطلاعات دقیق، حل نمود.
#طنّاز
#ختم_انعام
#ختم_اندام
#خاطره
#حکایت
@tannaze
📜بیانیه جدید استاد طنّاز خطاب به سران پاکستان📜
⚔«والله هر کس تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد» بخشی از وصیتنامه سردار قاسم سلیمانی⚔
✍خدمت حکام، مسولین و دولتمردان پاکستانی و همه اهل تدبر و تفکر جهان....
سلام علیکم
چند هفته گذشته که جمهوری اسلامی ایران، مواضع تروریست ها در خاک پاکستان را هدف قرار داد، شاهد رفتار بچه گانه و دور از عقل برخی مسولین پاکستانی بودیم که از جمله آنها، حملات کور نظامی به بخشی از خاک ایران، انتشار بیانیه و نامه های تلافی جویانه و کودک مأبانه بود.
اما در این چند روز گذشته شاهد درگیری گروه های آزادیخواه بلوچ با ارتش پاکستان هستیم.
اینجانب شیخ طنّاز، ماجراهای این چند هفته را یک اتفاق ندانسته و به همگان هشدار و انذار میدهم تا ببینند، شیطنت و بی ادبی محضر نظام مقدس جمهوری اسلامی چه تاوان و عواقب سختی دارد. ارتش و دولت پاکستان در ماجرای اخیر به جای همکاری با ایران، عذرخواهی بابت کم کاری و قصور در دفع تروریستها، شروع به گردنکشی و یاغی گری در قبال ایران نمود و امروز سنت بی بدیل الهی دست و پاگیرش شده است و تحرکات داخلی گروه های بلوچ، هزینه های جانی و مالی هنگفتی بر گردنش انداخته است.
این مصداق همان هشدار حاج قاسم سلیمانی است که فرمود :
والله هر کس تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد.
والسلام علیکم و رحمهالله و برکاته
احقر الناس طنّاز ناناز
۳۱ژانویه ۲۰۲۴
@tannaze
🔸برای اولین بار🔸
🌱به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر🌱
📜رونمایی از زیارتنامه حضرت امام خمینی(ره)
✍«تألیف شیخ طنّاز»
🔸السلام علیک یا صاحب الکبد الکبیر
السلام علیک یا خاذل جبت و الطاغوت
السلام علیک یا مظلوم مقتدر
السلام علیک یا معز المومنین و الانقلابیین
السلام علیک یا مذل الطاغوتیین
السلام علیک یا اسد الشجاع الغابة الدنیا
السلام علیک یا عارف الکامل
السلام علیک یا مذل الامریکا و الصهیون
السلام علیک یا مظهر العزة و الجمال
السلام علیک یا مظهر القدرة و الکمال
السلام علیک یا هیبت الله، عزت الله، قدرت الله، نصرت الله و روح الله
السلام علیک یا فخرالدین، نجم الدین، نورالدین، شمس الدین، شهاب الدین، حسام الدین، محی الدین، قوام الدین
السلام علیک یا حجتالاسلام، ثقةالسلام، آیتالله العظمی،
السلام علیک یا من غلب عرفانه علی سیاسته
السلام علیک یا صاحب السیاسة الالهیه
السلام علیک یا انیس المستضعفین و الفقرا و مبیر المستکبرین و الظالمین
#زیارتنامه
#خمینی_کبیر
@tannaze
🌱 تبیین طنّازانه 🌱
🔸بنا به درخواست جمعی از مریدان مبنی بر بیان توصیه و پند پیرامون ایام تبلیغی دهه مبارک فجر و انتخابات پیش رو، حضرت استاد طنّاز، مواردی را به عنوان چراغ راه مریدان بیان فرمودند:
1. کمی با کفش مخاطب راه بروید و بعد او را مورد خطاب قرار دهید. هم فضای فکری و هم وضعیت معیشتی و مالی او را درک کنید و بعد اقدام به جهاد تبیین نمایید.
2.سعی کنید روی تقویت قوه عقل و منطق مردم کار کنید همانطور که دشمن روی قوه وهم و خیال مردم به شدت کار کرده است و مغالطه می کند.
3.از نسل های قبل انقلاب و معمّرین استفاده حداکثری بکنید آنها شاهد روزگار تلخ و تاریک شاهنشاهی بودند.
4.شیاطین جنی و انسی روی نقاط ضعف و تیره و تار تمرکز کرده اند شما روی نقاط قوت متمرکز شوید و نعمت های الهی را برای مردم یادآور شوید.
5.روی سواد رسانه ای و فضای مجازی مردم کار کنید.
6. سعی کنید تفاوت اصول، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی با اشخاص و کارگزاران را برای مردم تبیین کنید تا به جای تخریب و نقد بیجای نظام، اشخاص متخلف و منافق را مورد نقد قرار دهند.
7.سعی کنید هم ایمان و توحید خود را بالا ببرید و هم ایمان و توحید مردم را بالا ببرید.
8. بایستی سطح فکر مردم را از سطح قیمت مرغ و گوشت بالا برده و جهان بینی درست را جایگزین نمایید.
9.فرهنگ شکرگزاری را در بین مردم جا بیاندازید.متاسفانه «اکثرهم لا یشکرون» هستند. و با پررنگ کردن نداشته ها و کاستی ها، دائم زبان به شکوه و شکایت باز می کنند. متاسفانه این فرهنگ در بین مومنین و مسجدی ها هم رسوخ کرده چه برسد دیگران.
۱۰.جهاد تبیین، جنگ نفوس است، هر چه قدر روی تهذیب و تربیت نفس خود کار کنید غلبه بر هوای نفس دیگران و در نتیجه هدایتشان، راحت تر خواهد بود.
۱۱. در راه اسلام و انقلاب کمی سر کیسه را شل کنید با حرف خالی کار پیش نمی رود.
۱۲. گاهی یک سلام علیک گرم، یک همنشینی و نوشیدن چای یا چند دقیقه قدم زدن با افراد گله مند و نشستن پای درد دلشان،جهاد تبیین می شود.
#جهاد_تبیین
#تبیین_طنّازانه
#طنّاز
@TANNAZE
📚 تدبر طنّازانه 📚
🔸وَجَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتَوْا عَلَىٰ قَوْمٍ يَعْكُفُونَ عَلَىٰ أَصْنَامٍ لَهُمْ ۚ قَالُوا يَا مُوسَى اجْعَلْ لَنَا إِلَٰهًا كَمَا لَهُمْ آلِهَةٌ ۚ قَالَ إِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ.
🔸و بنی اسرائیل را از دریا به ساحل رسانیدیم، پس به قومی که بر پرستش بتان خود متوقف بودند برخورده، گفتند: ای موسی برای ما خدایی مثل خدایانی که این بتپرستان راست مقرر کن. موسی گفت: شما سخت مردم نادانی هستید. (۱۳۸ اعراف)
✍رفتار برخی از مردم در این روزها مصداق همین آیه هست. حضرت امام انقلاب کرد،به لطف خدا طاغوت سرنگون شد، انقلاب پیروز گشت، جنگ تحمیلی پایان یافت، ایران مقابل بدترین تحریم ها ایستاد و استقلال و عزتش را حفظ کرد باز عده ای جاهل با دیدن چنتا از امکانات و دارایی کشورهای دیگر و کم و کاستی های داخلی،زبان به شکوه و شکایت باز می کنند. امام و آقا در اندیشه صدور انقلاب اند، عده ای هنوز درگیر صف گوشت و مرغ. دنیا در حسرت این اقتدار و قدرت نمایی ایران در منطقه است، عده ای دنبال خود تحقیری و توی سر خود زدن اند.عده ای داشته ها و ثروت های خود را نمی بینند و آب از دهانشان راه افتاده برای آنچه دیگر ملل در زندگی دنیایی شاید داشته باشند.
#تدبر
#طنّاز
@tannaze
📚حکایت طنّازانه 📚
✍آورده اند روزی شیخ طنّاز همراه با زوجة راهی دوشنبه بازار گردید.
پسرش که متوجه بازار رفتن پدر شد، داد زد: پدر لطفا یک جفت کفش فوتبالی برای من بخر، فردا مسابقه دارم.
شیخ فرمود: پس پاشو حاضر شو خودتم بیا.
پسر: حال ندارم پدر خودت بگیر دیگه.
شیخ در حین بازار گردی، یه کفش هم برای پسر خرید. پسرک وقتی از توی کارتن درش آورد بی اختیار پرتش کرد سمت شیخ! (نعوذ بالله)، این چیه آخه؟؟؟ صد رحمت به کفشهای میرزا نوروز.😠
بعدش هم رفت توی اتاقش.
شیخ با صبوری و متانت، کفش را از کارتن درآورد. جفت کرد و گذاشت جلوی در که پسر بپوشد. فقط یک یادداشت نوشته و داخل کفش گذاشت:
«کسی که زحمت انتخاب را نمیکشد، باید تسلیم انتخاب دیگران باشد.»
#انتخابات
#رأی_میدهم
#حرف_حساب
#طنّاز
@tannaze
☘ ایده طنّازانه ☘
✍آورده اند روزی شیخ طنّاز راهی خیابان گشت، در بین راه جوانان مخلص و پاکی را دید که به امر تبلیغ عرصه انتخابات مشغول بودند لکن کارشان یک نقص بزرگ داشت و آنهم روحیه جدلی ایشان بود که اغلب افراد را به جای ترغیب به شرکت در انتخابات، به لجبازی برای عدم شرکت وا می داشت.
🌱شیخ که این صحنه ها را نظاره گر بود، سر در گریبان فروبرده دنبال راهکاری برای حل این معضل بود که حکمت الهی از آسمان بر قلبش و از آنجا به زبان و قلم جاری گشت. متن ایده معظم له بدین شرح است:
🌱یا مستقلا یا در کنار این بساطی که دارید یک میز و صندلی مخالف هم بگذارید که نقش افرادی را بازی می کنند که انتخابات را تحریم کرده اند. حتی می توانید تأتر خیابانی هم برگزار کنید. آنوقت یا با هم و یا مستقلا با مردم بحث کنید که در انتخابات شرکت نکنند. مردم که استدلالات باطل، جاهلانه و شیطانی این دسته را ببینند، برای شرکت در انتخابات مصمم خواهند شد. این مصداق همان کلام لقمان حکیم است که فرمود: ادب از که آموختی از بی ادبان و ....
#ایده_طنازانه
#طنّاز
#انتخابات
@tannaze
📚حکایت طنّازانه 📚
🍗🐓 صف مرغ 🐓🍗
✍آمده است روزی شیخ طنّاز و جمله مریدان در صف مرغ منجمد برزیلی ایستاده بودند و جوانکی تازه مرید گشته زبان به نیش و کنایه بگشود که : یا شیخ شما که امر به مثبت اندیشی و بینی می کنید کجای این وضعیت فلاکت بار،جای مثبت بینی دارد؟
🌱شیخ کمی تأمل بنمود و هرچند جواب های بسیار در آستین مبارک داشت لکن تقوای لسان را مراعات نموده و جوابی در سطح فهم و شعور جوانک به او هدیه بنمود:
🌱«حضرت عیسی با حواریون از جایی رد می شدند. یک الاغ مرده که بسیار بوی بدی داشت دیدند. یکی از حواریون بینی اش را گرفت. حضرت عیسی گفت چه دندانهای سفیدی دارد. این یعنی مثبت بینی. یعنی در یک الاغ گندیده متعفن هم دندان های سفیدش را ببینی. در رابطه با این صف مرغ و صف های دیگر گوشت و .... هم، هرچند در شأن و منزلت ملت فهیم ایران نیست، لکن اگر با نگاه عیسوی ببینیم باید بگوییم، الحمدلله هنوز حکومت و مسولینی هستند که در قبال گرانی و تورم بی تفاوت نبوده و می کوشند اقلام ارزان تر را به جامعه عرضه و قیمت ها را تنظیم نمایند. تا گوشه ای از گرانی و تورم جبران شود.»
#صف_مرغ
#طنّاز
#حکایتک
@tannaze