هدایت شده از دستنوشتههای یک مبلغه
دو هفته پیش خدمت یکی از سرمایههای رزمی نظام بودم.
نکته ای گفتند که تا عمق جانم سوخت
فرمودند
امام یک صحبتی میکرد
شهید مطهری و شهید بهشتی و ... میرفتند دنبال بسط و تبیین و ... ترکشهای دشمن رو به جون میخریدند و اما حالا
همه نشستند که آقا صحبتی کنند و امر کنند
پشت سر آقا حرفهای ایشون رو تکرار و تایید کنند و تکبیر بگن!
سرباز وظیفهاش این نیست پشت سر فرمانده حرکت کنه
سرباز باید پیش بیفته و از فرمانده اطاعت امر کنه!
و این ممکن نیست مگر اینکه به نظام فکری امام و فرماندهاش تسلط داشته باشه!
@fatemearabzadeh
🔴مهمترین بخش صحبت های رهبری اونجایی بود که از بی کفایتیِ ظریف در دههی نود گفتن...
⚠️بفرستید برای سردار غضنفری، جانشین معاونت سیاسی سپاه که یه تنه برای ظریف آبرو میخرید...
#عزل_حزبیها_از_نهاد_انقلابی_سپاه
👈کم کم فتنه برخی سرداران آشکار می شود!
#وَعْدَالله
🌹@vadallah
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍جابجا کردن مرزهای دینی و قرآنی طبق سلیقه عمامه بر سر دور از منطق مبانی قرآنی ! در شبکه رسانه ای انقلاب اسلامی!
👈مگر واجب حجاب قرانی سلیقه است؟!!
یا مرز دینداری و بی دینی ست؟
❌اعتراض عمومی کنیم به برنامه ای که به نام دین ؛ اینگونه تیشه بر ریشه مبانی قرآنی می زند!
تماس و اعتراض با خط ۱۶۲ را تکلیف خود بدانیم.
.
فریادِ حق، تکلیفِ الهی است
حضرت آیت الله وفسی:
لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا .(١٤٨ النساء)
قرآن میفرماید: سکوت در برابر ظلم روا نیست،
حتی اگر فریادت جهان را بلرزاند.
آبروی اسلام به شجاعتِ فریادِ تو وابسته است.
۱۴۰۳.۱۱.۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ روحانی، سال آخر دوره ریاست جمهوری:
مگر کشورها دیوانهاند با شما (آمریکا) مذاکره کنند؟
هدایت شده از مشفقون
قابل توجه همه تصمیم گیران، تصمیم سازان و فعالین فرهنگی به ویژه آنان که دستی در رسانه نیز دارند.
توصیه می کنم مطلب زیر را ملاحظه بفرمایید.
بنده بارها به صورت پراکنده به بعضی موارد زیر اشاره کرده بودم و به همین جهت به نویسنده محترم متن گفتم: «جانا سخن از زبان ما می گویی...»
محمد صالح مشفقی پور
--------------------------------------------------
✍ غلامرضا گلصفتان
🔹 یک تفکر رایج در جامعهی مذهبی این است که در برنامهسازیها، خصوصاً در مقام فرهنگسازی، همواره حداقلها را در نظر بگیریم، و اگر حدود را بالاتر بگیریم، باعث زدهشدن مردم از دین و برنامههای مذهبی میشویم.
این مسئله اگر تبدیل به روال عمومی شود (اتفاقی که امروز افتاده)، چند آسیب جدی در پی خواهدداشت؛
1⃣ وقتی سقف را پایین آوردیم، کف هم خودبهخود پایین میرود.
اگر ما حداکثرها و ایدهآلها را پایین آوردیم،
و یا با عدم تشریح آن، تعیین آن را به دست عرف یا جریانهای مخاطبباز سپردیم، که نتیجهی این حالت هم پایین آمدن سقف دینداری است، معمولاً تعریف کف دینداری هم در عرف عمومی پایین میآید، و ممکن است حتی درحرامها ورود کند.
در ذهن بسیاری از مردم ایران، رسانهی ملی، بیشتر نمایشگری برای سقف دینداری است، تا کف آن.
و مثلا اگر یک نوع از موسیقی در رسانه ملی رایج شود، کسی آن را به عنوان کف موسیقی مجاز در نظر نمیگیرد، بلکه عموماً تا چند سطح پایینتر از آن را نیز برای خود مجاز میشمارند.
2⃣ به قلهها لقب افراط داده میشود.
اگر ما قلهها را تشریح و تبیین نکردیم، و به مرور با هرنوع توجیهی ایشان را از سبک زندگی و برنامهها و مراسم خانوادگی و هیأتهایمان، حذف کردیم،
از آنجا که معمولا دامنهها نسبت به قلهها در اکثریت هستند، به مرور تفکر و سلوک دامنه (که ممکن است حتی داخل در حرام شدهباشد) تبدیل به عرف میشود و حتی پس از مدتی مشروعیت پیدا میکند!
و اصلا معنا و تعریف گزارههای دینی عوض میشود.
در این حالت، اگر کسی صرفا به رعایت حرام و حلال اکتفا نکرد و در دایرهی رعایت مستحبات و مکروهات هم پیشروی کرد، از جانب عموم و حتی خود مذهبیها طرد میشود و به او لقب افراطی و تندرو دادهمیشود.
3⃣ فرصت رشد برای دامنهها از بین میرود.
اگر قلهها را تبیین نکردیم، کسی که در دامنه حرکت میکند، اصلا متوجه وجود قلهها نمیشود،
و احساس میکند ایدهآل، و بهترین مشی و سلوک، همین سلوکی است که او دارد.
بنابراین هیچگاه به فکر مسیری به سمت قله و رشد نخواهدافتاد.
4⃣ محوریت تربیت در برنامهها نادیده گرفته میشود!
هدف ما از کار فرهنگی چیست؟
آیا هدف ما این است که ساعتی دور هم خوش باشیم، و فقط به حرام نیفتیم؟ یا هدف ما تربیت است؟
کار تربیتی و فرهنگی، یعنی تلاش برای تثبیت اعتقاد به حرام و حلال الهی،
از طریق برجسته کردن و اصرار و استمرار بر مستحبات، و دور شدن هرچه بیشتر از مکروهات.
حلال و حرام، حدود و چارچوبهای کار را مشخص میکند،
اما آن چیزی که مسیر ما را در کارهای فرهنگی، مشخص میکند و به ما خطمشی و الگوی عملی میدهد، مستحب و مکروه است.
و اگر بگوییم مستحبات و مکروهات، دفترچه راهنمای کار فرهنگیاند، بیراه نگفتهایم.
اغلب قریب به اتفاق فعالیتهای فرهنگی ما در همین قالب مستحبات میگنجد،
از هیأت و زیارت و مجلس دعا، تا اردوی جهادی و محفل انس با قرآن.
اگر بگوییم قرار است در هیأت یا حسینیه دور هم جمع شویم و «بدون رعایت مستحبات و مکروهات»، فقط مرتکب حرام نشویم، فعالیتهای تربیتی و فرهنگی ما بیمعنا میشود.
5⃣ بازهی دینداری را تنگ و دینداری را دشوار میکنیم.
برعکسِ آن چیزی که عموماً گفته میشود، که با ارائهی دین حداکثری، دینداری را سخت میکنید،
وقتی به جای عرضهی دائمی سطوح پایینتر دینداری، سقف دین و و درجات بالاتر دینداری را برای مردم تشریح کردیم، و الگوهای حداکثری از دینداری ارائه دادیم،
دایرهی دینداری را بزرگتر کردهایم.
کف دینداری، رعایت حلالها و حرامهاست،
وقتی مردم را به کف عادت دادیم، رعایت بالاتر از آن برایشان دشوار میشود.
اما وقتی مردم را با سطوح بالاتر آشنا کردیم، تحمل سختیهای رعایتهای کف، برایشان آسانتر میشود.
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب و بصیرتی
18.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 انتقاد یکی از علمای دلسوز به برنامه های حسینیه معلی
🔹در این برنامه ها به اسم حسینیه و مداحی، داریم آهنگ و موسیقی و کف زنی و اختلاط دختر و پسر و پوشش های جذاب دختران را ترویج می کنیم.
🔹ساکت نیستیم، بلکه صدایمان به جایی نمی رسد...
🔹روحانیت سنتی و اصیل حوزوی که متحفظ بر احکام شرع هستند، با این کارها مخالف هستند.
🎤استاد معظم حوزه امیدواری خراسانی
🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور
@goharshad1_ir
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن واجب است!
ثابت میکنیم چرا 🔹
#کلیپ | #استاد_شجاعی
.
🌹 حضرت امام - رضوان الله علیه - :
🔹 همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو برخلاف رأی شما باشد، باید بپذیرید برای اینکه میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان این است، همه ما باید بپذیریم.
🔹 من هم ممکن است با بسیاری از چیزها، من که یک طلبه هستم مخالف باشم، لکن وقتی قانون شد و چیز شد، خوب ما هم پذیریم.
🔹 بعد از اینکه یک چیزی قانونی شد، دیگر نق زدن در آن، اگر بخواهد مردم را تحریک بکند، مفسد فی الارض است و باید با او دادگاه ها عمل مفسد فی الارض بکنند.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
📚 صحیفه نور، ج ۱۴ ص ۲۴۴ - ۱۳۶۰.۳.۶
هدایت شده از بیّنات
54.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👊 پاسخِ دندانشکنِ آیت الله وفسی به اظهارات جسارتآمیز برخی مسئولین علیه "ناهیان از منکر"
🗣 تجمعات اعتراضی، حقّ بدیهی مردم است؛ وزارت کشور موظّف به تأمین امنیت است، نه اعمالِ نظر !
❌ رئیسجمهورِ قانونشکن، معلّمِ بیقانونی !
❓ آزادی سیاسی؛ شعارهای توخالی یا مطالبهی فراموششدهی ملت ؟
❗️ تبعیت از قانون یا ترویج فساد ؟ پرسشی از مسئولانِ ناقضِ قانون !
🔥 #نهجالبلاغه_خوانان_عاری_از_نهجالبلاغه - ۱۴۰۳.۱۱.۱۶
🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
🔺این مدت حضرت آقا مداوما دارند روی این آیه تاکید میکنند:
كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ
بیایید ایمان بیاوریم
با شما هستم!
مطالبهگران دستورات حضرت آقا
✍ #م_طالبی_دارستانی
هدایت شده از قیـــــامـــ لله|ایلام🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ...
السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلامِ
#اَللّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلِیَکَالْفَرَجَ
🚩قیـــــــامــــ لله