eitaa logo
تقریرات دروس خارج استاد وکیلی
217 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
64 فایل
Admin: @Q_poor
مشاهده در ایتا
دانلود
خارج اصول ج ۲۶ ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ویرایش شده.pdf
240.7K
خارج اصول ج ۲۶(ویرایش شده) ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵ عام و خاص تعریف مطلق و عام سیر تطور مطلق و عام در کلمات اصولیون منشاء شیوع در مطلق مبانی در دلالت الفاظ بر عموم مبنای مرحوم آخوند و میرزای نائینی مبنای مختار استاد ثمره مدنظر قائلین به تفکیک عام و مطلق منشاء و پیش‌­فرض ثمره‌­انگاری مورد ادعا ملاک تقسیم عام به اقسام ثلاثة مبنای آخوند و میرزای نائینی اشکال حاج شیخ به مبنای محققَین منشاء تفاوت­گذاری میان عام مجموعی و استغراقی تبیین مبنای حاج شیخ با استناد به شبه جمع صوت این جلسه: خارج اصول ج ۲۶ ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۲۶ ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ویرایش شده.docx
37.7K
خارج اصول ج ۲۶(ویرایش شده) ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵ عام و خاص تعریف مطلق و عام سیر تطور مطلق و عام در کلمات اصولیون منشاء شیوع در مطلق مبانی در دلالت الفاظ بر عموم مبنای مرحوم آخوند و میرزای نائینی مبنای مختار استاد ثمره مدنظر قائلین به تفکیک عام و مطلق منشاء و پیش‌­فرض ثمره‌­انگاری مورد ادعا ملاک تقسیم عام به اقسام ثلاثة مبنای آخوند و میرزای نائینی اشکال حاج شیخ به مبنای محققَین منشاء تفاوت­گذاری میان عام مجموعی و استغراقی تبیین مبنای حاج شیخ با استناد به شبه جمع صوت این جلسه: خارج اصول ج ۲۶ ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۲۷ ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵.pdf
203.7K
خارج اصول ج ۲۷ (ویرایش نشده) ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵ شبه‌جمع الفاظ عدد (شبیه‌شبه‌جمع) کیفیت دلالت الفاظ عموم بر عموم الفاظ عموم نکره واقع در سیاق نفی و نهی معرفه و نکره در سیاق نفی و نهی نکره جنس دلالت نکره و معرفه در سیاق نفی و نهی دلالت ما جائنی رجل«بل رجلان» یا «بل امرأة» مقدمات حکمت و نکره در سیاق نفی و نهی کلّ ترسیم فضای بحث صوت این جلسه: خارج اصول ج ۲۷ ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۲۷ ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵.docx
25.3K
خارج اصول ج ۲۷ (ویرایش نشده) ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵ شبه‌جمع الفاظ عدد (شبیه‌شبه‌جمع) کیفیت دلالت الفاظ عموم بر عموم الفاظ عموم نکره واقع در سیاق نفی و نهی معرفه و نکره در سیاق نفی و نهی نکره جنس دلالت نکره و معرفه در سیاق نفی و نهی دلالت ما جائنی رجل«بل رجلان» یا «بل امرأة» مقدمات حکمت و نکره در سیاق نفی و نهی کلّ ترسیم فضای بحث صوت این جلسه: خارج اصول ج ۲۷ ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۲۸ ۲۸ ربیع الثانی ۱۴۴۵.pdf
207.5K
خارج اصول ج ۲۸(ویرایش نشده) ۲۸ ربیع الثانی ۱۴۴۵ بیان مرحوم شهید صدر در الفاظ عموم بیان شهید صدر اشکال به شهید صدر جواب شهید صدر اشکال استاد به شهید صدر راه حل استاد حلّ مساله نتیجه جمع بندی نکره و معرفه در سیاق نفی جمع بین مقام بیان و نکره درسیاق نفی صوت این جلسه: خارج اصول ج ۲۸ ۲۸ ربیع الثانی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۲۸ ۲۸ ربیع الثانی ۱۴۴۵.docx
23.5K
خارج اصول ج ۲۸(ویرایش نشده) ۲۸ ربیع الثانی ۱۴۴۵ بیان مرحوم شهید صدر در الفاظ عموم بیان شهید صدر اشکال به شهید صدر جواب شهید صدر اشکال استاد به شهید صدر راه حل استاد حلّ مساله نتیجه جمع بندی نکره و معرفه در سیاق نفی جمع بین مقام بیان و نکره درسیاق نفی صوت این جلسه: خارج اصول ج ۲۸ ۲۸ ربیع الثانی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۳۰ ۱ جمادی الاولی ۱۴۴۵.docx
21.1K
خارج اصول ج ۳۰ ۱ جمادی الاولی ۱۴۴۵ الفاظ المطلق اسم الجنس الإشکال الرئیسي: الخطأ المنهجي خطور ذهنی در اسم جنس إشکال الثانی: لزوم دور الخفي ریشه­‌یابی خطای روشی: عدم تفکیک دو روش ارائه و کشف معانی لوازم فاسد خطای روشی روش صحیح حل مسئلۀ معنای موضوع له در الفاظ المطلق خلاصه بحث موضوع له الف‌ولام جنس و اسم‌الجنس اقسام لحاظ طبیعت تطبیق و جواب مسئله نقد و بررسی الف‌ولام و توجه بلاغی قاعده زبانشناسی در اعرفیت کلمات خلاصه مطلب صوت این جلسه: خارج اصول ج ۳۰ ۱ جمادی الاولی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۳۰ ۱ جمادی الاولی ۱۴۴۵.pdf
245.6K
خارج اصول ج ۳۰ ۱ جمادی الاولی ۱۴۴۵ الفاظ المطلق اسم الجنس الإشکال الرئیسي: الخطأ المنهجي خطور ذهنی در اسم جنس إشکال الثانی: لزوم دور الخفي ریشه­‌یابی خطای روشی: عدم تفکیک دو روش ارائه و کشف معانی لوازم فاسد خطای روشی روش صحیح حل مسئلۀ معنای موضوع له در الفاظ المطلق خلاصه بحث موضوع له الف‌ولام جنس و اسم‌الجنس اقسام لحاظ طبیعت تطبیق و جواب مسئله نقد و بررسی الف‌ولام و توجه بلاغی قاعده زبانشناسی در اعرفیت کلمات خلاصه مطلب صوت این جلسه: خارج اصول ج ۳۰ ۱ جمادی الاولی ۱۴۴۵
خارج فقه ج ۲۹ ۲۸ ربی الثانی ۱۴۴۵.pdf
254.9K
خارج فقه ج ۲۹ ۲۸ ربیع الثانی ۱۴۴۵ حد معروف نفقه بیش از حداقلّ‌ها دلائل نظر استاد تعارض نظر ما با شیخ حرّ دلالت کلمه حقّ بررسی اطلاق روایت سوم و پنجم بررسی روایت هشتم مستند اصالة ضابطیة روایت جامورانی روایتِ رسالهٔ حقوق تعارض روایت اسحاق‌بن‌عمار با آیه و روایت امام رضا علیه السلام صوت این جلسه: خارج فقه ج ۲۹ ۲۸ جمادی الثانیه ۱۴۴۵
خارج فقه ج ۳۰ ۲۹ ربیع الثانی ۱۴۴۵.pdf
203.5K
خارج فقه ج ۳۰ ۲۹ ربیع الثانی ۱۴۴۵ تفسیر یقیم صلبها و نسبت آن با یشبعها فرق یشبع و یقیم صلبها طلاق به خاطر مسائل عاطفی دین شدن نفقه زوجه و غیرزوجه دین شدن نفقه زوجه در روایات تحلیل روایت هند در دین شدن نفقه جواز گرفتن پول از دیگران بدون داشتن دین نظر استاد در مورد برداشت از آیه علی المولود له تذکر صوت این جلسه: خارج فقه ج ۳۰ ۲۹ ربیع الثانی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۳۱ ۴ جمادی الاولی ۱۴۴۵.pdf
251.3K
خارج اصول ج ۳۱ ۴ جمادی الاولی ۱۴۴۵ اسم الجنس محلی باللام الالف و اللام للجنس اذا وقع مسندالیه بررسی معنای اول: اصل طبیعت بررسی کلامی از آخوند اشکال بزرگان به آخوند دفاع استاد از کلام آخوند علت اشکال بزرگان به آخوند علم الجنس لحاظ المفهوم بنحو فرد الطبیعة توضیح مطلب معرف باللام پاسخ سوال اول پاسخ به سؤال دوم: موارد الف‌ولام عهد اقسام الف و لام عهد توضیح مطلب نکره نکره در سیاق جملات خبری و انشائی پاسخ برخی: مشترک لفظی پاسخ استاد: مشترک معنوی علت عدم بررسی نکره در دانش منطق تبیین مطالب نکرة در قالب منبهات عرفی موضوع­‌له اسم الجنس مجرّداً عن اللام و التنوین نتیجه و ثمره نهایی در اسم الجنس محلی باللام صوت این جلسه: خارج اصول ج ۳۱ ۴ جمادی الاولی ۱۴۴۵
خارج فقه ج ۳۱ ۱ جمادی‌الاولی ۱۴۴۵.pdf
265.8K
خارج فقه ج ۳۱ ۱ جمادی الاولی ۱۴۴۵ تحریرالاحکام علامه حلّی المقام الثاني: في قدر النفقة الأوّل: الواجب في النفقة الثاني: قال الشيخ: نفقة الزوجة مقدّرة معتبرة بحال الزوج لا بحالها الثالث: يجب عليه الإدام مع الطعام الرابع: يجب عليه الكسوة الخامس: يجب عليه الإخدام السادس: يجب عليه آلة التنظيف السابع: يجب عليه السكنى المقام الثالث: في كيفيّة الإنفاق الأوّل: يجب عليه تمليك الحبّ‌ الخامس: لو مكّنت من نفسها، و لم ينفق عليها و انقضى ذلك اليوم على التمكين السادس: لو كان غائبا فحضرت عند الحاكم تحریرالوسیله ( مسألة 8): لا تقدير للنفقة شرعاً ( مسألة 9): الظاهر أنّه من الإنفاق الذي تستحقّه الزوجة اجرة الحمّام عند الحاجة ( مسألة 10): تملك الزوجة على الزوج نفقة كلّ‌ يوم من الطعام و الإدام وغيرهما صوت این جلسه: خارج فقه ج ۳۱ ۱ جمادی الاولی ۱۴۴۵
خارج اصول ج ۱ ۱۸ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶.pdf
107.2K
خارج اصول ج ۱ ۱۸ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶ ورود بحث قطع در علم اصول روش اطاعت در کنار روش استنباط مساله معذریت قطع مساله منجزّیت قطع محرّکیت، کاشفیت و حجیّت در کلام شیخ انصاری کلام مرحوم حاج شیخ و علامه طباطبایی در مورد قطع حجیت، عقلی یا عقلائی؟ دفاع از مرحوم شیخ و مرحوم آخوند در برابر معنای ذاتی فلسفی
تقریر گروهی خارج اصول استاد وکیلی ج۳، ۲۰ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶.pdf
4.38M
تقریر گروهی خارج اصول استاد وکیلی ج ۳ ۲۰ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶ Pdf
تقریر گروهی خارج اصول استاد وکیلی ج۳، ۲۰ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶.docx
51K
تقریر گروهی خارج اصول استاد وکیلی ج ۳ ۲۰ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶ Word
جلسه ۱ تا ۳ تقریرات خارج اصول استاد وکیلی سال ۱۴۴۶.pdf
222.7K
خارج اصول ج ۲ و ۳ ۱۹ و ۲۰ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶ مقرّر: شیخ قاسم پورمساله‌گو جلسه دوم بحث قطع به شکل ریشه‌ای اشکال علامه طباطبایی در کاشفیت قطع محرکیت در مسائل اجتماعی حجیت و مساله عقوبت آیا بنائات عقلائی در همه موارد عقوبت قرار داده است؟ جلسه سوم نظر علامه طباطبایی در مورد نظام ثواب و عقاب شیخ انصاری: عقاب تجرّی یا عدم عقاب؟ اشکال مرحوم روحانی نظر استاد نظر مرحوم آخوند در مورد تجرّی نتیجه کلی: محل تمرکز دستگاه‌های اصولی در تجری Pdf
بسم الله الرحمن الرحیم خارج فقه ج۴ ۲۴ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶ ✍️سید شهاب‌الدین دعایی جمع‌بندی فرمایش صاحب‌عروه و صاحب مستمسک ذیل مسأله ۹ (کتاب‌الطهاره، فی الماء المضاف) «خَلَقَ اللَّهُ الْمَاءَ طَهُوراً لَا يُنَجِّسُهُ شَيْ‏ءٌ إِلَّا مَا غَيَّرَ لَوْنَهُ‏ أَوْ طَعْمَهُ أَوْ رِيحَهُ.» سه مسأله: 1- اگر تغیر به اوصاف نجس بدون ملاقات و اتصال باشد (مانند بوی جیفه) پاک است: انصراف «ینجّسه» به تغییر به واسطه ملاقات، نه تغییر به واسطه صرف انتقال آثار 2- اگر ملاقات با متنجس و تغیر نیز به اوصاف متنجس باشد (مانند رنگ یا مزه شیره) پاک است: انصراف «غیّر» به تغییر به اوصاف عین نجس 3- اگر ملاقات با متنجس ولی تغیر به اوصاف نجس باشد (مانند بوی ادرار) نجس است. اشکال: ملاک در تنجیس چیست؟ اگر ملاک، ملاقات با عین نجاست نیست و صرف تغیر به اوصاف نجاست کفایت می‌کند، در مسأله اول نیز باید حکم به نجاست کرد. اگر ملاک، ملاقات با عین نجاست است، در مانحن‌فیه ملاقات با نجس صورت نگرفته و پاک است. پاسخ: در مانحن‌فیه، ذرات بول در متنجس موجود است. لذا ملاقات با عین نجس صورت گرفته است. اشکال صاحب مستمسک به پاسخ فوق: در فرض استهلاک، چیزی به نام ذرات بول وجود ندارد. توجیه صاحب مستمسک نسبت به کلام صاحب عروه: اطلاق «ما» (امر متّصل تغییردهنده) در «ما غیّر» نسبت به عین نجس و متنجس (= اگر ملاقات‌کنندهٔ تغییردهنده، متنجس باشد نیز نجاست منتقل می‌شود) جمع‌بندی: سه عنصر در تنجیس شرط است ۱. اتصال و ملاقات ۲. حصول تغیر به اوصاف عین نجس ۳. نجس‌بودن یا متنجس‌بودن امر متصل تغییردهنده
تقریر گروهی خارج اصول استاد وکیلی ج۴، ۲۴ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶.pdf
674.4K
تقریر گروهی خارج اصول استاد وکیلی ج ۴ ۲۴ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶ مقرّر: گروهی بررسی عقاب در تجری 3 بررسی نظر مرحوم شیخ و آخوند : 3 بررسی ادله موضوع عقاب : 4 ثمره بحث از عقاب متجری 4 ثمره فقهی تجری در احکام ظاهری : 4 خلاصه بحث در تجری از حکم واقعی و ظاهری : 5 تجری در علم اجمالی : 6 حیثیات صحت در عبادات : 6 بررسی امکان خطاب کردن به متجری 6 طرح بحث از منظر دیگر : 7 بررسی ادله نقلی ثبوت عقاب برای متجری : 8 دلیل اول : اراده حرام عقاب دارد 9 جواب از دلیل اول 9 دلیل دوم : ثبوت عقاب در انجام برخی مقدمات حرام 9 جواب از دلیل دوم 10 دلیل سوم : محاسبه شدن اعمال ظاهری و باطنی 11 جواب از دلیل سوم : 11 دلیل چهارم : الراضی بفعل قوم کالداخل فیهم 11 اشکال اول بر دلیل چهارم : 12 جواب از اشکال اول : 12 اشکال دوم بر دلیل چهارم : 13 جواب از اشکال دوم 13 ملاحظه کلامی دلیل پنجم : روایاتی با موضوع آنها علو و استکبار دلیل ششم : عقوبت برای حب به شیوع فاحشه بررسی امکان انجام گناه بدون استکبار Pdf
تقریرات خارج اصول استاد وکیلی سال ۱۴۴۶.pdf
415.9K
خارج اصول ج ۴ ۲۴ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶ مقرّر: شیخ قاسم پورمساله‌گو جلسه ۴: قطع (۴)، تجرّی (۲) ، ادلّهٔ نقلی تجرّی 20 کلام آقا ضیاء در ثمره در حکم ظاهری 20 ادلّه نقلی در مورد عقاب تجرّی 21 روایت اول در مورد قتال دو نفر 21 روایت دوم در مورد کاشتن درخت انگور برای شراب 22 آیه قرآن در مورد محاسبه و عقاب تجرّی 23 روایت سوّم: الراضی بفعل قوم کالداخل فیهم 23 ملاحظه کلامی در مورد رضایت به فعل قوم 24 روایت چهارم: دسته دیگری روایات: موضوع عقاب: استکبار و علوّ 25 Pdf
تقریرات خارج فقه استاد وکیلی سال ۱۴۴۶.pdf
284.7K
خارج فقه ج ۱ ۱۸ ربیع‌الاوّل ۱۴۴۶ مقرّر: شیخ قاسم پورمسئله‌گو جلسه ۱: مطهّرات: مقدمه نمای کلی بحث تاریخچه بحث نظر استاد در مورد نجاسات به شکل اجمالی سیر منطقی بحث مطهِّرات بررسی مطهِّرات از کتاب آیة‌الله سیستانی( حفظه‌الله) المبحث الأول أقسام المياه و أحكامها الأول: ماء مطلق الثاني: ماء مضاف الفصل الثاني الماء المطلق إما لا مادة له، أو له مادة آب جاری آب کر آب حمّام آب لوله‌ها آب قلیل آب مشتبه آب مضاف سؤر نحوه ادامه بحث مطهِّرات