eitaa logo
کلبه‌ی‌ترنّمات 🍊🌧🇵🇸🌑
1.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
155 فایل
کلبه‌ ماهِ من .. 🌔 خانواده مجازی ترنّمات کوچک اما شیرین و خوش بو🍊 بزرگ و عمیق ☁️ خوش قلب .. اعتبارِکانال به تپشِ‌ قلب‌ های این‌ خانواده‌ است .. 🌧 کانال اصلی: @tarannomat می‌شنوم؛ https://daigo.ir/secret/61022356 لطفا تمجید را پنهان کنید ..
مشاهده در ایتا
دانلود
جواب اعضا روتون اثر داشت .. ای به چشم فرشته‌ی محاسبه و مراقبه. یه روزی یه جوری حالتون رو این دو فرشته بگیرند که نگو.. البته حال خوب منظورمه..😂[حالا متوجه شدم یه بچه ده ساله هم تو کانال داریم]
پدر و مادر تو خونه واقعی هنرنمایی کنند ، در کنار جشن تو هیئت ، یه جشن خانوادگی با سایر اعضای خانواده، [تو خونه یا توی پارک و با بقیه سهیم شدن .. ] یا .. خود پدر و مادر و فرزندان .. در کنار جشن توی خونه و کیک و خوندن داستان ها و کرمت های امام حسین و آقا ابوالفضل و دیدن چند کلیپ از داستان‌های امام حسین ، [مثل ماجرای حبیب بن مظاهر] 👇 ..
در کنار مولودی که پخش می‌کنید گاهی واقعی نمکین اشک هم داشته باشید کنار دست زدن و لبخند زدن و بازی پانتومیم یا ..[هر بازی قشنگ کنار بچه ها] داشته باشد .‌. بچه ها باید شادی زیبای شما رو و اشک نمکین و داستان ها رو باهم بچشند که شب وقت خواب با حال خوب بخوابند و شاید پر از سوال باشند ‌..
از لطف و نگاه خوب خود شماست.. ممنونم ان شاءالله که مسیر اجابت باشه .. [ ]
ما از تو ارث¹ بردیم ، زیرا دامن امن تو محمل گریه هایی شده که با آن شکوفه زدیم و رنگ و بو گرفتیم .. تو وارت تمام خوبی ها شدی چون کمرِ دین در حال شکستن بود که تو با شکسته شدن ظاهری، به آن عزت باطنی دادی و تا قیامت آن را ترمیم کردی .. ¹؛ درس‌های مرکّب عاشورا را ..
حسین مقدمه‌ی حضور خدا در قلب ها شد .. وگرنه خدا بود و هیچ کسی نبود و الان هم همین طور است ..
با تمام جزییات زیبای هستی، حتی احوالاتِ ریز و سازنده‌ی رفتارها خدا را برای ما ترسیم کرد .. او آمد تا طعمِ اشک ها زیبایی بگیرد ..
اطراف‌ حضورش در دنیا را به وسعت تمام قلب های‌ آدمیان گره زد و وارد دنیایی شد تا برای کسانی که حتی او را نمیشاسند هم چراغی روشن کند .. به تمام ِ قلب‌ش¹ احاطه پیدا کرد،او فرزند فاطمه است .. ¹؛ امشب برای برخی لحظه‌ی تحویل سال است ..
در این شلوغی های جشن های تولد جای تو میان تمام آن ها خالیست .. ‌چه قدر زود میان شادی ها و دست زدن ها و بادکنک و خنده‌ها و کیک‌ها فراموش می‌شوی حتی برای یک ثانیه .. حالا متوجه‌گریه‌های روضه‌های قبل از به دنیا آمدن‌ش با مادرش شدم .. گویا ظاهر روضه ها ، روضه‌ی گودال بود اما باطن آن کرب و بلای امام زمان بود ..
همیشه تولد به معنای هدیه گرفتن نیست گاهی به معنای هدیه دادن است .. امشب خدا هدیه ای را به همه‌ی هستی می‌دهد .. فاطر با آن معنا پیدا می‌کند ، عالی با آن معنا پیدا می‌کند و او قدیم الاحسان است .. همان که خدا بود و هیچ کسی نبود و همین الان هم همین گونه است و چه قدر عمیق .. او قدیم الاحسان است ،تنها صفتی که خلقت را قدیم می‌داند .. او هدیه‌ی هستی است ..
اینگونه تار و پودِ من با تو یکی می‌شود.. تمام خط ها و شبکه‌های پیچ در پیچ و تو در توی اثر انگشتانم ، شده روحِ من میان حضورِ تماشایی تو در وجودم .. وقتی برای تو می‌خواهد قدم بردارد، هر آن یک ایست و بازرسی روحی قرار می‌دهد .. از خودش تهی شده و از تو پر می‌شود تا مبادا نفس اجازه‌ی حضور خودش و غیر تو را فراهم کند .. این اوج کرب و بلای من است در تمام اندام های اجتماعی و شخصی روحم ..
مگر می‌شود از انارهایی که خدا در دلم دانه دانه با اشک های بر حسین قرار داده ، حرف نزنم .. مگر می‌شود از آن آقایی که هرچه بیشتر با او آشناتر می‌شوم برای روح‌مان بیشتر از قبل آشناتر و زیبا تر و ناتمام تر می‌شود، قلم نزنیم .. او به میزان طبقات روح‌ما برای ما اشنا می‌شود و هرچه عمیق تر می‌شویم گویی او عمیق تر بوده است و سطحی دیگر از ابعاد حضور او را تجربه می‌کنیم و با امام بودن چه تجربه‌ و حلاوت شیرینی به زندگی می بخشد ..
یهنی وقتی این رو دوباره میبینم ..😂
واقعا شب تولد امام حسین شب گلچین کردن انسان توی سحر اون شب هست برای امام حسین .. مثل شب دامادی یا شب خواستگاری .. و جالب اینکه امام میدونه ما چی هستیم ولی به رومون نمیاره .. اما اگر واقعی حُر باشیم اون خیلی خاص برامون پیشونی بند میبنده روی زخم هامون ..
قلب ها و روح ها به آن چیزی که در آن قرار دارد و به آن چیزی که دنبالش هستند شرافت و قداست و بزرگی و زیبایی پیدا می‌کند ..
امشب مسابقه هست ؛ به قید قرعه به سه نفر هر کدوم یک کتاب از طرف کتاب فروشی جایزه داده میشه.. شرایط شرکت در مسابقه : یک متن ناب از نگاه ابی عبدالله بنویسید؛ که خود شما بخشی از آن نگاه شده اید .. فرصت ارسال آثار تا ساعت ۲۴ هست.. @tarannomat_admin بعدش پذیرش نمیشه.. به قيد قرعه بهشون جایزه میدیم.
آره. دارم نگاه میکنم.
امشب تولد شب آقای زیارت عاشورا است.. تا حالا فکر کرده اید عمل و نیت و حالِ روح شما در مسیر تکالیف ، کدام فراز زیارتِ او در دل طوفان حوادث برای رشد‌تان خواهید بود..؟ این انتخاب شماست که انتخاب می‌کند کدام فراز باشید ..