eitaa logo
تربیت معنوی
7.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
92 فایل
﷽ 💌 همراه ما باشید در مسیر رشد معنوی ✅ با یک سبک زندگی قرآنی ❤️با دستورالعمل‌های مجرب علما 🙏 تبلیغات نداریم 👇ارتباط با ادمین جهت مشاوره وسؤالات @naserysaad 👇لینک عضویت در گروه هدایای معنوی https://eitaa.com/joinchat/1690239827C278acfec15
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
💠#راهبران_هدایت 💎 الگوهای باطنی قرآن 🔸قرآن در بحث الگودهی، یک الگوهای ظاهری ارائه کرده است که نام
💠 💎فایده شناخت الگوهای قرآنی «اگر نبی شناسی قرآنی ما کامل‌تر بشود، امام‌شناسی ما هم کامل می‌شود. این دو با هم در ارتباط است.» حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفری ناصری حفظه‌الله ♦️بنابراین هر چه انس بیشتری با قرآن پیدا کنیم و درک بهتری نسبت به الگوهای قرآنی داشته باشیم، جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام را بهتر درک می‌کنیم و شناخت صحیح‌تری پیدا می‌کنیم؛ زیرا شناخت مراتب بسیار بالا، متوقّف بر شناخت مراتب پایین‌تر است. علیهم‌السلام @TarbiateManavi
تربیت معنوی
📿#سلوک_حکیمانه 🔆نورانیت علم 🔹علم، نور است و نورانیت خود را از نور مطلق؛ یعنی خداوند متعال می‌گیرد.
📿 ♦️ راه های بدست آوردن علم حقیقی چیست؟! 1)رسیدن به مقام عبودیت 🔸انسان برای احاطه بر علم الهی دارای محدودیت هست و هرکس به اندازه‌ی ظرفیتی که دارد از این علم بهره مند می‌شود. یکی از اسبابی که ظرف وجودی انسان را وسعت می بخشد، عبودیت و بندگی خدا است. پس انسان باید مسأله‌ی عبودیت را در خودش محقق کند تا بتواند به این علم دسترسی پیدا کند. 🔻راه رسیدن به عبودیت 🔹یکی از راه‌های رسیدن به عبودیت و بندگی، مراقبه و کنترل نفس در تمام زمینه ها است. هرکس باید ببیند آنچه در طول شبانه روز انجام داده است آیا موجب رشد او و موجب نور بوده است یا خیر؟ @TarbiateManavi
تربیت معنوی
📿#سلوک_حکیمانه ♦️ راه های بدست آوردن علم حقیقی چیست؟! 1)رسیدن به مقام عبودیت 🔸انسان برای احاطه ب
📿 💠راه های بدست آوردن علم حقیقی اولین راه: رسیدن به مقام عبودیت ✅ شرط اول: اعتقاد به مالکیت خداوند 🔹باید اینگونه عمل کنیم که هیچ تعلقی نسبت به خود و آثار وجودی خود احساس نکنیم. 🔸يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ(فاطر/١۵) اى مردم! اين شماييد كه به خداوند نياز داريد وخداوند، بى‌نياز و ستوده است. 🔹فقیر در آیه شریفه به معنای فقیر اصطلاحی نیست؛ بلکه به معنای فقر است یعنی وجود ما از وجود خداوند سرچشمه گرفته است. 🔸احساس تعلق به خویش باعث توقف انسان در مسیر رشد می‌شود. 🔹 نکته‌ی دیگر این‌که اموال را به همان کیفیتی که مورد رضایت خداوند است، مصرف کنیم. ❓ این کیفیت چگونه است و آثار آن چیست؟ شرط دوم رسیدن به مقام عبودیت چیست؟ ✅ادامه دارد... @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 🔻توصیف مقام والای سلمان رحمه‌الله از زبان امیرالمؤمنین علیه‌السلام 🔹عَنِ اَلْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ رَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِ وَ قُلْتُ مَا تَقُولُ فِيهِ فَقَالَ مَا أَقُولُ فِي رَجُلٍ خُلِقَ مِنْ طِينَتِنَا وَ رُوحُهُ مَقْرُونَةٌ بِرُوحِنَا خَصَّهُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مِنَ اَلْعُلُومِ بِأَوَّلِهَا وَ آخِرِهَا وَ ظَاهِرِهَا وَ بَاطِنِهَا وَ سِرِّهَا وَ عَلاَنِيَتِهَا؛ 🔸اصبغ بن نباته می‌گوید: از امیرالمؤمنین علیه‌السلام در مورد سلمان‌ سؤال کردم، حضرت فرمودند: «چه بگویم در مورد مردی که از طینت ما اهل‌بیت خلق شده است، و روحش به روح ما مقرون شده است. خدای متعال او را از علوم، بهره‌مند گردانیده؛ از اولین علوم و آخرین آن، از ظاهر علوم و باطن آن، از نهان علوم و آشکار آن. 📔الاختصاص، ج۱، ص۲۲۱ @TarbiateManavi
تربیت معنوی
📿#سلوک_حکیمانه 💠راه های بدست آوردن علم حقیقی اولین راه: رسیدن به مقام عبودیت ✅ شرط اول: اعتقاد به
📿 💠راه‌های بدست آوردن علم حقیقی اولین راه: رسیدن به مقام عبودیت ✅ دومین شرط: تدبیر 🔹اراده‌ی بنده، فقط در راستای اراده‌ و رضایت مولاست و تدبیر بنده، تدبیر مولایش است. مولا به هر صورتی که بخواهد بنده را راهنمایی می‌کند. ✅نکته‌های ناب 🔸این کلام به معنای عدم تدبیر، بی‌نظمی و نداشتن برنامه در زندگی نیست؛ بلکه بنده باید به برنامه‌ای که خداوند برای هدایت و رشد او در تمام مسائل فردی و اجتماعی مشخص کرده است، تلاش کند و متعهد باشد. 🔹انسان باید به مقامی برسد که تدبیر و برنامه ریزی خود را در برابر تدبیر خداوند، هیچ بداند. 🔸منظور حضرت این است که بنده نباید تدبیری برای کارهای خودش در قبال تقدیر و مشیت الهی داشته باشد. 🔹 اصل مسئله این است که ما در زندگی به فکر و تدبیر و مصلحت اندیشی خود متکی نباشیم و بدانیم مدبّر حقیقی عالم، خداوند است. ما باید روح توحید و توکل را در خودمان زنده کنیم و تصور نکنیم خودمان هر برنامه‌ای مشخص کردیم حتما به آن می‌رسیم. 🔸گاه مصلحت خداوند چیزی را اقتضا می‌کند که با برنامه‌ریزیِ انسان هماهنگ نیست. @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💠حاج شیخ عبدالله نجفی معروف به پیاده ⏱حدود ۳ دقیقه 🎙 حجة‌الإسلام‌والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه‌الله @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
📿#سلوک_حکیمانه 💠راه‌های بدست آوردن علم حقیقی اولین راه: رسیدن به مقام عبودیت ✅ دومین شرط: تدبیر
📿 💎راه‌های بدست آوردن علم حقیقی اولین راه: رسیدن به مقام عبودیت ✅سومین شرط: اطاعت از اوامر و نواهی الهی 🔹حضرت می‌فرمایند بنده باید تمام برنامه‌ها‌ی زندگی‌اش را بر طبق دستور و تکالیف الهی بنیان گذارد، نه قسمتی از آن را. 🔸اگر انسان در این دنیا بدون توجه به مسائل معنوی و اوامر و نواهی الهی که برای تکامل او لازم است، به سیر عادیِ بشری خودش ادامه دهد، نتیجه برای او در همان حد و مرحله خواهد بود نه بیشتر!! ⁉️برای رسیدن به مرحله تکامل چه باید کرد؟ 🔹خداوند خالق انسان است و بهتر از هرشخص دیگری، مسیر تکامل و معرفت را برای انسان در قالب اوامر و نواهی بیان می‌کند. 🔸اگر انسان نگاه خود را از تکالیف و احکام الهی تصحیح کند، اولا در فکرش، تحول جدی نسبت به مسأله تبعیت از خداوند به وجود می‌آید؛ ثانیا تحولی در افعال و کیفیت گفتار و تصوراتش ایجاد می‌شود. 🔻آیه‌ی زیر به جامعیت دین اسلام در برنامه زندگی انسان اشاره دارد؛ 🔹ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ. (روم، ٣٠) 🔸الدِّينُ الْقَيِّمُ، دین استوار یعنی خداوند دین، تکالیف و احکام را براساس فطرت و شاکله‌ی وجودی انسان قرار داده‌است. @TarbiateManavi
آدرس کانال تربیت معنوی در پیام رسان تلگرام:👇 https://t.me/TarbiatManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت معنوی
📿#سلوک_حکیمانه 💎راه‌های بدست آوردن علم حقیقی اولین راه: رسیدن به مقام عبودیت ✅سومین شرط: اطاعت از
📿 💎راه‌های بدست آوردن علم حقیقی ✅رسیدن به مقام عبودیت 🔻آثار رسیدن به مقام بندگی 🔹بنده‌ی واقعی باید در مواردی که خدا تکلیف کرده است و مورد رضایت اوست، انفاق کند. 🔻انواع انفاق: انفاق در مال، جان و شخصیت 🔸منظور امام علیه‌السلام از انفاق مراتب وسیعتری از جهات اقتصادی را دربر می‌گیرد. 🔸 انسان باید نسبت به جان و نفس خود تعلقی نداشته باشد و این انفاق نباید از حدود تکالیف الهی خارج شود. 🔹انفاق از مسائل شخصیتی و از خود گذشتگی در مواردی که به حیثیت انسان مربوط می‌شود، بسیار مهم و در طی مسیر سیر و سلوک تاثیر بسزایی دارد. ✳️این مسئله دقت و توجه زیادی را می‌طلبد.. ✅بقیه آثار بندگی را در ادامه دنبال کنید. @TarbiateManavi
📿 💎توسل و توجه به امام زمان أرواحنا فداه 💬حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله: ⁉️چرا توسل بدون توجه، فایده نمی‌ کند؟ 🔸 پشتوانه‌ی انسان، قلبی است که مرکز حیات است و آن قلب می‌ تواند قضایا را به برزخ انتقال دهد و نتیجه بگیرد. این نتیجه در صورت توجه، به دست می‌ آید. 🔹بنابراین انسان‌ها در توسلاتشان هم متفاوت هستند. ما باید محضر حضرت بقیه الله علیه‌السلام متوسل باشیم؛ ولی گاهی فقط زبان ما کار می‌ کند که چیزی عائد ما نمی ‌شود. 🔸 یک وقت هم هست که این مرکز حیات، یعنی قلب، بدون لفظی متوجه به ساحت مقدس آن حضرت ‌می ‌شود. این‌ گونه توسل خیلی اثر می‌ کند و زود هم انسان را به نتیجه می‌رساند. 📃مجله‌ی خُلُق @TarbiateManavi
هدایت شده از تربیت معنوی
آدرس کانال تربیت معنوی در پیام رسان تلگرام:👇 https://t.me/TarbiatManavi
تربیت معنوی
📿#سلوک_حکیمانه 💎راه‌های بدست آوردن علم حقیقی ✅رسیدن به مقام عبودیت 🔻آثار رسیدن به مقام بندگی 🔹بند
📿 💎راه‌های بدست آوردن علم حقیقی 🔻رسیدن به مقام عبودیت 💠آثار رسیدن به مقام بندگی 🔸در عالم، حوادث و مسائل بسیاری وجود دارد که گاها گوارا و گاهی ناگوار است و برای همه وجود دارد، اما آنچه مهم است گذشتن از این دنیا، آسان گرفتن سختی‌ها و طی کردن مسیر سلوک بدون توقف است. 🔹وقتی بنده همه‌ی امور را از جانب خداوند ببیند سختی‌های دنیا برایش آسان می‌شود در این صورت به آرامش می‌رسد و نفس او در برابر بسیاری از مسائل، تضمین می‌شود. ✅ برای آشنایی بیشتر با دیگر آثار رسیدن به مقام بندگی همراه باشید. @TarbiateManavi
✅ هادیِ غائب... ❓علامه طباطبایی رحمةالله علیه در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان از امام غائب بهره مند شد فرمودند: 🔸امام علیه‌السلام وظیفه هدایت خود را به ۲ گونه اعمال می‌کنند: 1⃣ یکی هدایت به معنای ارائه طریق(نشان دادنِ راه) 2⃣و دوم هدایت به معنای رساندنِ به مقصود. 🔹ایشان در نوع اول نیاز به حضور فیزیکی میان مردم دارد ،اما در نوع دوم نیازی به حضور جسمانی با مردم ندارد. به تعبیر دیگر، امام علیه‌السلام همانطور که وظیفه راهنمایی ظاهری مردم را دارد، رهبری باطنی اعمال آنان را هم بر عهده دارد. امام علیه‌السلام در نوع دوم از راه باطن به جان‌ها و ارواح مردم اِشراف و اتصال دارد و اوست كه حيات معنوى مردم را تنظيم مى كند و حقايق اعمال را به سوى خدا سوق مى دهد. 📚شیعه در اسلام ص ۲۳۶ 🔅تو دَر میانِ جَمعی وَ مَن دَر تَفَکُّرَم کَان دَر کُجا بَرآیَمُ و پِیدا کُنَم تُو را @TarbiateManavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا