eitaa logo
طریق عرفان
4.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
833 ویدیو
30 فایل
💐مراحل ومطالب عرفانی به صورت موضوع بندی💐 📚ای بیخبر بکوش که صاحب خبر شوی📚 🔴 فهرست مطالب eitaa.com/tareagheerfan/10679 📲 طریق عرفان در دیگر پیام‌رسان ها zil.ink/tareagheerfan2 🟢 مسئول کانال @Sayyed_mahdi1214 🟢 ادمین تبادل @MahdiZolfaghary1371
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طریق عرفان
آیت الله العظمےقاضی(رحمه الله): شب جمعه صدمرتبه و عصر جمعه صد مرتبه قرائت سوره قدر را از دست مده @tareagheerfan
آیت الله #سید_حسین_یعقوبی رحمت الله علیه ؛ . مردمى كه مى خواهند در راه خدا قدم بگذارند، اى كاش نصف آن مقدار كه از گمراه كردن شيطان مى ترسند، به حفظ و هدايت خداى متعال وثوق و اعتماد مى كردند. خداى متعال در قرآن شريف درباره ى شيطان مى فرمايد: «إن كيد الشّيطان كان ضعيفا»۱ و در جاى ديگر مى فرمايد: «إن عبادى ليس لك عليهم سلطان»۲ پس چه طور ممكن است بنده ى خاكى ضعيف، او را قصد كند و خداى دانا و قادر و كريم، بنده اش را به خود راه نداده، او را رها كند تا گرفتار سگ هاى اطراف خانه اش شود؟! هر گاه يك مرد چادرنشين صحرايى متوجه شود كسى به ديدن او مى آيد يا با او كارى دارد، فورا سگ پاسبان خانه ى خود را در بند مى كند يا پاى خود را روى گردن سگ مى گذارد تا شخص غريب به سلامت بر او وارد شود و گزندى به او نرسد، آن وقت خداى خبير قادر و كريم رؤوف، واردين بر خود و قاصدين جنابش را حفظ نمى كند؟! و آيا قدرت شيطان در جنب قدرت او -جلت عظمته- بيشتر از قدرت آن سگ است نسبت به مرد صحرانشين؟! و يا اينكه علمش به مقاصد عباد احاطه ندارد و از حال آنها بى خبر است؟! بلى، اين دو سگ، سگ مرد صحرا نشين و سگ خدا يعنى ابليس لعين، هر دو پاره كننده اند، ولى نه هر واردى را، بلكه آن كسى را كه به قصد دزدى و يا به جهت مقاصد غير مرضى خدا حركت نمايد. پس اول نيت را در قصد كردن جنابش خالص كن و بعد بگو: صاحب خانه! سگ خود را بگير كه من مى خواهم بنا به خواسته ى جنابت كه فرموده اى: «و ما خلقت الجن و الانس الاّ ليعبدون»۳ به فرمانت سر بسپارم. بگو و بخواه و زارى كن كه او خود فرموده است:«ادعونى أستجب لكم»۴. . نقل از کتاب سفینة الصادقین 
🌷السلام علیک یا مولای یا صاحب الزمان گل با صفاست اما بی تو صفا ندارد  گر بر رخت نخندد در باغ جا ندارد  پیش تو ماه باید رخ بر زمین بساید  بی پرده گر بر آید شرم و حیا ندارد  ای وصل تو شکیبم ای چشم تو طبیبم  باز آکه درد هجران بی تو دوا ندارد  فریاد بی صدایم در سینه حبس گشته  از بسکه ناله کردم آهم صدا ندراد  بار فراق بردم خون از دو دیده خوردم  باز آی تا نمردم دنیا وفا ندارد  گفتم که در کنارت جان را کنم نثارت  دیدم که جان هم اینجا قدر و بها ندارد  هر کس تورا ندارد جز بی کسی چه دارد  جز بی کسی چه دارد هر کس تو را ندارد  @tareagheerfan
بسم الله الرحمن الرحیم اولین دلیل از براهین اثبات خدا برهان وجوب. قبلش این نکته رو عرض کنم همانطور که قبلا هم اعلام شده قصد ما بر ارائه مطالب روان و ساده هست. منتها این برهان وجوب یک مقداری کلمات فلسفی دارد که اگر با دقت مطالعه کنید خیلی آسان و شیرینه. بعد از مطالعه اگر سوالی داشتید به این آیدی ارسال نمایید @mahdizolfaghary1371
بسم الله الرحمن الرحیم ✴️اولین دلیل از براهین اثبات وجود خدا برهان وجوب 🛑موجودات ذهناً به سه دسته تقسیم میشوند و فرض چهارمی برای آنها نمیتوان تصور کرد. یا اینکه واجب الوجودند یا اینکه ممکن الوجودند. یا اینکه ممتنع الوجودند. ۱_واجب الوجود: یعنی موجودی که وجود در ذات اوست و هیچ زمانی را نمیتوان تصور کرد که او نبوده است. همیشه بوده است. مثل شوری که در ذات نمک هست.وهیچ موقع نمیتوان نمک را بدون شوری تصور کرد یا مثل آب که تَر بودن ذات آن است. ۲_ممکن الوجود: بودن و وجود جزو ذات او نیست و میتوان زمانی را تصور کرد که وجود نداشته است. مثل خود ما انسان ها. صدو پنجاه سال قبل وجود نداشتیم ولی الآن وجود داریم. ۳_ممتنع الوجود:یعنی چیزی که نبودنش حتمی است مثل جسمی که در آنِ واحد هم کروی باشد هم مستطیل. پس موجوادات سه دسته شدند. میتواند باشد یا نباشد(ممکن الوجود) هیچگاه نمیتواند باشد(ممتنع الوجود) همیشه باید باشد(واجب الوجود). با توجه به این مقدمات: اگر بگوییم ممکن الوجود را یک ممکن الوجود دیگر به وجود آورده و او را هم یک ممکن الوجود دیگر به وجود آورده و او را هم........... به یک سلسله بی انتهای ممکن الوجود ها میرسیم که از لحاظ عقلی امکان پذیر نیست بلکه باید به یک موجودی ختم شود که او را کسی به وجود نیاورده او همیشه وجود داشته باشد و ممکن الوجود ها را به وجود اورده باشد که به آن میگوییم واجب الوجود یا خدا. یا اینکه بگوییم دو ممکن الوجود هم دیگر را به وجود بیاورند که این هم دور میشود و باطل است. به این حالت میگویند بطلان دور و تسلسل. یعنی امکان ندارد یک سلسله ممکن الوجود های بی نهایت وجود داشته باشند یا دو ممکن الوجود همدیگر را به وجود بیاورند. به این مثال دقت کنید: احمد فرزند رضا و او فرزند جواد⬅️محمد◀️ سعید⬅️ مهدی⬅️ابراهیم◀️ اسماعیل⬅️ دانیال و........ این یک سلسله نامتناهی میشود و از لحاظ عقلی ممکن نیست بلکه باید یک واجب الوجودی انسان اولی که پدر اینها میشود را به وجود آورده باشد. همچنین ممکن نیست که مثلا احمد, رضا را به وجود آورده باشد و رضا هم احمد را به وجود آورده باشد. @tareagheerfan
هدایت شده از طریق عرفان
مرحوم آیت الله کشمیری :امام زمان پاک و طاهر است ، باید پاک شوید طاهر شوید تا سنخیت پیدا شود @tareagheerfan
هدایت شده از طریق عرفان
در روز جمعہ صد نفحہ یا صد رحمت نازل مے شود. نود و نہ تاے آن براے کسے است کہ سوره قدر را در عصر جمعہ یکصد باربخواند و براے او همچنین نصیبے درآن یک رحمت دیگر هم هست. 📚میرزا جواد اقا ملکی @tareagheerfan
بسم الله الرحمن الرحیم ✅سرعت سیرو سلوک الی الله در ایام محرم الحرام هر مطلبی بخواهد ایجاد شود به چند چیز وابسته است. 1-قابلیت قابل 2-فاعلیت فاعل 3-دفع موانع. اگر این سه تا در کنار هم قرار گرفت آن چیزی که قرار است ایجاد شود میشود. فاعل یعنی انکس که میخواهد این کار را بکند ؛ این کار را اراده کرده باشد. اینکه به ما گفته اند در این ده روز محرم میتوانید؛یعنی فاعلیت فاعل وجود دارد .وازاین لحاظ ایرادی وجود ندارد..خدا بخیل نیست خدا فقیر نیست خدا عین کمال است. خدا اراده کرده همه ما بشویم بهترین بنده ای که روی زمین نفس میکشد.اراده کرده همه مابشویم سلمان فارسی. ولی چرا نمیشویم بخاطر اینکه در قابل ایراد هست. رحمت خدا نازل شده ظرف وجود ما قابلیت دریافت ندارد. خدا میفرماید: یابن ادم خلقت الاشیا لاجلک و خلقتک لاجلی یعنی ای فرزند ادم أشیاء را بخاطر تو خلق کردم و تو را برای خودم . خدا میفرماید: عبدی اطعنی اجعلک مثلی یعنی بنده من، مرا اطاعت کن تو را مثل خودم قرار میدهم. یعنی خدا این را اراده کرده است ولی ایراد ; در دهنده نیست، ایراد، در گیرنده است.ظرف ما ایراد دارد. امام علی علیه السلام میفرماید دلهای شما ظرف است و بهترین این دلها ان است که ظرفیتش بیشتر باشد. ظرف ما کوچک است که ان رحمتهای خاص به ما نمیرسد . ✳️ یک مثال بزنم روزعاشورا امام حسین علیه السلام فرستاد دنبال زهیر، او قبول نمیکرد. زهیر همسری داشت که به زهیر گفت ایا حیا نمیکنی که دعوت پسر رسول خدا را رد میکنی?زهیر چند لحظه نشست پیش امام.بعد که برگشت همسرش را طلاق داد و گفت میخواهم اگرکشته شوم تو را اسیر نکنند. وقتی او را طلاق داد؛ زن زهیر گفت خب حالا که اختیاری بر من نداری همسرم نیستی که بخواهم اجازه بگیرم من میخواهم برم پیش حضرت زینب و او هم به کاروان امام پیوست.در همین ایام،امام حسین علیه السلام چندین بار فرستاد دنبال عمر سعد، عمر سعد به امام میگفت بیا بایزید صلح کن . امام فرمود مگر مرا نمیشناسی??من کجا و او کجا؟مادر من کجا و مادر او کجا؟گفت من ملک ری را میخواهم حضرت فرمود من بهتر از این را برایت ضمانت میکنم گفت من گندم ری را دوست دارم اقا فرمود ان شاءالله ازین گندم نمیخوری. غیر ازاینجا یک بار دیگرهم بالای سر علی اکبر علیه السلام ، عمر سعد را نفرین کرد. 💠عرض ما این است که فاعل بود حضرت با هر دو صحبت کردند ولی زهیر داشت و قبول کرد اما عمر سعد این قابلیت را نداشت. ما یک قابلیت فردی داریم که فرد باید در خودش بوجود بیاورد. یک قابلیت زمانی هم داریم که در زمان های خاص ، این قابلیت افزایش می یابدمثل این دهه محرم. ✅ما باید قابلیت را در خودمان ایجاد کنیم .اگر قابلیت فردی هم دراین دهه پیدا کنیم که دیگر نور علی نور میشود. 🔵خواندن زیارت عاشورا در این دهه با صد لعن و صد سلام موجب میشود در روز عاشورا آن رحمت های خاص را ببینیم. بعضی ها روز عاشورا صحرای کربلا رامیبینند.ما مقتل نویس داشتیم که تا کربلا رو نمیدید نمی نوشت. بله اقا حساب و کتاب در کار است. ما یک قابلیت مکانی هم داریم مثلا روز عرفه خدا اول به زوار قبر امام حسین علیه السلام نظر میکند بعد به حاجیان خودش. 🔰یکی از بهترین کارها در این دهه بعد از توبه کردن ،خوب عزاداری کردن است . روایت دارد که هر کس بگرید یا بگریاند یا تباکی کند بهشت بر او واجب میشود . برای تباکی دو معنی گفته اند یکی اینکه چند نفر دور هم بنشینند و برای هم روضه بخوانند وگریه کنند. دیگر اینکه سرش رو زیر بیندازد و حالت گریه به خودش بگیرد وقتی که نمیتواند گریه کند. این روایت میگه که اشک برای امام حسین علیه السلام انقدرباطن را تمییز میکند که قابلیت بهشت رفتن پیدا میکنید.این اشک بر امام حسین علیه السلام است که افضل قربات است بعد از گناه نکردن. ✅مسئله بعد اینکه باید موانع کنیم . رفیق بد مانع هست. اگر امدیم گریه کردیم و بعد رفتیم گناه کردیم این فایده ندارد.باید موانع را برطرف کنیم. ببینید اقا همه میدانند اب خیس است حالا اگر یک دستکش دستمان کردیم ایا این دست خیس میشه؟پس ما باید این دستکش گناه را بیرون بیاوریم از دستمان.باطن انسان هم ان چیزی راکه میپسندد جذب میکند. اگر باطن گنهکار داشت باشیم نمیتوانیم این فیوضات را دریافت کنیم. پس خدا بخیل نیست این ما هستیم که کاهلیم. امام حسین علیه السلام سر جای خود است این ما هست که ایراد دارد. والسلام علی من اتبع الهدی ازبیانات حجت الاسلام والمسلمین @tareagheerfan👈
یکی از متقن ترین براهین اثبات وجود خدا٬برهان نظم است. نظم در جایی اتفاق می افتد که هدفی دنبال شود. 💠نظم:یعنی هماهنگی وتناسب اجزای یک مجموعه مرکب با یکدیگر برای تأمین هدف خاص 🔴اصول برهان نظم ۱-اثبات تحقق نظم در عالم هستی در عالم هستی نظم خاصی را مشاهده میکنیم که نشان از وجود ناظم و مدیر آگاهی دارد مثلا پی در پی آمدن فصل ها یا رفت و امد شب و روز نظم بین سیارات و ستاره ها و........ ۲-پذیرش علت فاعلی برای این نظم ما وقتی این نظم حاکم بر عالم را میبینیم متوجه میشویم که یک کسی این نظم را بوجود اورده و خود بخود ممکن نیست چنین نظم خاصی تصادفا بوجود بیاید . شما فرض کنید دو برگه شماره گذاری شده یک و دو را به یک فرد کور بدهند که انها را به ترتیب بگذارد این احتمال درست گذاشتنش پنجاه درصد است حال اگر تعداد برگه ها را به ده یا صد یا هزار برسانیم احتمال درست و به ترتیب گذاشتن انها به صفر میرسد و غیر ممکن است ان فرد این برگه ها را به ترتیب بگذارد.حال چطور ممکن است این همه نظم دقیق در بدن انسان و حیوانات و در اسمانها و دریاها و رشد درختان و رفت و امد منظم شب و روز و هزاران هزار نظم دیگری که شاهد ان هستیم تصادفا یا بااراده یک شخص بدون شعور پدید امده باشد؟؟بلکه ازین نظم به خالقی اگاه و حکیم پی میبریم ۳-پذیرش علت غایی(نهایی) اجزای این جهان دست به دست هم به طور منظم با یکدیگر در ارتباطند تا حیات همدیگر را تأیید کنند. درایات اخر سوره مبارکه فصلت خداوند میفرماید به زودی ایات و نشانه های خود را در افاق و انفس(در عالم هستی و وجود انسان)به انها نشان میدهیم تا برای انها ثابت شود که خدایی وجود دارد و حق است باکمی تفکر در ایات خدا میتوانیم به این مسئله پی ببریم مثلا میبینیم که فاصله خورشید اگر یک سانتیمتر کمتر یابیشتر بود چه تأثیراتی داشت که کمترین اثر ان این بود که درجه دما به هم میخورد وتولید مثل متوقف میشد. @tareagheerfan
#برهان نظم @tareagheerfan
#برهان_نظم @tareagheerfan