eitaa logo
رِسـانـه طَـریـقُ الْـحَـقْ🇵🇸
2.5هزار دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
145 فایل
✨﷽✨ كانالي مملوّ از تكان دهنده‌ترين سخنان علمای اخلاق و عرفان (روشنگری) (کپی آزاد) تأسیس : ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۷ ارتباط با ادمین کانال @Adel_khalatbari تبادل نداریم🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه‌وآله): دوست داشتن على ، عبادت است. خداوند، ايمان هيچ بنده اى را نمى پذيرد مگر با [قبول] ولايت على و بيزارى جستن از دشمنان او. (ارشادالقلوب ج۲ ص۲۰۹)
مقام معظم رهبری: چیزی که قدرتمندترین آدم تاریخ (امیرالمؤمنین) را آن گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و الا همه مردم که بی دین نبودن، تحلیل سیاسی نداشتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹امام علی (علیه السلام): شیعیان ما چوب گناهانشون رو توی همین دنیا می‌خورند تا در آخرت بی حساب باشند.
🔆 🔹 چند روز پیش به عنوان مسافر سفری با تاکسی اینترنتی داشتم. 🔹اون روز خیلی بدشانسی آورده بودم و ناراحت بودم، آخه باطری و زاپاس ماشینم رو دزد برده بود. راننده حدودا ۴۰ ساله بود و آرامش عجیبی داشت که باعث شد باهاش حرف بزنم و از بدشانسیم بگم. هیچی نمی‌گفت و فقط گوش می‌کرد. وقتی صحبتم تموم شد، گفت: یه قضیه‌ای رو برات تعریف می‌کنم مربوط به زمانی هست که دلار ۱۹ تومنی، ۱۲ تومن شده بود. گفتم: بفرمایید. 🔹برام خیلی جالب بود و برای شما از زبان راننده می‌نویسم. 🔸یه مسافری بود هم سن و سال خودم، حدودا ۴۰ ساله. خیلی عصبانی بود. 🔸وقتی داخل ماشین نشست بدون اینکه جواب سلام منو بده، گفت: چرا اینقدر همکاراتون ... هستند. از شدت عصبانیت چشماش گشاد و قرمز شده بود. گفتم: چی شده؟ 🔹مسافر گفت: هشت بار درخواست دادم و راننده‌ها گفتن یک دقیقه دیگر می‌رسند و بعد لغو کردند. 🔸من بهش گفتم: حتما حکمتی داشته و خودتو ناراحت نکن. 🔹این جمله بیشتر عصبانیش کرد و گفت: حکمت کیلو چنده، این چیزا چیه کردن تو مختون؟ 🔹با گوشیش تماس گرفت. مدام پشت گوشی دعوا می‌کرد و حرص می‌خورد. بازاری بود و کلی ضرر کرده بود. 🔹حین صحبت با تلفن ایست قلبی کرد. من زدم بغل و کنار خیابون خوابوندمش و احیاش کردم. 🔹سن خطرناکی است و معمولا همه تو این سن فوت می‌کنن چون تا به بیمارستان یا اورژانس برسن طول می‌کشه. 🔸من سرپرستار بخش مغز و اعصاب بیمارستان ... هستم و مسافر نمی‌دونست. 🔸خطر برطرف شد و بردمش بیمارستان کرایه هم که هیچی! 🔸دو هفته بعد برای تشکر با من تماس گرفت و خواست حضوری بیاد پیشم. 🔸من اون موقع شیفت بودم و بیمارستان بودم. تازه اون موقع فهمید که من سرپرستار بخش هستم. 🔸اومد و تشکر کرد و کرایه رو همراه یه کتاب کادو شده به من داد. 🔸گفتم: دیدی حکمتی داشته. خدا خواسته اون هشت همکار لغو کنن که سوار ماشین من بشی و نمیری. 🔹تو فکر رفت و لبخند زد. 🔸من اون موقع به شدت ۴ میلیون تومن پول لازم داشتم و هیچ‌کسی نبود به من قرض بده. 🔸رفتم خونه و کادو مسافر رو باز کردم. 🔸تو صفحه اول کتاب یک سکه تمام چسبونده بود! حکمت خدا دو طرفه بود. 🔸هم اون مسافر زنده موند و هم من سکه رو ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومن فروختم و مشکلم حل شد. 🔸همیشه بدشانسی بدشانسی نیست. ما از آینده و حکمت خدا خبر نداریم. 🔹اینا رو راننده برای من تعریف کرد و من دیگه بابت دزدی باطری و زاپاسم ناراحتیم رو فراموش کردم. من هم به حکمت خدا فکر کردم.
4_5868738219146740497.mp3
1.24M
⏱ وقت نماز! 💫 اثر نماز اول وقت در زندگی روزمره 👤 استاد پناهیان
گاهی باید عینک خود تحقیری رو برداریم
💫 فضیلت شب بیست و سوم ماه رمضان(امشب) و احتمال تقریبا قطعی شب قدر بودن این شب 🔸شب بيست و سوم از دو شب قبل برتر است و در روايات درباره غسل و احيا و تلاش در عبادت در شب بيست و سوم تأكيد شده است. 🔸از احاديث متعدّدى استفاده مى شود كه شب قدر همين شب است. در روايتى از امام باقر عليه السلام نقل شده است كه مردى به نام «جهنى» در ماه رمضان خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله آمد و به آن حضرت عرض كرد: من در بيرون مدينه به سر مى برم و شتر و گوسفند دارم كه نمى توانم همه شب در مدينه حاضر شوم. دوست دارم شبى را به من معرّفى كنى تا آن شب را به مدينه بيايم و در نماز و عبادت حاضر باشم. حضرت او را به نزد خود فراخواند و به طور درگوشى آن شب را معرّفى كرد. 🔸همچنين در روايت ديگرى نقل شده است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله در شب بيست و سوم ماه رمضان به سر و روى خانواده اش آب مى پاشيد تا به خواب نروند (و از فضيلت اين شب بهره بگيرند). 🔸روايات متعدّد ديگرى نيز مى گويد: شب قدر، شب بيست و سوم است. 🔸مرحوم «علّامه مجلسى» نيز در «زاد المعاد» مى گويد: اكثر احاديث معتبر دلالت دارد كه شب بيست و سوم، شب قدر است. منبع:سایت آیت الله مکارم شیرازی / بحارالانوار ج۹۴ صفحات ابتدایی
برآورده شدن حاجات در شب قدر
✅ تعیین مقدرات در شب قدر برای یک سال آینده 🔸امام صادق علیه السلام: اجلی که در شب قدر مقدر می‌شود، همان اجلی است که خداوند در مورد آن فرموده است: «فإذا جاء أجلهم لا یستأخرون ساعةً و لا یستقدمون» -. اعراف / ۳۴ {چون اجلشان فرا رسد، نه [می توانند] آن را ساعتی پس اندازند و نه پیش. } (منابع: تفسیر عیاشی ۲: ۲۶۲و۱۲۳/بحارالانوار ج۹۴ ص۲) 🔸در حدیثی دیگر حضرت فرمودند: نام گروه حج گزاران، مرگ ها، مصیبت‌ها و رزق و روزی‌ها و مواردی از این قبیل تا شب قدر آینده در شب قدر نوشته می‌شود، پس این شب را در شب بیست و یک یا بیست و سه جستجو کن و در هر یک از این دو شب صد رکعت نماز بگذار و اگر توانستی این دو شب را بیدار باش تا سپیده دم و در این دو شب غسل کن. عرض کردم: اگر نتوانستم ایستاده نماز به پا دارم چه؟ حضرت فرمودند: نشسته نماز بخوان. عرضه داشتم: اگر آن را هم نتوانستم چطور؟ حضرت فرمودند: در بستر خویش بخوان. (منابع: التهذیب ۱: ۲۶۳ / کافی ۴: ۱۵۶ / الفقیه ۲: ۱۰۳ / بحارالانوار ج۹۴ ص۴)
🌼 رهبر انقلاب: در از هنگام غروب آفتاب، سلام الهی شروع میشود، تا وقتی که اذان صبح آغاز میگردد. در این مدت، سلامِ الهی و امن الهی و خیمه‌ی رحمت خداست که بر سراسر آفرینش زده شده است. در ساعت‌های کیمیایی لیلةالقدر، بنده‌ی مؤمن باید حداکثر استفاده را بکند.
✅ امشب ، شبِ بیست و سوم رمضان، مهم ترین و اصلی ترین شب قدر - سفیان بن سمط می گوید از امام صادق(ع) پرسیدم: امید می‌رود چه شبهایی از ماه رمضان لیله القدر باشد؟ - امام پاسخ دادند: نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم. - پرسيدم : اگر كسى معذور باشد، به كدام شب بيشتر اهميت بدهد؟ - حضرت فرمودند: شبِ بیست و سوم (من لا یحضره الفقیه، ج۲ ص۱۶۰) 🌷پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله): کسی که شب قدر را دریابد و آن شب برای عبادت به پاخیزد، خداوند گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد. (منبع: دعائم الإسلام ۱: ۲۸۱ / بحارالانوار ج۹۴ ص۹) 🌸رسول خدا صلی الله علیه و آله: خداوند از میان روزها، روز جمعه، از بین ماه ها، ماه رمضان و از میان شب ها، شب قدر را برگزید. (بحارالانوار ج۹۴ ص۸) 🌼امام صادق علیه السلام: شب بیست و سوم شبی است که در آن هر امر محکمی تقسیم می‌شود و نام گروه حاجیان و هر آنچه از این سال تا سال دیگر واقع می‌شود، ثبت می‌گردد. مستحب است که در این شب صد رکعت نماز خوانده شود که در هر رکعت یکبار حمد و ده بار سوره توحید خوانده می‌شود. (بحارالانوار ج۹۴ ص۹) ⚠️ مراقب باشیم حتی یک لحظه آن با غفلت ، بیهودگی و گناه سپری نشود. ✔️ دعاها و اعمال ما در این شب، تعیین کننده مقدرات سال آینده ما می‌باشد. ✔️برای اطلاع از اعمال این شب میتوانید به کتاب مفاتیح و اقبال الاعمال مراجعه کنید. ✔️ با شب زنده داری، دعا، نماز، تضرع، مناجات با خدا، انجام اعمال توصیه شده و ... از این شب‌ها نهایت بهره را ببریم تا ان شاء الله خدا بهترین مقدراتش را برای ما ثبت کند. ✔️ مهم ترین دعا تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان است که باعث رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم جهان خواهد شد و سعی کنیم حاجت اول و اصلی خود را دعا برای فرج ایشان قرار دهیم. ✔️سپس دعا کنیم برای خود و جمیع مومنین که ان شاء الله به بهترین شکل عاقبت به خیر بشویم و به بالاترین سعادت در دنیا و آخرت به توفیق الهی برسیم و همچنین از خدا طلب مغفرت و توبه کنیم بابت غفلت‌ها و گناهانی که مرتکب شدیم. ✔️ با توسل به ۱۴ معصوم خصوصا امام زمان(عج) از ایشان بخواهیم برای ما دعا کنند تا بهترین مقدرات ان شاء الله نصیب ما شود.
🌸پيامبر اکرم(صلی‌علیه‌وآله): هر کس از شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بى‏ نصیب شده است. 📗کنز العمّال، على متقى هندى، مؤسسة الرسالة،ج۸ ص۵۳۴ ✅ امشب که شب قدر است را از دست ندهیم حتی یک دقیقه اش را.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله دستور العمل سرّی استاد فاطمی نیا برای شب قدر ... ۱ - قرائت یک مرتبه سوره ی واقعه ۲ - قرائت یک‌ مرتبه سوره ی توحید ۳ - هفت مرتبه ذکر یا الله . .
🔴حبیب احمدزاده می‌گفت: به این قشنگی که تو شهید شده‌ای، ما حتی نمی‌توانیم بخوابیم... شهید احمد عسگری فکه؛ ۱۳۶۳/۲/۱۳
🍁آیت الله تهرانے(ره): پدرم‌از عبدالکریم‌کفاش پرسیده بود چرا امام زمان(عج) به دیدن تو مےآید؟ سیدعبدالکریم گفت: حضرت به من فرمود: چون تو را کنارزده‌ای من‌به دیدارت‌ مےآیم.
🌹حاضرم تمام عبادت‌هایم را به تو بدهم و در عوض تو این 9 روز نمازت را به من بدَهی
🌷امیرمومنان علی علیه السلام: بر شماست که در ماه رمضان زیاد استغفار و توبه کنید، چراکه دعا وسیله دفع بلا از شماست و استغفار وسیله محو گناهان شماست. 📚امالی صدوق: ۳۷ / بحارالانوار ج۹۳ ص۳۷۹
🔆 توصیف رهبر انقلاب از زبان حاج اسماعیل دولابی 👈در نوشتار زیر ماجرای دیدار عارف روشن‌ضمیر حاج اسماعیل دولابی با رهبر معظم انقلاب و تعابیر وی درباره حضرت آقا بازگو شده است. 🌼 حاج محمّداسماعیل دولابی در سال ۱۲۸۲ شمسی در یكی از محلات جنوب تهران به نام دولاب به دنيا آمد. حاج اسماعیل از كودكی با مجالس ذكر آل‌الله بالاخص حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بسیار مأنوس بود و از همین روی، مردم او را مایۀ خیر و بركت دانسته، به صفا و خلوص باطنش توسل جسته و در سختی‌ها، وی را واسطۀ فیض الهی قرار می‌دادند. وی در جوانی به كشاورزی‌اشتغال داشته و از همان زمان آثار توجه و عنایت حضرت حق در وی نمایان بوده است؛ به ‌نحوی كه در سیر انفسی از شدّت طلب و محبّت، مورد جذبه و لطف حضرت حق قرارمی گیرد. 🔸حاج محمداسماعيل دولابی با‌اشخاص بسياری از اهل معنويت و معرفت دوستی داشته و شیفتگان و تشنگان زلال حقیقت از دور ونزدیک، روزها، ماه‌ها و حتی سالیانی از عمر خویش را بر گرد وجودش حلقه زدند تا از او درباره خداوند رحیم، محبت، جذبه الهی، شوق بندگی و هزاران دیگر بشنوند. كلام این بزرگوار ساده بود و برای طبقات مختلف جامعه بسیار عمیق و راهگشاست و دل هر صاحبدلی را نورانیت می‌بخشد. 🔸حاج محمداسماعيل دولابی در بهمن ۱۳۸۱ شمسی در روز موسوم به دحوالارض عالم ظاهر را ترك نمود و بدن مطهرش در صحن عتیق مجاور حرم حضرت معصومه(س) مأوا گرفت. 🔸توصیف رهبر معظم انقلاب از زبان حاج اسماعیل: سیدعلی‌اکبر پرورش نقل می‌کند: در جلسه آخری كه ایشان با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند پیرامون مسائل زیادی صحبت كرده بودند منتهی حاج آقا نبوی به بنده می‌فرمودند كاری كه تا به حال مرحوم دولابی نكرده بود و كسی هم ندیده بود، این بود كه در جلسه آخر هنگامی كه به رهبر نزدیك شدند دست آقا را گرفتند و بوسیدند و این خیلی عجیب بود چون ایشان نه مریدباز و مریددار بودند و نه كسی بودند كه تواضع بی‌جایی انجام دهند. اما دست رهبر معظم انقلاب را بوسیدند و فرمودند ایشان خیلی نورانی هستند و حتی به خود بنده می‌فرمودند كه سرعت ایشان در نور گرفتن بسیار بالاست و خیلی سریع و لحظه به لحظه به نورانیتشان افزوده می‌شود و حتی در مسائل سیاسی نیز ایشان اینچنین هستند گفتند با این وصف بنده لایق و اصلح از ایشان سراغ ندارم. 🔸این تعبیر را مرحوم دولابی نیز در مسائل عرفانی برایشان به كار می‌برند می‌فرمودند: ایشان (رهبر معظم) یك مجموعه نوری است كه با سرعت بر نورانیتشان افزوده می‌شود و خداوند متعال در این راه افاضات زیادی به ایشان دارند و حتی در جریانات نخست‌وزیری و پیش از رهبری آقا هنگامی كه در مسائل سیاسی عده‌ای ایشان را اذیت می‌كردند مرحوم دولابی می‌فرمودند: اگر ایشان(آیت‌الله خامنه‌ای) را دیدید بگویید نگران نباشید. اینها برای آن است كه شما آبدیده‌تر شوید و تمام این برنامه‌ها فقط برای تعالی شخص شما است. 📚پایگاه حلقه وصل/کیهان
✅ سخنرانی زنده و تلویزیونی رهبر انقلاب ساعت ۱۴:۳۰ در روز قدس 🔸رهبر انقلاب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز قدس خطاب به امت اسلامی و ملت ایران سخن خواهند گفت. 🔸این سخنرانی ساعت ۱۴:۳۰ روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴‌۰۰ به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیما (شبکه یک و...) پخش خواهد شد.
4_5794320166917508431.mp3
21.35M
در طب اسلامی 🔸 جلسه نهم 👤حجت الاسلام باقری اصفهانی 🌐 دانشگاه مجازی طب اسلامی
پاداش کسی که این سی روز را روزه دارد چیست؟ 🌷 نبی اکرم صلّی اللَّه علیه و آله و سلم فرمودند: مؤمنی نیست که ماه رمضان را به امید اجر و پاداش روزه بگیرد مگر آنکه خداوند هفت خصلت برایش مقرّر می‌فرماید: اوّل: حرام را از بدنش ذوب می‌کند. دوّم: به رحمت باری تعالی نزدیک می‌گردد. سوّم: روزه اش کفّاره لغزش پدرش حضرت آدم علیه السّلام می‌باشد. چهارم: حق تعالی سختی‌های مرگ را بر او آسان می‌فرماید. پنجم: از گرسنگی و تشنگی روز قیامت در امانش قرار می‌دهد. ششم: برات آزادی از جهنّم را نصیبش می‌گرداند. هفتم: از طیّبات بهشتی بهره مندش می‌کند. 📗علل الشرایع ۲: ۶۶ / بحارالانوار ج۹۳ ص۳۶۹
✅ لزوم انجام اعمال عبادی با معرفت و عشق 🌷رسول اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله): با فضیلت‌ترین مردم کسی است که به عبادت و پرستش خدا عشق بورزد، پس عبادت را در آغوش بکشد، عبادت را با قلبش دوست بدارد، از نظر ظاهر هم به وسیله جسم و بدنش به عبادت مباشرت کند. دنبال این باشد که همیشه یک وقت آرامشی را برای عبادت انتخاب کند تا از آن لذت ببرد، (نه اینکه تند تند نمازش را بخواند و رد بشود و به سراغ کارهای دیگر برود. کارهای دیگر را تند تند انجام می‌دهد تا به عبادتش که می‌رسد، فراغتی داشته باشد) این انسان دیگر باک این را ندارد که شب را چگونه به صبح بیاورد، به سختی شب را به روز بیاورد، یا در راحتی و ناز و نعمت باشد! 📗 وسائل الشیعه،ج۱ص۸۳/کیهان
🌼آیت الله بهجت: را کِدِر می کند و نورانیت دل را از دست می دهد و باعث می شود شخص هنگام حضور نداشته باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5798871195868728187.m4a
6.8M
هر شب یک نکته این قسمت: دوست داشتن دنیا! 👤علی زکریائی