این باغ نخست به دستور #محمدحسن_خان #سردار_ایروانی حاکم وقت #کرمان ساخته شد و بنای درون آن بعدها توسط #عبدالحمید_میرزا ناصرالدوله حاکم کرمان طی یازده سال حکمرانی وی (۱۲۹۸ ه.ق تا ۱۳۰۹ ه.ق) ساخته شد.
با این همه، با مرگ وی ساخت بنای آن نیمه ساخته رها شد.گفته میشود وقتی خبر مرگ ناگهانی حاکم را به ماهان میبرند، بنّایی که مشغول تکمیل سردر ساختمان بود تغار گچی را که در دست داشته محکم به دیوار کوبیده و کار را رها کرده و فرار نمودهاست. به همین علت جاهای خالی کاشیها را بر سردر ورودی میتوان دید.تاریخ بنای باغ ۱۲۷۶خورشیدی است.
#شازده
#ساخت
#قاب_تصویر
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
#باغ_شازده یکی از ۹ باغ ایرانی است که در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به ۳۵ زبان ترجمه و در نقشه گردشگری #یونسکو قرار گرفتهاست.
باغ شاهزاده در تاریخ سی ام تیرماه ۱۳۹۰ به #ثبت_جهانی یونسکو رسیدهاست.
در زمستان ۱۳۹۲ خبری منتشر شد در این خصوص که با #هشدار رسمی یونسکو به سازمان میراث فرهنگی، در صورت تملک بخشهایی از این باغ توسط بخش خصوصی و تبدیل عمارتهایی از آن به اقامتگاههای گردشگران و مسافران، یونسکو اقدام به خروج نام این باغ از فهرست جهانی خود مینماید. در بیانیه یونسکو اعلام شدهاست که هرگونه تغییر و بازسازی اماکن تاریخی #ثبت_جهانی شده باید زیر نظر این سازمان و با اجازه آن انجام شود که حضور بخش خصوصی در بخشهایی از این باغ، از جمله موارد نقض این قانون محسوب میشود.
#قاب_تصویر
#باغ_ایران
#ماهان
تنظیم:فاطمه میری
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
#رویدادهای_تاریخی
🔹امروز جمعه 15 اسفند
1399خورشیدی برابر با 21 رجب
1442هجری و
5 مارس 2021میلادی میباشد. ۱_ درگذشت علامه ذبيح اللَّه محلاتي فقيه و نویسنده کتابهای: ریاحین الشریعه، وقایع الایام، کشف الغرور در مفاسد بیحجابی، تاریخ سامرا،... (
1364شمسی) ۲_ آغاز استراتژي دفاع متحرك توسط ارتش بعث عراق در جريان جنگ تحميلي،حملات مکرر و شکست پس از دو هفته.(
1364شمسی) ۳_ بنابر گزارش روزنامه انگلیسی مورنینگ استار، تظاهراتی در لندن از سوی عده ای از دانشجویان ایرانی برپا گردید. (
1356شمسی) ۴_🌳روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي تجديد شونده 🌸بیش از
1147سال(شمسی) و 2 ماه و 4 روز است کسی منتظر 313 نفر است و زمان همچنان در گذر است ... -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
📜 کانــال گـــــــــــــذرگــــــــــاه 📜
(وابستهبه انجمنعلمیتاریخجامعةالزهراء(س))
🌐 http://eitaa.com/tarikh_j
گذریبر #تاریخ_اسلام
گذریبر #تاریخ_اهل_بیت(ع)
گذریبر #تاریخ_ایران_اسلامی
گذریبر #چهره_های_تاریخ_اسلام
گذریبر #تاریخ_عصرغیبت
گذریبر #اماکن_تاریخی_ایران (قبلوبعداسلام)
گذریبر #اماکن_تاریخی_جهان_اسلام
گذریبر #کتب_اهل_سنت
گذریبر #سفرنامه_ها
گذریبر #مقالات #علمی_پژوهشی و #علمی_ترویجی
گذریبر #یادداشت_های_علمی
گذریبر #وبینارها و #کارگاهها
تاریخپژوهان!
به ما بپیوندید و ما را به دیگران معرفی کنید...
انجمنعلمیتاریخ جامعةالزهراء(س)
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
✅ #مقاله
☘☘☘☘☘☘
نویسنده: جواد سليماني اميري
در کنار ضرورت مرزبندي علوم، همواره بحث ضرورت تعامل علوم براي کشف بهتر و کامل واقعيت مطرح بوده است. ليکن برخي معتقدند: محقق نبايد با پيشفرضهاي اعتقادي وارد تحقيقات علمي شود. برايناساس، انسلاخ از اعتقادات کلامي را شرط ورود به تحقيقات تاريخي ميانگارند. از منظر آنان، دخالت دادن اعتقادات کلامي در تحقيقات تاريخي، خلاف عينيتگرايي در پژوهش تاريخي است، و با سکولار بودن دانش مذکور سازگاري ندارد؛ زيرا موجب تحريف تاريخ ميشود.
🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍
در اين نوشتار، ابتدا دلايل نظرية انسلاخ تبيين گرديده، سپس نقد و بررسي ميشود. مهمترين نقدهاي اين ديدگاه آن است که اولاً، رويکرد عينيگرايي در روش تحقيق، بر مباني معرفتي نادرستي استوار است. ثانياً، بر فرض پذيرش، اين رويکرد مستلزم عدم جواز دخالت همة باورهاي کلامي در تاريخ نيست. ثالثاً، اين رويکرد امروزه منسوخ شده است. علاوه بر اين، دخالت اعتقادات کلامي در تاريخپژوهي امري اجتنابناپذير است؛ زيرا بخشي از واقعيتهاي گذشته با دانش کلام قابل کشف است. همچنين دانش کلام با اثبات واقعنمايي برخي از متون دينيِ ناظر به تاريخ، منبع معرفتبخش تاريخي را به مورخ مينماياند.
👉 https://b2n.ir/p38455📚
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
🔰 سی و هشتمین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم (ص)
🔸 شباهت های حضرت ابوطالب در کتمان ایمان خویش با شخصیت های قرآنی مشابه
🔹رائه دهندگان:
🔘آیت الله محمد هادی یوسفی غروی
🔘حجت الاسلام دکتر محمدرضا زارع خورمیزی
🔘دبیر علمی :حجت الاسلام دکتر ابوالفضل هادی منش
⏱زمان: شنبه 99/12/16 ساعت ۱۸/۴۵
🏢 مکان: مرکز پژوهش های تاریخ اسلام. نشانی قم خیابان شهیدان فاطمی(دور شهر) کوچه ۱۵ پلاک ۴
علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر در وبینار شرکت کنند.
🌐https://vc.miu.ac.ir/Abutalib
🌀 @abutalibconference
ــــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ___
@tarikh_j
هدایت شده از مهارت افزایی پژوهشی(خواهران)
💠 مدرسه علمیه فاطمه معصومه سلام الله علیها و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ
💠 نشست علمی
با موضوع: پاسخ به شبهات زندگانی پیامبر اعظم (ص)
با حضور استاد ارجمند: حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر هادی منش
ویژه کتابداران استان البرز برگزار می کند.
زمان برگزاری : شنبه 99/12/16
ساعت 16
آدرس ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/alborzpl/savojbolagh
ــــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ
@maharet
#رویدادهای_تاریخی
🔹امروز 16 اسفند
1399خورشیدی برابر با 22 رجب 1442 هجری و
6 مارس 2021میلادی میباشد. ۱_ درگذشت شيخ جعفر كاشف الغطا، فقیه بزرگ شیعه. (
1228قمری) ۲_ درگذشت ملاعلي بن جمشيد معروف به آخوند نوري، ملاعلي نوری، حكيم و فقيه شيعه.(
1246قمری) ۳_ درگذشت حكيم و عارف، آخوند ملاحسينقلي همداني.(
1272شمسی) ۴_ بروز قحطي در ايران در جريان جنگ جهاني اول. (
1296شمسی) ۵_ اعدام انقلابي، رزم آرا نخست وزير محمدرضا پهلوي، توسط جمعيت فدائيان اسلام. (
1329شمسی) ۶_ اعلام قطع روابط ايران و انگليس توسط وزارت امور خارجه پس از حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی. (
1367شمسی) -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
جریان #احمدالحسن :
🌱این جریان در حال حاضر دچار انشقاق درون گروهی شده و به دو گروه انصار پرچم و انصار مکتب تقسیم شده اند اما همچنان در حال فعالیت هستند.
🌱 انصار مکتب معتقدند:احمد الحسن فرستاده یا فرزند امام دوازدهم است که در حال حاضراز طریق #فیسبوک و #پالتاک با مردم در ارتباط است.
🌱درحالی که انصار پرچم چنین شخصی را قبول نداشته واز انصارش تبری می جویند. آنها معتقدند: احمد بصری از سال 2008میلادی و هم زمان با قیام و درگیری پادگان الزرگه در #غیبت به سر می برد. و او در کتب اولیه خود به خیانت و ارتداد بعضی از انصارش هشدارداده است و انصار مکتب همان ها هستند.
(محمدی هوشیار، ;کتاب دکان های کاغذی،ص119)
#عصر_غیبت
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
مشابهت جریان های دروغین #مهدویت:
🌱ایدئولوژی مشترک
🌱جداسازی مردم از فقها ومراجع
🌱جدایی دین از سیاست
🌱ساده انگاری بحث امامت
🌱 استناد به خواب و رویا،
🌱بهره برداری نادرست از احادیث #مهدویت
🌱و تأویل گرایی
از خصوصیات مشترک بین این کذابان می باشد که به اشکال مختلف ظهور و بروز می یابد.
(کتاب قبیله تزویر،ص69تا 114)
#عصر_غیبت
تنظیم:سرکار خانم لیلا همایون فرد
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j