eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
139 ویدیو
310 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
علیهاالسلام 🔹بی‌وفایی یثرب🔹 ماهی که یک ستاره به هفت آسمان نداشت جز هاله‌ای کبود از او کس نشان نداشت گفتن همان و عالمی آتش زدن همان خورشید بود و جز دل خود هم‌زبان نداشت تا در شنید قصّه‌اش، آتش گرفت و سوخت در، چوب بود و طاقت آتشفشان نداشت از گل لطیف‌تر هوس باغ کرده بود مجذوب بود و حوصلۀ این و آن نداشت این چند روز هم به لبش جان رسیده بود می‌خواست تا علی‌ست بماند، توان نداشت ممکن نبود حرف علی را زمین نهد حیدر توان این که بگوید بمان، نداشت دستاس هم که بود علی دست بسته بود زهرا که رفت سفره نمک داشت، نان نداشت مجبور شد علی که حمایل به تن کند دریای بی‌وفایی یثرب کران نداشت 📝 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴 با تسلیت ایّام حزن و سوگواری ♠️سيدة نساء العالمين ♠️ ♣️ _امام_علی علیه السلام حضرت علیه السلام از چه زمانی به " امیرالمؤمنین" نامیده شدند؟ حتی در ♣️ طبق وعده ی قبلی در این ایّام به انعکاس گزارش های خود اهل سنت از اصل شهادت و نحوه ی شهادت وجود مقدس حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها می پردازیم. >جهت فشرده سازی محتوای فراوان موجود، به ارائه ی گزارش تصویری بسنده می کنیم. و در زیر تصویر به کد گذاری موضوع و کتاب می پردازیم. ‌<تمام این مطالب از است. در واقع باید نوشت چگونه سند حقانیت شیعه در چنین کتاب های دیده می شود؟ به راستی _سند _حقّانیّت تمام حق مداران دنیا است. 👇👇👇 ♣️ کلیپ این پست مربوط به مواجهه ی دختر بریتانیایی است با وقایع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است. 👆👆👆
‌°هجوم به خانه ی وحی ‌°تهدید عمربن خطاب 📓کتاب المصنف ابن شیبه تنظیم:سرکار خانم زهرا سادات حسینی -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری اداره آموزش های آزاد برگزار می کند: ⬅️ نشست علمی"ارتباطات میان فردی در سیره امیرالمومنین علیه السلام" 👤ارائه دهنده : حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید آیت الله احمدی 👤دبیر علمی: سرکار خانم معصومه تقوی ⏰زمان: دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ ⬅️مکان: قم؛ پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم(ع) ، طبقه منفی یک روبروی نمازخانه 💠لینک ورود به جلسه: http://dte.bz/res1 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
👌 مردی که درمان درد بود 🌹 ۲۷ آذر : سالروز شهادت آیت الله دکتر و روز وحدت حوزه و دانشگاه -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل گفتمان انتقادی قصیده ی بائیه ی حضرت فاطمه زهرا(س) نویسندگان:کبری روشنفکر،فاطمه اکبری زاده مطالعات تاریخ اسلام سال چهارم شماره ی ۱۳ / تابستان ۱۳۹۱ متون منثور و منظومی که در طول تاریخ به یادگار مانده بر مبنای بستر سیاسی، جامعه شناختی، اندیشگانی حاکم بر آن شکل گرفته؛ و نه تنها متأثر از این موقعیت‌ها، بلکه به نوعی جهت دهنده و تأثیرگذار نیز بوده است. ساخت‌های زبانی اغلب این ،متون دارای بار ایدئولوژیک است و در کنار کنش ،بیانی کنش های منظور شناختی و تأثیری نیز دارد. در تحلیل وفهم ،متون رویکردهای متعددی وجود دارد. رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی، رویکردی نوین در حوزه ی نقد و تحلیل محسوب میشود که معتقد است مسائل قدرت و سلطه منجر به بروز گفتمان‌های متفاوت و با اهداف خاص می‌گردند. پیروان این رویکرد ، ادبیات را سرشار از اظهارات فراواقعی میدانند که در پشت آنها نهفته است و از این رو میکوشند و رای صورتهای زبانی را بررسی کنند و از لایه های مختلف معانی و مفاهیم پرده بردارند. پژوهش حاضر سعی دارد با روش تحقیق توصیفی - تحلیلی و نیز با استفاده از رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی برپایه ی روش نورمن فرکلاف، قصیده ی بائیهی حضرت فاطمه زهرا را که پس از خطبه ی فدک سروده شده است، مورد نظر قرارخ دهد و در سه سطح توصیف، تفسیر و تبیین، نوع نگرش و بینش آن حضرت را بیان کند و ساختهای زبانی ایدئولوژیک این قصیده را روشن نماید ،همچنین کوشش میشود پیش از ورود به عرصه تحلیل، متن صحیح این قصیده، با استفاده از روش نقد تاریخی از بین اسناد مورد بازبینی قرار گیرد. نتایج حاکی از آن است که حضرت فاطمه زهراس با استفاده از صورتهای زبانی و ساختار ایدئولوژیک کلام و نیز با استفاده از پیش زمینه های لازم برای کنش ارتباطی در انتقاد گفتمانهای حاکم و رویکردهای نوظهور در جامعه ی اسلامی در قصیده ی خود به دنبال باز تولید گفتمان نبوی در جامعه ی اسلامی بودهاند. ایشان در گفتمانی انتقادی از تغییر و تحولات جامعه ی پس از نبی - اکرم(ص) صحبت میکنند و با ارجاع به دوران حیات نبی(ص)، الگوی شایسته را یادآور می شوند. https://b2n.ir/q12288 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
شیوه های مقابله با جنگ روانی در سیره ی حضرت زهرا (س) (مقاله علمی وزارت علوم) نویسندگان: حسین خاکپور ولی الله حسومی محبوبه خزاعی منبع: مطالعات راهبردی زنان سال نوزدهم زمستان 1395 یکی از روش های تسلط بر افکار و اندیشه ی مردم، جنگ روانی است که تأثیر آن به مراتب از جنگ های نظامی بیشتر است و از کارآمدترین و پویاترین نوع نبرد به شمار می رود. در طول تاریخ همواره این تکنیک میان جبهه های مختلف حق و باطل استفاده شده است. در تاریخ اسلام نیز نمونه های متعددی می توان یافت؛ از جمله اینکه پس از رحلت پیامبر (ص) هجمه های روانی و تبلیغاتی بسیاری در مدینه شکل گرفت و رهبران جبهه ی مخالف از این شیوه ی جنگی استفاده ی وسیع و پیچیده کردند و در مقابل حضرت زهرا (س) مبتکر بهترین تکنیک های ضد جنگ روانی عصر خود بودند که با در نظر گرفتن دو بعد منطق و احساس از ابزارهای گوناگون برای روشن کردن اذهان و ایجاد بصیرت مردم بهره بردند. در این مقاله سعی شده به روش توصیفی- تحلیلی و با رویکرد روایی- تاریخی، استراتژی جنگ روانی حضرت زهرا (س) به عنوان آغازگر دفاع از ولایت در مواجهه با جنگ نرم مخالفان حریم ولایت بازشناسی شود و این نتیجه حاصل آمده است که حضرت شیوه های ضد جنگ مثل روشنگری، افشاگری، تحریک عواطف، تشجیع و... را به کار گرفتند و لحظه ای در دفاع از امامت فرو نگذاشتند. از این رو تحلیل سیره ی حضرت در برخورد با جنگ روانی و تبلیغاتی معاندان می تواند الگویی عملی برای استفاده و به کارگیری در عصر حاضر باشد. https://b2n.ir/m47847 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا