eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
139 ویدیو
310 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
دلیل صهیونیست‌ها برای تسخیر بیت‌المقدس 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 یهودیان حضرت سلیمان (ع) را پادشاه می‌خوانند و باور دارند که وی ساحر و جادوگر بود! بعید نیست که آنان به گمان خود، به دنبال علومی باشند که سلیمان (ع) از آن علوم، برای سِحر و جادوگری استفاده می‌کرده است!؛ اما واقعیت این است که پس از رحلت حضرت داود(ع)، سلیمان نبی به جای ایشان نشست و از خداوند درخواست مُلک و قدرت کرد: قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِی وَهَبْ لِی مُلْکًا لَا یَنْبَغِی لِأَحَدٍ مِنْ بَعْدِی إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ. (ص/۳۵) گفت: پروردگارا! مرا ببخش و حکومتی به من عطا کن که بعد از من سزاوار هیچ کس نباشد، که تو بسیار بخشنده‌ای! خداوند،‌ قدرت‌های فراوانی را در اختیار سلیمان(ع) قرار داد. باد، مسخّر امر او شد. حیوانات و جنّیان نیز زیر فرمان وی بودند. خداوند معجزاتی را که به آن پیامبر عنایت کرد این گونه بیان می‌کند: وَلِسُلَیْمَانَ الرِّیحَ عَاصِفَةً تَجْرِی بِأَمْرِهِ إِلَى الْأَرْضِ الَّتِی بَارَکْنَا فِیهَا وَکُنَّا بِکُلِّ شَیْءٍ عَالِمِینَ (انبیا/۸۱) و تندباد را مُسخّر سلیمان ساختیم، که به فرمان او بسوی سرزمینی که آن را پر برکت کرده بودیم جریان می‌یافت؛ و ما از همه چیز آگاه بوده‌ایم. وَمِنَ الشَّیَاطِینِ مَن یَغُوصُونَ لَهُ وَیَعْمَلُونَ عَمَلًا دُونَ ذَلِکَ وَکُنَّا لَهُمْ حَافِظِینَ (انبیا/۸۲) و گروهی از شیاطین (را نیز مُسخّر او قرار دادیم، که در دریا) برایش غوّاصی می‌کردند؛ و کارهایی غیر از این (نیز) برای او انجام می‌دادند؛ و ما آنها را (از سرکشی) حفظ می‌کردیم! وَحُشِرَ لِسُلَیْمَانَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ وَالطَّیْرِ فَهُمْ یُوزَعُونَ (نمل/۱۷) لشکریان سلیمان، از جنّ و انس و پرندگان، نزد او جمع شدند؛ آنقدر زیاد بودند که باید توقّف می‌کردند تا به هم ملحق شوند!. حضرت سلیمان به حاکمیت بی‌نظیری دست یافت و در همین دوران، هیکل (معبد) را بنا نهاد. هستة انحرافی بنی‌اسرائیل در این حکومت، جنب و جوش داشت. سلیمان(ع) با آن همه اقتدار، از بنی‌اسرائیل آزار می‌دید. تا بدانجا که ایشان را به سِحر و کفر متهم کردند! اما خداوند ساحر و کافر بودن آن حضرت را انکار کرده و می فرماید: وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّیَاطِینُ عَلَى مُلْکِ سُلَیْمَانَ وَمَا کَفَرَ سُلَیْمَانُ وَلَکِنَّ الشَّیَاطِینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَکَیْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا یُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى یَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ (بقره/۱۰۲) و (یهود) از آنچه شیاطین در عصر سلیمان بر مردم می‌خواندند پیروی کردند. سلیمان هرگز (دست به سِحر نیالود؛ و) کافر نشد؛ ولی شیاطین کفر ورزیدند؛ و به مردم سحر آموختند. و (نیز یهود) از آنچه بر دو فرشته بابل «هاروت» و «ماروت»، نازل شد پیروی کردند. (آن دو، راه سحر کردن را، برای آشنایی با طرز ابطال آن، به مردم یاد می‌دادند. و) به هیچ کس چیزی یاد نمی‌دادند، مگر اینکه از پیش به او می‌گفتند: «ما وسیله آزمایشیم کافر نشو! (و از این تعلیمات، سوء استفاده نکن!)» ولی آنها از آن دو فرشته، مطالبی را می‌آموختند که بتوانند به وسیله آن، میان مرد و همسرش جدایی بیفکنند. (بقره/۱۰۲) خواص اهل باطل یهود، مردم را در مسیر سحر و قدرت سازی در برابر قدرت سلیمان(ع) قرار می‌دادند. همة حرفشان این بود که چرا در حکومت سلیمان(ع)، ما که از بنی‌اسرائیل هستیم، اجازة بهره‌وری نداریم؟ از حکومت سلیمان راضی نبودند، از این رو به محض اینکه حضرت سلیمان(ع) از دنیا رفت، حکومت حق نیز فرو پاشید. مدتی پس از پایان دوران پر شکوه حکومت داود و سلیمان(ع)، دوباره یهود واپس می‌گراید و قدس را از دست می‌دهد. اما سازمان یهود به برنامه‌ریزی جدیدی برای رسیدن به امیال خویش یعنی حاکمیت جهانی به مرکزیت قدس پرداختند. و زیرکان قوم خود را، با عناوین طبیب و ساحر به درون مراکز قدرت و دربار دولت‌های منطقه نفوذ دادند![۱] نکته مهم تر این که تخریب مسجد الاقصی تکمیل پازل کابالیسم است که صهیونیسم با تمام توان در خدمت این جریان شبه عرفانی است! ________________ [۱]. تبار انحراف، جمعی از نویسندگان، قم، موسسه لوح و قلم، چاپ اول ۱۳۸۳، ص ۱۰۸ 🖋سرکار خانم محمدی عضو انجمن تاریخ اسلام جامعه الزهرا س -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا تنها سلیمان(ع) اجنه و شیاطین را تسخیر می‌کند؟ مگر پیامبران قبلی قدرت تسخیر نداشته‌اند؟‌و اگر چنین بوده است، پس چرا خداوند این ماجرا را تنها به سلیمان(ع) نسبت می‌دهد؟ آیا ذوالقرنین که یأجوج و مأجوج را مهار می‌کند، بقیّۀ اجنّه را نمی‌تواند به بند کشد؟ و اگر مهار کرده است، چرا خداوند ماجرا را به اسم سلیمان(ع) ثبت می‌کند؟ تنها یک پاسخ نسبت به این موضوع وجود دارد و آن اینکه اجنّه همیشه وجود داشته‌اند؛ امّا اثرگذاری معضل آفرین آنها در زمان سلیمان(ع) واقع شده است، در زمان او این اثرگذاری موجب معضلاتی عظیم شده و نیاز است تا سلیمان(ع) با تسخیر و به کارگیری ایشان، تهدید را به فرصتی مناسب تبدیل کند و البتّه آن چیز که اثرگذاری اجنّه و شیاطین را متفاوت با دوره‌های قبل و بعد سلیمان(ع) می‌کند، حضور مادّی اجنّه در زمین است و با پذیرش این منطق، ‌بسیاری از پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود. ماهنامه موعود، ش ۱۲۳ -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایّام تولد شما ای ماه دمشق جای همه مدافعانت خالی... -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. یهود و معبد سلیمان سلیمان بن داوود ، پیامبری صاحب نام که در سن 13 سالگی و از میان 19 برادر، جانشین پدر شده و به پادشاهی رسید . آیات متعددی از قرآن کریم به پادشاهی حضرت سلیمان ، ملک وی و ویژگی های او اشاره می کند .(1) یکی از نکات مرتبط با حضرت سلیمان که هم قرآن کریم بدان اشاره می کند و هم تورات یهودیان ماجرای فزون یافتن سحر و حضور شیاطین در زمان حضرت سلیمان نبی هست. با این تفاوت ماهوی که قرآن سلیمان را نبی ومبرای از سحر می داند اما یهود معتقدند که وی پیامبر نبوده و با سحر دست به کارهی خارق العاده می زد . که آیه 101 سوره بقره در پاسخ به این ادعای احبار در برابر پیامبر نازل گردیده است .(2) در اینجا بناداریم در مورد عقیده یهودیان در باره سحر و طلسم های موجود در زمان سلیمان نبی بپردازیم . سحر و جادو در معنی لغوی سحر تعاریف متعددی آمده آما ساده ترین آنها که نقطه مشترک اغلب آین تعاریف به شمار می آید . « هرآنچه شیطان در آن دخل و تصرف داشته باشد (3) و در اصطلاح به مجموعۀ باورها، اعمال، فنون و روشهایی که به‌کارگیری آنها برای کنترل یا دگرگون کردن شرایط فراطبیعی، طبیعی و محیط زیست و رسیدن به مقاصد و اهداف نیک یا بد، مؤثّر و سودمند پنداشته می‌شده است. در این امر، جادوگر یا از توان روحی و ارادۀ شخصی خود و یا از برخی ابزارها، وسایل، اوراد، افسون‌ها، طلسمات و تعویذات برای رام و مهار کردن نیروهای فراطبیعی بهره می‌گیرند ، جادو یا سِحر می گویند . (4) تورات یهودیان از سحر و جادو به عنوان افعال حرام یاد می کند .(5) حضور شیاطین و ماجرای طلسم ها قرآن کریم از تسخیر شیاطین و به بند کشیدن آنان در زمان حضرت سلمان سخن می گوید : «پس باد را در اختیار او قرار دادیم که هرجا تصمیم می‏گرفت، به فرمان او نرم و روان می‏شد؛ و شیطان‌ها را [از] بنّا و غوّاص؛ تا [وحشیان] دیگر را که جفت جفت با زنجیرها به هم بسته بودند، [تحت فرمانش درآوردیم].» (6) با تأمّل در این آیات، یک پرسش جدّی مطرح می‌شود؛ چرا قرآن در این باره تنها از سلیمان نبی نام می برد ؟ شاید تنها پاسخ قانع نسبت به این موضوع ، اینکه اجنّه همیشه وجود داشته‌اند؛ امّا اثرگذاری و معضل آفرینی آنها در زمان سلیمان(ع) واقع شده است و نیاز بود تا سلیمان نبی با تسخیر و به کارگیری ایشان، تهدید را به فرصتی مناسب تبدیل کند و البتّه آن چیز که اثرگذاری اجنّه و شیاطین را متفاوت با دوره‌های قبل و بعد سلیمان(ع) می‌کند، حضور مادّی اجنّه در زمین است . شیاطین به دلیل کینه ای که از سلیمان داشتند ، سحر و طلسماتی را نوشته و در زیر تخت سلیمان مخفی کردند . و پس از مرگ سلیمان این کتاب استخراج شده و سبب بدنامی سلیمان نزد یهود و گمراهی آنان در تعلم سحر و جادو شد . (7) اما دیدگاهی دیگر حاکی از آن است که خود سلیمان نبی این کتب شیاطین را گرفته و در زیر تخت خود پنهان نموده است . (8) ادامه دارد .... 1. سوره سبا : آیه 12، 13، 14 سوره ص : آیه 14، 15، 37،34،35 38 سوره نمل : آیه 16، 17 ، 20-44 2. سیره ابن هشام( چاپ قاهره) ، ج2 ص386 3. کتاب العین ؛ فراهیدی ؛ج3 ص135 4. مقاله دیدگاه اسلام و یهود دربارة سحر ، حسام الدین خلعبری و مهری رحمانی 5.همان 6. سوره انبیاء ، آیه 81و82 7. تاریخ مدینه دمشق ، ابن عساکر ، ج22 ص454 8. همان ، ص455 🖋استاد محترم زهرا مهرجویی -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
. انجمن تاریخ و کلام معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها، برگزار می‌کند. میزگرد علمی پژوهشی حجاب با محورهای: ▪️چیستی و چرایی حجاب ▪️مبانی حجاب پژوهان ▪️ رویش و تحول آرای مخالفان حجاب در عصر قاجار و پهلوی با حضور اساتید محترم: ◽️خانم دکتر ناهید طیبی ◽️خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی ◽️خانم دکتر فاطمه شکیب رخ زمان: یکشنبه ۵ آذر ماه ۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ مکان: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم، معاونت پژوهش -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون 🏴🇵🇸🏴🇵🇸🏴🇵🇸🏴🇵🇸🏴 وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ مردم شریف فلسطین و جناب آقای دکتر خالد القدومی نماینده محترم جنبش حماس در ایران؛ اساتید، کارکنان و طلاب جامعة الزهراء سلام الله علیها، شهادت جناب آقای احمد البحر، نائب رئیس مجلس قانون‌گذاری فلسطین را خدمت امام زمان ارواحنافداه و تمامی رزمندگان جبهه مقاومت، تسلیت عرض می نمایند. خبر شهادت ایشان، غم بزرگی بر قلب خانواده حوزوی جامعة الزهراء سلام الله علیها با حضور هزاران طلبه ایرانی و غیرایرانی، نشاند. همانطور که برای تمام جهانیان آشکار شد،مسئله فلسطین تنها یک مسئله جغرافیایی نیست و خاص یه ملت و دولت هم نیست،بلکه بنا بر گفتمان امامین انقلاب مسئله اصلی جهان اسلام است. و امروز جهان شاهد است که علیرغم جنایات رژیم کودک کش و غیر قانونی اسرائیل،به برکت مقاومت مردم غزه و جنبش حماس،رویشی همگانی در جهان شکل گرفته است. وبه بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروزی و فتح به دست جوانان و مجاهدان فلسطین خواهد بود و سایر کشورهای اسلامی نیز باید در این راه همواره حضور داشته باشند. ما به عنوان خواهران و مادران تمام رزمنده ها و اطفال مظلوم فلسطین و غزه با تمام قوای خود برای بیداری هرچه بیشتر جهان و رسیدن فریاد آزادگی، ملت مظلوم مقتدر به تمام عالم، در کنار همه مجاهدان فی سبیل الله ایستاده ایم. صدای بمباران های غزه صدای شکست استخوان‌های پوسیده صهیونیست و استکبار جهانی است، صدایی که به برکت ضربه ترمیم ناپذیر آن، بر پیکره ی بی جان اسرائیل، ارمغان نابودی تمام مستکبران جهان را با خود دارد. درنهایت مجددا شهادت آقای احمد البحر، نائب رئیس مجلس قانون‌گذاری فلسطین و عضو جنبش حماس را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال توفیق پیروزی هرچه سریعتر شما ملت شریف را خواهانیم. ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ @jz_mft
💠 معرفی آثار ویژه ایام فاطمیه برای بزرگسال ،جوان و نوجوان 📚 فاطمه (س)بقیه النبوه 📌جریان شناسی منافقین در غصب https://nashremaaref.ir/product/441209/ https://patogh.mobi/47081 🖊حجت الاسلام میرزامحمدی 📚خاطر نازک گل نگاهی‌نوبه‌شخصیت‌ حضرت زهرا‌(س) https://nashremaaref.ir/product/441163/ https://patogh.mobi/16498 🖊حسین سیدی 📚سیره اخلاقی و سبک زندگی (س) سیره و سبک زندگی یگانه دخت نبی مکرم (ص) https://nashremaaref.ir/product/531569/ https://patogh.mobi/10250 🖊حجت الاسلام دکترجباری 📚مقتل فاطمی نوجوان زندگینامه و حوادث منجر به (س) https://nashremaaref.ir/product/441392/ https://patogh.mobi/48904 🖊حجت الاسلام شعیبی ۳۷۷۴۰۰۰۴_۰۲۵ 📱۰۹۱۰۷۷۵۵۱۷۰ 🌐کانال 🆔@nashremaaref_official 🌐کانال معرفی کتاب 🆔 @nashrmaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💠 مطالعه در موضوع فاطمیه ۱. عبور از تاریکی دانلود ۲. شخصیت شناسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر پایه کتاب و سنت دانلود ۳.شهادت مادرم زهرا افسانه نیست دانلود ۴. آموزه های تربیتی در زندگی حضرت فاطمه دانلود ۵. فاطمة الزهراء من المهد إلى اللحد دانلود ۶. فاطمه زهرا (س) از ولادت تا شهادت دانلود ۷. دانستنی های فاطمی دانلود ۸. زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها دانلود ۹. فاطمه سلام الله علیها در آینه وحی دانلود ۱۰. دانشنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دانلود https://eitaa.com/Rooshdaneh/16305 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
. انجمن تاریخ و کلام معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها، برگزار می‌کند. میزگرد علمی پژوهشی حجاب با محورهای: ▪️چیستی و چرایی حجاب ▪️مبانی حجاب پژوهان ▪️ رویش و تحول آرای مخالفان حجاب در عصر قاجار و پهلوی با حضور اساتید محترم: ◽️خانم دکتر ناهید طیبی ◽️خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی ◽️خانم دکتر فاطمه شکیب رخ زمان: یکشنبه ۵ آذر ماه ۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ مکان: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم، معاونت پژوهش -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
. زهرا کبیری پور پژوهشگر و عضو انجمن تاریخ جامعه الزهرا و هیات تحریریه مجتهده امین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، درباره حیات سیاسی حضرت زهرا(س) عنوان کرد: یکی از ابعاد مهم دین ما بحث سیاست و پیگیری امور جامعه است و همان‌طور که از سیره پیشوایان ما به دست می‌آید، دین از سیاست جدا نبوده و نیست. متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید👇 https://hawzahnews.com/xcxWR -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠دومین رویداد پژوهشی 🏵سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام الله علیها 📜موضوع: « شناخت مسائل و چالش های نگارش پایان نامه و رساله های علمی و ارائه راهکارها» 🔶مخاطبان 👈طلاب تمام سطوح جامعه الزهرا سلام الله علیها (ایرانی، غیرایرانی، حضوری، غیرحضوری و مجازی)؛ 👈دانش آموختگان؛ 👈اساتید و پژوهشگران. ✅شرایط لازم برای پذیرش متقاضیان در گام اول پیش رویداد(طراحی پرسشنامه و تحلیل داده) 1. طلاب، اساتید و پژوهشگران آشنا با روش تحقیق میدانی؛ 2. آشنایی با مفاهیم پایه ای آمار؛ 3.آشنایی با مهارتهای رایانه ای؛ 👈تبصره: اولویت پذیرش با نگارندگان آثار تحلیلی است. 🗓مهلت ثبت نام : از 6 الی 20 آذرماه 📌لینک ثبت نام 👇 http://forms.jz.ac.ir/f_119 🌐کانال رویداد @roydadjamee 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
سر مشق زندگانی ما فاطمیه است ایام کامرانی ما فاطمیه است دل را گره به موی ولایت زدیم و بس میثاق آسمانی ما فاطمیه است -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
💠پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند. سلسله کارگاه‌های مقالات دانشنامه‌ای 🔰"کارگاه مدخل نویسی دانشنامه زن مسلمان" استاد:سرکار خانم دکتر ناهید طیبی ⏰ زمان: یکشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🏢 مکان : جامعة الزهراء سلام الله علیها، سالن جلسات پژوهشگاه، طبقه‌ی همکف ساختمان کتابخانه 📝 نحوه‌ی ثبت نام: در صورت تمایل به شرکت در کارگاه، نام و نام خانوادگی و سطح تحصیلی خود را به این آیدی پیامک بدهید: @salehi6 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال پژوهشگاه مطالعات اسلامی 🆔@motaleat_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهت چاپ نهایی عزای فاطمی.pdf
5.39M
عنوان :کتاب عزای فاطمی در گذر زمان (پیشینه فاطمیه) نویسنده: آقای شیخ مهدی آقابابایی سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/30015669Ce2e1b2ef42
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا