eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
139 ویدیو
310 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کربلا جغرافیای یک تاریخ 🔲 روایتی از واقعه کربلاست. ⬅️در فاز نخست مروری مستندگونه بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ‌های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می‌کند. ◀️گفتنی است شهاب حسینی راوی این فیلم است و مجید انتظامی برای آن موسیقی متن ساخته است. ◀️این مستند داستانی ترکیبی است از تعزیه، نقالی و انیمیشن و کارگردان کوشیده از تکنیک‌های مختلف بصری برای روایت حادثه عاشورا استفاده کند. ✅"کربلا جغرافیای یک تاریخ" در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و نهمین دوره جشنواره سینما حقیقت روی پرده رفت، این مستند داستانی تندیس بهترین تحقیق و پژوهش از جشنواره چهلچراغ را دریافت کرده و نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم و بهترین دستاوردهای هنری از این جشنواره بوده، "کربلا جغرافیای یک تاریخ" جایزه بزرگ جشنواره کربلا را دریافت کرده است. @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷حضرت عشق! این اربعین نه با پا و نه با سر که با کوله باری از حسرت و آه زائرت شدیم! از اربعین جا ماندیم خدا کند از شما و قافله‌ی عشق جا نمانیم. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 سلام و نور همراهان عزیز و تاریخ پژوهان گرامی قاب تصویر این هفته با موضوع بررسی تاریخی بنا مرقد مطهر امام حسین(ع) تقدیم حضورتان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علی ساکن کربلا... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیک لِیسْتَنْقِذَ عِبادَک مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَةِ... در دعوت مردم جاى عذر و بهانه اى براى کسى نگذارد و بی‌دریغ خیرخواهى کرد و جان خود را در راه تو داد. تا برهاند بندگانت را از گرداب جهالت و نادانى و سرگردانى در وادى گمراهى... @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿همراهان همیشگی کانال گذرگاه سلام 🌸اربعین حسینی را خدمت شما عزیزان تسلیت عرض می کنیم. ✅با برشی دیگر از برنامه سایه روشن در خدمت شما هستیم. ◀️در این قسمت در پی بررسی مساله نماد و نماد سازی در نهضت عاشورا هستیم پاسخ این مساله از بیان دکتر شمس الله مریجی ،صاحب آثاری چون تبیین جامعه شناختی واقعه کربلا عوامل موثر در انحراف از ارزش ها تقدیم شما🌹 @tarikh_j
برای دوستانی که امکان دانلود فایل ها با حجم بالا رو ندارند فایل با حجم پایین تر نیز بارگذاری می شود البته کیفیت صدا به دلیل کم حجم کردن کم پایین تر خواهد بود.⬇️
🌺نماد ونماد سازی در نهضت عاشورا ✅به تجسم ها و نماینده های یک اتفاق یا رفتار نماد می گوییم.اگر نماد را از جامعه بگیریم در خیلی امور اختلال ایجاد می شود این طور نیست که بگوبیم نمادی که ریشه در ذوق و سلیقه دارد ،ریشه در باورها و ارزش ها ندارد.به تعبیر دیگر مانع الجمع نیست. ✅یک سری نماد ها داریم که ریشه در ارزش های دینی ندارد ریشه در ذوق و سلیقه دارد. دسته دیگر نماد هایی دیگر ریشه در ذوق و سلیقه و ارزش ها دارد. ✅فرق است بین نشانه و نماد ،نماد هاغالبا ریشه در باور های قوی ای دارند گسترده تر اند و اعم از نشانه است.نشانه به بخشی از باورها اشاره می کند.ولی نماد می تواند باورهای متعدد دیگری را نیز در بر گرفته باشند. بر سینه زدن یک علامت است که ریشه دارد .نمی شود گفت همه نماد ها دست ساخت غیر معصوم است ما در عصر معصومین بعضی از این نماد ها را داریم یا توسط معصوم انجام شده یا در عصر معصوم دیده شده و تایید شده است. ✅اگر نماد فرد را از باور جدا کند باید کنار زده شود.از معیار های صحت نماد نزدیک شدن یا فاصله گرفتن از باورها است .نماد هایی که ریشه در باورها دارند این رابطه مستقیم بینشان است. @tarikh_j
✅نماد جز لا ینفک فرهنگ است.طبعا آسیب هایی هم در آن است مثل همه عناصر فرهنگی دیگر مهم این است که ما آسیب شناسی کنیم .نماد هایی که ما را به هدف نمی رساند باید آهسته مورد تامل واقع شود حتی مبارزه هم بشود. ✅سه دسته در این جا مطرح است 1نماد هایی که شمارا به حق می رساند 2نماد هایی که شما را به عقب بر می گرداند 3نماد های بی اثر که ما با آن کاری نداریم نماد ها ارزش ذاتی نیستند بلکه نمود یک ارزش دیگری اند. اگر خودش یک ارزش ذاتی شود اشکال دارد .نماد اگر از نمود خالی شود دیگر اثری ندارد. ◀️دیدبان ها باید متوجه باشند کجا انحراف ایجاد می شود (از متن مردم و علما )زیرا اصل دین را از علما می گیرند پس حواشی را نیز باید با این ها مشخص کنند. ✅نماد هایی که مستقیم از دین آمده یا مورد تایید بودند این ها کارکردشان را دارند.گاهی تلاش می شود با نماد های دیگری جابه جا شود که اثر نماد اول را ندارد . ✅اربعین خودش نماد است .زمان نماد است مکان نماد است.یک نماد با کلیتش و با همه حواشی اش نماد است . @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشست حضوری وباظرفیت محدود برگزار شد.