eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
139 ویدیو
310 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
این باغ نخست به دستور   حاکم وقت ساخته شد و بنای درون آن بعدها توسط  ناصرالدوله حاکم کرمان طی یازده سال حکمرانی وی (۱۲۹۸ ه‍.ق تا ۱۳۰۹ ه‍.ق) ساخته شد. با این همه، با مرگ وی ساخت بنای آن نیمه ساخته رها شد.گفته می‌شود وقتی خبر مرگ ناگهانی حاکم را به ماهان می‌برند، بنّایی که مشغول تکمیل سردر ساختمان بود تغار گچی را که در دست داشته محکم به دیوار کوبیده و کار را رها کرده و فرار نموده‌است. به همین علت جاهای خالی کاشی‌ها را بر سردر ورودی می‌توان دید.تاریخ بنای باغ ۱۲۷۶خورشیدی است. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
یکی از ۹ باغ ایرانی است که در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به ۳۵ زبان ترجمه و در نقشه گردشگری قرار گرفته‌است.  باغ شاهزاده در تاریخ سی ام تیرماه ۱۳۹۰ به یونسکو رسیده‌است. در زمستان ۱۳۹۲ خبری منتشر شد در این خصوص که با رسمی یونسکو به سازمان میراث فرهنگی، در صورت تملک بخشهایی از این باغ توسط بخش خصوصی و تبدیل عمارت‌هایی از آن به اقامتگاه‌های گردشگران و مسافران، یونسکو اقدام به خروج نام این باغ از فهرست جهانی خود می‌نماید. در بیانیه یونسکو اعلام شده‌است که هرگونه تغییر و بازسازی اماکن تاریخی شده باید زیر نظر این سازمان و با اجازه آن انجام شود که حضور بخش خصوصی در بخش‌هایی از این باغ، از جمله موارد نقض این قانون محسوب می‌شود. تنظیم:فاطمه میری -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امروز جمعه 15 اسفند
1399
خورشیدی برابر با 21 رجب
1442
هجری و
5 مارس 2021
میلادی میباشد. ۱_ درگذشت علامه ذبيح ‏اللَّه محلاتي فقيه و نویسنده کتابهای: ریاحین الشریعه، وقایع الایام، کشف الغرور در مفاسد بیحجابی، تاریخ سامرا،... (
1364
شمسی) ۲_ آغاز استراتژي دفاع متحرك توسط ارتش بعث عراق در جريان جنگ تحميلي،حملات مکرر و شکست پس از دو هفته.(
1364
شمسی) ۳_ بنابر گزارش روزنامه انگلیسی مورنینگ استار، تظاهراتی در لندن از سوی عده ای از دانشجویان ایرانی برپا گردید. (
1356شمسی
) ۴_🌳روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي تجديد شونده 🌸بیش از 
1147
 سال(شمسی) و 2 ماه و 4 روز است کسی منتظر 313 نفر است و زمان همچنان در گذر است ... -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
📜 کانــال گـــــــــــــذرگــــــــــاه 📜 (وابسته‌به انجمن‌علمی‌تاریخ‌جامعةالزهراء(س)) 🌐 http://eitaa.com/tarikh_j گذری‌بر گذری‌بر (ع) گذری‌بر گذری‌بر گذری‌بر گذری‌بر (قبل‌وبعداسلام) گذری‌بر گذری‌بر گذری‌بر گذری‌بر و گذری‌بر گذری‌بر و تاریخ‌پژوهان! به ما بپیوندید و ما را به دیگران معرفی کنید... انجمن‌علمی‌تاریخ‌ جامعةالزهراء(س) -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘☘☘☘☘☘ نویسنده: جواد سليماني اميري در کنار ضرورت مرزبندي علوم، همواره بحث ضرورت تعامل علوم براي کشف بهتر و کامل واقعيت مطرح بوده است. ليکن برخي معتقدند: محقق نبايد با پيش‌فرض‌هاي اعتقادي وارد تحقيقات علمي شود. براين‌اساس، انسلاخ از اعتقادات کلامي را شرط ورود به تحقيقات تاريخي مي‌انگارند. از منظر آنان، دخالت دادن اعتقادات کلامي در تحقيقات تاريخي، خلاف عينيت‌گرايي در پژوهش تاريخي است، و با سکولار بودن دانش مذکور سازگاري ندارد؛ زيرا موجب تحريف تاريخ مي‌شود. 🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍 در اين نوشتار، ابتدا دلايل نظرية انسلاخ تبيين گرديده، سپس نقد و بررسي مي‌شود. مهم‌ترين نقدهاي اين ديدگاه آن است که اولاً، رويکرد عيني‌گرايي در روش تحقيق، بر مباني معرفتي نادرستي استوار است. ثانياً، بر فرض پذيرش، اين رويکرد مستلزم عدم جواز دخالت همة باورهاي کلامي در تاريخ نيست. ثالثاً، اين رويکرد امروزه منسوخ شده است. علاوه بر اين، دخالت اعتقادات کلامي در تاريخ‌پژوهي امري اجتناب‌ناپذير است؛ زيرا بخشي از واقعيت‌هاي گذشته با دانش کلام قابل کشف است. همچنين دانش کلام با اثبات واقع‌نمايي برخي از متون دينيِ ناظر به تاريخ، منبع معرفت‌بخش تاريخي را به مورخ مي‌نماياند. 👉 https://b2n.ir/p38455📚 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
🔰 سی و هشتمین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم (ص) 🔸 شباهت های حضرت ابوطالب در کتمان ایمان خویش با شخصیت های قرآنی مشابه 🔹رائه دهندگان: 🔘آیت الله محمد هادی یوسفی غروی 🔘حجت الاسلام دکتر محمدرضا زارع خورمیزی 🔘دبیر علمی :حجت الاسلام دکتر ابوالفضل هادی منش ⏱زمان: شنبه 99/12/16 ساعت ۱۸/۴۵ 🏢 مکان: مرکز پژوهش های تاریخ اسلام. نشانی قم خیابان شهیدان فاطمی(دور شهر) کوچه ۱۵ پلاک ۴ علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر در وبینار شرکت کنند. 🌐https://vc.miu.ac.ir/Abutalib 🌀‌ @abutalibconference ــــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ___ @tarikh_j
💠 مدرسه علمیه فاطمه معصومه سلام الله علیها و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ 💠 نشست علمی با موضوع: پاسخ به شبهات زندگانی پیامبر اعظم (ص) با حضور استاد ارجمند: حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر هادی منش ویژه کتابداران استان البرز برگزار می کند. زمان برگزاری : شنبه 99/12/16 ساعت 16 آدرس ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/alborzpl/savojbolagh ــــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ @maharet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امروز 16 اسفند
1399
خورشیدی برابر با 22 رجب 1442 هجری و
6 مارس 2021 
میلادی میباشد. ۱_ درگذشت شيخ جعفر كاشف الغطا، فقیه بزرگ شیعه. (
1228
قمری) ۲_ درگذشت ملاعلي بن جمشيد معروف به آخوند نوري، ملاعلي نوری، حكيم و فقيه شيعه.(
1246
قمری) ۳_ درگذشت حكيم و عارف، آخوند ملاحسينقلي همداني.(
1272
شمسی) ۴_ بروز قحطي در ايران در جريان جنگ جهاني اول. (
1296شمسی
) ۵_ اعدام انقلابي، رزم ‏آرا نخست وزير محمدرضا پهلوي، توسط جمعيت فدائيان اسلام. (
1329شمسی
) ۶_ اعلام قطع روابط ايران و انگليس توسط وزارت امور خارجه پس از حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی. (
1367
شمسی) -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جریان : 🌱این جریان در حال حاضر دچار انشقاق درون گروهی شده و به دو گروه انصار پرچم و انصار مکتب تقسیم شده اند اما همچنان در حال فعالیت هستند. 🌱 انصار مکتب معتقدند:احمد الحسن فرستاده یا فرزند امام دوازدهم است که در حال حاضراز طریق و با مردم در ارتباط است. 🌱درحالی که انصار پرچم چنین شخصی را قبول نداشته واز انصارش تبری می جویند. آنها معتقدند: احمد بصری از سال 2008میلادی و هم زمان با قیام و درگیری پادگان الزرگه در به سر می برد. و او در کتب اولیه خود به خیانت و ارتداد بعضی از انصارش هشدارداده است و انصار مکتب همان ها هستند. (محمدی هوشیار، ;کتاب دکان های کاغذی،ص119) -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدعیان دروغین از : 🌱 نجات باوری مهدوی، 🌱جهل و نادانی مردم، 🌱نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی، 🌱باورهای غلط ، 🌱بی اعتنایی خواص و... استفاده کرده و به تبیین اندیشه های دروغین خود می پردازند . -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مشابهت جریان های دروغین : 🌱ایدئولوژی مشترک 🌱جداسازی مردم از فقها ومراجع 🌱جدایی دین از سیاست 🌱ساده انگاری بحث امامت 🌱 استناد به خواب و رویا، 🌱بهره برداری نادرست از احادیث 🌱و تأویل گرایی از خصوصیات مشترک بین این کذابان می باشد که به اشکال مختلف ظهور و بروز می یابد. (کتاب قبیله تزویر،ص69تا 114) تنظیم:سرکار خانم لیلا همایون فرد -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j