eitaa logo
🌹تلاوت روزانه یک صفحه قرآن، هدیه به شهیدان آن روز🌹
2.2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
511 ویدیو
47 فایل
هر روز 10 دقیقه وقت بگذاریم یک صفحه تلاوت کنیم ثواب تلاوت هدیه می‌شود به تمامی شهدای والامقام که همان روز سالگردشان میباشد بخصوص شهید عزیزی که روزانه مشخصاتش بارگزاری می‌شود. کپی مطالب با ذکر صلوات هدیه به شهدا_امواتم آزاد آی دی مدیر کانال @FMajdi46
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸هر روز یک جزء از قرآن کریم 📆پانزدهمین شب ماه مبارک رمضان 📖جزء پانزدهم قرآن کریم🔻🔻🔻 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
parhizgar__j15_Tartil.mp3
13.08M
🔺ترتیل جزء پانزدهم قرآن کریم 👤 استاد شهریار پرهیزگار 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
joze 15.mp3
4.15M
🔺تحدیر (تندخوانی) جزء پانزدهم قرآن کریم 👤 استاد معتز آقایی 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜📄📄 📃 📃 🔲امام حسن مجتبی (علیه السلام) خود را اینکونه معرفی فرمودند : 🔹«أَیهَا النّاسُ نَحْنُ الذُرِّیةُ مِنْ آدَمَ وَ الأُسْرَةُ مِنْ نُوح وَ الصَّفْوَةُ مِنْ إبراهیمَ وَ السُّلالَةُ مِنْ إسماعیلَ وَ آلُ مُحَمَّد نحْنُ فیکمْ کالسَماءِ المَرْفُوعَةِ وَ الأرْضِ المَدْحُوَّةِ وَ الشَمْسُ الضاحِیةِ»؛ 🔸مردم، ما اهل بیت (علیهم السلام) از فرزندان آدم و دودمان نوح و فرزندان برگزیده ابراهیم و تبار اسماعیل (علیهم السلام) هستیم، ما آل محمد (صلوات الله علیه)، در میان شما همانند آسمان بلند و همچون زمین گسترده و مثل خورشید پر فروغیم. 📃 📃 📜📃📃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ به نام تواناترین بخشنده مهربان سلام گام هایتان را محکم تر بردارید امروز آغازی دوباره داشته باشید دلتان را به خدا قرص کنید تا امروزتان سرشار از لطف خدا باشه الهی به امید تو روز چهار شنبه تون به خیر سالروز میلاد خجسته کریم اهلبیت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 🌺اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم🌺 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ سلام و ادب روز چهارشنبه زیبایتان به خیر 🌺اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ🌺 ✅ ذکر روز چهارشنبه : یا حی و یا قیوم ( ای زنده و پاینده ) (۱۰۰مرتبه) 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن 🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹 آیات صفحه🌹(39)🌹را تلاوت کرده و به پیامبران واماممان و خانم فاطمه الزهرا (س)و خانم معصومه(س)هدیه می نماییم: ☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحه ۳۹ مصحف شریف سوره مبارکه بقره 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5764687542569927994.mp3
770K
🔸ترتیل صفحه ۳۹ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : رست - سه گاه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5764687542569927995.mp3
1.8M
🔸ترتیل صفحه 39 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست - سه گاه 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 39 حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَىٰ وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ (238) بر همه نمازها و [بويژه ]نماز ميانه مواظبت کنيد، و خاضعانه براى خدا برپا مى شويد. (238) فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالًا أَوْ رُكْبَانًا ۖ فَإِذَا أَمِنْتُمْ فَاذْكُرُوا اللَّهَ كَمَا عَلَّمَكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ (239) و اگر بيم داشتيد، پياده يا سواره [نماز بگزاريد]. پس وقتى ايمن شديد خدا را ياد کنيد به پاس اينکه به شما ياد داد آنچه را نمى دانستيد. (239) وَالَّذِينَ يُتَوَفَّوْنَ مِنْكُمْ وَيَذَرُونَ أَزْوَاجًا وَصِيَّةً لِأَزْوَاجِهِمْ مَتَاعًا إِلَى الْحَوْلِ غَيْرَ إِخْرَاجٍ ۚ فَإِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِي مَا فَعَلْنَ فِي أَنْفُسِهِنَّ مِنْ مَعْرُوفٍ ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (240) و کسانى از شما که مى ميرند و همسرانى برجاى مى گذارند، براى همسرانشان متاعى را تا يک سال وصيّت کنند، بى آنکه آنان را [از خانه ]بيرون کنند. پس اگر خود بيرون رفتند، در مورد هر کار پسنديده اى که درباره خود انجام مى دهند بر شما گناهى نيست، و خدا عزّتمند و حکيم است. (240) وَلِلْمُطَلَّقَاتِ مَتَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ ۖ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِينَ (241) و براى زنان مطلقه به طور پسنديده متاعى مقرّر است که حقى است بر عهده تقواپيشگان. (241) كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ (242) بدينگونه خدا آيات خود را براى شما بيان مى کند، باشد که عقل خود را به کار گيريد. (242) ۞ أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْيَاهُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَشْكُرُونَ (243) آيا نظر نيفکنده اى به کسانى که از ترس مرگ از ديارشان بيرون رفتند در حالى که هزاران نفر بودند، پس خدا به آنان گفت: بميريد، سپس زنده شان کرد؟ همانا خدا صاحب فضلى [عظيم ]بر مردم است ولى بيشتر مردم سپاس نمى گزارند. (243) وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (244) و در راه خدا پيکار کنيد و بدانيد که خدا شنوا و داناست. (244) مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا كَثِيرَةً ۚ وَاللَّهُ يَقْبِضُ وَيَبْسُطُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (245) کيست آن کس که به خدا قرض دهد قرض دادنى نيکو تا آن را براى او با برابرهاى بسيار افزون کند؟ و خداست که تنگى و گشايش پديد مى آورد و فقط به سوى او بازگردانده مى شويد. (245) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نکته تفسیری صفحه ۳۹:🌺  مردگانی که زنده شدند: دنیای ما، دنیای قوانین است؛ قوانینی که آفریدگار بزرگ وضع کرده تا جهان هستی برپا باشد و به سوی هدفی که برایش مشخص شده، حرکت کند. قانون جاذبه، نیروی گریز از مرکز، آتش و سوزندگی­ اش، آب و خنکی­ اش، زنده شدن موجودات و مردن آن​ها، همه و همه، قوانین خداست که بر جهان هستی حاکم است و او به واسطه​ ی آن، جهان را اداره می­ کند. خدا امّا برای این​که قدرت خود را نشان دهد و به مردم بفهماند که قوانین جهان در تسلط او هستند، گاهی آن​ها را تغییر می­ دهد و از حالت عادی خود خارج می­ کند: آتش سوزاننده را بر ابراهیم علیه السلام خنک و مطبوع می­کند و چاقوی تیز و بُرّان را بر گلوی نرم و نازک اسماعیل ، بی­ اثر. این​ها، نشانه­ های خداست که انسان را از خواب غفلت بیدار می­کند و به او می­ فهماند که قانون­ گذار و مجری قانون در این جهان فقط خداست و عادی شدن حوادث جهان، دلیل آن نیست که باید این​ گونه باشد؛ بلکه به لطف آفریدگار دانا و تواناست که چنین می­ شود. این آیات نیز به یکی از حوادث عجیب جهان اشاره می­ کنند. امامان دانای ما که از معنا و تفسیر همه­ ی آیات قرآن آگاه هستند، فرموده­ اند که این آیه در باره­ ی مردم شهری از شهرهای سرزمین شام سخن می­ گوید که هفتاد هزار نفر جمعیت داشت. در آن زمان، بیماری طاعون سراغ شهرشان می­ آید و آنان از ترس بیماری به بیابان فرار می­ کنند؛ ولی خواست خدا چنین بوده که همگی آنان در آنجا بمیرند و بدن­های بی­ جانشان بر زمین آن بیابان بیفتد. سال­ها می­ گذرد و بدن­های آنان به استخوان و سپس به خاک تبدیل می­شود. روزی، یکی از پیامبران خدا به نام حزقیل از آن بیابان گذر می­ کند و با دیدن آن صحنه­ ی دلخراش به گریه می­ افتد. خداوند برای نمایش قدرت خود به بندگانش، همه­ ی آن مردگان را زنده می​ کند و آنان سال​ های سال دوباره در دنیا زندگی می­ کنند.[1] آری، خدای بزرگ با این کار به همه­ ی بندگانش فهماند که زنده کردن مردگان برای او به هیچ وجه دشوار نیست و زنده شدن مردگان در قیامت، امری کاملاً ممکن است. این آیات همچنین از آیاتی­ هستند که امکان «رجعت» را اثبات می­ کند. رجعت، یکی از عقایدی​ است که ما شیعیان با توجه به سخنان پیشوایان معصوم خود به آن معتقدیم. بر اساس این اعتقاد، عدّه­ ای از افراد بسیار باایمان و برخی از افراد گنه​کار و کافر، پیش از قیامت زنده می­ شوند و گوشه­ ای از پاداش یا کیفر خود را در همین دنیا خواهند دید. برخی از افراد نادان، شیعیان را متهم می­ کنند که به مطلبی که مخالف قرآن است، اعتقاد دارند؛ در حالی که رجعت، هیچ مخالفتی با آیات قرآن ندارد؛ بلکه برخی از آیات قرآن مانند این آیه، امکان آن را اثبات می​کند. [2] [1] . اقتباس از کافی، ج8 ، ص198 و تفسیر عیاشی ، ج1 ، ص130 [2] . اقتباس از تفسیر نمونه ، ج2 ، ص222 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 شرح 🔴 (قسمت یازدهم) 🔻امیر المومنین علی علیه السلام در پایان حکمت چهارم می فرمایند: « و چه همنشین خوبی است راضی بودن». منظور از این راضی بودن، راضی بودن از خدا و تقدیرات الهی است. در نهج البلاغه شریف، پیرامون رضایت خدا از انسان و رضایت انسان از خدا مطالب بسیار مهم و جالبی وارد شده است: •نکته اول: اینکه اگر خدا از ما راضی باشد نارضایتی همه عالم ضرری به ما نمی زند ولی برعکس هیچ چیزی جایگزین خشنودی خدا نمی‌شود. در نامه ۲۷ میخوانیم : «خشنودی خدا جایگزین هر چیزی هست ولی هیچ چیزی جایگزین خشنودی خدا نمی شود». • نکته دوم: این است که ما باید تلاش کنیم و طوری زندگی کنیم و طوری کار کنیم که موجبات رضایت خدا و مؤمنین را فراهم نماییم و نشانه آن هم این است که بتوانیم برای همه تصمیمات و مواضع و کارها و رفتارهایمان عذری پذیرفته و موجه داشته باشیم. حضرت در پایان نامه مفصّل ۵۳ که معروف به عهدنامه مالک اشتر است، چنین دعا می نمایند : «از خداوند بزرگ با رحمت گسترده و قدرت برترش در انجام تمام خواسته ها ، درخواست می‌کنیم که به آنچه موجب خشنودی او است، من و تو را موفق فرماید که نزد او و خلق او دارای عذری روشن باشیم». 🔻یعنی نشانه اینکه ما توانستیم خشنودی خداوند را به دست بیاوریم این است که برای هر کاری که انجام می دهیم دلیل موجهی بتوانیم دست و پا کنیم. در صفت پرهیزکاران هم حضرت در خطبه ۸۳ این ویژگی را بیان می‌کنند که : « تمام همت پرهیزکاران این است که با رغبت به دنبال جلب رضایت خدا بروند». حضرت در خطبه ۸۳ میفرمایند: « از خدا مانند خردمندی بترسید که ایام زندگی را با شتاب در اطاعت پروردگار گذرانده است و در فراهم آوردن خشنودی خدا با رغبت تلاش کرده است». چه چیز می تواند به خشنودی خدا ضربه بزند؟ اینکه انسان بخواهد ظاهری فریبنده و خوشایند مردم داشته باشد در حالیکه خدا را ناراضی کرده است. حضرت در حکمت ۲۷۶ در قالب دعا و استعاذه به پروردگار متعال اینگونه می فرماید: «خدایا به تو پناه میبرم که ظاهر من در برابر دیده ها نیکو ولی درونم در آنچه که از تو پنهان می دارم زشت باشد و بخواهم با اعمال و رفتاری که تو از آن آگاهی، توجه مردم را به خودم جلب کنم و چهره ظاهرم را زیبا نشان داده و با اعمال نادرستی که درونم را زشت کرده به سوی تو آیم تا به بندگانت نزدیک و از خشنودی تو دور گردم به خدا پناه می بریم». 🔘 آثار خشنودی خدا: آثار خشنودی خدا هم بحث دیگری است که در نهج البلاغه آمده است. یکی از این آثار این است که انسانی که به روزی خدا خشنود باشد، غمگین و افسرده نمی شود و اصلاً افسردگی سراغ او نمی‌آید. در حکمت ۳۴۹ می خوانیم: «کسی که به روزی خدا راضی باشد اندوهگین نمی شود». دوم اینکه این رضایت از خدا در نهج البلاغه مایه امنیت و رحمت شمرده شده است. در خطبه ۱۶۰ می خوانیم : «فرمان خدا قضای حتمی و حکمت است و خشنودی او مایه امنیت و رحمت است». 🔻خدا چه زمانی از انسان ناخشنود و ناراضی می شود؟ در نهج البلاغه چهار عمل بیان شده است که موجبات ناخشنودی خدا را فراهم می کند؛ در خطبه ۱۵۳ می‌فرماید: «از واجبات قطعی خدا در قرآن حکیم که بر آن پاداش و کیفر می دهد و به خاطر آن خشنود شده یا خشم می گیرد این است که اگر انسان یکی از صفات ناپسند را داشته و بدون توبه خدا را ملاقات کند، هر چند خود را به زحمت اندازد یا عملش را خالص گرداند فایده‌ای نخواهد داشت و آن صفات ناپسند این است: 1. شریکی برای خداوند در عبادت واجب برگزیند که ریا هم یک نوع شرک است. 2. خشم خویش را با کشتن بیگناه فرونشاند. 3. بر بیگناهی به خاطر کاری که دیگری انجام داده عیب جویی کند و طعنه بزند. 4. به خاطر حاجتی که به مردم دارد در دین خدا بدعت بگذارد». 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️ ✨ ⚜️ ۱۵ بسم الله الرحمن الرحیم ✨وإِذْ قُلْنَا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی القُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیَانًا کَبِیرًا ✨ ✨و (یاد کن) هنگامی را که به تو گفتیم: به راستی پروردگارت بر مردم احاطه دارد و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت شده در قرآن را جز برای آزمایش مردم قرار ندادیم و ما آنان را بیم می‌دهیم، ولی جز بر طغیان بیشتر آنها نمی افزاید✨ 📗سوره مبارکه اسرا آیه ۶۰ 🔸 از امام صادق (علیه السّلام) روایت شده که پیامبر (صلّی الله علیه و آله) در مدینه در خواب دیدند که چهارده میمون از منبر او بالا می‌روند یکی بعد از دیگری. وقتی بیدار شدند رؤیایشان را برای یارانشان تعریف کردند. آنها از تعبیر خواب پرسیدند و فرمودند: بعد از من، بر این منبر گروهی از قریش می‌نشینند که اهل و شایسته آن نیستند. امام صادق (علیه السّلام) فرمود: منظور، بنی امیّه است. 📗البرهان ج ۵ ص ٨٧٧ 🔸 طبرسی گفته است: پیامبر (صلّی الله علیه و آله) در خواب دیدند بوزینه‌ هایی از منبر او بالا و پایین می‌روند. این خواب، او را بسیار غمگین و اندوهناک ساخت. سهل بن سعید این ماجرا را از پدرش تعریف کرده و سپس گفته است: این حدیث از امام محمّد باقر و امام صادق (علیه السّلام) روایت شده است. و گفته اند: بر اساس این تأویل در آیه «وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی القُرْآنِ» منظور، بنو امیّه است. 📗 مجمع البیان، ج ۶، ص ۲۶۶. ❇️حلَبی از زُراره و حُمران و محمد بن مُسلِم نقل کرده است که گفته اند: از امام صادق (علیه السلام) درباره آیه «وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ» پرسیدیم و ایشان فرمود: پیامبر (صلی الله علیه و آله) در خواب دید که مردانی بر روی منبرها می‌روند و مردم گمراهانه تکرار می‌کنند: زُرَیق، و زُفَر (لعنه الله علیهما). 📗 تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۲۰، ح ۹۵.