eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
139 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره فرقان - آیه ۷۵ و ۷۶ أُوْلَئِکَ یُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُواْ وَیُلَقَّوْنَ فِیهَا تَحِیَّةً وَسَلَماً خَلِدِینَ فِیهَا حَسُنَتْ مُسْتَقَرّاً وَمُقَاماً ترجمه🔸 آنان (بندگان رحمن) به خاطر آن که صبر کردند، غرفه ‏هاى بهشتى داده مى‏ شوند و در آن جا با تحیّت و سلام گرم روبه رو خواهند شد. در آن جا، جاودانه هستند. چه نیکو جایگاه و منزلگاهى است. «غُرفة» به اتاقى گویند که از کف زمین بالاتر باشد و چشم‏انداز داشته باشد. پیام ها🔻 ۱- بهشت را به بها دهند، نه بهانه. «یُجزون... بما صبروا» ۲- بنده‏ى خدا شدن، به صبر و پشتکار نیاز دارد. «بما صبروا» 💠 تفسیر سوره فرقان - آیه ۷۷ قُلْ مَا یَعْبَؤُاْ بِکُمْ رَبِّى لَوْلَا دُعَآؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزَاماً ترجمه🔹 بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگار من براى شما وزن و ارزشى قائل نیست (زیرا سابقه‏ خوبى ندارید). شما حقّ را تکذیب کرده‏اید و به زودى کیفر تکذیبتان دامن شما را خواهد گرفت. کلمه‏ «عَبأ» به معناى وزن و سنگینى است و جمله‏ «ما یعبأ بکم ربّى» یعنى خداوند براى شما وزن و ارزشى قائل نیست، مگر در سایه دعا و عبادت شما. کلمه‏ى «دعائکم» دو نوع معنا شده است: الف: دعا کردن شما به درگاه خداوند، که همین ناله ها و تضرّع‏ ها و دعاها سبب عنایت خداوند به شماست. چنانکه در حدیث مى‏ خوانیم: کسى که اهل دعا باشد، هلاک نمى‏ شود. بعد خداوند از گروه مقابل که اهل دعا نیستند شکایت مى ‏کند که شماحقّ را تکذیب کردند و به جاى نیایش به سراغ بت‏ها و هوسها و طاغوت‏ها رفتید و حقّ را تکذیب نمودید که کیفرتان را خواهید دید. ب: دعوت خداوند از مردم، زیرا سنّت الهى دعوت از مردم براى پذیرفتن حقّ و اتمام حجّت بر آنان است و اگر این دعوت نباشد؛ «لولا دعائکم» مردم ارزشى ندارند. آنچه آنان را موجود برتر و ارزشمند مى‏کند، همان پذیرش دعوت خداوند مى‏ باشد، ولى شما دعوت الهى را نپذیرفتید و تکذیب نمودید، پس امید خیرى در شما نیست و به کیفر عملتان مى ‏رسید. خداوند در یک جا مى‏ فرماید: «و ما خلقتُ الجنّ و الانس الاّ لِیعبدون» بشر را براى عبادت آفریدم و در این آیه مى‏ فرماید: اگر دعاى انسان نبود، او ارزشى نداشت، بنابراین دعا روح و مغز عبادت است. چنانکه در روایت مى‏ خوانیم: «الدعاء مُخّ العبادة» پیام ها🔻 ۱- تکذیب دین، باعث سقوط ارزش انسان است. «قل ما یعبؤا بکم... فقد کذّبتم» ۲- دعا وسیله‏ تحصیل ارزش‏هاست. «ما یعبؤا بکم... لولا دعاؤکم» ۳- انسان منهاى هدایت و عبادت ناچیز است. «ما یعبؤا بکم... لولا دعائکم» ۴- دعوت به حقّ، از شئون ربوبیّت خداوند است. «ربّى لولا دعائکم» ۵ - محور هستى معنویات است. «ما یعبؤا بکم... لولا دعائکم» زیرا هستى براى انسان آفریده شده است و انسان براى پذیرش‏حقّ و عبادت خداوند. ۶- انسانِ منهاى هدایت وعبادت، در حقیقت انبیا ودستورات آنان را تکذیب نموده است. «لولا دعائکم فقد کذّبتم» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
نصرت الهی در طبس 🔹️اگر برای خدا کار کنیم، خداوند نیز ما را کمک خواهد کرد؛ همان خدایی که وقتی مردم بی خبر بودند، سپاهی از شن‌ها را به جنگ با سربازان و تجهیزات نظامی آمریکا در طبس فرستاد و آن‌ها را غافلگیر کرد. 🔹️ امام (ره) تنها برای خدا کار کرد و لذا نصرت الهی نیز شامل حال او و یارانش شد. در زمانی که کسی جرآت نمی‌کرد علیه آمریکا کوچک‌ترین سخنی به زبان براند، برای اولین بار در عالم یک آخوند چنین گفت و همه دنیا هم دیدند که به فضل الهی، آمریکایی‌ها هیچ غلطی نتوانستند بکنند. ۱۳۹۴/۱۲/۰۴ 🔺️انتشار به مناسبت ۵ اردیبهشت ماه، سالروز شکست حمله آمریکا در طبس 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂دلم دوباره ببین که شده پریشانت عزیز فاطمه ای جان من به قربانت... 🍂برای روز ظهورت، برای آمدنت چقدر مانده که کامل شوند یارانت... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892482.mp3
2.86M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 3_2_1سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsAlbum/?VALID=TRUE&g=162778# بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 🔘سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره شعراء - آیه ۱ - ۳ طسم🔹 تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ الْمُبِینِ‏ لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَّفْسَکَ أَلَّا یَکُونُواْ مُؤْمِنِینَ‏ ترجمه🔸 طا، سین، میم. این است آیات کتاب روشنگر. گویى مى‏خواهى به خاطر آن که مشرکان ایمان نمى‏ آورند، خود را به کشتن بدهى. درباره‏ معناى حروف مقطّعه، سخنان بسیارى گفته شده است و شاید بهترین آنها این باشد که خداوند با آوردن این حروف در ابتداى برخى سوره ‏هاى قرآن (۲۹ سوره)، مى‏ خواهد این مطلب را بیان کند که قرآن، معجزه‏ى جاوید من از همین حروف است، شما هم اگر مى‏ توانید از همین حروف الفباى عربى، کتابى هم‌سنگ آن بیاورید. آیه‏ اوّل سوره‏ شورى‏ که بعد از حروف مقطّعه مى‏فرماید: «کذلک یُوحى»، این قول را تأیید مى‏ کند. کلمه‏ى «باخِع» به معناى هلاک کننده است. پیام ها🔹 ۱- یک مکتب جامع باید داراى منطقى قوى، قاطع، مکتوب و روشمند باشد، به گونه‏اى که همگان به آن دسترسى داشته باشند. «تِلک آیاتُ الکتابِ المبین» ۲- قرآن، مقامى بس بلند دارد. «تلک» («تلک» اشاره به دور است که مقام بسیار بلند را مى‏رساند) ۳- هر جا به بن بست رسیدید، قرآن روشنگر شماست. «الکتابِ المبین» ۴- تکرار، یکى از اصول تربیت است. (آیه‏ى «تلک آیاتُ الکتابِ المبین» در ابتداى سوره‏هاى یوسف، قصص و شعراء، بدنبال حروف مقطّعه تکرار شده است). ۵ - تلاش و سوز، در همه جا کارساز نیست. «لعلّک باخِع...» ۶- دلدارى افراد غمگین، کارى است الهى. «تلک آیات... لعلّک باخع» ۷- انبیا براى انجام تکلیف خود، بیش‏از حدّ انتظار تلاش مى‏کردند. «لعلّک‏باخع» ۸ - یکى از صفات بارز انبیا، سوز است. «باخع نفسک» (سوز، نشانه‏ى عشق به مکتب و امّت است). ۹- اگر زمینه‏ى تأثیر نباشد، از بهترین کتاب و مربّى نیز نتیجه و اثرى به دست نمى‏آید. «اَلاّ یکونوا مؤمنین» توضیحات🔻 سیماى سوره‏ شُعراء این سوره دویست وبیست وهفت آیه دارد که در مکّه نازل شده و بعد از سوره‏ى بقره، داراى بیشترین آیات است. این سوره به خاطر ستایش از شاعران مؤمن و مذمّتِ شاعران بیهوده ‏گوى، که در چهار آیه‏ى آخر آن آمده، «شُعراء» نامیده شده و نام دیگر آن «طسم» است. سرگذشت پیامبرانى همچون حضرت موسى، ابراهیم، نوح، لوط، صالح، هود و شعیب‏ علیهم السلام، و برخوردهاى لجوجانه‏ى مردم با آنان در این سوره آمده است و در پایان هر داستان مى‏فرماید: «اِنّ فى ذلک لآیة و ما کان اکثرهم مؤمنین و اِنّ ربّک لهو العزیز الحکیم» لذا این آیه هشت بار تکرار شده تا مایه‏ى دلدارى پیامبر اسلام باشد و به او بگوید از لجاجت مردم مکّه دلهره نداشته باش، زیرا همه‏ى انبیا گرفتار چنین مردمى بوده‏اند. آرى تاریخ، بهترین وسیله براى تقویت روحیّه مؤمنین، بالا رفتن بصیرت و صعه‏ى صدر و آینده ‏نگرى در برابر تهدید دشمنان است. لذا رهبران جامعه باید از تاریخ جامعه آگاه باشند.
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ✘ بعد فوت بچه‌ام، دیگه کاری با امام رضا (ع) ندارم ! ✘ بعد اینهمه سال خادمیِ هیئت امام حسین (ع) حق من نبود سرطان بگیرم ! ✘ چهل هفته رفتم جمکران، آخرش پدرش با ازدواجمون موافقت نکرد! من قهــــرم / با خدا / با اهل بیت (ع)⛔️ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
♥️⃟📿 آقاموݩ‌منٺظرھ...↯ بریم‌دعاے‌فرج‌بخوݩیم...🙃🤲🏻 اللھم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج...🍃 📿|↫ ♥️|↫ 🔅 قسم به سوره‌ی فرقان ظهور می‌خواهیم... به آیه آیه ‌ی قرآن ظهور می خـواهیم... 🔅 کنارت ای گلِ نرگس،جهان ما زیباست... بس است این غمِ هجران ظهور می خواهیم... 🌙 تعجیـل‌در‌ظهـور صلـوات 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892447.mp3
2.84M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 4 سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/DetailsAlbum/?VALID=TRUE&g=94556# تفسیر آیه 5 و 6 سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/DetailsAlbum/?VALID=TRUE&g=162982 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
🌺 ⃟🌿 💠 تفسیر سوره شعراء - آیه ۴ إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِم مِّنَ السَّمَآءِ ءَایَةً فَظَلَّتْ أَعْنَقُهُمْ لَهَا خَضِعِینَ ترجمه🔸 اگر بخواهیم، معجزه ‏اى از آسمان بر آنان فرود آوریم، تا در برابر آن، گردن‏ هایشان خاضع گردد (و با اکراه و اجبار مؤمن شوند، امّا سنّت الهى چنین نیست). پیام ها🔹 ۱- سنّت و قانون خداوند، اختیار و مهلت دادن به مردم است. «اِن نشأ» ۲- توجّه به قدرت الهى، بهترین وسیله آرامش روح است. «لعلّک باخع... اِن‏نشأ» ۳- ایمان باید اختیارى و انتخابى باشد نه اجبارى. «فظلّت اعناقهم لها خاضعین» 💠 تفسیر سوره شعراء -آیه ۵ و ۶ وَمَا یَأْتِیهِم مِّن ذِکْرٍ مِّنَ الرَّحْمَنِ مُحْدَثٍ إِلَّا کَانُواْ عَنْهُ مُعْرِضِینَ‏ فَقَدْ کَذَّبُواْ فَسَیَأْتِیهِمْ أَنبَؤُاْ مَا کَانُواْ بِهِ یَسْتَهْزِءُونَ ترجمه🔸 هیچ تذکّر تازه‏اى از (طرف) خداوند مهربان برایشان نیامد، مگر آن که از آن روى‏گردان بودند. پس آنان تکذیب کردند، و به زودى اخبار (کیفر) آنچه را که به مسخره مى‏ گرفتند به آنان خواهد رسید. در این آیات براى کفّار سه خصلت بیان شده است: اعراض، تکذیب، استهزا. آرى انسان به تدریج و گام به گام به سقوط کشیده مى‏ شود، ابتدا به حقّ بى‏ اعتنایى و اعراض مى‏ کند، سپس آن را تکذیب و آن گاه حقّ را مسخره مى‏کند. ولى بدترین حالت و صفت انسان، مسخره کردن حقّ است، لذا در این آیه مى‏ فرماید: در آینده، خبرهاى مسخره کردن آنان به آنها خواهد رسید. و نمى‏فرماید: کیفر اعراض و تکذیب به آنان خواهد رسید. پیام ها🔹 ۱- قرآن به تدریج نازل شده است. «ما یَأتیهم مِن ذکر... مُحدث» ۲- تذکّرهاى قرآن، یکى از الطاف دائمى خداوند است. «ذکر مِن الرّحمن» ۳- هیچ تذکّرى در افراد سنگدل، کارساز نیست. «من ذکرٍ» ۴- خداوند با تذکّر، تکرار و نوآورى، با کفّار اتمام حجّت مى‏کند. «ذکر... محدث» ۵ - انسان نباید به سنّت‏هاى کهن خود آن گونه دلبستگى داشته باشد که هر حرف تازه‏اى را بشنود با آنکه حقّ است، باور نکند. «ذکر... محدث... عنه معرضین» ۶- دین، عامل هوشیارى است، نه تخدیر. «من ذکر» ۷- گروهى از مردم به جاى پذیرش حقّ، از قبل راه لجاجت را انتخاب کرده ‏اند. (اعراض ودورى از حقّ، شیوه دائمى گروهى از مردم است). «کانوا» ۸ - اعراضى که برخاسته از استکبار وتکذیب باشد، خطرناک است. «معرضین - کذّبوا» ۹- بى ‏اعتنایى به خطرها و کیفرهاى آینده رمز قهر الهى است. «انباؤا ما کانوا» ۱۰- آنان که حقّ و پیروان آن را مسخره مى‏کنند، کارشان بى‏پاسخ نخواهد ماند. «ما کانوا به یستهزؤن» (یا در دنیا، یا در هنگام مرگ، یا در برزخ، یا در رجعت و یا در قیامت پاسخ کارهاى زشت خود را خواهند داد. eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا