eitaa logo
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
78 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهش ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنگنه(متهم فاجعه ) به ظریف(عامل برجام و معاون غیرقانونی پزشکیان) : بهش گفتم اگه برجام رو امضا کنی به اِزای هر حرفی که بنویسی بهت هزار دلار میدم، مهم نیست چی می‌نویسی فقط امضا کن. 🗳 جهش ایران | @jahesheiran
🔻آن «هیچی» مبنای نظری «همه چیز» انقلاب اسلامی است 🔹ما دوستانی داریم که وقتی به ما یادآوری می‌کنند که امام (ره) در هواپیما در پاسخ سؤال آن خبرنگار گفته است «هیچی»، مرادشان این است که ما را شیرفهم کنند که حرف امام (ره) چقدر غرور وطن‌پرستی آنان را خدشه‌دار کرده است! چقدر در مورد امام (ره) کم می‌دانند! 🔹گفته شده که وقتی خبر سقوط خرمشهر را به امام (ره) دادند امام (ره) بین نماز مغرب و عشاء بود. وقتی شنید، گفت: «جنگ است دیگر!» لذا امام (ره) ما همان امامی است که نه تنها از بازگشت به وطن «هیچ» احساسی نداشت، از سقوط خرمشهر هم «هیچ» احساسی به او دست نداد. و اگر بخواهی او را بهتر بشناسی لازم است بدانی که او فرزند حسین (ع) است که وقتی سر به تیغ بلا سپرده بود «هیچ» احساسی نداشت و پیرو ابراهیم (ع) است که وقتی داشتند او را به آتش می‎‌انداختند «هیچ» احساسی نداشت. 🔹اگر فکر کرده‌اید که من می‌توانم مبانی نظری آن «هیچی» را که امام (ره) در پاسخ آن خبرنگار فرموده توضیح بدهم، سخت در اشتباهید! اما شکی در این گفته عرفا ندارم که همه عالم را همین گمراه کرده که مردم دوستان خدا را با خودشان مقایسه کرده‌اند: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر/ گرچه ماند در نوشتن شیر، شیر/ جمله عالم زین سبب گمراه شد/ کم کسی ز ابدال حق آگاه شد» 🔹اما اگر خواستیم و خواستید بدانید امام (ره) از کدامین جرگه است کافیست بدانیم و بدانید در حالیکه وقتی رنگ ماشین من و شما خراش بر میدارد، دل من و شما هم خراش بر میدارد، دل این جرگه از فزع روز قیامت هم تکان نمی‌خورد؛ «لا یحزنهم الفزع الاکبر». 🔹و اگر خواستیم و خواستید بفهمید که «لکیلا تأسوا علی ما فاتکم و لا تفرحوا بما آتاکم» یعنی چه، اول لازم است بدانیم و بدانید که والله امام (ره) از بازگشت به وطن «هیچ» احساسی نداشت! او حتی وقتی داشت می‌رفت هم «هیچ» احساسی نداشت و نوشت که با «قلبی مطمئن» میرود و قلب مطمئن همان است که صاحبش را امر به «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» می‌کنند و این بهشت کمی فرق دارد با بهشتی که گلابی‌های بزرگ دارد! 🔹آن «هیچی» مبنای نظری «همه چیز» انقلاب اسلامی است. اگر امام (ره) می‌گفت آمریکا «هیچ» غلطی نمی‌تواند بکند این از همان «هیچی» آب می‌خورد، اگر برای حاج همت «هیچ» فرقی نداشت که بکشد یا کشته شود، این باز از همان «هیچی» آب می‌خورد و تربت پاک شهیدان ما که تا روز قیامت دارالشفای آزادگان جهان و مزار دلسوختگان و عاشقان و عارفان است و نه هیچ تربت دیگری، این باز از همانجا آب می‌خورد و اگر در «هیچ» کجای جهان بی‌نام خمینی (ره) این انقلاب را نمی‌شناسند، این به همان «هیچی» بر می‌گردد و اگر «هیچ» شیطانی حریف ولی فقیه نیست این باز به آن «هیچی» بر می‌گردد. راستی روزی چند بار می‌گوئی «لا اله الا الله»؟! ✍️ دکتر احمدرضا بیضایی https://eitaa.com/tasrih
20.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ | رمانتیک نباشید! 🔹برای دشمن چه چیزی کم هزینه‌تر از این است که کسی خودش سلاحش را زمین بگذارد؟ https://eitaa.com/tasrih
⭕️ اقتصاد با طعم جانورشناسی! 🔹 در اعماق اقیانوس‌ها، گونه‌ای سخت‌پوست انگلی به نام Cymothoa exigua (شپش زبان‌خوار) زندگی می‌کند که روش بقای آن تأمل‌برانگیز است. این موجود از طریق آبشش‌ها وارد بدن ماهی شده و با قطع عروقِ خونیِ زبان، جایگزین این عضو حیاتی می‌شود و از تغذیه میزبان بهره‌مند می‌گردد. 🔸 این پدیده طبیعی، تشابه قابل تأملی با برخی ساختارهای اقتصادی معاصر دارد. در نظام سرمایه‌داری نامتوازن، گروه‌های خاص با بهره‌گیری از منابع عمومی و زیرساخت‌های دولتی، بدون ایجاد ارزش افزوده متناسب، به انباشت ثروت می‌پردازند. نمونه‌های این رویکرد در اقتصاد ایران مشهود است: ➖ تأسیس مؤسسات مالی و بانک‌های خصوصی با مدل‌های کسب و کار غیرمولد ➖ بهره‌برداری نامتوازن از نوسانات ارزی در صنایع فولاد و پتروشیمی ➖ خلق نقدینگی توسط نهادهای مالی و ورود به فعالیت‌های غیربانکی 🔻 نکته قابل توجه، تسلط بر جریان اطلاع‌رسانی است. همان‌طور که انگل مذکور، عملکرد زبان را در اختیار می‌گیرد، برخی جریان‌های اقتصادی با نفوذ در رسانه‌ها - اعم از خصوصی و دولتی - افکار عمومی را مدیریت می‌کنند تا مسئولیت چالش‌های اقتصادی را متوجه سایر ارکان جامعه نمایند. https://eitaa.com/tasrih
خمینی کبیر ، احیاگر بود. موهبت او، بود. امام را به ساقط کننده خاندانک پهلوی تنزل ندهیم.
تبریک به طوفان‌زدگانِ غم و درد؛ کشتى نجات را به آب افکندند... صَلّی الله علیک یا رحمة الله الواسعه یا اباعبدالله الحسین و علی الارواح التی حلّت بفنائک https://eitaa.com/tasrih
فتنه ۸۸ خط قرمز نظام معاون حقوقی رئیس‌جمهور در آنتن زنده‌ی رسانه‌ی ملی، خاتمی و کروبی را قهرمان ملی خوانده است. چرند گفته و غلط زیادی کرده. فتنه‌ی سال هشتادوهشت و اصحابش، جزو خطوط قرمز نظام است. لیبرال‌های دولتی می‌خواهند علاوه بر کشف حجاب، فتنه را نیز عادی‌سازی کنند. خطا نیست، بلکه خط است؛ خط استحاله. ... هرگز فراموش نمی‌کنم که در فتنه‌ی سال هشتادوهشت، چه بسیار جوانان بسیجی که مظلومانه و غریبانه در تهران به شهادت رسیدند. یکی از اینان، جوان هجده ساله‌ای بود که مادرش به رهبر انقلاب گفته بود پسرم تازه در دانشگاه پذیرفته شده بود و بنا بود از مهرماه به دانشگاه برود. رهبر انقلاب به این مادر داغدار گفته بودند پسر شما در دانشگاه حقیقی پذیرفته شد... آن‌همه خسارات و صدمات و فجایع را خاتمی و کروبی و موسوی -لعنت‌الله‌علیهم- پدید آوردند. رهبر انقلاب، از آنان خواست که دست‌کم اعلام برائت کنند، اما هرگز چنین نکردند. آن‌گاه مردک فرومایه، تاریخ انقلاب را در این حد، وارونه نشان می‌دهد و از شخصیت‌های نکبت و رذل و‌ خبیث، به‌عنوان قهرمان ملی یاد می‌کند. به واسطه‌ی نفسانیات این چهره‌های شیطانی، انقلاب تا لبه‌ی پرتگاه لغزید و می‌رفت که اساس و بنیان فروبپاشد. مسأله فقط این نیست که در دیوار این دولت، چنین «آجرهای فاسد»ی هستند، بلکه دیوار دولت، کج است. عاقبت «دیوار کج» نیز روشن است... ✍مهدی جمشیدی https://eitaa.com/tasrih
🎧 آیت‌الله میرباقری | عرفان امام خمینی، عرفان اصیل اسلامی است. (۳۰ دی ۱۳‌۸۸) 💥 من گمان می‌كنم آن عرفانی كه ما در حوزۀ اديان الهی داريم و انبيای الهی پرچمداران او بودند، از نوع عرفان امام رضوان الله تعالی عليه است. گرچه عرفان عملی و نظری‌ای كه عارفان اسلامی و شيعی در طول تاريخ تبيين كردند، متأثر از فرهنگ اسلامی است ولی آنچه ما می‌توانيم به‌عنوان عرفان اصيل از آن ياد كنيم، شبيه همان چيزی است كه شما در انديشه و رفتار امام رضوان الله تعالی عليه می‌بينيد. 💥 عرفان اصیل اسلامی عرفانی است كه از دل آن، درآميختن با قدرت و ثروت، برای اصلاح قدرت و ثروت، بيرون می‌آيد، نه انزوا و كناره‌گيری یا سازش. 💥 آن نگاه عارفانه به جهان كه انسان را به انزوا و كناره‌گيری و گوشه‌نشينی دعوت می‌كند و‌ اهل مبارزه با طاغوت نیست، با عرفان اصيل اسلامی سازگار نيست. گرچه در عرفان اسلامی دعوت به زهد شده، اما اين زهد از دل درآميختن با جهان عبور می‌كند و به‌معنای انزوا و گوشه‌گيری و سازش نيست. 💥 از انديشه‌ عرفانی امام، نظريه‌ حكومت دينی و ولايت فقيه ناشی شده است؛ یعنی به‌لحاظ عملی، اين انسان عارف دست به يک انقلاب بزرگ در مقياس اجتماعی زدند كه موازنۀ جهانی را به‌نفع مذهب و معنويت تغيير داده و به‌طرف تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت کرده است. ☑️ @mirbaqeri_ir https://eitaa.com/tasrih
وقتی در یک اقتصاد با رشد معقول و تراز مثبت تجاری، به اندازه ای بالا میرود که یک معلم و پرستار هم به فکر می افتند، یعنی خارج کار کنند و داخل کشور خرج کنند، این یعنی یکجای کار می لنگد! این وضع یک کشور ورشکسته صنعتی و مالی است، نه اقتصاد 22ام جهان! بازار عرضه و تقاضا وقتی حق دارد تعیین کننده قیمت پول ملی باشد که اولا عقلانیت ساختاری خودش را ثابت کرده باشد. ثانیا نشان داده باشه که بیشتر از سود شخصی به دنبال اعتلای ملی باشد. در غیر اینصورت جای و نقش سیاسی علماء در بازار است تا بازار را سر عقل برگرداند. ✍ @social_theory حسین مهدیزاده https://eitaa.com/tasrih
🔹اگر به صفحات روزنامه‌ها، تیترها و مصاحبه‌هایی که در این چند سال در رسانه علیه جریان دلسوز انقلاب با برچسب تندرو و افراطی تصویرسازی می‌شود، دقت کنیم شاید بشود جریانی که سعی دارد دغدغه‌مندان انقلابی را منکوب و به صورت هدفمند برچسب‌گذاری و از دایره کنشگری سیاسی و اجتماعی حذف کند را در دو گروه کلی تقسیم‌بندی کرد: «رویزیونیست‌ها و تراول‌یست‌ها». 🔹«رویزیونیست‌ها» یا تجدیدنظرطلبان نفوذی که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب جریان اصیل انقلابی و حافظان واقعی انقلاب اسلامی مانع به نتیجه رسیدن تلاش آنان برای تسلیم، براندازی، انحراف در اصول و دست برداشتن از آرمان‌ها و اهداف انقلاب بود. این جریان البته توانست به مدد تهاجم به افکار عمومی با بهانه‌های سیاسی و یا اقتصادی در مقاطعی از انقلاب در دهه هفتاد(۷۸)، هشتاد(۸۸) و ۴۰۰(۴۰۱) یارگیری کند و صدمات جبران‌ناپذیری به انقلاب وارد نماید. 🔹«تراولیست‌ها» جریان متأخری هستند که به دلیل جایگاه‌خواهی و منفعت‌طلبی تلاش کردند با پول‌پاشی در ساختار و تراشیدن از بدنه جریان انقلابی و با یارکشی از درون جبهه انقلاب در جهت مطامع و منافع باندی و جریانی اقدام کنند و در این مسیر حتی از لکه‌دار کردن جریان اصیل انقلابی که دغدغه‌ای جز حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ندارد، صدملت جبران ناپذیری وارد کرده‌اند. 🔹این دو جریان اگرچه در اهداف و خاستگاه هیچ وجه اشتراکی ندارند اما نتیجه عمل آنان در یک نقطه که عبارت است از تخریب جریان دغدغه‌مند آرمان‌ها و شعارهای انقلاب به نتیجه مشترک می‌رسد. ✍️سپهر خلجی https://eitaa.com/tasrih
گفت اگه مسیرمون اشتباه باشه و اون دنیا بفهمیم حق با امام و آقا نبوده چی؟ گفتم هیچی ما و امام و آقا و شهید بهشتی و شهید چمران و حاج قاسم و سید حسن و شهید سنوار و کودکان غزه و شهدای مدافع حرم و ... میریم جهنم ضدانقلاب و ترامپ و داعش و صهیونیستا و صدام و ... برن بهشت بازم بُرد با ماست ✍حسین عباسی فر @h_abasifar https://eitaa.com/tasrih
⭕ باید برگردیم! 🔸همیشه می‌گویند راه پیشرفت رفتن به جلو است و نباید به گذشته برگشت اما این معادله در نسبت با وضعیت موجود و پدیده ای به نام انقلاب اسلامی غلط است. در شرایط فعلی اتفاقا نسخه شفابخش بازگشت است. بازگشت به انقلاب اسلامی. بازگشتن همیشه بد نیست و برخی اوقات مثل امروز واجب است، امروز از اوجب واجبات بازگشت به آرمان‌های انقلاب است همان آرمان هایی که اراده های مختلف مردم را به میدان آورد و اتفاقی را رقم زد که هنوز که هنوز است بسیاری از اندیشمندان غربی نتوانسته اند آن را فهم کنند. انقلاب اسلامی مردم ایران. 🔸خودمانی بگویم، حال و احوال امروز ما، بوی خوش هوای بهمن 57 را ندارد، نفس هایمان تنگ شده است و صدایمان گرفته، قلب هایمان برای سیرت انقلاب میتپد و نگرانش هستیم، نگران آنیم که برخی به بهانه حفظ صورت انقلاب سیرتش را لجن مال کنند. صحیفه و نهج البلاغه می‌خوانیم و حالمان گرفته می‌شود، حسرت میخوریم از فرصت های از دست رفته، از فراموشی خط امام، از تساهل و تسامح مدعیان دروغین انقلابیگری. 🔸راه عبور از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب، بازگشت به وضعیت دیروز است. انگار فهم معادله انقلاب اسلامی از همیشه پیچیده تر شده است. باید نقطه مبدا را مبنا قرار داد تا به مقصد رسید، باید به خمینیسم بازگشت تا باقی مانده های حیثیت نظم ظالمانه و غیر عادلانه جهانی و وطنی را نابود کرد و دنیای انقلاب‌ اسلامی را شروع کرد. انسان انقلاب اسلامی اسیر فشارها و مقهور اراده های کثیف سیاسی نشده و محکم مقابل صحنه آرایی قدرت طلبان و بازیگران بی هویت سياسی خواهد ایستاد. ✍🏻علی ریاحی پور https://eitaa.com/tasrih