May 11
✍✍.... و اما چرا آزادگی؟
اول: "آزادگی"غیر از " آزادی" است. آزادگی، رهایی انسان از قید و بندهای ذلّتآور و نیز به معنای رهایی عقل و جان انسان از قفس شهوت و نفس پرستی است.👌
دوم: جناب دهخدا آزادگی را حریت، جوانمردی، اصالت، نجابت، شرافت و مروت معنا کرده است.
سوم: امام حسین (ع)😘🌸 آزادگی و جوانمردی را فراتر از دین و مربوط به نوع انسانهای والا می داند و می فرماید اگر دین ندارید آزاده مرد باشید و آزادگی داشته باشید باید حق گویید.
چهارم. انسان متدین، آزادگی دارد و نمیتواند آزاد به معنای لاقید و لاابالی باشد او در بند عقل و شرع است❣🌷 نه در بند نفس و شهوت.🤬
پنجم: خداوکیلی عریان شدن و قسمتهای زنانه بدن را به رخ دیگران کشاندن آزادی است یا آزادگی؟!🤔 آزادی که ما در این اغتشاشات اخیر دیدیم از این جنس است. این آزادی برای عریانی را جناب گاو و گوسفند🐑🐄 و دیگر حیوانات دوست داشتنی🦄🐼🐶 خدا دارند و راحت عریانند، اما آزادگی و مروت و جوانمردی، اختصاص به گل سرسبد مخلوقات دارد و اوست که باید التزام به عقل و شرع و قانون مدنی داشته باشد.
پس شعار فرهیختگان می شود:
انسان، زندگی، آزادگی👏👏👏👌🌷🌷🌷
@tayyebi8
هدایت شده از پژوهشگاه مطالعات اسلامی
🔰ضرورت هشدار دهنده در این رویداد پژوهشی، تبیین همه جانبه و تحليل علمي مقابله با آسیب های اجتماعی بر اساس منابع و متون دینی است؛ و نه نادیده انگاشتن تفاوت های موجود میان زن و مرد. چراکه رسوخ اندیشه ها و ارزش های مدرنیته در لایه های مختلف فرهنگ کشور، مرزهای اندیشه ناب دینی و غیر دینی را چنان در هم آمیخته که خروج از این بحران، بدون تفکیک اصولی فرهنگ و آموزه های اسلامی از سایر مؤلفه های غیر دینی امکان پذیر نیست. در این رویداد، ره آوردهای کاربردی حاصل از مسئله شناسی و آسیب شناسی حوزه زنان و دختران در مسائل فردی،اجتماعی، سیاسی، خانوادگی راهگشای حل بسياري از شبهات نگرشی و رفتاری مطرح شده از سوی فمینیست ها در حوزه زنان نیز خواهد بود.
🔺راه ارتباطی
🌐 https://pm.jz.ac.ir
✉️ pajoheshgah@jz.ac.ir
📞 025-32112657
#کانال_پژوهشگاه_مطالعات_اسلامی
🆔@motaleat_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آری، ما برای زدن موهایمان آپشنهای خیلی بیشتری داریم
#حسین_دارابی
@hosein_darabi
توهم پشت توهم😳:
اول: شنیده ام مریم رجوی در صفحه توئیتر، خودش را به عنوان «رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران"😱برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران 🇮🇷معرفی کرده است.😁🤔
دوم: خدمت مریم خانم متوهم عرض کنم این اغتشاشات گرچه قصد براندازی هم دارد اما نقطه آغازش مبارزه با حجاب است، پس اولین کسانی که -دور از جان پس از براندازی -در حاکمیت ایران جایی نخواهند داشت، قطعا شما و همفکرانتان هستید.
سوم: طبق نوشته بالا در عکس، ظاهرا بناست زن و زندگی مال مسعود خان باشد و شما هم با آزادی کامل مشغول قلع و قمع احساسات زنانه مادری، همسری زنان باشید. 😞😡
چهارم: اگر می گویم شعار انسان، زندگی آزادگی درست است برای همین است که شما اگر انسانیت داشتید با این جنس لطیف خلقت الهی چنین نمی کردید و اگر آزادگی داشتید پرونده ای به این سیاهی بر جای نمیگذاشتند.
پنجم: اساسا خیلی دل نبندید به حکومت آینده ایران چون قبل از رسیدن به تاج و تخت، خودتان همدیگر را تکه پاره کرده اید.
@tayyebi8
«آگاهی و خشونت» در تمدن جدید
زیرساختهای تمدنی در قرن بیستویکم به «تمدن غربی-جهانی-مجازی» سوق یافته است. تویینبی به عنوان پدر مطالعات تمدنی بدین نکته اشاره کرده است که تمدنها به چالشهای طبیعی و اجتماعی پاسخ میدهد، ولی او بخاطر آنکه تحقیقی دربارهٔ تمدنهای قرن ۲۱ نداشته، اشارهای هم به زیرساختهای اقتصادی (infrastructure) نداشته است.
در قرن بیستویکم، تمدن غرب تبدیل به تمدن تکنولوژیک شد که محروم از فرهنگی با روح ساری و جاری است. امروزه کارکردهای تمدن غربی-جهانی-مجازی در بسیاری از زیرساختهای خاص تمدنی، که پاسخهایی از جامعه خود میطلبد، مشهود است. این زیرساختهای تمدنی شیوههای عملیاتی را در تمامی فرهنگها مانند فرهنگ ژاپنی، چینی، هندی، بودایی، اسلامی و همینطور آفریقایی به چالش میکشند.
بموجب رشد سریع این تکنولوژیها مثل شبکههای مجازی (فیسبوک، توییتر، اینستگرام و غیره)، هوش مصنوعی، و پیشرفتهای ژنتیک، ممکن است تمدن معاصر را به طور چشمگیری به تمدن انسان-ماشین (با مردمانی جدید و با مغزهای سیمکشی شده) سوق بدهد. چرا؟
✓ تکینگی (singularity) نزدیک است. این بدان معناست که انسان خردمند (Homo sapiens) جای خود را به تفکر ماشینی و گونههای تصمیمگیری جدید داده که رشد تمدن انسان-ماشین را ۲۵درصد سریعتر از اکنون میکند. این دومین بیگبنگ در تاریخ انسان خواهد بود.
✓ رباتهای کشنده که طراحی شدهاند برای اقتصاد بدون نیروی کار، برای جمعآوری و تحلیل دادههای برآمده از شبکههای اجتماعی و نتیجهگیریهایی که زندگی ما را تحتالشعاع قرار میدهد، و نهایتا برای تحقق نظم اجتماعی پلیسی.
✓ بیش از نیمی از جمعیت دنیا در ۲۰۱۸ آنلاین و وصل به اینترنت هستند. آنها میتوانند رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را در همه سطوح اجتماعی به صورت الکترونیکی انتخاب کنند. بدینسان دموکراسی نمایندگی جای خود را به دموکراسی مستقیم خواهد داد، چیزی که به هرجومرج اجتماعی منجر خواهد شد.
همانطور که اینترنت مردم و سازمانها را آگاهتر میکند، همینطور آنها را از رهگذر نفرتپراکنی، جرائم سایبری، و سانسور و شیوع اخبار فیک، خشنتر میکند. برای مثال فیسبوک در میانمار برای زیادهروی در نفرت اقلیت روهینگیا دستکاری میشود، و همین در فیلیپین منجر به انتخاب رودریگو دوترته میشود.
پیش از آنکه ما برای تنظیم ارتباطات الکترونیکی در جامعه جهانی آماده بشویم، این وضعیت قبل از آنکه بهتر شود، بدتر خواهد شد. بموجب کُندی ما در تنظیم تکنولوژی، شاید برای بهتر شدن وضعیت خیلی دیر شده باشد.
امروزه تمدن ما، آنگونه که برآمده از حلمسئلههای تکنولوژی محور است، بیشتر تحت تاثیر زیرساختهای اقتصادی قرار دارد نه فرهنگ. این تأثیرگذاری پرتکرار، پیچیده، و بسیار فشرده است به گونهای که ذهنهای کُند و واکنشهای آهسته عاجز از غلبهٔ بر آن است.
(بخشی از نوشتهٔ Andrew Targowski در مجله مطالعات تطبیقی تمدنها)
@Habibollah_Babai
✍آه چراغ و پیکرهای با وضوی خون😢👇
اول: نمی دانم چه وصفی برای کسانی بیاورم 😡که به این راحتی خانواده ای را یک عمر داغدار عزیزشان می کنند؟!😢
دوم: به همان دلیل که پس از مرگ مهسا منتظر ماندم تا خبر دقیق علت مرگ بیاید و بعد نظر دادم که هر کسی چه بیمار چه سالم ممکن است هر جایی مرگش فرا رسد و مهسا به مرگ طبیعی فوت کرده و این همه غوغا نداشت مگر کسی به دنبال پیراهن عثمان باشد و مهسا مهسا کند، اینجا هم منتظر می مانم تا هویت قاتل کثیف و همدستانش معلوم شود.🤔
سوم:در هر حال قاتل و قاتلان😡 هر که باشند و از هر قبیله و قماش، بسیار ناجوانمردانه زائران و نمازگزاران بیگناه را به رگبار گرفتند.
چهارم: ای کاش میشد این قاتل و قاتلان را صد بار دار زد و دوباره زنده شوند و صد باره درد به دار آویختن را بکشند و بعد بمیرند. آن وقت است که این قصاص، حیات اجتماعی به دنبال خواهد آورد و کسی جرات چنین کار پلیدی را نخواهد داشت. 👌
پنجم: دانشجویان محترم دانشگاه ها نگران نشوید، برای همسفره شدن با جنس مخالف، با شعار زن زندگی آزادگی، خود را و دانشگاه را به آتش بکشانید. مهم نیست که زنان هموطن شما در خون خود غلط می خورد و جان می بازد. راحت باشید بزرگترین دغدغه شما همین باشد؛ سلف مشترک، کافی شاپ مشترک،، اختلاط، ارتباط و ....😳😳😢😭
@tayyebi8
این مطلب را خواندم جهت اطلاع میگذارم: 👇👇
دیروز دانشگاه صنعتی اصفهان دختران و پسران در سلف تجمع میکنند و عده ای از دانشجویان قصد ورود به آشپزخانه سلف را داشته اند تا خودشان غذا را به بقیه بدهند و سعی در بیرون کردن آشپزها و نیروهای خدماتی آشپزخانه داشته اند که خدا راشکر موفق نمیشوند. بعد از آن طی بازرسی این افراد توسط حراست دانشگاه متوجه شده اند که نقشه داشته اند سم داخل غذاها بریزند و به دانشجویان بدهند که خدا راشکر موفق نمیشوند.
بعد از آن در تجمع و شلوغی ها دختری غش میکند و پرستاران بهداری برای انتقال دختر حاضر میشوند که از بین جمعیت دختری دیگر قرصی به یکی از پرستاران میدهد و میگوید من با این دختر دوست هستم و هروقت حالش بد میشه از این قرص میخوره و خوب میشه ،پرستار با هوشیاری تمام قرص را داخل جیبش میگذارد و به دختر نمیدهد و بعد میبینند که قرص ،قرص سیانور بوده،به همین راحتی پروژه های کشته سازی را رقم میزنند و جوانان ما را مسخ میکنند😥
✍✍ به نظرم آگاهی بخشی نسبت به برنامه های توطئه وظیفه اصلی ما در این روزهاست. فرزندان به ویژه دهه نودی ها را آگاه کنیم تا حساس تر شوند نسبت به اوضاع امروز.
@tayyebi8
✍لطفا عصبانی نباشیم. فقط بیاندیشیم🤔 تا مساله حل شود. و اینک چند نکته ساده پیچیده!!👇
اول: بخواهیم، نخواهیم یک و ماه و نیم است که درگیر مساله ای به نام اغتشاش😡 هستیم.
دوم: بخواهیم، نخواهیم باید طیف بندی عقلانی نسبت به اغتشاشگران داشته باشیم و همه را در یک پک مخالف نظام قرار ندهیم.
سوم: برای مرزبندی بین آنها باید انگیزه ها و پشت صحنه ها به طور دقیق بررسی شوند.
چهارم: همیشه قصه از زمانی آغاز نمیشود که یک سلبریتی پايش را آن طرف مرز ایران می گذارد، بلکه از ماه ها قبل به تدریج و مرحله به مرحله این مهاجرت آغاز میشود. وقتی در سرزمین خود برای بیگانه چراغ سبز نشان می دهند نیز آغاز مهاجرت نیست بلکه وقتی دلشان قبل از پایشان روانه شد و زبانشان در ایران بر ضد ارزشهای این ملت به چرخش در آمد و به هر چیزی انتقاد کردند و به تحقیر سرزمینشان پرداختند در واقع مهاجرت کرده اند، آری فقط وزن آنها در وطنشان هست اما خود خودشان در مقابل وطن هستند. در اغتشاشات هم حضور در میدان و آتش زدن و شکستن و فحش دادن، نقطه آغاز نیست باید فلش بک زد در زندگی آنها و دید کجا لرزیدند و یا زمینه لغزششان را خودی!!! یا بیگانه!!! فراهم ساخت.
پنجم: علمای اخلاق، روان شناسان، جامعه شناسان، اقتصاد دانان و هر متخصص دیگر را جمع کنیم ببینیم نقطه آغاز کجا بوده و اگر ما هم در آن سهیم بودیم حداقل برای این که نسل های بعدمان حرمت شکنی را از اینها به ارث نبرند برنامه ریزی کنیم.
لطفا عصبانی نباشیم تا مساله حل شود🙏❣
@tayyebi8