eitaa logo
انسان، زندگی، آزادگی
150 دنبال‌کننده
96 عکس
6 ویدیو
1 فایل
من، شعار "زن، زندگی، آزادی" را نمی فهمم! چرابه "مرد، زندگی، آزادی" ستم می کنید؟ شعار من" انسان، زندگی، آزادگی" است.
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و ادب؛ این کانال را برای شما ایجاد کردم
سلام دوستان، طیبی هستم ناهید و در خدمت شما با موضوع انسان، زندگی آزادگی. چون پیج اینستای بنده tayyebi8 فعلا در دسترس نیست، اینجا در خدمتم. عجالتا عیدتان مبارک.
لینک ورود @tayyebi8
پلکان ها یکی یکی داشتم فکر می کردم 🤔چوپان دروغگو فقط دو بار دروغ گفت دیگر هم مردم ده(دهاتی ها) به حرفش اعتماد نکردند هم رسوای تاریخ شد 😒چطور مردم شهرهای ما(شهری ها) در ایران دهها و صدها دروغ از اینترنشنال و منوتو شنیده اند اما باز هم فرکانس را به سوی این شبکه ها تنظیم می کنند.😳😳 هر چه پدر مهسا و مادر سارینا و خاله فلان و عمه بهمان می‌گویند دختر ما در اغتشاشات نبوده یا ضربه نخورده و چنین و چنان از دنیا رفته اینها می گویند: بوده و ضربه خورده. 😳😳😡پس هسته سخت قصه چیز دیگری است نه مهسا، نه سارینا و نه هیچ دختر ایرانی و حقیقت دیگری مهم نیست. همه پلکان هستند برای رسیدن آنها به اهدافشان. لطفا مراقب باشیم. مساله خیلی سختی نیست @tayyebi8
انسان، زندگی، آزادگی چرا انسان؟ چرا زندگی؟چرا آزادگی؟ اول: در نگرش اسلامی جنسیت، امری ثانوی است یعنی انسان و انسانیت مهم است و نظام تربیتی اسلامی رسالتش در ابتدا تربیت انسان کامل و متعالی درجه یک است. دوم: در نگاه دین، جنسیت یک امر عارضی است یعنی اصل بر تربیت انسان کامل است و برنامه برای زن و مرد کامل شدن بعد از این مرحله با توجه به ویژگی های زنانه و مردانه تعریف می‌شود. سوم: اساسا جنسیت در کارکردهای زندگی است که معنا پیدا می کند و بانوی خانه و آقای خانه در خانواده و جناب سرکار خانم فلان و جناب سرکار آقای بهمان در جایگاه طبیعی خویش قرار می گیرند و شناخته می شوند. چهارم: پس در نگاه دینی، زن و مرد، فارغ از جنسیتشان در مسیر کمال و رشد هستند و نه پدرسالاری معنا دارد و نه فمنیسم. پنجم: پس اولین عنصر در شعار من می شود" انسان" نه "زن" و نه " مرد" ادامه دارد و ارادتمندم @tayyebi8
✍✍چرا زندگی؟ اول: از زندگی با اصطلاح "حق حیات" یاد میکنم. حق حیات، از طبیعی ترین و اساسی ترین حقوق بشر است.👌👌 دوم: در نگاه اسناد بین الملل عمومی حقوق بشر، حق حیات، حقی بنیادین، مطلق و پایه ای برای دیگر حقوق تلقی شده، اما هرگز به حیات به  عنوان عطای خداوندی نگریسته نمی شود.😚 سوم: از نظر اسلام، حیات، عطای خداوندی💝 است و حق حیات برای همه انسان ها تضمین شده و جداکردن هیچ روحی از بدن جایز نیست و حفظ ادامه حیات بشری تا آنجا که خدا بخواهد واجب است.🌷از این رو برای خودکشی هیچ راه بخششی وجود ندارد 😡و گناه قتل دیگران با قصاص یا دیه تقلیل می یابد. چهارم: در حقوق بشر از دیدگاه اسلام، حق زیستن انسان ها در محیطی پاک از مفاسد اخلاقی، حق مسلم بشر است، اماچنین حقی در حقوق بشر از دیدگاه غرب دیده نمی شود. پنجم: حق حیات معنوی برای بشر کمتر از حق حیات جسمی و مادی نیست برای همین در قرآن می فرماید: "قصاص مایه حیات است." یعنی با گرفتن حق حیات یک انسان قاتل(قتل عمد)، زمینه حیات معنوی و امنیت جانی و روانی جامعه تضمین می‌شود.💪 ششم: من چنین دریافتم که حق حیات اجتماعی در اسلام مقدم بر حق حیات فردی است و برای همین کسی که برای حیات اجتماعی و امنیت جامعه کشته شود، شهید است.🙏 اگر نه همه می دانند با کشتن یک نفر حیات او نابود می‌شود اما این را هم بدانند که ارزش حق حیات جامعه نه تنها کمتر از حق حیات فرد نیست که بیشتر است. پس زندگی یعنی حق حیات با عزت، شرافت فرد و جامعه و هیچکس نمی‌تواند این دو حق را جدای از هم ببیند. ادامه دارد و ارادتمندم🌸🌸 @tayyebi8
✍✍.... و اما چرا آزادگی؟ اول: "آزادگی"غیر از " آزادی" است. آزادگی، رهایی انسان از قید و بندهای ذلّت‌آور و نیز به معنای رهایی عقل و جان انسان از قفس شهوت و نفس پرستی است.👌 دوم: جناب دهخدا آزادگی را حریت، جوانمردی، اصالت، نجابت، شرافت و مروت معنا کرده است. سوم: امام حسین (ع)😘🌸 آزادگی و جوانمردی را فراتر از دین و مربوط به نوع انسانهای والا می داند و می فرماید اگر دین ندارید آزاده مرد باشید و آزادگی داشته باشید باید حق گویید. چهارم. انسان متدین، آزادگی دارد و نمی‌تواند آزاد به معنای لاقید و لاابالی باشد او در بند عقل و شرع است❣🌷 نه در بند نفس و شهوت.🤬 پنجم: خداوکیلی عریان شدن و قسمتهای زنانه بدن را به رخ دیگران کشاندن آزادی است یا آزادگی؟!🤔 آزادی که ما در این اغتشاشات اخیر دیدیم از این جنس است. این آزادی برای عریانی را جناب گاو و گوسفند🐑🐄 و دیگر حیوانات دوست داشتنی🦄🐼🐶 خدا دارند و راحت عریانند، اما آزادگی و مروت و جوانمردی، اختصاص به گل سرسبد مخلوقات دارد و اوست که باید التزام به عقل و شرع و قانون مدنی داشته باشد. پس شعار فرهیختگان می شود: انسان، زندگی، آزادگی👏👏👏👌🌷🌷🌷 @tayyebi8
🔰ضرورت هشدار دهنده در این رویداد پژوهشی، تبیین همه جانبه و تحليل علمي مقابله با آسیب های اجتماعی بر اساس منابع و متون دینی است؛ و نه نادیده انگاشتن تفاوت های موجود میان زن و مرد. چراکه رسوخ اندیشه ها و ارزش های مدرنیته در لایه های مختلف فرهنگ کشور، مرزهای اندیشه ناب دینی و غیر دینی را چنان در هم آمیخته که خروج از این بحران، بدون تفکیک اصولی فرهنگ و آموزه های اسلامی از سایر مؤلفه های غیر دینی امکان پذیر نیست. در این رویداد، ره آوردهای کاربردی حاصل از مسئله شناسی و آسیب شناسی حوزه زنان و دختران در مسائل فردی،اجتماعی، سیاسی، خانوادگی راهگشای حل بسياري از شبهات نگرشی و رفتاری مطرح شده از سوی فمینیست ها در حوزه زنان نیز خواهد بود. 🔺راه ارتباطی 🌐 https://pm.jz.ac.ir ✉️ pajoheshgah@jz.ac.ir 📞 025-32112657 🆔@motaleat_eslami
☝️☝️از کانال جناب دارابی.جالب بود
توهم پشت توهم😳: اول: شنیده ام مریم رجوی در صفحه توئیتر، خودش را به عنوان «رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران"😱برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران 🇮🇷معرفی کرده است.😁🤔 دوم: خدمت مریم خانم متوهم عرض کنم این اغتشاشات گرچه قصد براندازی هم دارد اما نقطه آغازش مبارزه با حجاب است، پس اولین کسانی که -دور از جان پس از براندازی -در حاکمیت ایران جایی نخواهند داشت، قطعا شما و همفکرانتان هستید. سوم: طبق نوشته بالا در عکس، ظاهرا بناست زن و زندگی مال مسعود خان باشد و شما هم با آزادی کامل مشغول قلع و قمع احساسات زنانه مادری، همسری زنان باشید. 😞😡 چهارم: اگر می گویم شعار انسان، زندگی آزادگی درست است برای همین است که شما اگر انسانیت داشتید با این جنس لطیف خلقت الهی چنین نمی کردید و اگر آزادگی داشتید پرونده ای به این سیاهی بر جای نمی‌گذاشتند. پنجم: اساسا خیلی دل نبندید به حکومت آینده ایران چون قبل از رسیدن به تاج و تخت، خودتان همدیگر را تکه پاره کرده اید. @tayyebi8
☝️نکات مهم و کاربردی از استاد بابایی
«آگاهی و خشونت» در تمدن جدید زیرساخت‌‌های تمدنی در قرن بیست‌ویکم به «تمدن غربی-جهانی-مجازی» سوق یافته است. تویین‌بی به عنوان پدر مطالعات تمدنی بدین نکته اشاره کرده است که تمدن‌ها به چالش‌های طبیعی و اجتماعی پاسخ می‌دهد، ولی او بخاطر آنکه تحقیقی دربارهٔ تمدن‌های قرن ۲۱ نداشته، اشاره‌ای هم به زیرساخت‌های اقتصادی (infrastructure) نداشته است. در قرن بیست‌ویکم، تمدن غرب تبدیل به تمدن تکنولوژیک شد که محروم از فرهنگی با روح ساری و جاری است. امروزه کارکردهای تمدن غربی-جهانی-مجازی در بسیاری از زیرساخت‌های خاص تمدنی، که پاسخ‌هایی از جامعه خود می‌طلبد، مشهود است. این زیرساخت‌های تمدنی شیوه‌های عملیاتی را در تمامی فرهنگ‌ها مانند فرهنگ ژاپنی، چینی، هندی، بودایی، اسلامی و همین‌طور آفریقایی به چالش می‌کشند. بموجب رشد سریع این تکنولوژی‌ها مثل شبکه‌های مجازی (فیس‌بوک، توییتر، اینستگرام و غیره)، هوش مصنوعی، و پیشرفت‌های ژنتیک، ممکن است تمدن معاصر را به طور چشمگیری به تمدن انسان-ماشین (با مردمانی جدید و با مغزهای سیم‌کشی شده) سوق بدهد. چرا؟ ✓ تکینگی (singularity) نزدیک است. این بدان معناست که انسان خردمند (Homo sapiens) جای خود را به تفکر ماشینی و گونه‌های تصمیم‌گیری جدید داده که رشد تمدن انسان-ماشین را ۲۵درصد سریع‌تر از اکنون می‌کند. این دومین بیگ‌بنگ در تاریخ انسان خواهد بود. ✓ ربات‌های کشنده که طراحی شده‌اند برای اقتصاد بدون نیروی کار، برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌های برآمده از شبکه‌های اجتماعی و نتیجه‌گیری‌هایی که زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، و نهایتا برای تحقق نظم اجتماعی پلیسی. ✓ بیش از نیمی از جمعیت دنیا در ۲۰۱۸ آنلاین و وصل به اینترنت هستند. آنها می‌توانند رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را در همه سطوح اجتماعی به صورت الکترونیکی انتخاب کنند. بدین‌سان دموکراسی نمایندگی جای خود را به دموکراسی مستقیم خواهد داد، چیزی که به هرج‌ومرج اجتماعی منجر خواهد شد. همان‌طور که اینترنت مردم و سازمان‌ها را آگاه‌تر می‌کند، همین‌طور آنها را از رهگذر نفرت‌پراکنی، جرائم سایبری، و سانسور و شیوع اخبار فیک، خشن‌تر می‌کند. برای مثال فیس‌بوک در میانمار برای زیاده‌روی در نفرت اقلیت روهینگیا دستکاری می‌شود، و همین در فیلیپین منجر به انتخاب رودریگو دوترته می‌شود. پیش از آنکه ما برای تنظیم ارتباطات الکترونیکی در جامعه جهانی آماده بشویم، این وضعیت قبل از آنکه بهتر شود، بدتر خواهد شد. بموجب کُندی ما در تنظیم تکنولوژی، شاید برای بهتر شدن وضعیت خیلی دیر شده باشد. امروزه تمدن ما، آنگونه که برآمده از حل‌مسئله‌های تکنولوژی محور است، بیشتر تحت‌ تاثیر زیرساخت‌های اقتصادی قرار دارد نه فرهنگ. این تأثیرگذاری پرتکرار، پیچیده، و بسیار فشرده است به گونه‌ای که ذهن‌های کُند و واکنش‌های آهسته عاجز از غلبهٔ بر آن است. (بخشی از نوشتهٔ Andrew Targowski در مجله مطالعات تطبیقی تمدن‌ها) @Habibollah_Babai
✍آه چراغ و پیکرهای با وضوی خون😢👇 اول: نمی دانم چه وصفی برای کسانی بیاورم 😡که به این راحتی خانواده ای را یک عمر داغدار عزیزشان می کنند؟!😢 دوم: به همان دلیل که پس از مرگ مهسا منتظر ماندم تا خبر دقیق علت مرگ بیاید و بعد نظر دادم که هر کسی چه بیمار چه سالم ممکن است هر جایی مرگش فرا رسد و مهسا به مرگ طبیعی فوت کرده و این همه غوغا نداشت مگر کسی به دنبال پیراهن عثمان باشد و مهسا مهسا کند، اینجا هم منتظر می مانم تا هویت قاتل کثیف و همدستانش معلوم شود.🤔 سوم:در هر حال قاتل و قاتلان😡 هر که باشند و از هر قبیله و قماش، بسیار ناجوانمردانه زائران و نمازگزاران بیگناه را به رگبار گرفتند. چهارم: ای کاش میشد این قاتل و قاتلان را صد بار دار زد و دوباره زنده شوند و صد باره درد به دار آویختن را بکشند و بعد بمیرند. آن وقت است که این قصاص، حیات اجتماعی به دنبال خواهد آورد و کسی جرات چنین کار پلیدی را نخواهد داشت. 👌 پنجم: دانشجویان محترم دانشگاه ها نگران نشوید، برای همسفره شدن با جنس مخالف، با شعار زن زندگی آزادگی، خود را و دانشگاه را به آتش بکشانید. مهم نیست که زنان هموطن شما در خون خود غلط می خورد و جان می بازد. راحت باشید بزرگترین دغدغه شما همین باشد؛ سلف مشترک، کافی شاپ مشترک،، اختلاط، ارتباط و ....😳😳😢😭 @tayyebi8
🙏🙏🙏اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ❣ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ💪 @tayyebi8