eitaa logo
تزکیه عملی
1.6هزار دنبال‌کننده
215 عکس
26 ویدیو
8 فایل
نشربیانات،تألیفات،ودروس اخلاق ازعالم فرزانه،عارف واصل،حضرت آیت الله العظمی محمدشجاعی(ره) این کانال ارتباطی با بیت معظم له ندارد. آرشیوصوتی تزکیه عملی @tazkiyehamaly_arshiv کانال تزکیه عملی درسروش http://sapp.ir/tazkiyehamaly
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص و : قسمت * ۵۶ * ⚜پرهیز از کاری که موجب اعتذار است⚜ 🍀 بعد مى فرماید: وَ احْذَرْ کُلَّ عَمَلٍ إِذَا سُئِلَ عَنْهُ صَاحِبُهُ أَنْکَرَهُ أَوْ اعْتَذَرَ مِنْهُ، بترس از هر عملى که وقتى صاحب آن عمل آن از عملش سؤال مى شود، یا انکار مى کند یا عذر مى آورد. ببینید حضرت على علیه السلام چه نصیحتها به حارث مى کند. ببینید حارثها چه شده اند. بیانات امیرالمؤمنین علیه السلام گفتم عجیب است. اساس اصلاح از اینجاها شروع مى شود. گفتم بیان امیرالمؤمنین علیه السلام بیانات مخصوص است. فلذا امثال حارثها با این نصیحتها که گرفته اند چه شده اند. هیچ عملى نکن که وقتى درباره آن از تو سؤال مى کنند، بخواهى انکارش بکنى یا عذر بیاورى. @tazkiyehamaly 🍀 دوباره تکرار مى کنم سه جمله فرمود که: ۱) بترس از آن عملى که انسان براى خودش راضى مى شود براى دیگران دلش نمى خواهد، ۲) بترس از هر عملى که در خفا عمل مى شود ولى انسان حیا مى کند از این که در آشکارا عمل بشود، ۳) بترس از هر عملى که وقتى صاحبش از آن سؤال مى شود، یا انکار مى کند یا عذر مى آورد. 🍀 ما حالا این را بر خودمان تطبیق بکنیم: اول مى گوید بترس از آن عملى که براى خودت مى خواهى و براى هیچ کس دیگر نمى خواهى. خیلى چیز عجیبى است. ترسش براى این است که افتضاحش را خدا در قیامت پیش آورد! در هم مى خوانیم ربّنا لا تفضحنا فى الدنیا و الاخره علی رؤس الاشهاد. 🍀 یک مقام بعد از مردن در قیامت مقام فضیحت است. کسانى را که خدا بخواهد، همه چیزشان را همه مى دانند. آن خودش از جهنم هم بدتر است، فضیحت است. منتها کسانى را که مى خواهد ستر مى فرماید. لاتفضحنا علی رؤس الاشهاد. 🍀 در روایت هست امام صادق علیه السلام فرموده: اگر کسانى بدانند عرض اعمال و فضیحت چیست از همین حالا عقل از سرشان مى پرد و به کوهها مى روند و زندگى را ترک مى کنند. اگر بدانند چه مى شود!!! @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص و : قسمت * ۵۷ * ⚜تشویق نزدیکان به عمل⚜ 🎋در اینجا حضرت امیر علیه السلام به حارث در جمله اولش هم مى گوید: افضل مؤمنین را هم به تو بشناسانم، کسى است که خود عمل مى کند، نزدیکانش را هم وادار به عمل مى کند و انفاق مى کند. [وَ اعْلَمْ أَنَّ أَفْضَلَ الْمُؤْمِنِینَ أَفْضَلُهُمْ تَقْدِمَةً مِنْ نَفْسِهِ وَ أَهْلِهِ وَ مَالِه] این بیان مخصوص است، شاید تا بحال نشنیده باشید، مى فرماید افضل مؤمنین کسى است که خودش عمل مى کند و نزدیکانش را هم به عمل ارشاد و هدایت مى کند. و دیگر این که اهل انفاق باشد. @tazkiyehamaly 🎋 خود را با این بسنجیم. در این بیان امیرالمؤمنین علیه السلام افضل را با سه خصلت بیان مى کند: خود عامل باشد،با نزدیکانش کار بکند و زحمت بکشد و آنها را به عمل بکشاند، یعنى به این مسئله همت داشته باشد. 🎋 مثلاً کمیل از اصحاب خاص امیرالمؤمنین علیه السلام بود، دعاى کمیل را براى او گفته، [از جانب حضرت] مأموریتى داشت، عامل حضرت بود در جائى، خوب عمل نکرده بود. وقتى دشمن براى تاختن به مؤمنین از آن شهرى که کمیل در آنجا بود، عبور مى کرد، کمیل جاى دیگرى رفته بود براى این که جمعى را به راه بیاورد. حضرت یک نامة تند نوشت و فرمود تو به درد این کارها نمى خورى! یعنى صلاحیتش را ندارى. مى فرماید: تو حالا اینجا را وِل کردى رفته ای آنجا! معلوم مى شود تو به درد این کارها نمى خورى! مى فرماید: تو غفلت کردى از شهرى که تو در آنجا بودى آنها عبور کرده اند، کانّه تو به آنها راه داده ‌ای. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
Ayatollah shojaee _[ laylatolghadr ].mp3
3.68M
📢 ⚜بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی(ره): ⚜موضوع: «سعی جدی داشته باشید در سه شب لیالی قدر اصلا نخوابید.حتی یک چرت هم نزنید.وبا تضرع از خدا بخواهید. @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب را تمنا کنیم... التماس دعا ✨🍃✨🍃✨🍃✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص و : قسمت * ۵۸ * ⚜برآوردن حوائج مردم ⚜ 🌿 این جمله را یاد بگیرید که حضرت على علیه السلام به کمیل موعظه مى کرد، ـ در نهج البلاغه است ـ فرمود: نزدیکانت را تشویق بکن، وادار بکن که روزها بروند براى تحصیل مکارم اخلاق، شبها هم بروند دلهاى شکسته را بدست بیاورند، حوائج آنها را برآورده کنند. بعد فرمود: قسم به آن خدا که همه اصوات را مى شنود، کسى نیست که سرور و شادى را به دلى وارد بکند، قلبى را شاد بکند، مگر این که خدا از همان سرورى که به آن دل وارد کرده است، لطفى را خلق مى کند که هر وقت مصیبتى یا مشکلى به او رو بیاورد، این لطف مانند آب که به سرازیری مى رود، فورى بسراغش مى آید و آن مصیبت و ناراحتى را از او رد مى کند. بعد مثال مى زند، چطور شتر قبیلهای بجایى [مى رود] که شتربانى شترهایش را آب مى دهد، آن شتر را رد مى کند. هر وقت به این شخص مصیبتى یا مشکلى مى خواست پیش بیاید، آن لطفى که خدا از آن سُروری که آن شخص در دل شکسته و حاجتمند وارد کرده، خلق کرده است، آن لطف مى آید مانند آب سرازیر مى شود و آن مشکل را از او کنار مى زند. @tazkiyehamaly 🌿 دلهایى که شکسته است به دست آوردید. حال، مادر باشد یا پدر باشد یا شکسته سایر مؤمنین باشد. با برآورده کردن حوائج آنها سرور در دل آنها وارد کرده اید. حضرت على علیه السلام به کمیل مى فرماید: شبها حوائج این و آن را برآورده بکن. مى فرماید: با این کار سرورى در دل او ایجاد مى کنى که خدا از آن سرور لطفى را خلق مى کند. حالا این یعنى چه؟ [یعنی این لطف] همیشه کانّه آماده است که به جایى که سرازیر است برود و مشکل آنها را برطرف مى کند. 🌿 امام علی (ع) به کمیل بن زیاد نخعی فرمود: "اى کمیل خویشان خود را دعوت کن که روزها به دنبال تحصیل صفت پسندیده و اخلاق نیکو بروند و شبها به سراغ انجام حاجت کسانى که در خوابند، بروند، سوگند به کسى که شنوایى او آهنگها و فریادها را احاطه کرده (و صداهاى آهسته و بلند را مى شنود) کسى نیست که دلى را شاد و خرّم کند، مگر اینکه خدا در عوض لطف و مهربانى، به او عنایت کند، که اگر اندوهى به او برسد، آن مهربانى مانند آبى که در زمین ناهموار جارى است، مى رود تا آن اندوه را از او دور سازد، چنان که شتر شخص غریب را از (کشت و زرع خود) دور سازند. [ترجمه ارشاد القلوب، سلگى ، ج۱، ص: ۳۷۰] @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص و : قسمت * ۵۹ * ⚜مواظبت بر شبهای قدر⚜ این را هم به عنوان تذکر دیگر بگویم: اقلاً آن سه شب، شبهاى لیالى قدر را حتى المقدور ـ انشاءالله سعى کنید که مقدور باشد، حتماً از خدا بخواهید، خدا نخواهد که هیچ چیز نمی شود ـ سعى جدّى بکنید که این سه شب ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ را حتى یک چُرت هم نزنید! حتماً خیلى مواظبت کنید، با تضرع از خدا بخواهید که آن شب را خراب نکنید. اعمالش را که انجام می دهید در این سه شب هر چه می توانید با تضرع دعا کنید براى نجاتتان. مثلاً بنشینید یک ساعت فقط براى همین نجات یافتن از آتش با اصرار دعا کنید. دو ساعت، هرقدر توانستید: خدایا ما را از اهل نجات قرار بده، عاقبت ما را عاقبت سوء قرار نده، از خودت جدا نکن، از محمّد و آل محمّد صلی الله علیه وآله جدا نکن، از قرآن جدا نکن، از مخاطراتى که در مواقع مختلف، مخاطرات اخروى پیش می آید، خدایا ما را حفظ بکن، چه بکن و چه نکن، اینها را در این سه شب که شبهاى تقدیر است حتماً فراموش نکنید. حالا دعاهاى دیگر هم کردید، براى حوائج خودتان بکنید. یعنى اعمال مستحبى که انجام می دهید بجاى خود محفوظ، بخشى را بزبان خودتان که درد دلتان چیست براى دعا قرار بدهید. دعاهاى ابوحمزه و امثال اینها را هم بخوانید. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ٦٠ * ⚜مواظبت بر دعاهای ماثور ⚜ 🌹 ما خیلى چیزها را نمی فهمیم که باید از خدا بخواهیم، اصلاً نمی دانیم که اینجور چیزها را باید از خدا خواست. اصلاً شعور ما کار نمی کند، فلذا خواندن هایى که از حضرات معصومین وارد شده است در مواقع مختلف، یک کار ضرورى ضرورى است. براى این که آنها می فهمیدند که چه جور چیزها را باید از خدا خواست و ما چون نمی دانیم، نمى خواهیم و چون نخواسته ایم هم نمی گیریم، بما نمی دهند. 🌹 اما وقتى آن دعاها را خواندید شما هم آن چیزهایى را که حتى توجه ندارید که باید بخواهید، از خدا می خواهید و خدا عنایت می کند. از جمله دعاى ابوحمزه است همه دعاها. این یک بابى است. دعاها را در جاهاى خودش در ماه مبارک و غیر ماه مبارک انجام بدهید، اما به زبان خود هم براى نجات اخروى دعا کنید. من مکرر گفته ام فکر می کنم شماها خوب نمی فهمید که خطرات اخروى که در پیش است خیلى زیاد است. هرچه من سعى می کنم اینها را بگویم و بفهمانم ولى می بینم که جا نمی افتد.!!!!! @tazkiyehamaly 🌹 مسئله خیلى مهم است، خطرات اخروى که در پیش است، این را یقین بدانید که زیاد است، براى همه زیاد است. مقصودم از این که می گویم در پیش است نه به لحاظ زمان می گویم، حالا زمان این جور که پیش می رود حفظ دین سخت خواهد شد در جاى خود محفوظ. ولى در عین حال آن را نمی گویم، آن خطرات را می گویم که مخصوصاً در دوران آخر عمر مشکلاتى که براى انسان پیش می آید از پیرى و مریضى و مخصوصاً در حال و اینها و بعد از احتضار و موقع ورود به و امثال اینها، خیلى سخت است براى اینها، حتماً حتماً مخصوصاً در شبهاى قدر دعا بکنید، خیلى خیلى از این مسئله بترسید. انسان اگر خوب بفهمد وجودش متزلزل می شود. مطمئن نیستیم چه از آب درخواهیم آمد، هیچ مطمئن نیستیم ولو الان خیلى خوب هم باشیم. این هم یک تذکر لازم براى شبهای قدر. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
tafsir_naba_6.mp3
12.8M
📢 ⚜ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی (ره) : ⚜ موضوع: قسمت * ٦ * 🌺✨💫🌺✨💫🌺✨💫 🖌کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv 🌺✨💫🌺✨💫🌺✨💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ٦١ * ⚜چند نکته درباره ماه مبارک⚜ ✨توجه به ✨ 🎍درخصوص ماه مبارک می خواستم تذکراتى بدهم با مقدمه بسیار مجمل، مطلبم را به شما می گویم و آن اینکه یکى از گرفتاریهاى کلى ما که در ماه مبارک به سراغ ما می آید ـ که از ظهورات و تجلیات هواهاى نفسانى ماست ـ و باید مراقبت بکنیم، این است که ما در عبادات معمولاً سعى می کنیم به صورت ظاهرش بپردازیم و از حقیقت عبادتها ـ که بدست آوردنش و دارا بودنش و تحصیل و اداءاش سخت است ـ معمولاً شانه خالى می کنیم. بطور کلى اینطور است، منظور من در اصل، است ولى در همه جا این گرفتارى کلى هست. 🎍تکرار می کنم به حکم و به اقتضاى هواى نفس من و شما این ابتلاء را داریم که سعى می کنیم در عبادات، صورت ظاهرش را، تصویر ظاهرى اش را که بسیار آسان است انجام بدهیم و اما از حقیقت و که اصلش همان باطنش است و به باطن ما می رسد و همان هم به درد می خورد، معمولاً ما شانه خالى می کنیم. وقتى گفته می شود بخوانید، از ترس جهنم نماز می خوانیم، ولى صورت نماز را سعى می کنیم بجا بیاوریم که درست باشد ـ از آن مقدماتش گرفته تا طهارتش، وضویش، مکانش و لباسش و قرائتش، آداب ظاهرى ‌‌اش ـ اما آن باطنى که نماز دارد و ما مکلف به آن باطنش هم هستیم، آن حقیقتى که نماز دارد و ما موظفیم آن حقیقتش را هم به دست بیاوریم، حقیقتش را هم دارا باشیم، حقیقتش را هم اقامه بکنیم، از اینها معمولاً ما شانه خالى می کنیم. @tazkiyehamaly 🎍 مثلاً وقتى به رکوع می رویم سعى می کنیم همین رکوع باشد، دستها به زانو برسد، کمر چطور باشد، جمله سبحان ربى العظیم و بحمده را چطور بگوئیم، تمام نشده بلند نشویم، بلند شدیم بعد از تمام شدن قد راست باشد و الى آخر. اما توجه نداریم که این ظاهر رکوع است، تحصیل این زیاد مشکل نیست، اصلاً هیچ مشکل نیست! مشکل آنجاست که در رکوع، شما و شما هم در حال تعظیم باشد، دل در تعظیم باشد و بدن تعظیم دل را تصویر بکند. دل تسلیم دربرابر حضرت عظیم باشد یعنى تسلیم در برابر اسم عظیم باشد، دربرابر کبریاى حق باشد. حضرت عظیم، از اصطلاحات است، ما در حضور خدایى که اسماءَش همه جا را پر کرده است و در همه جا حاضر است و ما در محضر، ، یعنى در حضرت خداى متعال هستیم. 🎍 خدا اسماء دارد، با همه اسماءَاش در همه جا حاضر است و ما هم در محضر خدا با همه اسماءَاش هستیم. از جمله از اسماء خدا اسم عظیم است. ما همیشه در حضرت عظیم هستیم یعنى در محضر خداى عظیم هستیم و نمی فهمیم. حالا من نمی خواهم بگویم مسئله رکوع چیست. اگر ما بفهمیم، شما بفهمید باید شب و روز براى همین یکى گریه بکنیم که خدا ما را ببخشد که ما در برابر حضرت عظیم چه جسارتها کرده ایم و می کنیم. حتى آنوقتى که به خدا می گوئیم در محضر خداى عظیم رکوعى می خواهیم بجا بیاوریم، باز دل ما ادب تعظیم را بجا نمیاورد. بدن تصویر می کند، در رکوع طورى، در سجده طورى، در قیام طورى. در همه حرکات نماز که یک صورتى دارد و باطنى دارد، ما فقط صورتش را تصویر می کنیم و از تحصیل باطنش شانه خالى کرده ایم. حتى به فکر این نیستیم که لااقل دلمان را، را فقط چند دقیقه در محضر خدا بحالت حضور فکرى و حضور قلبى جمع کنیم و بدانیم که چه می گوئیم. 🎍 این را ما به دست نمی آوریم و در این باب سعى نمی کنیم. این اندازه بخودمان زحمت نمی دهیم که خودمان را جمع بکنیم و پراکنده نشویم. بدون اداى حداقل باطن نماز، حالا مرتبه بالایش بالاست که در سجده چطور باید باشد، بین سجده چطور، سجده دوم چطور، بلندشدن چطور، در همه عبادات. خلاصه این گرفتارى ماست، ذکر می گوئیم همین طور، دعا می خوانیم همین طور. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ٦٢ * ⚜چند نکته درباره ماه مبارک⚜ 🌳 در اینجا حالا منظور من است که این باب هم باب طولانى است که اگر صحبت بشود مطالب زیادى در اینجا هست، یادتان نرود تکرار می کنم ما به حکم و به اقتضاى هواى نفس در عباداتى که انجام می دهیم صورت ظاهرش را اگر موفق شدیم انجام بدهیم، اما هیچ سعى نکرده ایم از بواطن و حقایق عبادات چیزى به دست بیاوریم. فلذا کار ما بسیار سخت است، بسیاربسیار سخت است. 🌳 هم یک ظاهرى دارد و یک باطنى دارد. باطن روزه را ما سعى در تحصیلش نمی کنیم. از باطن روزه هم آن بواطن دقیق را من به شما نمی گویم، نمی توانم بگویم، به اجمال کمى از باطن روزه را که ما شانه خالى کرده ایم و بظاهرش اکتفا کرده ایم توضیح می دهم و امیدوارم انشاءالله ماه مبارک که می آید ما متذکر باشیم. دقت کنید. @tazkiyehamaly 🌳 مى بینید من و شما که روزه می گیریم از ظاهر روزه یک مقدار برخوردار هستیم، نمی خوریم، نمی آشامیم، چیزهایى که از مبطلات صریح و واضح روزه است ما اجتناب می کنیم مانند خوردن و آشامیدن و بعضى چیزهاى دیگر. نمى دانم شما به ابواب روایات دقت کرده اید؟ که اینها را فقها جمع بندى کرده اند، که بالاخره منظور چیست؟ مثلاً روایتى ما داریم که اگر انسان غیبت کرد روزه اش باطل است، اگر دروغ گفت روزه اش باطل است، اگر اصلاً معصیت کرد روزه اش باطل است. اینها را فقهاى بزرگوار ما با جمع بندى بین روایاتى که در مقام اجتهاد داشته اند و حق هم همین است اینجور گفته اند که مبطلات روزه خوردن و آشامیدن و اینجور چیزهاست. باطن روزه را این غیبت و امثال آن باطل می کند، بیش از این دیگر نه آنها وظیفه شان بوده و نه گفته اند. 🌳 اگر شما یک وقتى روایات را مطالعه بکنید و از نحوه برداشت فقها بى خبر باشید خودتان را وحشت برمى دارد، که اصلاً از روزه های ما چیزى نمانده! و واقعیت اش هم همین است. چون ما به باطن روزه توجه نکرده ایم، از ما در باطن خبرى نیست. کما اینکه از ما در باطن هیچ خبرى نیست، خیلى روى این مسئله توجه بکنید. من شما را تکلیف نمی کنم که باطن بالاى روزه را به دست بیاورید، من و شما اهل آن تکلیف ها نیستیم. فقط می خواهم بگویم که یک مقدار از آن چیزهاى حادّى که دیگر در باطن اثرى از روزه دار بودن را نمی گذارد باقى بماند، اقلاً از آنها اجتناب بکنید، نه باطن بالاى روزه. 🌳 نمی دانم مقصود مرا خوب می فهمید؟ مجبور هستم باز یک مقدار جمله را عوض بکنم...(ادامه در قسمت بعد) @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ۶۳ * ⚜مرتبه اول حقیقی⚜ 🌷 باطن روزه خودش مراتب دارد، مرتبه اولش را من می خواهم بگویم سعى بکنید داشته باشید مرتبه اول باطن روزه را، مراتب بالایش کار ما نیست، یعنى ما اهلش نیستیم، یعنى زحمت نکشیده‌ ایم. نه اینکه نمی توانیم، می توانیم لا یکلف الله نفسا الا وسعها هرچه خدا تکلیف کرده است در وسع همه هست ولى ما سعى نکرده ایم و به دست نیاورده‌ ایم. باطن روزه مراتب دارد، آن مرتبه اولش را می خواهم بگویم که لااقل من و شما سعى بکنیم به دست بیاوریم که نتیجه اش این می شود که در باطن هم ـ لااقل در آن مرتبه بسیار ضعیفش ـ ما را بعنوان صائم و روزه دار حساب کنند نه روزه خوار. 🌷 آن که می گوید غیبت کردى است باطل است، راست می گوید، روایت است، یعنى تو در باطن روزه دار نیستى. اگر دروغ گفتى روزه ات باطل است یعنى در باطن تو حتى مرتبه اول روزه را ندارى، صائم نیستى! اینها را شما مواظبت بکنید، چند چیز است من براى شما می شمارم: @tazkiyehamaly ✨✨ترک 🍁 کلاً [ترک] گناهان است، در یک کلمه اگر بگوئیم یعنى وقتى روزه می گیرید، کلاً گناهان را ترک بکنید. من هم مثل شما، حرفش را می زنیم، هیچ خجالت هم نمی کشیم که در ماه مبارک براى اینکه روزه مان روزه باشد گناه نکنیم! انسان خجالت می کشد، لااقل روزه تان روزه باشد، گناه نکنید! این خجالت دارد یا ندارد؟ می فهمید چه می گویم؟ در عین حال خجالت هم داشته باشد، دیگر چه باید کرد، باید گفت. 🍁 حالا اصل خجالت و افتضاح من و شما بعد است، داستان طولانی دارد، بعدش دیده خواهد شد. به خدا پناه برید از آن افتضاحى که در پیش دارید، از آن فضیحى که هست. دعا بکنید اللهم لا تفضحنا فى الدنیا و الاخرة علی رؤس الاشهاد فضیحتى است که عجب عالمى است. به هر صورت خجالت هم بکشیم مطلب این است که باید به ما گفته شود، فلذا من به شما می گویم: ⬅️اگر می خواهید روزه تان مرتبه اول باطن روزه را داشته باشد گناه نکنید والسلام. 🍁 اگر این کلمه جامع را در نظر بگیرید مرتبه اول از روزه را خواهید داشت. حالا خوردن و آشامیدن و آن مبطلات روزه که هست از آنها که گفتنى نیست باید اجتناب بکنید، از گناه هم اجتناب بکنید، مواظبت بکنید که زبانتان، چشم و گوشتان و اعضاء و جوارح تان کلاً گناه انجام ندهد و دلتان و فکرتان. البته اینها را هم اضافه کنید که نکنید فقط گناه چشم است و گناه زبان است و گناه گوش است، که اگر خوب هشیار نباشیم از اینها هم غفلت می کنیم و گناه را به حساب نمی آوریم. سعى بکنید گناه نکنید، نه چشمان، نه دستتان، نه گوشتان و نه زبانتان و نه دلتان و نه پاهایتان و نه اعضاء و جوارحتان. یعنى قدمى برندارید، بجایى نروید که حرام است. امیدوارم خدا من و شما را به روزه ای که اجمالاً حقیقتى داشته باشد موفق بکند. از حالا هم از خدا بخواهید که خدا شما را محروم از روزه ماه مبارک نکند. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨