eitaa logo
♦️تا ظهور مولا (عج)♦️
375 دنبال‌کننده
106.4هزار عکس
69.9هزار ویدیو
165 فایل
🤲🏻🌹کانال تحلیلی خبری ؛فقط در جهت ظهور و جهاد تبیین🌹🤲🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️واکنش کنعانی به‌ افتتاح سفارت اسرائیل در بحرین سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹هرگونه اقدام سازشکارانه کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس، به دور از حکمت سیاسی و مغایر با مسئولیت‌های انسانی این کشورها نسبت به حمایت از حقوق ملت فلسطین است. 🔹اقدام سازشکارانه اندكی از دولتهای اسلامی در فشردن دستان جنایت پیشگان صهیونیست، خللی در عزم پولادین ملت فلسطین برای آزادی سرزمین خود ایجاد نخواهد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه كرده‌ای كه جهانی به تو يقين دارد برای ديدن تو شوق اين‌چنين دارد..! ‌
🔻امام باقر علیه السلام: 🔹اگر مردم می‌دانستند زیارت امام حسین علیه‌السلام چقدر فضیلت دارد از شوقِ (زیارت) جان می‌دادند و از حسرتِ (جا ماندن)، قالب تهی می‌کردند. 🔸لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی زِیَارَةِ الْحُسَیْنِ مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَیْهِ حَسَرَاتٍ
امیرعبداللهیان از مهمان‌نوازی عراق در برگزاری مراسم اربعین تشکر کرد 🔺 وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه عراق از مساعدت، حسن استقبال و مهمان نوازی دولت و ملت عراق در برگزاری شکوهمند رویداد عظیم اربعین تشکر و قدردانی کرد. 🔺 وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی با اشاره به اهمیت اربعین نزد محبان و پیروان امام حسین (س) و آزادگان جهان، مدیریت شایسته دولت و حسن مهمان نوازی مردم عراق در برگزاری تجمع میلیونی زائرین از کشورهای مختلف را نشانه‌ای از اقتدار و ثبات در کشور دوست و برادر عراق برشمرد. 🔺 وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در خلال این گفتگوی تلفنی مناسبات فی‌مابین در حوزه‌های مختلف را مورد گفتگو قرار دادند و بر تداوم همکاری‌ها و استمرار رایزنی در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فیلم سرقت موبایل در صف شلوغ نانوانی/همه شوکه شدند رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو مرد جوان که با استفاده از موتورسیکلت با پلاک مخدوش اقدام به موبایل قاپی می کردند، خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیمت زیارت حضرت سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه استاد بندانی نیشابوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ادعای «اخراج اساتید» از دانشگاه‌ها تا چه میزان صحت دارد؟ چندی پیش یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب گزارشی مبنی بر اخراج اساتید منتشر کرد و در پیوست این گزارش نام تعدادی از اساتید اخراجی را ذکر شد. در همین باره با چند تن از اساتید دانشگاه که اسامی‌شان در لیست منتشره بود گفتگویی داشتیم: 🔹رحمت صادقی، استاد دانشگاه کردستان: من از دانشگاه اخراج نشدم. 🔹حجت پارسا، استاد دانشگاه خلیج فارس بوشهر: من از دانشگاه اخراج نشدم ولی احضار شده‌ام. 🔹صادق زیباکلام، عضو سابق هیئت علمی دانشگاه تهران: سال ٩٧ از دانشگاه آزاد اخراج شدم و در دانشگاه تهران نیز در همان سال بازنشست شدم. 🔹سید بهشید حسینی، استاد دانشگاه هنر: فعلا از دانشگاه اخراج نشده‌ام.
. ⭕️ هنوز سالگرد اغتشاشات نشده : سفیر عربستان میاد ایران سیما ثابت، مجری اینترنشنال که تز شکست و براندازی میداد، استعفا داد فروش نفت به دوره قبل تحریم می‌رسد پول‌های بلوکه آزاد می‌شود ایران به بریکس و شانگهای ملحق شد تورم کاهش میابد فاز 11 بزرگترین میدان گازی بعد از سالها افتتاح می‌شود جنگنده های جدید وارد می‌شود مشتری های تجهیزات نظامی ایران می‌شود همچنان پیج های مجازی وعده شورش و براندازی می‌دهند😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 نماهنگ میرجاوه 🔹 پیشکش به زوار پاکستانی اربعین که با تمام سختی‌ها، به زیارت سرور و سالار شهیدان می‌آیند 🔹ترنم تازه‌ای از محمدحسین پویانفر، پیشکش نگاه شما و همه زائران مسیر بهشتی کربلا. 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانباز جنگ قره باغ سبحان آقایف در زندان کشته شد.او مجروح و بیکار بود و وزارت کار به وضعش رسیدگی نمیکرد.وی به خاطر بی پولی و بیکاری مجبور به دزدی شد. برخی جانبازان در به دلایل مشابه مجبور به دزدی و فروش مواد مخدرهستند. قاتل آقایف یک بازرس دادگستری، تنها ۲۰۰۰ منات جریمه شد!
🔴بنا به اسناد علمای شیعه اربعین روزی است که سر مبارک امام‌حسین به بدن ارباً اربا ملحق می‌شود 🔹در این یادداشت آنچه در اولین اربعین گذشت را با هم مرور می‌کنیم 🔻شیخ مفید، شیخ طوسی و علامه حلی، 20 صفر و روز اربعین را روز بازگشت نزدیکان امام حسین علیه‌السلام، از شام به سوی مدینه می‌دانند. همچنین معتقدند در همین روز بود که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی رسول خدا، از مدینه به کربلا آمد و اولین زائر مزار امام حسین علیه‌السلام بود. 🔻بنابر آنچه در منابع کهن تاریخی آمده، سرِ مبارک امام حسین علیه‌السلام، در روز اربعین به بدن ایشان ملحق شده است. همچنین در برخی منابع دیگر، ورود خانواده امام حسین علیه‌السلام از شام به کربلا نیز در این روز دانسته شده است. سید ابن طاووس، در کتاب «الاقبال»، می‌نویسد که در غیر کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی، «آمده است که اهل بیت علیهم‌السلام، روز 20 صفر از شام به کربلا رسیدند.» 🔻ابوریحان بیرونی متوفای 440 هجری قمری، در کتاب ارزشمند «الآثار الباقیة عن القرون الخالیة» می‌نویسد که در روز بیستم صفر، سر حسین علیه‌السلام به بدنش ملحق و در همان مکان دفن گردید. و زیارت اربعین درباره این روز است. و آنان چهل نفر از اهل بیت امام حسین علیه‌السلام بودند که پس از بازگشت از شام، مزار حضرت سیدالشهدا را زیارت کردند. 🔻بیرونی علاوه بر آنکه گذشت چهل روز از واقعه جانسوز عاشورا را دلیل نامگذاری اربعین می‌داند، حضور 40 تن از اهل بیت امام حسین بر مزار او را نیز شاهد دیگری بر «اربعین» نامیده شدن این روز می‌شمارد. 🔻شیخ بهایی متوفای 1030 هجری قمری نیز در کتاب «توضیح المقاصد»، روز نوزدهم صفر را روز زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌داند و می‌نویسد: در این روز که 40 روز از شهادت امام علیه‌السلام می‌گذشت، روز ورود جابر بن عبدالله انصاری برای زیارت قبر حضرت است، و آن روز، با ورود اهل بیت امام علیه‌السلام از شام به کربلا یکی شد؛ در حالی که آنان عزم مدینه داشتند. 🔻شیخ بهایی از آن رو 19 صفر را روز اربعین می‌داند که روز عاشورا را مبنای محاسبه به عنوان مبدأ اربعین قرار داده است، اما چنان که سید ابن طاووس در کتاب اقبال نوشته است، شهادت امام حسین علیه‌السلام، در ساعات پایانی روز عاشورا رخ داده و مبنای محاسبه اربعین، طبعا می‌باید یازدهم محرم باشد. 🔴چرا پیاده روی اربعین مرسوم شد 🔹نقل می کنند که بعد از درگذشت شیخ مرتضی انصاری، زمانی رسید که پیاده‎روی نشانه فقر بود و هرکه پیاده زیارت کربلا می‎رفت، به عنوان شخصی از طبقات پایین جامعه به‎حساب می‎آمد. مرحوم محدث نوری همت گذاشت که این سنت را احیا کند؛ به‎ویژه در عید قربان که به‎همراه اصحابش پیاده به طرف کربلا حرکت می‎کرد اما به علت بیماری توان پیاده‎روی در یک روز را چنان‎که مرسوم بود نداشت. لذا این راه را در سه روز طی می‎کرد. در دومین سال رغبت مردم و صالحان نسبت به زیارت پیاده حرم امام حسین (علیه‎السلام) بیشتر شد؛ به‎گونه‎ای که در بعضی از سال‎ها تا 30 خیمه در راه برپا می‎شد که در هر خیمه بین 20 تا 30 نفر به استراحت و طی طریق مشغول بودند منابع: 1_مهر 2_سایت کافه تاریخ
حزب الله: صهیونیست‌ها هیچ مکان امنی در سرزمین ما ندارند 🔹جنبش حزب الله لبنان در واکنش به افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین تأکید کرد که ملت این کشور و همه ملل اسلامی، هر گونه عادی‌سازی و رابطه با دشمن را رد می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️رژیم باکو در حال تجمیع و متمرکز کردن تجهیزات نظامی زیادی در جهت کاپان است. 🔹همچنین بسیج نیرو در خاک باکو ادامه دارد!
🏴 اعمال روز اربعین ❶ قرائت زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین (که از امام عسکری علیه‎السلام روایت ‌شده که فرمود: یکی از پنج علامت مؤمن زیارت اربعین است) ❷ غسل اربعین و توبه ❸ بعد از نماز صبح ۱۰۰ مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم) ❹ ۷۰ مرتبه تسبیحات اربعه ❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس ۷۰ مرتبه استغفار ❻ غروب اربعین ۴۰ مرتبه لا اله الا الله ❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 📚 منبع: وسائل الشیعه‌ ج۱۰ ص۳۷۳
♦️داوطلبان کنکور با سوابق مشکل‌دار دوباره تعیین رتبه می‌شوند رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش: 🔹گاهی طوری سوال را تعریف می‌کنیم که داوطلب را به اشتباه می‌اندازیم؛ اما واقعا چنین چیزی در امتحانات نهایی نبوده است. 🔹عملکرد دانش آموزان، تراز را نشان می‌دهد و این ربطی به سختی و آسانی سوالات ندارد. 🔹بررسی سوابق تحصیلی افرادی که سوابق آنها دچار مشکل بود به پایان رسید و نتایج به سازمان سنجش ارسال شده است. 🔹سازمان سنجش دوباره برای این تعداد تعیین رتبه می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸وقتی که اشک ناشنوایان پای روضه حضرت رقیه جاری میشود... 🔹روضه متفاوت حسین طاهری در برنامه تلویزیونی «ازسرگذشت»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای بیماری «شهرزاد کمال‌زاده» بازیگر سینما و تلویزیون در «منتهی»: 🔹شوک روحی به من دست داد و دچار پانیک روحی روانی شدم. به خاطر اینکه پدرم سرطان داشتند و این خبر را نتوانستم تاب بیاورم. 🔹موی سرم یک دفعه سفید و نتوانستم غذا بخورم و حتی در خوابم اختلالی به وجود آمد. الان هم هشت ماه است از این بیماری رنج می‌برم و پرونده پزشکی‌ام هم موجود است.
آیت الله حاج شیخ حسین وحید خراسانی: 🌱سزاوار است کسانی که از ایران برای اربعین مشرف می شوند، به نیابت امام هشتم علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بروند. 🌱و کسانی که از بلاد دیگر به آن حرم شرفیاب می شوند، به نیابت سائر معصومین (علیهم السلام) مشرف شوند. 🌱و در این سفر پر برکت چون نائب آن مقام رفیع هستند، نظر عنایت حضرت سیدالشهداء (علیه‌السلام) به آن نائبان به رعایت منوب عنه آنان موجب سعادت دنیا و عقبی است.
🔴 شورای شهر بیرمنگام انگلیس این شهر را ورشکسته اعلام کرد 🔸 در پی ادامه بحران مالی شدید و بدهی 760 میلیون پوند بدهی، این شورا اعلام کرد منابع برای تامین تعهدات خود را ندارد و 87 میلیون پوند شکاف در بودجه خود دارد. 🔸 بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلستان و قطب اقتصادی این کشور است.
فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ ۖ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى