eitaa logo
♦️تا ظهور مولا (عج)♦️
377 دنبال‌کننده
106.6هزار عکس
70.1هزار ویدیو
165 فایل
🤲🏻🌹کانال تحلیلی خبری ؛فقط در جهت ظهور و جهاد تبیین🌹🤲🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
کاش باورمــان می شــد کــه خانــه، تنهــا ایــن خشــت های روی هــم نشسته نیست! این خشت ها، خانه ساز نیستند؛ در و دیوارسازند. خانه وقتی خانه می شــود که ســایه ای شــود روی ســر یک خانواده. خانــواده، محبــوب خداســت و خدمت در خانــه، خدمت به محبوب خداست. کسی که در خانه خدمت می کند،کنیز خداست
درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری هکر‌های کره شمالی از کریپتو در ۲۰۲۳ 🔹به گزارش موسسات غربی تقریبا یک سوم درآمد حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال متعلق به هکر‌های کره شمالی است. 🔹موسسه اطلاعات بلاکچین TRM هکر‌های کره شمالی در سال ۲۰۲۳ توانسته‌اند حدود ۶۰۰ میلیون دلار به جیب بزنند که این بدین معناست که حدود یک سوم سرقت از طریق ارز دیجیتال توسط آن‌ها صورت گرفته است. 🔹باید در نظر گرفت با وجود که عدد ۶۰۰ میلیون دلار درآمد بسیار قابل توجهی برای هکر‌های کره شمالی به نظر می‌رسد، اما نسبت به سال گذشته آن‌ها ۳۰ درصد کاهش درآمد داشتند و گزارش شده که در سال ۲۰۲۲ آن‌ها درآمد ۸۵۰ میلیون دلاری ثبت کرده‌اند. 🔹در صورتی که حملات سایبری رخ داده در اواخر سال گذشته میلادی نیز به این هکر‌های کره شمالی منتسب شوند، این میزان می‌تواند تا ۷۰۰ میلیون افزایش پیدا کند. در روز آخر سال ۲۰۲۳ حمله‌ای به زنجیره اوربیت اتفاق افتاد که بیش از ۸۰ میلیون دلار به سرقت رفت. 🔹در مجموع محققان TRM معتقدند که ۲.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط هکر‌های منتسب به کره شمالی از سال ۲۰۱۷ به سرقت رفته است.
شمار استاندارد‌های ملی فناوری نانو به ۱۶۳ استاندارد رسید 🔹در صد و سی و چهارمین اجلاسیه کمیته ملی نانو یک استاندارد ملی جدید بررسی و تصویب شد و بدین ترتیب تعداد استاندارد‌های ملی فناوری نانو به ۱۶۳ رسید. 🔹گرافن به دلیل خواص ویژه مانند استحکام مکانیکی، کشسانی، رسانایی الکتریکی و گرمایی بالا، شفافیت نوری، به یکی از مورد توجه‌ترین مواد پیشرفته در تحقیقات کاربردی و صنایع شده است. 🔹یکی از موانع برای تجاری سازی محصولات حاوی گرافن نبود روش‌های استاندارد اندازه گیری و تعیین ویژگی‌های گرافن و محصولات حاوی گرافن است 🔹مقرون به‌صرفه‌ترین فرایند برای تهیه گرافن، لایه‌برداری از لایه‌های گرافیت طبیعی پس از اکسایش برای به‌دست آوردن لایه‌های اکسید‌شده مجزا و سپس اکسیژن‌زدایی (کاهش) این لایه‌های مجزا است.
اروپا: گوگل و متا باید در خدمت رسانه‌های اپوزیسیون بلاروس باشند 🔹کمیسیون اروپا از گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری می‌خواهد که الگوریتم‌های خود را دستکاری کرده و به رسانه‌های اپوزیسیون در بلاروس کمک کنند تا روایت‌های آن‌ها بالاتر از روایت‌های دیگر برای کاربران به نمایش بیاید. 🔹تعدادی از خبرنگاران بلاروسی که در تبعید به کمیسیون اروپا شکایت کردند که که محتوای انتقادی آن‌ها نسبت به دولت الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور قانونی بلاروس، به گوش مخاطبان نمی‌رسد. آن‌ها دلیل این مسئله را این ذکر کردند که الگوریتم جستجو که توسط گوگل، متا و سایرین استفاده می‌شود، در اختیار رسانه‌های دولتی بلاروس قرار گرفته است. 🔹 درخواست آن‌ها این نیست که قوانین به نفع آن‌ها دور زده شود. قائم‌مقام کمیسیون اروپا ورا خوروا به فایننشال تایمز می‌گوید: «مبارزه با اخبار جعلی و تبلیغ آزادی رسانه دو روی یک سکه هستند و ما می‌خواهیم که شرکت‌های بزرگ فناوری هر دو کار را انجام دهند. این بدین معناست که مطمئن شویم اطلاعات قابل اعتماد در فضای آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد، نه پروپاگاندای مینسک یا کرملین».
🌷 پيامبر اکرم (صلى الله عليه و آله) فرمودند : ✍️ أحسِنوا مُجاوَرَةَ النِّعَمِ ؛ لا تُمِلُّوها و لا تُنَفِّروها ؛ فإنّها قَلّما نَفَرَت مِن قَومٍ فعادَت إلَيهِم . 🖌 همسايه خوبى براى نعمت ها باشيد ، آنها را آزرده و فرارى نكنيد ؛ زيرا به ندرت پيش مى آيد كه نعمتى از مردمى بگريزد و باز به ميان آنان برگردد. 📚 كنز الفوائد ، ج۲ ، ص۱۶۲
«غیبت» بهانه جدید بانک‌ها برای وام ندادن 🔹شرایط پیچیده و هفت‌خوان بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات برکسی پوشیده نیست، اما یکی از بهانه‌های جدید بانک‌ها برای وام ندادن عجیب‌تر از موارد قبلی است، در تازه‌ترین مورد یکی از بانک‌ها غیبت فرد متقاضی در محل کار را بهانه وام ندادن کرده است! 🔹مسئول اعتبارات شعبه به متقاضی وام گفته، ماه قبل یک روز غیبت داشتید و بیمه برای شما لحاظ نشده و به همین دلیل نمی توانیم، وام را پرداخت کنیم. 🔹مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی در این باره گفت: نه اصلا چنین موردی در اعتبار سنجی نداریم.
شهید طاها قدیری خواهرزاده شهیده معصومه بدرآبادی هستش که با دخترش زینب رحمت‌آبادی به شهادت رسید
﷽ 📌🔻 ⚠️ اکثر مردم ربا را در همه حال حرام می دانند، در حالی که ربا در مواردی حلال است: 🔹1. زن و شوهری که در ازدواج موقت یا دائم هستند، اگر از یکدیگر ربا بگیرند، حرام نیست. 🔹2. پدر و فرزند اگر از یکدیگر ربا بگیرند حرام نیست، لیکن بین مادر و فرزند، مشهور از فقها فرموده اند، ربا حرام است. 📚حیدری نراقی، علی محمد؛ آیین تجارت از دیدگاه اسلام منبع @ahkamz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: یکی از دستورکارها برای خارج‌کردن مردم از صحنه، مایوس‌کردن آنان و به ویژه جوانان از آینده است.
۲۱ نفر از مجروحان حمله تروریستی در ICU بستری هستند رئیس اورژانس کرمان: 🔹در حال حاضر ۲۱ مجروح در بخش‌های ICU بیمارستان‌های شهر کرمان بستری داریم که ۱۰ نفر آنها به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند. 🔹از ۵۱ مجروح بستری شده در بیمارستان‌ها، ۱۱ نفرشان کودک زیر ۱۵ سال، ۱۸ نفرشان مرد و ۲۲ نفرشان زن هستند.
فروش آنلاین دخانیات ممنوع است دادگستری کل استان تهران: 🔹برخی از فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی به رغم ممنوعیت فروش مواد دخانی در فضای مجازی، نسبت به فروش این مواد علی‌الخصوص به افراد با سنین پایین (زیر ۱۸ سال) اقدام می‌کنند که این امر برابر قانون جامع «کنترل و مبارزه ملی با دخانیات» ممنوع است.
ممنوعیت افزایش قیمت روغن موتور بدون اخذ مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: 🔹هرگونه افزایش قیمت روغن موتور بدون اخذ مصوبات لازم غیرقانونی و از مصادیق بارز گرانفروشی است. 🔹در صورت افزایش قیمت با واحدهای متخلف برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
محکومیت ۴۶۲ میلیارد ریالی یک شرکت لبنیاتی از سوی تعزیرات 🔹مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریالی یک شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی و کم فروشی خبر داد.
هدیه رهبر انقلاب به مدال‌آوران آسیایی و پاراآسیایی وزیر ورزش: 🔹یک خبر خوب می‌دهم که در راستای موفقیت‌های کاروان ایران در هانگژو است. 🔹رهبر انقلاب یک هدایایی را به وزارت ورزش ارسال کردند که ۲۶۰ نفر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی شامل آن می‌شود و امیدوارم بتوانیم برنامه‌ای در خور شأن آنها برگزار کنیم و این هدایا را تقدیم آنها کنیم.
جزییات حفاظت حاج قاسم از جان اقلیت‌های مذهبی ▪️مقدم‌فر: شهید سلیمانی قهرمان انسانیت است مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران: 🔹اوج دفاع حاج‌ قاسم از گروه‌های مذهبی مختلف را باید در عراق و سوریه دید؛ جایی که گروه‌های تکفیری به اماکن اقلیت‌ها حمله کردند و فرمانده مقاومت پیشقراول دفاع از اقلیت‌ها بود. شهید سلیمانی نه تنها قهرمان شیعه و سنی بلکه قهرمان بشریت و انسانیت است. 🔹در سال ۲۰۱۳ زمانی که تکفیری‌ها «مَعلولا» را اشغال کردند، سردار شهید پیشگام آزادسازی این روستای تاریخی بود؛ روستایی که قدمت دیرهای آن به ۲۳۰۰ سال قبل می‌رسد و اهالی آن هنوز هم به زبان «آرامی – سریانی» (همان زبانی که حضرت مسیح به آن سخن می‌گفت) سخن می‌گویند. 🔹در رابطه با شهر آمرلی زمانی که تروریست‌ها این شهر را محاصره کرده بودند و در تعدی‌های شبانه خود هر شهروندی را که می‌یافتند سر می‌بریدند و از بلندی‌ها حتی از تیر چراغ برق آویزان می‌کردند، حاج‌ قاسم شخصاً به منطقه آمد و با آزادسازی کامل محیط پیرامونی آمرلی، امنیت و آرامش را به اهالی مظلوم این منطقه بازگرداند. 🔹حاج قاسم کسی است که بر بقای شیعیان در منطقه «السِجنة» و «المِنَشیة» در سال ۲۰۱۷ تأکید داشت تا عملیات «الموت و لا المذلة» گروه‌های تروریستی در این منطقه شکست خورده و تنها یک سال بعد، کل جنوب سوریه آزاد شود. این دقیقاً همان خطی است که شهید سلیمانی در شمال دنبال کرد تا شیعیان شهر‌های «نبل» و «الزهراء» ۴ سال در برابر محاصره شدید دوام بیاورند.
هشدار ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل: 🔹ایران همواره برای امنیت دریایی و آزادی دریانوردی اهمیت زیادی قائل بوده است. 🔹هدف آمریکا و رژیم اسرائیل از طرح اتهامات بی‌اساس روشن است: انحراف توجه بین المللی از علل ریشه‌ای وضعیت کنونی دریای سرخ. 🔹ایران نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز آمریکا هشدار می‌دهد و از شورای امنیت می‌خواهد که به مسئولیت‌های خود برای رسیدگی به علل وضعیت کنونی دریای سرخ پایبند باشد.
تعلیق از خدمت ۴ کارمند شهرداری دزفول دادستان عمومی و انقلاب دزفول: 🔹کیفرخواست پرونده چهار نفر از کارکنان شهرداری شهرستان دزفول به دلیل اختلاس صادر شد. 🔹متعاقب صدور این کیفرخواست برای متهمان، تا رسیدگی نهایی در دادگاه از خدمت تعلیق شدند.
میزان علاقه مردم کشور‌های جهان به ابزار‌های هوش مصنوعی مولد/ داده‌نما 🔹شرکت الکترونیکس‌هاب در گزارشی به بررسی میزان علاقمندی مردم هر یک از کشور‌های جهان به ابزار‌های هوش مصنوعی مولد پرداخت. در این گزارش شاخص تعداد جستجو در گوگل برای ابزار‌های هوش مصنوعی مولد به ازای جمعیت هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است. 🔹در این گزارش شاخص تعداد جستجو در گوگل برای ابزار‌های هوش مصنوعی مولد به ازای جمعیت هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است.
🛑وزیر دفاع روسیه: تلفات نیروهای مسلح اوکراین در سال گذشته از مرز ۲۱۵ هزار نفر کشته و ۲۸ هزار سلاح فراتر رفت 🔸 سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در نخستین سخنرانی خود در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که تلفات نیروهای مسلح اوکراین در سال گذشته از مرز ۲۱۵ هزار نفر و ۲۸ هزار سلاح فراتر رفت. 🔹 وی در ادامه افزود که نیروهای روسی ابتکار راهبردی را در تمام خط جبهه حفظ می کنند.
شرکت کشتیرانی آلمانی Hapag-Lloyd: وضعیت دریای سرخ همچنان خطرناک است و ما به حرکت از طریق دماغه امید نیک ادامه خواهیم داد.
🔻۸ چشم‌انداز مثبت اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۴ از نگاه صندوق بین‌المللی پول 🔹صندوق بین‌المللی پول با بررسی چشم‌انداز ۱۲ شاخص کلان اقتصاد ایران در سال جدید میلادی، اقتصاد ۱۸۰۰ میلیارد دلاری، کاهش ۱۵ واحد درصدی تورم، افزایش ۷ درصدی صادرات و کاهش ۸ درصدی واردات برای ایران را در این سال پیش‌بینی کرد. 🔹در این گزارش برای «ارزش تولید ناخالص داخلی بر اساس شاخص قدرت خرید» ۴.۸ درصد و «رشد اقتصادی» ۲.۵ درصد رشد در سال جدید میلادی تخمین زده شده. 🔹همچنین از نظر این صندوق «تراز حساب‌های جاری ایران» نیز با افزایش ۱.۶ میلیارد دلاری (رشد ۱۲.۸ درصدی) به ۱۴.۱ میلیارد دلار در سال جدید خواهد رسید.