eitaa logo
♦️تا ظهور مولا (عج)♦️
375 دنبال‌کننده
106.4هزار عکس
69.9هزار ویدیو
165 فایل
🤲🏻🌹کانال تحلیلی خبری ؛فقط در جهت ظهور و جهاد تبیین🌹🤲🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️آیا حضرت قاسم(ع) شب عاشورا کردند؟ این مساله دارد؟ ✅قاسم بن الحسن عليه السلام در واقعه ‎ي كربلا به پانزده سالگي نرسيده بود. طبري مي‎گويد: قاسم ده سال داشت و در مقتل ابي‎ مخنف آمده: قاسم در كربلا چهارده ساله بود. 🔹علامه مجلسي بر اين باور است كه ماجراي عروسي قاسم سند معتبري ندارد. منشأ اين حكايت دو كتاب است؛ يكي منتخب المراثي، اثر شيخ فخرالدين طريحي ـ نويسنده‎ي مجمع البحرين ـ و ديگري روضة الشهدا، نوشته‎ي ملاحسين كاشفي ـ صاحب انوار سهيلي ـ است. اين كتاب اولين مقتلي است كه به فارسي نوشته شده است. ✅در اين باره روايت مي‎كنند كه وقتي امام حسين(ع) مسير مدينه تا كربلا را طي مي‎كرد، حسن بن حسن از عموي خويش، امام حسين(ع)، يكي از دو دختر او را خواستگاري كرد. امام حسين(ع) فرمود: هر يك را كه بيشتر دوست داري اختيار كن، حسن خجالت كشيد و جوابي نداد، امام حسين(ع) فرمود: من براي تو فاطمه را اختيار كردم كه به مادرم دختر رسول خدا، شبيه‎تر است. ✅به اين ترتيب وجود فاطمه‎ي نو عروس در كربلا امري مسلم است. اگر فرض كنيم ازدواج قاسم درست باشد، بايد گفت: امام حسين(ع) دو دختر به نام فاطمه داشتند كه يكي را به حسن تزويج كرده و ديگري را براي قاسم عقد نموده‎اند، يا اين كه بگوييم: دختري كه به عقد قاسم درآمده، نامش فاطمه نبود و نقل تاريخ در اين مورد اشتباه است و اگر اين داستان را صحيح ندانيم، بايد بگوييم راويان نام حسن را از روي اشتباه، قاسم نقل كرده ‎اند. در هر صورت، بيشتر تحليل‎گران واقعه عاشورا، عروسي را نادرست مي‎دانند. ❌ 🔅محدث قمي در منتهي‎الآمال و نفس المهموم، دامادي قاسم را رد مي‎كند و مي‎گويد: نويسندگان، نام حسن را با قاسم اشتباه كرده‎اند.استاد شهيد مرتضي مطهري نيز عروسي قاسم را مردود مي‎داند و مستند مي‎كند به اين كه در هيچ كتاب معتبري وجود ندارد و حاجي نوري هم بر اين باور است كه ملاحسين كاشفي، اولين كسي است كه اين مطلب را در كتاب روضة الشهدا آورده و اصل قضيه صد در صد است 📚منتخب التواريخ، ص 266. 📚رياض القدس المسمي بحدائق الانس، ج 2 ص 42. 📚منتهي الآمال، ج 1، ص 700. 📚حماسه حسيني، ج 1، ص 28.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار چیز اگر در خانه‌ای بیاید برکت از آن خانه می‌رود! ‌
🔴هوش هیجانی؛ در حکایتی از امام سجاد(ع) ✍️ احمدحسین شریفی 🔻یکی از مهم‌ترین شاخص‌های «هوش هیجانی» بالا، این است که به هنگام بحث و گفتگو، 🔸اولاً، کنترل احساسات، عواطف و هیجانات خود را در دست داشته باشیم، و هرگز اجازه ندهیم که طرف مقابل، مدیریت احساسات و عواطف و هیجانات ما را به دست بگیرد؛ 🔸و ثانیاً، توانایی مدیریت و کنترل هیجانات طرف مقابل را هم داشته باشیم. 🔸با مراعات این دو قانون حتماً کنترل و مدیریت فضای گفتگو را نیز در دست خواهیم گرفت. و نتیجه مطلوب خود را خواهیم گرفت. 🔻شیخ مفید در ارشاد می‌نویسد: جوانی، نسبت به جسارت کرده و ناسزا می‌گفت و در پیش روی آن حضرت ناشایست‌ترین حرف‌ها را به امام زد. اما امام سجاد لب به سخن باز نکرد و وی را به حال خود گذاشت. پس از آنکه آن مرد رفت؛ امام سجاد به آنها که در حضورش بودند گفت: کلمات آن جوان را شنیدید. دوست دارم همراه من به ملاقاتش برویم و پاسخ مرا ببینید. آنها که مایل بودند آن جوان بدگو را به سزایش برسانند، همراه امام به راه افتادند. امام نیز در حالی که می‌گفت: «و الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین» به راه افتاد. ... آن جوان نیز به محض مشاهده‌ی امام، جای تردید برایش باقی نماند که وی برای تنبیه و جبران دشنام وی به ملاقاتش آمده است. امام سجاد علیه السلام پیش آن جوان آمد و رو کرد و گفت: اگر نسبت‌هایی که به من دادی در من وجود دارد از درگاه خدا پوزش می‌خواهم و استغفار می‌کنم. اما اگر نسبت‌های تو دروغ بوده باز هم از درگاه خداوند می‌خواهم گناه تو را ببخشد. آن جوان که یک چنین عفو و گذشت و بزرگواری از امام سجاد مشاهده کرد جلو آمد و پیشانی آن حضرت را بوسید و با چشمانی لبریز از اشک گفت: یابن رسول الله! آنچه به تو گفته‌ام صحیح نبوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کیفرخواست پرونده ضرب‌وجرح امربه‌معروف در نارنجستان قوام به زودی صادر می‌شود رئیس کل دادگستری فارس: عضویت یکی از متهمین این پرونده در فراجا در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت رئیس کل دادگستری استان فارس: 🔹 این پرونده با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی به صورت خارج از نوبت رسیدگی و اطلاع‌رسانی خواهد شد. 🔹کیفرخواست پرونده پس از اظهار نظر پزشکی قانونی در خصوص میزان صدمات در اسرع‌وقت رسیدگی و مجازات قانونی در خصوص متهمان صادر می‌شود. ‏🔹تخریب شخصیت و چهره افراد خدوم و مسئولیت‌پذیر توسط معاندین ترفند نخ‌نمایی است که همه مردم به آن اِشراف دارند. ‏🔹فعالان حوزه حجاب و آمرین به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد. 🔹وابستگی سازمانی و عضویت یکی از متهمین این پرونده به فراجا در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت. ‏🔹مجموعه کافی شاپ باغ نارنجستان با دستور قضایی پلمب شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کافه وینتیج مهر شهر کرج به دلیل هنجارشکنی و گزارشات مردمی پلمب شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استقبال گرم و خودجوش خادم افتخاری حرم مطهر رضوی از دختران محجبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رونمایی از دو موشک جدید سپاه با یک تکنولوژی ویژه رونمایی از دو موشک جدید سپاه با یک تکنولوژی ویژه/ عکس موشک قدیر و فتح با فناوری هوش مصنوعی، دو موشک نقطه زن یکی از نوع کروز دریایی و دیگری از خانواده بالستیک‌های تاکتیکی نقطه‌زن که قرار است خواب را به چشم دشمنان کنند. امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد در رزمایش دریایی اقتدار برای اولین‌بار سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح ۳۶۰ مجهز به هوش مصنوعی رونمایی و به نیروی دریایی سپاه الحاق شدند. جدای از تمام ویژگی‌های طراحی و ظرافت‌های به کار رفته در این موشک‌ها، هوشمند بودن و به کار گرفتن هوش مصنوعی موضوعی است که می‌تواند آن‌ها به سطح تازه‌ای از عملکرد در میدان نبرد برساند. این موشک‌ها چه مشخصاتی دارند؟ فتح ۳۶۰ یا به اختصار موشک فتح نمونه کوچک‌سازی‌شده موشک‌های خانواده فاتح است، که در کنار دقت بالا و نقطه‌زن بودن قدرت آتش ویران‌گری را برای یگان‌های به کار گیرنده فراهم می‌کند. بر اساس گزارش فارس، در اولین نگاه به این موشک و بررسی مشخصات ظاهری فتح، آنچه که قابل مشاهده است شکل ظاهری آن مشابه موشک‌های خانواده فاتح است چراکه شکل بالک‌های این موشک شامل بالک‌های پایدارساز و هدایتگر در قسمت انتهایی و ابتدایی موشک و همچنین شکل سرجنگی کاملا مشابه موشک‌های خانواده فاتح است. البته سرجنگی موشک فتح در مقایسه با سرجنگی موشک فاتح-۱۱۰ تک مخروط به نظر می‌رسد که این موضوع به دلیل کوچک‌تر شدن ابعاد موشک است.
این موشک بالستیک کوتاه‌برد به منظور استفاده در عملیات‌های تاکتیکی و حمله دقیق به اهداف مورد نظر توسعه داده شده‌ است.برخی منابع خارجی موشک فتح ۳۶۰ را پاسخی به سامانه موشکی هیمارس آمریکا می‌دانند. موشک کروز قدیر کروز دریایی «قدیر» موشک هوشمندی است که قابلیت پرواز در ارتفاعی کمتر ۱۵ متر را دارد و با توجه به برخورداری از سیستم مسیریابی خودکار قادر به شناسایی و انهدام اهداف تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری می‌باشد. آنطور که تسنیم گزارش کرده است، این موشک، یک موشک پیشرفته با قابلیت آماده سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، ضد جنگ الکترونیک و دقت بالای ناوبری است که جزء موشک‌های پیشرفته و به روز ضد کشتی به شمار می‌رود. موشک کروز قدیر، همانند سایر موشک‌های کروز ایرانی قابلیت شلیک از سامانه‌های پرتاب از ساحل و دریا را و انواع شناور و بالگرد را داراست که این قابلیت، موجب افزایش بُرد و انعطاف بالای عملیاتی یگان‌های دریایی ارتش و سپاه می‌شود.
⭕️به نام مردم به کام ...؟ 🔹اخیرا خاله نیکا شاکرمی در افشاگری اخیر خود عنوان کرد که سلطنت‌طلبان به نسرین مادر نیکا پیشنهاد داده‌اند تا در ازای دریافت ۵۰۰ میلیون تومان تمام نقاشی‌های نیکا را به آن‌ها بفروشد! 🔸شعار زن زندگی آزادی زیادی برای دهان افرادی که با دختر و خواهر خود کاسبی می‌کنند بزرگ است، اگر خواهر علی کریمی در زندان نبود یا نیکا زنده بود آن‌ها چطور کاسبی می‌کردند؟
بشیر بی آزار مدیر سابق تولیدات موسیقی و سرود صداوسیما با انتشار تصویری از محسن چاوشی در کربلا با خاطره ای از روزهای کرونا نوشت «سه شنبه بعد از ظهر زنگ زد بدون مقدمه گفت: بریم کربلا، اولین سفرش بود میخواست شب جمعه کربلا باشد نفهمیدیم چی شد بدون ویزا و بلیط دیدیم دو روز بعد وسط بین الحرمین هستیم
واگذاری رایگان زمین به ۱۰۰ هزار متقاضی مسکن ملی وزیر راه و شهرسازی: 🔹رئیس جمهور در جلسات شورای عالی مسکن به استانداران دستور داده بود موانع واگذاری زمین را برطرف کنند. 🔹۱۰۰ هزار قطعه زمین به صورت انفرادی و گروهی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است. 🔹در واگذاری زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت (دارای ۳ فرزند و بیشتر)‌ نیز از مرز ۲۰ هزار زمین عبور کرده‌ایم که حاکی از رشد خوبی است.
افزایش حملات سایبری به تلفن‌های همراه 🔹هکر‌هایی که از طریق دستگاه‌های موبایل کاربران را هدف قرار می‌دهند، در حال افزایش هستند. حمله به آسیب‌پذیری‌های موجود در اپلیکیشن‌ها و افزایش تعداد حملات فیشینگ پیامکی از جمله موارد خطرناک است. 🔹به گزارش موسسه امنیت موبایل زیمپریوم (Zimperium) که در گزارش سالانه خود با عنوان خطرات جهانی موبایل (۲۰۲۳) مشخص شده است که تعداد بدافزار‌ها در سال ۲۰۲۲، ۵۱ درصد رشد داشته است و اکنون حدود ۷ هزار بدافزار یکتا به‌طور ماهانه کشف می‌شود. 🔹به‌طور مجموع آمار دستگاه‌های در معرض خطر قرار گرفته حدودا ۳ برابر شده است و این نشان می‌دهد تاکتیک‌های مورد استفاده هکر‌ها جواب می‌دهد. به‌طور میانگین در هر دستگاه چهار لینک مخرب فیشینگ کلیک می‌شود. 🔹روند افزایش بدافزار‌ها در تلفن همراه به خاطر افزایش استفاده کارمندان، افراد وشرکت‌ها از تلفن همراه برای انجام کار‌های خود است.