eitaa logo
طلبه‌ی قم(محمد مختاری)
52 دنبال‌کننده
33 عکس
10 ویدیو
15 فایل
﷽ محب اهل‌بيت علیهم‌السلام استاد نویسنده پژوهشگر خانواده و تربیت فرزند سخنران مذهبی مبلغ فضای مجازی اجرای کارگاه‌ گام صفر مقاله و سخنرانی برق دانشگاه سراسری ارتباطات: خواهران: @fatemi9 برادران: @m_mokhtary [👤کانال توسط ایتا احراز هویت شده است.]
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 بازی سالانه؛ بودجه نهاد‌های فرهنگی ✍️ احمد اولیایی، دکتری فرهنگ و ارتباطات 🔹هر ساله در این ایام یا کمی قبل و بعدتر، بودجه مصوب نهادهای فرهنگی توسط برخی با این پرسش که «با این بودجه کلان، این نهادها چه کاری برای فرهنگ کرده اند؟!» پررنگ می شود. برای مواجهه معقول با این پرسش باید به چند نکته دقت کرد؛ ۱. بودجه هایی در حد ۵۰۰ میلیارد تومان در مقیاس بودجه ریزی ملی برای کشور ۸۰ میلیونی عدد بالایی نیست. از نظر روانی نباید مبهوت اعداد شد. ۲. چرا فقط بودجه نهادهای فرهنگی پررنگ می شود. هیچگاه روی بودجه دانشگاه ها توسط اینها مانور داده نمی شود اما بودجه مثلا حوزه علمیه یا نهادهای دینی که بعضاً کمتر از یک دانشگاه هستند پررنگ می‌شود! ۳. اساسا «فناوری اثرسنجی فرهنگی» چیست؟ یعنی چگونه می توان فهمید کار فرهنگی اثر کرده است؟ فرض کنید یک نهاد فرهنگی کتابی با هدف کاهش طلاق منتشر می کند. کتاب هم توزیع می شود. چگونه می توان فهمید کتاب در کاهش طلاق موثر بوده است؟! یا به عنوان مثال، تلویزیون یک سریال درباب احترام به والدین پخش می کند. چگونه می توان فهمید احترام به والدین در ایران بر اثر این سریال تغییر کرده است؟! اساسا فناوری اثرسنجی فرهنگی نه تنها در ایران بلکه در جهان با چالش جدی روبروست. در مورد کارکرد نهادهای فرهنگی هم این چالش وجود دارد. ۴. جامعه ایران سالهاست مورد تهاجم فرهنگی ست و این تهاجم طی ده سال گذشته با توسعه شبکه های اجتماعی ضریب بیشتری پیدا کرده است. با این همه، چگونه زیست دینی و فرهنگی هنوز در ایران زنده است؟ به عنوان مثال: نوجوانان انبوهی که در اعتکاف حاضر می‌شوند، تعداد زوار حرم ائمه علیهم السلام که هیچگاه کاهش ندارد، هیئات مذهبی که مملو از جوانان است، دهه هفتادی و هشتادی هایی که مدافع حرم می شوند، مراجعات فرهنگی و دینی که به حوزویان و نهادهای فرهنگی می‌شود (در یک نمونه فقط یک مرکز ملی پاسخگویی دینی در قم روزانه هفت تا ده هزار تماس تلفنی برای پرسش دینی_فرهنگی دریافت می‌کند). این‌ها و ده‌ها مثال دیگر همه نشان از زنده بودن زیست دینی و فرهنگی دارد. پس، همانطور که می‌توان ادعا کرد نهادهای فرهنگی کاری نمی‌کنند، می‌توان ادعا کرد این ها پس حاصل چیست؟! قطعا بخشی حاصل تلاش نهادهاست. ۵. عموما افرادی که این ایام بر روی خبر بودجه‌ی نهادهای فرهنگی_دینی مانور می‌دهند آیا لزوما دغدغه فرهنگ دارند؟! آیا نمی‌دانند عدالت خواهی فقط به معنای افشا نیست؟ آیا نمی‌دانند مثلا افشای اینترنتی بحث مالی از یک عالِم نه تنها کمکی به عدالت نمی‌کند بلکه دینداری مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟ میدانند اما آن‌ها لزوما دغدغه دین و فرهنگ ندارند. هدف مشخص‌تری را دنبال می‌کنند! ۶. این نکات به معنای عدم ضعف کارکردی نهادهای فرهنگی نیست. به معنای فقدان آسیب در بودجه ریزی فرهنگی کشور هم نیست. به معنای غلط بودن مطالبه از نهادهای فرهنگی هم نیست. بلکه غرض از این ین یادداشت نشان دادن پیچیدگی های فهم اثرسنجی کار فرهنگی و لزوم مواجهه غیرهیجانی با اخبار مالی فرهنگی است.
◾️اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَبا عَبدِالله یا جَعفَرَ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق یَابنَ رَسوُلِ الله میسر بن عبدالعزیز می‌گوید: امام صادق(ع) به من فرمودند: ای میسر! دعا کن و نگو که کار گذشته و آنچه که مقدر شده همان شود و دعا اثری ندارد. همانا نزد خدای عزوجل منزلت و مقامی است که بدان نتوان رسید جز به درخواست، و اگر بنده‌ای دهان خود را ببندد و درخواست نکند، چیزی به او داده نشود. پس درخواست کن تا به تو داده شود. ای میسر! هیچ دری نیست که کوبیده شود، جز اینکه امید آن رود که به روی کوبنده باز شود. (اصول کافی، ج ۴، ص ۲۱۱) 🏴 ۲۵ شوال سال‌روز شهادت مظلومانه رئیس مذهب تشیّع و شیخ الائمه، امام جعفر صادق علیه السلام خدمت حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه و عموم دوست داران ایشان تسلیت عرض می‌شود.
☑️ پایگاه‌های مردمی که از صدر اسلام بنا نهاده شد در دوره امامین صادقین علیهما‌السلام شکوفا گشت امامت پیشوایان اهل بیت نهادی از نهادهای قدرت و نفوذ نبود که با وراثت از پدر به پسر منتقل شود و نظام حاکم از آن پشتیبانی نماید، مانند آن چه در پیشوایی خلفای فاطمی و خلافت عباسیان وجود داشت. امامت اهل بیت وفاداری پایگاه‌‌های گسترده مردمی خویش را از طریق نفوذ معنوی و اقناع فکری آن پایگاه‌‌ها نسبت به شایستگی این امامت برای پیشوایی و راهبری اسلام بر پایه‌هایی روحی و فکری، به دست می‌آورد. این پایگاه‌های مردمی از صدر اسلام بنا نهاده شد و در دوره امامان باقر و صادق علیهما‌السلام شکوفا گشت و گسترش یافت. مکتبی که این دو امام در دل این پایگاه‌های مردمی سرپرستی آن را بر عهده داشتند، جریان فکری گسترده‌ای را در جهان اسلام پدید آورد و صدها تن از فقیهان و متکلمان و مفسران و دانشوران رشته‌های گوناگون معرفت اسلامی و انسانی معروف در آن روزگاران را در بر گرفت تا جایی که حسن بن علی وشاء گفته است: «به مسجد کوفه پای نهادم و دیدم که ۹۰۰ عالم بزرگ همگی می‌گفتند: جعفر بن محمد برای ما حدیث گفته است».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیا حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) معصوم بوده‌اند؟ بر اساس روایتی، لقب معصومه از سوی امام رضا - علیه‌السلام - به این بانوی عظیم الشأن اعطا گردید. امام رضا فرمود: «مَنْ زارَ الْمَعصومَةَ بِقُم کَمَنْ زارَنی؛(۱) هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است». این تعبیر را امام پس از وفات آن بانو به کار برده‌اند و شاید دلالت بر این دارد که آن بانو، دارای مقام عصمت می‌باشند. گفتنی است گرچه نصاب تام عصمت، یعنی عصمت مطلق اختصاص به چهارده نفر دارد، ولی ممکن است مراتب نازل از عصمت نصیب سایر افراد نیز بشود؛ زیرا گوهر اصلی انسان که روح او است، به گونه‌ای آفریده شده که اگر بخواهد، با تأمین برخی شرایط می‌تواند به قله بلند عصمت برسد.(۲) بنابراین، خداوند هیچ کس را از رسیدن به مقام عصمت محروم نکرده است. از این رو، عصمت منحصر به پیغمبران و امامان معصوم(ع) نیست؛ (۳) چنان که حضرت مریم(س)، حضرت فاطمه(س) و مخلصانی دیگر(۴) که نه پیامبر بودند و نه امام، به مقام شامخ عصمت دست یافته‌اند. از طرف دیگر، عصمت مراتب متعدد دارد. مراتب پایین‌تر عصمت که عصمت از گناه باشد، برای دیگران نیز دست یافتنی است. (۵) بنابراین، شدنی است که حضرت معصومه(س) برخی از مراتب عصمت را داشته باشد؛ گرچه نمی‌توان با استفاده از قوه‌ی تشخیص انسان‌های عادی مشخص نمود که ایشان دقیقا دارای چه رتبه‌ای از عصمت بوده‌اند. پی نوشت‌ها: ۱. معلم، محمد علی،فاطمة المعصومة(س)،(ص) ۶۵، بی‌تا، بی‌جا؛ محلاتی، ذبیح الله، ریاحین الشریعه، ج ۵،(ص) ۳۵، نشر‌دار الکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۵ ش. ۲. جوادی آملی، وحی و نبوت در قرآن،(ص) ۲۰۱، نشر مرکز اسرا،قم،۱۳۸۱ ش. ۳. تفسیر موضوعی قرآن کریم، ج ۹،(ص) ۲۰-۲۲، نشر مرکز اسرا، قم، ۱۳۷۸ش. ۴. علامه طباطبایی، المیزان، ج ۳،(ص) ۲۰۵، بیروت، مؤسسه الاعلمی للمطبوعات. ۵. سبحانی، جعفر، الالهیات، ج ۳،(ص) ۲۰۳- ۲۰۵، قم، نشر مؤسسه امام صادق علیه‌السلام، ۱۴۲۳ ه. ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب آخوند ساده‌ای... 🔹خاطره‌ای از احترام فوق‌العاده حضرت آیت‌الله‌ بهجت(ره) نسبت به گل و خاک کفش زائران حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها‌ از زبان آیت‌الله مصباح(ره)
📚 چگونه به کتاب‌خوانی عادت کنیم؟ 🔻گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی: 💬 از اول سوادآموزی تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ احتیاج دارد به درک مسائل و جذب مواد تغذیه‌ی معنوی و روحی و فکری؛ این بایستی در سطح عموم جامعه فهمیده شود و دنبال شود و اقدام شود. 💬 فرزندان خود را از کودکی به کتابخوانی عادت دهیم 💬 چقدر کتاب‌ها را در همین نیم‌ساعت‌ها می‌شود خواند! بنده دوره‌های بیست جلدی و بیست و چند جلدی کتاب را در همین فاصله‌های ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خوانده‌ام. 💬 کتاب‌های فکری هم بخوانیم بهتر است انسان در مجموعه‌ی کتابخوانیِ خود بتواند بیامیزد کتاب آسان را با کتابهائی که احتیاج دارد به فکر کردن، مطالعه کردن؛ این نوع کتابها را باید وارد مقوله‌ی کتابخوانی کرد. ذهن را عادت بدهیم به این که اهل تأمل باشد. 💬 قبل خواب حتماً کتاب کنار دستتان باشد در منزل خود من، همه‌ی افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان می‌برد. همه‌ی خانواده‌های ایرانی باید این‌گونه باشند. 💬 اوقات بیکاری را با مطالعه کتاب جیبی پر کنید. 📎 بیشتر بخوانید
چگونه رزق و روزی خود را افزایش دهیم؟ در روایات معصومین (علیهم السلام) موارد متعددی برای افزایش رزق و روزی بیان شده است. معنای رزق نیز اعم از مادی و معنوی است؛ یعنی این توصیه‌های روایی هم برای برون رفت از فقر مالی است و هم برای دریافت روزی معنوی مثل سلامتی، عافیت، برکت، توفیق انجام کارهای نیک و... . برخی از مواردی که در احادیث به عنوان عوامل افزایش رزق و روزی بیان شده‌اند عبارتند از: احسان و نیکی به پدر و مادر(۱) تلاش و کوشش(۲) نماز و دعا(۳) خواندن دعای «یا خَیرَ الْمَسْئُولِینَ وَ یا خَیرَ الْمُعْطِینَ ارْزُقْنِی وَ ارْزُقْ عِیالِی مِنْ فَضْلِکَ الْوَاسِعِ فَإِنَّکَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیم» در سجده نمازهای واجب(۴) خواندن ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِی الْعَظِیمِ تَوَکَّلْتُ عَلَی الْحَی الَّذِی لَا یمُوتُ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَمْ یتَّخِذْ صَاحِبَهً وَ لَا وَلَداً وَ لَمْ یکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَ لَمْ یکُنْ لَهُ وَلِی مِنْ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبِیرا»(۵) بیدارماندن در بین الطلوعین (اذان صبح تا طلوع خورشید) که گفته شده زمان تقسیم روزی در میان بندگان است(۶) خواندن نماز شب(۷) خواندن سوره واقعه(۸) و سوره ذاریات(۹) نیز با نیت دوری از فقر و افزایش رزق و روزی زیاد خواندن این ذکر در بین الطلوعین: «سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ مِنْ فَضْلِه‌»(۱۰) 📌نکته مهم: باید توجه داشت که گاهی مانع‌هایی جلوی افزایش رزق و روزی را می‌گیرند و باید آن‌ها را برطرف کنیم. بعنوان نمونه «گناه کردن» یکی از بزرگترین موانع است. بنابراین در قدم اول بایستی در انجام واجبات و ترک محرمات کوشید و در کنار آن با تلاش، برنامه‌ریزی، توسل، ذکر و دعا در پی کسب رزق و روزی حرکت نمود. پی نوشت‌ها: ۱. مجلسی، بحارالأنوار، چاپ بیروت، ج۷۱، ص۸۵. ۲. کلینی، الکافی، اسلامیه، ج۵، ص۳۱۱، ح ۲۹. ۳. الکافی، ج۲، ص۵۵۰، بَابُ الدُّعَاءِ لِلرِّزْقِ. ۴. همان، ص۵۵۱، ح ۴. ۵. همان، ص۵۵۱، ح ۳. ۶. طوسی، الاستبصار، الاسلامیه، ج۱، ص۳۵۰، ح ۲. ۷. ابن بابویه، من لا یحضره الفقیه، جامعه مدرسین، ج۱، ص۴۷۴، ح ۱۳۷۱. ۸. حویزی، نور الثقلین، اسماعیلیان قم، ج۵، ص۲۰۳. ۹. همان، ج۵، ص۱۲۰. ۱۰. الکافی، ج۲، ص۵۵۰، ح ۱۲
📚چند کتاب در مورد قبل و بعد ازدواج، همسرداری و مهارت‌های زندگی زناشویی: • نبض ازدواج را بگیرید (چند ساعت تفکر پیش از ازدواج) ؛ مهدی عباسی؛ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). • انتخاب همسر؛ آیت الله ابراهیم امینی؛ انتشارات انجمن اولیاء و مربیان. • جوانان و انتخاب همسر؛ علی اکبر مظاهری؛ نشر پارسایان. • فرآیند همسرگزینی؛ هادی حسنیخانی نائینی؛ انتشارات بنشاسته. • راهنمای ازدواج: آنچه یک پسر و دختر درباره انتخاب همسر باید بدانند؛ امیر ملک محمودی الیگودرزی؛ میراث ماندگار. • مشاوره ازدواج: آنچه زوج های جوان (درباره یک ازدواج موفق و زندگی زناشویی ایده آل باید بدانند)؛ محمدرضا دژکام؛ انتشارات دنیس. • هزار و یک پرسش که می بایست قبل از ازدواج از همسر آینده تان بپرسید (و پاسخ های قانع کننده و امیدوارکننده ای دریافت دارید) ؛ مونیکا مندز لبهی، ترجمه: هادی ابراهیمی؛ انتشارات نسل نو اندیش. • وصال مهرورزان؛ مسائل اساسی قبل و بعد از ازدواج، سؤالات زمان خواستگاری پسران و دختران؛محمداحسان تقی زاده، اکرم حسین زاده؛ ناشر: حدیث راه عشق. • آیین همسردارى؛ ابراهیم امینى؛ انتشارات سازمان تبلیغات اسلامى. • مردان مریخی و زنان ونوسی؛ جان گری؛ مترجم: جعفر صفاری؛ انتشارات شادن پژواک. •هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج؛ جان گاتمن، نان سیلور، ترجمه: مهدی قراچه داغی؛ نشر آسیم. •ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و نیازهای عاطفی زنان و مردان؛ مجتبی حیدری؛ مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره). • رضایت زناشویی؛ عباس پسندیده؛ انتشارات دارالحدیث. • اخلاق در خانواده؛ حسین مظاهری و امیرحسین بانکی پور؛ نشر معارف. • راهنمای بهداشت مسائل جنسی و زناشوئی برای همسران جوان؛ عفت بهرامی؛ انتشارات تمیشه. • چگونه رابطه زناشویی خود را نجات دهید؛ فیلیپ مک گراو؛ انتشارات نسل نواندیش. • هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج؛ جان گاتمن، نان سیلور، ترجمه: مهدی قراچه داغی؛ نشر آسیم. • ازدواج و خانواده: صمیمیت، تفاوت‌ها، استحکام و پایداری؛ دیوید اچ. ال اولسون، و همکاران؛ مترجم: کیومرث فرحبخش؛ انتشارات سیاه و سفید • این گره با دست باز می شود: مهارت حل مسئله و چیرگی بر مشکلات زندگی؛ مسعود نورعلیزاده میانجی؛ انتشاران موسسه امام خمینی ره. 🔹کانال طلبه‌ی قم(محمد مختاری) در ایتا
🔸اصل آمد و رفت در عالم دنیا خارج از اختيار ماست؛ اما نحوه‌ی بودن و رفتن را خودمان تعیین می‌کنیم. یکی شهید و دیگری فرعون می‌رود.
سلام و ادب همه ما نگران حال سید و هیأت همراه ایشان هستیم و دست به دعا. اما این مطلب را بعنوان کسی که سر سوزن دانشی در حوزه رسانه و فضای مجازی دارد خدمتتون عرض می‌کنم: صبر هوشمند رسانه‌ای داشته باشیم و اطرافیان‌مان را هم به آن دعوت کنیم. صبر هوشمند رسانه‌ای یعنی: اخبار سانحه را فقط از منابع رسمی و مورد اعتماد داخلی پیگیری کنیم. به هیچ وجه مکمل زنجیره عملیات روانی و شایعه‌پراکنی‌های دشمن نشویم و از انتشار هرگونه توییت‌، خبر و تحلیل آنها در کانال، استوری، گفتگوهای حضوری و... خودداری کنیم. مطمئن باشید بدخواهان ایران و ایرانی هیچوقت دلشان به حال من و شما نسوخته و نخواهد سوخت. در این موضوع نیز همینطور. شک نکنید گربه هیچوقت برای رضای خدا موش نمی‌گیرد.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️استراحت بماند برای سرای آخرت، ما که برای استراحت نیامده‌ایم 🔹 خاطره‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از سفر سیدابراهیم رئیسی به آن استان در سال ۱۴۰۱ 📌 خطبه های نماز جمعه 🗓 ۶ خرداد ماه ۱۴۰۱
رجایی را ببین! رئیسی را ببین! پرواز بال نمی‌خواهد؛ خدمت به عیال‌الله کافیست. ✍️ محمد مختاری
چگونه قدردان زحمات رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر و همراهان گرانقدر ایشان باشیم؟ ابتدا نیت کنیم و آن عزیزان را در ثواب کارهای خیری که انجام می‌دهیم شریک کنیم. در گام بعدی کمر همت ببندیم و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح در این چهل و چند روز فرصت باقی‌مانده تلاش کنیم تا با رای مردم فردی مومن، انقلابی و مردمی راهی دفتر کار ریاست‌جمهوری شود.
💬 دعوتید به محفل نویسندگان 📢 درباره فرهنگ، ادبیات و جامعه؛ هم بخوانید و هم بنویسید. ✔️ اینجا؛ مخاطبان‌‌مان را به نوشتن ترغیب می‌کنیم، به دانایی و آگاهی، به زندگی... 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 ✍️شما هم، صفحه داشته باشید، فکر بکرِتان را بنویسید، بازنشر دغدغه‌های شما با ما💐
سلام و احترام دوستان گرانقدر مطلب بالا تبلیغ برای عضو گیری و... نیست. صرفا با هدف آشنایی و مشارکت شما عزیزان در امر نوشتن در کانال قرار گرفته است.
🍃تاکنون 🌐معرفی 160 صفحه شخصی فضلای حوزه در بانک «صفحات نویسندگان حوزوی» https://eitaa.com/howzavian/12700 ، پویش آگاهی است.
والدینی که در موضوع تربیت فرزند مدیریت هوشمند دارند، کارهای کودکانه فرزندان‌ را در سه حیطه دسته‌بندی می‌کنند: _محدوده سبز: کارهای خوب کودک _محدوده زرد: کارهای نه خوب و نه بد، که اشتباهات کودک درحوزه مهارت‌ها را نیز شامل می‌شود. آن‌ها می‌دانند خطای کودک در این حیطه شکالی ندارد و می‌گویند کودک من چندبار اشتباه می‌کند ولی سرانجام یاد خواهد گرفت. _محدوده قرمز: کارهایی که شامل آسيب زدن به خود يا ديگران يا تجاوز به حقوق سایر انسان‌ها است. متاسفانه خیلی وقت‌ها تنبیه‌های بعضی از پدرها و مادرها در برابر کارهای محدوده زرد کودکان که همان کارهای اشتباهِ بی‌خطر هستند، صورت می‌گیرد. در حالی که شایسته است اشتباه بودن کارهای بی‌خطر را ناديده بگیریم و به جای تنبیه، شیوه‌ی درست را به او بیاموزیم. تشویق و تقویت کارهای خوب نیز نباید فراموش شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان
چند روز هست که با خودم فکر می‌کردم معرفی فرد اصلح را برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری از کجا باید شروع کنیم؟
امروز در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی(ره) ویژگی‌های‌ مهمی از مرحوم شهید رئیسی بیان شد. فکر می‌کنم خود این موارد خوبی برای تشخیص باشند.
توصیفات کم‌نظیر امام خامنه‌ای درباره آیت‌الله شهید رئیسی: 🔹در مرزبندی با دشمنان انقلاب صراحت داشت و دوپهلو صحبت نمی‌کرد و به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد. 🔹مظهر شعارهای انقلاب بود. 🔹مرد کار خدمت و صفا بود. 🔹برای کار شب و روز نمی‌شناخت. 🔹در باب خدمتگزاری به کشور و ملت یک نصاب تازه‌ای به وجود آورد. 🔹ما قبلا شخصیت‌های خدمتگزار داشتیم اما نه در این حد، نه با این حجم نه با این کیفیت، نه با این صداقت، نه با این پرکاری و شب و روز نشناختن. 🔹در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد. 🔹این‌همه سفر خارجی آثار ارزشمندی هم برای امروز کشور و هم برای فردای کشور دارد. 🔹ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگتر و برجسته‌تر کرد. 🔹انقلاب اسلامی و ملت ایران را در اظهارات خارجی خود درست تعریف کرد و شناساند. 🔹سبک مدیریت او در بین همکاران خود سبک ویژه‌ای بود. 🔹با همکاران خود، با وزرا با مدیران دولتی با صفا و صمیمت رفتار می‌کرد. 🔹برای مردم کرامت و عزت قائل بود. 🔹به مردم و جوانان برای اظهار نظر میدان می‌داد و حرمت مردم را نگه می‌داشت. 🔹به جوان‌ها اعتماد می‌کرد و آنها را تکریم می‌کرد. 🔹به کسانی که به خود او بدی کرده بودند با کرامت برخورد می‌کرد و به کسانی که به او اهانت کرده بودند پاسخ تند و زشت و عصبی نمی‌داد.
بسمه تعالی و این کودک مجاهدمحمد مختاری امام جواد (علیه‌السلام) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و پس از آن در طی هفده سال تلاش و مجاهدت کار را به جایی رساندند که نیمی از مردم سرتاسر قلمرو وسیع عباسیان حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) را رهبر فکری خود و شایسته‌ی جایگاه خلافت می‌دانستند. پس از آنکه معتصم عباسی(لعنت الله علیه)، خلیفه‌‌ی ظالم معاصر حضرت، متوجه شد که امام نهم شیعیان خط مبارزاتی ویژه‌ای را با هدف بازگرداندن منصب نبوی به جانشینان حقیقی ایشان (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) دنبال می‌کند، تصمیم بر قتل آن حضرت گرفت و ایشان را مسموم کرده و به شهادت رسانید. ما از نقش امام جواد علیه‌السلام در حفظ تشیع چه تعریفی به جامعه ارائه کرده‌ایم؟