eitaa logo
🍎طب اسلامی و سنتی🌿
89.6هزار دنبال‌کننده
23.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
39 فایل
✨﷽✨ بهترین کانال طب سنتی ایتا با همکاری با اساتید برجسته و طلاب کشور 👇 پروفسور خیراندیش طب بوعلی طب تبریزی کانون تبلیغاتی پر بازده "اعتماد" در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/3574071380Ca1a252b0f9 مشاوره رایگان تبلیغاتی شما 🤝
مشاهده در ایتا
دانلود
📜درس‌های طبی امام صادق علیه السلام 🔶 ♦️امام صادق علیه السلام میفرمایند: «خون و جوش آمدنش (دَم)، سه نشانه دارد: جوشى که از اندام برآید، خارش و (احساس) حرکت جنبندگان.» 🔶 ♦️امام صادق علیه السلام میفرمایند: «هنگامی که خون کسى از خدمتگزارانش جوش مى‌آمد، به وى مى‌فرمود: قدرى سویق عدس بخور؛ چرا که جوشـش خون را آرام مى‌کند و حرارت بدن را فرو مى‌نشاند.» 🔶 ♦️امام صادق علیه السلام میفرمایند: « بر شما باد کاهو؛ چرا که خون را تصفیه مى‌کند.» 🔶 ♦️مکارم الاخلاق - به نقل از زید شَحّام -: «نزد امام صادق علیه السلام بودم که حجامتگرى را طلبید پس به او فرمود: ابزارهاى حجامت خود را بشوى و بیاویز. آنگاه انارى طلبید و خورد. چون حجامت را به پایان بُرد، انار دیگرى طلبید و خورد و فرمود: این صفرا را فرو مى‌نشاند.» 🔶 ♦️امام صادق علیه اسلام میفرمایند: «خوردن باقلا، استخوان‌هاى ساق را تراکم درونى مى دهد، توان مغز را افزون مى‌سازد و خون تازه تولید مى‌کند.»
✔️ درمان میگرن در طب اسلامی 1️⃣ استفاده از معجزه روغن بنفشه بر پايه كنجد؛ 2️⃣ در مواقع ضرورت روغن بنفشه پايه زيتون را با كاسنى مخلوط كنيد و روى پيشانى بماليد؛ 3️⃣ در کنار روغن بنفشه بر پایه کنجد از داروی ترکیبی صفرابر هم استفاده نمایید. 4️⃣ نوشیدن آب ولرم ناشتا؛ 5️⃣ داروى شافيه 15ماهه: به ‏اندازه نصف عدس از داروى شافيه را با سه‏ قطره از روغن بنفشه پايه كنجد يا روغن گل سرخ مخلوط كنيد و در بينى بريزيد. 🔶 اساسی ترین درمان میگرن: روغن بنفشه بر پایه کنجد و داروی صفرابر می‌باشد.
💐 چند نکته راجع به موی سر 🔰 تاثیر موی سر در ضعیفی چشم 🌱امام کاظم علیه السلام: اگر موی سر،بلند شود،چشم ضعیف می شود و فروغ نورش از بین می رود؛ولی کوتاه کردنش،چشم را جلا می دهد و فروغ نورش را زیاد می کند. 🔰 تاثیر حنا در رشد موی سر 🌱پیامبرصل الله علیه واله: با حنا خضاب بندید؛زیرا چشم را جلا داده،مو را رشد می دهد. 🔰 تاثیر شانه زدن موی سر در قطع شدن بلغم 🌱امام صادق علیه السلام: شانه زدن موی سر،بلغم را برطرف می کند. 🔰 تاثیر شانه عاج در رشد موی سر 🌱امام کاظم علیه السلام: شانه زدن با شانه عاج،موی سر را رشد می دهد،کرم ها را از مغز،دور کرده،تلخه را خاموش می کند،و لثه و گوشت بین دندان ها را پاک و تمیز می سازد. 🔰 تاثیر شستن سر با خطمی در زیبائی مو 🌱امام کاظم علیه السلام: شستن سر با خطمی در روز جمعه،از سنت است.مو و پوست را نیکو می کند و باعث مصونیت از سردرد است.
💠اهمیت عطسه در پاکسازی جمجمه ◁عطسه در فنون پیشگیری و درمان حائز اهمیت فراوان است؛ از جمله از فن عطسه میتوان برای جلوگیری از بروز سکته ها استفاده نمود. ◁داروی عطسه آور ( انفیه ) باید در جعبه داروهای خانگی همیشه حضور داشته باشد و به محض احساس ناراحتی در سینه یا سر و احساس خفگی و تنگی سینه بوسیله انفیه با ایجاد عطسه های فراوان جریان خون را در قلب یا مغز از لختگی منحرف نموده و خطر را رفع کنند. ◁اکنون که قرص های زیرزبانی برای احیای حالت تنفسی و افت غیرعادی فشار داده میشود شاید مردم از اثرات داروهای عطسه آور غفلت بورزند 🔻عطسه جریان خون را در سر تسریع و عروق و جریانهای درون بافتی را جارو میکند. 🔶عطسه چشم را تقویت و حس بینایی را قوی و خستگی را از تمام بدن می زداید. 🔺عطسه قلب و ریه ها و حنجره و حجاب سینه را از هر نوع رسوب پاک می نماید. ◁هفته ایی ۲ بار استفاده از داروهای عطسه آور گیاهی ( انفیه ) و حداقل ایجاد ۱۵ عطسه جهت پاکسازی جمجمه و پیشگیری از بیماریها ضروری است.
🌺بررسی ارزش درمانی مرزنجوش در آیینه روایات : 👌بررسی جایگاه روائی مرزنجوش در آیینه روایات: 🍀 ۱: سعوط مرزنجوش همراه با جامع امام رضا علیه السلام درمان فلج و سکته مغزی است. 🍀 ۲: سعوط مرزنجوش همراه با جامع امام رضا علیه السلام درمان لقوه و دهان کجی است. 🍀 ۳: مصرف دم کرده مرزنجوش با جامع امام رضا علیه السلام درمان فلج و لقوه است. 🍀 ۴: مصرف ۱ نخود از شافیه ۱۲ ماهه همراه با دم کرده مرزنجوش درمان فلج قدیم و جدید است. 🍀 ۵: بوییدن مرزنجوش برای ناتوان از بویایی خوب است. 🍀 ۶: پیامبراکرم صلی الله علیه و آله از آن به عنوان گیاه خوب یاد نموده است. 🍀 ۷: گیاهی است که در زیر ساق عرش الهی رویش یافته است. 🍀 ۸: آب مرزنجوش برای بیماریهای چشم مفیداست. 🍀 ۹: این گیاه در داروی معجزه آسای شافیه بکاررفته است. 🍀 ۱۰: سعوط روغن مرزنجوش برای کاهش عطسه مفید است.
🐄 تاثیر روغن گاو(شحم) در درمان بدن در طب اسلامی 👈 الامام علی(ع) : والشحم یخرج مثله من الداء ، ولم یستشف الناس بشفاء افضل من السمن...... 👈 امام علی(ع) می فرمایند: پیه (گاو) به اندازه خود ، بیماری را از بدن خارج می کند و مردم به هیچ چیز ، مثل روغن گاو(شحم) ، درمان نیافته اند..... 📙 /کنز العمال ، ج ۱۰ ، ص ۸۶ ، ح ۲۸۴۷۲/
▫️ پوست نارنج برای کاهش وزن و لاغری، درمان ناراحتی معده، گرفتگی بینی و سندرم خستگی مزمن مفید میباشد. ▫️ همچنین را برای درمان خونریزی شبکیه چشم، خستگی و سرماخوردگی، سردرد، درد عضلانی، درد مفاصل، کبودی و زخم بستر استفاده میکنند.
عموماً از گرمی است و در طبّ جدید درمان ندارد و دهها نوع شامپو باید امتحان شود تا ببینند کدام به موها می‌سازد. از نگاه طب اسلامی شوره هم نوعی خروج فضولات از بدن است که برای درمان باید بدن را پاکسازی کرد. 🔹درمان‌ها : 1️⃣ درمان یبوست 2️⃣ درمان مشکلات کبد؛ با سرکه و روغن زیتون (2 قاشق سرکه انگور طبیعی + 2 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و یک وعده در روز مصرف کنید) 3️⃣حجامت عام 4️⃣ حنا و روغن زیتون چند ساعت به سر بماند 5️⃣ شستن سر با سرکه 6️⃣ استفاده از جوشانده ی سدر یا خطمی
آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش درمان با طب سنتی بعنوان یک داروی گیاهی است مالیدن می‌تواند به درمان استخوان درد، پا درد، گرفتگی عضلات، آرتروز، سیاتیک، زانو درد، روماتیسم، ترمیم محل شکستگی‌ها و دردهای مزمن عضلانی و ماهیچه‌ای و همچنین واریس کمک کند. به علت داشتن ویتامین D و املاح زیاد مخصوصا کلسیم، سیاهرگ‌ها و عضلات پا را در به حرکت درآوردن موثر خون کمک کرده و باعث تخلیه خون از رگ‌ها میشود که باعث میشود واریس بتدریج از بین برود.
بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ امروز جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ شمسی 4 رجب ۱۴۴۱هجری قمری ۲7 فوريه ۲۰۲۰ میلادی
🔸در 2 روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است. 🔹سامانه جدید بارشی اواخر وقت فردا از شمال غرب وارد کشور می‌شود. 🔹یکشنبه در شمال، شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 🔹سامانه بارشی دوشنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور فعال است. 🔹سه‌شنبه این سامانه در شمال شرق کشور سبب بارش برف و باران می‌شود و اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.
✅ پرخورے ✍️ آیا میدانید طبق روایات، پر خوری از مهمترین علل مستقیم بیماریهاست؟ حضرت امیر المومنین علیه السلام میفرمایند: کمتر کسی وجود دارد که زیاد غذا بخورد امّا بیمار نشود. همچنین در حدیث دیگری میفرمایند: کسی که خوردن او زیاد باشد سلامتی او کمتر است. جامع این مطالب روایتی است که می‌فرماید: سلامتی و زیاد خوردن با هم جمع نمي‌شود. 📚مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج۱۶، ص۲۱۶
✅ چای ایرانی 👌گل گاو زبان و سنبل الطیب 🔹↫ طبیعت:گرم و تر 🔹↫ خواص: 🔹↫ خواب آور، آرامبخش اعصاب، پایین آورنده فشار خون، رفع خشونت نای، سینه، تنگی نفس، گلو درد، مقوی دماغ، معده و کبد سرد، افزایش ترشح ادرار، ضد سردرد های عصبی، درد کلیه، قولنج، اسپاسم، تشنج، صرع، سودا، صفرا، وسواس و سنگ کلیه •↬ ✍️↫ طرز تهیه : 🔹↫ دو قاشق غذاخوری(یک مشت)گل گاو زبان + یک قاشق غذا خوری(یک مشت کوچک)سنبل الطیب + دو لیوان آب جوش + نبات،نیم ساعت دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی در آید.
✅ زردی چشم‌ (۱) ✍️ نسخه درمانی اول از حکیم ضیایی : 🔹↫ سرمه‌ی عصاره «فراسیون» در چشم بهترین دارو جهت از بین بردن زردی است که در اثر یرقان به هم رسیده باشد. 🔹↫ ساییده برگ «شیرین بیان» را به چشم بکشید. 🔹↫ پودر و ساییده «بالنگ» برای یرقان و زردی در چشم بسیار مفید است. 🔹↫ چکاندن آب «گشنیز» کوبیده بسیار مفید است. 📚 استاد ضیایی ✅ نسخه درمانی دوم از حکیم باقری : 🔹↫ اگر زردی چشم نزدیک به یرقان بود با خوردن کاهو و عرق کاسنی و شاهتره می‌توان ان را درمان کرد‌.
✅ بدانیم ✍️پوسته های خشک داخل گردو را دور نریزید 🔹↫ بر اساس طب سنتی میوه گردو دارای خواص متعدد برای حفظ سلامتی انسان است یکی از بهترین خواص آن تنظیم قند خون است. همچنین پوسته های خشک داخل گردو که در کناره های مغز گردو وجود دارد یکی از منابع با ارزش برای جلوگیری از افزایش قند خون و دیابت است اما متاسفانه اکثر افراد آن را به عنوان ضایعات دور می ریزد. 🔹↫ بررسی ها نشان می دهند که خوردن این پوسته های خشک نیز کمک فراوانی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و یا افرادی که در مرز ابتلا به دیابت قرار دارند می شود.
🌸استخوان سازها از منظر طب اسلامی🌸 ✅سویق سنجد ✅پودر سنجد ✅ داروی استخوانساز طب اسلامی ✅باقالی با پوست ✅انواع سویق ✅برگ چغندر ✅شیر طبیعی ✅شیر+ سویق سنجد ✅شیر+خرما ✅شیر+گوشت ✅قبج(کبک) ✅پنیر+گردو ✅شربت زبیب رضوی ✅مرکب6 (حب خونساز) ✅مرکب4 ✅انجیر ✅شنبلیله ✅شیطرج ✅کرفس ✅زنیان ✅کاکوتی ✅پونه ✅بادکش و دلک(ماساژ) ✳️تمام موارد فوق در صورتی موثر است که همراه با نورآفتاب و فعالیت روزانه و یا کمی ورزش ساده در هوای آزاد همراه باشد. ⛔️منهدم کننده استخوان: (علت پوکی استخوان) ♦️نوشابه ♦️چای سبز و سیاه ♦️بلغم شدید: 🔸غذای خیلی سرد و اسیدی 🔸ترشیجات 🔸ماست بازار 🔸دوغ بازار ♦️کم خونی شدید ♦️بی تحرکی ♦️زندگی آپارتمانی: 🔸راه پله 🔸دور از نور خورشید ♦️بی تحرکی
🔴 🍋 سعى كنيد كه هر روز صبح كمى ليموترش در آب گرم بنوشيد ♻ بهبود گوارش افزايش ايمنى بدن افزايش انرژى كمك به كاهش وزن ضد سرطان افزايش قدرت مغز البته با توجه مزاجتان می توانید این نوشیدنی را با کمی عسل شیرین کنید.
📌 درمان ضعف استخوان 🔸 سویق: منظور از ، و جواست که بسیار اثرگذاره به خصوص برای مادران 🔸 طبیعی گاو ، گوسفند، گوشت گوسفند. انجیر، برگ چغندر که بسیار عالی ولازم است، خشک‌شده هم مصرف میشود درغذاها مصرف کرد، برای درمان کم خونی عالیه. 🔸 هسته سنجد: پودر هسته سنجد + ترکیب خوبی برا تقویت است.
🔻گیاهی بی رحم برای بیماریها! گیاه گزنه دارای خواص و فواید بسیار عالی است، از خواص گیاه گزنه می توان به درمان مشکلات جنسی، درمان کم خونی، درمان جوش، براق کردن مو و درمان تنگی نفس اشاره نمود. جالینوس حکیم گزنه را برای رفع سرماخوردگی و بیماری دستگاه تنفسی پیشنهاد می کند. گزنه تارهای مخروطی و گزنده دارد و پس از لمس کردن محتویات سوز آور داخل آن ، وارد بدن شده و باعث سوزش و ناراحتی می شود. این گیاه دارای ترکیبات شیمیایی غنی است و خواص بسیاری دارد. چندین نوع گیاه گزنه وجود دارد که تمام آن ها دارای کرک گزنده نیستند. گزنه رومی از تمام گزنه ها دردناک‌تر است
مصرف هنگام صبح و در وعده صبحانه، باعث احساس سیری طولانی طی روز در شما خواهد شد 👈شاهدانه برای شکمی که مدام به قاروقور می‌افتد، فوق‌العاده است.
🔴خواص عناب🔴 👈مزاج سرد و تر به اعتدال 🔹صاف کننده خون و مولد خون صالح و نیکو 🔸منضج اخلاط غلیظ 🔹نرم کننده ریه و احشا 🔸مسهل اخلاط رقیقه 🔹برای رفع خشونت سینه و حلق و صدا ناشی از حرارت و سرفه و درد سینه و انواعی از آسم مفید است. 🔸مسکن التهاب مخصوصا التهاب معده و تشنگی و حدت خون و کبد و گرمی است. 🔹اصلاح کننده فساد کبد است.
✅ درمان زگیل و خالهای.گوشتی «افزایش سودای محیطی » 🔹↫ ماساژ پوست 🔹↫ سرکه انگبین «۲ واحد عرق نعنا + ۲ واحد عسل + ۱ واحد سرکه انگور طبیعی » یک سوم لیوان از این شربت ریخته و باقی را آب ریخته و شبها قبل از خواب میل شود . 🔹↫ حجامت عام ۲ مرحله یا ۱ مرحله حجامت موضعی 🔹↫ استفاده از کیسه در حمام برای شستشو 🔹↫ استفاده از ته برگ انجیر « شیره برگ آن » به صورت موضعی
🔅 ✅خواص لباس پنبه ای در کلام اهل بیت ✍امیرالمؤمنین(علیه السلام) فرمودند: لباس پنبه ای (نخی) بپوشید. زیرا لباس نخی ، لباس پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده و نیز لباسی است که ما از آن استفاده می کنیم. 📚منبع:کافی، ج ۶، ص ۴۴۶ 🌸پوشیدن لباس پنبه ای این ویژگی ها را دارد: 🔹 ضد افسردگی 🔹 از بین برنده عرق و بوی بد بدن 🔹 نرم کننده سینه 🔹 آرام بخش و کنترل کننده رعشه 🔹 چاق کننده 🔹 پیشگیری و درمان عفونت زنان 🔹 پیشگیری و درمان کیست ها بویژه رحم 🔹 کمک در درمان انزال زودرس 🔹 موجب تقویت حافظه 🔹 کمک در درمان نازایی 🔹 پیشگیری و درمان ورم بیضه 🔹 درمان وسواس و نگرانی 🔹 باعث ازدیاد شیر مادر 🔹 ترمیم کننده زخم‎ها 🔹 پیشگیری و درمان لک و پیس 🔹 پیشگیری و کمک درمان زگیل 🔹 ضد حساسیت و آلرژی 🔹 بهترین پانسمان سوختیگها و زخمها 🔹 رفع کننده تنگی نفس 🔹 تنظیم اختلالات خون رسانی 🔹 رافع خستگی 🔹 کمک کننده به درمان مشکلات گوارشی
❌ سلام و عرض ادب خدمت همرهان عزیز🌺 🔻هر شب(به جز ایام تعطیل) رأس ساعت ۲۲ شب در گروه زیر و طب اسلامی انجام میشود 🏃‍♂سریعتر وارد بشید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1540096018C81f2f81ef4
🗓 شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ۵ رجب ۱۴۴۱ ۲۹ فوریه ۲۰۲۰