هدایت شده از سفال حکمت
تصور عامه مردم این است که خواص نمک طبیعی بخاطر مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم در کنار سدیم کلراید است و برتری نمک طبیعی نسبت به نمک تصفیه ید دار٬ داشتن عناصر معدنی بیشتر است.
در صورتی خواص اصلی نمک مربوط به کریستال آن است که در یک محیط طبیعی بدون وجود هر گونه آلودگی شیمیایی و الکترومغناطیس شکل گرفته باشد.
بنابراین نمکی کامل نمکی است که به شکل کریستال جامد و آب نشده در اختیار باشد و در صورتی که آب گردد و در محیط شهری دوباره جامد گردد٬ خواص اصلی خود را از دست می دهد.
از نمک کریستال شده برای پاک سازی روح نباتی یا چی مضر انباشت شده در خانه و همچنین امواج الکترومغناطیس مضر می توانید استفاده کنید.
@Sofal_hekmat
@tebe_jame_negar
بر اساس مبانی حکمت اسلامی و طب های کل نگر شرقی٬ سنگ ها و ستارگان دارای مزاج های مختلف هستند و می توانند بر روی انسان تاثیرات روحی و جسمی بگذارند.
امروز با ساخت دستگاه های طیف سنجی امواج الکترومغناطیس٬ میتوان محدوده فرکانسی نور تابش شده از انواع سنگ ها و ستارگان را همانند تصویر بالا ثبت نمود و آنها را با مزاج افراد بر اساس فرکانس های الکترومغناطیس ارگان های بدن تطبیق نمود.
کشفیات امروز نشان میدهد که مفاهیم طب سنتی را نمیتوان به علت متعلق بودن به مردمان گذشته٬ سنتی نامید و مبانی آن بسیار عمیق تر و والاتر از طب مدرن شیمیایی می باشند. شاید در آینده بتوان نام طب سنتی را با طب کوانتومی فرا مولکولی جایگزین نمود.
@tebe_jame_negar
هدایت شده از سفال حکمت
الإمامُ عليٌّ عليه السلام ـ لَمّا سُئل عن سماءِ الدُّنيا مِمّا هي؟ ـ : مِن مَوجٍ مَكْفوفٍ .[بحار الأنوار : 58/ 88/1 .]
امام علی علیه السلام. در پاسخ به اين سؤال كه آسمان دنيا از چه درست شده است ـ فرمودند : از موجى مهار شده.
در تصویر بالا نمایی از مسجد شیخ لطف الله٬ تصویر پایین سمت چپ نمایی از مسجد امام اصفهان و سمت راست اثر امواج آکوستیک با فرکانس های مختلف بر روی یک صفحه بسته شده را میتوان ملاحظه نمود.
بنظر میرسد معماران و هنرمندان ایرانی علاوه بر اینکه سعی می کردند با الهام گیری از تعالیم اهل بیت٬ ارتباط آسمان و زمین را به تصویر بکشند٬ به قوانین موج و رزنانس نیز مسلط بودند!!!
@Sofal_hekmat
هدایت شده از طب جامع نگر
روش های شناسایی شده برای بارگذاری اطلاعات بر روی کانال های مردین ( عروق غلاظ) بدن و اثر گذاری بر روی جریان روح بخاری در بدن با هدف تقویت یا تضعیف یا ایجاد فساد در ارواح و قوا و در نهایت اثر گذاری بر روی غدد درون ریز
@tebe_jame_negar
منبع اصلی تولید و انتشار ویروس ها بر اساس نظر حکمای قدیم و طب جامع نگر هر عاملی است که باعث جمع شدن مواد زاید در بدن و تضعیف طبیعت مدبره انسان( سیستم ایمنی) بشه:
۱. هر عاملی که در انسان ترس ایجاد کنه (سازمان بهداشت جهانی، خبرهای کذب٬ ابلیس)
۲. هر عاملی که باعث بشه انسان بعد غروب آفتاب بیدار باشه ( تلویزیون٬ موبایل...)
۳. هر عاملی که باعث بشه مواد زاید در بدن انسان تجمع و رسوب کنن( غذاهای صنعتی، سبک زندگی غربی٬ بی تحرکی)
۴. هر عاملی که باعث فساد در هوا بشه ( ماشین ها، کوه های زباله حومه شهر٬ رودخانه های فاضلاب)
۵. هر عاملی که در ارتباط بین نفس و جسم انسان اختلال ایجاد کنه ( امواج موبایل، آنتن مخابرات، وای فای ...)
✅ نتیجه گیری:
در واقع منبع تولید و انتشار ویروس خود ما هستیم که به دست خودمان ساخته ایم.
ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس
@Tebe_jame_negar
امام محمد باقر (ع) میفرماید:
«تَنَزَّلُ فِیهَا الْمَلَائِکةُ وَ الْکتَبَةُ إِلَی سَمَاءِ الدُّنْیا، فَیکتُبُونَ مَا هُوَ کائِنٌ فِی أَمْرِ السَّنَةِ وَ مَا یصِیبُ الْعِبَادَ فیها. قَالَ: وَ أَمْرٍ مَوْقُوفٍ لِلَّهِ (تَعَالَی) فِیهِ الْمَشِیئَةُ، یقَدِّمُ مِنْهُ مَا یشَاءُ وَ یؤَخِّرُ مَا یشَاءُ وَ هُوَ قَوْلُهُ (تَعَالَی): «یمْحُوا اللَّهُ ما یشاءُ وَ یثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْکتابِ»
«در آن شب ملائکه نازل میشوند و اموری که قرار است در یکسال اتفاق بیافتد و آنچه برای بندگان در آن سال مقدر میشود را بر آسمان دنیا مینویسند و تمام امور در شب قدر متوقف است بر مشیت خدا. هرچه را بخواهد جلو میاندازد و هرچه را بخواهد مؤخر میکند و این است معنای قول خدا که فرمود: «خدا محو میکند هرچه را که خواهد و ثبت میکند هر چه را که بخواهد و نزد اوست تمام کتاب.»
سلام. هدف از تبیین طب جامع نگر٬ طبی است متعالی برگرفته از حکمت اسلامی که میتواند مفهوم سلامت و بیماری را نه فقط از بعد درمان بلکه از بعد تحلیلی و ریشه ای بررسی کند. نگاه این مکتب طبی نگاهی کل نگر و سیستمی بوده و ریشه های بیماری را در سه سطح نفس٬ روح و جسد یا به بیان نوین ماده و اطلاعات
(matter & information)
بررسی می کند. ان شاءالله...
@Tebe_jame_negar
May 11
May 11
May 11
بر اساس حکمت اسلامی و مبانی طب های شرقی ما در تعریف سلامت و درمان انسان با سه لایه نفس٬ روح و جسد مواجه هستیم.
تصویر بالا سمت چپ آناتومی اعضا و جسد انسان است که در طب غربی به طور کامل تحلیل می گردد.
در تصویر بالا سمت راست جریان روح بخاری و ماده لطیف ( چی در طب چینی٬ پرانا در طب هندی) در بدن نشان داده شده است.
در تصویر پایین تشعشعات نفس مجرد انسانی بر بدن در محل چاکراه ها نشان داده شده است.
پزشک و حکیم جامع نگر بایستی وضعیت بیمار را در این سه لایه مورد ارزیابی خود قرار داده و درمان در سه لایه را به بیمار خود ارائه دهد.
@Tebe_jame_negar
هدایت شده از اندیشه سماء
کانال های مرتبط با گروه تحقیقاتی سماء:
آشنایی با علوم بنیادین بر مبنای حکمت اسلامی ایرانی:
@Andisheye_sama
آشنایی با مباحث سبک زندگی بر مبنای حکمت اسلامی ایرانی:
@Sofal_hekmat
آشنایی با طب جامع نگر بر مبنای حکمت اسلامی ایرانی:
@Tebe_jame_negar
تفاوت حجامت با خون دادن در نگاه حکمت اسلامی چیست؟
در نگاه حکمت اسلامی خون دارای روح بوده و روح بخاری ماده لطیفی واسط بین نفس مجرد و بدن می باشد. با خروج خون صاف از بدن٬ روح پاک نیز خارج می گردد که باعث ضعف قوای انسان می گردد. در حجامت خون غلیظ بهمراه روح دخانی که برای انسان مضر هست خارج می گردد.
بنابراین خون دادن با هدف کمک به دیگران برای دوستانی که ضعف قوا دارند٬ توصیه نمی گردد.
@Tebe_jame_negar
May 11
یکی از روشهای درمانی در طب مکمل٬ Bioresonance therapy یا استفاده از سیگنال های الکترومغناطیس خود انسان برای درمان می باشد. در این روش امواج ساطع شده از بدن توسط الکترودهایی جمع آوری شده٬ تقویت و فیلتر شده و دوباره به بدن باز می گردد.
نکته اینجاست که این اتفاق هنگام قرار گرفتن در کنار هم خون انسان یعنی پدر و مادر و صله رحم نیز به طور طبیعی رخ می دهد. امواج ضعیف بدن تقویت شده و امواج مخرب فیلتر می گردد بخصوص در هنگام لمس کردن و در آغوش گرفتن آنها.
اگر در فکر مهاجرت و دور شدن از پدر و مادر خود هستید٬ بدانید دچار بیماری و کاهش روزی خواهید شد...
@Tebe_jame_negar
روح بخاری در طب ایرانی٬ چی در طب چینی و پرانا در آیورودا هندی چیست؟
بخار برآمده از قسمت های لطیف اخلاط موجود در بدن را روح بخاری می گویند. روح بخاری، لطیف ترین جزء بدن جسمانی به شمار می آید و نقش واسطه گری میان نفس مجرد و بدن مادی را به عهده دارد. ابن سینا در تبیین روح بخاری و مباحث مربوط به آن، توضیحات مبسوطی دارد که پس از وی این توضیحات در کلمات شیخ اشراق و ملاصدرا نیز قابل پی گیری است. روح بخاری از آن جهت که به سلامت و یا مرض بدن انسانی مربوط می شود مورد توجه اطبای متقدم بوده و در طب قدیم از آن سخن به میان آمده است.
با از بین رفتن مفهوم ماده و جسم لطیف در فیزیک جدید و بطبع آن روح بخاری در طب مدرن٬ تحلیل و درمان خیلی از بیماری ها در طب جدید امکان پذیر نمی باشد.
برای آشنایی با جسم لطیف؛ جسم آسمانی یا اثیری به کانال اندیشه سماء
@Andisheye_sama
مراجعه کنید
@Tebe_jame_negar
روح بخاری در کلام علامه حسن زاده آملی
شرح مصباح الأنس
اطلاقات روح را از کجا باید شروع بفرمایید؟ اولین مرتبه روح که اَنزل مراتب روح است باید از کجا شروع بفرمایید؟ از روح بخاری.
این طور بود دیگر. روح بخاری جسم لطیف است؛ اما اَلطف اجسام است؛ از اون دیگه لطیف تر جسم نداریم.این طور نبود. روح بخاری روح پخته و ور آمده و مصفّی از عناصر اربعه است ،که واسطه بین تعلق روح به بدن است؛ روح بخاری ،که روح ،نفس ،تعلق به بدن میگیرد، به واسطه روح بخاری. پس روح بخاری جسم لطیف است و اَلطف اجسام است. دیگر از این لطیف تر نداریم. بعد از روح بخاری ، ارواح بخاری که حرفش شده ،حالا بیابید همین جور راجع به ارواح الی ماشاءالله تا برسیم به ،بله ،تا به مهیمین ،تا برسیم به صادر نخستین ،اطلاقات روح.
@Tebe_jame_negar
روح بخاری در بیان استاد صمدی آملی:
در کبد ازکل غذا ها یک نوع مواد درست میشود که خیلی لطیف هستند, به اندازه ایی لطیف است که قابل دیدن نیست !
مواد ازکبد می آیند به طرف قلب , در قلب که پر حرارت است بخار میشود و سه قسمت می شود:
1-مقداری به سمت چپ قلب
2-ومقداری به مغز
3-ومقداری مجددا به کبد بر می گردد.
آن قسمتی که به مغز رفت از ناحیه مغز پخش میشود به اعصاب بدن.و قسمتی ازبخار که رفت به طرف چپ قلب به طور کلی سریان پیدا میکند در رگهای مختلف بدن آن قسمتی هم که به کبد برگشته بود دوباره از کبد می رود به روده ها.
که اینها داءما درفعالیتند و فعالیتشان جوری است که به محض کمی کار و حرکت بدن روبه تحلیل می روند واین تحلیل رفتنش احساس خواب می آورد...
خواب یعنی حبس روح بخاری ازتمام رگهای بدن ا زتمام روده ها و اعصاب و عصبها همه بر می گردند به مخزن.
@Sofal_hekmat
طبق آموزههای یوگا، پنج جریان اصلی نیروی حیاتی وجود دارد که از بدن عبور میکند و عملکرد فیزیولوژیکی آن را سازماندهی می کند که به آن بدن پرانیک گویند. بدن پرانیک یک شبکه از جریان انرژی در شکل بدن فیزیکی است که به طرف بیرون تشعش میکند. مثل نور که از لامپ تشعشع میکند و فرم آن ثابت نیست. این شبکه منقبض و منبسط میشود.
این پنج وایو عبارت اند از: پرانا، اودانا، سامانا، ویانا و آپانا. لغت سانسکریت وایو به معنای باد میباشد و ریشه این لغت "Va" به معنای چیزی که جریان دارد میباشد. بنابراین وایو انرژی است که در جهات خاصی حرکت میکند و حرکات و عملکرد بدن را کنترل میکند.
کمبود و یا وجود فشار و تجمع پرانا در هر قسمت از بدن، علت امراض مختلف در آن قسمت میباشد. برای برخورداری از سلامتی باید جریان پرانا در بدن عادی باشد.
@Tebe_jame_negar
طب سوزنی با تغییر در انباشت و جریان چی یا روح بخاری به درمان بیمار کمک می کند.
@Tebe_jame_negar
بر اساس مبانی طب های شرقی و طب ایرانی٬ بخش لطیف انسان زمان خشم برای دفع امر نامطلوب به بیرون حرکت می کند و هنگام غم سنگین شده به سمت درون می رود.
در طب ایرانی به حالت روح بخاری در زمان خشم حالت ناری و در زمان غم حالت ریحی و در حالت عادی بخاری می گویند.
این حالات ( ریح٬ بخار٬ نار) که بسیار در طب جامع نگر مهم هستند٬ در طب جدید قابل درک نیستند.
@Tebe_jame_negar
هدایت شده از سفال حکمت
امام صادق علیه السلام فرمود:
«تُقْبَضُ فیها امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدی اسْمُها فاطِمَةُ بِنْتُ مُوسی، وَتَدْخُلُ بِشَفاعَتِها شیعَتی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ
در شهر قم زنی از فرزندان من رحلت می کند که نام او فاطمه دختر موسی بن جعفر علیهما السلام است، و تمام شیعیان من با شفاعت این خانم وارد بهشت می شوند». بحارالانوار، ج 60
امام صادق علیه السلام خطاب به عفان بصری فرمود: «آیا می دانی چرا قم را قم نامیده اند؟ گفت: خدا و رسولش و شما بهتر می دانید. فرمود:
انَّما سُمّی قُمْ لِانَّ اهْلَهُ یجْتَمِعُونَ مَعَ قائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیهِ، وَیقُومُونَ مَعَهُ وَیسْتَقیمُونَ عَلَیهِ وَینْصُرُونَهُ
؛ از آن جهت قم را قم نامیده اند که مردم آن بر گرد قائم آل محمّد صلوات الله علیه اجتماع نموده، و همراه او قیام می کنند، و در راه او پایداری می ورزند، و به یاریش بر می خیزند». بحارالانوار، ج 60
احساسات و حالات نفسانی بر توزیع حرارت مادون قرمز در داخل بدن ما تاثیر می گذارد و موجب حرکت روح بخاری به سمت داخل و خارج می گردد.
در واقع نفس مجرد انسانی با تغییر حرارت و امواج الکترومغناطیس ضعیف تابیده شده بر داخل بدن٬ حرکت روح بخاری و در ادامه فعالیت غدد درون ریز و ارگان ها را هدایت می کند.
در حکمت اسلامی این تشعشعات به نام حرارت غریزی٬ در آیورودا به نام بدن پرانیک و در بیورزنانس به نام bioelectromagnetic field شناخته شده و در طب کلاسیک شیمیایی مولکولی صحبتی از آن نمی گردد.
@Tebe_jame_negar