eitaa logo
طب اسلامی(طبق نظرات استاد تبریزیان)
2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
553 ویدیو
50 فایل
#هدف ما این است که به #سبک_زندگی_اسلامی برگردید و خودتان طبیب خود باشید. کانال ما در ایتا : eitta.com/eslamiteb_tabrizian کانال ما در سروش : splus.ir/eslamiteb_tabrizian کانال ما در گپ : https://gap.im/tebeeslami_tabrizian شناسه پاسخگو : @Nf9297
مشاهده در ایتا
دانلود
✅درمان در پاها و مفاصل 👈اگر ورم در باشد، علت آن ساییدگی استخوان یا جمع شدن آب در پا است. ❇درمانش عبارت است از: 1. شیطرج؛کمینه ۳ بسته 2. داروی استخوان ساز؛۵ بسته 3. پماد مفاصل. کمینه ۳بسته ❇ پرهیز از: ۱. گردو به تنهایی ۲. و ماست و کره و خامه کارخانه ای ،بخاطر مواد شیمیایی و... استخوان را از بین می برند. 👈اگر ورم در هر باشد، علت آن کم کاری کلیه است. کلیه ها توان دفع آب را از بدن ندارند. به همین علت، آب در پا جمع می شود. در این صورت، را بایستی درمان کرد. ❇درمان ۱.خوردن آسیاب شده با دو عدد گردو ❇ از: ۲. زیاد آب ۳. سردیجات در فصل سرما و جاهای سرد ۴. گوشت گاو و پرخوری نکردن. ✅ورم پا در اثر ضربه به پا هم ، پا ورم میکند که درمانش استراحت و خوردن استخوان ساز و شیر با سویق سنجد و... است. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
ت زدودن این امر چه اقدامی شده است؟ این تهمت و کلا تهمت خرافی بودن بیانات پیامبر و اهل بیت از ابتدا بوده است و به همین ترتیب طب اسلامی را کنار زدند، خود مردم هم بر این باور بودند که آنچه روایات می‌فرماید خرافی است و قابل عمل کردن نیست، ولی کاری که بنده در این کتاب و به طور کلی انجام دادم این بود که این مسائل را در قالب علمی ریختم و حقانیت و برتری‌اش را اثبات کردم. ❇* نظر شما درباره زالودرمانی چیست؟ چون زالودرمانی در روایات ما [تشیع] وارد نشده به آن عمل نمی‌کنیم. آنچه هست فقط یک روایت اهل تسنن است و خیلی قابل اعتماد نیست. * درمانی در روایات بیان نشده نه اینکه منع شده باشد، عدم بیان دلیل بر ممنوعیت آن نیست. دلیلی بر ممنوعیت نیست اما از عوارض آن ایمن نیستیم و نیازمند مجوز(در روایات) هستیم. به همین جهت افرادی از کسانی که زالو انداختند مبتلا به عفونت‌های حاد شدند و گاهی منجر به قطع دست و پا هم شده است. بعضی از دوستان ما هم به خاطر اجرای زالو درمانی و آثار منفی‌اش الان در زندان هستند. * شاید به خاطر اجرای بد زالو دچار عفونت شده‌اند، نه اینکه خود مشکل داشته باشد... خودشان می‌گویند ما تقصیر یا قصوری در این قضیه نداشتیم و این اتفاق افتاد. طبیعی هم است چون به ویژه در پای افراد دیابتی خون نمی‌رسد و کمترین عفونت و زخم سب آسیب می‌شود، شنیده‌اید که زخم دیابتی با غیر آن متفاوت است چون خونرسانی به شکل خوب انجام نمی‌شود و زخم‌ها و عفونت‌ها ترمیم نمی‌شود. * آیا با خواندن روایات و تعمق در آن‌ها می‌توان طبیب شد؟ ائمه روایات را در مقام تربیت فرموده‌اند؟ روایات طبی درست مانند روایات فقهی است. این سوال را ما مطرح می‌کنیم که آیا کسی با خواندن روایات، فقیه می‌شود؟ باید جواب دهیم که خیر. باید «جواهرالکلام»، «مکاسب»، «اصول فقه» و ... را بخواند تا بتواند فقیه شود و احکام شرعی را استنباط کند. در طب هم همین حالت هست. * در جهت آموزش طب بدین کیفیت به روحانیون و طلاب چه کتاب‌هایی را در نظر دارید؟ فعلا فقط کتاب خودم، چون کتاب دیگری وجود ندارد. * کتب مربوط به آناتومی بدن چطور؟ آنچه هست مربوط به طب شیمیایی است. مشغول هستم به نوشتن جلد پنجم کتاب که شامل آناتومی اسلامی، بیماری‌ها و انواع گیاهان است. * غیر از کتاب طبی خودتان آیا کتاب‌های دیگر حوزوی را نیز تدریس کرده‌اید؟ از ابتدای کتب حوزوی مانند منطق تدریس کرده‌ام و سال‌های سال در شهرهای مختلف مانند مشهد و اصفهان خارج فقه و اصول بوده‌ام. *آیا اجازه اجتهاد به روش معمول در حوزه را نیز از کسی دارید؟ نه، به صورت کتبی اجازه ندارم. * درباره تکیه به روایات ضعیف توسط جنابعالی، مشخصاً به «بخور حضرت مریم» استناد شده است. چه پاسخی در این رابطه دارید؟ خیلی طرفدار جریان بخور نیستیم البته روایتش ضعیف هم نیست، در کتاب «طب الائمه» ذکر شده است و این کتاب را امام دیده و تأیید فرموده است، عمده این است که همین بخور در تجربه خیلی خود را نشان داده و معجزاتی دارد. الان اگر اعلام کنیم از بس که مردم در آن اثر درمانی دیده‌اند حداقل 10 هزار نفر برای شرکت در آن می‌آیند! * کتاب طب الائمه چگونه مورد تایید امام معصوم بوده است؟ «احمد بن رباح مطبب» املا کرده و دو برادر به نام‌های عبدالله و حسین بن بسطام آن را به شکل کتاب در آوردند و در مقدمه کتاب نوشته‌اند «احمد بن رباح» گفت که آن را بر امام عرضه کردم و حضرت راضی بود (أَمْلَى عَلَیْنَا أَحْمَدُ بْنُ رَبَاحٍ الْمُطَبِّبُ هَذِهِ الْأَدْوِیَةَ وَ ذَکَرَ أَنَّهُ عَرَّضَهَا لِلْإِمَامِ فَرَضِیَهَا)[3] * از ادیان دیگر هم جهت مداوا نزد شما می‌آیند؟ 👈مسیحی‌ها، زرتشتی‌ها و مذاهب دیگر مانند اهل سنت کم و بیش می‌آیند. * از خارج کشور هم جهت درمان به شما رجوع می کنند؟ بله همین الان مریضی داشتیم از آمریکا! * اتباع خارجی نیز جزء مراجعه‌کنندگان هستند؟ بله، مثلا دیروز از لندن برای ام‌اس و پریروز از استرالیا برای سرطان آمده بودند. * تقاضای تدریس و طبابت در کشورهای دیگر نیز دارید؟ خیلی از کشورهای مختلف درخواست داشته‌اند مانند آلمان، دانمارک، آمریکا، و اخیرا از سوئد که خیلی اصرار کردند. * قضیه درمان بینایی 6 نفر آلمانی در نزدیکی مرز ترکمنستان چه بود؟ زمانی که مشهد بودم چند نفر آلمانی توسط یکی از علمای قم معرفی شده و آمدند و فقط دارو را در نزدیک مرز ترکمنستان ساختیم. چون برای بیماری آنان داروی شافیه باید شانزده ماه از تولیدش می‌گذشت و دارو آماده نبود. گفتم سه ماه صبر کنید، آن‌ها به کشورشان برگشتند و بعدا به آن‌ها دادم و قدرت دیدن رنگ‌ها را پیدا کردند. * آیا در کشورهای پیشرفته نیز رجوع به غیر داروهای شیمیایی صورت می‌گیرد؟ اطلاعی از آن دارید؟ امروزه در آلمان که مرکز طب شیمیایی است، حدود 80 تا 90 درصد مردم از داروی گیاهی استفاده می‌کنند، در آمریکا ا
در چیزی به نام نداریم،زیرا: چون زالودرمانی در [تشیع] وارد نشده به آن عمل نمی‌کنیم. آنچه هست فقط یک روایت اهل تسنن است و خیلی قابل اعتماد نیست.(که آن هم بعید نیست از نفوذ یهود و مکاتب دیگر در اسلام باشد). علم طب خود را از اهل بیت به طور کامل نگرفت؛ بعید نیست او از یهود ساکن در همدان تاثیر پذیرفته باشد. ❇در جایی ندارد، قبلا علت آن در کانال گفته شد. ❇ تحریف شده و درمان هایی که کاملا مخالف روایات است در آن دیده میشود.(مانند استفاده از گل_سر_شور برای شستن سر که در روایت از استفاده از آن نهی شده ،یا آب آهن تافته و....) ولی تلاش میکند از روایات و تجربه داروها بر بیماران بهره بگیرد. ✅ کردن بدن در مواردی که مثلا چیزی در بدن یا استخوان رفته و... با طب اسلامی درمان نمیشود و باید جراحی شوید. مشکل اسلامی با طب جدید استفاده از داروی شیمیایی است که نباید خورده شود. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
یکی از کاربران:سلام علیکم.درمانی برای عصبانیت وجود دارد؟ پاسخ: سلام بر شما بیشتر افراد صفراوی دچار عصبانیت میشوند؛ البته گاهی افراد دموی مزاج هم اینگونه هستند که بهترین درمان عصبانیت و خشم👈 است. علاوه بر درمان داروی ضعف اعصاب و عصبانیت 1. ؛ 2. تقویت اعصاب؛کمینه ۳بسته 3. پودر گل بابونه؛ 4. ؛کمینه ۱۰بسته 5. خوردن پیاز(همراه غذا)، مویز، بادرنجبویه و دارچین(دم کرده یا در غذا). ❇علاوه بر موارد بالا به تجربه ثابت شده که خوردن برای عصبانیت بسیار مفید است.خوردن روزی یک خوشه بزرگ انگور توصیه میشود. ❇خوردن خمری هم مفید است چون در روایت آمده مره(صفرا و سودا) را خاموش میکند.روزی یک لیوان کوچک توصیه میشود. زاها مثل روغن کارخانه ای و فست فودها و انواع سس ها غذاهای فرنگی مثل پیتزا و ماکارونی و... پفک و چیپس و..را نباید بخورید چون صفرا را زیاد و اعصاب را ضعیف می کنند. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
👆👆👆👆👆👆👆 ❌ این بار بلند شدن صدای مخالفت با طب اسلامی از بلند گوی رادیو زمانه (صدای بهائیان) ❌ 👌👌👌 استاد تبریزیان : شما شاهد هستید که تمام دنیا با ما مخالفند، از مخالفان داخلی گرفته تا صدای آمریکا و... این به معنی این است که ما گوهر گرانبهایی به نام طب اسلامی داریم که می خواهند هر طور شده آن را از ما بگیرند . زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
📣 توجه توجه 🔆 به دلیل کثرت مراجعه کنندگان، جهت ایجاد نظم بیشتر عزیزان دقت نمایند بدون گرفتن نوبت به هیچ وجه به مرکز مراجعه نفرمایند در غیر اینصورت از پاسخگویی معذوریم . 🔆 زمان نوبت دهی مشاوره توسط 👈شاگردان استاد تبریزیان : (هر شب ساعت 21:30 الی 22 هر شب) 👈شماره جهت نوبت دهی : 0903 1800 990 و 0905 8279 731 💎 زمان نوبت دهی مشاوره توسط 👈استاد تبریزیان : 💎نوبت دهی توسط بصورت هفتگی انجام می گیرد لذا در صورتی که این هفته موفق به گرفتن نوبت نشدید باید تا هفته آینده صبر کنید ویا اینکه جهت نوبت دهی شاگردان اقدام کنید . 💎 زمان نوبت دهی برای هفته آینده متعاقباً اعلام خواهد شد . 👈 شماره جهت نوبت دهی : 0903 1800 990 و 0905 8279 731 🌺 به دلیل رعایت حق دیگران به هیچ وجه نوبت بصورت حضوری داده نمی شود . ✅ همچنین بیماران مبتلا به که موفق به نوبت گیری نشدند جهت تعیین وقت به آیدی @daroo800 پیام دهند . 👈شماره سفارش دارو: 09132000381 @daroo100 @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian زاهدی
درمان 1. داروی شافیه 20 ماهه را با کندر مخلوط کنید و در گوش بریزید.کمینه۳ بسته 2. را در گوش بریزید.کمینه ۲بسته 3. گفتن (سلام الله علیها) به صورت مداوم؛ هر روز و هر شب 4. خوردن گوشت؛ کباب شده باشد بهتر است(گوشت گوسفند در اولویت است سپس گوشت بز؛ شتر؛ کبوتر و کبک و....) ✅تلاش کنید تا میتوانید کمتر از و گوشی همراه استفاده کنید. بهتر است گوشی را روی بلندگو قرار دهید تا به شنوایی شما آسیب نزند. ✅اگر گوش شما زیاد عفونت دارد ؛علاوه بر روغن سداب از داروی امام کاظم (تابستانه و زمستانه،مناسب فصل)استفاده کنید. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
💫 سخنان استاد_تبریزیان در مورد مصرف نمک دریا 💫 👈 آن چیزی که امروزه در دنیا مطرح است وتبلیغ می شود که نمک را از سفره حذف کنید این در واقع یک توطئه می باشد وهدف این کار ایجاد بیماری در مردم است تا مراجعات به دارو ودرمان بیشتر شود . ✅ منظور از نمک (مفید) نمک دریا می باشد همان نمکی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مصرف می نمود. ✅ (موجود در بازار) سم است ویک قاتل است که سبب ایجاد انواع بیماری ها از جمله تیروئید وسرطان تیروئید می شود . ✅ پیامبر (ص) می فرماید : علیکم بالملح الجریش (بر شما باد نمک دریا) . ✅ آنقدر فواید داره تا جایی که به عنوان دارو معرفی شده است . ✅ در حدیث آمده است که : لو يعلم الناس ما في الملح ما تداووا إلا به (اگر مردم می دانستند در نمک (دریا) چه خاصیتی وجود دارد درمان نمی کردند مگر با آن (نمک) ). ✅ علاوه بر این ما روایات متواتر مبنی بر مصرف نمک در ابتدا وانتهای غذا داریم، وروایت داریم این (مصرف نمک) درمان هفتاد بیماری تا سیصد وسیزده بیماری می باشد . ✅ مصرف نمک (دریا) درمان بیماری های مربوط به بلغم است که بیشتر بیماری های صعب العلاج طبق روایت بخاطر بلغم وسردی است. ✅ به دلیل آنکه گرم وخشک است رطوبت بدن را می گیرد ودرمان بسیاری از بیماری ها می باشد . ✅ شرط داشتن این همه خواص بواسطه مصرف نمک، آن است که نمک دریا باشد . _____________________ 💎 طرح اصلاح سبد غذایی خانوارها 💎 @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، آیت‌الله عباس تبریزیان متولد 1341 در نجف اشرف است اما اصالت او به تبریز باز می‌گردد. وی از هجده سالگی و پس از اخذ مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه نجف شد و از محضر آیات عظام خویی و صدر بهره برد و از چهل‌سالگی تدریس درس خارج را آغاز کرد. آیت‌الله تبریزیان بیش از 80 جلد کتاب تصحیح و تألیف کرده است اما مشهورترین اثر او کتاب چهار جلدی «دراسة فی طب الرسول المصطفی» است که در زیرزمین مدرسه فیضیه قم آن را برای روحانیون و طلاب تدریس می‌کند. جلد اول این کتاب شامل معرفی طب اسلامی و علل پیدایش انواع بیماری‌هاست. جلد دوم به خواص خوراکی‌ها در طب اسلامی، درمان‌های عمومی، حجامت و... اختصاص دارد. در جلد سوم انواع بیماری‌های و درمان‌های اختصاصی آن آمده است و جلد آخر راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش طول عمر را بررسی می‌کند. مهم‌ترین انگیزه آیت‌الله تبریزیان برای پرداختن به طب اسلامی، بیماری همسر وی در اوایل زندگی است. وی پس از قطع امید پزشکان از مداوای بیماری سرطان همسرش، مطالعه طب اسلامی را به‌طور جدی پی می‌گیرد و با انجام دستورات این طب پس از مدتی موفق به درمان بیماری وی می‌شود، از این رو تصمیم می‌گیرد با تکمیل مطالعات خود و عرضه آن‌ها، دیگران را نیز بهره‌مند سازد. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر میزان علاقه و مراجعه مردم به مکاتب طبی متقدم نظیر طب سنتی، طب سوزنی و طب اسلامی، با این استاد حوزه علمیه منحصراً درباره طب اسلامی گفت‌وگو کردیم. آنچه در پی می‌آید، ماحصل گفت‌وگوی صریح خبرنگار فارس با آیت‌الله تبریزیان است که بخش نخست آن را در ادامه می‌خوانید. ❇این مربوط به چندین سال پیش است. * یکی از ایرادها به طب اسلامی این است که بیماران شما بر اساس باور خوب می‌شوند و چنین نیست که دارو اثر گذاشته باشد. چه پاسخی دارید؟ البته باور یقینا در همه انواع طب نقش دارد، حتی در طب شیمیایی. ما اعتقاد داریم که در طب اسلامی باور نقش دارد، اما این طور نیست که دارو نداشته باشیم، وقتی پیامبر یا اهل بیت می‌فرمایند این گیاه دارو است، دروغ نمی‌گویند! * روایات مورد استناد شما متواتر هستند؟ احکام شرعی با خبر واحد ثابت می‌شود اما در اینجا چون می‌خواهیم به واقع برسیم نیازمند خبر متواتر هستیم، آیا روایات طب اسلامی چنین وضعیتی دارند؟ احکام شرعی اینقدر بی‌ارزش و پیش پاافتاده است که نیاز به خبر متواتر ندارد؟! احکام شرعی بیشتر نیازمند خبر متواتر است. مساله طب مشکلی ندارد چون دارویی که از روایات استنباط می‌کنیم، تجربه می‌کنیم و اگر جواب داد به بیماران می‌دهیم، پس همیشه استنباط‌های ما قطعی است؛ استنباط ما مثل فقیه نیست، فقیه بر حسب ظاهر حکم می‌کند، ولی ما جهلمان تبدیل به یقین می‌شود، چون تجربه می‌کنیم. علاوه بر این در کتابی که نوشتم سعی کردم مواردی را بیاورم که تعدد نقل دارد یا خبر معتبر داشته باشد و اگر سند معتبر نداشته باشد اشاره می‌کنم که باید تجربه شود. * منظور از تجربه دارو چیست؟ از حدود بیست سال قبل داروسازی را شروع کردیم و به بیماران داده‌ایم و اثر دارو را تجربه کرده‌ایم، داروهایی را که جواب نداده است، کنار گذاشتیم. وقتی می‌گوییم درمان برای سرطان داریم و آن را مثل سرماخوردگی درمان می‌کنیم، چون تجربه شده است و هر روز افرادی می‌آیند اینجا و تشکر می‌کنند که سرطانشان خوب شده است. * آیا می‌توان گفت خوراکی‌هایی که در قرآن کریم نامشان ذکر شده، اصول خوراکی‌ها هستند که اگر کسی فقط آن‌ها را مصرف کند بی‌نیاز از سایر خوراکی‌هاست؟ ما قائل به «حسبنا کتاب الله» نیستیم و معتقد به سنت پیامبر هم هستیم. قرآن کریم می‌فرماید آنچه حضرت رسول آورد را بپذیرید و آنچه نهی فرمود را بپرهیزید (ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا)[2]. به چیزی که پیامبر و اهل بیت فرموده‌اند هم باید عمل کرد. * می‌توان فهیمد پیامبراکرم و اهل بیت چه بوده است؟ بله خودشان فرموده‌اند که ما مزاجمان «سودای صاف» است. * حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها نیز همین طور؟ ظاهرا همین طور است. * سودای صاف چیست و در مقابل چه قرار دارد؟ یعنی تمام محاسن سودا را دارند: انسان سنگین و باوقار است، با طمأنینه، بدون عجله، دارای نظر صحیح، فکر و ایده‌های درست، نصیحت دیگران و دوست داشتن انتقال تجربه به دیگران. اگر ناصاف شود، فرد وسواس، افسردگی و فکر و خیال دارد! * درباره تاریخچه طب اسلامی و کتاب‌های موجود درباره آن توضیح دهید. در تشیع کتابی که علم طب داشته باشد نداریم، اولین کتاب، کتاب بنده است. آنچه هست کتاب‌های حدیثی است مثل «طب الائمه» نوشته «ابن سابوری» که در قرن چهارم نوشته شده، کتاب‌های متفرقه بعد از آن هم هست که همه آن‌ها به شکل روایی است. کسی که بیاید آن را شکل و هندسه دهد نبوده است. * گاه گفته می‌شود که این است، در جه
ت زدودن این امر چه اقدامی شده است؟ این تهمت و کلا تهمت خرافی بودن بیانات پیامبر و اهل بیت از ابتدا بوده است و به همین ترتیب طب اسلامی را کنار زدند، خود مردم هم بر این باور بودند که آنچه روایات می‌فرماید خرافی است و قابل عمل کردن نیست، ولی کاری که بنده در این کتاب و به طور کلی انجام دادم این بود که این مسائل را در قالب علمی ریختم و حقانیت و برتری‌اش را اثبات کردم. ❇* نظر شما درباره زالودرمانی چیست؟ چون زالودرمانی در روایات ما [تشیع] وارد نشده به آن عمل نمی‌کنیم. آنچه هست فقط یک روایت اهل تسنن است و خیلی قابل اعتماد نیست. * درمانی در روایات بیان نشده نه اینکه منع شده باشد، عدم بیان دلیل بر ممنوعیت آن نیست. دلیلی بر ممنوعیت نیست اما از عوارض آن ایمن نیستیم و نیازمند مجوز(در روایات) هستیم. به همین جهت افرادی از کسانی که زالو انداختند مبتلا به عفونت‌های حاد شدند و گاهی منجر به قطع دست و پا هم شده است. بعضی از دوستان ما هم به خاطر اجرای زالو درمانی و آثار منفی‌اش الان در زندان هستند. * شاید به خاطر اجرای بد زالو دچار عفونت شده‌اند، نه اینکه خود مشکل داشته باشد... خودشان می‌گویند ما تقصیر یا قصوری در این قضیه نداشتیم و این اتفاق افتاد. طبیعی هم است چون به ویژه در پای افراد دیابتی خون نمی‌رسد و کمترین عفونت و زخم سب آسیب می‌شود، شنیده‌اید که زخم دیابتی با غیر آن متفاوت است چون خونرسانی به شکل خوب انجام نمی‌شود و زخم‌ها و عفونت‌ها ترمیم نمی‌شود. * آیا با خواندن روایات و تعمق در آن‌ها می‌توان طبیب شد؟ ائمه روایات را در مقام تربیت فرموده‌اند؟ روایات طبی درست مانند روایات فقهی است. این سوال را ما مطرح می‌کنیم که آیا کسی با خواندن روایات، فقیه می‌شود؟ باید جواب دهیم که خیر. باید «جواهرالکلام»، «مکاسب»، «اصول فقه» و ... را بخواند تا بتواند فقیه شود و احکام شرعی را استنباط کند. در طب هم همین حالت هست. * در جهت آموزش طب بدین کیفیت به روحانیون و طلاب چه کتاب‌هایی را در نظر دارید؟ فعلا فقط کتاب خودم، چون کتاب دیگری وجود ندارد. * کتب مربوط به آناتومی بدن چطور؟ آنچه هست مربوط به طب شیمیایی است. مشغول هستم به نوشتن جلد پنجم کتاب که شامل آناتومی اسلامی، بیماری‌ها و انواع گیاهان است. * غیر از کتاب طبی خودتان آیا کتاب‌های دیگر حوزوی را نیز تدریس کرده‌اید؟ از ابتدای کتب حوزوی مانند منطق تدریس کرده‌ام و سال‌های سال در شهرهای مختلف مانند مشهد و اصفهان خارج فقه و اصول بوده‌ام. *آیا اجازه اجتهاد به روش معمول در حوزه را نیز از کسی دارید؟ نه، به صورت کتبی اجازه ندارم. * درباره تکیه به روایات ضعیف توسط جنابعالی، مشخصاً به «بخور حضرت مریم» استناد شده است. چه پاسخی در این رابطه دارید؟ خیلی طرفدار جریان بخور نیستیم البته روایتش ضعیف هم نیست، در کتاب «طب الائمه» ذکر شده است و این کتاب را امام دیده و تأیید فرموده است، عمده این است که همین بخور در تجربه خیلی خود را نشان داده و معجزاتی دارد. الان اگر اعلام کنیم از بس که مردم در آن اثر درمانی دیده‌اند حداقل 10 هزار نفر برای شرکت در آن می‌آیند! * کتاب طب الائمه چگونه مورد تایید امام معصوم بوده است؟ «احمد بن رباح مطبب» املا کرده و دو برادر به نام‌های عبدالله و حسین بن بسطام آن را به شکل کتاب در آوردند و در مقدمه کتاب نوشته‌اند «احمد بن رباح» گفت که آن را بر امام عرضه کردم و حضرت راضی بود (أَمْلَى عَلَیْنَا أَحْمَدُ بْنُ رَبَاحٍ الْمُطَبِّبُ هَذِهِ الْأَدْوِیَةَ وَ ذَکَرَ أَنَّهُ عَرَّضَهَا لِلْإِمَامِ فَرَضِیَهَا)[3] * از ادیان دیگر هم جهت مداوا نزد شما می‌آیند؟ 👈مسیحی‌ها، زرتشتی‌ها و مذاهب دیگر مانند اهل سنت کم و بیش می‌آیند. * از خارج کشور هم جهت درمان به شما رجوع می کنند؟ بله همین الان مریضی داشتیم از آمریکا! * اتباع خارجی نیز جزء مراجعه‌کنندگان هستند؟ بله، مثلا دیروز از لندن برای ام‌اس و پریروز از استرالیا برای سرطان آمده بودند. * تقاضای تدریس و طبابت در کشورهای دیگر نیز دارید؟ خیلی از کشورهای مختلف درخواست داشته‌اند مانند آلمان، دانمارک، آمریکا، و اخیرا از سوئد که خیلی اصرار کردند. * قضیه درمان بینایی 6 نفر آلمانی در نزدیکی مرز ترکمنستان چه بود؟ زمانی که مشهد بودم چند نفر آلمانی توسط یکی از علمای قم معرفی شده و آمدند و فقط دارو را در نزدیک مرز ترکمنستان ساختیم. چون برای بیماری آنان داروی شافیه باید شانزده ماه از تولیدش می‌گذشت و دارو آماده نبود. گفتم سه ماه صبر کنید، آن‌ها به کشورشان برگشتند و بعدا به آن‌ها دادم و قدرت دیدن رنگ‌ها را پیدا کردند. * آیا در کشورهای پیشرفته نیز رجوع به غیر داروهای شیمیایی صورت می‌گیرد؟ اطلاعی از آن دارید؟ امروزه در آلمان که مرکز طب شیمیایی است، حدود 80 تا 90 درصد مردم از داروی گیاهی استفاده می‌کنند، در آمریکا ا
ین میزان به 30 تا 40 درصد می‌رسد. دنیا دارد به این سمت برمی‌گردد. * بالاخره در طب اسلامی درصدی از بیماران هر چند اندک درمان نمی‌شوند. دلیل آن چیست؟ دلایل مختلف دارد: گاهی از دارو خوب استفاده نمی‌کنند، روش مصرف آنان طبق آنچه می‌گوییم و روایات فرموده‌اند نیست. طب اسلامی را سهل و بی‌اهمیت می‌گیرند. نکته دوم این است که اعتقاد در این طب پنجاه درصد نقش دارد. ما مورد هجمه شدید از طرف کل بشریت هستیم که بیماری که مثلا مبتلا به شده و به هر پزشکی مراجعه می‌کند می‌گویند درمان نمی‌شوی و دو ماه دیگر می‌میری، وقتی تمام پزشکان جهان این حرف را می‌زنند چگونه می‌توانیم این فرد را متقاعد کنیم و باور در ذهنش ایجاد کنیم که اثر داروهای ما را ببیند؟ از این جهت کار دشوار است. ما نه ابزاری در دست داریم، نه تریبونی داریم، نه دانشگاهی داریم، نه مطبی داریم، هیچ نداریم. با امکانات صفر و بدون هیچ پشتوانه این جمعیتی که می‌بینید برای درمان می‌آیند، پذیرش را خیلی محدود کردیم که اگر آزاد باشد شاید روزی 10 هزار نفر این جا بیایند. این نیست مگر به خاطر این که مردم اثر دیده‌اند، و قانون این نیست که مردم همه درمان بشوند، یک سری بیماری‌هایی داریم به نام سام که منجر به مرگ است (کُتِبَ علیه الفناء)، علت مرگ است. پیامبر می‌فرماید: از بیماری سام نمی توانم خودم را نجات دهم (أَمّا السّامُ فلا أَشْفِی مِنْه)، چون اجل در کار است، اجل که برسد نگاه نمی‌کند که این مریض دارو خورده است یا نه! ولی اگر تریبونی و امکاناتی داشته باشیم حتی یک بیمار که اجلش نرسیده باشد بدون درمان نخواهد بود. الان حتی قدرت تبلیغ هم نداریم، کانال‌های تلوزیون و ... که انواع برنامه‌ها را پخش می‌کنند، حاضر نیستند و جرأت این را ندارند که چیزی از طب اسلامی پخش کنند. ❇بیمارانی که به شما یا شاگردان شما رجوع می کنند هنگامی که در درمان دچار مشکل شدند یا سوالی داشتند چگونه باید پاسخ بگیرند؟ ما در ابتدای راه هستیم، باید شاگردانی پرورش پیدا کنند که معتقد و درستکار هم باشند. الان درمانگران زیادی پیدا شده‌اند ولی درمان هیچ‌کدام آن چنان که باید، نیست چون اخلاص ندارند، طمع آن‌ها را گرفته و داروهای درست و حسابی نمی‌سازند، داروی تقلبی به مردم می‌دهند، تقریبا می‌توان گفت لجام‌گسیخته است، هم در کلاس شرکت نکرده‌اند بساطی برای خود فراهم کرده و درمان می‌کنند، این‌ها به صورت جدی دارند آسیب می‌زنند، اگر جلوی این‌ها گرفته نشود فاتحه طب اسلامی را باید بخوانیم. نیاز به سامان‌دهی دارد، نیاز به افرادی دارد که درس بخوانند و امتحان دهند و مدرک بگیرند تا مردم برای مراجعه مجدد دچار مشکل نشوند. * برنامه‌ای برای آموزش حرفه‌ای و پیشرفته طب اسلامی دارید؟ ان‌شاءالله قرار است یک کلاس تخصصی در این زمینه تشکیل شود. * به دنبال ایجاد اسلامی هستید؟ چرا تاکنون اقدامی نکرده‌اید؟ می‌خواهیم انجام دهیم اما امکانات نداریم، باید کسی پشتیبانی کند، ما مظلومیت واقعی داریم، از یک حسینیه به حسینیه دیگر، از یک مسجد به مسجد دیگر نقل مکان می‌کنیم، دشمن زیاد داریم، خیلی قدر(طب_اسلامی را) می‌دانستند، می‌توانستم بروم و خیلی دعوت کردند که بروم ولی متأسفانه قدر نمی‌دانند. * لزومی به مقارنه طب اهل بیت با دیگر روش‌های طبی و مطالعه تطبیقی می‌بینید؟ بله در آمار و نتایج و عوارض و آموزش باید مقارنه شود تا روشن شود طب اسلامی چه جایگاهی دارد. * آیا تجمیع سنتی با طب اهل بیت به همراه طب نوین در جهت درمان راهگشا است؟ ابدا چنین صلاحیتی ندارند همچنان که پیامبر به طبیبی فرمودند به طب شما نیاز ندارم، شما هستید که به طب من نیاز دارید. از جهت دیگر این همه بیمار و بیمارستان و داروخانه و مطب نشان‌دهنده ورشکستگی و به بن‌بست رسیدن طب مدرن است. ادامه دارد... پی‌نوشت‌ها: [1] . تهذیب، ج9، ص114. [2] . الخصال، ج1، ص257. [3] . طب الأئمة علیهم السلام، ص75. زاهدی @eslamiteb_tabrizian @tebeeslami_tabrizian
روزیکه خداگل خلایق سرشت بالای دربهشت اینگونه نوشت بی مهرعلی وروداکیداممنوع باحب علی بیاکه بازست بهشت "عیدزیبای غدیر مبارک رحیمی @eslamiteb_tabrizian @tebeeslami_tabrizian
۰۹۱۳۲۰۰۰۳۸۱: 🎁با چاقی خداحافظی کنیم.....👇👇👇 ⛔️❌ آیا میدانید مصرف غذاهای ناسالم و روغنهای موجود در بازار و آشامیدن مایعات در بین غذا، موجب چاقی کاذب میشود؟ 🤔 چه کنیم که مبتلا به چاقی کاذب نشویم؟ 1️⃣ استفاده از روغنهای مورد تایید روایات ( 👈درجه بندی حسب تاکید روایات: روغن زیتون، روغن شحم گاو، روغن زرد گاوی، روغن زرد گوسفندی، روغن ارده کنجد) 2️⃣ حذف غذاهای مضر و غیر طبیعی از سبد غذایی (فست فود ها و...) 3️⃣ ترک نوشیدن مایعات بین غذاها 4️⃣ به حداقل رساندن مصرف تنقلات ☑️ حال اگر دچار چاقی هستیم راهکار درمانی طب اسلامی چیه؟ 1️⃣ حذف ناهار از وعده های غذایی (😊اقلاً میل نکردن تا احساس گرسنگی و دست کشیدن قبل سیری) 2️⃣ اجتناب از خوردن غذاهاي رنگارنگ مختلف 3️⃣ کاستن از مصرف چاق کننده ها مثل گوشت، شیر، برگ چغندر، سنجد، انجیر و... در طول درمان 👉 4️⃣ مصرف ماهی 5️⃣ هر روز ناشتا دوش گرم 6️⃣ نوشیدن دم کرده سنای مکی هفته ای یک یادو مرتبه (دو قاشق دم کرده و میل نمایید) 7️⃣ مصرف سویق جو 8️⃣ استفاده از داروی کاهنده اشتها 3 تا 5 بسته 😎 نکته: حذف علل چاقی و همّت به درمانها تفکیک تاپذیرند. رحیمی @eslamiteb_tabrizian @tebeeslami_tabrizian
✡ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم (3) 💠 یهود، مرجع اعراب جاهلی‌ 1⃣ هیمنه‌ی‌ فكری ، در طول‌ چند قرن‌ بر اعرابی‌ كه‌ از‌ علوم‌ و معارف‌ تهی‌ بودند، باعث‌ شده‌ بود كه‌ آنان‌ در مسائل‌ معرفتی‌ همچون‌ شناخت‌ انبیاء، تاریخ‌ پیامبران‌ و امم‌ گذشته‌، به‌ رجوع‌ نموده‌ و تكیه‌ و اعتمادشان‌ بر آنان‌ باشد. 2⃣ برای‌ اثبات‌‌ در بین‌ اعراب‌، كافی‌ است‌ بدانیم‌ كم‌ نبودند كسانی‌ كه‌ وقتی‌ مواجه‌ با دعوت‌ به‌ اسلام‌ می‌شدند، به‌ حبر یا راهبی‌ مراجعه‌ نموده‌، صدق چنین‌ دعوتی‌ را جویا می‌گشتند.‌ 3⃣ و مهم‌تر از همه‌، اسلام‌ اهل‌ است‌ كه‌ زمینه‌ی‌ ایمان‌ آوردن‌ آنان‌، همان‌ اطمینان‌ و اعتمادی‌ است‌ كه‌ اوس‌ و خزرج‌ به‌ سخنان‌ به‌ عنوان‌ مراجع‌ فكری‌ خود داشتند. 4⃣ زمانی‌ كه‌ پیامبر اكرم‌ (ص) با گروهی‌ از قبیله‌ی‌ خزرج‌ ملاقات‌ كرد و آنان‌ را دعوت‌ به‌ اسلام نمود، آنان‌ با توجه‌ به‌ آن‌چه‌ از درباره‌ی‌ ظهور قریب‌الوقوع‌ پیامبری‌ در این‌ سرزمین شنیده‌ بودند، به‌ یكدیگر گفتند: بخدا قسم‌ این‌ همان‌ پیامبری‌ است‌ كه‌ به‌ آمدنش‌ ما را وعده‌ می‌داد، بیایید در ایمان‌ بر آنها سبقت‌ بگیریم‌. 🔹 ادامه دارد... 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد: 👉 http://yon.ir/ghadiir ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم (4) 💠 عملكرد یهود در برابر اسلام (1) 1⃣ منتظر‌ ظهور پیامبری‌ در سرزمین‌ عربستان بودند، اما نه‌ از نژاد عرب‌ و نه‌ از غیر بنی‌اسرائیل‌! یهود بر اساس‌ عقاید‌ تحریف شده‌، اعتقاد داشت‌ هیچ‌گاه‌ نبوت‌ از خارج‌ نمی‌شود و همیشه‌ این‌ قوم‌ به‌عنوان باقی‌ خواهد ماند. 2⃣ و لذا هرچند به‌ فرموده‌ی‌ قرآن‌، پیامبر را همچون فرزندان‌ خویش‌ می‌شناختند، اما به‌علت‌ خوی و ، در مقابل‌ پیامبر (ص) ایستادند، و در راه‌ نابودی‌ اسلام‌ از هیچ‌ تلاشی‌ فروگذار نكردند، تا جایی‌ كه‌ قرآن كریم‌ از آنها به‌ سخت‌ترین‌ دشمنان‌ نسبت‌ به‌ مؤمنین‌ یاد كرد‌. 3⃣ علمای یهود از یكسو سراغ عرب‌ می‌رفتند، و آنان‌ را به‌ با اسلام‌ ترغیب می‌نمودند. و در چنین‌ شرایطی‌ مشركان‌ از علمای یهود سؤال‌ می‌كردند، شما كه‌ اهل‌ علم‌ و كتاب‌ اول‌ هستید، به‌ ما بگوئید آیا دین‌ ما بهتر است‌ یا دین‌ محمد و در جواب می‌گفتند: دین‌ شما برتر و به‌ حق‌ اولی‌تر است‌. و همین‌ پاسخ‌ باعث‌ می‌شد مشركان‌ با روحیه‌ و انگیزه‌ی‌ بیشتری‌ به‌ جنگ‌ اسلام‌ بروند. قرآن‌ كریم‌، با نقل‌ این‌ قضاوت‌ بناحق‌ یهود، آنان‌ را لعن‌ و نفرین‌ نموده‌ است‌. 4⃣ از سویی‌ دیگر، یهودیان‌ در میان‌ اعراب‌ مسلمان‌ از نفوذ خود استفاده نموده‌ تا با ایجاد شك‌ در اعتقادات‌ مسلمین‌ موجبات‌ شكست‌ آنان‌ را‌ فراهم‌ آورند. نمونه‌ای‌ از این توطئه‌ها‌ كه‌ قرآن‌ نیز به آن‌ اشاره‌ دارد این‌ است‌ كه‌ در اول‌ روز اظهار ایمان‌ می‌كردند و آخر روز از ایمان‌ خود برمی‌گشتند، تا مسلمانان‌ كه‌ هنوز آنان‌ را اهل‌ كتاب‌ و علم‌ می‌دانستند، بازگشت‌ آنان‌ را از ایمان‌، به‌ یافتن‌ مدركی‌ در مبنی‌ بر عدم‌ حقانیت‌ اسلام‌ نسبت‌ دهند و دچار شك‌ و تردید شوند. 🔹 ادامه دارد... 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد: 👉 http://yon.ir/ghadiir ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم (5) 💠 عملكرد یهود در برابر اسلام (2) 1⃣ از جمله‌ تلاش‌های‌ دیگری‌ كه برای‌ شكست‌ اسلام‌ انجام‌ داد، ترویج‌ و انتشار و افكار یهود، در بین‌ مسلمانان‌ بود. 2⃣ سیوطی‌ نقل می‌كند كه‌ گروهی‌ از صحابه‌ اقدام‌ به‌ تعلیم‌ تورات‌ و نوشتن‌ آن‌ كرده‌ بودند. به‌ پیامبر (ص) كه خبر رسید، آن‌ حضرت‌ فرمودند: از حماقت‌ و گمراهی‌ یك‌ قوم‌ همین‌ بس‌ كه‌ از آنچه پیامبرشان‌ آورده‌ است‌، روی‌ برگردانند و به‌ سوی‌ آنچه‌ دیگران‌ آورده‌اند، بروند. 3⃣ روایات‌ فراوانی‌ در كتب‌ معتبر شیعه‌ و سنی‌ به‌ چشم‌ می‌خورد كه در بین‌ صحابه‌ بیشتر از همه‌ مشتاق‌ فراگرفتن‌ تورات‌ و تعلّم‌ از بوده‌ است‌. روایاتی‌ كه‌ به‌ احادیث تهوّک مشهور است‌ پرده‌ از چنین‌ حقایقی‌ برمی‌دارد. 4⃣ خلیفه دوم روزی‌ به‌ پیامبر گفت‌: اهل‌ كتاب‌ احادیثی‌ را برای‌ ما می‌گویند كه‌ به‌ دل‌ می‌نشیند و ما را وامی‌دارد كه‌ آنها را بنویسیم‌. پیامبر فرمودند: ای‌ پسر خطاب‌، آیا همان‌گونه‌ كه‌ یهود و نصاری‌ متحیّرند شما نیز دچار سرگردانی‌ و تردید شده‌اید؟! قسم‌ به‌ كسی‌ كه‌ جان‌ محمد در دست‌ اوست‌، دینی‌ روشن‌ و به‌ دور از هرگونه‌ انحراف‌ و آلودگی‌ برای‌ شما آورده‌ام‌. 5⃣ در نقلی‌ دیگر خلیفه دوم با نوشته‌ای‌ كه‌ از مطالب‌ یهود تعلیم‌ گرفته‌ بود به حضور پیامبر رسید و گفت:‌ برادری‌ از را دیدم‌ و این‌ مطالب‌ را برایم‌ از نوشت‌، آیا بر شما عرضه‌ بدارم‌؟‌ رنگ‌ چهره‌ پیامبر از شدت‌ ناراحتی سرخ‌ شد و فرمودند: قسم به‌ كسی‌ كه‌ جان‌ محمد در دست‌ اوست‌، اگر موسی‌ در میان‌ شما بیاید و از او تبعیت‌ كنید و مرا ترك‌ نمائید، به‌ حتم‌ گمراه‌ شده‌اید‌. 6⃣ در خبر دیگری‌ كه‌ حكایت‌ از تكرار أخذ مطالب‌ یهود توسط‌ خلیفه دوم دارد، پیامبر بقدری ناراحت‌ و خشمگین‌ شدند كه‌ انصار فریاد السلاح‌ السلاح‌ سر دادند و آنگاه‌ كه‌ گرداگرد منبر پیامبر حلقه‌ زدند، آن‌ حضرت‌ فرمودند: من‌ همه‌ چیز را برای‌ شما آورده‌ام‌، راهی‌ روشن‌ و بدور از هرگونه‌ ناپاكی‌ در برابر شما گشودم‌، پس‌ سرگردان‌ نشوید و اجازه‌ ندهید سرگردانان شما را مجذوب‌ خود كنند. 7⃣ علاوه‌ بر كه‌ از برخورد شدید پیامبر اكرم (ص) نسبت‌ به‌ ارتباط‌ مسلمانان‌ با افكار و عقاید حكایت‌ دارد، قرآن‌ كریم‌ نیز در آیات‌ متعدد مسلمانان‌ را از اتخاذ اهل كتاب‌ به‌ عنوان‌ اولیاء نهی‌ نموده‌ و آیات‌ دیگری‌ مبنی‌ بر تحذیر مسلمانان‌ از یهود نازل‌ شده است. اين همه‌ نشانگر خطری‌ است‌ كه‌ مسلمانان‌ را در این‌ زمینه‌ تهدید می‌نمود. و از طرفی ديگر‌ نشان‌ می‌دهد، در میان‌ مسلمانان‌ در فراگیری‌ بعضی‌ مطالب‌ از یهود، اقبال‌ عمومی وجود‌ داشته‌ است‌. 🔹 ادامه دارد... 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد: 👉 http://yon.ir/ghadiir ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم (6) 💠 ظهور مخالفت‌ها در برابر پیامبر اسلام (ص) 1⃣ با توجه به مطالب قبل، بی‌جهت‌ نیست‌ كه‌ اولین‌ مخالفت‌ها و اعتراض‌های‌ علنی‌ و جدّی‌ در برابر پیامبر اكرم (ص) از كسی‌ صادر شود كه‌ بیشترین‌ ارتباط‌ را در بین‌ صحابه‌ با ، از او گزارش‌ شده است‌. 2⃣ خلیفه دوم در با اعتراض‌ شدید به‌ پیامبر اكرم (ص)، این‌صلح‌ را ننگی‌ برای‌ اسلام‌ خواند!! و با آن‌كه‌ رسول‌ خدا (ص) فرمود: من‌ هرچه‌ كردم‌ به‌ امرخدا بوده‌ است‌، در وی‌ اثر نكرد، و اعتراضش‌ را به‌ دیگران‌ منتقل‌ می‌نمود. و لذا در این‌ واقعه گفت‌: از ابتدای‌ اسلامم‌ این‌گونه‌ به‌ شك‌ نیفتاده‌ بودم‌! 3⃣ سیوطی‌ در ادامه‌ی‌ جریان‌ صلح‌ حدیبیه‌ می‌گوید: چون‌ نوشتن‌ صلح‌نامه‌ به‌ پایان‌ رسید رسول‌ خدا (ص) به‌ اصحاب‌ فرمودند: برخیزید و قربانی‌ كنید و سپس‌ سرهای‌ خود را بتراشید. راوی‌ می‌گوید بخدا قسم‌ احدی‌ بلند نشد حتی‌ پیامبر اكرم ‌(ص) سه‌ مرتبه‌ امر خود را تكرار نمودند تا آن‌كه‌ خود آن‌ حضرت‌ بلند شده‌ قربانی‌ كردند و سر تراشیدند. آن‌گاه‌ كه‌ اصحاب چنین‌ دیدند بلند شده‌ و فرمان‌ را انجام‌ دادند، ولی‌ هنگام‌ سر تراشیدن‌ از شدت‌ ناراحتی نزدیك‌ بود یكدیگر را بكشند. 4⃣ در ، آنگاه‌ كه پیامبر امر كردند تا هركس‌ با خود قربانی‌ نیاورده‌، حجّش‌ را به‌ عمره‌ تبدیل‌ كند و از احرام‌ خارج‌ شود، بعضی‌ از مردم‌ اطاعت‌كرده‌ و برخی‌ مخالفت‌ نمودند. در صحیح‌ مسلم‌ آمده‌ است‌ كه‌ حتی‌ كسانی‌ كه‌ اطاعت‌ نمودند، این‌ امر بر آنها بسیار سنگین‌ می‌آمد و قلباً نمی‌توانستند به‌ آن‌ رضایت‌ دهند! 5⃣ از جمله‌ مخالفان‌ در این‌ واقعه‌، خلیفه دوم بود. پیامبر اكرم ‌(ص) او را خواند و به‌ او گفت:‌ چرا تو را در احرام‌ می‌بینم‌، آیا با خود قربانی‌ آورده‌ای‌؟ او گفت‌: نه!‌‌ پیامبر فرمودند: پس‌ چرا از احرام‌ خارج‌ نشدی‌ در حالی‌كه‌ امر كردم‌ هركس‌ قربانی‌ نیاورده‌ از احرام‌ خارج‌ شود؟ و او گفت‌: بخدا قسم‌ از احرام‌ خارج‌ نمی‌شوم‌ در حالی‌كه‌ شما مُحرمید! پیامبر (ص)‌ فرمودند: «انك‌ لن‌ تؤمن بها حتی‌ تموت ابداً» هرگز به‌ چنین‌ حكمی‌ ایمان‌ نخواهی آورد. 6⃣ شواهد تاریخی‌ نشان‌ می‌دهد، هرچه‌ به‌ زمان‌ رحلت‌ پیامبر اكرم (ص) نزدیك‌ می‌شویم حالت‌ عدم‌ انقیاد نسبت‌ به‌ دستورات‌ پیامبر در بین‌ مسلمین‌ بیشتر می‌گردد، كه‌ ناشی‌ از شیوع رو به‌ گسترش‌ تفكرات‌ و تحت‌الشعاع‌ قرار گرفتن‌ اكرم (ص) است. 7⃣ به‌گونه‌ای‌ كه‌ وقتی‌ رسول‌ خدا (ص) مأمور رساندن‌ امر الهی‌ مبنی‌ بر امامت‌ و ولایت‌ علی (ع) می‌گردند، خوف‌ از طغیان‌ مردم‌ دارند و لذا تا نزول‌ آیه‌ مبنی‌ بر مصون‌ ماندن‌ آن‌ حضرت‌ در تبلیغ‌ این‌ وحی‌، مبادرت‌ به‌ چنین‌ كاری‌ ننمودند. 🔹 ادامه دارد... 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد: 👉 http://yon.ir/ghadiir ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم (7) 💠 حذف‌ مرجعیت‌ پیامبر (ص) با تلاش‌های یهود 1⃣ شدیدترین‌ مخالفت‌ها در برابر اوامر پیامبر در رزیّه‌ یوم‌ الخمیس‌ اتفاق‌ افتاد همان‌ روزی‌كه‌ پیامبر اكرم ‌(ص) قلم‌ و كاغذی‌ طلبیدند تا مطلبی‌ بنویسند كه‌ امت‌ بعد از او گمراه‌ نشوند. 2⃣ در این‌جا نیز‌ همان‌ كسی‌ كه‌ بیشتر از همه‌‌ی اصحاب‌ سراغ‌ می‌رفت‌ و همان‌كه‌ بیشتر از همه‌ بر پیامبر اعتراض‌ می‌كرد، با لحنی‌ بی‌ادبانه‌ و با توهین‌ به‌ ساحت‌ مقدس‌ نبوی‌، و با شعار «حسبنا كتاب‌ الله» مانع‌ از نوشتن‌ مهم‌ترین‌ و سرنوشت‌سازترین‌ مكتوب‌ در تاریخ اسلام‌ گردید! 3⃣ شعار «حسبنا كتاب‌ الله» در واقع‌ نفی‌ است‌ و این‌كه‌ با وجود كتاب‌ خدا، دیگر به‌ سخن‌ پیامبر احتیاجی‌ نیست!‌ لذا نقیب‌ استاد ابن‌ ابی‌الحدید می‌گوید: آنچه‌ در جریان‌ مصیبت‌ روز پنج‌شنبه‌ صورت‌ گرفت‌ بدتر از مخالفت‌ نص‌ در امر خلافت‌ بود. زیرا در برابر پیامبر و همه‌ی‌ طرفداران‌ و انصار، وقتی‌ نفی‌ سنت‌ و مرجعیت‌ پیامبر می‌شود، بعد از رحلت‌ آن‌ حضرت‌ مخالفت‌ در نص‌ خلافت‌ پیامبر، راحت‌تر و بدون‌ هیچ ترسی‌ انجام‌ می‌گیرد. 4⃣ با چنین‌ وضعیتی‌ و با چنین‌ دیدگاهی‌ كه‌ اصحاب‌، نسبت‌ به‌ مرجعیت‌ و نصوص‌ صادر شده‌ از آن‌ حضرت‌ داشتند، آیا اعتباری‌ برای ، در نزد آنان‌ باقی می‌ماند؟! 5⃣ در چنین‌ شرایطی‌ نه‌ آن‌كه‌ صحابه‌ منكر و دلالت‌ آن‌ بر امامت‌ و خلافت‌ علی (ع) شوند، بلكه‌ دیگر نص‌ پیامبر را نافذ نمی‌دانستند و برای‌خود حق‌ اجتهاد و رأی‌ قائل‌ بودند! و ظهور همین‌ اجتهادها و مصلحت‌اندیشی‌هایی بود كه‌ صحابه‌ بعد از نفی‌ مرجعیت‌ پیامبر (ص) به‌ اجرا گذاشتند. 🔹 ...پایان. 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد: 👉 http://yon.ir/ghadiir ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم (6) 💠 ظهور مخالفت‌ها در برابر پیامبر اسلام (ص) 1⃣ با توجه به مطالب قبل، بی‌جهت‌ نیست‌ كه‌ اولین‌ مخالفت‌ها و اعتراض‌های‌ علنی‌ و جدّی‌ در برابر پیامبر اكرم (ص) از كسی‌ صادر شود كه‌ بیشترین‌ ارتباط‌ را در بین‌ صحابه‌ با ، از او گزارش‌ شده است‌. 2⃣ خلیفه دوم در با اعتراض‌ شدید به‌ پیامبر اكرم (ص)، این‌صلح‌ را ننگی‌ برای‌ اسلام‌ خواند!! و با آن‌كه‌ رسول‌ خدا (ص) فرمود: من‌ هرچه‌ كردم‌ به‌ امرخدا بوده‌ است‌، در وی‌ اثر نكرد، و اعتراضش‌ را به‌ دیگران‌ منتقل‌ می‌نمود. و لذا در این‌ واقعه گفت‌: از ابتدای‌ اسلامم‌ این‌گونه‌ به‌ شك‌ نیفتاده‌ بودم‌! 3⃣ سیوطی‌ در ادامه‌ی‌ جریان‌ صلح‌ حدیبیه‌ می‌گوید: چون‌ نوشتن‌ صلح‌نامه‌ به‌ پایان‌ رسید رسول‌ خدا (ص) به‌ اصحاب‌ فرمودند: برخیزید و قربانی‌ كنید و سپس‌ سرهای‌ خود را بتراشید. راوی‌ می‌گوید بخدا قسم‌ احدی‌ بلند نشد حتی‌ پیامبر اكرم ‌(ص) سه‌ مرتبه‌ امر خود را تكرار نمودند تا آن‌كه‌ خود آن‌ حضرت‌ بلند شده‌ قربانی‌ كردند و سر تراشیدند. آن‌گاه‌ كه‌ اصحاب چنین‌ دیدند بلند شده‌ و فرمان‌ را انجام‌ دادند، ولی‌ هنگام‌ سر تراشیدن‌ از شدت‌ ناراحتی نزدیك‌ بود یكدیگر را بكشند. 4⃣ در ، آنگاه‌ كه پیامبر امر كردند تا هركس‌ با خود قربانی‌ نیاورده‌، حجّش‌ را به‌ عمره‌ تبدیل‌ كند و از احرام‌ خارج‌ شود، بعضی‌ از مردم‌ اطاعت‌كرده‌ و برخی‌ مخالفت‌ نمودند. در صحیح‌ مسلم‌ آمده‌ است‌ كه‌ حتی‌ كسانی‌ كه‌ اطاعت‌ نمودند، این‌ امر بر آنها بسیار سنگین‌ می‌آمد و قلباً نمی‌توانستند به‌ آن‌ رضایت‌ دهند! 5⃣ از جمله‌ مخالفان‌ در این‌ واقعه‌، خلیفه دوم بود. پیامبر اكرم ‌(ص) او را خواند و به‌ او گفت:‌ چرا تو را در احرام‌ می‌بینم‌، آیا با خود قربانی‌ آورده‌ای‌؟ او گفت‌: نه!‌‌ پیامبر فرمودند: پس‌ چرا از احرام‌ خارج‌ نشدی‌ در حالی‌كه‌ امر كردم‌ هركس‌ قربانی‌ نیاورده‌ از احرام‌ خارج‌ شود؟ و او گفت‌: بخدا قسم‌ از احرام‌ خارج‌ نمی‌شوم‌ در حالی‌كه‌ شما مُحرمید! پیامبر (ص)‌ فرمودند: «انك‌ لن‌ تؤمن بها حتی‌ تموت ابداً» هرگز به‌ چنین‌ حكمی‌ ایمان‌ نخواهی آورد. 6⃣ شواهد تاریخی‌ نشان‌ می‌دهد، هرچه‌ به‌ زمان‌ رحلت‌ پیامبر اكرم (ص) نزدیك‌ می‌شویم حالت‌ عدم‌ انقیاد نسبت‌ به‌ دستورات‌ پیامبر در بین‌ مسلمین‌ بیشتر می‌گردد، كه‌ ناشی‌ از شیوع رو به‌ گسترش‌ تفكرات‌ و تحت‌الشعاع‌ قرار گرفتن‌ اكرم (ص) است. 7⃣ به‌گونه‌ای‌ كه‌ وقتی‌ رسول‌ خدا (ص) مأمور رساندن‌ امر الهی‌ مبنی‌ بر امامت‌ و ولایت‌ علی (ع) می‌گردند، خوف‌ از طغیان‌ مردم‌ دارند و لذا تا نزول‌ آیه‌ مبنی‌ بر مصون‌ ماندن‌ آن‌ حضرت‌ در تبلیغ‌ این‌ وحی‌، مبادرت‌ به‌ چنین‌ كاری‌ ننمودند. 🔹 ادامه دارد... 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد: 👉 http://yon.ir/ghadiir ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter ✡ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم (7) 💠 حذف‌ مرجعیت‌ پیامبر (ص) با تلاش‌های یهود 1⃣ شدیدترین‌ مخالفت‌ها در برابر اوامر پیامبر در رزیّه‌ یوم‌ الخمیس‌ اتفاق‌ افتاد همان‌ روزی‌كه‌ پیامبر اكرم ‌(ص) قلم‌ و كاغذی‌ طلبیدند تا مطلبی‌ بنویسند كه‌ امت‌ بعد از او گمراه‌ نشوند. 2⃣ در این‌جا نیز‌ همان‌ كسی‌ كه‌ بیشتر از همه‌‌ی اصحاب‌ سراغ‌ می‌رفت‌ و همان‌كه‌ بیشتر از همه‌ بر پیامبر اعتراض‌ می‌كرد، با لحنی‌ بی‌ادبانه‌ و با توهین‌ به‌ ساحت‌ مقدس‌ نبوی‌، و با شعار «حسبنا كتاب‌ الله» مانع‌ از نوشتن‌ مهم‌ترین‌ و سرنوشت‌سازترین‌ مكتوب‌ در تاریخ اسلام‌ گردید! 3⃣ شعار «حسبنا كتاب‌ الله» در واقع‌ نفی‌ است‌ و این‌كه‌ با وجود كتاب‌ خدا، دیگر به‌ سخن‌ پیامبر احتیاجی‌ نیست!‌ لذا نقیب‌ استاد ابن‌ ابی‌الحدید می‌گوید: آنچه‌ در جریان‌ مصیبت‌ روز پنج‌شنبه‌ صورت‌ گرفت‌ بدتر از مخالفت‌ نص‌ در امر خلافت‌ بود. زیرا در برابر پیامبر و همه‌ی‌ طرفداران‌ و انصار، وقتی‌ نفی‌ سنت‌ و مرجعیت‌ پیامبر می‌شود، بعد از رحلت‌ آن‌ حضرت‌ مخالفت‌ در نص‌ خلافت‌ پیامبر، راحت‌تر و بدون‌ هیچ ترسی‌ انجام‌ می‌گیرد. 4⃣ با چنین‌ وضعیتی‌ و با چنین‌ دیدگاهی‌ كه‌ اصحاب‌، نسبت‌ به‌ مرجعیت‌ و نصوص‌ صادر شده‌ از آن‌ حضرت‌ داشتند، آیا اعتباری‌ برای ، در نزد آنان‌ باقی می‌ماند؟! 5⃣ در چنین‌ شرایطی‌ نه‌ آن‌كه‌ صحابه‌ منكر و دلالت‌ آن‌ بر امامت‌ و خلافت‌ علی (ع) شوند، بلكه‌ دیگر نص‌ پیامبر را نافذ نمی‌دانستند و برای‌خود حق‌ اجتهاد و رأی‌ قائل‌ بودند! و ظهور همین‌ اجتهادها و مصلحت‌اندیشی‌هایی بود كه‌ صحابه‌ بعد از نفی‌ مرجعیت‌ پیامبر (ص) به‌ اجرا گذاشتند. 🔹 ...پایان. 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد: 👉 http://yon.ir/ghadiir ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
درمان (میاستنی گراویس و...) 1. مرزنجوش جامع امام رضا (علیه السلام) در بینی ریخته می شود؛۵ بسته 2. خوردن داروی شافیه به اندازه یک نخود با آب مرزنجوش؛۲بسته 3. خوردن گندم و جوی شسته و نشسته؛هر کدام ۵ بسته 4. خوردن گوشت پخته شده گوسفند با شیر(گوشت گوسفند با شیرگاو بپزید وبخورید) 5. داروی عقل ۲ بسته 6. روغن بنفشه پایه کنجد ۵بسته زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian